Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Moderní dům by neměl chybu. Kdyby rodina nezrušila navržené zastínění

Původně chtěla rodina s dětmi dvoupodlažní nepodsklepenou stavbu se šikmou střechou a podkrovím, tedy to, co přibližně nabízejí typové projekty. Architekt jim však nabídl moderní nadčasovou stavbu – a investor souhlasil.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

salinka

pěkné

Mě se styl domu líbí. Nějaké věci bych rozhodně změnila, ale jako celek to je hezké. Klimatizace mi přijde jako vyhazování pěnez oknem.

0/0
1.6.2009 9:42

Venus_7

Re: pěkné

Vzhledem k tomu, kolik tam mají oken, tak je možný, že tam bylo v létě bez klimatizace na chcípnutí...

0/0
1.6.2009 19:09

individual

Re: pěkné

Proboha proc?

0/0
3.6.2009 18:17

Grimkin

Těch peněz, co to muselo stát a přitom je to tak hrozné-dle

mého názoru... Až po delší době majitelé zjistí, že těch chyb je tam více. Vím, že tímhle si chce architekt udělat reklamu - ale jakou? - vždyť je to příšerné a odrazující... Ve článku se píše o schodišti a ono tam na fotkách vůbec není... To je ale jen drobnost.

Garáž pro jedno auto mi v současné době přijde jako málo. Druhé stání se dá stejně tak dobře využít pro skladování různých věcí... Chápu, že se šetří, ale k baráku podle mě patří sklep, je to další skvělý prostor, který se dá využít tolika způsoby... V domě např. není pokoj pro hosty... Střecha - když je rovná, je dobré na ni udělat "výlez" a kochat se i pohledem shora. Jedna koupelna? Za chvíli se v ní budou prát s dětmi... Už jsem myslel, že v novém domě, pro 4 lidi, jsou standardem 2... Navíc se do ní nedá vstoupit rovnou z pokoje... Klimatizace a zastínění - to fakt lidem nedojde, že při tolika oknech a totálním prosklení tam v létě chcípnou horkem? :-) Kde žili předtím? :-)

0/0
31.5.2009 23:27

Martin Slovák

Re: Těch peněz, co to muselo stát a přitom je to tak hrozné-dle

sklep? Na co? Cerpat z toho vodu, ci co... :-/

0/0
1.6.2009 2:42

dívenka prostá

Re: Těch peněz, co to muselo stát a přitom je to tak hrozné-dle

á, pán je moderní* Nechápe nač bi mu bil sklep na zeleninu, mražáki, kdiž přece mame všady ti lidli, misto kde si v klidu viperu a usušim pradlo v zimě, kdiž přeci mame ti fantasticke kondenzačni sušički, liže a kolo přeci patři do garaže, to je jasni* Naco zahradni domek a v nim rič! To bolí máňo! Kdiž mužu na zahradě mit travu a moře od bedi travnička* Dyť k životu mi stači monitor a televiza* Chlapi nedej buh abi přišla valka, vi nam budete svojim rodinam uplně k hounu* Dyť vi už si bez běleneho, navoňaneho, motylkem raženeho s aloevera balsamem napuštěneho toaletaku ani zadek nevitřete!Rv

0/0
1.6.2009 9:16

starej pardal

Re: Těch peněz, co to muselo stát a přitom je to tak hrozné-dle

...jak uz psal kolega prede mnou, je spousta moznosti.

...je lepsi ty moznosti mit, nez nemit

...pokoj pro hosty, dilna, skladiste sezonnich hadru, skladiste potravin a bytove chemie, telocvicna, kotelna, na prezimovani kytek, atd. atd... (nase vyuziti, kazdy at si doplni svoje)

... podle me barak beze sklepa je jenom byt, ale panelacnici to mozna nepotrebujou, neb nemaji zadne konicky nebo zajmy :-/ kdo vi?

0/0
1.6.2009 9:21

Hugo58

Re: Těch peněz, co to muselo stát a přitom je to tak hrozné-dle

Mně teda sklep přijde jako zbytečně drahá sranda na to využití, co může mít. A to jsem z domu, který sklep samozřejmě měl. Víc než půlku ho zabrala garáž (může být na povrchu) a kotelna, aby bylo kam skládat uhlí (dnes stačí relativně malá technická místnost). Dále prádelna (vana na namáčení apod. - k čemu, když dnes stačí pračka a sušák/sušička) a dvě komory na uskladnění brambor, kompotů apod. + tam stojí mrazák (takové zásoby už se dnes také neudržují). Zbytek schodiště. Kdyby se dal barák se sklepem a dvěma bytovými jednotkami postavit za 300 tisíc jako tehdy, tak ok, bylo by to fajn. Ale o kolik dnes sklep prodraží stavbu? O půl mega nejmíň. Díky, nechci. To radši budu na úložné prostory myslet jinde...

0/0
1.6.2009 9:39

starej pardal

Re: Těch peněz, co to muselo stát a přitom je to tak hrozné-dle

souhlas - garaz patri jednoznacne nad zem. ale povazuju za lepsi mit harampadi ve sklepe nez aby se to povalovalo po dome. nedavno jsem kacel par stromu a jak se mi hodilo, ze jsem sesel do sklepa a "nasel" tam par sekyr, pilu, lano a taky brusku na nabrouseni tech sekyr... jiste, kdyz lidi nemaji pozemek a nic nedelaji, tak moc veci nemaji, ale dilna ve sklepe je k nezaplaceni stejne jako sklad pro veci. kde tihle lidi maji sekacku na travu? v satne? ;-D

0/0
1.6.2009 16:39

bukovski

Re: Těch peněz, co to muselo stát a přitom je to tak hrozné-dle

V zahradním domku, Pardále!

Máte jeden podstatný problém a to, že nejste schopen chápat jiný životní styl, než jen ten váš. Myslet si, že když já mám dílnu ve sklepě, tak ti co nemají sklep nemají dílnu je z Vaší strany pouze omezenost, lépe řečeno blbost.Rv

0/0
26.6.2009 16:37

starej pardal

Re: Těch peněz, co to muselo stát a přitom je to tak hrozné-dle

s tou garazi je to fakt, to je otresna bota. jako dalsi krok je vidim stavet zahradni chatku na sekacku na travu, dalsi sekacku na travu, zebrik, zaradni nabytek, a ostatni nezbytne kramy. a ta chatka bude mit nezbytny tvar pernikove chaloupky (nebo se prodavaji jine?)

s tim hamtanim po strese bych byl opatrnej. jednou se pokochas a mas v plasti diry a zatejka ti tam Rv

0/0
1.6.2009 9:23

bukovski

Re: Těch peněz, co to muselo stát a přitom je to tak hrozné-dle

Ne každý kupuje zahradní domek z katalogu nebo v zahradnictví. Ne každý potřebuje mít největší barák v okolí a být přesvědčen o tom, že co má soused musím mít taky!Rv U nás má třeba každý barák balkon, ještě jsem však nikdy nikoho na tom balkonu neviděl. Můžu se zeptat jestli máte balkon? A k čemu je dobrý?

0/0
26.6.2009 16:42

dívenka prostá

budu teda konkretni pane architekte

subjektivně je to z vnějšku velmi rozhozene, velmi v nesouladu* Jestli teda je vstup z ulice hlavnim vstupem pak je to jak boční vlez do sklepa- PŘÍŠERNÉ* Naprosto neuvěřitelne nadzemni terasi- doufala jsemže, jsou alespon ze společenski ch prostor a budou mit viužiti alespon 2x za rok, kdi si hoste daj cigárko nebo pudou nadichat čerstveho luftu ale ono to je z ložnic?! Pro todle teda majitele opravdu budou těžko hledat viužití, i kdiž věřímže, hledají, za ti prachi*

0/0
31.5.2009 19:00

dívenka prostá

Re: budu teda konkretni pane architekte

A co je to ta toaleta vedle kuchině?8-o Tak to bi u nas važně nešlo, to bich musela manžela zabit* A to tam je pračka?8-o Nemohla se dát účlně do kuchině? A propo kuchině* Další velkí průser* Tak obrovski prostor zmršit pracovni deskou v prostřed a mačkat se pod oknem jak v panelaku- vi nemate rozum* Šileně nezvladnute* Taki vařeníčko na čistim jihu musi bit v letě pošušnaničko* Děkuji, za todle biste letěl*

0/0
31.5.2009 19:00

dívenka prostá

Re: budu teda konkretni pane architekte

Okna* Tak takle nezvladnutou praci sem už dlouho neviděla* 5- za okna v obivaku a děckem* V ložnici chcu abi si mě prohližel jenom manžel takže za 7! Okno v pokoji s terasou je taki na kop do podzádí* Za tu klimu v děckem Rv, ja vimže si ju tam nacpali sami, ale je to reakce na vami nezvladnutou praci, jak konstrukčni tak s klijentem* Nelibi se mi dispozice koupelni* Ja vimže ta vana je tam kvuli děckam, ale totalně zmršila tuto uzkou dlouhou nudli a v domě měli bít koupelny 2* No a k majitelum- dat za todle všechno prachi a nemale, a pak ležet v ložnici jak žebraci v holobitěRv

0/0
31.5.2009 19:01

dívenka prostá

Re: budu teda konkretni pane architekte

No a manžel měl ještě nějaké pindi o blbcovi co do podbeskidi navrhl takto členitý pudoris, ochlazovane plochi, takiže jestli ten krb neni teplovzdušně uchlazen, takže se vam pri za chvilu rozskoči samim štěstim* Ale tomu ja nerozumim, bo su blba jak tago* Doufam, že se pane architekte v praksi spolu nestřetneme*

0/0
31.5.2009 19:02

vegab

Re: budu teda konkretni pane architekte

S poslední částí zcela souhlasím;-D!! Ostatní jsou pindy... Nechci se zastávat autora, ale vstup do objektu je ze závětrné, nikoliv návětrné strany, proto je situován bočně, komíny jsou dva, protože jeden slouží pro kotel, druhý pro krb. Informace o komínech najdete na www.schiedel.cz . Nevidím důvod, proč by před ložnicí nemohla být terasa - občas se hodí na vyvětrání dek či peřin. Pračka to není to je sprcha v tom WC - pračka je buď v té místnosti za toaletou, nebo v patře. V kuchyni je místa kolem stolu dost - panelák to určitě není...a řešení koupelny není na jedničku, ale není špatné. PS: s vámi bych se jako klientem také nechtěla potkat

0/0
31.5.2009 22:44

dívenka prostá

Re: budu teda konkretni pane architekte

vivětrat peřiny to jó* To se viplatí při tich metrech štverečnich* To si rovnou mohli nechat udělat zelenou verandu za ti prachi za pochůzí střechu* Vstup do domu je řekněme vizitka* Upřimně, tadi bich tápala jestli je to boční vchod do garaže, do sklepa* Návětrna nenavětrna- podletoho jak řeši okna v jižni a zapadni navětrne straně bich z to tak zasadově neviděla* Trochu velkoriseji bi to řešit šlo* No a k te kuchini- kdiž se podivam kolik m2 ma k dispozici jedna osoba kolem plotny a jak si musi davat přednost štyry lidi kdiž chcou ke stolu nebo kolem, tak to je na žabikuch do zad* S tima kominama si asi nerozumime, stima nemam problem*

0/0
31.5.2009 23:15

VanaXXL

Re: budu teda konkretni pane architekte

Tvá póza nudí. Nechceš si změnit nick a začít normálně diskutovat?

0/0
1.6.2009 5:22

dívenka prostá

Re: budu teda konkretni pane architekte

pust si fotbal* Diskutuji přeci* Snažila sem se bít přes noc objektivní, ale musim řictže, z předloženich fotek jsem nenašla jedinou věc, co bich pochválila, chtěla doma, záviděla*Jemi lito*

0/0
1.6.2009 9:03

Kecaj

Re: budu teda konkretni pane architekte

Hele vrať se radši do školy.Prostá dívenka;-D.

0/0
1.6.2009 9:14

Venus_7

Re: budu teda konkretni pane architekte

Gratuluju, žes měla nervy to po ní číst...

0/0
1.6.2009 19:08

Festík

Chyby

Jako příznivce funkcionalismu mne na první pohled dům zcela zaujal, na druhý již přišlo velké zklamání. Detailně jsem zkoumal, co mi tam nesedí a přišel jsem na následující banality, které to způsobují. Mne např. k těmto domům nerez komín zcela sedí, ale nechápu proč dva, v obývacím pokoji je krb, ale ten na druhé straně domu? Ten komín je krásný pokud tvoří určitou dominantu na stěně, tu však zde zcela rozsekne krabice klimatizace. Druhá krabice klimatizace na terase, hrůza. Ten zapuštěný sloup v řadě malých oken do zahrady v patře narušuje hladkou bílou fasádu. Pořád jsem přemýšlel, co to je venku vedle oken do kuchyně a předpokládám světla na zahradu, zde opět drobný rušivý prvek. Horní linie oken do kuchyně je níže, což vhledem k tomu že vybočují jako jediný prvek z  vodorovných linií na stěně, opět působí rušivě.  

0/0
31.5.2009 14:44

Festík

Re: Chyby

Okna v obýváku mají nahoře pruh, dveře na zahradu také, ale okno pod terasou ne, je přizvednuté o výšku tohoto pruhu nad terén, což nechápu proč, ale když už, tak mělo mít nahoře opět ten pruh, jinak tam to okno vůbec nesedí, možná by to celé bylo hezčí a čistější, kdyby tam ten pruh nebyl prostě vůbec a byla ta okna stejná jako v patře. Ta vysoká sestava antén : satelit, Tv, bezdrát atd. opět narušuje vzhled (já vím, že když to potřebujete, tak s tím nic neuděláte, to jenom aby to nechybělo ve výčtu). Střecha měla mít mírný sklon do ulice a nemusel být nahoře do zahrady ten okap, i sklon větší než 2% by skryly ty boční zdi vytažené nad střechu. Vstupní dveře do domu s bílým rámem, proč? Dům je focen asi pozdě odpoledne a slunce svítí na boční stěnu domu, ale všechny žaluzie do zahrady jsou zatažené, s takto focenými interiéry se nikdy nesetkáte, proto jsou fotografie divné.

0/0
31.5.2009 14:44

Festík

Re: Chyby

Ale na třetí fotografii  je za domem (vpravo) vidět skrytý pravý důvod, fotograf se zatraceně snažil, aby na fotografiích interiéru nebyla vidět krutá realita. Z obýváku a pokojů máte přímý výhled do nějakého starého komunistického domu, který je tak max. 10m od tohoto domu. Na páté fotografii naopak vlevo je vidět funkcionalistická vila, kterou se asi majitelé nechali inspirovat, aby nevybočovali z řady, ale předpokládám že to finančně neutáhli a takto to dopadlo viz. šetření na zastínění apod.. Když vidím ty mezery v těch žaluziích, tak by je měli majitelé snad hned reklamovat. Všechna okna i na sever zcela zastíněná, tak to snad nemuseli okna na dům dávat vůbec. Krásná kuchyň s laciným jídelním stojem a židličkami (toto je asi spíš možná otázka vkusu). Koupelna krásná, ale z praktického hlediska bych si jí dal vedle ložnice a místo ní přesunul ten druhý pokoj (velikostně upravené), nebo měla být druhá přímo v ložnici rodičů,

0/0
31.5.2009 14:45

Festík

Re: Chyby

, její prostor stejně „zdobí“ jen ta postel (kupte si větší prostěradlo J). Nemám nic proti Ikei, právě ve funkcionalistických interiérech se s ní dá udělat za velmi málo peněz hodně muziky, ale toto je přímo nevkusně laciné. Jak někdo píše, autor se učí za peníze klientů, ale dovolím si tvrdit, že příští verze této vily, pokud to autor dotáhne a dohlédne na realizaci, již bude oceněníhodné dílo, funkční, bez zbytečné okázalosti, ale při tom cenově dostupné.

0/0
31.5.2009 14:46

KC94

Re: Chyby

Otázkou spíš je, k čemu je klimatizace v domě u F-M? Ať mi nikdo neříká, že v dobře izolovaném domě musí někdo klimatizovat. Vnitřní jednotku mají dokonce v dětském pokoji. Není nad přirozenou ventilaci, otevřené okno do přírody. A jestli někomu vadí mouchy, ať si tam dá síťku.

0/0
31.5.2009 17:03

vegab

Re: Chyby

Chlazení je v dnešní době součástí domů zcela běžně. Pokud budete mít okna na jihozápadní stranu, tak tam v létě nevyvětráte ani omylem. Pohrne se vám tam pouze horký vzduch, pokud nebudete mít navržené nějaké zastínění. Někomu zastínění vadí - chce mít dům "bez zbytečných prvků", tak si nechá udělat chlazení. Trochu mi jen při bližším pohledu zaskočilo, proč je jednotka na oteplované straně fasády, nikoliv na straně severní.....

0/0
31.5.2009 22:31

s(h)arka

Re: Chyby

systém, dejte to třeba sem....jinak nevím...

0/0
1.6.2009 8:06

s(h)arka

Re: Chyby

toho idiota, co instaloval ty klimy bych zabila na fleku, to fakt napadne jen blbca, investor stejně neušetřil....měl si dát ty slunolamy ...

0/0
1.6.2009 8:05

jonee

Krásný dům, ale...

mám dvě výtky:

1/ Jídelní stůl přímo v kuchyni - posunul bych ho více do obývací části

2/ Absence koupelny v ložnici - koupelna a WC je až na konci dlouhé chodby - místo na koupelnu v ložnici je. Jinak je to super, možná až příliš předimenzované.

0/0
31.5.2009 14:41

janvanek

Ta roura je jak pěst na oko.

Posezení mají dole. Na ty balkony či teresy v patře někdo bude chodit?

0/0
31.5.2009 12:11

s(h)arka

Re: Ta roura je jak pěst na oko.

teras bych zazelenila, rostlinama, co snesou přímé slunce....nebo tam dala třeba mobilní nafukovací bazén....

0/0
1.6.2009 8:08

dívenka prostá

Re: Ta roura je jak pěst na oko.

po příjemném seksíku- přímo do vln;-DR^

0/0
1.6.2009 9:20

egidi

Líbí se mi jednoduchost...

čisté linie a funkcionalismus. Ale tenhle dům mi přijde takový "hledající" svůj styl a podobu. Myslím, že se promarnila šance mít hezký funkcionalistický dům. To už radši klasiku se sedlovou střechou.

0/0
31.5.2009 11:47

dívenka prostá

Re: Líbí se mi jednoduchost...

kočkopes a musim řict že s važnimi konstrukčnimi chibami*

0/0
31.5.2009 19:05

vegab

...

Paradoxně se mi dům líbí víc z ulice, než ze zahrady. To mi připadá takový rozhádaný a trochu tvarem připomíná zmenšený dům od Donlič ateliéru..nikdo z nás neviděl jakým způsobem bylo navrženo zastínění - tedy jak byly navrženy slunolamy...asi to nebyly jen posuvné desky, protože to by asi majitel domku udělal v první řadě před tím než by se rozhodl pro klimatizaci. Je to možná ten dojem, který u mě asociuje to, že tomu baráku něco chybí. Tady se myslí především asi chlazení prostoru, možná drobné přivytápění na počátku sezóny. Proti klimatizaci nic nemám - naopak si myslím, že pokud je nastavená správně, tak je užitečná a dokáže uspořit i nějaký peníz (nesmím topit v soustavě a k tomu chladit..).

0/0
31.5.2009 11:24

Emerus

Re: ...

Mam naprosto stejny pocit. Dum se mi v principu libi ale nejak mi tam neco (a nedokazu moc rict co) chybi. Mam rad tyhle domy lehce inspirovany funkcionalismem, z ulice nenapadny, vetsina domu obracena smerem do zahrady, zadny prvoplanovite "roztomily" domecek se striskou a kvetinami v oknech.

0/0
31.5.2009 11:33

malej pipík

No tak veliký plus je celkem rozlehlej pozemek

jež zajisťuje jakž takž klídek vod hnusnejch sousedů, ale mínus je rovná střecha a dům rovnou na zemi, bez nějaký alespoň půlmetrový podstavy. To jim tam pak musí pěkně nalejzat hmyz, hlodavce a jinačí hávěď...:-©Rv

0/0
31.5.2009 11:07

vegab

Re: No tak veliký plus je celkem rozlehlej pozemek

To jestli máte dům přímo na terénu, nebo o půl metru výše vás před hlodavci nezachrání. A co máte proti rovné střeše?

0/0
31.5.2009 11:25

malej pipík

Re: No tak veliký plus je celkem rozlehlej pozemek

No tak možná ne, ale přeci, člověk má větší pocit bezpečí, když není rovnou na zemi jako ve staně. A k tý streše. Tady jsou přeci jiný klimatický podmínky než třeba někde jinde. Tady nám lije i sněží...

0/0
31.5.2009 13:19

dívenka prostá

Re: No tak veliký plus je celkem rozlehlej pozemek

v podbeskidí ne! Tam je monacke klima*;-D

0/0
31.5.2009 19:07

lajos.bacs

pekny

me se to moc libi, jediny co bych vytknul, je "vyprskla" jednotka klimy na zdi domu, mohla stat kus bokem, schovana, aby nerusila linie. komin to same, nebo ho nechat alespon obezdit. chromovana plechova roura se k celkovemu stylu domu nehodi.

0/0
31.5.2009 10:04

vegab

Re: pekny

..u jednotek záleží na vzdálenosti mezi vnitřní a vnější. Ta je limitovaná. Je možné, že byli "na hraně" a jiná možnost nebyla.

0/0
31.5.2009 11:27

xp3

Re: pekny

Jen to ukazuje ze setreni na nespravnem miste se nevyplaci, nakonec to musi resit jeste draz a k tomu pokazi cely dum...

0/0
31.5.2009 11:31

starej pardal

mate v tom hokej

tak "moderni" nebo "nadcasovy"? ;-D

taky mam ten dojem, ze tihle lidi nebyli na takovyhle spasovky dost pripraveny - odmitnout zastineni jihozapadni vitriny, to chce uz hooooodne optimismu ;-DRv a misto dodatecnyho zastineni tam radsi narvat klimatizaci, to ze zase dost neekonomicky... no kdo chce kam, pomozme mu tam

od pana architekta co se v clanku (zajiste dobre placena reklama) chlubi tim, ze dela nizkoenergeticke domy, bych ocekaval neco vice nez tuctova dvojskla eurooken a tepelne mosty vsude kam oko dohledne

v uvodu se mluvi o rodine, o architektovi a pak o investorovi. je tenhle dum nahodou jenom reklamni?

0/0
31.5.2009 9:42

dívenka prostá

Re: mate v tom hokej

populisticki moderní* Plněni si dilčich projektantskich stupinku ve vlastnim sebepoznani a vivoji za penize klijenta* Tadi očividně nepřipraveneho* Skoro se chce říci hlupáka* O nadčasovosti nelze hovořit- je tam tolik chib až hruza*

0/0
31.5.2009 10:31

Emerus

Re: mate v tom hokej

Ano máte tam chyb až hrůza

0/0
31.5.2009 11:35

dívenka prostá

idiocije

idiocije, idiocije- jak projektanta, tak majitela* Tihle lidé bi bili štastni v klasice* Na tidle paskvili musíte bít fanda, mit spoustu peněz a mozek až někde pod kostrči* A tidle to všechno zjevně neměli*Rv

0/0
31.5.2009 9:30

W.Cody

krásná krabička, jak pro králíka

Nic proti, ale za ty peníze by se dal postavit i hezkej dům... Škoda, ale když se to někomu líbí.

0/0
31.5.2009 9:27





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.