Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Francouzská dřevostavba ladí s krajinou. Pomohly jí v tom i sloupy

Dům stojí na svahu s neuvěřitelným panoramatickým výhledem. Jeho tvar i funkční náplň – bydlení pro čtyřčlennou rodinu – dokonale ladí s krajinou kolem města Toulouse.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ptáček

No,

z venku to na mě působí jako pozorovatelna a skládek u hraničních zátarasů. Ale proti gustu žádný dišputát !:-P

0/0
2.12.2009 17:52

prazakm-pro pravdu se iDěs zlobí

No nazdar!

Prodám dvě unimobuňky, fůru prken a 5kg hřebíků na stavbu této neuvěřitelné ekologické stavby. Zn. levně, za tři milióny. To je za takový módní dům skoro zadarmo, ne?

0/0
2.12.2009 14:45

ntk_

Re: No nazdar!

ty si asi lojza od vedle , co postaví barák za 300 tisíc, viď? :) a nebo nejlépe si nechá přivést cihly a jiné stavební materiály ze stavby nějaké státní zakázky..

0/0
3.12.2009 13:59

Brundi

Stejne vytky, jako uz byly recene 2

Vytky ohledne garaze a udajne ekologicnosti/ekonomicnosti domu mi prijdou take opravnene pri tak evidentne velkorysem rozpoctu.

Jen drobny detail je design zabradli kolem teras - jeho ohnuti smerem dovnitr na me pusobi vezenskym dojmem.

Az na vyse zminene jednotlivosti na me ale dum celkove pusobi celkem dobre. Domy ve svahy jsou moje slabost. :-)

0/0
2.12.2009 14:19

Brundi

Stejne vytky, jako uz byly recene.

Fotky jsou velmi spatne nafocene - porad jsem premyslela, jak je to s temi pravymi uhly a teprve planek dispozice ukazal, ze skutecne prave nejsou, ale uplne jine, nez ty, ktere se tak jevi na fotkach!

Tedy - zrejme jsem ponekud konzervativni, ale alespon u vnitrni dispozice bych zachovala pravouhle cleneni. U terasy nebo jineho otevreneho prostoru je to jedno, tam uz to pusobi uplne jinak.

Kuchyne mi prijde skutecne take naddimenzovana, zejmena dve volne stojici pracovni plochy, ktere ukazuji na velkoryse vyvarovani. O to horsi mi prijde, ze k plnohodnotnemu jidelnimu stolu se s tim mnozstvim jidla a nadobi musi po schodech dolu. Schody mi pro ozvlastneni interieru nevadi (i kdyz osobne mam tendenci taky myslet spise na bezbarierovy pohyb v budoucnu bez vetsich uprav), ale v mezi kuchyni a jidelnim stolem mi prijdou vylozene spatne.

Ten hlavni vchod (do kuchyne?) jsem take nepochopila, ale verim, ze pri tom jednom mizernem dodanem planku nam neco unika a je to nakonec vyresene dobre.

0/0
2.12.2009 14:19

666

???

Tato stavba mi  připadá, že s krajinou neladí vůbec. Trochu mi připomíná rozpadající se neobydlené stavby v bývalé Jugoslávii a Řecku. Stadium postupného začleňování do přírody přes fázu rozpadu. Omlouvám se.

0/0
2.12.2009 12:13

klaraA

vizualizace?

Co ta vizualizace? Vypadá dost strašně...Taková tráva zaručeně shodí jakýkoliv projekt. S tím by mě ve škole vyhodili...

0/0
1.12.2009 21:18

Zirkon

až na ty ekologické kecy to jde

Domek o ploše   200 m2  a  s touto  členitostí , nemůže být  ekologický už z  principu.

I kdyby  sám neměl  žádné emise při stavbě  ani  oprovozu. Byl investičně tak drahý,  že  někdo, někde   ve  světě  musel odčerpat  přírodní zdroje  kvůli  tvorbě  bohatství.

Já s tím nemám problém, ale těch eko - řečí, už je  trochu moc.

0/0
1.12.2009 16:22

ladaxxt

hezké stavební buňky..

uvidíme jak bude vypadat dům..

0/0
1.12.2009 16:20

jindrich

i courbusierovské ozvěny jsou chladné jak dokonale

vyholoená prcina poté co vyleze

0/0
1.12.2009 14:54

jindrich

Re: i courbusierovské ozvěny jsou chladné jak dokonale

z promrzlého bázenu,..... podíváš se, ale přitulit se nechceš

0/0
1.12.2009 14:56

velitel mesta bugulmy

Re: i courbusierovské ozvěny jsou chladné jak dokonale

No jasně, chce to chaloupku Klasik 03 s osmibokým arkýřem a zlatými mřížemi v plastových oknech... Pošlete tomu investorovi do Toulousu nějaký český katalog typových domů, on určitě prozře...

0/0
2.12.2009 6:24

Brundi

Re: i courbusierovské ozvěny jsou chladné jak dokonale

Ach jo, tyhle prispevky naprosto mimo miluju. Kdyz nekomu neco pripada prilis strohe, zacnete mu podsouvat podobne extremni paskvily. To je vas problem, ze nic mezi neznate, ale neotravujte touhle svou nepodnetnou omezenosti nekoho, kdo vyjadri svuj nazor.

0/0
2.12.2009 14:03

velitel mesta bugulmy

Re: i courbusierovské ozvěny jsou chladné jak dokonale

Děkuji, že jste mě osočil z "nepodnětné omezenosti"... Kdybyste viděl, v čem bydlím, asi byste se zasmál sám sobě... :-) Ale to je celkem jedno. Proč bych nemohl vyjádřit svůj názor stejně jako diskutér přede mnou? Jen se podívejte, jaká slova použil - copak vám "vyholené *" nepřipadají jako popis domu nejméně stejně extrémní jako můj příspěvek? Nechte mi prosím právo vyjádřit svůj názor, zvlášť pokud je dokonce méně urážlivý než ten, na který reaguji. A omezenost si prosím řešte někde jinde, u lidí, které znáte lépe než z jednoho příspěvku na internetu. To je prosím elementární slušnost. Děkuji.

0/0
3.12.2009 21:04

ladin28

mě zaujal popisek u fotky:

Schody vyrovnávají výškový rozdíl místností.....překvapivé

0/0
1.12.2009 14:46

ladaxxt

Re: mě zaujal popisek u fotky:

mno mohli by tam mít třeba žebříky.., to se dělá často..

0/0
1.12.2009 20:46

juraaa

To jsme je předběli už dávno

když se tady stavěli likusáky ;-D

0/0
1.12.2009 14:44

Venus_7

Konečně...

... ukázali taky něco, co se staví v zahraničí. Mohli by to sem dávat častěji R^

0/0
1.12.2009 11:53

m.m.m.m.

Re: Konečně...

jen jestli si z toho vzít kladný příklad

0/0
1.12.2009 12:34

vazne.jo

Re: Konečně...

...vzít nevzít - hlavně že vážně jo a mmmm maj poslední slovo......R^;-D

0/0
1.12.2009 12:38

f0rr35t

Re: Konečně...

To už záleží na vkusu, ale určitě je to dobré oživení - podívat se, jak bydlí jinde ve světě.

0/0
1.12.2009 14:19

vazne.jo

Re: Konečně...

...moje řeč !! ale kocourkovští už patologicky smolí svoje zbytečné komentáře potentně všude............... (podobně,  jak vážně jo ! ) ;-D;-D;-D

0/0
1.12.2009 15:12

ac97c

Re: Konečně...

Řekl bych, že ve zbytečnosti komentářů tady jednoznačně vedeš. Mě třeba zajímá kritika místních diskutérů k bydlení, protože se mnohokrát dozvím víc, na co si dát pozor, či inspiraci jak by šlo něco udělat, než je psáno v samotných článcích, jejichž informační hodnota ve srovnání s podnětnou kritikou v diskuzích je často minimální. Ale tvé infantilní bláboly jsou už úplně nepoužitelným balastem, zaplňujícím diskuzní vlákna. Ale je jasné, že pokud jsi frustrovaný z reálného života, že tohle prudění jiných diskutérů může být pro tebe účinná terapie, tedy jestli náhodou nejsi v pubertě, kde jsou tyto projevy normální.

0/0
1.12.2009 15:28

vazne.jo

Re: Konečně...

....ty seš asi poslední, komu to nedošlo ;-D.....já su  zhrzená mlejnkovic kačena, to byla architektura, co jsem pro vás smolila!!!...a těch zbytečnejch blábolů, co do mně ryly - přes 80 každej pátek ;-D

0/0
1.12.2009 19:37

oguy

no zase...

...krabice od bot...ale tentokrát poprvé krabice která se mi nehnusí, asi to bude tim dřevem....

0/0
1.12.2009 11:31

m.m.m.m.

Dispozice

1) Tahle kuchyň by měla být zařazena do soutěže o kuchyňskou linku. Vůbec nechápu, proč jsou zde DVA jídelní stoly. Jeden tak odporně nudně obyčejný, druhý je ale BAROVÝ, a je u něj hned 5 (možná i více) barových židlí. To by byl jasný vítěz... Tohle nechápu, asi bylo potřeba nějak zaplácnout prostor nesmyslně veliké kuchyně.

2) Ty čtyři schody mezi kuchyní a obývákem budou časem nenávidět. Každé schodiště musí mít zábradlí, to je vidět často, u nás (a myslím i ve Francii) by být mělo. Stejně tak jsou bez zábradlí průhledy mezi kuchyní a obývákem. Funkci zábradlí tam plní květina nebo lampička. Pokud budou mít malé děti, tak to bude nebezpečné.

3) Obecně mi společenský prostor (obývák, kuchyň a místnost vedle kuchyně - co to je?) připadá silně předimenzovaný a nevyužitelný. Navíc oddělený schodištěm.

4) Rozumím tomu správně - hlavní vstup je od parkingu aut do kuchyně? 8-o

0/0
1.12.2009 10:30

m.m.m.m.

Re: Dispozice

...takže v domě není zádveří, předsíň ani menší šatna za vstupem? Asi se tam nezouvají a kabát jdou odložit přes dvoje schody do šatny u ložnic nebo je pověsí v kuchyni na věšák... ;-D

6) Soukromá zóna je opět v jiné výškové úrovni, ve srovnání se společenskou zónou mi přijde hodně poddimenzovaná.

7) Když už uděláme jednu opravdu velkou terasu, uděláme k ní ještě druhou, podobně velkou a aby to nevypadalo nudně, zase ji předělíme třemi schody.

8) Opravdu by nešlo udělat plnohodnotnou garáž? Garážové stání (byť zastřešené) je přece nouzovka užívaná u těch nejlevnějších staveb. Jednu garáž vidím v 1.PP, ale nějak není propojena s domem.

ZÁVĚR - zase jedna ze staveb, která klade na první místo formu, estetický dojem, efekt, ohromení návštěvníku, atd. nad její užitnou hodnotu. Z venku vypadá stavba zajímavě, ale vnitřní dispozici tomu bylo zřejmě podřízeno. Interiér je nepraktický a nelogický.

0/0
1.12.2009 10:42

vazne.jo

Re: Dispozice

.....tož děkujem ti, že sis dal tolik práce.....a co teď? spokojen? vážně jo? ...tak šup, šup, vyčůrat, svačinku, pitnej režim a na průmce začíná už druhá hodina, jak navrhnout pro každýho správně vobejvák.......;-D

0/0
1.12.2009 11:09

CasVyprsel1

Re: Dispozice

Koukám, že chceš každého diskutéra, který si dovolí dát nějakou připomínku k zařízení bydlení hned posílat do školy. Každý nesedí v učebně a nemá nyní hodinu informatiky jako ty.

0/0
1.12.2009 11:17

vazne.jo

Re: Dispozice

....ale každej má právo kydat svoje bláboly.....já, ty, on.....tak vo co go? ;-D.....život je jen soužení tak musí bejt sra.nda alespoň na bydlení.....;-D

0/0
1.12.2009 11:25

m.m.m.m.

Re: Dispozice

nějak jsem nepochopil tvůj názor, a to ani v jednom z příspěvků v této diskuzi. Ale je pravda, že nesmysly sem může psát každý. Možná to bude názor "mě se to líbí a vůbec o tom nechci přemýšlet", tak do toho nekecejte ani vy...

0/0
1.12.2009 11:30

verua

Re: Dispozice

On tady pán "VAZNE.JO" je asi majitel týhle kůči ;-) a myslí si, že každýho odpálkuje svýma řečma :-P

0/0
1.12.2009 12:15

vazne.jo

Re: Dispozice

!! ;-D život je už i tak těžkej, aby se všechno bralo vážně...;-D

diskuse jsou na uvolnění vnitřních pnutí - každýho z nás včetně mý sestry mlejnkový ;-D někdo uvolňuje tady, někdo na manželce, nebo manželka na něm, někdo na WC....R^

0/0
1.12.2009 12:37

verua

Re: Dispozice

No určitě, tak to souhlasím ;-) vy už se asi nijak uvolnit neumíte a tak jste si dal fotky na net a uvolňujete se tady R^

0/0
1.12.2009 14:32

vazne.jo

Re: Dispozice

...tady mám také nejvíce uvolńujících kamarádů a kámošek....[>-];-D;-D;-D!!

0/0
1.12.2009 15:13

ac97c

Re: Dispozice

Hlavně, že si připadáš vtipný... S tvým reálným životem to nebude asi nic moc, když tady musíš zbytečně zaslintávat diskuzi infantilními bláboly o ničem a ještě se těm svým pokusům o vtip směješ. Nu což, tak se tady uvolni ať z tebe ta frustrace spadne.

0/0
1.12.2009 15:43

HancickaP

Re: Dispozice

ja teda nevim, ale kdyz se podivate na fotky zvenku, tak vchod ma prosklene dvere ale ty dvere do kuchyne jsou drevene, takze tam asi neco mezi time bude, ne?

0/0
1.12.2009 11:20

m.m.m.m.

Re: Dispozice

ty dřevěné dveře jsou do spíže, zkus se zorientovat v půdorysu...

0/0
1.12.2009 11:26

IfčaX

Re: Dispozice

Myslím, že je tam jeden velký jídelní stůl v kuchyni a druhý velký jídelní stůl v obýváku. Barový nevidím. Pokud to prostory dovolují (a tady dovolují), tak se mi to zdá jako dobré uspořádání.

Schody jsou široké přes půl stěny a člověk si to asi automaticky namíří spíš prostředkem než těsně při kraji, takže asi to zábradlí není zrovna nevyhnutelné.

U ostatních výhrad nevím, nejsou pro mě zveřejněné fotky dostatečně přehledné.

0/0
1.12.2009 11:52

m.m.m.m.

Re: Dispozice

Ten stůl v kuchyni je ve výšce pracovní desky, tedy asi 10 až 15 cm výše, než má být výška jídelního stolu. Proto jsou tam taky vyšší židle. Obdobné výškové řešení jako ve včerejší malé kuchyni.

Zábradlí by být mělo v každém případě, tady je spíš otázka proč tam ty schody vůbec jsou. Pořídí si do domu schody, jen proto, že to vypadá lépe, pak jim tam budou celý život překážet.

0/0
1.12.2009 12:42

vazne.jo

Re: Dispozice

.....na jejich webu-cam je už vidět, že roboši  začli řezat ty nohy  vod toho stolu a taky vod těch židlí.......zatímco majitel nased do auta a je vidět jak prudce zbrzdil před místím kovářem s návodem na to nový zábradlí do vobejváku....[>-]!;-D

0/0
1.12.2009 13:04

IfčaX

Re: Dispozice

Dům je ve svahu a schody tedy vyrovnávají výškový rozdíl. Asi by to šlo i jinak, ale vzhledem k tomu, že kuchyň i obývák jsou velké prostory, tak se možná mezi těmi místnostmi až tak často neběhá.

0/0
1.12.2009 13:26

ntk_

Re: Dispozice

Kuchyň; je čistá, elegantní, prostorná a líbí se mi bílá barva v kombinaci použitých materiálů a  nemyslím, že je bláhovost mít dva "jídelní" stoly,  mj. ten který je přímo v kuchyni, je spíše pracovní místo s možností se sezením, pokud se dobře podívám, tak kolem dřezu a varné desky opravdu není mnoho místa... je to velkoryse řešený kuchyňský pracovní stůl, s možností stolování... zajisté určitě dobře využijí při snídaních a večeřích během pracovního týdne... dále jistě ocení jako další rozšíření pracovního stolu v kuchyni při větší sešlosti, tak se mohou v kuchyni pohybovat ve více lidech a zároveň připravovat pokrmy, a společně rodina může velkoryse stolovat u velkého jídelního stolu v jídelně a ne v kuchyni...

Námitka proti pár schodům?, ale podívejte se na ten terén, umíte si představit bezbariérový dům na tomto svahu ? :-) Já tedy moc ne...

0/0
1.12.2009 12:35

ntk_

Re: Dispozice

Souhlasím se zábradlím, a to především v prostorách kde je velký výškový rozdíl, asi nechtěli narušit výhled ze shora do oken... co třeba kov v kombinaci s dřevem... nebo více transparentnější bezpečnostní sklo...

Možná ta místnost vedle vstupu je velkorysý šatník :-)) Já tam tedy nevidím...

A že je více teras ? Není nad to jako dítě nebo manželšký pár mít vlastní terasu jen pro sebe, která je soukromá a nikdo jiný tam z rodiny nevzleze, dokud ten pocit nepoznáte tak se zkuste do ní vžít... a že tam jsou schody? odpověď... zase ten terén...

Garáž tam je...

Celkově se mi to moc líbí i po stránce funkčnosti...

0/0
1.12.2009 12:37

vazne.jo

Re: Dispozice

...napsal jsem už do francie.....

...barák bude upraven podle všech námětů diskutujících !!! [>-] ;-D

0/0
1.12.2009 12:40

ntk_

Re: Dispozice

;-D

já bych tam nic neměnil, pouze jen z bezpečnosti přidal to zábradlí :-) ale i bez zábradlí to bydlení musí být skvělé ! :-) ;-)

0/0
1.12.2009 12:56

m.m.m.m.

Re: Dispozice

A hlavní vchod je do kuchyně a to je skvělé bydlení...

Přátelé, to máte z těch sitcomů, ale tam je to kvůli ději, aby byl příchozí vidět hned v obýváku, pak si z toho někdo vezme příklad a udělá takovýto dispoziční nesmysl v praxi.

Proti tomuhle je Šumperák vrchol dispozičního řešení...

0/0
1.12.2009 13:54

Zirkon

Re: Dispozice

Prostě  je  to jen na  efekt. Což  se  povedlo.

Platit bych to nechtěl   invetičně  ani provozně.

Co je  ale  neoddiskutovatelné +, to je ten výhled. Coź  je ovšem z   90%  dáno parcelou.

0/0
1.12.2009 16:28

cyankáli v šampaňském

Re: Dispozice

já bych garáž nechtěla, jen přístřešek aby mi neomrzalo v zimě auto, ale zajíždět každej den do garáže je opruz

0/0
1.12.2009 22:02

julie k.

Re: Dispozice

(m.m.m.m.)

Tento dům si mohli pořídit úspěšní lidé, tipovala bych na vyšší střední třídu a ti zřejmě budou žít diametrálně odlišným životním stylem, než vy, v paneláku. Francie je zemí vyhlášených architektů, kteří při navrhování domu samozřejmě akceptovali přání, potřeby a životní styl investora. Vám zřejmě stačí jeden stůl, oni potřebují dva, nechápu, proč s tím máte problém!  Barový stůl zřejmě slouží při domácích rautech a podobných společenských událostech, velký stůl k náročnějšímu stolování. Jak je známo, Francouzi si na kulturu stolování a dobré jídlo velmi potrpí.

Nemám problém ani se čtyřmi schůdky bez zábradlí, normálně pohyblivý člověk by je měl zdolat raz dva, dvě výškové úrovně interér ozvlášťňují, dávají mu novou dimenzi. 

Závěr: pro váš způsob života je vnitřní dispozice tohoto domu nepraktická a nelogická, pro investora a jeho zvyklosti a potřeby zřejmě praktická a logická bude. Ovšem vaše odvaha vynášet kategorické soudy je rozhodně obdivuhodná.

     

0/0
2.12.2009 7:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.