Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nekvalitní práci řemeslníkům netolerovali. Teď mají byt, o jakém snili

Mladí manželé se v roce 2007 pustili do rozsáhlé rekonstrukce družstevního panelového bytu 3+1. Řemeslníkům nekvalitní práci netolerovali a důsledně trvali na svých požadavcích. Přísný dohled se rozhodně vyplatil.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

sunka007

vkus

Na fotkach misty nevi poznat co je pred a co po rekonstrukci. Proti gustu zadny disputat, ale nemuzu se zbavit dojmu ze majitele nemaji zadny vkus.

0/0
20.5.2009 15:34

beef-eater

Byt o jakém snili?

Hm, no jestli snili o tom, co je na fotografiích "po rekonstrukci", tak to tedy potěš. Byt napěchovaný až po strop předraženou dřevotřískou, ze které teď budou deset let dýchat formaldehyd, v obýváku ohavná sedačka a konferenční stolek s "dlaždičkami". No proti gustu.....

0/0
13.5.2009 11:10

macrelka

sedačka

je před nebo po renovaci?? 8-o

jinak jim fandím.. dokázali si na to ušetřit, a kdy chtěj průměr, proč ne? já teď žiju půl roku v hrozném bytě po lidech, kteří na to nešáhli 30 let, chystáme se s manželem taky na změnu a rozhodně bude všecko lepší než teď.. a líbí se mi, že nemají byt přeplávaný křiklavými barvami, je to takové příjemné.. jako mladí manželí zas těch peněz asi tolik nemají, aby si mohli dovolit nadstandard.. proč někteří z vás hned kritizují, že je to něco běžného nebo že to je panelák? každý žel nemá na to, mít barák a v něm moderní prvky, které stojí hodně pěněz.. na mě tato proměna působí celkově příjemně :-)

0/0
28.4.2009 20:34

individual

Moje tragicka zkusenost

Oslovili jsme remeslnika ohledne zhotoveni omitek. Prijemne jednani i vystupovani, chapal nase nestandardni potreby, my jsme po upresneni nekterych detailu akceptovali jeho pochopitelne vyssi cenu. V jinem objektu jsem mu ukazali, jaky si predstavujeme vysledek (zpracovani ploch, rohu). Sepsali jsme podrobnou objednavku vcetne definice kvality prace (rovinnost, vzhled omitek, pripojena fotodokumentace), podrobne rozepsanych terminu, zpusobu informovani o praci, zpusobu kontroly a predani, terminu, podminek platby.

.

Den pred smluvenym terminem predani hotoveho dila bylo dokonceno cca 60% omitek a kvalita provedene prace byla na prvni pohled zasadne horsi, nez jak popisovalo zadani. V prubehu prace nas remeslnik o vzniklych komplikacich neinformoval, ackoliv mu to ukladala objednavka.

.

Nasledovalo nejake pro mne nepochopitelne handrkovani s logickym a jedinym moznym vysledkem: remeslnik nedostal zaplacenu ani praci ani material a na vlastni naklady musel uvest zdi do puvodniho stavu.

0/0
28.4.2009 11:49

starej pardal

Re: Moje tragicka zkusenost

to "v jinem objektu jsme mu ukazali" byla zasadni chyba.

REMESLNIK mel ukazat VAM co umi, kde pracoval, v jinem objektu

nektery takyremeslnici jsou hodne optimisticky co se jejich schopnosti tyce. tipoval bych na amatera, co si chtel bokem neco privydelat... slusna firma takhle nejedna, protoze si to uz z duvodu povesti nemuze dovolit

0/0
28.4.2009 12:44

individual

Re: Moje tragicka zkusenost

"REMESLNIK mel ukazat VAM co umi, kde pracoval, v jinem objektu" - to by vzhledem k povaze nasich pozadavku bylo asi velmi obtizne az nerealne a to nejen s timhle remeslnikem. Od sameho zacatku bylo transparentni, co pozadujeme a co nastane, pokud to nedostaneme - nepredpokladal jsem, ze nekdo kyvne na praci, o ktere vi, ze mu prodela nekolik desitek tisic Kc.

0/0
28.4.2009 12:56

starej pardal

Re: Moje tragicka zkusenost

ses optimista :-)

ja ne.

0/0
28.4.2009 15:31

LechTP

Re: Moje tragicka zkusenost

Hele, tady bysme se i shodli. Taky si nechám od truhláře ukázat na fotkách co umí, než mu dám zakázku. Nicméně pokud mu zadavatel přesně specifikuje co chce a zhotovitel mu to odkýve, že to zvládne..  Snad se bavěj dva dospělí lidi a pokud vím, že na to nemám, tak na tu práci nekývnu,ne? Přece zadavatel není povinen ještě studovat psychologickej profil zhotovitele aby se ujistil že to není tlučhuba a brouk pytlík..:-/ 

0/0
28.4.2009 13:04

starej pardal

Re: Moje tragicka zkusenost

driv nez nekoho pustim domu si skutecne proverim co je zac. a taky jestli skutecne umi. to neni veci psychologie, to je normalni zdrava neduvera

0/0
28.4.2009 15:33

individual

Re: Moje tragicka zkusenost

Takhle u klavesnice se to teoretizuje dobre...

0/0
28.4.2009 16:39

Korsičan

Ten detail lampičky na dobrazem je vrchol kreativity?

No. Nadruhou starnu kuchyně ujde a to že je všude laminát chápu Nejlevnější materiál na trhu. Když se tady objeví něco nadstandardního, všichni ječej, že si to normální osoba nemůže dovolit

0/0
28.4.2009 8:19

Korsičan

Re: Ten detail lampičky na dobrazem je vrchol kreativity?

kurňa se mi ty pismena nějak slepujou :-)

0/0
28.4.2009 8:20

analytik05

Nekvalitní práci řemeslníkům netolerovali

"Vyvrtání její drážky do podlahy bylo namáhavé"     No , jestli opravdu vrtali drážku, tak to věřím   8-o

0/0
28.4.2009 0:29

starej pardal

Re: Nekvalitní práci řemeslníkům netolerovali

pipinka proste nerozlisuje frezovani a vrtani. for je pak v tom, kdyz takovahle chytra pipinka trva na tom, ze se to musi vrtat. ;-DR^ jinak ze je to spatne. ;-D;-D a ona te koneckoncu plati, takze to vi nejlip :-)

0/0
28.4.2009 7:32

starej pardal

Re: Nekvalitní práci řemeslníkům netolerovali

ona to totiz videla v teleschopingu, tam taky prodavali takovy ty takovy, ty, no, jak jsou v tom ty drazky... a vrtali s tim takovy dlouhy diry do nabytku ;-D zname...

0/0
28.4.2009 7:40

branik80

Re: Nekvalitní práci řemeslníkům netolerovali

ked zenska povie ze sa "vyvrtala drazka" tak pochopim co tym myslela aj ked to nazvala nespravne. A ked ta ista zenska povie ze tu drazku jej vyvrtali KRIVO !!! tak pochopim ze ten robotnik to odflakol a netreba mi na to stavebny dozor ani ziadnu odbornu komisiu. !! O tom to tu cele je. Mate pocit ze Vas netreba poucovat ale ak je nieco skur... dobabrane tak to rozozna aj ta zenska ktora nevie co je freza.

0/0
28.4.2009 9:09

starej pardal

Re: Nekvalitní práci řemeslníkům netolerovali

souhlas.

0/0
28.4.2009 10:00

ufoun77

Jen plačte!

Jsem rád, že jakožto řemeslník se s většinou z Vás nepotkám. Je mi Vaše chování odporné!!!  Něco tak arogantního jsem dloho neviděl. Myslel jsem, že si přečtu názory lidí které zajímá zkulturnění obydlí druhých. Nedivím se, že nepodáte ani sklenici vody, chybí Vám totiž respekt a vychování. Vše si za peníze nepořídíte a řemeslníka už vůbec ne, tak se stím smiřte! A pokud má někdo posuzovat odbornost dotyčného řemeslníka, není to zákazník! K tomu slouží jiné instituce, ty se ovšem také platí.

0/0
27.4.2009 22:20

velitel mesta bugulmy

Re: Jen plačte!

Nechtěně jste potvrdil smutný stav řemesel v Čechách. Ježíšmarjá, komu jinému poskytujete službu než zákazníkovi - a kdo jiný má primárně hodnotit její kvalitu? Postavil jsme v ČR dva byty a jeden dům na různých místech (malé město i Praha) a můžu vám říct, že odbornost řemeslníka jsem jako zákazník posoudil velmi snadno. Často totiž výsledkem byla taková fušeřina, že se z toho manželce chtělo brečet. O přístupu k zákazníkovi ani nemluvě, ten byl snad ještě přímo ze socialistického OPBH. Kdybych se tak choval já ke svým zákazníkům, tak bych si podruhé nevrz.

0/0
27.4.2009 23:09

velitel mesta bugulmy

Re: Jen plačte!

Časem jsme se naučili dopředu odhadnout, který řemeslník podá nejbídnější výkon. Byli to většinou takoví ti bodří machři, co měli na všechno dost času, ke všemu měli nějakou tu průpovídku a práci samozřejmě dokončili měsíc po tom, co slíbili. A mezitím byli samé "Paninko, my jsme to podle těch vašich výkresů neudělali. My už to dvacet let děláme po svém a zatím si nikdo nestěžoval, tak jsme to sfoukli po svém i u vás. Dobrý, ne?" A nebylo to dobrý. Tihle lidé pak koukali, když ten svůj šlendrián museli zadara předělávat. Paradoxně nejlepší zkušenosti jsme měli s Ukrajinci - přišli, nekecali, udělali, a ejhle, kolikrát to bylo lepší než od českého pana Lorence.

0/0
27.4.2009 23:10

starej pardal

Re: Jen plačte!

mam jeden dotaz - vybiral sis remeslniky podle ceny? chci rict - vzals ty nejlevnejsi cos nasel?

proboha lidi co se divite? kdyz si koupim levnej salam z tesca, nesmim ocekavat parmskou sunku ;-D

doufam, ze se to lidi postupem casu naucej - je remeslnik a REMESLNIK. a ten dobrej si samozrejme zaslouzi aby se s nim odpovidajicne jednalo. (nemluvim o svacinkach a piveckach a nedodelanejch stavbach. solidni firma takovyhle lidi nezamestnava - solidni firma ale taky nikdy neni ta NEJLEVNEJSI) lidi skrblej a pak placou ;-D

0/0
28.4.2009 7:31

branik80

Re: Jen plačte!

A teraz mi povedz jak ma clovek dopredu rozoznat leniveho predrazeneho smejda od kvalitneho dobre plateneho remeselnika? Nosia snad stempel na cele? Alebo si niekde nasiel recenziu na robotnikov?

0/0
28.4.2009 9:04

starej pardal

Re: Jen plačte!

dobry nejsou uplne levny a maji dobrou povest. ano, zeptat se - to je zaklad. vsak si nenechavas delat barak denne... ze... chce to trochu stesti anebo se snazit ziskat reference

0/0
28.4.2009 10:03

velitel mesta bugulmy

Re: Jen plačte!

Jen pro tvou informaci, projekt domu vytvořila přední česká architektka a náklady na výstavbu byly nakonec cca 7,4m bez venkovních úprav a samozřejmě bez pozemku. Nejkvalitnější materiály a řemeslníci, co jsme mohli sehnat. Přesto byly zkušenosti tristní. Nakonec jsme měli rádi ty řemeslníky, kteří bez řečí a ochotně předělali, co udělali špatně. To byli pro nás praví hrdinové.

0/0
19.5.2009 8:04

ufoun77

Re: Jen plačte!

Zákazníkovi poskytuje službu to ano, ale rozhodně ne svoji osobu. Primární hodnocení vzhledu je na zákazníkovi, nikoli odbornost řemeslníka o které je zde řeč. Pokud i jako laik dokážete posoudit, že Vámi najatí řemeslníci byli fušeři, tak jste zřejmě chtěl ušetřit kde se dá, jinak si to nedovedu vysvětlit. Stav řemesel v Čechách je dobrý a řemeslníků také. Za stejnou modernizaci bytu zaplatíte v Evropě mnohem více než u nás a to i vůdči platům dané země. Služby mají drahé a málo kdo si je může dovolit. Typickým příkladem českého zákazníka je: Máme cca 400 tis.korun na modernizaci bytu 3+1 a to včetně vybavení. A no to je OK , ale pak nemohu požadovat vybavení renomovaných značek. Když mám na Fabii tak se nemohu divit, že to není Superb.

0/0
28.4.2009 8:42

starej pardal

Re: Jen plačte!

R^

0/0
28.4.2009 10:04

IfčaX

Re: Jen plačte!

Správně - řemeslník poskytuje zákazníkovi službu a ne svoji osobu. Naprostý souhlas. Taky by mě jako zákazníka v životě nenapadlo kecat řemeslníkovi do toho, jaký má účes, montérky, postavu... ba ani do toho, jestli náhodou nemlátí svoji  ženu..

Ovšem ta služba a její kvalita - tam do toho zákazník holt mluvit asi bude.

0/0
28.4.2009 12:45

Lu-kyn

Re: Jen plačte!

Ty pitomecku jeden uhnitej....Ja kdyz ti zaplatim tak to udels presne jak chci ja....A nazrat se muzes behem neplacene pulhodiny naproti v hospode;-O

0/0
27.4.2009 23:44

starej pardal

Re: Jen plačte!

:-) a je vesele, ze kdyz ti to udela presna jak to chces ty, tak je to nakonec zfusovany, protoze prijde kamaradka-pipinka a pomluvi ti to. ;-D

0/0
28.4.2009 7:38

ufoun77

Re: Jen plačte!

Pokud nejste stavař, tak do toho nekecejte. Vyberte si architekta, konzultujte s ním vzhled a vše ostatní nechte na těch co tomu rozumí a živí je to. To že zákazník za modernizaci bytu apod. platí ještě neznamená, že to bude jak si přeje on. Vše má jasná pravidla. No jo, to je to Češství, chováte se že máte patent na rozum. Co čech to kutil-fachman. Pokud nemáte finance na kvalitní modernizaci, tak se raději do ničeho nepouštějte, nemusíte potom plakat, že je to špatně.

0/0
28.4.2009 8:22

svarak z krabicoveho vina

Re: Jen plačte!

Koukám, že tě hodně sejří, když zákazník, ktetý tě platí, ví přesně co chce, a nedá si od tebe věšet bulíky na nos. 

Poslouchej ty chytrolíne, snad si požadavky zákazníka vyslechneš PŘED tím, než vezmeš zakázku. Pokud jseou nerealistické, tak to neber. Pokud tu práci vezmeš, tak ji prostě UDĚLÁŠ tak, jak chce investor a budeš držet hubu - klidně si přitom můžeš myslet svoje, ale bereš za to prachy, který ti nesmrděj.

0/0
28.4.2009 13:17

ufoun77

Re: Jen plačte!

Ale vůbec ne. Já své zákazníky, kteří přesně vědí co chtějí mám velice rád. Je to poloviční práce a zákazník je vždy spokojen, protože má jasnou představu jak to bude vypadat. A ti kteří to nevědí si obvykle nechají vypracovat návrhy, a na tom nejlepším se následně bude pracovat.

Nereálné zakázky rozhodně nemohu přijmout- to je celkem logické!

Pokud zakázku přijmu, tak ji samozřejmě realizuji dle dohody se zákazníkem, rozhodně nebudu "DRŹET HUBU" a to že si za práci kterou odvedu nechám zaplatit je snad logické. Nebo Vy pracujete zadarmo? Asi ne!

0/0
28.4.2009 18:39

individual

Re: Jen plačte!

Bohuzel velmi castou praxi je, ze remeslnik praci prijme, odkyve pozadavku zakaznika s bohorovnym vyrazem, ze 'neni problem', ale vysledek jeho prace ani nahodou neodpovida byt detailne vypracovanemu zadani. Takovy remeslnik si odmenu za praci nezaslouzi.

0/0
29.4.2009 14:19

branik80

Re: Jen plačte!

Ja osobne som robotnikovi, ktory mi robil prestavbu sice dal aj jedlo aj pitie ale ked sa na to pozriem z druhej strany tak mne v mojej praci ziaden zakaznik v zivote neda najest a napit len preto ze tam pridem pracovat. Zapojim si notebook, robim co mi treba, povedia mi kde je automat na vodu, na kavu a makam a potom si zajdem na svoje naklady na obed. Preco by mali robotnici dostavat automaticky jedlo k praci? Len preto ze to robia niekomu sukromne v byte? Alebo su snad pri svojej vraci viac hladni nez my ostatni ?

0/0
28.4.2009 9:23

starej pardal

Re: Jen plačte!

slusnej remeslnik kterej k tobe prijde do bytu, tam nejde na rekreaci, ale vydelat.

to znamena ze chce bejt hotovej a zase vypadnout k jinymu zakaznikovi. to znamena, ze se ji jenom to nejpotrebnejsi a pije taky. nashledanou.

pokud si k tobe nekdo dojde vyvalovat sunky, tak asi moc tech zakazek mit nebude :-)

jinymi slovy, nemusis ho dal doporucovat, naopak.

0/0
28.4.2009 10:08

forhend

Mladí manželé??? A rekonstruovali byt a za svoje???

;-D;-D;-D A za další, kde našli poctivé řemeslníky:-© i když nad nima stáli??? U nás?;-D;-D;-D

0/0
27.4.2009 20:42

branik80

Re: Mladí manželé??? A rekonstruovali byt a za svoje???

no a co ako? mladi nemozu mat nasetrene peniaze? comu sa smejes? tomu ze ty nemas ani prt ?

0/0
27.4.2009 21:15

iva.kuk

skříň na potraviny.

no rekonstrukce je tak nějak očekávaná-žádné překvapení nebo extra nápad,ale což o to,každého věc a někdo třeba najde inspiraci i v tomto. Ale co mě zarazilo jsou nesourodá dvířka na špajzu. Když už, tak zachovám relief-bud dovnitř nebo ven,ale tohle je na první pohled vidět,že k sobě neladí- dle mého. A zmínka o drážkování elektriky - je to náročné,ale z vlastní zkušenosti říkám,že to tak strašné není a efekt je výrazný.

Dělali jsme ted elektrikru - televizní rozvod a internetový kabel do zdi- ve 3+1 a sousedi si nestěžovali - samozřejmě věděli předem ,že se bude renovovat.

0/0
27.4.2009 18:38

Kuby

Rekonstrukce?

Ja bych to nazval spíš opravou, nebo běžnou údržbou :)

0/0
27.4.2009 17:49

Anna Rakouská

Re: Rekonstrukce?

Poučte mě, prosím. Rekonstrukce je to tedy tehdy a jen tehdy, když se bourají zdi?

Nebo snad musí nutně vzniknout záchodokoupelna či kuchyňoobývák? Větší zásahy jsou snad přestavba a předvedené úprava či renovace, ale i rekonstrukce.

Když si nechám rekonstruovat např. starožitný nábytek, tak také zůstane ve stejné geometrii, ba i barvě a přitom může mít i část zcela novou.

0/0
27.4.2009 21:03

vegab

Re: Rekonstrukce?

Už jsem to tu jednou dříve připomínkovala - rekonstrukce je vlastně znovuobnovení do původního stavu, což pochybuju, že by si dělali znova umakartovou koupelnu;-D renovace = obnova, pak už je tu jen přestavba a oprava. Když se bourají původní zdi, tak to rekonstrukce není - to je přestavba, nástavba či dostavba. U starožitného nábytku, když dodáváte část chybějícího prvku, i když má jiný barevný odstín, ale je ze stejného dřeva jako prvek původní, tak je to rekonstrukce, ev.replika - to když ho zkopírujete celý. Je to slovíčkaření,l ale mohli by se v redakci to alespoň občas napsat správně...

0/0
27.4.2009 22:29

Anna Rakouská

Re: Rekonstrukce?

Víte, já jsem si s tím dotazem dělala tak trochu legraci a narážku na poznámky, že v příspěvku o žádnou rekonstrukci nejde.

A děkuji Vám za vyčerpávající informaci, doufejme, že si to někdo i přečte. 

0/0
28.4.2009 10:51

leather-man

Co je to za

sprXcaninu? :-©

0/0
27.4.2009 16:27

gat

Teď mají byt o jakém snili...

...ó, jak málo průměrnému člověku stačí. Dobrou... Rv

0/0
27.4.2009 13:08

Radek0075

Re: Teď mají byt o jakém snili...

Teď jste urazil všechny "průměrné" lidi. Tahle "rekonstrukce" je pouze výměna vnitřních materiálů.  A ten komentář k němu? Připomíná to scénku Bohdalové s Šípem když parodovali Horsta Fuchse reklamou na ešus.

0/0
27.4.2009 13:34

gat

Re: Teď mají byt o jakém snili...

OK, omlovám se průměrným, měl jsem na mysli oněch 90% podprůměrných ;-D

0/0
27.4.2009 22:06

svarak z krabicoveho vina

Obvykly prumer.

No, obklady na WC a v koupelne jsou ponekud preplacane, obyvak tez nic moc, takovy malomestacky standard. Stav PO je rozhodne lesi nez PRED, ale do magazinu to neni. Mimochodem, jestlpak si pod tu uzasnou plovoucku dali protihlukovou izolaci, v clanku o tom neni nic psane, pritom pro me je to dulezitejsi informace, nez ze zednikum rikali ať omitaj rovně...

0/0
27.4.2009 12:50

mmmartinek

rekontrukce

Mně se to nelíbí, je to byt průměrných lidí bez vkusu.

0/0
27.4.2009 10:36

vymrzovac

vážím si každého pracovitého člověka......

........tedy i lidí, kteří se snažili " z tohohle bydlení"   udělat BYT O KTERÉM SNILI8-o.     Zepředu panelák, zezadu panelák.........to můj sen nikdy nebyl, já měl jiné snyR^

0/0
27.4.2009 10:10

ntk_

Proč jsou špatní někteří čeští řemeslníci ?

ono to asi bude tím, že když se podíváme kolem sebe, tak se za poslední léta od 90. let pořád a neustále stavělo, rekonstrukce budov v centrech měst, dnes se v centrech už rekonstrují i vnitrobloky, revitalizace sídlišť, samotné byty, výstavba domů to vše kolem nás byl obrovský růst... zedník si mohl vybírat, mohl říct nemám čas přijdu až za měsíc dva, nebo pracovali najednou na více menších stavbách a už když do toho šli, tak dobře věděli, že nestihnou dokončit práci v požadovaný čas... je jasné, že dlouho tento trend nebude pokračovat, ba naopak....

0/0
27.4.2009 9:42





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.