Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Peklo v kuchyni: pánev s hořícím olejem hašená vodou

Kvůli požárům i úrazům představuje kuchyně nejrizikovější místo v bytě. Když začne hořet olej nebo jiný omastek v pánvi, ale i v troubě nebo ve fritéze, řada lidí instinktivně zamíří ke dřezu. To je však nejhorší řešení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

dívenka prostá

DITE S TIM MALVARE DO PRDELE!

*

0/0
3.7.2009 22:44

habr

Hasící rouška

stojí okolo dvou stovek, malý pyrocom to samé. Pokud  se v první fázi požáru nezmatkuje, tak to stačí na první zárodek ohně. Jsou to celkem malé záležitosti, které mohou být na kuchyňské lince poblíž sporáku, či u telky či PC. V japonsku do základního vzdělání prý patří znalost jak uhasit vznikající požár v bytě. V České republice se vlastníci bytů a domů čílí, že by si měli koupit alespoň ten nejzákladnější hasící přístroj ( v kategorii na hašení zařízení pod proudem, plasty, sypké materiály, oleje atd. Co naděláme, jsme holt mistři.

Stejně je to s hlásiči. Proč bych dával tisícovku za hlásič (doporučuje se alespoň na kouř, protože nejdřív se zpravidla začne kouřit, potom je plamen a nebo je to prakticky současná událost), když si za ty prachy mohu koupit několik Blesků, cigárek apod. A právě tam kde se kouří cigarety, kde jsou děti by něco takového mělo být standardem. A bez nařízení.

0/0
3.7.2009 22:27

kotatkoxxl

On obsahuje práškový hasičák vodu???

Asi jsem chyběla ve škole, když nás to zrovna učili. Já myslela, že práškový přístroj je bez vody :-/ ... aspoň tu mám tenhle článek, který mi to objasnil, ale pozor, jsou lidé, kteří by mohli těm vašim bludům věřit Rv

;-D;-D

0/0
3.7.2009 20:49

useknutahlava

.

když nedávno nešla doma elektřina, tak jsem nabral do velké lžíce přetopené máslo na smažení, vložil do ní lněný provázek jako knot, zapálil jej a celou noc jsem si při světle v klidu četl.

0/0
3.7.2009 17:02

Lukas009

Hm

Tak tohle by mě ve snu nenapadlo hasit hořící olej v pánvi vodou, stačí k tomu selský rozum a sice stačí si vzpomenout co udělá rozpálený olej v pánvi když tam vložíte hranolky na kterých je namrzlá voda jak to krásně prská olej široko daleko a přitom zrovna nedávno o tom mluvili že to někdo udělal a během chvíle celá kuchyň s plamenech .

0/0
3.7.2009 16:51

tojsouveci

Postupně

Že by postupná příprava lidí na zavedení povinného hasícího přístroje v každé kuchyni? Neškodilo by, prodejci a revizáci, co?

0/0
3.7.2009 12:54

Podrazza

Re: Postupně

No prodejce ani revizák ti nebude moc platnej, až ti bude hořet kuchyň :-) Vhodný tip hasícího přístroje ano.

0/0
3.7.2009 14:04

Lukke-Luk

Re: Postupně

Typ. :-)

0/0
3.7.2009 16:30

Turnerr

Základní pravidlo

Tohle základní pravidlo by se mělo rvát do hlavy dětem už od mala a né sem tam zmínit článek na internetu protože je to opravdu hodně nebezpečný a né všichni to vědí. Nevěděl jsem to ani já a docele nedávno udělal hořící pekáč ve dřezu v mojí kuchyni své. Popálené skříně a já bez obočí. Fakt bacha!

0/0
3.7.2009 11:22

Kytickaa

hočící tuk

Tak přesně takhle jsem hasila já, když jsem zapoměla na rozpouštěnou Heru v hrnci. Dcera mě zavolala, že hoří... já letěla do kuchyně a první co mě napadlo byla voda... vzala jsem bleskově misku,dala vodu a než dcera stačila zařvat: "Vodu ne!" tak jsem ji tam s odstupem na délku paže chrstla. No kulový blesk, který tím vznikl byl. úžasný :-). Záclony odpadly od háčků, monstera na ledničce přišla o listy a strop byl černý jak komín.... naštěstí se mi to vyhnulo a nepopálilo mě to. Větrali jsme to snad týden a malování stropu jsem vzdala a raději jsem ho oblepila polystyrénovými deskami :-).

0/0
3.7.2009 11:09

wIadin

hořící

pánev mi napadlo hasit vodou když mi bylo asi čtrnáct. Je s podivem, že na Idnesu poučují dospělé lidi ;-D

0/0
3.7.2009 11:04

jájik

Re: hořící

taky sem to jednou udělal a to vzrůšo jééé ;-D;-D;-D

0/0
3.7.2009 11:46

misslonely

Re: hořící

též se připojuji, naštěstí to dopadlo dobře, uff8-o

0/0
3.7.2009 15:12

Phantom2005

Jojo, pročpak ...

... asi US Air Force používá bomby na principu FAE (fuel air explosives - palivovzdušná výbušnina). Exemplář o hmotnosti cca 8 tun má stejný účinek jako jaderná puma malé ráže.

0/0
3.7.2009 10:15

bechernik

Re: Jojo, pročpak ...

tak to je pekna blbost...

a vite vy vubec co to je raze?

0/0
3.7.2009 16:37

opas

Re: Jojo, pročpak ...

U atomovek se tak označuje ekvivalent v TNT.

Blbý co? ;-D

0/0
3.7.2009 19:06

bechernik

Re: Jojo, pročpak ...

a to ma s razi pramalo spolecneho...

0/0
9.7.2009 14:14

Dick Winters

Re: Jojo, pročpak ...

Objemově detonující zbraně (termobarické, FAE, palivovzduchové) samozřejmě fungují na jiném principu než výbuch hořícího oleje na sporáku. Musím ale souhlasit, že jsou to nejničivější konvenční zbraně.

0/0
3.7.2009 17:20

mnbmnbmnb

Vkládání baterie do kouřového hlásiče ? :-)))

Podle umístění (na svislé stěně a v rohu) bych to spíš tipoval na infrapasivní pohybové čidlo. Požární se dává na stropa doprostřed místnosti, páni redaktoři. Než o něčem píšu, tak si o tom něco nastuduju, nebo se někoho zeptám, alébrž pak nebudu vypadat jako hlupák.

0/0
3.7.2009 9:23

PtaaakOhniiivak

Re: Vkládání baterie do kouřového hlásiče ? :-)))

Presne tak .. to co je na fotce je PIR .. pozarni hlasic vypada dosti jinak a i umisteni je uplne jine ..  holt zase jeden "odborny" clanek ..

0/0
3.7.2009 10:43

wasd

Re: Vkládání baterie do kouřového hlásiče ? :-)))

To co je na fotce JE autonomní detektor požáru SD-401, který je napájen z jedné AA baterie, viz stránky Jablotronu.......holt zase jedena "odborna" reakce..

0/0
4.7.2009 15:58

mnbmnbmnb

Re: Vkládání baterie do kouřového hlásiče ? :-)))

Ano, dnes už tam JE, včera tam ale byla jiná fotka. Holt se redakce chytla za nos.

0/0
4.7.2009 21:45

DaveQStone2

haseni panve s olejem

v tipech co autor uvadi (poklice, hadr s vodou) me NAPROSTO chybi pouziti mouky nebo cukru. nasypani mouky do panve omezi pristup vzduchu velmi efektivne.

0/0
3.7.2009 8:29

Tenzo

Re: haseni panve s olejem

Spravene rozprasena mouka se v pripade styku s plamenem chova jako vybusnina!!

Ale s tim praskovym pristrojem je to fakt sek:D Autor je trochu jeliman...

0/0
3.7.2009 8:39

hugo.tom

fuj

nevím, kdo dneska ještě smaží a frituje ve fritáku nebo v pánvi plné oleje. Mě je blbě jak si jen pomyslím, na to jídlo udělané v takovém množství oleje. Bleee

0/0
3.7.2009 8:10

roedor

Re: fuj

a jak jinak než na oleji v pánvi se dá smažit 8-o?V parní troubě?:-P

0/0
3.7.2009 8:58

_m-

Re: fuj

;-D Každý, kdo má rád dobré jídlo a nenechá se zblbnout. představuju si, jak asi chutná taková kobliha "smažená" v horkovzdušce........

0/0
3.7.2009 10:02

starej pardal

jezismarja vsude kolem jsou povodne

a voni resej nejakou horici panev

0/0
3.7.2009 7:54

tnx

Re: jezismarja vsude kolem jsou povodne

Hlaska dne. ;-D;-D;-D

0/0
3.7.2009 12:28

Milfried

Reklama na Jablotron?

iDnes, proč nepíšte do záhlaví článku, že se jedná o placenou inzerci, tak jako ostatní slušné noviny dělají?

0/0
3.7.2009 7:46

jhk2

Re: Reklama na Jablotron?

protoze si tydyt

0/0
3.7.2009 8:47

arid

Pan autor

Pan autor by si měl o tématu něco nastudovat, než začne psát. Zmíněný článek by se dal považovat za šíření poplašné zprávy. Hasící přístroje máme: vodní, pěnové, práškové a halonové.

Práškový hasící přístroj v žádném případě NEOBSAHUJE vodu, je určen pro hašení pořárů třídy A, B i C

třída A : požár pevných látek (dřevo)

třída B : požár kapalných látek ( benzin,olej)

třída C : požár plynných látek ( zemní plyn, propan-butan)

0/0
3.7.2009 7:16

Joe1

Re: Pan autor

Pán v tom taky plave zapomněl na sněhové že? Taky existuje třída požáru D že? Ale o tom asi pán neví. Tak šup do skript a studovat.!!!!!!

0/0
3.7.2009 7:29

arid

Re: Pan autor

ano, přiznávám se, Zapoměl. Příčinou byl zřejmě ten článek, který mě fakt nadzvedl ze židle. Ovšem to neomlouvá. Máte bod R^

0/0
3.7.2009 8:01

techpriest

Re: Pan autor

A co trida F? :) Teda nevim, jestli to uz preslo z evropskych i do nasich norem.

0/0
3.7.2009 10:36

tojsouveci

Re: Pan autor

Třída F? To je hasičák plný fujtajblíků......:-)

0/0
3.7.2009 12:56

pompier

Re: Pan autor

Přešlo - F by měly být hořlavé oleje a tuky, používané v potravinářství...

0/0
5.7.2009 23:43

pokrokovesmyslejici

kdyby lidi nebyli tak rozežraní

tak se jim to nestane. Jenže obžerství je první poslední na co myslejí.Rv

0/0
3.7.2009 7:15

jájik

Re: kdyby lidi nebyli tak rozežraní

každej není jak zajíček že chrupká mrkvičku nebo jako želvička salátek R^:-P

0/0
3.7.2009 11:44

Dežo

100%

Nejučiňnější je ,posadit se na hořící pánev holou prdelí.A už víc krát se ti to nestane!;-D;-D;-D;-D

0/0
3.7.2009 7:09

Caretaker

Re: 100%

Jako že si rovnou opeče párek s vejci? Nebo smažená kačenka sedmi chutí?

0/0
3.7.2009 9:03

Pinda11

Co to autor článku píše za hovadinu?

Práškový hasicí přístroj je na hořlavé kapaliny nejlepší řešení.

0/0
3.7.2009 7:02

mimi28

hořící pánev

Tak tohle se mi stalo taky... Dusila jsem hořící pánev skriptama z matematiky. (bylo to úspěšné, ale dnes bych si vzala radši poklici) ;-D... Jinak můj osobní mauál pro tento případ. Nejdřív odstranit okolo různé hořlavé předměty. Pak pánev opatrně přesunout na studenou plotnu. Vypnout sporák, přiklopit poklicí, a nechat přiklopené a otevřít všechna okna. (rozhodně hořící pánev nevyhazovat z okna, ačkoliv to bylo úplně to první co mě tenkrát napadlo)

0/0
3.7.2009 6:39

wandering star

Teda ta Kachna se lepší

Tohle je zatím její nejzdařilejší interiér.

0/0
3.7.2009 6:19

dochud

Práškové HP obsahují vodu?

Který blbec tohle na začátku článku napsal? A hlavně, že je nakonci doporučují k hašení. Autoři, než něco pustíte do světa, tak si to přečtěte.

0/0
3.7.2009 5:32





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.