Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Střední Čechy praskají ve švech. Zájem je už i o obce dál od Prahy

Po obcích v okolí Prahy se rozrůstají i vesnice, které jsou od hlavního města vzdálenější. Tamní radnice už s větším počtem obyvatel počítají ve svých územních plánech. Příliv lidí totiž ráz obcí mění a často s sebou nese problémy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

tp370

Nechápu

tu zavilou nenávist k satelitům na tomto fóru. Já sám jsem bydlel v 1+1 v paneláku a teď mám vlastní dům se zahradou! Všechno má svoje, ale i tenhle samotný fakt mi nějaké problémy s dojížděním bohatě vynahradí. Zdravíme ortodoxní antisateliťáky do jejich panelových králíkáren!!

0/0
18.10.2009 14:07

aloisq

zase vsichni chytri

satelit je salelit, no a co? Kdyz se drive stavely nove casti vetsich mest tak to taky byly satelity nekde v poli a dnes jsou to zadana lukrativni mista. Jak proste. A vubec nechapu, jak si muze obec odhasovat treba stavebni uzaveru. To by vubec nemelo byt mozne. Ono totiz tihle lide co mluvi radi o antisatelizaci radi bydli nekde na vesnici, ale vyuzivaji infrastrukturu blizkeho mesta. Trochu pokrytecke, ze ano.

0/0
28.9.2009 15:25

individual

Re: zase vsichni chytri

"Kdyz se drive stavely nove casti vetsich mest tak to taky byly satelity nekde v poli a dnes jsou to zadana lukrativni mista." - ano, částečně máš pravdu, i když rozhodně ne všechny ty tehdejší "satelity" jsou dnes lukrativní. Nicméně porovnej už jen třeba urbanistické řešení "satelitů" před 50 lety a těch dnešních. Dnes to jsou bohužel v drtivé většině paneláky naležato v poli bez jakékoliv infrastruktury a občanské vybavenosti. A vzhledem k hustotě té zástavby nelze ani počítat s dodatečným dostavěním těhle pro život nezbytných součástí sídel.

0/0
29.9.2009 9:42

dezzo

Re: zase vsichni chytri

co to meles? 8-o

0/0
29.9.2009 10:23

Neumětel

Re: zase vsichni chytri

Dnešní satelity mají několik fatálních neodstranitelných chyb.

1. Žádná architektonická rezerva: park, náměstíčko, obchůdky, zastávka autobusu (neprojede úzkými uličkami), hřiště

2. Malé pozemky, malé soukromí.

3. Bídná architektura.

4. Chybějící infrastruktura a vybavenost. Toto je jediná věc, která by de snad dala odstranit, ale kdo to zainvestuje?

0/0
29.9.2009 16:06

vaclav13

Oóó smutno

Smutno je normálnímu člověku po přečtení podobného článku. Satelitní mor, který nám v posledních deseti letech zapráskal celé okolí naší stověžaté matičky hůř než močůvka, se bude rozrůstat i nadále. Stále bohužel není dost zastupitelů dostatečně odvážných na to, aby developerské zmetky a jejich klienty nakopali do *p*r*d*e*l*e* hned při prvním kontaktu.

0/0
27.9.2009 23:42

Jannynov

Re: Oóó smutno

tomuto názoru rozumím

nicméně znáte některé původní, "klasické" vesnice poblíž Prahy jako třebas Tachlovice, Kuchař, Vysoký Újezd......děs a hrůza, zkuste si je někdy projet, podívat se......takový starodobý mor a ostuda....na tak blízké okolí Prahy

rozpadající se oprýskané domy, občas poloruina, jinde chybí chodníky, hned za domy prasečák, na nejedné zahradě bordel.....na podzim všude kouř

/ ale hlavně že nejsme v satelitu / :-/

0/0
28.9.2009 0:00

dezzo

Re: Oóó smutno

normalni vesnice, to tam maji mit chodniky z mramoru a slepice 3* hotel? 8-o

0/0
29.9.2009 10:24

Jannynov

Re: Oóó smutno

nemusej mít chodníky z mramoru 8-o

stačil by jakkýkoliv chodník, aby děti ze školy nebo matky s kočárkama nepochodovaly po silnici.......

0/0
29.9.2009 23:20

wIadin

Re: Oóó smutno

jenže satelit to nevylepší. To by ti obyvatelé satelitu museli platit daň na svou obec.

0/0
29.9.2009 16:33

Vladob

Re: Oóó smutno

jak ty se muzes vubec sam najist, kdyz nemas mozek?

0/0
28.9.2009 22:31

dilinak

JEN ABY TO NEPŘEHNALI..

dnešní HYPOTÉKAŘI to obvykle přepísknou a berou si ouvěry na větší nemovitosti než je zdrávo, ono mít jednu cimru na pink-ponk a druhou na panel s vláčky je už trošku přepychem..8-o

0/0
27.9.2009 21:49

erben3

Re: JEN ABY TO NEPŘEHNALI..

No a co? Když na to mají...

0/0
28.9.2009 21:54

forfreelife

Ovcane Prahy noslovujte spoluobcany z venkova

"vidlaci".... je usmevne z Evropskeho nedej Boze svetoveho pohledu, pokud ovcan Prahy (navic zpravidla Bemuv volic) nazyva nekoho vidlakem ! Praha je pro turisty jen a pouze most, namesti-orloj a hrad...jinak hnus, povl, spina, smrad a zlodeji...proste venkov

0/0
27.9.2009 21:30

d_meister

Re: Ovcane Prahy noslovujte spoluobcany z venkova

jak mam oslovovat člověka, kterej přijde do Prahy s ponožkama v sandálech, huláká kolem s přízvukem, kterej jednoznačně dává najevo, že se jedná o horníka a každý jeho 3. slovo je vole, resp. pyčo. souhlasim s kolegou nade mnou, že máte komplex a určitej problém. ono ostatně co mám zkušenosti, tak spíš vesničani maj problémy s pražákama než naopak. a ten, kdo nadává do buranů, je většinou ten, kdo přitahnul do prahy za prací a sotva se zbavil přízvuku, tak se považuje za honoraci..

0/0
27.9.2009 22:43

Sadie Mae Glutz

Re: Ovcane Prahy noslovujte spoluobcany z venkova

Jakozto Prazak vyjadrujici se k necimu prizvuku zaslouzite zvlastni cenu za absurditu.

0/0
28.9.2009 0:31

chilis

Re: Ovcane Prahy noslovujte spoluobcany z venkova

R^

0/0
30.9.2009 7:33

tatianaK

není planování

8-oAno,  byty a  domky  se stavějí  jako  o závod. Je  to potřeba. Ale   docela   se pozapomělo , že když se postaví  satelit,  tak  lidé  budou jezdit    domu,  do práce , za  výdělkem,      většinou  autem, po nevyhovujících komunikacích. Ty  se nestavějí  vůbec. Zaplátcnou se  díry    v asfaltu a     to je  vše.

0/0
27.9.2009 21:13

josefkra

v jiném starším článku

si zase starostové satelitů stěžovali, že nově příchozí naplavenina má trvalé adresy jinde a peníze tudíž za ty nové nepobírají a není z čeho stavět :-) Jak to teda je?

0/0
27.9.2009 20:22

Jannynov

Re: v jiném starším článku

V mnoha případech to tak je, ponechávají si někdy staré trvalé adresy....byt pronajmou....ale jde to řešit. Např místní školka / vesnická/ bere jen lidem s místní trvalou adresou a kvůli ní se již pár rodin přehlásilo do obce.

0/0
27.9.2009 20:35

Svent

Satelitní posedlost?

Mě to připadá, že jste tu posedlí antisatelitaci, pritom je to nevyhnutelny trend, lidi chteli bydlet a Praha neni nafukovaci. Nemci rikaji ze 100 km od Mnichova je porad jeste Mnichov, jen ta infrastruktury je tam ponekud jina. Satelity jsou mlady a bude chvili trvat, nez se vyvinou, chce to trpelivost. Taky bydlim v satelitni obci, jen ponekud jinak, nez je developersky trend a dneska bych se do Prahy nevratil ani z donuceni. Je pravdou, ze za nektere architektonicke vytvory bych daval trestny cin.

0/0
27.9.2009 19:32

ddo

Re: Satelitní posedlost?

V Praze je spousta prázdných bytů a celých bytových domů, jen zrekonstruovat.

0/0
27.9.2009 22:45

jonee

Není satelit jako satelit

Ořechovka a Hanspaulka na Praze 6 byly kdysi také satelity. A rovněž není sídliště jako sídliště. Třeba sídliště Petřiny taktéž v Praze 6 (jedno z prvních sídlišť v Praze) je hodně luxusní adresou, protože bylo stavěno ještě chytře.

0/0
27.9.2009 18:41

smajlik :)

Re: Není satelit jako satelit

Až na kvalitu těch domů samých, na těch Petřinách... 

0/0
27.9.2009 19:07

jonee

Re: Není satelit jako satelit

No jasně, životnost a udržba to je kapitola sama o sobě...

0/0
27.9.2009 19:14

Kafkovac

Pry vesnice je lepsi jak satelit

Haha;-D Vesnice je jen a pouze zaslej satelit s nizsi socialni tridou (jasne, ne vzdycky, ale vetsinou to tak je). Navic je takova vesnice sice mozna pro nekoho romanticka, ale dostupnost do vetsiho mesta je v porovnani se satelitem daleko horsi. Jinak bych nebral ani jedno. Dojizdet kazdy den ze satelitu nekomu vadit sice nemusi, ale kdyz nemuzu pouzit auto, tak jsem v haji. Nejlepsi je si koupit pozemek nekde blizko metra v Praze - a nemusi to byt hned 1000metrova parcela. Na tom postavit barak podle vlasti predstavy a je to. Nejlepsi kombinaceR^

0/0
27.9.2009 16:04

branik80

Re: Pry vesnice je lepsi jak satelit

pozemok... blizko metra v Prahe... boze aky si ty len mudry.. nechces si dat ten napad patentovat?

0/0
27.9.2009 16:23

MiroTR

Re: Pry vesnice je lepsi jak satelit

Tak nevím, co je lepší: Jestli se kodrcat do práce přes Prahu třičtvrtě hodiny, nebo v satelitu sednout na autobus a být tam za poloviční dobu.  Mezi Hradcem a Pardubicemi je to už skoro celé zastavěné, ale ze satelitu do Polabin je to 10 minut, zatímco z Vinice do Polabin jedete někdy i půl hodiny.

0/0
27.9.2009 18:52

smajlik :)

Re: Pry vesnice je lepsi jak satelit

Ano, třeba takový autobus z Jesenice do Prahy ve špičce, to je lábuž, pěšky je tam člověk rychlejc.

0/0
27.9.2009 22:39

smajlik :)

Obydlené pole u vesnice o 30 domech,

... kde nyní těch domů přibylo 10x tolik, navíc jsou postavené s rozestupy tak malými, že se v nových uličkách neotočí ani popeláři, s jedinou příjezdovou cestou k vesnici, která je tak ve špičce beznadějně ucpaná, školka o 20 místech nemá šanci pobrat všech 300 zájemců o ni, jediná hospoda o 20 místech jakbysmet, kolem se parcelují další pole a vyhlídka na další přírůstky lidí, nějaká investice do infrastruktury nikde, to přeci nevydělává. To jsou tedy panečku vyhlídky... A největší sranda je, jak tu beznadějně přeplněnou školku developeři inzerují jako "kompletní infrastruktura a zázezmí, v místě školka atd." ;-D

0/0
27.9.2009 16:03

Maara

i kdyz se to nezda, satelit ma sve vyhody

Satelity me nikdy nepritahovaly. ALE koupil jsem barak v okrajove casti Prahy, ktery vzniknul zbouranim stareho domu. Takze teoreticky optimalni varianta. Ale jeden soused je starej dedek co je jeho vasni hromadit kramy na zahrade. Pres ulici se borec zivi oprava vraku, kterych ma plnou zahradu. Dva sousedi jsou ok. Co tim chci rict je, ze tohle se v satelitu nestane. Kupuji si to lidi na priblizne stejne socialni urovni a kdyz si clovek koupi novy auto nemusi se bat, ze mu ho nekdo ze zavisti obejde s klicema. Negativa satelitu jsou jasna, ale tohle je pozitivum.

0/0
27.9.2009 15:28

branik80

Re: i kdyz se to nezda, satelit ma sve vyhody

tak tak... presne o tom som pisal trochu nizsie... byvanie na dedine je lepsie pokial ma skutocne obcianske vybavenie na urovni. Ale inak je to len stary satelit :)

0/0
27.9.2009 15:32

Ševčenko kaká kafú

Re: i kdyz se to nezda, satelit ma sve vyhody

jenže zapomínáš na vývoj. Dneska máš souseda starýho dědka, ale je jen otázkou času, kdy si to misto něj pořídí někdo, kdo na to má...v satelitu časem všichni zestárnou a pak budeš mít starejch otravnejch dědků plnou vesnici. Tady to má normální vývoj...

0/0
27.9.2009 15:33

vanilka35

Re: i kdyz se to nezda, satelit ma sve vyhody

Jasně a všichni v tom satelitu určo umřou najednou, to má logiku.;-D

0/0
27.9.2009 15:40

Ševčenko kaká kafú

Re: i kdyz se to nezda, satelit ma sve vyhody

dle tvé hysterické reakce tipuju majitelku domu v satelitu. Upřímnou soustrast...:-)

0/0
27.9.2009 15:46

vanilka35

Re: i kdyz se to nezda, satelit ma sve vyhody

Proč hysterické? To hned reakce, která zareaguje na nesmyslný argument, musí být nutně hysterická? Vždyť jsi napsal ohledně umírání úplnou blbost. Všude se snad umírá postupně, odstěhovává se a tak, ne?:-P

0/0
28.9.2009 21:03

chytrejkluk

Re: i kdyz se to nezda, satelit ma sve vyhody

a kde jinde ? Na Floridě ? ...

0/0
27.9.2009 20:32

Maara

Re: i kdyz se to nezda, satelit ma sve vyhody

Jasne, ja na vyvoj nezapominam, ja v nej doufam!

Ale to je zalezitost tak na 2 generace nez se to srovna...

0/0
27.9.2009 15:41

Ševčenko kaká kafú

Re: i kdyz se to nezda, satelit ma sve vyhody

nikdy se to nesrovná, vždycky budeš mít v okolí nějakýho protivu, ale tak jako se časem do paneláků budou stěhovat asociálové, tak stejně se projeví čas i na neatraktivní zástavbě sic nazývané dnes honosně Academia, Vila apod...

0/0
27.9.2009 15:49

branik80

Re: i kdyz se to nezda, satelit ma sve vyhody

no ale... ti co byvaju v satelitoch dnes ziadneho stareho protivu za suseda nemaju :) takze najblizsich 20 rokov si mozu uzivat klud a potom.... mozno sami sa stanu tymi starymi protivami tak im to uz  bude jedno :) to len taka uvaha....

0/0
27.9.2009 15:53

Ševčenko kaká kafú

Re: i kdyz se to nezda, satelit ma sve vyhody

jak jsem poznamenal jinde. Do neatraktivnícjh lokalit se vždy stěhujou jedinci z horší cenový. Takže kdo bude moct, tak ze sateůlitu časem vypadne  a místo něj přijde nějaká horší náhražka. Jako u těch paneláků...

0/0
27.9.2009 15:55

kukuricevpoli

Re: i kdyz se to nezda, satelit ma sve vyhody

do satelitu horsi nahrazka? A kam se postehuje ta lepsi? Do Svycar?

0/0
27.9.2009 20:03

Jannynov

Re: i kdyz se to nezda, satelit ma sve vyhody

ty domky v satelitech nebyly úplně levný a lidi je budou často splácet dlouho

takže ze satelitů levné bydlení pro /a/ sociály určitě hned tak nebude

0/0
28.9.2009 0:03

Jannynov

Re: i kdyz se to nezda, satelit ma sve vyhody

no jistě, kdo na vesnici bydlí, obvykle si jí nemá potřebu idealizovat

štěkající pes za každým plotem, bordel na zahradách, někdy až k hromadění hrůz a šrotu, v zimě a na podzim nedýchatelno.....někdy nulové soukromí a místní drbny....vše má svý....zase tak moc bych klasickou vesnici neadoroval, jak to někdy vídám......

0/0
27.9.2009 19:24

branik80

admin sa zasa vyziva v mazani

fakt nechapem co ja tak nepripustne na slove zacinajucom na H. Uz to trosku prehanas nie ?

0/0
27.9.2009 15:03

Ševčenko kaká kafú

Satelity nechápu,

ale bydlení ve vesnici v klasický zástavbě s dobrým spojením do Prahy je v pohodě...:-)

0/0
27.9.2009 14:17

Robin Ood

Re: Satelity nechápu,

Satelit je zlo.. u té tvé představy potom záleží, co definuješ jako dobré spojení... pokud to je 10 minut na nádraží, 20 minut vlakem na hlavák, holešovice, smíchov nebo masaryčku každou půlhodinu, tak to potom ano :-)

Ale pokud se z toho stane hodina autobusem na budějovickou když nejsou zácpy s tím, že poslední bus zpátky jede v sedm, tak mě radši zabij rovnouRv 

.

0/0
27.9.2009 14:28

Ševčenko kaká kafú

Re: Satelity nechápu,

nazdar úde, přesně to mám na mysli - variantu č. 1. Vlak do půl hoďky do centra...:-)

0/0
27.9.2009 14:32

Robin Ood

Re: Satelity nechápu,

Tak s tím se nedá nesouhlasit, na druhou stranu takových už zas tolik není, ono bohužel nejsme sami dva pražáci, které tohle napadlo :-)

.

Kámoška bydlela na variantě 2 - jinak krásné místo u Sázavy.. ale když jsem za ní jel, tak jsem byl z Kobylis rychlejc v Ústí nad Labem než u ní...

0/0
27.9.2009 14:42

Ševčenko kaká kafú

Re: Satelity nechápu,

hele, sleduju to a vypadá to teď docela dobře...:-) Navíc mám pocit, že spousta lidí tohle dosud nechápala a tak považovali satelit za nějakej nóbl podnik. A vzhledem k hypotékám a neprodejnosti už se z nich nedostanou. A mě třeba nevadí ani vesnice, kde nebude vůbec nic, než to spojení. Žiju v Praze a když se o půlnoci dostanu domů, tak co...

0/0
27.9.2009 14:46





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.