Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Podle čeho vybírat sprchovou vaničku: důležitý je materiál a hlavně velikost

Vany sice preferují uživatelé v dotaznících, ale přednost nakonec dostávají sprchové vaničky. Hygiena je v nich rychlejší a vyžaduje sotva třetinu vody i energie na její ohřev v porovnání s vanovou lázní. Pouze v jednom aspektu dohánějí sprchy vany, a to v rozměrech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

SvatyAntonin

iFČAx

No, pro mladé je vana určitě zajímavější, ale já už si připravuji na stáří malý bateček v rekonstruovaném řadovém domku a tam jedině sprchový kout, kam se dostanu, stačí čtvrtkruh 90 x 90. A dveře pro vozíček, WC v koupelně nevadí, pro 2 lidi s ventilátorem na odsávání a oknem je to v normě. Jinak sprcha pro dva je docela fajn a je to lepší než vana !!! Ta erotika za to stojí, zejména pro mladé pěkné páry.

0/0
5.4.2010 11:48

pepinoabc

Re: iFČAx

Je samozřejmě věcí diskuze co zvolit. Pokud to prostor koupelny dovolí je možné zvolit jak sprchový kout s vaničkou tak např. prostornou rohovou vanu. Pokud bych volil bezbarierový přístup vybral bych vaničku se sníženým okrajem. Velké množství kvalitních vaniček nabízí Roltecnik či Gelco. Produkty těchto výrobců doporučuji vybírat na www.krasne-koupelny.cz nebo www.my-doma.cz. Vše mají za internetové ceny a dobré termíny dodání i dopravu zboží. Před výběrem doporučuji poradit se s instalatérem, protože nízké vaničky mají specifické požadavky na umístění vaničkového sifonu.

0/0
26.4.2010 16:44

Wendolene

Jenom sprchovy kout bych nechtela, mam rada velikou vanu

a pro male deti sprchova vanicka nestaci, ve vetsine koupelen je malo mista, proto ze kombinuje sprcha s vanou. Kdybyste si nekdy zkusili napustit vodu do vanu, ve ktere se sprchujete, uvidite to uzasne setrenig.idnes.cz" alt=";-D"> Dale jsou naprosto nevhodne sprchove hlavice , zvlast pro zenu, rucni sprcha je lepsi, clovek namiri vodu , kam potrebuje. Kombinace napr. www.apartmenttherapy.com   nebo  pro opravdu maly prostor    www.chemainusbb.com

Jinak nevim, zda je v Cesku dostupna vana s dvirky, idealni pro starsi lidi, kteri nevydrzi ci nemohou stat a museji se umyt

www.independentlivingusa.com

0/0
6.2.2010 22:04

IfčaX

Re: Jenom sprchovy kout bych nechtela, mam rada velikou vanu

Tedy - většina odkazů na apartmenttherapy.com mi přijde jako dobrá pro lidi, kteří chtějí zaplácnout prostor a vlastně jim moc nejde o to, v něm taky bydlet - ale tady ten první odkaz na koupelnu vypadá hodně zajímavě! Není někde možnost to vidět trochu detailněji?

0/0
7.2.2010 11:25

Wendolene

Re: Jenom sprchovy kout bych nechtela, mam rada velikou vanu

Tady je odkaz na tu konkretni kombinaci

www.apartmenttherapy.com     vana a sprcha pochazi z nemecke firmy Arweger    www.artweger.at+Seite%7CDuschen%7CProdukte%7CProdukt%C3%BCbersicht+Bade-+und+Duschwannen&lg=en

g.idnes.cz" alt=";-)">

0/0
7.2.2010 18:02

Wendolene

Re: Jenom sprchovy kout bych nechtela, mam rada velikou vanu

www.artweger.at+Seite%7CDuschen%7CProdukte%7CCITYLINE+TOP+Produktseite+Galerie+WF+2tlg.+%2B+Seitenwand&lg=en

0/0
7.2.2010 18:07

IfčaX

Re: Jenom sprchovy kout bych nechtela, mam rada velikou vanu

Jasně, tohle je klasická vana se sprchovou zástěnou. Fajn řešení, ale pořád ve mě trochu hlodají pochybnosti, co když třeba někdy bude mít člověk problémy se do té vany dostat... (Na druhou stranu - koupelnu máme v prvním patře, takže zřejmě dokud vylezeme do schodů, do vany se dostaneme taky.)

Ale ty předchozí obrázky mě uvádí v nadšení, jen škoda, že na žádném obrázku není vidět, jak se ta skleněná zástěna otevírá (tedy předpokládám, že se dá otevřít, jinak by to asi nemělo smysl takhle řešit).

0/0
7.2.2010 20:51

Wendolene

Re: Jenom sprchovy kout bych nechtela, mam rada velikou vanu

Tak to jsem nikde nevidela, zkuste primo stranky te firmy...A az se nebudete moc do vany dostat, je tady reseni - vana s dvirkyg.idnes.cz" alt=";-D">

0/0
7.2.2010 21:15

IfčaX

Re: Jenom sprchovy kout bych nechtela, mam rada velikou vanu

No však tohle právě vypadá, že je to vana s dvířky... Na stránkách firmy jsem toho našla dost, včetně technologických postupů, ale fotku otevřené ne. Tak právě trochu pochybuju, že se to otvírá... (Ale jaký by pak mělo smysl, to mít prosklené až ke dnu...)

0/0
7.2.2010 22:08

Emerus

Re: Jenom sprchovy kout bych nechtela, mam rada velikou vanu

Otevira se to, a jde to koupit i normalne v cesku. Bohuzel cena se pohybuje nekde u 100 tisic korun.... Ale reseni je to opravdu originalni a velmi prakticke

0/0
7.2.2010 23:20

Wendolene

Re: Jenom sprchovy kout bych nechtela, mam rada velikou vanu

V tomto odkazu, kdyz si kliknete na ramecek dole, uvidite vpravo nahore, jak clovek vstupuje do vany, jsou tam ty dvirka otevrena

www.artweger.at Seite|Twinline|Produkte|TWINLINE Komfort&lg=en

0/0
8.2.2010 0:03

Wendolene

Re: Jenom sprchovy kout bych nechtela, mam rada velikou vanu

Jeste jsem vam nasla odkaz na nemeckem Ebay, opravdu stoji okolo 3,500 Euro a posilaji i do Ceskag.idnes.cz" alt=";-D">

cgi.ebay.de

Celkem je mi lito, ze to neprodavaji u nas...tj. za velkou louzi.g.idnes.cz" alt=":-)">

0/0
8.2.2010 3:14

IfčaX

Re: Jenom sprchovy kout bych nechtela, mam rada velikou vanu

Bezva, díky! To mě nenapadlo, nač jsou na těch obrázcích čtverečky... :-) 

Asi jsem se do té vany platonicky zamilovala...  ještě vyčkat, až to bude rozšířenější, jaké budou reference (jak dlouho zůstanou ty dveře wasserdicht....)... a sehnat na to kapitál. :-)

0/0
8.2.2010 13:08

komj

Re: Jenom sprchovy kout bych nechtela, mam rada velikou vanu

ARTWEGER-Twinline mají vystavený v koupelnovém studiu Sanitop vedle divadla Gong v Sokolovské ulici v Praze. Taky se my velmi zamlouvá a uvažuji o něm, jen na něj našetřit :-)

0/0
16.2.2010 19:53

IfčaX

Re: Jenom sprchovy kout bych nechtela, mam rada velikou vanu

Já se přiznám, že jsem to po počátečním nadšení už přehodnotila. Myslím, že klasická vana se sprchovou zástěnou udělá tutéž službu za pětinovou cenu.

Nejdřív mě nadchly ty dvířka - ale jsou poměrně dost úzké. Takže při problémech s hybností jimi člověk stejně neproleze (teda přinejmenším můj skoro dvoumetrový manžel určitě ne)... Takže asi spíš pořádnou vanu na krizových místech vybavenou madly.

0/0
16.2.2010 22:09

499

To jsou ještě koupelny,

nebo obývák?

0/0
5.2.2010 15:39

.MichaL

Re: To jsou ještě koupelny,

jojo, popiska "typická moderní koupelna" u tý třicetimetrový ratejny mě taky zaujala:) Ty koupelny, který jsem v poslední době kreslil, jsou nejspíš úplně špatně:)

0/0
5.2.2010 16:20

Lanta2004

Dilema

Chci rodičům v paneláku zrekonstruovat jádro a mám dilema.Jsou to již starší manželé takže je prioritou pohodlný a pokud možno bezbarierový vstup do sprchového koutu.Je lepším řešením zvednout celou koupelnu o pár cm,udělat schod při vstupu do koupelny a pak už nechat v koupelně jen svažující se dlažbu v místě sprch. koutu a nebo mám ponechat vstup do koupelny bez schodu a vše řešit nízkou sprchovou vaničkou?Co byste volili pro starší lidi vy?

0/0
5.2.2010 15:13

Veveřice x

Re: Dilema

Já bych řekla, že za b) vstup do koupelny bez schodu. Přece jen do koupelny se člověk nechodí jen sprchovat, takže by přes schod museli častěji, kdyby byl schod hned při vstupu do koupelny.

0/0
5.2.2010 15:20

individual

Re: Dilema

Tohle jsme doma (panelák) při rekonstrukci také řešili. Schodek mezi chodbou a koupelnou jsme nechtěli (důvod viz příspěvek výše) a schodek do sprcháče se nám zoufale nelíbí. Chtěli jsme dlažbu plynule přecházející z prostoru koupelny do sprchového koutu.

Využili jsme toho, že v panelu, který tvoří podlahu našeho bytu, jsou dutiny orientované tím směrem, jakým bylo třeba vést odtok ze sprchy. Takže jsme nezvedali podlahu, aby bylo kudy vést odtok, ale odtok jsme vedli tou dutinou v panelu.

Tohle řešení bylo podmíněno perfektní a důkladnou řemeslnou prací, aby se nemohlo stát, že nějaký spoj v odpadní trubce začne protékat, ale to nebyl problém.

0/0
5.2.2010 15:36

.MichaL

Re: Dilema

Pokud by byl ten krok do sprcháče moc vysoký, tak je možné rozdělit to na dva velmi nízké, pohodlné stupně. Tohle řešení ale zabere o cca 30 cm víc půdorysu. další možnost je zvýšit celou podlahu v koupelně s výjimkou prostoru "na jeden krok" hned za dveřmi. Výhoda takového řešení je, že ten schod bude daleko od sprcháče a budete do zdolávat "suchou nohou". A pro jistotu to barevně oddělit kontrastní barvou dlažby.

0/0
5.2.2010 19:39

jindrich

výhoda

"Důvody jsou jednoduché: pohodlný vstup a bezpečnost. Do většího

sprchového koutu se snadno umístí i sklopné sedátko a madlo, někdy

dokonce i dvě sprchové hlavice...," g.idnes.cz" alt=":-P">ale hlavní důvod je ten, že se tam vejde i záchodová mísa a záchodové prkénko a člověk tak vlastně ušetří za bidet a toaletní papír

0/0
5.2.2010 14:32

_m-

Re: výhoda

ha ha ha - až budeš o berlích nebo po nějakém úrazu, tak budeš rád, že si můžeš ve sprše sednout.

0/0
5.2.2010 14:40

centris610

Nejlepsi

si ji udelat nebo navrhnout sam a to tak, ze bude vyzdena navic se neprohyba a nemate pocit ze kazdou chvili rupne kdyz tam jste treba dva ze jo :) ... mam ji tak udelanou ze z Ytonku se udelala pricka a mezity dve zdi se dali jen soupaci dvere tak mam pekny velky sprchac 120x100

0/0
5.2.2010 13:01

volic_plukovnik

sprcha vs vana

Sprcha toho moc neušetří, stejně se ve vaně sprchuji. Rozdíl je v tom, že když chci, můžu si napustit horkou lázeň. To ve sprše moc nejde...

0/0
5.2.2010 12:54

honzagm

Re: sprcha vs vana

Az si jednou zlames hnaty, pochopis, k cemu j dobra sprcha.

0/0
5.2.2010 14:37

individual

Re: sprcha vs vana

Hm, nepořizovat si vanu jen kvůli tomu, že se mi možná jednou stane nějaký úraz, který mi na 4 týdny zhorší vstup do vany.... To je argument.

0/0
5.2.2010 14:47

Andee

Re: sprcha vs vana

Čtyři týdny je minimum. Taky to může být půl roku nebo i celý zbytek života. Ale souhlasím, že je to tak trochu stahování kalhot kilometr před brodem...

0/0
7.2.2010 10:51

individual

Nejlepší sprchová vanička...

...je žádná sprchová vanička, ale dlažba plynule navazující na zbytek koupelny, která se v místě, kde začíná sprcháč, začne mírně svažovat kvůli spádu.

.

Můj názor.

0/0
5.2.2010 10:51

_m-

Re: Nejlepší sprchová vanička...

g.idnes.cz" alt="R^">

0/0
5.2.2010 14:41

wandering star

Re: Nejlepší sprchová vanička...

Ovšem jenom do té doby, než začne mezi dlaždicemi zatékat.

0/0
5.2.2010 19:43

individual

Re: Nejlepší sprchová vanička...

Ze by zatekalo skrz 1 mm spary vyplnene hydrofobni sparovackou? O tom silne pochybuju. A i kdyby ano,tak co se stane?

0/0
6.2.2010 9:28

pepito

Standard ?

Dříve byl standardem rozměr 80/80 - kdy dříve? Pokud vím, standardní skladebná velikost sprchy byla 90/90 už před čtyřiceti lety, rozměr 80/80 se objevoval jen jako minimalistické řešení v panelákové éře - norma ho připouštěla, ale standard to rozhodně NEBYL.

0/0
5.2.2010 10:45

individual

Re: Standard ?

A stejně je nejlepší udělat si sprchový kout ne podle nějakých standardů, ale podle svých požadavků. V 90x90 si pohodlné sprchování neumím představit. Máme 140x100 a ve dvou je tam pěkně těsno (ale to není vždy na škodu g.idnes.cz" alt=";-)">).

.

Dodávám, že jsem oba štíhlí.

0/0
5.2.2010 10:53

Brian111

zase skrytá reklama

Kdo se pohybuje trochu v sanitě, tak ví, že tento článek se tváři profesionálně, ale je to skrytá reklama. Většina těchto článků je psána na objednávku firem. V tomto případě jednoznačně firma Kaldewei. Bohužel se tu setkávám vždy se skrytou reklamou (většinou Ravak).

Trendy u vaniček jsou už delší dobu stejné. Nejprodávanější jsou vaničky z litého mramoru (to ovšem Kaldewei nevyrábí). Velmi žádané jsou také hluboké nebo polohluboké vaničky, které jsou většinou z čistého akrylátu nebo směsi ABS či jiného plastu s akrylátem.

Prosím autora, aby pochopil, že na reklamu jsou billboardy.

0/0
5.2.2010 10:41

Děda Lebeda

Důležitý prametr

Bezva žlánek, akorá mě tedá víc než materiál a konstrukční provedení zajímá kolik litrů vody za min je schopný odvést odpad. Je bomba když má někdo cool designový sprcháč. Akorát když tam pak po 2 min sprchování stojím po kotníky ve vodě, tak je to dost blbý...

0/0
5.2.2010 8:07

Doupik

Nejčastější výhoda použití velkých sprchových koutů

"Velký sprchový kout mohou používat dva lidé najednou, což bývá výhodné

zejména v ranním spěchu", "Lze v něm bez problémů pomoci při mytí imobilnímu členu rodiny"

No já bych vám řekl, k čemu je hlavně takový větší sprchový kout dobrý. Taky to souvisí s větším počtem osob v něm g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" alt=";-D">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" alt=";-D">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" alt=";-D">

0/0
5.2.2010 1:25

wandering star

Re: Nejčastější výhoda použití velkých sprchových koutů

Výhoda velké vany zase je, že ji mohou používat dva najednou, když se nespěchá.

0/0
5.2.2010 7:43

síma25

Re: Nejčastější výhoda použití velkých sprchových koutů

Bohužel při "ranním spěchu" se nám ve dvou ve sprše nikdy nepodařilo ušetřit ani vteřinu času - zpravidla pak přijdu pozdě do hoknyg.idnes.cz" alt=";-D">

0/0
5.2.2010 8:12

individual

Re: Nejčastější výhoda použití velkých sprchových koutů

Stejná zkušenost g.idnes.cz" alt="R^">.

0/0
5.2.2010 10:54

Andee

Re: Nejčastější výhoda použití velkých sprchových koutů

Tak nějak bych to viděl g.idnes.cz" alt=";-D">g.idnes.cz" alt="R^">

0/0
7.2.2010 10:53

Taffey

Re: Nejčastější výhoda použití velkých sprchových koutů

S tím souhlasím, není nic horšího, než když ten zadní musí stát na špičkách mimo sprchový kout, není-liž pravda?

0/0
5.2.2010 8:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.