Diskuze

Zachránili si život, gestapo dostalo jen jejich nábytek. Ten láká i dnes

Bydlení mezi dvěma válkami ve vídeňském Muzeu nábytku je výjimečná výstava. Nejde v ní totiž jen o nábytek, za který bychom se nestyděli ani dnes, ale také o osudy autorů a majitelů, převážně židovského původu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Wendolene

26. 1. 2010 18:04
Tohle je aspon nejaky styl, Bauhaus je stale moderni,

byt je tak stary, uplne jina kava nez to, co dnesni plechovi a hranati "umelci" navrhari presentuji. Styl Bauhaus stale oslovuje, je nadcasovyR^

0 0
možnosti

rebbe

26. 1. 2010 15:14
Dnešní "umělci" řemeslo neznají

jsou to vesměs intoši s dvěma levými rukami. Vysvětlí vám velmi obšírně, proč je něco špatně, udělat to ale lépe nedokážou. Zejména mi vadí "umělci" v keckách, "tvořící" s papmašé a plastů-elastů nějakou obdobu trpajzlíků, třeba ta ostuda z EU. I starobylé UMPRUM se dalo na scestí, tančící domy a bloby pana Kaplicky nemají s ideou Bauhausu nic společného. Bauhaus vycházel ze zvýšené úrovně kulturního bydlení, tu mělo zajistit i dokonalé řemeslo. Jak na náš národ působila "kultura" paneláků, můžeme ještě dvacet let po tom sledovat. Naše vedoucí garnitura politiků pochází z paneláků na Proseku, Červeném Vrchu nebo z Petřin. Je to druh kultury, který tam vznikl, místo slušných lidí nám v parlamentě sedí hnojomety.

0 0
možnosti

julie k.

26. 1. 2010 17:00
Re: Dnešní "umělci" řemeslo neznají

Co má probůh společného světově proslulý architekt Frank Gehry, spoluautor  Tančícího domu, nebo Jan Kaplický s pražskou UMPRUM? Kde berete jistotu, že někdejší tvůrci Bauhausu by "zamrzli" v meziválečném období  a nehledali by nové formy a technologie a nepracovali by se soudobými materiály?

A proč takový despekt k panelovým domům? Mimochodem jedním z prvních průkopníků této (ve své době) revoluční technologie byl Le Corbusier,  jeho "panelák"  z raných 50. let stojí dodnes v Marseille.  Při vynášení kategorických soudů je dobré vnímat i kontext doby. Technologie panelových domů pomohla západní Evropě po druhé světové válce z popela a trosek obnovit  města a celé aglomerace, po náletech srovnaných se zemí.

0 0
možnosti

pavelthelong

26. 1. 2010 14:33
doplneni

mala oprava:  skola  Staatliche Bauhaus byla zalozena v  1919 (Walter Gropius)  ve Weimaru Ta se spojila s Großherzoglich Sächsischen Kunstgewerbeschule Weimar zalozenou Henrym Van der Velde a v  letech 1925-1932 fungovala v Dessau. Vliv Gropia (Gropiuse?) od r. 1919

0 0
možnosti

bludickan

26. 1. 2010 6:59
Tak to se mi líbí

Proč se podle toho neinspirují dnešní designéři? Je to pohodlné, pěkné, účelné a hlavně - ty židle nejsou PLASTOVÉ. ;-)

0 0
možnosti