Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kuchyň si stvořil sám. Navrhl i digestoř se třemi komíny

Do naší soutěže o kuchyni, kde se dobře vaří, zaslal čtenář svou linku v kombinaci dýhy amerického ořechu a bílé barvy. Majitel je autorem nejen veškerých skříněk a ostrůvku, ale i netradiční digestoře v podobě tří komínů s tukovým filtrem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

verua

:o)

Moc hezky udělaná KOUPELNA ;-D kuchyň bohužel ne...Rv

0/0
25.11.2009 13:34

bambas

Re: :o)

hm... tak to by mě zajímalo v čem se koupete?

0/0
25.11.2009 21:15

verua

Re: :o)

Hm... Myslím, že v koupelně :-P?

0/0
25.11.2009 22:08

kocka cernobila

super

konecne neco co se mi libiR^ lozauku mam v kuchyni tez,i za sporakem,bilou sparovacku a porad dobry;-D 

0/0
24.11.2009 13:54

kocka cernobila

Re: super

pardon,mozaiku.......

0/0
24.11.2009 13:55

starej pardal

chyba ve vypoctu

;-DR^;-)

0/0
23.11.2009 18:21

Anna Rakouská

ano,

vtipné to rozhodně je. Jen mozaika není to nejpraktičtější-mnoho spár. Také pozice dřezu naproti varné desky není zrovna ideální. Dost se nadělá (já alespoň ano-mám to tak na chalupě, ráda bych to předělala, ale zase mi vychází dřez pod oknem-také nic moc).

0/0
23.11.2009 15:36

christi

Re: ano,

Byla jsem stejneho nazoru, ale ted to mam udelane podobne. Rozhodla jsem se pro mozaiku, protoze je velice krasna a navic mam take varny ostruvek, takze se ta mozaika ani nespini R^ Nedoporucuji to davat za varne centrum, ale zase jestli varite na indukci a je pravda, co tu ostatni tvrdi, ze z toho nejsou zadne ty mastne odpary, tak to mozna nemusi byt problem, ja osobne varim na plynu ;-)

0/0
23.11.2009 16:33

individual

Re: ano,

Rozpálený omastek, na který dáš orestovat maso prská stejně na plynu jako na indukci. Mozaiku za sporákem (jakýmkoliv) bych také osobně nevolil.

0/0
23.11.2009 16:42

Anna Rakouská

Re: ano,

přesně tak, ono co je ucházející na pohled, může velmi často špatně plnit základní funkci.

0/0
23.11.2009 16:59

christi

Re: ano,

Ja nemam s indukci zadnou zkusenost a ani bych ji nechtela, plynovou desku jsem si dala i do sve nove kuchyne, mozaiku mam take, ale mam varny ostruvek, takze ta mozaika neni zadny problem ;-)

0/0
24.11.2009 6:58

individual

Re: ano,

Nevím, co to je, ale nechci to...

.

;-D;-D;-D

0/0
24.11.2009 8:08

Brundi

Re: ano,

I zprostredkovane zkusenosti mohou slouzit k rozhodovani. Nebo dobre zkusenosti s necim jinym, nebo zvyklosti...

0/0
24.11.2009 16:10

IfčaX

Re: ano,

Taky myslím...

Jo, pokud člověk prohlašuje "nevím, co to je, ale chci to", to už by bylo na pováženou... ;-D

0/0
25.11.2009 9:31

HancickaP

Re: ano,

myslim, ze vzhledem k tomu, ze majitel ma mycku na nadobi, resit tu mozaiku je docela zbytecne.

0/0
23.11.2009 17:52

wandering star

Re: ano,

Dřez pod oknem je to nejlepší, co může být - okno prostě udělejte otvírací ven, vyklápěcí nebo to vyřeště jako já tady http://kulhankova.blog.idnes.cz/clanok.asp?cl=98849

0/0
24.11.2009 0:09

Anna Rakouská

Re: ano,

Milá paní Kulhánková, Vaše řešení vypadá skutečně velmi pěkně, ale mám obavy, že můj přístup k bydlení je poněkud tradičnější, tj.okna myji (po odkvětu stromů a lesa, aby na nich nebylo hned kilo pylu) a prakticky nové okno měnit nebudu. Je samozřejmě otevírací dovnitř, ale má ventilaci. U nás to vypadá spíše na sklápěcí baterii, ale bůh suď, zatím tam moc nevařím a kdy dojde k výměně kuchyně-..není to otázkou peněz, ale času, jsem každou chvíli mimo republiku.Ale chtěla bych mít tu klasiku, tj. lednice, dřez, myčka , vaření....což bude vyžadovat i překopání elektřiny, ale to už není tak složité. 

0/0
24.11.2009 8:36

wandering star

Re: ano,

Můj přístup je ještě tradičnější - okna si mýt nechávám. Ta okna, která jsme vyměnili, byla jednoduchá dřevěná z roku 1963 a už jimi pěkně protahovalo. Bylo ovšem nesmírně praktické, že se otvírala ven, a tak jsme si i ta nová objednali na otvírání ven. No a z té zahrádky před dřezem mám pořád velikou radost, též mě těší, že se otvírají ta okénka po stranách, tudíž mám nerušený výhled tou velkou tabulí.

0/0
24.11.2009 20:41

Maša sádrokarton

Drsný interiéry

VVVVVV-   http://www.facebook.com/pages/Masa-Sadrokarton/208289723985?

0/0
23.11.2009 12:54

lukass19

hm

kuchynu ako celok chvalim je velmi podarena aj co sa tyka farebnosti,spracovania aj detailov..jedine z coho som zdeseny je ten ohavny cudny digestor..to naozaj kazi dojem inak z velmi peknej kuchyne...

0/0
23.11.2009 12:40

ilna

100 bodů

100 bodů za šikovnost, originalitu a taky smysl pro humor.

0/0
23.11.2009 12:27

Anavi

Ráda bych viděla plánek původního stavu

Koš v mobilním kontejneru je výborný nápad, hodlám ho použít ve své nové kuchyni.

Z hlediska údržby mi nepřipadá jako dobrý nápad obložit stěnu za dřezem mozaikou.

Celkově se mi kuchyň líbí.

0/0
23.11.2009 11:52

johny55555

skutečně originální

sice bych si nic takového nepořídíl, ale je to alespoň origiální a zajímavý na rozdíl od předchozích návrhů

0/0
23.11.2009 11:00

adviser

Neslušný návrh

Odhaduji střed té mikrovlny na 150 až 160 cm, takže to s tím vyjímáním nebude tak horké. Účinost odsávání bude záviset na docíleném odtahu pomocí motoru. Návrh i realizace je rozhodně neotřelá. Osobně se mě líbí.

Nechce autor vzít paní Kateřinu Mlejnkovou do učení?

0/0
23.11.2009 10:56

Dedek_Piskot

PET

Chybou ve vypoctu neni misto na PETky ale na pivo ano R^R^R^;-D

0/0
23.11.2009 10:19

no.respect

Roztěkaný kýč jak sviňa.....

......ale pro 80% krása

0/0
23.11.2009 10:01

def...

Re: Roztěkaný kýč jak sviňa.....

Mlejnkova zalez ;-D

0/0
23.11.2009 13:03

astar

komíny

Václave, nechci sýčkovat, ale aby ti to utáh komín!!!  Dám do každého rohu jeden!

0/0
23.11.2009 9:50

HancickaP

konecne!!!!

tady zacineji byt slusne kuchyne. me se jeste ted hruzou mlzi zrak z kralovny.

0/0
23.11.2009 9:32

darkovské moře

Kromě

super kuchyně, mě pobavil taky text :)!!

0/0
23.11.2009 8:42

cyankáli v šampaňském

dobrý

a nejhezčí je ta mozaika

0/0
23.11.2009 7:52

jsem z Marsu

Re: dobrý

Mě by se na té mozaice líbily skleněné police se skleničkami, a to celé nasvítit bodovkami.

Celá kuchyně působí velice higienicky, a vozíčkář by zajásal, neboť po malých úpravách by to byla jeho idální kuchně.

Jen tu digestoř nějak neumím ocenit.:-/

0/0
30.11.2009 13:58

def...

pekne

tomu rikam pracicka, Kachna by se mela priucit ;-D

0/0
23.11.2009 7:34

valentina těreškovová

Vaří ještě vůbec někdo na plynu?

Jak tak sleduju ty nové kuchyně, tak v případě energetické krize, až zas Rusko zatne tipec s plynem, nás domácností s plynovým sporákem zas tak moc nebude, tak snad na nás něco zbyde.

0/0
23.11.2009 7:12

Princezna01

Re: Vaří ještě vůbec někdo na plynu?

Bohužel plyn se nepoužívá jenom k vaření, to by ta krize nebyla tak vážná.

0/0
23.11.2009 9:15

ununun

Re: Vaří ještě vůbec někdo na plynu?

máme úplně novou kuchyň a neváhal jsem ani minutu - podle mě pořádně se dá vařit jenom na ohni, ty varný desky jsou spíš na okrasu. jenom v případě, že se na nich hodně vaří, tak potom i ta okrasa je docela náročná na údržbu.

0/0
23.11.2009 9:54

helen.ov

Re: Vaří ještě vůbec někdo na plynu?

pokud si pořídíte indukční varnou desku, tak všechno, co může někomu vadit na klasických elektrických vařičích, odpadá. Oproti plynu to má navíc tu výhodu, že nikde nejsou takové ty charakteristické mastné skvrny. Nevýhodou ovšem o něco vyšší pořizovací cena a vhodné nádobí.

0/0
23.11.2009 12:17

individual

Re: Vaří ještě vůbec někdo na plynu?

Souhlas s tím, že indukce se komfortem vaření vyrovnává plynu a v dalších ohledech (snadnost údržby, absence "plynové mastnoty").

Nesouhlas s cenou (kvalitní plynový sporák se cenově moc neliší od indukční desky) a nesouhlas s nutností speciálního nádobí (snad všechno dnešní nádobí je má feromagnetické dno, pokud nebereme v potaz šmejdy z tržiště).

0/0
23.11.2009 12:33

avlyslakecod

Re: Vaří ještě vůbec někdo na plynu?

Bohužel nemám "dnešní" hrnce a obávám se že při pořízení indukční desky by byly naprosto všechny nepoužitelné.

0/0
23.11.2009 12:38

individual

Re: Vaří ještě vůbec někdo na plynu?

Jen jsem poukázal na tu údajnou nutnost mít "speciální" nádobí. Nádobí s feromagnetickým dnem je dnes zcela běžné a nic speciálního na něm není.

Pro staré nádobí bez feritového jádra se dají pořídit feromagnetické podložky, které se vloží mezi desku a hrnec a pak i ve starém hrnci po prababičce uvaříš na indukci oběd ;-).

0/0
23.11.2009 12:43

IfčaX

Re: Vaří ještě vůbec někdo na plynu?

Asi ty podložky jdou pořídit - ale tipla bych, že se s tím řada výhod indukce ztratí.

Nedalo mi to a vyzkoušela jsem své nádobí magnetem - těch pár zbylých starých oprýskaných smalťáků, co se tu a tam ještě hodí a tak jsem je nevyhodila, magnet chytají. Novější (taky teda ne zrovna zbrusu nové) nerezové nádobí s tlustým dnem, ve kterém se mi dosud vařilo skvěle a neměla jsem vůči němu žádné výhrady, je bohužel odolné...

0/0
23.11.2009 13:48

individual

Re: Vaří ještě vůbec někdo na plynu?

"ale tipla bych, že se s tím řada výhod indukce ztratí." - jaké a proč?

0/0
23.11.2009 15:02

IfčaX

Re: Vaří ještě vůbec někdo na plynu?

Přiznávám, že nemám s indukcí vůbec žádné zkušenosti. Takže mám nějakou fyzikální představu, která je možná mylná. Ale pokud to má fungovat, tak se zřejmě nejdříve od indukce ohřeje ta podložka a od té teprve hrnec, ne?

Pokud to pak opravdu je, tak by mě spíš zajímalo, která z výhod indukční plotýnky zůstane zachována.... Je-li to jinak, tak se ráda nechám poučit, na jakém principu ta podložka funguje.

0/0
23.11.2009 15:08

individual

Re: Vaří ještě vůbec někdo na plynu?

Nezlob se, ale tohle je typické...:

"nemám s indukcí vůbec žádné zkušenosti"..."ale tipla bych, že se s tím řada výhod indukce ztratí."

Jedna paní povídala... Údajně...

.

"ráda se nechám poučit, na jakém principu ta podložka funguje." - na shodném jako feritové dno hrnce.

0/0
23.11.2009 16:06

IfčaX

Re: Vaří ještě vůbec někdo na plynu?

Nezlob se, ale co kdybys zkusil trochu vnímat psaný text... Já to netvrdila, jen odhadovala, že to tak bude.

A ptala jsem se, jestli tedy to funguje tak, že se indukcí ohřeje ta podložka a od ní potom klasickým tepelným sdílením ten hrnec. Z tvé odpovědi jsem se to jaksi nedověděla - ale jiný mechanismus mě nenapadá. Pokud je, tak jaký?

A znovu se ptám, které z těch kladných vlastností indukce budou zachovány (konkrétně, nepiš prosím něco jako "všechny"), pokud bude mezi deskou a nádobou podložka.

0/0
23.11.2009 16:35

IfčaX

Re: Vaří ještě vůbec někdo na plynu?

Jo, pokud by nebylo pochopeno - fakt se ptám a fakt mě to zajímá. Nejde mi o to ani předvádět svoji chytrost, ani dokazovat něčí neznalosti, takže kdyby bylo možno konfrontační nic neříkající vsuvky vynechat, byla bych vděčná.

0/0
23.11.2009 16:37

individual

Re: Vaří ještě vůbec někdo na plynu?

Ivčo, klid ;-). Já vím, žes to jen odhadovala, ale byť odhadovat něco na základě ničeho (nulové znalosti a zkušenosti) mě osobně připadá takové hospodské tlachání - neber si to osobně, nemyslím to zle. Jen to prostě píšu narovinu.

A jinak, měl jsem za to, že pokud napíšu, že řešení B funguje stejně jako řešení A, není třeba nic víc vysvětlovat. Ale rád to udělám:

Normální (tedy magnetické) nádobí funguje na indukční desce tak, že těsně nad plochou desky se po zapnutí plotýnky vytvoří silné magnetické pole. To je "zachyceno" feromagnetickým jádrem hrnce, které si představ jako nějaký materiál nacpaný do dutiny ve dně hrnce, taková kapsa. To jádro se působením pole začne rychle zahřívat. Od něj se zahřeje dno hrnce (horní část té kapsy), které je v kontaktu s vařenou potravinou.

S podložkou pod nemagnetickým hrncem je to to samé, jen ta "kapsa" je oddělitelná.

0/0
23.11.2009 16:52

IfčaX

Re: Vaří ještě vůbec někdo na plynu?

Ano, ale to je jen ta první půlka. Jak se zahřeje ta podložka, to je mi opravdu jasné. Jenže jde o to, jak to potom bude dál vařit... Ptám se - přenos sdílením? Tj. stejným přenosem jako třeba z elektrické plotýnky?

0/0
23.11.2009 16:55

IfčaX

Re: Vaří ještě vůbec někdo na plynu?

Tedy dále - co se stane po vypnutí? U indukce plotýnka sama o sobě nehřeje, takže reakce je okamžitá - bude stejně okamžitá reakce u té podložky? (Jestli se musí nejprve rozehřát, aby mohla dál předávat teplo hrnci, tak přece okamžitá reakce být nemůže, ne?)

Co se stane, když z hrnce něco přeteče, vyšplíchne, při míchání ukápne. Dopadne-li to na indukční ploténku nic, ta přímo nehřeje, nic se na ní nenapéká. Dopadne-li to na tu podložku tak co?

Tohle jsou věci, které by mě fakt zajímaly:

Tj. pokud ta podložka zůstává studená, tak jak se ksakru dostane to teplo do hrnce. Pokud se rozehřeje, tak čím se bude lišit od elektrické plotýnky?

0/0
23.11.2009 16:59

individual

Re: Vaří ještě vůbec někdo na plynu?

"co se stane po vypnutí?" - to samé, co s feritovým jádrem uvnitř dna hrnce

"Jestli se (podložka) musí nejprve rozehřát, aby mohla dál předávat teplo hrnci" - stejně se nejdřív musí rozehřát feritové jádro hrnce určeného na indukci a předat teplo horní části "kapsy"

"Dopadne-li to na tu podložku tak co?" - to záleží na konstrukci podložky. Logické by bylo, aby okraje byly z neferitového materiálu, stejně jako je tomu u okrajů hrnce s feritovým jádrem

"pokud ta podložka zůstává studená" - nezůstává, stejně jako feritové jádro v hrnci pro indukci nezůstává studené.

Ivčo, čti pozorněji - tohle všechno už jsem napsal v úvodním příspěvku, kde stálo, že podložka funguje stejně... Stejně je stejně. Víc na tom nevymyslíš ;-).

0/0
23.11.2009 17:17





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.