Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Proměnu panelového bytu 2+1 jsem si navrhla sama. A jsem na to hrdá

Panelákový byt 2+1 v Ústí nad Labem si čtenářka pořídila po rozchodu s přítelem. Prostor o 53 metrech čtverečních prošel během dvou měsíců kompletní proměnou. Vše si majitelka navrhla sama, a i proto se nyní v bytě cítí dobře.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

maried

Chvála

Dobrý den, děkuji Vám za nápad, chystám se přestavovat kuchyni a tak se učím a sbírám rozumy, protože na architekta nemám peníze. Z kritiky se dá poučit, ale né z té útočné. Moc se mi líbí Vaše sedačka, můžete mi, prosím, napsat výrobce? Děkuji, Marie

0/0
10.11.2009 21:29

richard.grey

Pěkná práce

Moc pěkný,  Lidko R^

0/0
9.9.2009 12:22

staanja

hrdost a zaslepenost

Celkový dojem z bytu je pro neschopnost autorky zachytit alepsoň na jedné fotce alepsoň část pokoje ....nulový. Možná, že autorka pozapomněla, že pokud chce cokoli prezentovat, mohla by u focení alespoň uvažovat - co tou fotografií chce vyjádřit. Z pořízených fotek je vidět jen zmatený nepořádek na zemi v obýváku, který je podtržen okoukanou bordó stěnou a jediné, co z toho oprvadu vykukuje jsou bílé stupačky a plastová okna.  V kuchyni je na první pohled patrné, že chybí odkládací prostor mezi sporákem a umyvadlem a na záchodě jsou zdokumentovány pouze překombinované kachličky a stísněnost....úplně postrádám nápad.....co jste tím vlastně vyřešila?

0/0
10.8.2009 20:39

salinka

dvě výtky

Proč  si dávaj lidi na záchod živý kytky????? Chudáci kytky. A proč mermomoci cpete do mrňavý koupelny rohovou vanu???? Kybyste uměli počítat, tak dojdete k tomu, že tenhle atyp zabere více místa a přitom vám na prostoru ve vaně nepřidá. A lépe se pak dá zařídit prostor jinými nezbytnostmi. Viz překážející umyvadlo. Ale jinak na své dílo buďte pyšná, ale do médiíí své nadšení raději neventilujte, jak je vidět, diskuze je velmi krutá (víc než by třeba být měla).:-/

0/0
10.8.2009 12:03

verua

Nechápu..

RvJediné, co tu majitelka bytu dokázala, je jevit se nad každým příspěvkem a to s různými nicky.. Je to smutný, že se někdo nedokáže smířit s negativními ohlasy, proto jste do té soutěže šli ne?

0/0
2.8.2009 17:39

hlnocd

A co je na tom jako tak tezkyho??????

0/0
2.8.2009 13:47

hany1

Je těžko

hodnotit byt, který je tak špatně nafocený. Žádné celkové záběry. Přesto si myslím, že jste odvedla kus práce i barvy se mi líbí. Já mám, ale ráda kvalitní bílé obklady a to z toho důvodu, že barvy se časem okoukají. Proto jsem spíše pro barevné doplňky. Jednou mám koupelnu modrou, jindy červenou či černou,

0/0
2.8.2009 7:11

q33ny

a nějaký jiný časopis

než receptář pro dům a zahradu jste četla? Auuu...

0/0
1.8.2009 8:59

verua

Re: a nějaký jiný časopis

Proč Receptář pro dům a zahradu? Kde jste to vzal? ;-D časopisy o bydlení nečtu, stačí se jet mrknout třeba do Ikei, nebo do Sconta, výběrových motivů a barev jsou zde mraky. Hned se nemusíte čertit...

0/0
2.8.2009 12:49

verua

Nedodělané...

Nechápu zase, co tohle bylo za fotografa.. Když už chci něco pochválit, tak to vyfotím celý a ne fotit skříňky od kuchyňské linky.. Kuchyně vypadá pěkně, bohužel ale není vidět celá. Jediné co se mi opravdu líbí, je WC ;-D jinak mi to přijde takové nedodělané. Rozhodně vytýkám barvu v obýváku.. Proboha, proč jste tam neudělali okraje? Vypadalo by to krásně a né tak lacině jako teď.. Pro mě docela dobrý průměr, jsou tu mnohem hezčí.. Verča

0/0
31.7.2009 12:05

astar

jádro

Prosím Vás, jestli tu je nějaký odborník, můžete mi říci kolik ytongu je zapotřebí na vyzdění klasického jádra???,Pokud beru v úvahu 75mm na jádro a 100 mm tloštku na tu stranu kde je linka... nemáte to prosím někdo zhruba spočítáno???

Děkuji

0/0
29.7.2009 22:15

individual

Re: jádro

Na www.ytong.cz je pro lidi, kteri neumi zakladni pocty, kalkulacka potrebneho mnozstvi cihel.

0/0
29.7.2009 22:21

astar

Re: jádro

pane nejchytřejší, asi neumíte číst, já se ptal, zda to má NĚKDO spočítané!!!! Ne proto, že jsem liný si to spočítat, ale pro to, že tam je dost práce, dost vyzdívání, proto se ptám, jestli TU je nějaký ODBORNÍK a ne REJPAL!!!! myslíte si, že jsem tak blbej, že nevím, že tam ta kalkulačka je???? Děkuji za upozornění, ano a ted, pokud víte odpověď na moji otázku, můžete mi ji PROSÍM zdělit??? Já Vám děkuji.

0/0
29.7.2009 23:02

individual

Re: jádro

Smarjaaa, clovece mysli. Copak jsou vsechna jadra v panelacich stejna nebo temer stejna? K cemu ti bude, kdyz ti nekdo napise ze potrebujes x kusu 75mm a y kusu 100mm. To pujdes a slepe to mnozstvi koupis?

.

Neni lepsi obetovat 5 minut sveho zivota, vzit si metr, zmerit si sve jadro a spocitat si to? Misto psani nesmyslnych dotazu uz jsi to mohl mit hotovy.

.

Mimochodem, jadro v nasem byte je obezdeno 48 tvarnicema. K cemu ti ta informace je?

0/0
29.7.2009 23:12

astar

Re: jádro

v poho, ted uz vím, že při ceně cca 4O korun za kus a při spotřebě cca 4O až 6O ks je can max cca 2500 korun . To jsem potřeboval vědět, abych se dozvěděl kolik mně bude zhruba stát materiál ytong. To viš, že si to vypočítám přesně, jen jsem potřeboval vědět zhruba kolik.. i když 48 tvárnic se mi zdá málo... no zítra to propočtu a napíšu sem kolik to vyšlo mně, ok??

Jo a když už jsme s etak pěkně sešli, potřeboval bych vědět jak v domácích podmínkách uřezat kus panelu, myslím, takovou komoru, která je hned za vstupními dvěřmi... myslím, že to je tlouštka 1O cm.. tak nevím, někde na obrázcích jsem viděl, že to někdo navrtal a pak do toho asi mlátil kladivem, nebo se to řeže diamantem s flexou po částech??? Nevíte někdo??? Díky.

0/0
29.7.2009 23:38

astar

Re: jádro

tak sorry, ale pokud  vemu jádro 18O x 18O cm  a vemu, že budu mít 3 stěny vnější, jednu vnitřní (mezi záchodem a koupelnou), tak mi vychází cca 1OO příčkovek, rozměry 1OO x 25O x 6OO mm, na jednu plnou stěnu potřebuju tedy cca 33 tvárnic,pří výšce 270 cm,  když odečtu dveře, přičtu obložení jádra, dostávám se někde na 1OO ks, což je můj hrubý, velmi hrubý odhad, spíš se kloním někde ke 120 kusům..... takže se nezlob,ale 48 příčkovek se mi zdá jako blbost..

0/0
29.7.2009 23:49

astar

Re: jádro

myslím obložení stupaček, ne jádra, samozřejmě..

0/0
29.7.2009 23:50

individual

Re: jádro

No vidis, blbost ve tvem byte, realita v mem. Ale jsem rad, zes uz i ty sam prisel na to, ze tvuj puvodni dotaz byl naprosto nesmyslny a ze na nej neexistuje jedna spravna odpoved.

0/0
30.7.2009 0:01

vegab

Re: jádro

Souhlasím...každé jádro je trochu jiné, i výška je rozličná...ikdyž se jedná o typovou výstavbu a měla by být stejná..to chce tužku papír + metr..změřit a spočítat. A co se týká toho řezání, tak ne každý panel, který vám překáží a vypadá zbytečný se dá vybourat..i na předsíni!! Navíc na odstraňování panelu by jste měl mít stavební povolení..a s tou vodou hrozí ještě to, že promáčíte sousedy:-(

0/0
30.7.2009 8:16

astar

Re: jádro

tak za prve myslím, že panel lze odstranit i jinak než jen řezáním, na fotkách z rekonstrukcí paneláků to jde jasně vidět. A dále.. 1OOks tvárnic je počítáno na jádro 180 x 180, což je to nejmenší jádro které stavíte. Kdyby měl pán 48 tvárnic, tak dle výpočtu to vychází na jedna  a půl stěny, protože na stěnu o délce 180 cm a výšce 270 cm je zapotřebí při rozměru tvárnice ytong cca 33 ks, což si jistě sami spočítáte. Proto si myslím, že 48 udaných tvárnic toho pána je blbost,pokud tedy vyzdil jádro celé, ok??

0/0
30.7.2009 9:25

individual

Re: jádro

Ano, panel lze odstranit i jinak nez rezanim (treba navrtat, vymlatit kladivem a rozrezat zbylou konstrukci), ale rezani vychazi v mnoha ohledech nejvyhodneji - jak z pohledu celkoveho hluku, tak fyzicke narocnosti prace, manipulace se suti, casove narocnosti.

.

Jinak si tu nerozumime v pojmech. Ja si pod pojmem bytove jadro predstavuji sachtu s inzenyrskyma sitema, ktera ma v mem pripade rozmery cca 100x60 cm. Jednotlive mistnosti v byte (jako je koupelna a WC) do bytoveho jadra nepocitam.

.

Na vyzdeni nasi koupelny + WC byly potreba cca dve paletu Ytongu 100mm (paleta = 90 ks).

0/0
30.7.2009 9:57

astar

Re: jádro

aha, tak to jsme si nerozumeli.... v poho, zkusim ten panel spíš navrtat a pak rozmlátit.. uvidíme...diky za radu,

0/0
30.7.2009 17:17

individual

Re: jádro

Pochopitelne, ze uplne odstranit se mohou jen nenosne pricky. Na jejich bourani stavebni povoleni neni treba, staci oznameni stavebnimu uradu. Posoudit co je a co neni nosna pricka by mel ale vzdy odbornik, pokud se nejedna o 5cm siporexovou zidecku ;).

.

Do nosnych zdi se take daji vyrezavat otvory, to se uz ale bez posouzeni statika a stavebniho povoleni pochopitelne neobejde. Na rezani do nosnych panelu bych jednoznacne povolal odbornou firmu.

0/0
30.7.2009 9:48

vegab

Re: jádro

..stavební zákon je jen jeden, leč stavebních odborů a příslušných úředníků je mnohem více - a co zde platí jiný kraj..jiný mrav. Tam, kde vám na stavbu stačí leckde jen ohlášení, musíte mít jinde i vyjádření statika, hygienika a hasičů...

0/0
30.7.2009 10:15

individual

Re: jádro

Jojo, s tim souhlasim, navzdory zdravemu rozumu to tak je. My nastesti mame stavebno odbor takovy, ktery presne respektuje zakon a tedy pro bourani nenosnych pricek nevyzaduje stav. povoleni.

0/0
30.7.2009 10:20

individual

Re: jádro

Ano, 48 tvarnic muze ve tvem byte skutecne byt malo, muze to byt treba polovina poctu cihel potrebnych u tebe doma... Jako udaj pro - byt orientacni - kalkulaci je to bezcenne, kazdy byt je jiny, kazde reseni obezdivky se i v totoznych bytech muze zasadne lisit...

.

Kus panelu pohodlne urezes rucni pilou s diamantovym kotoucem, treba takovou:

http://www.dknv.cz/cz/rezac-diamantovy-rucni-hilti-dch-300.html

Podobna pila je k dispozici v kazde slusne pujcovne naradi (a tim nemyslim Baumax...). Ale pozor, v nesikovnych rukou je to bestie, co ti v mziku ufikne treba ruku. Lidem, co neumi spocitat cihly bych doporucil obratit se na nejakou firmu. Taky pocitej s tim, ze pri rezani panelu se nepredstavitelne prasi a to i kdyz pilu chladis vodou.

0/0
29.7.2009 23:59

astar

Re: jádro

Bože, cihly umím spočítat... za tu pilu díky, bude se hodit.

0/0
30.7.2009 9:26

l.g

Všechna čest

Nepochybně byt výrazně získal. Jak by ne. Panelákový byt s vybavením starým 30let  získá rekonstrukcí i kdyby jste nechtěla. Jen s tím navrhováním mám trochu problém. Je poskládání prefabrikovaných materiálů vedle sebe ještě nějakým navrhováním?

0/0
29.7.2009 14:40

AndrewLiberec

...buďte hrdá i přes negativa z dikuse

Před pár týdny jsem na iDnes poslal naši proměnu bytu (http://bydleni.idnes.cz/umakartove-jadro-muselo-pryc-a-s-nim-i-stara-kuchyne-a-koupelna-p71-/panelakovy-byt.asp?c=A090429_175308_panelakovy-byt_web) - bohužel náš národ je takový a diskuse k tomu dává prostor, že hlavně kritizuje. I já jsem se dočkal negace. Stejně jako vy jsem hrdý na to, že jsme si s manželkou vše navrhli sami a návštěvám a hlavně NÁM se rekonstrukce líbí. Stejně jako vy, beru přízpěvek jako inspiraci. 

Teď jsme dokončili rek. obýv. pokoje. Opět to byli naše nápady a moc se nám to líbí. Nevím zda to mám posílat, opět bych nabízel nějakým chudákům jak si vybít své nízké ego.

Diskuze ke článkům bych na internetu zrušil. Běžně se stává, že jí redakce zruší pro nevvhodnost. Rád bych viděl včem bydlí ti co diskutují a čeho v životě dosáhly. 

Hezký den všem

0/0
29.7.2009 11:25

starej pardal

Re: ...buďte hrdá i přes negativa z dikuse

;-D to je fake? dobry

jako ta pipina co vsude pise mekky "i" :-)

0/0
29.7.2009 11:41

_m-

Re: ...buďte hrdá i přes negativa z dikuse

1)  Ti -dosáhli - to jen na okraj

2)  Opakuju - když posíláte fotky svého bytu někam MUSÍTE počítat s kritikou. My jsme si kdysi udělali polovinu nábytku sami, mimo jiné i proto, že před 30 lety to co jsme chtěli nikde nebylo k  dostání  - výsuvné police v kuchyni, výklopná skříňka na špinavé prádlo atd. Já jsem dělala plány a pomocného dělníka, manžel sháněl, montov al a stavěl, jelikož je neskutečně šikovný .   Je to náš byt a dodneška se nám v něm (s mírnými úpravami) bydlí krásně a necítíme potřebu ventilovat, jak jsme úžasní. Vy jste tu potřebu cítili - tak se halt nesmíte divit, že vás někdo vrátí na zem tím, že vás upozorní na chyby, které jste udělali. Příště svůj byt ukazujte jenom kamarádům a budete mít klid.:-)

0/0
29.7.2009 11:50

IfčaX

Re: ...buďte hrdá i přes negativa z dikuse

Na druhou stranu - je v těch kritikách dost rozdíl....

Když někdo napíše třeba - do těch skříní je takhle špatný přístup, popř. je tam málo úložných prostor nebo něco na ten způsob... tak to majiteli asi taky zrovna nezvedne náladu, ale to je ta kritika, se kterou musel počítat - a koneckonců nám čtenářům, co chodíme pro inspiraci, taky dojde, nač je dobré se soustředit (nebo nesoustředit, protože třeba mám jiný názor...)

Nicméně příspěvky typu "ti lidi snad nemají vkus", popř. "zase haj..koupelna" jsou fakt dobré akorát k tomu, že je vidět, jak moc si kdo potřebuje mastit své ego... (a u těch bych i já někdy ráda viděla, jak bydlí... :-) Ovšem takovými vejžblepty se rozumně myslící majitel asi otrávit nenechá...

0/0
29.7.2009 12:46

individual

Re: ...buďte hrdá i přes negativa z dikuse

Takze pokud clovek jen nechvali, je automaticky 'chudak vybijejici si sve ego' a to bez ohledu na to, jestli jeho kritika ma nebo nema racionalni duvody.

.

To zase mnohe vypovida o tobe (stejne jako 'prizpevek', 'lide dosahly' atd.).

0/0
29.7.2009 22:33

astar

Re: ...buďte hrdá i přes negativa z dikuse

Dobrý den, rád bych se Vás zeptal jak jste rozbíjeli tu komoru, kterou jste měli hned za dveřma. Viděl jsem, že jste ji měli nějak navrtanou.. a pak ty trosky, Mohl byste mi prosím poradit jak na to?? Můžete i sokromě na mail astarseran007@seznam.cz

Moc Vám děkuji.

0/0
29.7.2009 23:55

vegab

Re: ...buďte hrdá i přes negativa z dikuse

To co vám připadá krásné, nemusí být opětováno ostatními. Zvláště ne v internetové diskusi. Jak jsem se dívala na připomínky k vašemu bytu, tak si myslím, že jich zásadních moc nebylo, ale ty co byly, tak trefily hřebíček na hlavičku...

0/0
30.7.2009 8:25

Anna Rakouská

Re: ...buďte hrdá i přes negativa z dikuse

Jacipak chudaci. Berte, prosim, v uvahu, ze vkus Vas se nemusi ztotoznovat s vkusem vice lidi. A ze Vam vse chvali znami, ja se tez nikomu primo nevyjadruji, ze se mi neco vylozene nelibi. Nechci kazit radost, jen moc nechvalim nebo pochvalim treba nejakkou zajimavou vychytavku. Na konec bych Vas rada upozornila, ze tento muj prispevek je razu obecneho, Vas navrh bych si musela znovu vyhledat a to ted nemohu.

0/0
30.7.2009 10:12

bombai

Re: ...buďte hrdá i přes negativa z dikuse

No, a vy čekáte aplaus nebo co? Od čeho tady ta diskuse asi je? Tak si zapla´tte klaku. Pokud jste tak odvážní či sebevědomí, že se svými byty lezete na idnes, tak se musíte s kritikou smířit. My skromní primitivové své příbytky nezveřejňujeme, právě možná i proto, že jsme si vědomi jejich nedostatků.

0/0
30.7.2009 19:04

mirca29

Krásné

Musím říct, že některý tadyty názory dokážou člověku fakt otrávit. O co vám jde? Byt je úžasně dispozičně vyřešen, jenom koukám a závidím! Nevím proč řešíte zařízení, každý má jiný vkus a každý nemá na to mít doma nejnovější designerský kousky ani starožitnosti. Je mi vás líto, nemáte nic lepšího na práci, než kritizovat někoho, kdo si dal fakt práci s tím, aby se doma cítil dobře.Chtěla jsem to původně jen pochválit, ale  neodpustím si některejm z vás říct, že jste fakt trapný a jak bydlíte vy mě vubec nezajímá, když čtu ty vaše blbí keci.

0/0
28.7.2009 14:27

starej pardal

Re: Krásné

nikdo preci nikomu nic nediktuje. ovsem kdyz se nekdo musi za kazdou cenu vychloubat i kdyz neni cim a leze s tim na verejnost, pak se musi spolehnout na to, ze ta verejnost zareaguje.

a kdo negativni reakce neunese, ten by se nemel verejne predvadet.

a ted bych rad vedel, kdo dostane carku:-)

0/0
28.7.2009 15:15

mirca29

Re: Krásné

Ale o kritiku vás tady přece nikdo nežádal. Je to myšleno jako inspirace. Nikdo vám tu neříká, že takto si musíte zařídit svůj byt. Máte radost z toho, že to ted třeba tu pani mrzí? Jasně, vy jí neznáte, ale kámošovi byste asi neřekl, že má hnusnej byt. Věřím,že mi na to odpovíte, že klidně řekl, pak vám gratuluju k tak úžasnému kámošovi, kterej to unese! A asi máte pravdu, kdo to neunese, neměl by sem nic dávat, protože takovejch chytráku jako jste vy je u nás hodně a normální lidi pak takovýhle fakt "inteligentní" reakce mrzej. Čárku si nechte!

0/0
28.7.2009 15:28

starej pardal

Re: Krásné

Zakazal nekdo tu kritiku? Pokud nekdo kritiku neunese, at k tomu nedavaji diskusi.

Nebo se obratte na redakci at ji zrusi, jako u toho krabicoidniho domu dneska rano.

nebudu vam to chvalit kdyz se mi to proste nelibi. prokazat nedostatek a pak pozadovat od ostatnich aby tleskali a radovali se protoze musime byt vsichni za kazdou cenu roztomiloucky? nebylo by spis na miste bejt vdecna za tu kritiku a podnety?

znovu: kdyz nerozchodite reakce, tak s tim nelezte na verejnost a nechte si to pochvalit od kamaradek. ty vam do oci reknou jak je to krasny a za rohem se scuchnou a pomluvi vas. kdyz je vam to milejsi... ;-)

0/0
28.7.2009 16:53

_m-

Re: Krásné

Oni zrušili diskuzi? A proč proboha?

0/0
28.7.2009 17:01

starej pardal

Re: Krásné

mozna si autor zaplatil reklamu, ne kritiku ;-)

0/0
28.7.2009 19:37

starej pardal

Re: Krásné

http://bydleni.idnes.cz/dum-pro-bydleni-a-praci-nabizi-vyhled-do-krajiny-i-soukromi-pro-majitele-1ns-/dum_osobnosti.asp?c=A090727_115518_dum_osobnosti_rez

0/0
28.7.2009 19:39

kafy

Re: Krásné

Ono zeměšňování a urážení nemá s kritikou nic společného.

0/0
29.7.2009 8:16

starej pardal

Re: Krásné

ja tam napsal, ze je to samoucelne rozsekana kostka a nema to s cistymi liniemi nic spolecneho. viz to horni patro ktere stini okna dolnimu patru, vytvari previs pod ktery se ale neda postavit ani udelat terasu. na co jsou takove ozdobne skopiciny kdyz nemaji prakticky smysl? proste jenom na efekt. efekt bez ucelu se odborne nazyva kyc. mozna to pan architekt nechce slyset. ostatni kritizovali neusporadanost interieru.

zadny zesmesnovani tam nebylo a urazeni taky ne.

0/0
29.7.2009 9:04

vanilka35

Re: Krásné

Upřímně, Vám fakt přijde normální, že má někdo potřebu veřejně vystavovat své soukromí, byť by to bylo pro inspiraci? Nechci, aby se někdo inspiroval mými nápady, nechci, aby mě někdo kopíroval a hlavně nechci, aby mi někdo lezl do soukromí. Mně to teda přijde vcelku dost úchylné.

0/0
29.7.2009 16:23

IfčaX

Re: Krásné

Teda upřímně řečeno - kdybych považovala ukázku "něčího" bydlení za úchylné lezení do soukromí, tak bych těžko nějaký takový článek třeba jen otevřela... :-D Natož, abych ještě četla i diskuzi o něm...

0/0
29.7.2009 17:04

_m-

Re: Krásné

Ta paní poslala svůj byt do soutěže. Dobrovolně. Tak se nemůže divit, že je za ¨něj  kritizována, od toho tyhle diskuze jsou. Dispozičně toho moc nenařešila, dispozice byly dány, ona řešila spíš zařízení.

Pokud se domníváte, že diskuze jsou jen za účelem chvály, tak jste na špatném serveru.

0/0
28.7.2009 17:00

vasek001

Re: Krásné

R^ ;-)

0/0
29.7.2009 10:53





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.