Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Sídliště hrůzy už jsou minulostí. Dá se v nich důstojně žít

Nanejvýš čtyřicet let, pak spadnou. Tak uvažovali projektanti panelových sídlišť v 60. a 70. letech minulého století. Paneláky ale stojí dál a Praha řeší velký problém: jak zajistit, aby domy nespadly, a udělat ze sídlišť důstojné místo k životu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

hnupobijce

To

je nejaky propagandisticky platek to iDnes ?

0/0
31.8.2009 3:51

Pan Navratil

Mno,

>>>Cože? Bydlím v paneláku z roku 1989. Pojmy si pleteš ty.

1. S vrtáním NENÍ možné se domluvit. Deb.il je prostě deb.il.

2. S puberťákem také NENÍ možnose domluvit (nekolikrát jsem zkoušel po dobrém). Až když jsem na něj zavolal městkou policii a pohrozil jeho rodičům, že si budu stěžovat, tak se trochu umírnil. Je normální si ve 23 hod vyšťavit hudbu na max?<<<

---

A co ty příběhy lidí z domků, jejichž soused pálí po nocích pneumatiky, případně seká víkend co víkend od šesti od rána trávu, aby pak večer vyřvával s ožraly u ohníčku do noci? Vážený, domek nedomek, cihlovej činžák necihlovej činžák, panelák nepanelák, jedinou pravdu máte, a to tu, že debyl je debyl. U nás v cihlovým činžáku cikory při vrtání stropu provrtali sousedce podlahu a táhl jí tam od nich smrad. Ale nebyl to panel ;-D

0/0
24.8.2009 9:44

atm01

Re: Mno,

Jistě, vždy existjují extrémy.

Jsou to moje vlastní zkušenosti z peneláku a jsem rád, že odtamtud brzy vypadnu. Obecně, v paneláku je vysoká hustota lidí a tudíž i debyylů. Já se brzy stěhuji se do lokality, kterou dobře znám. Obec je plynofikována, lidé opravdu topí plynem a v nejbližším okolí nebydlí ani socky, abi debyylové, kteří pálí pneumatiky. Sekání v neděli je zakázáno obecní vyhláškou a dodržuje se to.

0/0
24.8.2009 10:38

Pan Navratil

Re: Mno,

To ovšem neznamená, že to tak bude navždy.

0/0
24.8.2009 12:22

atm01

Re: Mno,

Tomu říkám kvalitní příspěvek. :-) Jen Rusové u nás byli na "věčné časy".

0/0
24.8.2009 12:37

Pan Navratil

Re: Mno,

:-)

0/0
25.8.2009 10:41

astar

panelaky

jen pro vaši představu... ředitel tesco Brno Bohunice bydlí v 6 patře panelového domu Brno Nový Lískovec Oblá..... fuj, hnusná spodina...

0/0
23.8.2009 14:24

Pan Navratil

Re: panelaky

No já nevím, v Česku, na rozdíl od západních zemí, si často činžáky/paneláky stavěly podniky a bydleli tam lidi od dělnických profesí po vedení. A když jsou zvyklí, tak se jim tam líbí. Známý má příjem kolem půl míče a stejně bydlí v paneláku,  zbytek investuje.

---

BTW budete-li s panem ředitelem mluvit, tak se mu řekněte, ať se nechá vyškrtnout ze seznamu Sodexho, když nebere stravenky ;-)

0/0
25.8.2009 10:43

iuos

hmm

paneláky, nebo spíš "paneláky" jsou stavbami budoucnosti - dneska se kdejaký ekofašista chlubí tím, jak si postavil domek sám, z odpadu/přírodních surovin, ale to je slepá cesta - lidí je až příliš na to, aby mohl mít každý vlastní "ekodomek" - jedině "hromadné bydlení" jako jsou třeba právě paneláky bude mít budoucnost...

0/0
22.8.2009 11:57

stev

Přispíváme spodině z paneláků.

Nic proti hromadnému bydlení. Nelíbí se mi ale, že je vesměs financováno z daní nás všech. Nájemné  v panelácích by mělo být stanoveno tak, aby pokrývalo amortizaci, opravu i udržování. Dnes je to však bohužel tak, že člověk, který si sám koupí pozemek, pořídí dům za své, musí ještě z odváděných daní přispívat na bydlení a revitalizaci bydlení spodině, která bydlí v panelácích. A to je zajisté špatně.Rv

0/0
22.8.2009 21:36

Anna Rakouská

Re: Přispíváme spodině z paneláků.

No to jsme ale nobl republika, když např. lékařka v nemocnici, majitelé dvou prosperujících lékáren, univerzitní porfesor, uředníci v bance   jsou spodinou. Že by nějaký mluvčí developerů, kteří nutně musí být nervozní  z toho, že se domy v panelu opravují a kupují.....? Apropos, nájem v panelu je stejný jako všude jinde , stačí se podívat do tabulek Ministersva pro místní rozvoj, jde pouze o lokalitu a není malý. kde jsou vlastníci či družstva opravují za své. Fondy oprav bývaji kolem 30 kč na metr, regulovaný nájem viz výše uvedené tabulky několikrát větší. Když několikrát méně stačí, nájem je ziskový. Mé veliké daně a i Vaše jdou určitě na daleko horší věci, jako podpory nemakačenkům apod.  

0/0
23.8.2009 1:57

Autobus s tykadlama

Re: Přispíváme spodině z paneláků.

Na rozdíl od západních zemí( kde v panelácích opravdu žijí pouze sociálně slabí , imigranti a nejnižší vrstvy společnosti) u nás žijí v panelových domech lidé všech sociálních vrstev,.Vedle přidavače na stavbě universitní profesor, na stejném patře prodavačka z TESCA i špičková managerka nadfnárodní společnosti.

Projděte si někdy v podvečer velké panelové sídliště a koukněte se na zaparkovaná auta. Velké milionové SUVčka, nejlacinější fabie, sem tam mercedes,BMW nebo jiná lux. limusína vyšší třídy.Napůl zrezlý favorit, vedle nablízkané Octávky v nejvyšší výbavě, už jen výjimečně shnilá 120... prostě auta všech tříd,značek i cen.

V panelácích bydlí polovina republiky a někdy to je velmi příjemné bydlení ( oni soudruzi obvykle paneláky zastavovali pole na předměstích, do přírody to je 5 minut a v centru jste za 10-15 minut drátolezem.Když je dům revitalizovaný, novostavba v proluce u rušné křižovatky se může jít stydět ...)

0/0
24.8.2009 9:22

Autobus s tykadlama

Re: Přispíváme spodině z paneláků.

To patřilo jako reakce na STEV

0/0
24.8.2009 9:23

Reeve

Re: Přispíváme spodině z paneláků.

Příspěvek "z vašich daní" na opravu parku či náměstíčka v 50tisícovém sídlišti je určitě menší než příspěvek lidí z těch paneláků na ulici, chodník a veřejný vodovod před vaším rodinným domem. Zkuste porovnat státní a obecní náklady (údržba zeleně, komunikací, rozvodů vody, plynu, energie...) na 1000 lidí žijících v jednom obřím paneláku a náklady na 1000 lidí žijících v nějakých 300 rodinných domcích. Uvidíte, kde jsou vyšší.

0/0
23.8.2009 11:49

danny44

Nějak mi tuchybí....

výrok nadstranického exprezidenta V.H. při návtěvě Jižního Města na jaře roku 1990, že přece není možné, aby naši lidé v něčem takovém bydleli......

;-)

0/0
22.8.2009 10:37

Autobus s tykadlama

Re: Nějak mi tuchybí....

V době, kdy se v Praze do paneláků stěhovali lidé z kvůli metru bouraných domů v centru to byl velký kvalitativní skok v bydlení. Osobně jednu takovou paní znám ( sídliště Bohnice, když se nastěhovali, byl to dům uprostřed polí ;-D ). Byla tehdy nadšená z ústředního topení, koupelny, vlastního záchodu a tekoucí teplé vody. Předtím žila v pavlačovém domě na Žižkově, kde si - na konci 70. let!! - topila uhlím v kamnech, vodu měla jenom studenou a záchod společný na pavlači !

Zrovna pan. V.H.,(kterého si jinak velmi vážím), jenž žil i na tehdy prestižní adrese v měš´tanském činžovním domě na nábřeží - nemá co kritizovat panelové domy, u nás v jich spokojeně žili a žijí lidé napříč společenskými vrstvami. Často jsou to movití lidé, jenž by si byt v novostavbě, nebo malý baráček mohli dovolit, přesto zůstávají (bydlení jim vyhovuje a peníze investují jinam)

0/0
24.8.2009 9:36

Roumen

Nove Butovice

Nejsou na te fotce Luziny? ?

0/0
22.8.2009 9:30

BořekŠikula

Re: Nove Butovice

Ne, je to fotka z Lužin na Nové Butovice. Stanici Lužiny má fotograf takřka pod nohama, na druhém konci tubusu je stanice Hůrka.

0/0
22.8.2009 12:13

volic_plukovnik

Re: Nove Butovice

Kdepak, je to přesně naopak. Dole je hůrka a vlevo nahoře Lužiny.

0/0
22.8.2009 13:15

Roumen

Re: Nove Butovice

Me to prave pripada presne obracene...jako fotka z Hurky na Luziny.

0/0
22.8.2009 13:57

stev

Re: Nove Butovice

Fotografka je nahoře bez.

0/0
22.8.2009 21:40

Radek0075

Sem si tak představil tu vybetonovanou koupelnu...

Zlaté "malé" tři místnosti v paneláku, neš luxusní 1+kk ve viladomě. Jednu stěnu tvoří "kuchyň", druhou okno. 

0/0
22.8.2009 8:32

majkom

Pomoc

Zdravim, zvazujem kupu bytu/bungalovu v Prahe.. a s bytmi je to hroza, v akej takej lepsej lokalite stary neupraveny 2+1 cca 2,5 mega... neviete nejake odkazy na predaj bungalovov ov okoli prahy (aj s pozemkom)..aby som mal rpedstavu o kolko viac vide tato varianta? diki moc

0/0
21.8.2009 22:44

Muf Puf

A co

Chanof????8-o

0/0
21.8.2009 22:04

Quick

hruuuuuza

no dneska sem musel jet koupit něco do Nových Butovic.

jinak na sídliště nejezdím ale je to hrůůza!

možná pro toho kdo vyrostl v zemjlance někde v rusku je to obyvatelné ale normálnímu člověku se zatočí hlava jen co vyjde ven z metra vidí ty obludný paneláky.

to že je namalujou různejma barvama tak tim to možná ještě dorazí...

0/0
21.8.2009 20:26

Anna Rakouská

Re: hruuuuuza

Pozor, tam je i spousta novostaveb.

0/0
21.8.2009 21:22

Reeve

Re: hruuuuuza

Kdyby ty "hrůzné" Butovice měly být postaveny ze samých malebných domečků, zabraly by 100krát větší plochu.

Buďte rád, že existují lidé, kterým se ze sídliště hlava netočí. Kdyby nebyli, sahala by Praha až někam k Berounu.

0/0
23.8.2009 12:00

Autobus s tykadlama

Re: hruuuuuza

Spíš k Brnu;-D

0/0
24.8.2009 9:46

Autobus s tykadlama

Re: hruuuuuza

A brno, by končilo někde za Uherským hradištěm;-D;-D;-D

0/0
24.8.2009 9:47

Autobus s tykadlama

Re: hruuuuuza

Výškové betonové domy ( a tím nemyslím nějakých ubohých 12 pater, ale obytné věže s 50-100 podlažími )jsou blízkou budoucností bydlení. Lidí je na světě čím dál víc, solitérní domek v zahradě bude nepopsatelným luxusem, obrovská předměstí rodinných domků, tak jak je známe z amerických filmů nejsou v Evropě myslitelná, jaksi by nezbyla žádná půda pro pšenici a brambory. Mrkněte se na satelitní fotky asijských měst jako Tokio, Soul , Pekíing. Moře betonových věžáků, miliony tun skla a oceli, pár veřejných parků, soukromou zahradu s domkem tam skoro neuvidíte...

0/0
24.8.2009 9:45

Pan Navratil

Re: hruuuuuza

Ale to jsou velkoměsta; ne každý chce bydlet ve velkoměstě v 75. patře.

0/0
25.8.2009 11:13

Autobus s tykadlama

Re: hruuuuuza

ne každý tak bydlet chce, ale jestli v Asii něco neudělají s porodností, nebo se nám nepodaří teraformovat Mars, budou kilometr vysoký činžáky na začátku roku 2110 běžným bydlením, bo vesnice přestanou existovat :-(;-D

0/0
25.8.2009 11:27

Novakbob111

pro slusne lidi to bydleni neni, pro vetsinu cechu

staci... dyt 50% cechu pred 60 lety teprve zacalo pouzitat WC.... Takze se nedivim tady te vetsine, ze si zase vrni jak je super bejt v panelcaku. Skoda Favorit/Fabia/Felicia, boty prestige, Datscha a panelak. . k tomu basa piva a osizenejch knedliku a cesi jsou happy. Jak malo staci ke stesti8-o8-o8-o

0/0
21.8.2009 14:46

_m-

Re: pro slusne lidi to bydleni neni, pro vetsinu cechu

A já furt, kdo nám tu  chyběl. To už tě z politických diskuzí definitivně vyhodili :-)

0/0
21.8.2009 14:50

Novakbob111

ale kdepak socky jeli na datschu s gambrinusem

nebo kozlem a tak uz neni komu delat osvetu.... Ale uznej vetsinovej cech se preci pozna podle auta ne? rozsvicena starsi skodule s vyjukanym soferem parkujici pred lidlem pro najekej  brewer beer a plakajic jak ty germani zavinili tu ceskou bidu

0/0
21.8.2009 15:03

_m-

Re: ale kdepak socky jeli na datschu s gambrinusem

Já nevím, jednak tohle nesleduju a druhak my jsme takoví divní, auto nemáme do Lidla nechodíme (je to moc daleko).....

:-P 

0/0
21.8.2009 15:11

individual

Re: ale kdepak socky jeli na datschu s gambrinusem

Wow, co je to za mimoně? Ty ho znáš?

0/0
21.8.2009 15:23

_m-

Re: ale kdepak socky jeli na datschu s gambrinusem

Jojo - z politických diuskuzí - Sudety apod.

Nojo - lidi jsou různé, chytré i hloupé, nás chytrých je minimálně;-)

0/0
21.8.2009 15:25

dilinak

Re: ale kdepak socky jeli na datschu s gambrinusem

těm potomkům Sudeťáků se musí otvírat kudla v břichu, když vidí ty svoje barabizny a ví, že je nikdy nedostanou zpátky;-D

0/0
21.8.2009 15:36

Novakbob111

ty stary barabizny budou cechum stacit jeste 200 let

a ceskym nemcum jsou ty baraky ukradeny. Za tech 70 let si vetsinou postavili 2-3 baraky novy a maji k tomu svoje BMW nebo Mercedes. A cesi maji jejich 100letej barak se studenou vodou a svoji skoudu favourit z 1988:-P

0/0
21.8.2009 15:43

dilinak

Re: ty stary barabizny budou cechum stacit jeste 200 let

ale prdlačky, východáři doteď rýpou držku o zem;-D a zápaďáci taky obracejí každé ojro:-/, někdy se projeď kolem těch paneláků a s těží uvidíš favorita:-)

0/0
21.8.2009 16:20

dilinak

Re: ty stary barabizny budou cechum stacit jeste 200 let

tím nechci říci, že se máme líp, ale zase takoví boháči nejsou...

0/0
21.8.2009 16:21

Novakbob111

ale tech co posuzuji druhy tech tu je vid?

;-D

0/0
21.8.2009 15:44

individual

Re: ale kdepak socky jeli na datschu s gambrinusem

...si řikám ;-).

0/0
21.8.2009 15:49

Anna Rakouská

Re: pro slusne lidi to bydleni neni, pro vetsinu cechu

Proboha, odkud a z jaké rodiny to pocházíte? Co to máte za informace, to Vaše babička chodila na hnůj?

0/0
21.8.2009 21:20

Muf Puf

Re: pro slusne lidi to bydleni neni, pro vetsinu cechu

ÁÁÁ, pán je Japonec!;-)

0/0
21.8.2009 22:03

Kakarel

Re: pro slusne lidi to bydleni neni, pro vetsinu cechu

Ne, Mufe, pán je rýpal a BLB! Měl by si uvědomit, že doba Wenzla Hawla je pryč!!

0/0
22.8.2009 17:22

dilinak

HAVLOVY KRÁLIKÁRNY

Vzpomínám si když Vašík Havlů po plyšákovi vystoupil kdesi někde na Proseku z Mercedesu, povytáhl si kaťata a prohlásil památnou větu: "V tomhle ještě bydlí lidé?to se změní, do deseti let už všichni budou bydlet v novostavbách a hezkých domcích a ne v těchto králikárnách...uběhlo pár let a 3+1 v Práglu stojí kolem 3 Mega, lidi jsou rádi za panelák a ne každý je spokojený v ošizené novostavbě na poli za Prahou a ne každý má na domeček v satelitu, kde lišky dávají dobrou noc.Stručně a jasně, v panelácích bydlí 4 MILIONY lidí a to je fakt!Panelák, o který se vlastníci budou starat, nás samozřejmě všechny přežije:-)

0/0
21.8.2009 14:30

honzagm

Re: HAVLOVY KRÁLIKÁRNY

Ne vsechny novostavby jsou takovy hnus, jak pises. Pravda, ty kvalitni na slusnem miste, stoji nasobne vic nez byt v panelaku. Kazdy bydli tam, kde mu to vyhovuje a na co ma.

0/0
22.8.2009 11:08

Autobus s tykadlama

Re: HAVLOVY KRÁLIKÁRNY

Novostavby jsou v dosti případech postaveny na naprosto nemožných místech . Buďd přilepeny do proluk v centru, nebo zastavují poslední volné parcely v panelovým sídlišti, v nejlepším případě stojí daleko za městem až za prstencem panelových sídlišť. Potom možná bydlíte v přírodě, jenže na konečnou šaliny to je půl hodiny ostré chůze, a nakupovat jezdíte autem do hypermarketu stojícího v těch samých polích, ale na opačném konci města;-D.

0/0
24.8.2009 9:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.