Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Mají dům spočítaný na centimetry. Stěny postavili kolem nábytku

Původní idea velkého bytu vzala za své v okamžiku, když se objevil zajímavý stavební pozemek v klidné čtvrti na kraji Prahy. Dnes si rodina s dvěma malými dětmi jiné bydlení neumí ani představit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

hany1

V několika příspěvcích byla na přetřes kuchyně.

Jít přes celý obývák do kuchyně nepovažuji právě za dobré řešení. Zvláště, když děti jsou v ledničce stále. Co se mi ale líbí je vstup z kuchyně na terasu. Já mám něco podobného, žádné schody a tím pádem jsem stále venku i když vařím, anebo cokoliv dělám. Přes léto jíme hlavně na zahradě. Všechny pokoje mám v přízemí , podkroví používám pouze jako "skladiště" popřípadě pro návštěvy.Tím, že se nemusí chodit po schodech, jsme cela rodina neustále venku. A to je hlavní důvod bydlení. Bydlet v přírodě a také ji využívat.

0/0
22.8.2009 0:48

Eve3

Ja nevim - je to hezke, ale na mne az moc "umele"

Takovy maly dotaz - kdyz pani domu nakoupi, kudy nosi nakup?

0/0
21.8.2009 18:02

Rubik1

Re: Ja nevim - je to hezke, ale na mne az moc "umele"

Z prodejny jej nese nejkratší cestou k autu. Tam ho dá do kufru a skončí s ním v garáži. Pak požádá manžela, aby vše dotáhnul do kuchyně, děti mu otevírají všechny potřebné dveře. Ano, při plánování stavby domu je potřeba si představit všechny denní a další časté činnosti a podle toho rozvrhnout dispozici domu. I tak je tenhle pořád lepší než nosit nákup do 3. patra paneláku bez výtahu.

0/0
21.8.2009 20:21

Linde CZ

Ta skatule by na strese byt nemela....

...ale jinak hezke, takove jako kvalitne sladene, skoro az dokonale, jako delane pro nafoceni do katalogu :-)

0/0
20.8.2009 20:27

energa

Re: Ta skatule by na strese byt nemela....

jo, přesně, do katalogu

0/0
20.8.2009 20:29

Rubik1

Re: Ta skatule by na strese byt nemela....

Jen na té fotce schodiště a knihovny by mělo být schodiště a knihovna a ne z většiny jen strop. To se fotograf seknul.

0/0
21.8.2009 20:22

energa

Odpoledne jsem psala 2. postřeh

Velice mě mrzí, že v první části reakcí na můj příspěvek si spousta lidí myslí, že jde o závist. Asi si špatně přečetli, že si žijeme dobře. Řekla bych, že by se dalo říct, že patříme do té skupiny 20%, jak někdo píše v 2. polovině příspěvků. Ač jsme krásně zrekonstruovali velký dům na sídlo firmy, opravdu bychom si nemohli dovolit postavit takovou krásnou vilu, jak je v článku popisována. Sdílím podobný názor, jako přispěvatel, který tvrdí, že by možná bylo vhodné psát o "cenově lépe dostupných domech" s jistou elegancí.

0/0
20.8.2009 20:26

Grimkin

Re: Odpoledne jsem psala 2. postřeh

Energo, když už je to tady tak anonymní, mohla bys mi - ať vím, co mě jednou čeká, když jsem ještě VŠ student - napsat, kolik měsíčně platíte bance za hypotéku? Myslím si, že je velká škoda, že se neuvádějí náklady na stavbu. K tomu i ten pozemek něco stál... Pokud jde o vybavení, tak majitel, pokud se nemýlím, prodává nábytek, takže si udělal cenu, neboli si vyšel vstříc... Ty náklady na stavbu se vlastně neuvádějí skoro vždy, je to takové pravidlo... Asi aby sousedi nezáviděli, protože si o tom pak mohou přečíst... A kdo se bude ptát přímo u architektů, za kolik by takový dům postavili? A jak jsem už psal, dům není podsklepený..., takže na tomhle výrazněušetřili...

0/0
20.8.2009 22:18

wandering star

Re: Odpoledne jsem psala 2. postřeh

Cena by neměla být kritérium, tím by měly být použitelné nápady a inteligentní uspořádání. I z domu, který si nemůžete dovolit, lze použít dobré nápady v domě méně nákladném, a naopak.

0/0
21.8.2009 0:34

letecmig

Re: Odpoledne jsem psala 2. postřeh

Jiste, to je pravda. Ale jak znamo penize osvobozuji- t.j. pri vetsim rozpoctu lze zrealizovat mnohem vic napadu. Pri rozpoctu na stavbu domu ktery je v CR typicky : napr. 4 miliony za 120-180m2 podlahove plochy (coz je v podstate velky byt s bonusem zahrady) pak prilis prostoru na kreativni napady nezbyva.

Napr. zakladnim rysem domu v clanku je skvele vyuziti skla/oken ve 'funkcionalistickem' navrhu domu.  Jenze ceny takovych oken/skel jsou takove jake jsou. Takze 90% lidi co stavi dum tento typ proskleni proste z rozpoctovych duvodu pouzit nemuze. A bez takoveho proskleni by z podobneho navrhu zbyla kostka s pruzory;-D

Proste dum je opravdu krasny a je radost na nej podivat a precist si o nem. Nicmene pokud je tato priloha i pro lidi co sami napr stavi dum nebo o tom uvazuji, potom bohuzel tyto typy clanku jako inspirace nejsou moc uzitecne pro 80-90% z nich.

 

0/0
21.8.2009 14:18

wandering star

Re: Odpoledne jsem psala 2. postřeh

U tohot konkrétního domu bych považovala za přínos informaci, že to akvárium na střeše je blbost.

0/0
21.8.2009 19:43

goihas

až si nakradu 20 milionů, postavím si tento dům

RvXRvX

0/0
20.8.2009 18:17

IfčaX

Re: až si nakradu 20 milionů, postavím si tento dům

Vy tento dům ceníte na dvacet milionů? Vám musí být radost prodávat...

0/0
20.8.2009 18:19

goihas

Re: až si nakradu 20 milionů, postavím si tento dům

včetně projektu a pozemku to možná bylo ještě víc Rv

Prostě barák pro horní 4 lidi RvRv

0/0
20.8.2009 18:22

letecmig

Re: až si nakradu 20 milionů, postavím si tento dům

ale no tak ;-D

0/0
20.8.2009 18:53

IfčaX

Re: až si nakradu 20 milionů, postavím si tento dům

srandisto... ;-D

0/0
20.8.2009 19:27

Grimkin

Re: až si nakradu 20 milionů, postavím si tento dům

Vždyť to není ani podsklepené... :-) Vy si toho nevšimnete, ale majitelé museli šetřit, peníze zbytečně nevyhazovali... Co si asi myslí, když tohle čtou... A když navíc nekradou... Tyhle komentáře se tu objevují u každé stavby rodinného domu...

Myslím si, že ten barák bude mít velké tepelné ztráty, stojí osamocen, žádná řadovka ukrytá mezi ostatními, chráněná ze dvou stran... Navíc, jak to ví už sám pan majitel, teplo uniká tím světlíkem, bude to řešit... A v létě řeší naopak přehřívání, proto je tam ta klimatizace, a tak se zase platí zvýšená spotřeba elektrické energie...

A přijde mi, že je ten dům fakt úzký...

0/0
20.8.2009 19:28

Linde CZ

Re: až si nakradu 20 milionů, postavím si tento dům

nechces si ty penize radej vydelat poctive?

0/0
20.8.2009 20:23

Grimkin

Pár poznámek - mně se to celkem líbí, dobrá inspirace

Mohlo by být víc fotek (garáž, garsonka, další pokoje). V obýváku a kuchyni jsou nějaká patra, schody navíc, to není praktické. Zlomená noha, horší pohyblivost ve stáří... Ale majitelé půjdou do vejminku - opravdu? Třeba je děti opustí. Na druhou stranu, garsonka je skvělá věc - teď pro hosty, kteří neruší, později se může hodit i dětem, až přijedou, nebudou rušit rodiče, budou mít všichni dost místa při návštěvách. A kdyby bylo málo peněz, dá se pronajmout...To asi není aktuální problém majitelů.

Ta pracovna/dětský pokoj, je úzká. Jde o zvyk, pracovna může být malá. Zimní zahrada - vše se dá zastínit, třeba žaluziemi a soukormí je tu. Klimatizace v ložnici - to se nějak nepovedlo...Když ale chtěli tolik prosklených ploch... Krb - to je něco mít pak popel v obýváku...

Terasa - chybí ji větší zastínění. Zahrada - dům je umístěn v rohu, takže mají spoustu volné plochy, což je super... a hlavně pro děti.

Znovu tu ale není uvedeno, kolik to tehdy stálo...

Celkově se mi ale líbí,blahopřeji.

0/0
20.8.2009 18:10

logaritmus jedné

Re: Pár poznámek - mně se to celkem líbí, dobrá inspirace

máte pravdu. kdepak obývák! když krb, tak jedině v koupelně... ;-D

0/0
20.8.2009 23:41

ja_je_nekdo_jiny

Pěknej dům,

...zevnitř i zvenčí, jen ta prosklená budka na střeše to zvenku kapku kazí...

0/0
20.8.2009 17:22

r-man

Prosklena loznice?

Ja teda nevim, jestli se nejak blbe nekoukam, ale ten vstup do loznice rodicu je prosklenej? to jako aby vsichni videli, jak tak s***j? :-)

0/0
20.8.2009 16:53

r-man

Re: Prosklena loznice?

No fakt, je to tak. Prosklena stena do zimni zahrady. Sice je to jakoby v oddelene casti domu, ale prece. Teda to bych si tam pri nejakejch hratkach pripadal neutulne, porad bych se koukal, jestli se nekdo nekouka...

0/0
20.8.2009 16:57

mindwarp.cz

hmm

kromě toho, že je to vypočítané na centimetry, na tom nic zase tak unikátního nevidím...dal bych tam nějakou specialitku...jinak teplé barvy v dětském pokoji? já vidím převládající chladně zelenou, brr...

0/0
20.8.2009 16:47

nitraMr

Jako z katalogu.

Ta AC nad hlavou je tedy dobrá divočina. To nemohou v žádném případě nechat zaplé, když leží v posteli, by se ráno probudili s rýmou a bolestí hlavy.

0/0
20.8.2009 16:26

volic_plukovnik

Re: Jako z katalogu.

Dá se nastavit, aby to foukalo vodorovně a ne dolů.

0/0
20.8.2009 18:34

individual

Re: Jako z katalogu.

Proboha a proč? Také máme klimu v ložnici, v létě téměř denně zapnutou a že bychom měli rýmu nebo bolesti hlavy, o tom nevím.

.

Ty jednotky se dají různě nastavovat, mívají "noční režim" atd. Mluví z tebe nevědomost.

0/0
21.8.2009 8:36

neurol23

nadhera

vzhledove zatim asi nejlepsi, co tu bylo. osobne bych sice nektere veci resil jinak, ale na pohled je to opravdu krasne a vkusne zarizeny dum R^

0/0
20.8.2009 14:38

Bonelord

Velmi pěkné

R^

0/0
20.8.2009 14:36

aloisq

studene jak psi cumak

a ta klimatizace nad posteli to cele jen podrhuje.

0/0
20.8.2009 14:21

Boryokudan

Re: studene jak psi cumak

vidim to podobně.. Rv

0/0
20.8.2009 15:31

energa

2. postřeh

asi to vyzní negativně, ale je to tak - ve spoustě článků v této rubrice mě zaráží fakt, že "dům-byt byl zcela přizpůsoben mladé rodině s dvěma malými dětmi".  Netvrdím, že si žijem špatně, to ne, máme dvě školou povinné děti a starý domek se zahrádkou koupený na hypotéku, který už 10 let opravujeme.  Ale když kouknu na ty vily, tak nechápu. Je to sice pěkné, ale asi si to může dovolit opravdu jen pár lidí.

0/0
20.8.2009 13:22

lajos.bacs

Re: 2. postřeh

me spis zarazi, ze se vzdycky najde nekdo, kdo premysli kde na to ostatni berou. me tohle nikdy samo nenapada ani nevidim "zradu" v tom, ze si nekdo muze vydelat na barak za 10m. proste jsou mezi nami mene a vice uspesni lide a pokud odhledneme od politiky, nemusi byt nutne ti uspesni vzdy ti spatni. kazdy je sveho stesti strujce a uspesnost v zivote (krome stesti a geneticke vybavy) je dana vychovou.

0/0
20.8.2009 13:38

Vipeeer

Re: 2. postřeh

Tak přesně tohle mě taky zaráží, že se tito lidi nezeptají sebe proč na to nemají, ale výdycky kde na to vzal ten druhý.....jinak tohle je hodně povedená stavba, exterier i interier.

0/0
20.8.2009 13:50

sirkeci

Re: 2. postřeh

Tak ono je to vcelku pochopitelné - na jednu stranu to bude tak trochu česká národní vlastnost - závist, ale na druhou stranu i určitá zkušenost. Lidi byli 40 vychováváni v prostředí, kde všichni mají stejně a kdo má víc, tak je buď šmelinář z Václaváku anebo je šedou eminencí někoho "nahoře". 90. léta zase byla ve znamení zlodějen nejhrubšího zrna, nedivte se po tom všem, že lidi jsou nedůvěřiví :-/

0/0
20.8.2009 14:08

lepidlo999

Re: 2. postřeh

To není nedůvěra, to je závist. Místo toho, aby řešili, jak to udělat abych i já se měl jako oni, řeším, kde na to vzali.

Nevěří sami sobě, svým schopnostem, zbytečně se podceňují a pak jenom žasnou, že si sousedi mohou dovolit to či ono.

0/0
20.8.2009 14:14

sirkeci

Re: 2. postřeh

Tak ono je to složitější, někdo schopnosti má, ale nemá možnost je zúročit (dělá v oboru, kde není možné dosáhnout lepší platové úrovně, žije v regionu , kde se těžko hledá lepší uplatnění...) a každý nemá jako hlavní životní ambici vydělávat co nejvíc peněz. Samozřejmě ale nic z toho nikoho neomlouvá, aby záviděl ostatním nebo je pomlouval... ;-)

0/0
20.8.2009 14:27

phi

Re: 2. postřeh

resit, jak to udelat, abych se mel stejne dobre - neprednasite pro politiky ? ;-)

0/0
20.8.2009 16:31

letecmig

Re: 2. postřeh

mozna puvodni prispevatel chtel spis naznacit, ze by bylo vhodnejsi davat vice clanku ktere by byly relevantnejsi pro "vetsinovou populaci".

Clanek o takovem domu je sice zajimavy, poklabosi se. Ale nakolik muze byt inspirativni pro "normalniho" cloveka co ma treba ten baracek na hypoteku zavesenem na prijmu 'nadprumernem, v mezich moznosti'?

Krasny dum s neomezenym rozpoctem by dokazal postavit kazdy kdo ma trochu vytribeny vkus. S "realnymi" omezenimi danymi prijmovou hladinou v CR je to ale mnohem narocnejsi ukol. A o tom by mohlo byt vice clanku.

Nemusi clovek v takovych poznamkach hledat hned "ceskou zavist" ci co, ne?

0/0
20.8.2009 15:43

Vipeeer

Re: 2. postřeh

Tak tohel rozhodně není dům stavěný s neomezeným rozpočtem, je to normální vkusný dům, s takovým rozpočtem se jich staví všude mraky ( at vkusných či méně). ... jinak by mě ještě zajímal termín co to je ,,normální člověk" ???

0/0
20.8.2009 16:23

phi

Re: 2. postřeh

prostrednich devadesat pet procent ?

0/0
20.8.2009 16:33

letecmig

Re: 2. postřeh

"normalni clovek" jsem myslel "normalni clovek co ma na to aby stavel rodinny dum"- nebo "prumerny potencilani stavitel rodinneho domu v CR"- tedy clovek zhruba v hornich 20% populace co se tyce prijmu, nikoli ale v hornich 10%...- omluva za termin zavanejici necim cim jsem nechtel

p.s. nemyslim si ze takovych RD s podobnym rozpoctem jako je ten ze clanku se stavi u nas max petina z celkove vystavby RD, spise PODSTATNE mene. Myslim ze jsem schopen odhadnout velmi hrube rozpocet na podobny dum: cca 10 milionu(predpokladam ze si nestaveli sami). Naprosta vetsina domu co se v CR stavi je do 4 mil.

0/0
20.8.2009 18:35

energa

Pěkný, skoro jako Loosova vila

Mám ráda funkcionalismus a todle je paráda

0/0
20.8.2009 13:17

sirkeci

Re: Pěkný, skoro jako Loosova vila

Tak s Loosem bych to moc nesrovnával, to je přece jenom úplně jiná polívčička ;-), ale máte pravdu, že je to dobrý dům R^

0/0
20.8.2009 16:07

sirkeci

Re: Pěkný, skoro jako Loosova vila

...jinak Loos nebyl funkcionalista, ale modernista a purista, čili předešlá generace, ale neberte to jako rýpnutí, spíš upřesnění :-)

0/0
20.8.2009 16:09

Autobus s tykadlama

prý maličké...

> maličkému 2+kk s vlastním hygienickým zázemím (s celkovou plochou 35 m&#178;) <

Hmm, prý maličké ;-D;-D To je skoro dvougarsonka:-P

0/0
20.8.2009 13:00

dci

Hezké a vkusné

:-)R^

0/0
20.8.2009 12:31

Hulmiho Ukolen

Slušné

ale dispozičně krkolomné. Do kuchyně přes obývák?

0/0
20.8.2009 11:16

sirkeci

Re: Slušné

Projděte si tu dispozici ještě jednou.. Vstup do domu je přes vstupní halu, ty dveře v kuchyni jsou jen propojení se zahradou...

0/0
20.8.2009 13:08

sirkeci

Re: Slušné

Pardon, špatně jsem si váš příspěvek přečetl, nicméně, co je špatně na kuchyni přes obývák? Dispoziční chyba to není a docela běžně se to tak projektuje...

0/0
20.8.2009 13:21





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.