Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V jednoduchosti je krása a pořádek, říká majitel a autor minimalistické kuchyně

Dalším příspěvkem do naší soutěže o kuchyni, kde se dobře vaří, je varné centrum v rodinném domě. Ten si včetně linky navrhli majitelé sami. Jejich vizi ideální kuchyně vyrobili truhláři z Chebu, kteří byli o polovinu levnější než kuchyňská studia.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

wandering star

Obrázky pěkných kuchyní

http://www.housebeautiful.com/kitchens/beautiful-designer-kitchens

0/0
22.11.2009 1:39

lindiště

Re: Obrázky pěkných kuchyní

Některé jsou opravdu moooc pěkné, hlavně ten hrášek na začátku je skutečně nářez. Většina mi ale přijde moc okázalá a někdy až kýčovitá (panoptikum).

0/0
22.11.2009 16:59

wandering star

Re: Obrázky pěkných kuchyní

Taky nejsem odvázaná z každé jedné, ale najde se tam spousta dobrých nápadů.

0/0
22.11.2009 20:52

wandering star

Re: Obrázky pěkných kuchyní

Tady máte pár skromnějších kousků http://www.apartmenttherapy.com/chicago/kitchen/10-stylish-eatin-open-kitchens-inspiration-gallery-101852

0/0
22.11.2009 21:12

wandering star

Pěkný článek o designu kuchyní

http://www.housebeautiful.com/kitchens/barefoot-contessa-kitchen-of-the-year?click=pp

0/0
22.11.2009 0:30

Nedobík

Jednoduchá kuchyně - jednoduchá jídla

Tam se bude hezky mazat chleba s máslem!...:-P...

0/0
21.11.2009 23:52

Nedobík

Re: Jednoduchá kuchyně - jednoduchá jídla

A samozřejmě je bude mazat jednoduchá blondýna...R^

V jednoduchosti je síla !!

0/0
21.11.2009 23:53

pavelthelong

jako kuchyne je to bomba

klobouk dolu, bezchybne provedeno (myslim tim kuchynskou linku)......to ovsem neznamena, ze cernobila tapeta na stene za kuchyni je jak z jineho sveta....v zasade je kuchyne designove a stylove uplne jinde nez zbytek nabytku...moc velka skoda

0/0
21.11.2009 22:49

ja_je_nekdo_jiny

Re: jako kuchyne je to bomba

R^

0/0
22.11.2009 1:15

garumna

Pěkné

Je to pěkné, prostě v jednoduchosti je síla. Tapeta se mi sice nelíbí, ale proti gustu.... ;-)

0/0
21.11.2009 19:50

ppeppe

Ohó

tak to je bomba.A k těm, co píšou, že by se jim nechtělo pořád něco hledat po šuplíkách. Řekla bych, že paní domu se tam asi vyzná, takže nic hledat nemusí, a pán domu? Soudíc podle svého muže, který se mě, hledě na mixér pověšený na zdi, onehdá ptal, kde je mixér, pán domu (zpravidla) by hledal cokoli kdekoli - v šuplíku i kdyby mu to viselo na závěsném systému přímo před nosem.

0/0
21.11.2009 19:43

starej pardal

Re: Ohó

;-D my za to  nemuzem, to ty hormony.

vy zase neumite zaparkovat. :-) coz ovsem neznamena, ze vas nemame radi,  i kdyz parkujete jak prasata V

0/0
22.11.2009 10:57

K.U.F.R.

Kuchyně zajímavá, lustry katastrofální

0/0
21.11.2009 16:02

eva36

Re: Kuchyně zajímavá, lustry katastrofální

Až budete stát u kuchyňského pultu přes 50 let jako já,tak Vám bude úplně jedno,zdali lustr má výraz a tapety jsou oduševnělé,případně jelito takové teplé ,případně v designu nadčasového charakteru.Porád stejně musím kvrdlat,ředit,pražit,mlžit co vlastně vařim,a pak se to stejně sežere. Nazdar.

0/0
21.11.2009 18:20

valentina těreškovová

Re: Kuchyně zajímavá, lustry katastrofální

Na to všechno jsou v takovéto moderní kuchyni roboti - stačí naprogramovat recept, dodat suroviny a počkat až zvukové znamení ohlásí, že je uvařeno. Zdar

0/0
21.11.2009 19:25

ipietro

Re: Kuchyně zajímavá, lustry katastrofální

A proč tedy vaříte, když vaření očividně z duše nenávidíte?

0/0
21.11.2009 19:26

BG1

Super.

Zatim nejlepsi provedeni.

Majitelum se podarilo sikovne spojit prakticnost s designem a vysledek je proste fantasticky. Obdivuji lidi, kteri dokazi domyslet vse do detajlu, jako je to u teto kuchyne.

Z tehle kuchyne pouziju urcite hodne napadu pro inspiraci.

Diky moc za prispevek. :-)

0/0
21.11.2009 15:29

ladin28

pěkné

dobrá kuchyně, příklad kdy  jsou peníze i vkus, akorát mám pár detailů: tu troubu bych dal níž, možná je to v téhle výšce opravdu pohodlnější, ale z obýváku to vypadá jak když se tam ta trouba vznáší ve vzduchu, varnou desku bych posunul o trochu o kousek dál od kraje, a také některé věci mám raději vždy po ruce, např. nože, utěrku, chňapku...

0/0
21.11.2009 15:20

kocka cernobila

Ne

Nelibi,zejmena ta moderni tapeta co ma dneska kazdej druhej,neco jako svitiva zelena co frcela loniRv

0/0
21.11.2009 14:17

HancickaP

wow!!!

to je proste bomba. mista hromada, jednoduche na uklid.... a cely to vypada moc pekne, vcetne vyhledu na bazen.

nevim, cim se majitele zivi, ale pokud to nema neco spolecnyho s interior design, tak jsou ve spatnym zamestnani. R^R^R^

0/0
21.11.2009 14:08

lindiště

Super!

Opravdu pěkné a originální. Už dlouho jsem nic podobného neviděla. Většina na tomto serveru zveřejňovaných kuchyní je sice moderní a docela hezká na pohled (můj názor), ale ve výsledku dost uniformní, prostě jedna jako druhá. Ta kombinace hladkých linií s výrazným vzorem na tapetách se jim opravdu povedla. A to i barevně.

Jen nevím, jestli je i praktická. Já osobně při vaření potřebuji mít všechno po ruce a myslím, že i většina z nás, proto jsou tak oblíbené např. různé závěsné systémy, kde má člověk všechno, co potřebuje v dosahu ruky. I když věřím, že to pak může vypadat jako panoptikum.

0/0
21.11.2009 13:01

vasek001

Re: Super!

Panotptikum? Kuchyne je na vareni , ne? I kdyz je pravda, ze v tomto pripade spise navazuje na nabytek v obyvaku  a podle toho tedy vypada a je zarizena :)

0/0
21.11.2009 13:47

Condomer

nádhera

kuchyňský kout je to krásný, sice jsem pořád nepochopil, proč si lidé dávají kuchyňský kout do obyváku a ne do kuchyně, ale když tohle odmyslím, tak je to asi nejkrásnější kuchyňský kout co tu byl.

0/0
21.11.2009 12:50

lindiště

Re: nádhera

Mě se naopak spojení kuchyně a společenského prostoru líbí. Hlavně proto, že osoba, která vaří má možnost být ve společnosti s ostatními a není zastrčená sama v nějaké samostatné místnosti. Může komunikovat a vůbec být součástí dění a nebo třeba o Vánocích při pečení sledovat jedním očkem pohádky :) Mám zkušenosti s oběma typy a můžu říct, že tento (kuchyň + obývák dohromady) model mi vyhovuje mnohem víc.

0/0
21.11.2009 13:13

vasek001

Re: nádhera

Dalsi kdo ma pocit ,ze by ji do oddelene kuchyne zavirali za trest , aby se ji zbavili, nebo, aby nebyla na ocich kdyz prijdoou sousedi na navstevu? ;)

0/0
21.11.2009 13:49

lindiště

Re: nádhera

Jde jen o to, že člověk může mít trochu pocit izolace, když tráví docela dlouhou dobu sám v oddělené místnosti, když zbytek rodinky je třeba společně v obýváku. No a když je všechno v jedné místnosti, tak mohou být všichni pohromadě, to je celé, nevím, co je na tom divného.

0/0
21.11.2009 18:04

Kovis

Re: nádhera

Já souhlasím. Mě to také více vyhovuje.

0/0
21.11.2009 18:29

Condomer

Re: nádhera

měl jsem v bytě jen vybourané dveře mezi kuchyní a zbytkem bytu a nakonec jsem je dával zpátky, buď člověku hučela u hlavy digestoř nebo bylo v bytě ještě druhý den cítit co se vařilo, nemluvě o tom, že mně osobně bývá nepřijemné, když jsem na návštěvě v "moderní" domácnosti a hostitel stojí za přede mnou za plotnou.

0/0
21.11.2009 18:36

IfčaX

Re: nádhera

Nojo, ale představte si, jak by tatáž situace vypadala v domácnosti "nemoderní"? Buď by vás teda hostitel posadil do kuchyně a stál před vámi u plotny úplně stejně.... nebo by vás posadil do obýváku a šel se k plotně zavřít do kuchyně - ale proč byste pak na takovou návštěvu chodil?

0/0
21.11.2009 19:22

branik80

Re: nádhera

Ak ti pride navsteva tak zacnes varit? U nas je obycajne bud pripravene dopredu alebo sa do kuchyne len odbieha na minutku. Ja neviem preco kazdy ma zazitu dogmu o tom ze zena sa chce rozpravat zrovna vtedy ked vari.

Mam pocit ze to je pozostatok toho modneho trendu s barovym pultom kde si kazdy mlady pubertak zosobnil diskoteku s domacim prostredim - a budeme mat bar a bude nas tam kopa a budeme sa bavit v kuchyni a obyvacke naraz a podavat si chlast na domacom barovom pulte....

0/0
22.11.2009 9:28

IfčaX

Re: nádhera

Já ne - ale předdiskutér tvrdí, že jeho hostitelé to tak dělají.

0/0
22.11.2009 11:53

Anna Rakouská

Re: nádhera

prokristapána, holky, to když čekáte návštěvu, si to neumíte připravit předem? A když přijde nehlášená, stejně dostane fr'tana, čaj či kafe a něco k tomu. A k přípravě takového malého pohoštění stačí pár minut. Já se tedy toho, když jsem při návštěvě chvíli v oddělené kuchyni, že by mě zrovna pomlouvali, nebojím. Navíc si mohu otevřít spojovací dveře a i se bavit- rozhodně však své návštěvy a ani sebe nechci rušit digestoří či myčkou.Zdá se mi to konečně i neslušné.Navíc tou otevřenou kuchyní se mnohdy vůbec nemyslí (USA, Francie)úplně vše spojit, ale mít kuchyň a jídelnu u sebe, navíc se počítá se salonem. Byla jsem teď ve Francii a schválně jsem si prohledla pár prospektů a inzerátů. U bytů 3-4+1 je to takto pojato. Vše dohromady je to jen u studií, a nějakých těch rekreačních apartmánů. Tady to asi naši slavní architekti obšlohli a nic jiného se v novostavbě nenabízí. A't si každý vše řeší jak chce, ale vnucovat to...

0/0
23.11.2009 15:57

popenec

Re: nádhera

Já mám kuchyni sousedící s obývákem, podél zdi mám pracovní plochu a ve zdi vybourané podávací okénko. V obýváku je pod ním velký jídelní stůl. Při vaření krásně vidím na televizi a můžu debatovat s rodinou nebo přáteli. Když vařím něco hodně aromatického nebo potřebuji pustit mixér, okénko zavřu stahovacími dvířky, které jsou upevněné na lanku přes kladku za horními skříňkami. Takže jsem "zastrčená", jen když já chci ;-) Tohle řešení i s doma dělanou linkou mám 25 let a neměnila bych. Jediné, co bych vyměnila, jsou dolní skříňky. Tam bych dala zásuvky s plnovýsuvy. Pak ještě dvířka a panty horních skříněk. Tehdy byly na trhu úplně jiné materiály, zatímco nyní si můžu vybrat z produkce firem Blum nebo Hettich.

0/0
22.11.2009 10:43

bambas

Já si teda minimalismus představuji trochu jinak,

v základu je ta kuchyň dobrá, souhlasím s heslem že v jednoduchosti je krása, ale použití tolika barev, vzorů, materiálů, svítidel, lampiček a zaclonek... to dle mého názoru má do minimalismu daleko. Já jsem zastánce štýlu pitevna, počkejte až zveřejní moji kuchyň to bude trhák!;-D

0/0
21.11.2009 12:34

Venus_7

Re: Já si teda minimalismus představuji trochu jinak,

už se nemůžeme dočkat ;-D

0/0
21.11.2009 12:40

666

řešení kuchyně ano, začlenění v prostoru ne

Kuchyně sama o sobě se mi moc líbí, moc se mi ale nelíbí začlenění v prostoru s nízkým stropem a doplńky navazujícího obytného prostoru, které maji charakter velmi populárního designového provedení, obvykle nekvalitního.

0/0
21.11.2009 12:14

hany1

Tak to je super!

R^R^R^

0/0
21.11.2009 12:08

AdaZBrna

minimalismus vs. útulnost

Už dlouhou dobu se tu prolíná všemi diskuzemi tato polarita názorů. Někdo má rád jednoduchost a schované potřeby na vaření,k ostatní to zase musí mít všechno na očích a vzbuzuje to u něj žádaný pocit útulnosti.

Já hodně ráda a skoro denně vařím a můj názor je tedy takový, že jedině v uklizené kuchyni s dostatkem prázdných pracovních ploch můj kuchařský výkon za něco stojí. Nádobí a pomůcky v otevřených policích nebo kdekoliv vytažené považuji za nehygienické, v kuchyni se sráží hodně páry, mastnoty a poletuje prach, to vše se usazuje na vystavených věcech. A koření by mělo být správně v temnu, aby neztratilo barvu a chuť.

Takže názor, že v minimalistických kuchyních se nevaří, považuji za scestný...vaří! Pohodlně a s jednoduchým udržováním čistoty

0/0
21.11.2009 11:51

vasek001

Re: minimalismus vs. útulnost

A dukaz? ;-) Mam se stavit dnes na obed? ;-D

0/0
21.11.2009 12:00

AdaZBrna

Re: minimalismus vs. útulnost

á, koukám, že se ozval někdo z druhé strany barikády (viz tvoje předchozí příspěvky Vašku). Jak důkaz ti vyvařovat nebudu, spíš by mě zajímalo, jak často a v jakých podmínkách vaříš ty

0/0
21.11.2009 12:06

vasek001

Re: minimalismus vs. útulnost

To ti klidne reknu. Varim casto a sam...nic jineho mi vetsinou nezbyva kdyz nechci byt hlady ;-)  Zrovna ted predelavam kuchyni komplet na novou . Tak tu hledam inspiraci aby to vypadalo nejak rozume.

0/0
21.11.2009 12:16

vasek001

Re: minimalismus vs. útulnost

...jeste jsem zapomel dodat, ze nejen ze casto varim ,ale jeste casteji jim ;-)

0/0
21.11.2009 12:21

hany1

Re: minimalismus vs. útulnost

R^

0/0
21.11.2009 12:09

ChorcheCh

hm.. kuchyně je jak z dob normalizace

Ty barvy se tam prostě nehodí. A už vůbec nechápu, jak může mít někdo obývák v Kuchyni.

Také mi tam chybí jídelní stůl, pochybuji, že každý chce jíst na lince.

0/0
21.11.2009 11:37

IfčaX

Re: hm.. kuchyně je jak z dob normalizace

Jídelní stůl je na obrázcích 3 a 4.

0/0
21.11.2009 11:42

ChorcheCh

Re: hm.. kuchyně je jak z dob normalizace

Máte pravdu, jsem přehlédnul :-)

0/0
21.11.2009 11:43

1mike

Re: hm.. kuchyně je jak z dob normalizace

Chorche!

Asi nevis,jak vypadaly kuchyne za totality.....Absolutne zabednena mistnost pokud mozno i se spajzem a extra dvermi do spajzu..uz kolikate!? Predpokladam,ze mas i stejne zpatecnicky nazor na koupelnu ,kde Tvuj hajzl musi byt oddeleny od koupelny za kazdou cenu...dalsi pricka, futra s dverma.

Jinak musime majitele pochvalit za opravdu vkusnou a na Cesky pomery cistou a prehlednou kuchyn.Gratulujeme a jsme presvedceni,ze si ji kucharka naramne uziva!

Jen jsem se pozastavil nad tapetou na hlavni zdi,ktera je dejme tomu moderni (draha),jestli se tam hodi nebo ne to uz je vec designera a vkusu majitele.Z obrazku,ktere zde vidim  mi pripada,ze kvalifikovany tapetar v tomto pripade udelal chybu a nainstaloval zakaznikovi tapetu zcela opacne (postavena na hlavu!).8-o

Vase kuchyn je #1

0/0
21.11.2009 18:29

vegab

...

První fotka, kterou jsem viděla tak jsem nad ní zajásala...bohužel nad ostatními docela zklamání. Proč? 1) ta linka s troubou - bezva nápad s horní nikou, ale nika nikde s ničím nekoresponduje - ani s dveřmi 2) při pohledu z obytné části nechápu tu bílou - pokud chci aby mi kuchyňská linka zapadla, tak to chtělo to dřevo, které je na šuplíkách 3) proč je v jídelním koutu obklad (pravděpodobně) a na hlavní stěně tapeta? Tapetu bych brala, pokud by ta druhá stěna  byla jednobarevná - takhle je to jako pěst na oko 4) při výběru židle to chtělo nějaké s dřevěnýma nohama a za 5) sundejte ten příšernej lacinej červenej voál, který se do toho interiéru vůbec nehodí...Rv

0/0
21.11.2009 11:10

Paxa

Jo,

tak tohle opravdu nemá chybu; líbí se mi, že to nezůstává kdesi na půl cesty.

0/0
21.11.2009 11:08

vasek001

Re: Jo,

A me se zdalo, kdyz jsem videl ty fotky ,ze jsem do kuchyne jeste nedosel, ale ze stojim jeste v chodbe ;-D ;-)

0/0
21.11.2009 11:37





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.