Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Obývací pokoj s jídelním koutem pro dva je moderní a praktický

Mladí manželé si nevědí rady se zařízením obývací kuchyně v novostavbě. Kromě standardního vybavení potřebují také pracovní stůl na PC. Mají rádi teplé barvy a utratit mohou maximálně 100 tisíc korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

kanec na entou

V takovymhle kamrlíku někdo chce bydlet?

To jenom prádelnu mám větší ;-DRv

0/0
24.5.2009 13:33

vegab

Co s tím

..tak tenhle návrh majitelům fakt nezávidím. První problém vidím ve špatně setavené kuchyňské lince - mermomocí za každou cenu se někdo snažil aby byla digestoř uprostřed, ale zapomněl při tom na postraní části. Dřez navíc není předpisových 60cm od varné desky. Doporučovala bych 1) kuchyňskou linku přeskládat - náklady minimální, maximálně nová pracovní deska (odhad cca 5-7000). 2) určitě bych nedávala do takového prostoru kulatý stůl - zabírá moc místa a efekt žádný. Takže stůl 75-80/115-120 s možností rozložení 3) co se týká sedací soupravy - volila bych zásadně rozkládací - cena kolem 30000 beru-li v úvahu kvalitnější.

0/0
23.5.2009 17:38

vegab

Re: Co s tím- pokračování

 4) do niky vedle dveří na balkon si to říká o police a vzhledem k rozměru by se tam daly použít i horizontální skřínky do kuchyně z Ikey - dvířka se dají přizpůsobit podle zvoleného interiéru obytné části. Zasadit tam pracovní desku by pak také šlo a vznikne sice malý, ale může být i elegantní pracovní prostor cena cca 7000,- + 3000 za křesílko. 5) konferenční stolek - to bych se asi rozšoupla - něco designově pěkného tak kolem 8-10000,- 6) křeslo nebo taburet - to bude záležet na sedací soupravě. Navíc křesílko máme u pracovního stolu - vybere-li se "šikovné" může sloužit jak kpráci, tak na sezení u TV 7) Ostatní nábytek - tj. nějaká skřínka pod TV, police, knihovna - dá se pořídit za rozumný peníz 10-12000. Pak už zbývá jen vymalovat a doplnit doplňky a osvětlovacími tělesy. Určitě ne těmi z nabídky paní Mlejnkové.... a doporučuji pod konferák nějaký kobereček a ať ladí s výmalbou stěn. Suma sumárum jsme včetně židlí na 100litrech...

0/0
23.5.2009 17:44

wandering star

Re: Co s tím- pokračování

Umístění lednice je vhodné pouze pro leváky.

0/0
23.5.2009 22:50

_kritik_

Uuuuuuaaaaaa

"Gratuluju" lidem, kteri se musi poradit s "bytovym architektem" o tom, jak zaridit byt, aby se jim tam libilo :-©

0/0
23.5.2009 15:51

Tobinka

kuchyňský kout

Všichni kamarádi, co podědili po babičkách 1+1 nebo se na nějaké to 1+1 zmohli sami, šoupli linku do obýváku, aby měli alespoň malou ložničku. Myslím, že velká část lidí chce samostatnou kuchyň, ale metry nejsou, takže ty kk jsou taková z nouze cnost.

Mě vždycky pobaví, když lidi nadávají na paneláky, že tam jsou mrňavé pokojíčky. Nicméně většina vnitřních příček není nosná, takže jim nic nebrání probořit si pokoje navzájem a mít konečně te prostor... 

0/0
23.5.2009 14:12

Anna Rakouská

Re: kuchyňský kout

a navíc v novostavbách se mohou najít ložničky ménší než 10 metrů. Já kk také beru jako únosné do malých bytů pro 1-2 osoby a pokud možno ne hned na ráně. Jak jsem už uváděla, mne nejvíce štve, že v novostavbách není výběr a to kk vnucují. Dále si myslím, že mnoho lidí co to má a moc si to chválí, to činí jen proto, aby si nehaněli své vlastní. Navíc člověk je jedinec přizpůsobivý a zvykne si. Do dneška si pamatuji, jak jsem byla v úplné eforii, když jsem poprvé vkročila do současného bytu, se samostatnou kuchyní 12.5 metrů. Sice z pěkného bytu, ale z předělaného na 4+ kk , aby, když jsem se vdala, se umístily dvě rodiny. Původní kuchyň byla obytná, téměř 19 metrů, kde byl pohodlně šicí stroj, kanapíčko...

0/0
24.5.2009 11:37

suzvan

:-(

Podla ma to vsetky mozne neduhy, ktore moze mat:

1) prilis vela kombinacii roznych druhov materialov a farieb - drevo, sklo, plast, latka (svetla, zelena) - uplna katastrofa

2) na minimalny priestor su dva kruhove stoly prilis - kruhovy stol je najmenej prakticky - zabera vela miesta, poskytuje minimum priestoru pre ludi, co pri nom sedia

Navyse, vsetky navrhy, ktore som kedy videla v bydleni na idnes a pochadzali z pera arkchitektov, mi pridu umelohmotne. Chapem, ze byt robia doplnky, ale aj tak. Je to vsetko cez kopirak.

0/0
22.5.2009 21:58

Ubaram

Jídelní kout v obýváku?

To by mě zajímalo jestli je někdo opravdu tak "divný" že do něčeho takového jde. Vždyť má člověk okamžitě všecko načichlé - a to nemluvím o nějakých extra aromatických jídlech ala klasicky uváděné syrečky, nebo třeba smažené kdy prostě cítíte ten olej v pokoji i o půl hodiny později i když máte otevřenou ventilačku... ale ony jsou cítit i těstoviny, jakékoli pečené maso, i ovoce je cítit... představa že si tímhle nechám načichnout obývák to bych se osypal.

0/0
22.5.2009 14:21

Anna Rakouská

Re: Jídelní kout v obýváku?

Nejhorší ovšem na tom je, že teď se v novostavbách nic jiného prakticky nenabízí, a to i v tyv. rezidenčních projektech, kdy jsou schopni udělat 7+kk a tu vlastně kuchyň mít třeba 60 metrů, v bytech za několik desítek milionů.

Mělo by se stavět tak, aby byl  výběr, a ne vnucovat člověku vaření vedle piána či knihovny a rozumně se to předělat nená.

V ukázaném bytě to je alespoň za rohem, ale často vidíte situaci, kdy byste měl třeba návštěvu uvést aprvní o co téměř zakopne je kuchyňská linka.

0/0
22.5.2009 16:33

Jannynov

Re: Jídelní kout v obýváku?

Nejde jen o načichnutí. Pak taky může chybět v bytě jedna klidná, jen odpočinková místnost, křesílka, kytky, ze které byste nekoukal do kuchyně na hrnce a sporák a na tu hromadu práce co v kuchyni čeká / jsme vícedětná rodina /.

To mi přijde jako hlavní nevýhoda, horší než načichnutí .

Nemluvě tedy o nablýskaných kuchyních na efekt, kde se ale moc nevaří, ty mohou i

reprezentovat, to beru. :-)

0/0
22.5.2009 18:53

individual

Re: Jídelní kout v obýváku?

...a porad dokola tve piano a knihovna v bezprostredni blizkosti sporaku... Aneb at zije realny argument ;-D!

0/0
22.5.2009 19:02

Anna Rakouská

Re: Jídelní kout v obýváku?

Milý pane spoludiskutující, když to jeden nejen v návrhu, ale i v reálu vidí, tak se nedivte. Bohužel, ten argument je více než reálný, nehledě od všech negativ, jak bylo uvedeno diskutujícím níže. 

0/0
22.5.2009 19:46

individual

Re: Jídelní kout v obýváku?

Ale vzdyt ja souhlasim... Nemoznost umisteni piana a knihovny jinam nez hned vedle sporaku je dnes jednim z nejzavaznejsich problemu pro zarizovani bytu a proto si zaslouzi byt zminovano temer v kazde diskusi...;-D;-D;-D.

0/0
22.5.2009 19:51

TKC

Re: Jídelní kout v obýváku?

Nemohu si pomoci, ale ani např. domácímu kinu a televizi nesvědčí sousedství sporáku...

0/0
22.5.2009 22:24

individual

Re: Jídelní kout v obýváku?

Nechapu souvislost s mym prispevkem. Ja snad nekde nekoho nabadam, aby si umistil TV bezprostredne vedle sporaku?

0/0
22.5.2009 23:29

_m-

Re: Jídelní kout v obýváku?

piánu a knihovně taky ne :-). Tak co na tu stěnu postavit a co z uvedeného vůbec do obýváku nedávat?

Mimochodem - my taky máme pianino, můj strejda harmonium..... a obývák bez knihovny si už vůbec nedovedu představit. Takže souhlasím s tím, že ( je-li to jen malinko možné)  by pracovní část bytu neměla být spojená s odpočinkovou. Za pracovní část pokládám kuchyni včetně pračky,za odpočinkovou obývák a společné ložnice. Počítač nebo třeba ponk je pracovní oblast, ale na to mít samostatné místnosti asi možné není.

0/0
23.5.2009 10:11

wandering star

Re: Jídelní kout v obýváku?

V každé rodině nastane situace, kdy jednomu z partnerů přijde návštěva, se kterou nemá smysl hovořit před druhým partnerem - kamarádka s receptem na koláč nebo zlomeným srdcem, kamarád z vojny atd. Nebo se jeden chce popadesáté dívat na svůj oblíbený film, který druhému nic neříká, o hokeji nemluvě. Oddělená kuchyně s jídelním stolem je pro takovou chvíli požehnání, jinak je jediným azylem ložnice (kam se obvykle vejde sotva postel a dva noční stolky, takže není kde posedět), což je jako za trest nebo nemusí být vhodné.

0/0
23.5.2009 0:17

Gurney Halleck

cimrman ...?

... opakující se dva děje. Od soboty do čtvrka přetrvává a sílí pocit očekávání a v pátek se vykachní pocit zklamání. :-)

0/0
22.5.2009 13:10

svarak z krabicoveho vina

Nová doma, lidi si neumí anit utřít....

Co je to dneska za lidi, když si ani sami neumí rozhodnout, kam dát stůl, kam sedačku a kam poličky. Hlavně, že ví, koho volit. RvRv

0/0
22.5.2009 12:56

pepa_praha

Ale kuchyňský kout není vždy to samé...

...já mám byt od komančů a do opravdové samostatné kuchyně mi chybí cca 2 metry zdi.

Kamarád má také 3 + kk, ale v jeho případě je to kuchyňská linka pověšená na zdi obýváku... 8-o8-o8-o

0/0
22.5.2009 12:10

salinka

No

....nejlepší je ta kytka u topení.

0/0
22.5.2009 12:01

leather-man

Ty woe Kachno,

už se na to fakt vyXer, nebo-li vysXr. Dost už bylo propagace programu CramationShop!!! Kdy ukážeš taky svůj bejvák? Je to podobná sluj jako tvé návrhy? :-©

0/0
22.5.2009 10:34

zly.previt

Re: Ty woe Kachno,

to to dnes trvalo...

0/0
22.5.2009 11:32

oId fashioned Vince III..

Re: Ty woe Kachno,

amen:-)

0/0
22.5.2009 11:56

svarak z krabicoveho vina

Re: Ty woe Kachno,

Já se nedivím, asi kožak sbíral sílu na další kachno.

0/0
22.5.2009 12:57

leather-man

Re: Ty woe Kachno,

Já vím, dnes jsem měl ráno letargickou náladu a byl jsem pomalej, prostě jsem vstával pozdějc.....;-D

0/0
22.5.2009 14:56

chrobaktruhlik

Re: Ty woe Kachno,

dnes po :00 a cenzor už si brousí drápky... ;-(

0/0
22.5.2009 11:40

leather-man

Re: Ty woe Kachno,

Brousit může, ale ať nic nemaže.

0/0
22.5.2009 14:56

panchami

hmm..

Ta kuchynka je strasne malinka.Spise jako v panelaku,ne v novostavbe.

0/0
22.5.2009 10:24

_m-

Re: hmm..

Opět ten krásný nesmyslný rozpor - panelák versus novostavba........... My bydlíme v paneláku a máme kuchyň  (s jídelním koutem) cca 13 m2.   :-P:-)

0/0
22.5.2009 10:36

individual

Re: hmm..

Kuchyn s jidelnim koutem 13 m2, tedy mrnave... Vzdyt si to vemte: jidelni stul pro 4 osoby, ktery neni ani maly ani zbytecne velky, ma cca 140x80 cm. K tomu pricteme minimalne 70 cm na kazde strane pro pohodlne odsunuti zidle pri sedani/vstavani. Tedy jen prostor pro bezny jidelni stul zabere pres 6 m2.

.

Ted linka. Jako rozumny minimum se mi jevi delka linky 4 metry (bez ohledu na usporadani do rohu, rovne apod.). U dolnich skrinek uvazuju 60cm varna deska a pod ni trouba + 60cm mycka + 60cm drez + 2x 60cm skrinka + 40cm suplata + 60cm lednicka = 4 metry. Plus horni skrinky na talire, sklo, potraviny. Linka je hluboka 60 cm + manipulacni prostor cca 1 metr = 6,5 m2.

.

To je dohromady 12,5 m2, tedy nezbyva zadny volny prostor na bezny pohyb. Pro dva lidi to jde, pro 4 clennou rodinu je to ale trochu sardninkarna.

0/0
22.5.2009 11:26

salinka

Re: hmm..

Jak ste došla/šel k těch 6m2 na jídelní stůl? JInak 13m je zcela vyhovující to mi věřte a v králíkárně docela luxusní.

0/0
22.5.2009 11:56

IfčaX

Re: hmm..

Myslím, že počítá, že lidé sedí i u těch úzkých stran. Pak by to ale byl stůl pro šest a ne pro čtyři. I tak je to zbytečně nadsazené... tyhle metry to zabere v okamžiku, kdy všichni zrovna usedají. Pak zas nepotřebují volný prostor pro pohyb... Pokud jsou jinak židle zasunuté, tak je kolem stolu místa!

0/0
22.5.2009 12:12

individual

Re: hmm..

Ano, pocitam s tim, ze 4 lide sedi u 4 stran stolu. Obavam se, ze u stolu 140x80cm by 6 lidi mohlo tak akorat hrat flasku, ne se pohodlne naobedvat :-). Bezny clovek potrebuje pro pohodlne stolovani alespon 70 cm na sirku, a hloubku pro talire, sklenice atd. rekneme min. 30 cm. Takze pokud by u stolu 140x80cm melo sedet 6 lidi (po dvou u delsich stran a po jednom u kratsich), tak lide u delsich stran by zabrali celou sirku stolu (2x70 cm) z obou stran. Cloveku u kratsi strany by pak zbyl 20cm prouzecek uprostred kratsi strany stolu.

.

Nehlede na 'detaily' typu ze dva lide sedici u rohu stolu by nemeli kam dat nohy, ze na stole by pak nezbyvalo temer zadne misto na hrnec s polevkou, misu se salatem, lahve s napoji atd...

.

6 lidi u stolu 140x80cm je proste uplna ptakovina.

0/0
22.5.2009 12:40

IfčaX

Re: hmm..

No, já vím... ale stejně tak je ptákovina mít výrazně obdélníkový stůl a posadit se ke všem čtyřem stranám... :-)  To snad sedávají obvykle po dvou vedle sebe, ne?

0/0
22.5.2009 13:24

individual

Re: hmm..

Geometrie asi neni tva silna stranka, ze ne? Pokud jakkoliv zmenis tvar stolu se 4 pravymi uhly tak, aby byla zachovana jeho celkova plocha, potrebne misto na stul se zidlemi se nijak nezmeni... Predpokladal jsem urcitou uroven, proto jsem nepsal stul 140x80cm nebo stul 120x100cm nebo stul 105x105cm atd., protoze vysledek by byl porad ten samy...

0/0
22.5.2009 13:31

IfčaX

Re: hmm..

Geometrie právěže JE moje silná stránka...

Já nechci měnit tvar stolu, ale posadit ty lidi po dvou k delším stranám - a ejhle! už potřebujeme jen něco přes 3 m2. :-)

0/0
22.5.2009 13:33

individual

Re: hmm..

Potom by ti v pripade stolu 140x80cm vznikla nasledujici situace: vsichni sedici by byli omezovani nohami stolu, protoze by museli sedet na samych krajich. Navic by pri skutecne minimalnim pozadavku na 30 cm hloubky pro kazdeho zustal uprostred stolu prozek 140x20cm na veskere propriety: hrnce nebo misy s jidlem, pitivo, ubrousky, kvetiny, svicky atd., podle toho kdoco si na stul dava. Vsichni by si museli neustale neco podavat... No nevim. Me prijde praktictejsi umistit misy doprostred a lidi kolem nich.

.

Ale uznavam, ze kazdy ma jine pozadavky a predstavy o stolovani a ja tu mluvim za sebe a svuj pohled na vec.

0/0
22.5.2009 13:46

IfčaX

Re: hmm..

Ale jo, mně to taky přijde praktičtější z hlediska stolování. Samozřejmě za cenu, že to zabere víc místa - s tím taky souhlasím. Ale specielně vybraný rozměr stolu byl pro to sezení dokola vyloženě nevhodný. Pak už bývá jiný poměr stran. Jo, dostaneme se pak na těch šest metrů, to jo... 

Já mám pro pět lidí kruh o průměru 1,5 m a je to na stolování ideální. S tou výhodou, že ještě tak do osmi lidí se prostě jen sesedneme a pořád se sice trochu stístněně, ale vejdeme a vprostřed na mísy prostoru pořád fůra..

Z kuchyně to ale sežere z podlahové plochy hodně.

0/0
22.5.2009 13:57

individual

Re: hmm..

"Pak už bývá jiný poměr stran. Jo, dostaneme se pak na těch šest metrů, to jo..." - R^

Jinak kruhovy stul je z hlediska vyuziti prostoru a prakticnosti asi nejlepsi, ale ne do vsech prostor se bud hodi nebo vejde.

0/0
22.5.2009 14:04

individual

Re: hmm..

A k tomu dostatku mista: dispozice mistnosti a rozlozeni nabytku se MUSI uvazovat pro situaci, kdy se v mistnosti nachazi uvazovany pocet obyvatel (napr. 4 lide ruzne se pohybujici u stolu a v kuchyni), ne ve chvili, kdy je mistnost prazdna (zidle zasunuty, kuchyne prazdna).

0/0
22.5.2009 12:43

IfčaX

Re: hmm..

Ale jo... ale proč počítat ten mezní případ, kdy všichni čtyři SOUČASNĚ jsou u stolu i se pohybují? Pokud nemyslíme obytnou kuchyň (to by bylo 13 m2 fakt zoufale málo), tak se v ní kromě vařící osoby ani nikdo obvykle moc nepohybuje. A dimenzovat to kvůli pár okamžikům, kdy k tomu přece jen dojde snad není třeba... (Teda proč ne, je-li dost místa - ale není to nic urgentního.)

0/0
22.5.2009 13:29

individual

Re: hmm..

V pripadech, ktere popisujes (ne obytna kuchyne, pripadne samostatna kuchyne), s tebou souhlasim. Ja jsem ale psal o necem jinem - o jedne mistnosti, ktera je zaroven kuchyni a zaroven jidelnou.

0/0
22.5.2009 13:33

individual

Re: hmm..

Jak jsem dosel k 6m2 pro jidelni stul? Je to detailne popsane v prvnim odstavci...

0/0
22.5.2009 12:32

_m-

Re: hmm..

NO vy jste se mi tu rozjeli. Takže naše kuchyň má - stejně jako obývák  - délku 5,5 m a šířku nevím, ale odhaduju 2,5 . V předu jsou kamna a prodloužená linka na jedné stěně. lednička a žrací skříň na stěně druhé, mezitím prostor pro kuchařku, kam se vejdu i já (a že nejsem drobek). Všichni čtyři + návštěvy po kuchyni současně neběháme. A v zadní části je klasický (120*80)jídelní stůl s rohovou lavicí a 2 židlemi, kam se bez problémů vejde 6 lidí (akorát jednu židli si musíme půjčit s pokoje, ale to snad řešit nebudem). Krom toho tam mám klec s papouchem, poličku s kytkama malý televizor na zdi a okno. Spokojen?  :-P:-)

0/0
22.5.2009 13:49

_m-

Re: hmm..

PS myčku zatím nemám, ale vejde se (jen ukecat manžela), mikrovlnku jsme "zabudovali" tak, že jsme jednu žrací skříň prostě uřízli - takže máme nad sebou skříňku, mikrovlnku, skříňku.

0/0
22.5.2009 13:54

individual

Re: hmm..

Nevim s cim mam byt spokojen, me je vcelku jedno, jak ma kdo usporadane bydelni ;). Podstatnejsi je, jestli to tak vyhovuje vam.

Jen si neumim predstavit to pohodlne stolovani 6 lidi u stolku 120x80 cm... Dva lidi na delsich stranach zaberou celou sirku stolu a i tak tam budou trochu natesno. Kde pak maji talire, sklenky, salatove misky atd. lide sedici u kratsich stran? A kde mate zbytek veci, ktere jsou pri spolecne veceri 6 lidi bezne na stole?

0/0
22.5.2009 14:01

IfčaX

Re: hmm..

Ale ne, já nemyslela, že chci posadit 6 lidí k tomuto stolu. Jen jsem zauvažovala, že čtyři by u takto dimenzovaného stolu nikdy na úzkých stranách nesděli... a už vůbec ne v případě, že potřebují šetřit místo v kuchyni... Ale já myslím, že tady už nic dál nevydumáme, ne?

0/0
22.5.2009 14:08

individual

Re: hmm..

Prosimte precti si, na ci prispevek jsem reagoval, jak jsem reagoval a jak na to navazujes ty. Tahle tva reakce je celkem mimo :-).

0/0
22.5.2009 14:20





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.