Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nechtěli se zadlužit, proto raději přestavěli svůj původní malý byt

Na začátku byl malý byt 1 + 1, který studentskému páru stačil. Ještě s jedním dítětem nebyl problém, po narození druhého syna už ano. Po zvážení všech pro a proti s nákupem většího bytu se manželé rozhodli pro rekonstrukci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Pavel Holec

V dnešní době je velká nejistota. Nedivím se.

Je to moc pěkné! Ani se jim nedivím, že se nechtějí zadlužovat. Dělal jsem si průzkum na www.vlastnici.cz a mnoho potenciálních kupujích skutečně odstupuje od svých představ a nebo je hodně mění směrem dolů.  Otázek kam se bude vyvíjet prodej bytu a prodej nemovitostí je skutečně mnoho a nezodpovězených a nejistých.

0/0
22.3.2009 10:06

brouzdalka

Postel v kuchyni :)

Já bych to trošku prohodila, kuchyň úplně dozadu proti oknu, pak jídelní stůl a nakonec kvalitní rozkládací gauč, aby to přes den vypadalo jako útulný obývák, takhle s tou postelí v kuchyni mi to připomíná vesnickou seknici v chalupě mé tety, kde byla taky hned vedle kuchyňské linky válenda, aby se strýček mohl po obědě natáhnout a koukat, jak tetka myje nádobí...

0/0
18.3.2009 20:55

romfor

Super

Tak tedy mě se celá realizace moc líbí. Jistě je ideláním řešením rodinný dům 4+1,a le takhle předělaný byt 1+1 mi přijde naprosto úžasný, gratuluju! Až nasyslím nějkou korunku, asi pana architekta oslovím g.idnes.cz" alt="R^">. R.

0/0
14.3.2009 18:21

Seky

kuchyň

Taková technická - libi se mi ta kuchyň, resp. horni skriňky s odsavačem - nějak takto to budu sám řešit, jen mi nejde na rozum co je tam za odsavač... nic není vidět. Tak kdybyste někdo věděl víc, písnite. Dik

0/0
8.3.2009 10:02

svarak z krabicoveho vina

Nepovedená dispozice

No nevím, nevím...

Dole je poznámka, že konečně architekt musí bydlet v něčem, co si sám navrhnul - to je myslím poměrně trefné.

Vždyť je to skoro holobyt. Žádné kytky, žádné barvy (kromě předsíně), žádné obrazy. Žádný prostor pro společné sdílení. V podstatě je to prostor určený na přespání, chtělo by se říct, ale prostor pro spaní je dle mě snad nejhůře řešenou částí bytu. Nebylo by o mnoho lepší použít nějakou sklápěcí postel?

Tohle přece není prostor pro 4 lidi. Opravdu spolu tráví minimum času, že se rozhodli pro tohle řešení typu "jedno na stojáka v bistru a honem pryč"?

0/0
6.3.2009 13:45

xmack03

a mě se to moc líbi :)

Netradiční. Nicméně oceňuji snahu nezadlužit se se dvěma malými dětmi. Také doma máme velký jídelní stůl na úkor sedačky a televizi jsme zrušili už dávno. Opravdu nechápu, kdy se na ni ten český národ stíhá dívat... :)

0/0
6.3.2009 13:25

telmah

Re: a mě se to moc líbi :)

Tož já spíše nechápu, na co se tam dívá g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" alt=";-D">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" alt=";-D">

0/0
6.3.2009 13:44

azojaši

Re: a mě se to moc líbi :)

televizi nemáme a mít nebudem. ale gauč a křesílka potřebujem - když přijdou povegetit kamarádi, přece je neposadím na postel.... Fakt jsem šťastná, že máme trochu větší byt - i když v paneláku.

0/0
7.3.2009 11:42

medak.wz.cz

garážové stání

Před 5lety stálo 200tis. a teď už jen 100tis.? To šlo tedy dolů :o

0/0
6.3.2009 0:04

ChorcheCh

hm

No tož u nás v baráku bydlí důchodci ve 100m2 bytech za 6000 nájem. Tak nevim, jestli neměli jít raději do nájmu a 1+1 prodat či pronajmout

0/0
5.3.2009 22:48

telmah

A co tedy máte proti Kachně?

Jak tady čtu většinu příspěvků - co tedy máte proto pátečním kachnovinám? Pohovku mívá, TV mívá, mrňavé stolečky, u kterých se nedá sedět s víc než jedním hrnkem taky mívá.... a taky se to nelíbí. Tak fakt nevím....g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" alt="8-o">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" alt="8-o">

0/0
5.3.2009 22:28

hadid1

takový je u nás zákon

Napsat o stavebním inženýrovi, že pracuje jako architekt, je v rozporu se zákonem. Bohužel, takový zákon si dokázali prosadit architekti, kteří mají slovo architekt jako součást svého akademického titulu!!!

0/0
5.3.2009 21:20

MrsBouquet

Moc se mi to libi.

Kdyz spim a mam zizen, tak si natocim kohoutek a mam cerstvou vodu! velmi chytre!

0/0
5.3.2009 21:10

Tawiyelan

Možná...

...budu za exota, ale mně se to líbí. Nezvyklý, ale pěkný...Jen tu kuchyňku bych prohodila s postelí...Však se říká, že láska se vměstná na bidýlku:)

0/0
5.3.2009 20:35

sealth

Re: Možná...

Proc za exota?Je to celkem libive i kdyz ne zrovna nejpraktictejsi reseni a je dobre kdyz maji lide ruzne nazory!

0/0
5.3.2009 20:54

sealth

At si co si

Je to jejich byt tak at si to delaji jak chteji ale...Jit do "obyvaku" pres loznici a kuchyni je trochu podivne,rozumim ze kvuli svetlu nemohli loznici a obyvak prohodit ale urcite by se dala udelat nejaka varianta s Murphys bed apod.V New Yorku je spousta pidibytecku vyresenych asi mnohem lepe ale proti gustu zadny disputat.Jeste bych rekl ze kdyz je tak malo mista skrinky v kuchyni mely byt az ke stropu,ta trouba od digestore pusobi velice rusive.

0/0
5.3.2009 20:10

Anna Rakouská

Re: At si co si

ale vždyť tam žádný obávák není. jde o kuchyň, kde spí rodiče.

0/0
6.3.2009 14:44

belgian chocolate

konečně architekti, kteří bydlí, jak navrhli

a dobře jim tak, jen ať se v tom učí bydlet

0/0
5.3.2009 18:58

Anna Rakouská

Re: konečně architekti, kteří bydlí, jak navrhli

tak to sedi, zdravim

0/0
5.3.2009 19:26

výtržnice

Re: konečně architekti, kteří bydlí, jak navrhli

přesně tak to spaní je přííííšerné, bych se tam mezi těma zdma utloukla, strašná představa, že si člověj nemůže vystrčit ruku ani nohu mimo postel. Navíc je ta postel pro dva lidi hrozně úzká brrrr a čuchat celou noc co se celý den važilo je taky mazec. Je to jako pomsta architektů

0/0
8.3.2009 12:46

eizoeizo

výtvarně docela dobrý, na bydlení příšerný.

Ta postel za linkou je šílená, u mě si tím dobrou reklamu neudělali.

A dva architekti, i když čerství, by si snad mohli dovolit nějaký dloužek na větší byt, v Praze tohle není špatně placená profese.

0/0
5.3.2009 18:30

IfčaX

Re: výtvarně docela dobrý, na bydlení příšerný.

Každá profese je dobře nebo špatně placená, mimo jiné taky podle toho, jak umíte shánět kšefty... A tady je manželka na mateřské.

0/0
5.3.2009 19:27

Anna Rakouská

Re: výtvarně docela dobrý, na bydlení příšerný.

Nyní si holky mohou na mateřské přivydělat, takže po večerech může semo tamo udělat nějaký ten návrh, zde je reklama i s adresou..... 

0/0
5.3.2009 19:33

belgian chocolate

Re: výtvarně docela dobrý, na bydlení příšerný.

nojo, ale v tom krcálku to bude muset plichtit na kuchyňské lince leda...

0/0
5.3.2009 19:57

Anna Rakouská

Re: výtvarně docela dobrý, na bydlení příšerný.

ne, na tom dost velikém jídelnm stole. Něco slupnout se dá nakonec i na lince.

0/0
5.3.2009 20:03

eizoeizo

Re: výtvarně docela dobrý, na bydlení příšerný.

že by si tam vystavili monitor 24" a nechali na něj dětičky stříkat kečup? g.idnes.cz" alt=":-)">

0/0
5.3.2009 22:50

Lanta2004

Hmm

Kde dotyční vaří,kde spí a kde se myjí je z obrázků patrné,ale kde proboha žijou?Kde mají místo pro normální běžné posezení s přáteli?Kde mají nějaké posezení například u TV,knížky,hudby,sklenky vína a podobně?

Ne,v tomhle se opravdu žít nedá.V tomhle se dá maximálně přespat( a to dle fotek ještě hodně blbě - u kuchynský linkyg.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" alt="?">g.idnes.cz" alt="!">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" alt="?">) a rychle pryč.g.idnes.cz" alt=":-/">

0/0
5.3.2009 16:28

salinka

Re: Hmm

Však oni tam taky jenom přespávají. Přes týden jsou v práci a o víkendu prchaj na chalupu. Jinak mají pěkný výběh ven.

0/0
6.3.2009 12:52

svarak z krabicoveho vina

Re: Hmm

"Přes týden jsou v práci.." Opravdu? Není náhodou paní na mateřské? To je tak akční, že s jednoročním prckem neustále lítá někde ve městě?

0/0
6.3.2009 13:48

Lam0r

proboha

Panebože, do tohodle dát 2 děti, manželku a ještě si na to vzít hypotéku? Tak to je peklo. Už si začínám uvědomovat, jaké mám štěstí, když mám svůj zařízený byt 3+1 bez hypo, který jen tak rekonstrukci potřebovat nebude (maximálně pár spotřebičů v kuchyni) a jsem bez manželky i bez dětí-pro rejplay: a stále mlád... Podle mě je 3+1 takové optimum pro budoucí rodinu s 1 dítětem. Tahle 1+1 je tak pro jednoho, maximálně pro bezdětný pár...

0/0
5.3.2009 16:07

Najen

...

Byt hezký, ale max pro dva lidi, tam se za pár let zblázní. A spát za dřezem je teda inteligentní výstřelek architekta, to nemá chybu! Mimochodem, chvíli hledat, tak za tu cenu 1.5 mega plus tedy půl mega oprava = cca 2 mega :), by určitě něco v přilehlém okolí Prahy našli a vzhledem k oboru, který mají, by si i lehce poradili s rekontrukcí...celkově prostě nepovedené g.idnes.cz" alt="Rv">

0/0
5.3.2009 15:34

spydy

reklama

další pěkná reklama na architekta a dekoratérku. g.idnes.cz" alt="R^">

0/0
5.3.2009 14:54

Ebo

heh..

..nechápu, jak někdo může dát 1,5 mega za 1+1 .. za to je tady pomalu 3+1.. a práce je všude, jen se nesmí ohrnovat nos..

0/0
5.3.2009 14:50

salinka

Re: heh..

je to docela normální cena i u nás na menším městě. Strovnávám to dle výměry bytu ne označení 1+1. Byt má 55 m, což odpovídá klasice 2+1

0/0
5.3.2009 16:04

Anna Rakouská

Re: heh..

klasice starší panelové. Klasika mezi válkami či ještě po válce na 2+1 nejméně tak o 10 metrů více (kuchyně 10-18 metrů, jeden pokoj zpravidla něco přes a druhý něco pod 20 metrů.). My bydleli krátce před pár lety na Vinohradech, v 2+1 a ten byt měl 81 (bohaté příslušenství,tj. pokojík pro služku, komora a spíž) metrů. V domě, kde jsme byli za mého dětství byly 2+1 také přes 70 metrů, 3+1 cca jen o 15 metrů větší. Dá se celkem paušálně říci, co je n pokojů+1 v  panelu, odpovídá (n-1)pokojů+1 v klasickém cihláku.

0/0
5.3.2009 16:44

salinka

Re: heh..

Tak praxe takto velkých bytů opravdu odzvonila. Začalo to v době velké výstavby v 60.70. letech, kdy začly paneláky a bytovky. Dnešní trend klasické výměry je opravdu 2+1 mezi 50-60m. A možná se to měřítko dokonce zmenšuje. Každý che vydělat co nejvíc.

0/0
6.3.2009 9:16

Ric-pic

Volný čas

Co ty lidi dělaj ve volném čase??? Na tv nekoukaj, nečtou páč nemají co (v knihovně je 5 knih), hudbu poslouchají ze zadu a ze shora z plastických bedýnek, pc tam taky nikde není, no možná si jich sedne 3 + 3 naproti sobě u stolu délky 1 m a povídají si o architektuře.....

0/0
5.3.2009 14:34

Ing.Rudolf Kitler-prezident ČSSR

Re: Volný čas

g.idnes.cz" alt=";-D">g.idnes.cz" alt="R^">

0/0
5.3.2009 14:36

IfčaX

Re: Volný čas

No, PC je výstřelkem poslední doby, TV ještě vcelku před nedávnem taky nebyla, resp. vysílala jen pár hodin do týdne... a lidi se nudou neukousali. Třeba ještě umí dělat něco jiného, než prát do sebe technikou ze všech stran. (Nezapírám, taky už to moc neumím... bohužel.)

0/0
5.3.2009 14:40

Lanta2004

Re: Volný čas

Jo,jenže v těch dobách se lidi scházeli doma v rodinném kruhu a bavili se spolu,vyprávěly se historky a podobně.Kde se asi tahle rodinka schází a kde se baví?U stolu na těch tvrdých židlích?No commentg.idnes.cz" alt=":-/">

0/0
5.3.2009 16:37

IfčaX

Re: Volný čas

Neříkám, že by mi to vyhovovalo... ale ještě když jsme jezdili k babičkám, tak tam celá shromážděná rodina jinak neseděla - ani jedna z nich nic jako sedačku nebo křeslo neměla. Doma jsme sice parádní obývák měli, ale prakticky se nepoužíval, taky jsme všichni včetně návštěv sedávali v kuchyni kolem stolu. Dneska obývák se sedačkou mám, ale pokud přijde na návštěvu někdo starší, stejně mu do toho obýváku musím přisunout židli z kuchyně - sedí se mu na ní líp a hlavně si na ni dokáže sednout i vstát bez pomoci.

Fakt to bez čalouněného sedacího nábytku jde - a dokonce dobře.

0/0
5.3.2009 17:15

Kecaj

Re: Volný čas

g.idnes.cz" alt="R^">

0/0
5.3.2009 18:50

eizoeizo

Re: Volný čas

Jenomže tohle jsou mladí lidé... A na klasické nepolohovací kuchyňské židli si při dlouhodobém sezení leda tak zničíš záda.g.idnes.cz" alt="Rv">

0/0
5.3.2009 18:54

IfčaX

Re: Volný čas

Určitě ne víc, než na měkké sedačce. Vždyť ta má babička byla taky někdy mladá a na ničem jiném neseděla celý život... A problémy se zády jsou až civilizační vymoženost způsobená především tím "pohodlným" sezením...

0/0
5.3.2009 19:23

telmah

Re: Volný čas

Ale no tak.... tohleto jsem zrovna od Vás nečekala.... Jednak to není pravda, že, pokud člověk umí sedět a druhak v kuchyni asi nesedí třeba 8 hodin vkuse....

0/0
5.3.2009 22:07

eizoeizo

Re: Volný čas

Určitě jsem zhýčkaná a taky mám skoliózu. Ale z vlastní zkušenosti mohu říci, že po několika měsících v nezařízeném bytě, kde právě byly jen ty kuchyňské židle, mě začaly bolet záda. Na nich totiž moc polohu a tedy svalovou zátěž měnit nemůžete, na rozdíl od pohovky, neřkuli dobré kancelářské židle. Ostatně nevím, kde tihle obyvatelé budou sedět jinde v tomhle bytě - vyvalovat se celý den v posteli nebo opět na tvrdé podlaze mi nepřijde jako nejlepší nápad.

0/0
5.3.2009 22:48

telmah

Re: Volný čas

no, pokud jsem si dobře všimla, jedná se o dočasné řešení a pokud si dobře pamatuju režim matky s malými dětmi - na nejaké posedávání není čas.... Člověk se buď s nima válí na zemi nebo na posteli (velice dobré !!!) nebo za nimi běhá po venku, chodí na procházky a tak..... Pan manžel předpokládám přichází domů v podvečer - taky toho asi moc nenasedí.... Též mluvím s vlastní zkušenosti - už osmý rok bydlíme v domečku, kde máme židle u kuchyňského stolu a potom postel - no, ona se sice dá sklopit na pohovku, ale po roce nás to přestalo bavit, provádět každé ráno a večer ty prostocviky - takže je trvale "naležato". Celkem si při našem aktivním životní stylu neuvědomuju, že by nám pohovka chyběla.... (no, ano, nemáme televizi....). Návštěvám taky ne - vždycky přátelsky klábosíme u toho dubového kuchyňského stolu.

0/0
6.3.2009 7:53

IfčaX

Re: Volný čas

Přesně tak. Posezení s návštěvou u sklenky vína apod. je pro mě také pohodlnější u stolu se židlemi, než zabořená v sedačce se skleničkami na stolečku daleko před sebou a ve výši kolen...

Sedačka mi přijde vyloženě jako televizní nábytek, k jakékoli jiné činnosti moc použitelná není...

0/0
6.3.2009 11:00

Anna Rakouská

Re: Volný čas

tady si nějak všichni asi představujete jenom možnost sedačky nejlépe do L, s  nízkým konferenčním stolkem. Asi je to in, co já vím. Podle mne je to k ničemu v jakémkoli typu bydlení. Já jsem se zde o pohovce také zmínila a být na jejich místě tak ji tam dám,  a  l  e, malou, rozládací, podél zdi , u ní jídelní menší , ale opět rozkládací stůl se 4 židlemi, protože to je víceúčelové řešení, což na malém prostoru je vhodné. Snad nejsou trpaslíci, a když k nim někdo přijde, mohou někteří z pohovky klidně jíst, či hrát mariáš  Apropos, já sama mám v obýváku ne nejmenší jídelní stůl plus další typu kniha v mém pracovním koutě. Když mám větší návštěvu, vejde se 15 lidí i s plnohodnotným menu. Tato místnost pohovku postrádá. Ta je v pracovně (čili další obývací prostor jen s klasickým psacím stolem a knihovnou) a slouží pro ne bližší návštěvy + pro příležitostné přespání. Klasickou sedačku jsem také měla, ale jen velmi krátce, brzy mi došlo, že  není nejpraktičtější. 

0/0
6.3.2009 11:30

Chytracisko

Re: Volný čas

V bytě 55m obvykle lidé příliš volného času netráví, tak max. najíst a spát... g.idnes.cz" alt=":-)">

0/0
5.3.2009 16:17







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.