Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nejlepší studentský design nabídl botasky, tramvaje i nafukovací maxiuši

Druhý ročník soutěže Národní cena za studentský design má své vítěze. Nikoli poprvé excelovaly botasky, kterým však zdárně sekundovaly také tramvaje, nábytek nahrazující sportovní nářadí či vtipná kancelářská protihluková přepážka v podobě nafukovacích "maxiuší".

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

BrumlajiciCmelak

Tramvaj

tady všichni opěvujou tu tramvaj ... sem jedinej, komu přijde koncepce sedadel koukajících ostatním do rozkroku uhozená a dementní? V metru bych to ještě jakš-takš pochopil, zadek v minisukni je asi lepší než černý tunel, ale u tramvajeRv

0/0
20.11.2009 17:22

Kockinsz

nabytek

Me se nejvic libi ten nabytek, je to super napad! Kdybych vybavoval byt, urcite by to byl horky favorit.R^

0/0
18.11.2009 9:43

golemič

Kde už jsem to viděl????

0/0
18.11.2009 8:58

wandering star

Excelentní? Snad česky výborný, ne?

Nebo už opravdu v ČR všichni lídři dyzájnu mluví jako Škvoreckého Blběnka?

0/0
18.11.2009 5:36

Edenic

Tramvaj

se mi moc líbí.

0/0
17.11.2009 23:24

rebelle

Re: Tramvaj

100x hezčí než ten paskvil od Kotase!Rv

0/0
18.11.2009 21:02

norma37

Re: Tramvaj

taky, je krasna!

0/0
20.11.2009 17:21

Jajulena

šalina

Šalina je moc hezká, taky v Brně by mohla nějaká taková jezdit. :-)

0/0
17.11.2009 19:45

Teleke z Téléké

opět Botas?

kolik ročníků se ještě budou zůčastňovat Botasky? ;-D

0/0
17.11.2009 18:22

sergejj

tramvaj TFP1

Myslím si, že by této diskusi velmi prospělo, když by do ní přispívali jen návštěvníci s IQ vyšším, než je pokojová teplota...

Tento příspěvek píšu z pozice člověka, který na tomto projektu částečně spolupracoval a mohl tak sledovat jeho kompletní vývoj od začátku až do konce...

Přeji příjemný den

Sergej Kuckir

PS: drahý pane Xeroxoviči - píše se DESIGN ne DESING

0/0
17.11.2009 16:39

PvvS

Re: tramvaj TFP1

Pokud neumite diskutovat jinak, nez za pouziti urazek, tak to vas uprimne lituji.

Pokud by jste radsi uvedl link na podrobnejsi popis, ktery uverejnila autorka , tak by to pomohlo k vysvetleni nekolika veci.

http://annamaresova.com/obrazky/design/tramka/book_tram_cze.pdf

0/0
17.11.2009 20:45

Hawkey_CZ

Re: tramvaj TFP1

Jelikož mi pod rukama prošlo několik typů tramvají po stránce konstrukční, tak mám k těm návrhům několik výhrad a jsem si jistý, že pokud by se tyto návrhy tramvají měly skutečně realizovat, moc by toho návrhu nezbylo a to jednak vzhledem k technickému řešení tak i po stránce financí..

sergejj: pokud jste byl opravdu u tohoto projektu od počátku, proč jste šli cestou dvojvozové soupravy a ne třeba tříčlánkového vozidla ? Jakým způsobem bude řešeno např. vyndání spřáhla pro odtažení vozidla? Jak je na tom tvar čela tramvaje v oblasti aerodynamiky? Dělalo se CFD?

0/0
17.11.2009 22:10

Albína

ty uši

se mi takt líbí!!!! ale už teď je mi jasný, že velmi brzy se najde nějaký chytrák, který si na to připíchne něco připínáčkem...:))) jinak, líbí se mi, máme v práci nudné přepážky, ale dá se do nich špendlíkem píchat do haleluja... tak nevím.:)

0/0
17.11.2009 12:05

PvvS

Xeroxovič a obšlehovič v akci

Ta Anna Maresova je velice sikovna. Umi pouzivat google a vyborne kopirovat. Ten desing je excelentne obstehnutej z typu Flexity Outlook firmy Bombardier.

http://www.moscowlrt.ru/img/flexity_marseille.jpg

http://img7.hostingpics.net/pics/914688peinture_tram_RTM_019.jpg RvRvRv

0/0
17.11.2009 10:31

Little Boy

Re: Xeroxovič a obšlehovič v akci

Pekne, ale trocha invence tam slecna designerka vnesla.... v te jeji

budou sedici pasazeri pri prudsim brzdeni vytvaret vlane hromady a to

by mohla byt sranda, ne? :)

0/0
17.11.2009 12:47

vegab

Re: Xeroxovič a obšlehovič v akci

ale vždyť ta ruská i bombardierovská tramvaj vypadají úplně jinak??!! Jak jí mohla obšlehnout? Parametry má daný výrobcem - tvar se dá přizpůsobit designu....a měla ji vymakanou, prokonzultovanou, včetně modýlku - fakt excelentní práce. Jediný, kdo si zaslouží palec dolů jseš ty se svýma námitkama...

0/0
17.11.2009 15:50

PvvS

Re: Xeroxovič a obšlehovič v akci

Az na to ze v obou pripadech se jedna o tentyz typ. Slecna se asi na vylete do francie moc divala po okoli.  I tak se da studovat . Navic plne NP solo voz by byl velice zajimavej. U tech konzutlaci byc chtel byt. Asi to bylo navrhovany pouze na rovny trate.

0/0
17.11.2009 15:55

vegab

Re: Xeroxovič a obšlehovič v akci

..asi jsi nějaký zhrzený student jehož práce neprošla...nebo se mýlím???

0/0
17.11.2009 21:14

bubacik_2

Re: Xeroxovič a obšlehovič v akci

 do prr .... to kdyz nekdo kritizuje, tak to musi byt zhrzeny student/ucastnik souteze? jeste ho popros, aby sem dal ukazku sve tvorby, to je taky dobry argument .... Rv

0/0
17.11.2009 21:19

Sergej

Re: Xeroxovič a obšlehovič v akci

Drahý pane,

musím zareagovat na Váš velmi "fundovaný" příspěvek do diskuse. O této tramvaji samozřejmě autorka velmi dobře věděla, vzhledem k rozsáhlé rešerši, která samotnému návrhu předcházela. Tyto dvě tramvaje se podobají možná tak barevnou - černobílou kombinací. - v žádném případě to ovšem není kopie...

Možná to bude pro Vás překvapivé, ale design není jen o tom udělat sexy, cool "krabičku".. Barevná kombinace a vnější vzhled tramvaje - který vy posuzujete - je pouze malou částí celkové práce na tomto projektu... Autorka musela řešit spoustu technických a ergonomických otázek, které Vám bohužel asi nic neříkají.

Příště se prosím zkuste alespoň na chvilku zamyslet, než vypustíte do diskuse takovýto nesmysl.

Nevím, zda náhodou nejste zhrzený, neoceněný účastník této soutěže - Váš závistivý a tak trochu hloupý příspěvek by tomu odpovídal... - Zkuste nám tady prezentovat svoji práci, ať je vidět, s kým máme tu čest... - Váš pravopis totiž zatím o nějaké vysoké odbornosti nesvědčí.

0/0
17.11.2009 16:11

PvvS

Re: Xeroxovič a obšlehovič v akci

SOuteze se neucastnim , takze o zavisti se mluvit neda. A zminovana reserse by me velice zajimala. Konstrukce draznich vozidel je mi vcelku blizka a nektera reseni by me velice zajimala. Uz na zaklade tohoto nahledoveho obrazku je jasne ze autorka budto zuzila vozidlo oproti vseobecne pouzivane sirce, cimz zpusobi solidni problemy u nastupist, nebo nedodrzi v obloucich prujezdny profil , chybi zuzeni predstavku. Dal bych rad vedel jake provedeni pojezdu pouzila. U solo vozu asi jedine SOCCIMI, u ktereho je dnes dost technickych problemu.  Jinak skonci na prvnim oblouku.  

Ale klidne napiste vice informaci. Tech je v celem clanku pomalu.

0/0
17.11.2009 16:24

Albína

Re: Xeroxovič a obšlehovič v akci

teda milý pane, na tohle já musím reagovat - obvinit někoho z kopírování u věcí, které jsou absolutně jiné, to je odvaha!!! za a, jak jsem pochopila z příspěvku pána, který se soutěže účastnil, má tramvaj jiné technické parametry, ale těm já nerozumím, takže jsou mi ukradené.

ale čemu rozumím, jsou moje oči. vámi uvedená tramvaj je si s tramvají anny marešová podobná asi jako slon se žirafou. tkže vaše kritika je naprosto neopodstatněná!!! než začnete kritizovat, prosím, podívejte se pořádně|!!!!!!!!!!!!!!!!RvRvRv

0/0
18.11.2009 20:52

Gropius

Ta tramvaj je super...

Jan Kotěra by měl radost:-)

0/0
17.11.2009 6:54

chrobaktruhlik

Re: Ta tramvaj je super...

jen aby to nebylo něco jako Porsche 2 - to už mohli nechat ty naskakovací :-/

0/0
17.11.2009 9:00

Komár 1981

Re: Ta tramvaj je super...

Navrh rekonstrukce T6tky se mi moc libi. Kezby nejen v Praze jezdily takhle pekne tramvaje jeste za meho zivota (je mi 28)...... :-)

0/0
17.11.2009 9:36

Hawkey_CZ

Re: Ta tramvaj je super...

Dívám se na ty obrázky tramvají a určitě mají něco do sebe, po stránce designu. Po stránce konstrukce kolejových vozidel je to celé takové nedořešené.

Add Rekonstrukce tramvajového vozu T6 A5: postrádám třeba řešení pluhu, prostoru pro spřáhlo atd. Naopak, zrcátka jsou na voze zcela zbytečná, je-li tramvaj osazena kamerovým systémem a podle obrázku kabiny jsou na tramvaji i venkovní kamery. Co se kabiny řidiče týká, je to hodně nedotažené a hodně stísněné ..

Add Tramvaj pro Prahu TFP1: Podle toho obrázku se jedná o docela dlouhé vozidlo, které by muselo být díky požadavkům na obrys vozidla hodně zúžené, takže to budou takové dlouhé nudle a celý design půjde do kytek. Lepší varianta by byla toto vozidlo řešit jako článkové.

0/0
17.11.2009 11:48

otech2

Re: Ta tramvaj je super...

Stísněnost kabiny? Subjektivní dojem na který má samozřejmě každý právo,

jen doplním, že kabinu jsem vytvořil na půdorysu současných kabin T6. Zrcátka s možností montáže na obě strany byly jedním z kritérií daných výrobcem. I dle mého názoru budou vzhledem k možnosti výpadku kamerového systému ještě po nějakou dobu nezbytnou součástí těchto dopravních prostředků. Celá moje práce byla v jejím průběhu konzultována se zadavatelem. Byla vyhotovena ve dvou variantách, kdy druhé řešení je zaměřeno finanční nenáročnost projektu. Obě varinty jsou po technické stránce realizovatelné.

Vojtěch Linhart.

0/0
18.11.2009 10:33

Hawkey_CZ

Re: Ta tramvaj je super...

Tak jasně, při rekonstrukci kabiny T6 nelze očekávat taneční parket jako je v 14T či 15T.. Ale určitě se ten pult a stolky ještě pěkně zaplní přístroji a ještě se s tím budeš hodně prát a hádat se pak s konstruktéry :), tím jsem si jist.

S tím kamerovým systémem máš pravdu, tam jsem trošku ustřelil ..

Mohl bych Tě poprosit o případné zaslání nějakých materiálů k tvému projektu? Teda je-li to možné?

0/0
18.11.2009 23:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.