Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zachránili si život, gestapo dostalo jen jejich nábytek. Ten láká i dnes

Bydlení mezi dvěma válkami ve vídeňském Muzeu nábytku je výjimečná výstava. Nejde v ní totiž jen o nábytek, za který bychom se nestyděli ani dnes, ale také o osudy autorů a majitelů, převážně židovského původu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Wendolene

Tohle je aspon nejaky styl, Bauhaus je stale moderni,

byt je tak stary, uplne jina kava nez to, co dnesni plechovi a hranati "umelci" navrhari presentuji. Styl Bauhaus stale oslovuje, je nadcasovyg.idnes.cz" alt="R^">

0/0
26.1.2010 18:04

rebbe

Dnešní "umělci" řemeslo neznají

jsou to vesměs intoši s dvěma levými rukami. Vysvětlí vám velmi obšírně, proč je něco špatně, udělat to ale lépe nedokážou. Zejména mi vadí "umělci" v keckách, "tvořící" s papmašé a plastů-elastů nějakou obdobu trpajzlíků, třeba ta ostuda z EU. I starobylé UMPRUM se dalo na scestí, tančící domy a bloby pana Kaplicky nemají s ideou Bauhausu nic společného. Bauhaus vycházel ze zvýšené úrovně kulturního bydlení, tu mělo zajistit i dokonalé řemeslo. Jak na náš národ působila "kultura" paneláků, můžeme ještě dvacet let po tom sledovat. Naše vedoucí garnitura politiků pochází z paneláků na Proseku, Červeném Vrchu nebo z Petřin. Je to druh kultury, který tam vznikl, místo slušných lidí nám v parlamentě sedí hnojomety.

0/0
26.1.2010 15:14

julie k.

Re: Dnešní "umělci" řemeslo neznají

Co má probůh společného světově proslulý architekt Frank Gehry, spoluautor  Tančícího domu, nebo Jan Kaplický s pražskou UMPRUM? Kde berete jistotu, že někdejší tvůrci Bauhausu by "zamrzli" v meziválečném období  a nehledali by nové formy a technologie a nepracovali by se soudobými materiály?

A proč takový despekt k panelovým domům? Mimochodem jedním z prvních průkopníků této (ve své době) revoluční technologie byl Le Corbusier,  jeho "panelák"  z raných 50. let stojí dodnes v Marseille.  Při vynášení kategorických soudů je dobré vnímat i kontext doby. Technologie panelových domů pomohla západní Evropě po druhé světové válce z popela a trosek obnovit  města a celé aglomerace, po náletech srovnaných se zemí.

0/0
26.1.2010 17:00

rebbe

Re: Dnešní "umělci" řemeslo neznají

Výtvory Jana Kaplického jsou pro znalce tvorby UMPRUM jednoznačně s touto manýrou spojené. Kaplický je trochu retardovaný designér, s architekturou se spustil pouze omylem. Paní Jiřičná může být známá zejména tím, že tvoří schodiště ze skla, to je možná praktické kvůli úklidu a neobvyklé, je to však studené a kluzké, já miluji dřevo nebo pískovec. Jsem zkrátka dědic Bauhausu, být doma znamená pro mně, mít kolem sebe přírodní materiál, vše zaoblené, pěkně opracované a povrchy příjemné na omak.

Paneláky se třeba v těch nejpostiženějších zemích, jako třeba Německo, začaly stavět dávno po válce, betonová poušť třeba v Mnichově byla důsledkem Olympijských her 1972. Až do té doby se stavělo sice skromně, ale z cihel a většina těch domů ještě stojí. Vzpomínám nápis na jedné takové zdi (v němčině): "škoda, že beton nehoří!"

0/0
26.1.2010 21:04

pavelthelong

doplneni

mala oprava:  skola  Staatliche Bauhaus byla zalozena v  1919 (Walter Gropius)  ve Weimaru Ta se spojila s Großherzoglich Sächsischen Kunstgewerbeschule Weimar zalozenou Henrym Van der Velde a v  letech 1925-1932 fungovala v Dessau. Vliv Gropia (Gropiuse?) od r. 1919

0/0
26.1.2010 14:33

bludickan

Tak to se mi líbí

Proč se podle toho neinspirují dnešní designéři? Je to pohodlné, pěkné, účelné a hlavně - ty židle nejsou PLASTOVÉ. g.idnes.cz" alt=";-)">

0/0
26.1.2010 6:59

Duke Nukem

Re: Tak to se mi líbí

nejsou moderni,nooo....g.idnes.cz" alt=":-P">

0/0
26.1.2010 7:49

LUF

Re: Tak to se mi líbí

Ale jo, dá se to sehnat. Alespoň v Praze ve specializovaných obchodech ale je to hodně drahé

0/0
26.1.2010 11:44

Anna Rakouská

Re: Tak to se mi líbí

nechtělo to vyhodit věci po předcích (ale muselo to být lepšízařízení- do jedné místnosti stálo co menší vilka na menším městě) a klidně lze umístit i do bytů v panelu. Pozor ale na kombinaci stolu se židlemi, musí být obé z oné doby, kombinovat starší stůl se židlí současné výroby (třebas i s klasickou tonetkou, která se vzhledově hodí) znamená mít výše do žlabu.

0/0
27.1.2010 13:35





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.