Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Co byste měli vědět o dřevostavbách

Dřevo patří navzdory novým technologiím a materiálům k osvědčeným zdrojům, z nichž se staví moderní a hodnotná architektura. Tedy většinou. Nejinak je tomu i u montovaných konstrukcí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Wendolene

Vyhoda drevostaveb

Moc chutna termitum a dobre hori po cely rok....

0/0
13.2.2009 19:34

Neumětel

Nevěřím žádným "moderním" technologiím

které za sebou nemají alespoň 50 let. Dům si člověk staví cca na 50 let (ve třiceti postaví, v osmdesáti zaklepe bačkorami). Chci vidět takový dům, který právě po těch padeasáti letech, abych si mohl udělat představu. Dům z cihel starý 50 let vám na požádání ukážu. :-) Ukažte mi takový sendvičový dům z papundeklu.

Jedině roubenky toto pravidlo splňují. Zajeďte si do skanzenu v Rožnově. Ale z estetického důvodu to není volba pro mě. Takové domy se hodí na polsamotu k lesu. Rozhodně ne do stávající brizolitové zástavby ani do satelitů.

0/0
13.2.2009 11:45

jjxing

Re: Nevěřím žádným "moderním" technologiím

Nevěřím ničemu, co týden krvácí a nezemře . R^ Předpokládám že máš doma čb televizi a jezdíš ve Š 105 ;-D

0/0
13.2.2009 15:02

zv02

Re: Nevěřím žádným "moderním" technologiím

Ty srovnáváš bydlení na celý život s autem nebo televizí?

0/0
13.2.2009 15:52

Rubik1

Re: Nevěřím žádným "moderním" technologiím

No vidíš, černobílá televize byla moderní technologie a 50 let nepřežila. :-)

0/0
13.2.2009 16:14

richdek

Re: Nevěřím žádným "moderním" technologiím

Vy nic nevite o drevostavbach. Ziji v drevostavbe 47 let , perfektni komfort, zadna maintenance a udrzba. Vzduchove vytapeni , stala cirkulace vzduchu, v lete chlazeni po celm dome R^ Perfekt R^

0/0
14.2.2009 22:00

BrumlajiciCmelak

Měl dědeček kolotoč

sežral mu ho červotočR^

Drobným (ale dle mého dosti podstatným) handicapem je naprostá absence tepelné akumulace u těchto staveb - neboli výborné jako  chata - rychle vytopíte. Ovšem z hlediska komfortu bydlení nic moc.

Nemluvě o požární bezpečnosti ... je možné blábolit o ztrátě únosnosti oceli teplem creepu atd, ovšem drobný detail že železo je obvykle u rodiných domků skryto v betonu, tzn. zdaleka tak rychle se nerozehřeje + odolnost i blbé kantky proti požáru je výrazně vyšší než u dřevěné zdi. Prostě dřevostavby se nechají vyhořet, zděné stavby se hasí. R^

Nejkomičtější je tvrzení firem co se věnují těmto stavbám, že jde o progrsivní technologii ze západu ... ovšem drobný detail že na západě je to varinata socka a oni to tu prosazují jako luxus (srovnání s cihlou) už nějak nezmiňují.

0/0
13.2.2009 10:47

Andee

Re: Měl dědeček kolotoč

Jj, prakticky nulovou akumulaci lepší izolační vlastnosti nevyrovnají. Ale někomu to asi může vyhovovat...

0/0
13.2.2009 10:50

logaritmus jedné

Re: Měl dědeček kolotoč

varianta socka? Tak to je potom v běžné skandinávské populaci stavebíku většina socek... Pobavil jste mne, bravo!;-D 

0/0
13.2.2009 14:43

BrumlajiciCmelak

Re: Měl dědeček kolotoč

Ano, je a je to logické ... prostě není v silách naší společnosti, aby si každý postavil velký zděný dům. Dřevostavby jsou levnější a proto se staví. Navíc ve skandinávských zemích komplikuje (= prodražuje) stavbu z cihel i jiné klima. To není nějaké shazování či urážení, to je ekonomický fakt. Někdo vrazí všechny své peníze do domu, někdo u toho třeba cestuje či chlastá, a pak má míň, ale bydlet chce též....

0/0
13.2.2009 17:49

jjxing

Re: Měl dědeček kolotoč

;-DK čemu mi jsou akumulační schopnosti mé dřevostavby, když v ní stejně téměř netopím? Ty socko...;-)

0/0
13.2.2009 15:00

bambus_trambus

Re: Měl dědeček kolotoč

Vy topíte čajovýma svíčkama?

0/0
13.2.2009 15:07

jjxing

Re: Měl dědeček kolotoč

A piji horký čaj ty osle.

0/0
13.2.2009 15:17

bambus_trambus

Re: Měl dědeček kolotoč

Komediati jako vy, kteří kteří neustále přesvědčují sami sebe i své okolí, že za svou chatrč nevyhodili peníze jen tak do vzduchu, mě vždycky pobaví.

0/0
13.2.2009 15:32

jjxing

Re: Měl dědeček kolotoč

Polib mi prdel ignorante. Já nepotřebuji nikoho přesvědčovat. Já jsem spokojen. A val topit pod kotlem. ;-)

0/0
13.2.2009 16:18

bambus_trambus

Re: Měl dědeček kolotoč

Komu tykáš plantážníku!!!!  Ty nepotřebuješ nikoho přesvědčovat, přesto blábolíš nesmyslnosti v diskuzích? Proč lžeš ignorante?

0/0
13.2.2009 18:48

PAVEL5

Re: Měl dědeček kolotoč

už několikrát jsem se zařekl, že tady nebudu přispívat, ale ještě jednou musím. Je FAKT, že ten, kdo se vyloženě třepe na to, aby mohl v každém článku o dřevostavbě x-krát všem zdůraznit, že každý, kdo má dřevostavbu, je úplné pako a vyhodil prachy do vzduchu, jste vy. Jakmile někdo přispěje vlastní pozitivní zkušeností s dřevostavbou, okamžitě následuje výše zmíněná reakce. Jestli chcete naznačit, že všichni, kteří zde popsali svou spokojenost s dřevostavbou, vlastně lžou a mají nějakou nutkavou potřebu ty lži šířit, tak to vypadá na nějakou až chorobnou podezřívavost. V čem je příčina, je možné pouze hádat.

0/0
13.2.2009 16:40

bambus_trambus

Re: Měl dědeček kolotoč

Lžou jen ti, kteří tvrdí že na dřevostavbě ušetřili, nebo vydělali.

0/0
13.2.2009 18:47

bambus_trambus

Re: Měl dědeček kolotoč

A ještě bych vám milý pavle měl zopakovat, že reaguju na dřevostavby negativně jenom proto, že se o nich v člácích na idnes a v následných diskusích prostě vyloženě lže. Ale to už jsem vám říkal milionkrát. Stejně jako to, že jsem dřevostaveb vyprojektoval a postavil několik stovek. Ale vy kluci kteří na klamání zákazníku vyděláváte se prostě potřebujete nějak hájit, že?

0/0
13.2.2009 19:02

jjxing

Re: Měl dědeček kolotoč

Vtip týdne. Několik stovek. ;-D Se poseru smíchy.

0/0
13.2.2009 19:19

bambus_trambus

Re: Měl dědeček kolotoč

Jak je libo hlupáku.

0/0
13.2.2009 19:20

jjxing

Re: Měl dědeček kolotoč

Několik stovek. ;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
13.2.2009 19:46

bambus_trambus

Re: Měl dědeček kolotoč

Nechápu co je na tom k smíchu. například na předměstí Toronta, Bostonu a jiných kanadských i amerických měst se nesmějí jako idioti ale bydlí v domech, které mi prošly rukama ať už na papíře nebo spíš na monotoru počítače), nebo doslova.

0/0
13.2.2009 19:54

jjxing

Re: Měl dědeček kolotoč

To víš že jo.. ;-D;-D;-D

0/0
13.2.2009 19:58

bambus_trambus

Re: Měl dědeček kolotoč

Nemám zapotřebí lhát, narozdíl od tebe. Ty lžeš neustále.

0/0
13.2.2009 20:00

jjxing

Re: Měl dědeček kolotoč

No jasně , teď si mne prokoukl. Běž kreslit, ať to vůbec stihneš. ;-D;-D;-D

0/0
13.2.2009 20:16

bambus_trambus

Re: Měl dědeček kolotoč

Co máš na mysli? Co mám stihnout?

0/0
13.2.2009 20:36

Rubik1

Re: Měl dědeček kolotoč

To chce klid, také jsem si všimnul, že se na diskusích o dřevostavbách objevují lháři, kteří je v Česku draze prodávají. Navíc sami v tom nebydlí, protože pravdu znají.

0/0
14.2.2009 5:55

BrumlajiciCmelak

Re: Měl dědeček kolotoč

Já jsem někde řekl že akumulační schopnosti se využijí jen při topení? Akumulační schopnost způsobuje, že v létě je ve stavbě chladněji a v zimě tepleji .. vyrovnává výkyvy, které třeba mě jsou nepříjemné. Zasvítí slunce do okna ->vedro, zaleze -> zima.

Je ovšem možné, že ve Vaší dřevostavbě se v zimě netopí, v létě nechladí a přesto je tam stále 22°C. Na internetu je možné i to, že umí lítatR^. Tak jen pozor, ať neuletí:-)

0/0
13.2.2009 17:53

jjxing

Re: Měl dědeček kolotoč

ANIm jsi debil.

0/0
13.2.2009 19:16

jjxing

Re: Měl dědeček kolotoč

ANO. jsi debil. Nyní je to definitivní.

0/0
13.2.2009 19:18

BrumlajiciCmelak

Re: Měl dědeček kolotoč

Velice se omlouvám a dovoluji si požádat Vaši inteligencí přetékající Eminenci o shovívavost nad námi duchem chudými, kterým nebyla vyšší mocí taková rozumová nadílka dopřána.:-(

0/0
13.2.2009 20:13

Maja5090

Zděná/dřevěná

Než jsem začal stavět, také jsem prošel mnoho projektů a firem a uvažoval o dřevostavbě. Nakonec jsem to vzdal postavil na doporučení mnoha firem klasický zděný dům - dostala mě pravdivá věta - ukažte mi majitele nějaké stavební firmy, který sám bydlí v dřevěném domě. A jsem rád, že jsem se tak rozhodl.

0/0
13.2.2009 10:02

Wendolene

Re: Zděná/dřevěná

R^;-D;-D

0/0
13.2.2009 19:35

vavr

Technologie

Nevíte někdo prosím jaký je rozdíl mezi difůzně otevřenou a uzavřenou stavbou?? Výhody a nevýhody? Díky!!

0/0
12.2.2009 20:15

BLU

Re: Technologie

Ve snaze o tepelné úspory se začaly stavět

kompletně zaizolované domy. V domech se

objevila vlhkost a plíseň. Nyní se vymýšlejí moderní systémy které

umožňují vlhkosti dostat se ven.

0/0
12.2.2009 22:27

jjxing

Re: Technologie

Já utekl ze zaplísněného zděného cihláče do noderní suché dřevostavby, ty genie.

0/0
13.2.2009 15:04

ramese

lepe

 hori? to je to co mame vedet?;-D

0/0
12.2.2009 19:59

(db)

Standardní

"Standardní tloušťka stěny je 20 až 30 cm a vykazuje hodnotu součinitele prostupu tepla U = 0,6-0,7 W/m2K." To je sice hezké ale je to dle ČSN 730540-2:2002 málo. Čili standard nevyhoví a je tak jako tak nutné nějak zateplovat.

0/0
12.2.2009 19:17

logaritmus jedné

Re: Standardní

To je pripad srubu. U sendvice se tento parametr pohzbuje v rozmezi 0,19-0,22 u sten a 0,17-0,2 u strechy.

0/0
12.2.2009 19:28

Andee

Re: Standardní

Tak to je vtip dne ;-DR^

0/0
13.2.2009 10:48

logaritmus jedné

Re: Standardní

neni :-P   Bydlím v dřevostavbě již několik let a energetický audit  s výpočtem tepelných ztrát byl součástí dokumentaceR^

0/0
13.2.2009 14:41

bambus_trambus

Re: Standardní

Papír snese všechno.

0/0
13.2.2009 15:06

Stíhací bombardér Havel 4

zapomněli jste se zmínit

o termitech ;-D

0/0
12.2.2009 18:14

logaritmus jedné

Re: zapomněli jste se zmínit

... a ze jich u nas je "stihaci"! Vy o drevostavbach evidentne nic nevite... ve Skandinavii, Nemecku, Rakousku, Kanade, atd... tam vsude jsou lide asi hodne hloupy, ze si tyto domy porizuji, vidte?

0/0
12.2.2009 19:32

logaritmus jedné

Re: zapomněli jste se zmínit

omlouvam se za tu hrubku :-/Rv

0/0
12.2.2009 19:33

Rubik1

Rozdil mezi dřevostavbou a zděným domem

"v případě dřevostaveb se sluší doplnit, že dům dostává do vínku kladné vlastnosti už pouhým dotykem lidské ruky třímající sekeru, pilu nebo dláto" narozdíl od zděného domu, který dostává do vínku kladné vlastnosti už pouhým dotykem lidské ruky třímající zednickou lžíci, kladivo nebo vodováhu. :-)

0/0
12.2.2009 16:16

Rubik1

Jak příjemné je bydlení v dřevostavbě

Na to se zeptejte Australanů. Bohužel pár stovek jich nestačilo před ohněm utéct, takže ti vám neodpoví.

0/0
12.2.2009 16:08

jjxing

Re: Jak příjemné je bydlení v dřevostavbě

Tím chceš říci, že ti co měli postavený dům zděný, se nyní v pohodě vracejí zpět? Nebo jak tomu mám rozumět? 8-o

0/0
12.2.2009 16:39

Rubik1

Re: Jak příjemné je bydlení v dřevostavbě

Rozuměj tomu tak, že by jejich dům je opravitelný a že by přežili. Nemyslím, že tam vůbec nějaký zděný dům někdo měl. Je pro ně příliš drahý.

0/0
12.2.2009 17:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.