Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dům využívá na vytápění pasivní solární efekt. Proto se otáčí za sluncem

Dynamická budova rodinného domu působí na první pohled poněkud sofistikovaně. Tvar připomínající krystalickou strukturu minerálů ale vychází z jasné vnitřní logiky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

iduegolipon

Solární systémy Alba-solar za úžsnou cenu

Nejvýhodnější solární sestava

Tuto sobotu byla v Lysé nad labem výstava DOMOV a TEPLO. Hned u brány vystavovala společnost alba-solar svůj set. Za cenu 35 000 vč. DPH na vystavovaný kus jste si mohli pořídit 4m2 vysoce selektivních solárních panelů, nosnou konstrukci, nemrznoucí směs a navíc 200 l zásobník s el. topnou spirálou. Touto cenou byla byl výrobek alba-solar nejlevnějším na celém výstavišti a to oproti porovnání s jinými řádově v 10kách procet. Kompletní solární sestava a do 40 000 …to tu ještě nebylo:-)R^

0/0
7.9.2009 15:42

Monstrum Anonymič Anonymov

Dobrá králíkárna

králíci budou mít i dostatek trávy. :-P

0/0
10.7.2009 14:36

Krikri7

Hmm

Pěknej dům R^ 

0/0
9.7.2009 22:23

mabb

oreginální

Souhlasím s tím že je to nadprůměr.V dnešní době kdy se mi z různých zástaveb chce zvracet,je toto oreginální a příjemné osvěžení.

0/0
9.7.2009 18:41

punčoška

hm

určitě nadprůměr v dnešní produkci. ale vadí mi tam příliš mnoho věcí - natočení jedné z hmot mi přijde nesmyslné, roztříštěnost a nelogičnost se promítá i do půdorysů, nesedí mi kompozice hmot. interiéry nepůsobí nijak bez atmosféry - ale velkou roli asi hraje, že vybavení hlavně svítidla a jejich rozmístění nejsou můj šálek.

ale pořád opravdu velmi nadprůměrné.

0/0
9.7.2009 15:19

ja_je_nekdo_jiny

Re: hm

Kdyby dotyčný autorizovaný inženýr nezačal trpět fóbií z pravého úhlu, tak by to možná bylo bývalo nadprůměrně dopadlo...

0/0
9.7.2009 17:18

Kandidát na doživotní ban

Měl bych k tomu drobný dotaz

Bude to vytápět i v zimě, nebo jen v létě? ;-D

0/0
9.7.2009 15:18

ununun

nějak nám to vykolejilo

Taky nejsem zrovna nadšenej z pravých úhlů, ale tohle ne mě působí tak nějak nepovedeně. Z venku ten dům působí hrozně studeně a tak nějak "nedomácky". Chápu tu touhu mít něco nevšedního, ale tohle mi připadá jako vykolejenej vlak. Interiér je podivnej, jako rádoby moderní, ale děsně neosobní, bez spojovacího prvku, kterej by to sjednotil do celku. Teda kromě tý šílený nemocniční bílý barvy. Pak mi uniká proč je ten jeden sloup zelenej. Škoda že neni fotka garáže, ta mi aspoň z venku připadá dost šikovná.

0/0
9.7.2009 13:28

iga

architekt

Majitelum uprimne zavidim rozpocet, ktery meli:-) Jinak mam dva komentare: 1) myslim, ze iDNES nema v tehle rubrice moc stesti na autory. To, co predvedli s vysusovanim drevostaveb (mokrou vlnu povesite jako pradlo a ususite) uz zavanelo diletanstvim. Jinak jsou schopni vychvalit i spatne provedene remeslo, jen to zabali do vyplnovych frazi typu: zhmotneni predstav, prace s formou atd. 2) tenhle dum ukazuje, ze sehnat dobreho architekta je kumst:-) Nejak se jim nedari udelat cistou stavbu bez psich kusu v podobe "nepravych uhlu". Myslim, ze v ramci funkcionalismu bude Tugendhtova vila jeste hodne dlouho neprekonana. 

0/0
9.7.2009 11:08

r-man

Hodne dobry

Tak tohle me nadchlo. Oproti vcerejsimu bytu rozhodne. Tak co, rozjedem zas nejakej flejmicek? :-)

0/0
9.7.2009 10:13

pavelthelong

kdyby pouzili jako mustr

pravy uhel, tak ten dum beru. To, co zvenci vypada jako oziveni obrysu, je ve vnitrnim prostoru na zabiti. treba v tom, jak hloupe vypada kuchyne takhle nasikmo. Halt to, co vymysleli rimani a staveli od doby antickeho Rima (ctverec nebo obdelnik), je stale to nejlepsi, co existuje. Jinak pan architekt zrejme ma rad funkcionalisty a Bauhaus-jako inspirace to neni spatne.

0/0
9.7.2009 9:29

dedko

A co když je zataženo téměř půl roku v zimě?!

Je zajímavé, že na Floridě, kde je 336 dnů v roce slunečno, sluneční energii téměř nevyužívají rep. velmi málo, např. jen k přihřívání bazénů. Solární elektrárny nestaví, panely využívají jen tam kde není zavedena  síť.

0/0
9.7.2009 9:26

4sAd

Re: A co když je zataženo téměř půl roku v zimě?!

Na Floridě totiž žijí důchodci (bez urážky). Plus návratnost solárních panelů je dlouhodobější. Dejte si to dokupy a zjistíte proč toho nevyužívají :).

0/0
9.7.2009 13:43

f0rr35t

Re: A co když je zataženo téměř půl roku v zimě?!

Souhlasím, ale je tu i další argument a to ten, že američani se stěhují mnohem častěji, než třeba češi, kteří klidně stráví život v jednom domě. Proč by američan investoval do panelů, které mají návratnost třeba za X let když je velmi pravděpodobně, že se v čase <X bude stěhovat. I ta životnost průměrného domu je tam menší. A když už je některý dům starý třeba 40 let, na 100 procent už prodělal minimálně 3 kompletní rekonstrukce a původní jsou snad jen základy. Svůj podíl na tom má určitě i trochu odlišná mentalita (jsou spíše zvyklí, aby dům sloužil jim a ne aby oni sloužili domu, jak tomu často bývá u nás).

0/0
9.7.2009 19:46

m.m.m.m.

Úhly a vstup do 2.NP

1) Takhle to dopadne, když se architekt začne stydět za pravý úhel a je mu málo i úhel 45°. Příkladem jsou třeba dispozice projektu Central Park Praha, kterého se musel Central Group zbavit, příklad: http://www.centralparkpraha.cz/nabidka/detail-bytu.html?idApartment=62. Ty půdorysy místností pak nejde ani geometricky pojmenovat.

2) Přístup do 2.NP přes špinavé zádveří asi není to nejlepší. Takto to řeší jen ty nejlevnější katalogové domy, kde se šetří na prostoru. Přitom by bylo jednduché otočit schodiště z 1.NP do předsíně a mezipodestu oddělit od zádveří dveřmi, že?

0/0
9.7.2009 9:16

pavelthelong

Re: Úhly a vstup do 2.NP

absolutni souhlas s pravym uhlem R^R^R^

0/0
9.7.2009 9:30

starej pardal

normalni podnikatelsky baroko

sama krychlicka, ostry rohy, nepravy uhly, holoprostor s pokud mozno tmavym nabytkem... proste "moderni" podnikatelsky baroko.

nejlepsi for je, ze majitele zjevne zacali obytny prostor prokladat doplnky podle sveho ne-vkusu - povleceni od kolotocu (nebo z tesca?) chemlonovy koberecek v koupelne, apod... ;-D

0/0
9.7.2009 8:56

dikobraz

Re: normalni podnikatelsky baroko

Kobereček v koupelně je nutný, protože skvělí architekti  a pokrokoví projektanti jim tam nedali zastaralé a nemoderní podlahové topení. Takže dlažba v koupelně hezky mrazí do chodidel - ale majitleům domu to asi není moc příjemné.

0/0
9.7.2009 9:16

pavelthelong

Re: normalni podnikatelsky baroko

pletete si holinky a hodinky, tohle je docela slusna pocta funkcionalistum, vcetne Miese van der Rohe . Souhla s tim, ze pokoje synu jsou zarizeny zrejme nabytkem, ktery zbyl z puvodniho bydleni. Ale domecek samotny je hodne dobra prace architekta se vsim vsudy......

0/0
9.7.2009 9:17

pavelthelong

Re: normalni podnikatelsky baroko

P.S. ovsem jenom kdyby respektoval pravy uhel.......

0/0
9.7.2009 9:38

Ing.Rudolf Kitler.prezident ČSSR

a může si tam frikulín sednout

a rozdělat si šunku s rohlíkem ? Aby nenarušil křivky ? :-P

0/0
9.7.2009 8:53

rade

2 byty??

Nějak jsem nepochopila, že jsou to dva byty. Podle plánků je v přízemí taková nezařízená dvougarsonka a byt s ložnicí, obývákem a ložnicí je v 2.podlaží...

 Jinak podle fotek - studené, neútulné.....

0/0
9.7.2009 8:28

Harpa-gon

Chybí tam strom,

stín taky není k zahození. Jsou v něm i ptáci. Moderní,ale jak v poušti.

0/0
9.7.2009 8:17

eizoeizo

takže se neotáčí.

zvenčí to vypadá jako menší fabrička, zevnitř jako když se meruňkovníci v OBI pokoušejí o funkcionalismus.

0/0
9.7.2009 8:06

Martin V

Podivnost

To otáčení za sluncem se tedy asi neděje... a jestli se dá taková nesmyslně poskládaná hromádka kostek prohlásit za pěkný dům a ještě úsporný, si povíme za pár let, až jim to začne v rozích praskat, zatékat a plesnivět. To bude hned po sofistikovanosti a efektivitěRv

0/0
9.7.2009 7:35

dívenka prostá

tovte kuhini

mate popelnik pod tima velkimi okni? Nebo vam tam navštěvi hažou padesatniki? A manžel řikalže, si ste si měli nechat k podlahovce ještě udělat stěnové, stropní a taki pri konvektori pri velmi vhodně doplni podlahovku* A kdibi vam pri přesto bila zima, tak na zem rozložit kuže z medvěda* A zabalit se a drkotat zubama* Nebo pri si nechat udělat podlahovku odněj* On bi tam dál trubké a jelobito*

0/0
9.7.2009 7:29

kamil b.

Re: tovte kuhini

Dle Tvého vyjadřování mám jedinou otázku: "... a jak se Ti bydlí u maminky? Pere? Vaří? Tak hybaj do školy do češtiny, a mrskat pravopis!"

0/0
9.7.2009 7:44

salinka

Re: tovte kuhini

buď v klidu. Tohle je její trapný postoj. Nikoho to tu už nevyvádí z míry. Rv

0/0
9.7.2009 8:28

chocol

Re: tovte kuhini

on to asi ani nikdo nečte.....protože to nejde, já osobně její příspěvky přeskakuju

0/0
9.7.2009 9:38

Rubik1

Re: tovte kuhini

Párkrát jsem je přečetl, ale můžu vás ujistit, že stejně jak postrádají pravopis, tak postrádají i jakoukoliv myšlenku.

0/0
9.7.2009 15:24

dívenka prostá

Re: tovte kuhini

no kuci a co takhle překonat vlastni frustraci, kdiž tomu a nejen tomu nerozumite a jit si umit nohi? Třeba to okoli oceni. Tedi vaše okoli, hehe*

0/0
9.7.2009 22:31

vegab

...

Špatně okopírovaná Dombková.... je to nedotažené a pěkně neútulné. Ty dětské pokoje jsou přímo odstrašující...dojala mě podlaha v kuchyni, kde se nestrefili s kuchyňskou linkou..a děsí mi ty ostré úhly v interiéru....Rv

0/0
9.7.2009 7:04

wandering star

Re: ...

To je ta v tom kulichu?

0/0
9.7.2009 7:20

dalibor74

v pořádku

docela hezké sociální bydlení R^

0/0
9.7.2009 6:46

ja_je_nekdo_jiny

Jestli tahle dynamická kompozice...

...se spoustou diagonál v půdoryse fakticky uspoří množství energie, posoudit nedokážu, v každým případě různě zkosené místnosti působí kapku zneklidňujícím dojmem.

0/0
9.7.2009 2:53

wandering star

Re: Jestli tahle dynamická kompozice...

Se v tom musíš naučit bydlet, ne?

0/0
9.7.2009 5:55

ja_je_nekdo_jiny

Dost divnej úvod článku

"...budova rodinného domu působí na první pohled poněkud sofistikovaně." Když je něco sofistikovaný, (čili promyšlený,  propracovaný,) tak je to teda nejspíš špatně. Hned další větou nás ale autorka ujistí, že přestože je dům velmi promyšlený, má svou vnitřní logiku. :)

0/0
9.7.2009 2:49

Rubik1

Re: Dost divnej úvod článku

No to je tedy hlavolam! Dům je ale opravdu zajímavý a inspirující. Musím si to nechat ještě projít hlavou, abych i jemu pořádně porozuměl.  

0/0
9.7.2009 3:35

wandering star

A co s tou obludou budou dělat

až se dospělí synové ožení?

0/0
9.7.2009 2:08

ja_je_nekdo_jiny

Re: A co s tou obludou budou dělat

Přenechaj ti jí za odvoz....

0/0
9.7.2009 2:55

wandering star

Re: A co s tou obludou budou dělat

Tak to mají smůlu, já si tu obludu neodvezu. Nerada trávím zimu na střeše zametáním sněhu.

0/0
9.7.2009 3:48

xx123x

co se kde toci?

nejak jsem nepochopil pointu, co se kde otaci za sluncem.

0/0
9.7.2009 1:12

Rubik1

Re: co se kde toci?

To byla jen finta, abychom si článek ze zvědavosti přečetli.

0/0
9.7.2009 3:36

relkin

Re: co se kde toci?

Taky jsem se na to chytil. Čekal jsem nějakou technickou lahůdku a místo toho obluda z Kingových hororů. Že já ještě těm idnesáckejm nadpisům věřím. Cha chááá.

0/0
9.7.2009 8:14

TKC

Re: co se kde toci?

Tím se myslí, že jak slunce postupuje, svítí do dalších a dalších prostor - proto jsou ty jednotlivé části natočené každá trochu jinak....

0/0
9.7.2009 22:59

xx123x

moderni bydleni

moderni bydleni ?  sorry, ale je to krychlovej hnus. Za takovyto stavby bych architekty preventyvne vesel pro vystrahu. 

0/0
9.7.2009 1:11

tom206

Re: moderni bydleni

ty radši sedlovou střechu, sem tam vykýřek, nesmí chybět balkónek  a nějakých hřejivých barvách - asi JAKO 98% typových projektů od G-servisu (za ten by se spíš mělo zavírat do ústavu)

0/0
9.7.2009 8:17

starej pardal

Re: moderni bydleni

http://slovnik-cizich-slov.abz.cz/web.php/slovo/vikyr

debylove naucte se gramatyku nebo nelezte na net, to se fakt neda cist :-)

0/0
9.7.2009 8:50

xx123x

Re: moderni bydleni

rekl bych, lepsi nezli socialni krychlove bydleni.

0/0
9.7.2009 15:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.