Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Byt v Praze za milion není sci-fi. Stačí jen trochu štěstí a vytrvalosti

Slušné bydlení za cenu okolo jednoho milionu korun, to není přelud, dokonce ani v Praze a okolí. Připravte se ale na malý a vybydlený byt na sídlišti. A většinou musíte počítat i s dodatečnou investicí do rekonstrukce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Asocial z Berouna

bydleni

Kazdy nemuze bydlet v Praze. Jsou mesta a vesnice,kde koupite byt pro dvouclenou rodinu za par stovek tisic.

0/0
28.12.2009 23:02

_m-

jak že to bylo s těma králikárnama??????

0/0
28.12.2009 15:28

judge_dredd

Žijeme v 19. nebo 21. století...???

Jako nezlobte se, ale byty pod 50m2 by měl hygienik zakázat - možná s výjimkou žijící osamělé osoby nebo byty pro studenty...

Normální rodina 2 dospělí a dvě děti by měli žít v nejméně 3+1, lépe 4+1 s nějakými 90-100m2 - to má být standard 21. století a ne ty komory... přesně mě napadla ta Bendrova komora :-/

Ano dříve měli domy malé, ale byly vždy větší než dnešní byty a ještě kolem obrovské zahrady a louky...

0/0
27.12.2009 10:24

kontrola_nemocnych

Re: Žijeme v 19. nebo 21. století...???

to je to co jsme si vycinkali klicema, komory za celozivotni uspory. a ani na to vetsina nema.

0/0
27.12.2009 16:45

Autobus s tykadlama

Re: Žijeme v 19. nebo 21. století...???

Vy asi moc necestujete... byty kolem 50m jsou všude v Evropě běžné, v mnoha zemích světa už patří k nadstandartně velkým a rozhodně je neobývá jednotlivec, ale celé rodiny;-D  , Zkuste se pozvat na návštěvu do činžovního bytu průměrné středostavovské rodiny v Londýně, Madridu,Paříži, Berlíně, Bucurešti, Istambulu .....O Asii a zemích 3. světa nemluvě:-P. vyjímkou jsou USA, kde mají všechno velké a střední vrstva žije v úhledných řadových domcích. Ovšem v amerických velkoměstech  je bytů do 50 m také velmi mnoho...

0/0
27.12.2009 18:06

strowfan

Re: Žijeme v 19. nebo 21. století...???

Tak v IstaMbulu jsem jeste nebyl.A to ani autobusem...

0/0
27.12.2009 23:42

Zuzana.

Re: Žijeme v 19. nebo 21. století...???

Jo, to tady přesně chybí - někdo, kdo by zakazoval/přikazoval, kde kdo smí bydlet... :))

Každý ať si koupí, na co má...

0/0
27.12.2009 20:01

102030abc

Souhlasím

S tím souhlasím, ale neměl by to nikdo přikazovat, ale měl by tu fungovat normání trh s bydlením. To ale není možné, vzhledemk mnoha vlivům. Jedním z nich je regulované nájemné, druhým je neprůhledné prodávání pozemků a změny územních plánů. které ze dne na den dělají s lidí milionáře. Trh ovládá několik "vychc.n.ýc.h" developerů a realitní kanceláře u nás jsou jen vyžírkové. Jenže díky právní nejistotě, která zde panuje si málo kdo dovolí řešit nákup, prodej bytu sám.Jak je možné, že se v USA při úplně jiných cenách práce staví metr pochy za méně, než Central Group staví ty papírové domečky za Prahou?Byt pod 45m už je jen noclehárna a tomu by měla odpovídat jeho cena..Argumentovat zde trhem a tržní cenou nelze,trh bytů je natolik deformován, že reálné ceny neurčuje.

0/0
27.12.2009 22:48

strowfan

Re: Souhlasím

Neni prece nic jednodussiho, nez se stat vyc....nym developerem.Na co si stezujete?Vytvorte si develop. firmu a rejzujte.

0/0
27.12.2009 23:45

Sir Humphrey Appleby

Re: Souhlasím

protže v US jsou výrazně levnější pozemky?  u takového papírového baráčku na předměstí (a ten americký je ještě mnohem paírovější nežli ty u nás) dělá hodnota pozemku klidně polovinu ceny....

0/0
28.12.2009 14:17

Jandik73

Re: Žijeme v 19. nebo 21. století...???

Spousta lidí přijde zdrchaná pozdě večer domů a je jim šumák, jestli mají byt 50 nebo 100 m2. Natož aby ještě běhali po louce.

0/0
27.12.2009 23:44

Mám rád svou vlast Boehmen

Ruiny

Za milion kupovat něco jako ruiny nebo byt velikosti komory jen abych byl v Praze mi přijde přehnaný. Podnájmů je v Praze mraky, tak si radši najdu levný podnájem v lepšim a našetřím si později na něco trochu lepšího třeba za 2M (resp. uchytim se v práci než bude jistota dodržení splátek) a pokud chci něco vlastního za milion, tak to už si snad radši koupim nějakej menší pozemek za Prahou a postavim si podobnej chlív jako je v té Davli.

0/0
26.12.2009 21:50

RBmann

Re: Ruiny

no, ono zalezi kolik vydelavas, ale v zasade je to co rikas nesmysl. Protoze bud mas nadprumernej plat a potom ti banka da hypoteku i na 2 Mega a vic nebo mas plat prumernej a potom ti po zaplaceni lepsiho podnajmu nebo obyc pronajmu nezbyde dost, abys nasteril. Takze v tomhle pripade doporucuju leda podradnou ubytovnu a setrit deset let. Pokud nepadnou penize, tak mozna i neco usetris. ;-D V zasade to mohu dokumentovat na svych trech znamych. Prvni ma nadprumernej plat a chysta se jit do hypoteky na slusny bydleni, druhej ma prumernej plat a bydli v pronajmu v malem byte a plati tolik, ze nic nenasetri, a treti bydli v podnajmu a jeste s dalsima dvema lidma, takze nic moc bydleni, ale vzhledem k tomu, ze ma plat mirne podprumernej, tak to taky nevypada, ze by nasetril. :-/

0/0
26.12.2009 22:53

Psychoclown

Re: Ruiny

Je to přesně tak, jak píšete. R^

0/0
27.12.2009 0:51

nebydlící

Re: Ruiny

Pokud vám po zaplacení obyč. pronájmu nezbyde dost, abyste našetřil, pak Vám asi dost těžko s takovým příjmem nějaká banka dá hypotéku....

0/0
27.12.2009 9:15

RBmann

Bender

Tak by me zajimalo, kdy se zacnou prodavat na bydleni komory podobne te, ve ktere bydlel Bender z Futuramy? Rv Jinak co se tyka slusneho bydleni, tak 20m2 je fakt husty. Ja jsem hodne skromnej clovek, ale 20m2 mi vazne jako slusne bydleni neprijde. Znama shani zhruba rok byt v Praze a jedinou podminku ma, ze pod 35m2 nejde a uznejte, ze to neni zrovna moc. Rekonstrukci si udela sama. Zatim nejlevnejsi nabidka byla 1.750.000 Kc. Takze nevim, ale v redakci by uz meli prestat chlastat, protoze clanek mel urcite mit nazev Slusne bydleni pod 2 Mega, akorat se redaktor netrefil do spravneho cislicka. ;-D

0/0
26.12.2009 20:05

ibid

Re: Bender

to je opravdu tak neschopná, že nedokáže na internetu zadat hledání s příslušnými parametry?

0/0
26.12.2009 20:09

RBmann

Re: Bender

mozna, ale spis ji tam vybehne: "Nalezeno 0 vysledku hledani."

0/0
26.12.2009 20:27

ibid

Re: Bender

nesmysl, takový byty se prodávaj už za 1,5 milionu i míň....

0/0
26.12.2009 20:31

RBmann

Re: Bender

mas praktickou zkusenost nebo jen hadas? ja totiz na netu taky nasel levnejsi byty a rikal jse ji to, ale ona na to, ze to vi, akorat u tehlech bytu, kdyz se o to zajimala byly ruzne hacky jako treba: Byt je druzstevni a je potreba doplatit 300.000,- apodobne.

0/0
26.12.2009 20:50

ibid

Re: Bender

nehádám, zkus sreality....

0/0
26.12.2009 20:55

RBmann

Re: Bender

vyridim, ale myslim, ze se mi vysmeje. :-)

0/0
26.12.2009 22:40

strowfan

Re: Bender

Ibid je i-net odbornik, ktery nikdy nic nekoupil, nikdy nic nesehnal, ale radi kazdymu a vzdycky spatne, takze se obavam, ze se Vam znama opravdu vysmeje.

0/0
27.12.2009 23:49

josefbad

Re: Bender

u nas se prodava za 1.5 MKc, 47m2, nutna rekonstrukce, DV lze ihned do OV, piste na muj email

0/0
26.12.2009 20:49

josefbad

Re: Bender

piste na adresu mistrgroup@seznam.cz

0/0
27.12.2009 11:04

Mik8

Re: Bender

Ty asi budeš jeden z těch, co koupili byt v Praze v době, kdy byla cena nejvyšší a teď tu sepisuješ pohádky, abys snížil alespoň virtuálně svou ztrátu :-). Malý byt v Praze se nyní dá samozřejmě sehnat kolem milionu, ale i pod něj - cena na realitních serverech (velmi často představa z říše snů prodávajícího) ještě není ta, za kterou jsou byty nakonec prodány.

0/0
27.12.2009 1:04

RBmann

Re: Bender

vubec ne, ja jen vychazim ze zkusenosti, ktere mam od sve dobre zname. Na druhou stranu u bytu s 20m2, ktere jsou popisovany v clanku, nevim jaka je cena. Verim, ze je mozne i pod milion, ale 20m2 to neni maly byt, to je komora. Tim, ze mam zname, kteri zrovna byt hledaji, tak vim, jak jsou v Praze byty drahe a bydlet potrebuje kazdy, tak verim, ze ze zoufalstvi jsou lide ochotni jit bydlet do komory 20m2, ale je to dustojne bydleni ? Mi znami jeste neklesli tak hluboko, aby tohle akceptovali a co vim, tak nejvic je ochotna jit dolu s metrama ta znama, co ji zde popisuju a ta rika 35m2, coz si ja osobne myslim, ze je naproste minimum, pokud clovek zije jako samotar, ale treba ve dvou? (Jeste treba pokud je to stary cihlak s vysokymi stropy, kde se s tim da nejakym zpusobem pracovat, ale ten za Mega vazne neudelate.)

0/0
27.12.2009 1:18

Mik8

Re: Bender

Je fakt, že 35m2 za milion sežene těžko, to spíš něco pod 30. Ale když ještě pár měsíců vydrží, mohla by uspět, krize zdaleka nekončí, jak nám vtloukají média do hlavy a ceny myslím půjdou ještě dolů.

0/0
27.12.2009 1:34

RBmann

Re: Bender

co se tyka cen na realitnich serverech, tak taky jsem si myslel, ze to nikdo neda, ale jak rika znama - daji a ten "levnej" 1.750.000,- ji vyfoukli, pac o nej bylo vice zajemcu.

0/0
27.12.2009 1:22

Mik8

Re: Bender

Jo, i to se může stát. Ale docela často bývá cena hodně nadsazená a prodává se nakonec za výrazně méně.

0/0
27.12.2009 1:39

male_zvire

20m2 za mega?

Za to si na vesnici pořídim statek 40+1 a několik set m2 pozemku k tomu... ;-D

0/0
26.12.2009 19:37

RBmann

Re: 20m2 za mega?

njn, ale kazdej nechce bydlet na vesnici, nehlede na to, ze tam nesezene praci a dojicka krav zase hypoteku na milion nesplati. :-P

0/0
26.12.2009 20:07

Hanyz01

koukám

že jestli jsou nějaká Davle a byt 20m2 za mega (plus rekonstrukce), tak to abych na tom mém bytě přirazil...

0/0
26.12.2009 19:26

ibid

Re: koukám

ta Davle za milion je barák s 400m2 pozemkem... ale klidně si přiraž... ;-D

0/0
26.12.2009 19:36

tequiladrinker

autor

je asi zbytečné komentovat úroveň autora a jeho článku... ...nadpis "Byt v Praze...." a v připojené tabulce jsou Neratovice, Davle... ....v článku "slušný byt za milion" a ono to má 20 a 27 metrů čtverečních... ...to je slušné bydlení???;-D  Možná je to slušný bydlení pro panenky mojí dcery, ale pro dospělýho člověka???;-D

0/0
26.12.2009 19:16

Zuzana.

Re: autor

Jasně píšou, že je to garsonka, čili byt pro jednoho člověka. Pro jednoho to slušné je. Pokud máte rodinu, budete holt muset přitlačit...

0/0
27.12.2009 20:03

pingl.zpet.do.RAJe

Slušné bydlení

to ale rozhodne neniRv To je tak za 3-4 mega, a to je docela problem:-(

0/0
26.12.2009 15:03

MP74

Obrázek

Zajímavé na obrázku u článku je snad to, že to není Praha, ale VSETÍN

Dům revitalizovala firma SPEDIMEX MORAVIA spol. s.r.o.  Vsetín !!! R^R^R^

To jen tak na okraj frajeři z idnes !!! 

0/0
26.12.2009 14:29

basniklidu

Re: Obrázek

tak pod obrazkem se pise ze to je ilustracni foto k panelovym domum takze vyjimecne bych se iDnesu zastal.

0/0
26.12.2009 14:46

Xi Xao

Bydlení v Kanadě

Připomnělo mi to "...ještě se podívejte, kde můžete bydlet za cenu pražského 2+1" http://kulhankova.blog.idnes.cz/c/64564/Chcete-zit-v-Kanade.html

0/0
26.12.2009 14:10

sunka007

Re: Bydlení v Kanadě

Hm, dreveny barak v nejake kanadske horni/dolni kde je vecna zima. To uz jsi rovnou mohl dat odkaz na domy na Novem Zelande nebo Vychodni Asie, tam jsou domy jeste levnejsi.

Za prazsky 2+1 si koupim dum barak na Morave, Jiznich Cechach nebo Vysocine. Bude to v mensi pr.el nez na obazku, v lete bude teplo a dum bude z cihel. Proc se stehovat do horni/dolni v Kanade kdyz muzi i v ramci CR :-P

0/0
26.12.2009 15:05

farous

Re: Bydlení v Kanadě

Hlavně né Zuzana Kulhánková ... ;-)

0/0
26.12.2009 18:53

Xi Xao

Stačí se podívat třeba na sreality a každý ví kde je pravda

0/0
26.12.2009 14:07

jonee

1,6mil/22m = 54 500Kč/m

0/0
26.12.2009 13:56

joensfredriksson

Berlín

jak pořídit levnější bydlení než v Praze? odstěhovat se do Berlína, tam jsou byty levnější, práci tam najdete taky a ani k příbuzným do Čech to neni daleko...a to nemluvim o tom, že Berlín je město, ne vesnička jako Praha,...

0/0
26.12.2009 13:00

Don_Alex

Re: Berlín

a proc se neodstehovat do NY? letecky ses tu coby dup, bydleni se tam da poridit taky v pohode a levne, to same dobra prace a to nemluvim o tom ze je to město a ne vesnička jako Berlín..... trošku se prober než budeš plácat něco takovýho....

0/0
26.12.2009 13:04

joensfredriksson

Re: Berlín

tak bydlení v NY je velmi drahé, alespoň v centru. Ale z Berlína to sem neni daleko, nevim, v čem je problém.

0/0
26.12.2009 13:13

Spring-peace

Re: Berlín

No nemáš tak úplně pravdu, zajet si za kamarády každý víkend není z NY to pravé. Leze to trochu do peněz.

0/0
26.12.2009 13:15

basniklidu

Re: Berlín

V Berline brzy bude moct bez povoleni pracovat kazdy cech na rozdil od NY do ktereho se ani nemusite dostat ... kdyz se napr. znelibite nejakemu emigracnimu urednikovi,o nakladech na dopravu nemluve ... . Takze zadnou hovadinu na tom prispevku nevidim spis na tve nabidce bydlet "levne" v NY.

0/0
26.12.2009 14:51

Mik8

Re: Berlín

Město srovnané za války ze zemí, pak narychlo zastavěné ohyzdnými krabicemi a plné všelijjaké chástky. Ony ty nízké ceny mají svůj důvod.

0/0
27.12.2009 11:53





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.