Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Topím skoro zadarmo, říká majitel tepelného čerpadla

Nejlevnější, nejúspornější a nejčistší je vytápění tepelným čerpadlem. Alespoň podle Vladimíra Konečného, který je se svým ekologickým způsobem vytápění nadmíru spokojen.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

dedko

Zaleží na tom, jaká je prvotní investice.

Já dal jen za   vrt  650 tisíc. To se nemůže vrátit.

0/0
4.4.2009 9:11

Pan Navratil

Re: Zaleží na tom, jaká je prvotní investice.

Mno tak on zjevně vrt nemá.:-P

0/0
2.6.2009 13:32

zvedavec1649

prave resim zda cerpadlo nebo plynovy kotel a solarni panely

takze zakladni situace, ktera vychazi z projektu rekontrukce domku 280m2 uzitne plochy. plynovy kondenzacni kotel (50tis), solarni panely na ohrev TUV (190tis pred dotaci ktera muze a nemusi vyjit), plynova pripojka (30tis). proti tomu tepelne cerpadlo vzduch-voda 360tis

podle projektu spotreba plynu na topeni a TUV 4800m3 tj 50400kWh (predpokladam 90% topeni)

soucasna spotreba elektriny (byt 3+1) 4000kWh - nepredpokladam ze bude vyrazne vyssi, pracka, mycka, susicka pojede porad stejne, vice sviceni apod. ale zadny zrout

solarni panely pobezi 7 mesicu v roce coz uspori nejake 3000kWh, tedy naklady nula, to stejne v te dobe na ohrev bazenu

v pripade realizace plynu a solaru mi to vychazi rocni naklady 90tis kc

0/0
15.1.2009 15:55

zvedavec1649

Re: prave resim zda cerpadlo nebo plynovy kotel a solarni panely

a ted tepelne cerpadlo. spotreba na vytapeni 90%*50400kWh. behem topne sezony je u nas prumerna teplota +2 a pri techto parametrech ma TC topny faktor 3.5 takze spotreba elektriny 15120kWh, ohrev TUV - to je po cely rok, takze nekdy topny faktor vyssi nekdy nizsi, prumer 3.5 coz dava 1440kWh), k tomu spotreba elektriny (4000kWh). ohrev vody v bazenu pres TC-bazen na objem 27tis litru, 1000 litru ohrejete o 1 stupen za 1.16kWh, takze natopeni na 25 stupnu v sezone u udrzovani mi vychazi na nejakych 315kWh.

suma sumarum 63tis Kc za rok coz je uspora 27000 rocne a pocateni vyssi investice o 90000 Kc se mi vrati za ca 3 roky. Pokud by jsem uspel s dotaci na solarni ohrev tak se navratnost prodlouzi o dva roky.

pripada mi to dost zajimave, jestli muzete napiste pripominky, hlavne jestli ve vypoctu neni chyba :-)

0/0
15.1.2009 16:01

pardal13

ŤČ - doplnění

Negativa : dražší pořízení (záleží zdali máte před domem plyn, pokud ne, je nutné brát jen dodatečně navýšené náklady) - cena 195 tis. čerpadlo, 30 tis. výkopy, 50 tis. Chlazení. Celkem : 275 tis. Dotace -60 tis. Kč. Pravděpodobně dražší opravy než jiný druh kotle. Ale 5 let záruka výrobce.

Pozitiva : zahrada nezamrzá :-), žádný kouř z komína, bezúdržbový provoz. Zatím jen kromě špiček ohřevu na 65 stupnu bez patron (bez dodatečného elektrokotle).

 

Závěr : dnes bych volil to samé, v případě plynu před domem možná i ten plyn. Jakási uspora tam je, průměrný měsíční náklad na DUM o ploše 350 m/2 vytápěného na 22 stupnu, teplá voda, svícení, a elektřina je cca. 3,160 Kč. Jiné náklady na dům nemám.

Dodatek : Jinak článek je opravdu o ničem, není tam vůbec nic nového,zajimavého, co by redakce mohla dát na web. Zadarmo určitě netopí, možná levněji a při nákladech 400 tis. je návratnost opravdu daleko....

0/0
12.1.2009 9:50

Andee

Re: ŤČ - doplnění

Perfektní, přesně tohle jsem chtěl od někoho soudného slyšet, abych si udělal zhruba představu. Díky R^

0/0
12.1.2009 18:34

Andee

Re: ŤČ - doplnění

Ještě se zeptám na způsob vytápění - vše v podlaze nebo nějaká kombinace?

0/0
12.1.2009 18:35

pardal13

Re: ŤČ - doplnění

Jde o 2 okruhy. Podlahovka (obyvak, kuchyn, jidelna, chodby, koupelna, vstup) a radiátory (2x detsky, ložnice, a celé podkroví). Nizkoteplotní systém, ekvitermně řízen. Teplotní spád je ted cca. 36 stupnu podlaha, 45 stupnu radiátory. Venkovní teplota -10 stupnu.

Chlazení - pouze podlaha + řízené facoily s ventilátory. Ze zkušeností nenastavují níže než na 19 supnu, v léte je v domě pak "zima" od podlahy.

0/0
12.1.2009 21:23

Andee

Re: ŤČ - doplnění

A vytápíš všude stejně nebo šetříš přes víc čidel a regulaci ventily se servomotory?

0/0
12.1.2009 21:33

pardal13

Re: ŤČ - doplnění

Máme čidlo v obýváku, které reaguje přes servomotory. Pokud v místnosti náhle stoupne teplota nad 22 zastaví 3 smyčky podlahového topení, nebo pokud klesne teplota pod 21 zase pustí.

Tzn. Obyvák, který je spojený s kuchyní a jídelnou je otočen na jih, kde máme řadu francouzských oken. V zimě když zasvítí tak to poměrně místnosti ohřeje a topení pak automaticky vypíná, přestože topný systém (další 3 smyčky podlahovky jinde) dále vytápí.

Nechali jsme to celé naprojektovat a člověk až po realizaci teprve oceňuje daný topný systém a peníze co ho stál.

0/0
12.1.2009 22:53

Andee

Re: ŤČ - doplnění

Jo, zní to rozumně. Já mám plyn na pozemku, tak jdu do něj a vzhledem k tomu, že se regulací částečně zabývám, chci k tomu systém s čidly v každé místnosti a bude topit podle týdenních teplotních křivek. Uvidíme, jak to pojede. Ale cos psal, se mi líbí, je to dobře vymyšlený a přitom jednoduchý. Možná tímhle způsobem nějaký čidla taky pošetřím a zjednoduším to R^

0/0
12.1.2009 23:04

pardal13

Mám tepelné čerpadlo VIESSMANN Výkon 9,7 Kwh, příkon 2,5 Kwh + možno elektrokotel 2-6 Kwh navíc. Typ TČ země-voda, kolektor v zahradě, hloubka 170 cm, 500 m potrubí. Aktuálně mám v zemi +5 stupnu, což proti letním měsícům, kdy je tam +17 je stále ještě dost na výkon. Zásobní na TUV 250 l. vody, ohřev na 45 stupnu (1x týdně na 65 stupnu). V provozu 2 roky, za lonský rok protopeno, prosvíceno 14 tis. KWH, což dělá fakturu ČEZu asi 38 tis./ ročně a jde o jedinný náklad domu. Dům 1000 m/3 vytápěného prostoru, zatepleny.

0/0
12.1.2009 9:50

WIFI

Tepelný čerpadlo by bylo optimální, kdyby elektřina na jeho provoz šla z elektráren v rukou státu, tj. mimo spekulaci burzy a zisků ČEZu a překupnických firem. Takhle je to o ničem. Sice si pořídím TČ, topím + - levně, ale když pak v lednu zvednou cenu elektřiny tak, že mi to přijde třeba o 1/4 dráž, tak je to o ničem.

0/0
12.1.2009 6:54

Jarin123

Problémy o kterých se vám majitelé TČ nezmíní

- vysoká pořizovací cena

- vysoká cena za revizní prohlídky

- můžete odepsat zahradu (nad rozvodem vám poroste špatně i tráva)

- při extrémních teplotách (víc jak -18C musíte stejně požívat klasický zdroj...tj nutnost dalších investic do standardního zdroje vytáopění.

 

0/0
11.1.2009 22:33

Andee

Re: Problémy o kterých se vám majitelé TČ nezmíní

Tohle je přesně věc, která mě štve... proč některý majitel TČ nenapíše na rovinu, kolik ho co stálo a neuvede k tomu spotřeby, aby se z toho dalo něco spočítat...

0/0
11.1.2009 23:08

WIFI

Re: Problémy o kterých se vám majitelé TČ nezmíní

-souhlas

- souhlas

- nemusíš odepisovat zahradu, pořídíš si třeba vrty (dražší, ale efektivnější). Ale stejně, to je toho, že poroste mín tráva, vždyť většina trávníkářů ji stejně po sekání vyhazuje

- ta hranice, kdy musíš přitápět je trošku níže, max. -10, spíš ještě mín

0/0
12.1.2009 6:56

workoholik

Re: Problémy o kterých se vám majitelé TČ nezmíní

takže pánové teoretici-něco z praxe :

 -cena revizní prohlídky je nižší,než vyčistění komínu a pět let zdarma(spočívá jen v kontrole údajů v paměti počítače)

-není  potřeba pořizovat další  tepelný zdroj.Je totiž součástí každého TČ

-tráva nad kolektorem roste úplně normálně,také díky tomu,že TČ nejede na jaře na takový výkon,jako v zimě a snížená teplota se na povrchu vůbec neprojeví.

0/0
12.1.2009 17:57

dnr

hmm

aka je teplota pod zemou pri tych trubkach?

0/0
11.1.2009 20:33

drccc

Levnější TČ

Pořád se tady píše o TČ s cenami v řádu 300-400 tisíc. Ale uvažoval někdo o levnějších alternativách, které se dají se vším všudy pořídit do 200 tisíc, někdy i 150ti?

Ano, nebudou mít tak velký COP a komfort ale stále budou teplo dodávat levněji než plyn + úspora na spotřební elektrice + bezpečnější než plyn. Ta vstupní investive o 50 tis vyšší je pak zaplacena do 10 let bez problémů - a dům nestavíte na 10 let a údržba plynového topení také něco stojí.

Návratnost TČ při pořizovacích nákladech 400 tisíc je samozřejmě v řádu desítek roků, tedy nesmlyslná. Platí, že čím více tepla je zapotřebí (velikost nebo špatné zateplení), tím se TČ vyplatí více.

0/0
11.1.2009 17:41

workoholik

Re: Levnější TČ

musím říct,že když jsem kupoval před 3 lety LCD televizi,dal jsem za ni 45 000,- Kč a dnes by stála tak 17 000,- Kč.Stejné to bude i s tepelnými čerpadly:-):-)

0/0
11.1.2009 17:47

Andee

Re: Levnější TČ

Pro zasmání dobrý ;-DR^

0/0
11.1.2009 23:39

Hrustic

Re: Levnější TČ

Pekna ptakovina tohle srovnavat :-)

Pred lety doma rodice nasli uctenku od kotle (na uhli) z 80. let - zaujalo me, ze cena je stejna jako dnes :-)

0/0
31.5.2009 19:04

workoholik

Re: Levnější TČ

Cena zase není tak závratná,vždyť se dá přirovnat Oktávce,nebo k ojetému Superbu a těch jezdí po silnici dost ne?Češi i když brečí,tak na to mají.[>-]

0/0
11.1.2009 17:56

workoholik

Re: Levnější TČ

TČ vám ale peníze vrací,ale auto dál bere!

0/0
11.1.2009 17:59

hnusil

Re: Levnější TČ

slusna blbost

0/0
11.1.2009 22:55

WIFI

Re: Levnější TČ

tohle je kravina: "Platí, že čím více tepla je zapotřebí (velikost nebo špatné zateplení), tím se TČ vyplatí více."

Tepelná čerpadla se naopak dělají do zateplených objektů s nízkou spotřebou energie, protože každé navýšení výkonu TČ krvavě připlácíš. Takže zateplit, vyměnit okna a na tu spotřebu (+ - ) dimenzovat čerpadlo

0/0
12.1.2009 6:57

drccc

Re: Levnější TČ

Nesouhlasim. Je pravda, ze cim vetsi vykon TC tim vetsi cena.

ALE! - narust ceny za kazdy dalsi kW vykonu je rozhodne mensi nez cena za puvodni vykon (napr. 9kw za 200 tisic, 18 kw za 280 tisic) - samozrejme, protoze vetsina komponent je stejnych. A to co jsem napsal bylo mineno takhle - pokud je cena za 1 kW tepla z TC obecne levnejsi nez z plynu, tak cim vice kW TC i plyn vyrobi, tim vice se zkrati navratnost TC oproti plynu.

0/0
12.1.2009 7:32

WIFI

Re: Levnější TČ

Pokud je to myšleno takto: čím jsou náklady na vytápění vyšší, tím se TČ více vyplatí, tak to potom souhlasím. Ale trvám na tom,že je kravina budovat TČ o výkonu 30 kW do nezateplenýho objektu, když po zateplení by stačilo např. 15 kW i s rezervou.

0/0
12.1.2009 7:59

workoholik

Re: Levnější TČ

Souhlasím-máš pravdu.

Ale - některé objekty i zateplené mají tepelné ztráty těch 30 kW a potom je rozdíl v nákladech provoz obrovský!

0/0
12.1.2009 18:03

erben3

.

Pořád nechápu ten princip. Pod zemí se vine 350 metrů metrů trubic. Pod tou zemí je teplota kolik? 5-10 stupňů teď v zimě? Tak jak to může hřát...? Uff... fakt jsem asi blbej nebo mi něco uniká.

0/0
11.1.2009 12:51

erben3

Re: .

...A taky nechápu, jak se teplota v bytě reguluje :-(

0/0
11.1.2009 12:54

hnusil

Re: .

google.com nefunguje?

0/0
11.1.2009 13:16

65c02

Re: .

Funguje to na úplně tom stejném principu jako vám doma funguje lednička.

Zjistěte si, na jakém fyzikálním principu funguje vaše lednička (nejen ta vaše, alébrž jakákoliv, vlastně úplně jakákoliv né, pouze ta s kompesorem.... :-P) a hned budete taky vědět, jak funguje tepelné čerpadlo.

Ty trubice venku berte jako prostor uvnitř ledničky a podlahové topení jako ten teplý radiátor, který má vaše lednička vzadu. :-)

0/0
11.1.2009 17:57

(db)

Re: .

R^;-D

0/0
12.1.2009 19:44

vItava

Re: .

Kolik přesně pod zemí je nevím, ale nejtepleji je tam právě v zimě. Půda není moc dobrý vodič tepla, a tak to trvá, než se letní teplo dostane do hloubky.

0/0
11.1.2009 22:07

hnusil

Re: .

fyzika ti asi moc nesla, vid?

0/0
12.1.2009 6:00

WIFI

Re: .

zkus si kopnout do země a zjistíš, jak hluboku je zmrzlo :-) Budeš možná nepřijemně překvapenej

0/0
12.1.2009 6:59

Honimír Pírko

palivový mix

Už jste si někdo přečetl palivový mix na faktuře od elektriky? Topením elektrikou si nečmudíte pod nos ale jiným lidem kteří bydlí u hnědouhelné elektrárny. Navíc zelení musí bránit vlastními těly prolomení limitů těžby.

0/0
11.1.2009 9:06

Andee

Re: palivový mix

Jenomže ta elektrárna má na komínech kvalitní filtry, které vypouští zlomek toho, co rodinný domek, kde navíc spálí kromě uhlí i většinu tuhého odpadu.

0/0
11.1.2009 11:29

hnusil

Re: palivový mix

zase toho musi spalit podstatne vic, aby vyrovnala ztraty rozvody a transformaci + dalsi vlivy jako tezba uhli, tezba vapence, doprava atd atd

0/0
11.1.2009 12:12

premma

Re: palivový mix

tezbu uhli urcite nepotrebujes, pokud mas doma kotel na uhli, co.. Topis totiz vyjetym olejem ? :-)

0/0
11.1.2009 12:22

hnusil

Re: palivový mix

vyjetym olejem se topi? od kdy? zase se projevujes jako expert, to bude tezka debata

0/0
11.1.2009 12:26

premma

Re: palivový mix

znam experty, co si vyrabi vlastni "brikety". Jejich slozeni je piliny, vyjety olej a to vse zalite v pet-lahvy od vody. je to ekologicka bomba, ale je to levne.. a bohuzel to existuje.. neco takoveho se neda vymyslet. Takovi lide skutecne nepotrebuji tezbu uhli, ale jejich sousede jsou chudaci odsouzeni k domacimu vezeni po dobu topne sezony. Ale tezka debata to bude, to souhlasim. ale uz na ni nebudu reagovat. nema to smysl.

0/0
11.1.2009 12:35

hnusil

Re: palivový mix

na takovy dobytek by meli chodit kontroly, bohuzel mam pocit, ze to stale neproslo zakonem

0/0
11.1.2009 12:41

premma

Re: palivový mix

souhlasim s Tebou. Ale obecne lidi v kotlec pali vse, co hori.. Je to citit v kazde vesnici. Proto si myslim, ze topit elektrinou, ktera je vyrabena prece jen trochu vic kontrolovane je lepsi. Vic nemam, co rict, ale tahle cela diskuze je o tom, ze TC jsou draha a tudiz zbytecny luxus. Lepsi je topit susenym jacim trusem

0/0
11.1.2009 12:52

bambus_trambus

Re: palivový mix

Nejlepší je topit čajovýma svíčkama, nebo vlastními prdy.

0/0
11.1.2009 12:54

hnusil

Re: palivový mix

zalezi na uhlu pohledu, pokud to vezmu ciste na penize a bude mi nekdo tvrdit, ze 400tis ma navratnost 10let, tak dost tezko usetrim 40tis rocne, kdyz to ani nepropalim na plynu, navic 10let na TC mi nikdo neda. Chapu efekt, ze to setri vzduch v okoli bydliste, hlavne v dobe, kdy je vzduch na vesnicich opravdova katastrofa, ale propalovat dotovanou elektrinu je jen opravdu pro pseudoekopocit

0/0
11.1.2009 12:59

premma

Re: palivový mix

tak 400 tis je investice, 10 let vydrzi vetsina teto investice - vrt, rozvody vody, elektriny, i kotel samotny. Jedina vec, ktera se skutecne opotrebovava je kompresor, ale ten nestoji 400 tisic

0/0
11.1.2009 13:17

bambus_trambus

Re: palivový mix

Přemku, kdybys raději místo psaní blábolů šel ometat ty svoje panely, udělal bys líp.

0/0
11.1.2009 12:51

premma

Re: palivový mix

Same chytre poznamky, trambuse.. Jen tak dal :-)

0/0
11.1.2009 17:46





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.