Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jak rodina ušetřila při volbě dřevostavby i zařizování interiéru

Menší rodinný dům - dřevostavbu – navrhl pro tříčlennou rodinu Jan Padrnos. Do výběru stavebních firem, ale také do interiéru a jeho zařízení si už majitelka mluvit nenechala. Věděla totiž přesně, co nechce. A na co rodina má.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Sotin

Úspora ano, ale v čem

Spíše by měl být název: "Jak postupovat při stavbě domu". Je vidět, že se majitelka vyřádila a věnovala tomu maximum času i úsilí s cílem maximalizovat spokojenost. Pokud byste si přečetli pořádně název - bambus_trambus a spol - tak jistě pochopíte, že článek je odpovědí na otázku "JAK" a ne "KOLIK". ;-)

0/0
7.1.2009 15:33

načbo

Re: Úspora ano, ale v čem

konečně někdo inteligentní! díky za všechny!:-)

0/0
7.1.2009 15:38

bambus_trambus

Re: Úspora ano, ale v čem

Když mluvíme o úspoře, tak JAK je hned na druhém místě za KOLIK.

0/0
7.1.2009 18:46

Rubik1

Dotaz na pana Eismana

Mám proti dřevostavbám výhrady zejména kvůli nedostatku akumulace tepla. Vy však uvádíte, že podlahy v obou podlažích jsou vybetonované a dodávají tak domu slušnou tepelně akumulační schopnost. To je zajímavé. Nevěděl jsem, že dřevěné profily v nosných stěnách mohou unést betonový strop. Můžete uvést nějaké parametry nosných stěn? Pro ty, co nevědí, jak vypadá americký systém "two by four", tak hranoly nemají (!) průřez 2x4 palce, ale jen 1,5x3,5 palce.

0/0
7.1.2009 0:11

phi

Re: Dotaz na pana Eismana

to je divný, protože ten systém se podle rozměrů těch hranolů jmenuje. jinak si nemyslím, že te rozměr je zásadní, při návrhu se dá jít od průřezu oběma směry.

ad k dřevěným hranolům nesoucím betonový strop. rozlišoval bych mezi stropní konstrukcí a podlahou. pan Eisner zřejmě měl na mysli, že je tam vrstva betonove mazaniny, trebas 5 cm

btw. dřevo unese všechno, celé Benátky jsou na dřevěných kůlech, to jste nevěděl ?

0/0
8.1.2009 7:53

Rubik1

Re: Dotaz na pana Eismana

Jistě že dřevo unese hodně, ale musí být podle toho dimenzováno. Proto jsem se ptal na parametry. Jen jestli se to pak příliš neprodraží. Domníval bych se, že by se pak vyplatily ocelové sloupky na podporu takového stropu/podlahy. Na tepelnou akumulaci by 5 cm nebylo moc vyznamnych. Jako úplný laik hádám, že rozumných by bylo 8 cm s armaturou. A teď mě zajímá, jak to bylo ve skutečnosti u tohoto domu.

0/0
8.1.2009 17:51

Jupee

moc pěkný

moc pěkný bydlení!!! A ten závistivec je vůl.

0/0
6.1.2009 23:44

mstuch

Poctivou prací si na tenhle dům

rozhodně vydělat nemohli.Jakou zlodějnou se k realizaci takového domu asi dostali ?

0/0
6.1.2009 21:40

Corsini-1

Re: Poctivou prací si na tenhle dům

No tys tomu nasadil korunu, pukni závistí šmejde.

0/0
6.1.2009 22:29

ddt666

Re: Poctivou prací si na tenhle dům

Mám dům v podobné cenové kategorii. Nic jsem nikomu nikdy neukradl, ale:

- pracuji hlavou, zaměstnavatelé si mě cení (např. nebyl jsem líný a po večerech a nocích jsem si udělal druhou VŠ, která mi opět pomohla k tomu, abych měl lepší místo)

- koupil jsem si starší malý dům, který jsem většinou vlastními silami přestavěl

- mám hypotéku na 20 let, čímž se tyto částky dají zaplatit

To píšu takovým, jako Vy, kteří nemají představu o tom, že i velmi nadprůměrný plat (daněný) se dá vydělat aniž bych kohokoliv okradl, aby se Vám trochu rozšířil Váš omezený prostor...

0/0
6.1.2009 22:31

MPík

Re: Poctivou prací si na tenhle dům

Dům ještě nemám, ale za pár let snad bude. Nyní mám byt, jehož tržní cena je kolem 4.5 milionu. Peníze ani byt jsem nedostal, nezdědil. Jsem normálně zaměstnaný. Je mi přes 30 a mám už druhou hypotéku. Ale mám slušnou práci, šetřím... Jde to!

0/0
7.1.2009 9:02

jjxing

Haha

Bambus je totiž veeelký ekonom.;-D;-D

0/0
6.1.2009 21:29

bambus_trambus

Re: Haha

Václav Klaus nejsem, ale umím vážit význam peněz. A umím počítat. za střízliva napočítám i do deseti.

0/0
6.1.2009 21:38

kosticka

Ach jo

Je opravdu škoda, že většina diskutujících hledá jenom chyby. Dům i interiér je opravdu hezky barevně i materiálově sladěný.

0/0
6.1.2009 21:20

ibid

Kdo je Alena Řezníčková, autorka článku?

Manager společnosti PCS Business Development....

Jakým právem se iDNES honosí titulem nejdůvěryhodnější server?

RvRvRvRv

0/0
6.1.2009 20:18

koldina

RE

Dobře, je to blbost, ale to neznamená, že se tady snad spustí vlna urážení, protože celý článek je prostě trochu o něčem jiném, než o šetření, ne??

0/0
6.1.2009 19:07

bambus_trambus

Re: RE

Ano, je úplně o něčem jiném. A to je právě krucinál ten problém. Nadpis: Jak rodina ušetřila při volbě dřevostavby a zařizování interiéru. A výsledek: prapodivné povídání o slevách v asku a odkazech na výrobce masivního nábydku. Vy z toho nemáte divný pocit? A víte proč se tady furt řeší cena? Poniváč ta je pro naprostou většinu investorů naprosto zásadním faktorem. A když se tato rubrika tváří jako seriozní a důvěryhodný web, který chce radit budoucím investorům, měli by uvádět naprosto pregnantní a ucelená data o cenách jednotlivých prací, jinak článek naprosto pozbývá smyslu. Kor když jeho nadpis zní tak jak zní.

0/0
6.1.2009 19:13

načbo

Re: RE

podívejte se na web, za kolik se prodávají domy kolem Phy a byty v novostavbách kolem Phy... Aha?

0/0
6.1.2009 19:16

bambus_trambus

Re: RE

Co aha? Tomu nerozumím.

0/0
6.1.2009 19:18

načbo

Re: RE

to je to poznání z porovnání cen...tedy, ta úspora

0/0
6.1.2009 19:19

bambus_trambus

Re: RE

Pořád tomu nerozumím.

0/0
6.1.2009 19:23

načbo

Re: RE

tak ty ceny porovnejte a porozumíte. Navíc si myslím, že cena 16.500,- /m2 je příjemná. Je pravda, že nebyla přímo v článku uvedená, ale dala se vypočítat z plochy podlaží (viz plánky) a celkové ceny. A jestli ani toto vám nestačí, tak .... příjemný večer

0/0
6.1.2009 19:29

bambus_trambus

Re: RE

Furt nevím co mám srovnávat...jako byt u Prahy a dům u Prahy? Srovnávat nesrovnatelné?  Nicméně našel jsem byty v řadové zástavbě v Unhošti (cca 5km od tohoto konkrétního domku) . Při zhruba stejné velikosti obytné plochy a se zahradou 450 m2 jsou za cenu tohoto konkrétního domku samotného. Srovnal jsem, no a co? Pořád nerozumím.

0/0
6.1.2009 19:34

načbo

Re: RE

shrnutí: na mě ten článek udělal ten dojem, že všechny kroky, které mažele postoupili pro to, postavit si dům, tedy od výběru firmy (byly i dražší), výběru technologie (jsou i méně úsporné) a výběru zařízení, které vypadá vkusně a často i nákladně (mohli přeci jít snažší cestou, nedat si tu práci s výběrem a koupit dražší stejně vyhlížející) vedle zařízení opravdu drahého až po zrcátka za 39,-, povedlo se jim uspořit ve smyslu poměru fce + estetika x cena. Mohli i levněji, ale to by se jim třeba nelíbylo a nevyhovovalo.

0/0
6.1.2009 19:43

bambus_trambus

Re: RE

Aby jste mohl posoudit, zda výběr technologie výstavby, nebo i firmy opravdu uspořil, musíte o ní něco vědět. Nebýt příspěvku samotného dodavatele, nevíme o technologii v podstatě nic zásadního. A i když tedy teď o ní něco víme )díky příspěvku do diskuse), stejně si nelze uděla základní představu o úspoře, protože prostě srovnání s jinou technologií zde není prezentováno.

0/0
6.1.2009 19:51

Radek0075

Re: RE

Jak souvisí cena domu na klíč na "vlastním pozemku" s tím, co nabízejí RK? ......Aha?  Za stejnou cenu ten dům ta firma postaví u Prahy, u Olomouce, nebo třeba na okraji Karlových Varů. 

0/0
6.1.2009 21:21

koldina

RE

Bohužel opět potvrzení, že jsme národ závistivců.Rv Rv To, že autor napsal takovýto titulek neznamená, že se tady snad musí lidi urážet,že Radku 0075 !! Jde tu snad o to, zda se ti to líbí nebo ne?Kolik je to stálo je mi jedno, nadpis nenadpis, já to neplatila.Ale ty máš asi nějaký mindrák, že Radku 0075 ??:-)

0/0
6.1.2009 18:59

bambus_trambus

Re: RE

Proč jste hned taková vztahovačná. hlavním motivem článku (a vyplývá to především z nadpisu) jsou úspory při stavbě a zařizování. A pak se dozvíme, že paní ušetřila dvě kila na zrcadlech. Vám to nepříjde směšné?

0/0
6.1.2009 19:03

načbo

Re: RE

mě to směšné nepřijde, protože nadpis hovoří o volbě technilogie a zmínka o zrcadlech je jen pro bobavení (což paní redaktorce vyšlo ;-D). Takže úspory jistě přijdou (dle odborného výkladu dodavatele stavby) a jistě již přišly při výběru firmy, tam jistě byly vyšší nabídky. V článku se píše, že výsledně nezaplatili ani kačku navíc, takže taky ušetřili, protože to obvyklé není

0/0
6.1.2009 19:10

bambus_trambus

Re: RE

A vy jste vyčetl z článku v čem konkrétně je ta úspora? Je tam někde vyčíslena? Marně hledám.

0/0
6.1.2009 19:14

Radek0075

Re: RE

A co jako závidím? Chtěl jsem se něco hodnotného dozvědět z článku o bydlení. Teď díky němu vím, že je dobré mít pozemek koupený před pěti lety, že na sádrokartonovou stěnu se výborně hodí sádrokarton, že výška místností je pouhých 260 cm. To jsou doopravdy informace k nezaplacení.

0/0
6.1.2009 21:26

koldina

RE

Vůbec jsem nepochopila tuto diskuzi. Nechápu, proč tu každý řeší, kolik je to stálo. Mně se dům i zařízení líbí, je vidět, že se tomu majitelka pověnovala, ostatně bydlí tam ,že.

0/0
6.1.2009 18:38

načbo

Re: RE

moje řeč!:-)

0/0
6.1.2009 18:42

Radek0075

Re: RE

Když seš nechápavá, to je tvůj problém.   Přečti si alespoň nadpis toho článku. Třeba pochopíš. A když ne, tak se taky prd stane:-)

0/0
6.1.2009 18:45

no.respect

Proč je ta bouda dražší, než podobná v BRD?

Luxus po česku?

0/0
6.1.2009 18:21

načbo

Re: Proč je ta bouda dražší, než podobná v BRD?

nepovažuju vkus, typický  pro naše sousedy, za vzor estetiky, spíše naopak.  

0/0
6.1.2009 18:47

Jannynov

Re: Proč je ta bouda dražší, než podobná v BRD?

Za to průměrný český vkus je vrcholem estétství.......8-o

0/0
6.1.2009 19:39

načbo

Re: Proč je ta bouda dražší, než podobná v BRD?

souhlasím!!!! Tohle ale není průměrný dům;-)

0/0
6.1.2009 19:45

other_side

.....

nevim,asi ziju v jinem svete, nelibi, a moc drahy, ono beztak, v praze a kolem je to drahy vsechno, predrazeny, nadhodnoceny, sorry, ale kupoval jsem pozemek za 5kc/m, a je tam mnohem lip nez u prahy.

0/0
6.1.2009 17:57

načbo

Re: .....

mě líbí, je jinej než ostatní v současnosti na vesnicích stavěný, všechny na jedno brdo, nevkusné, rádoby okázalé. A, že vypadá jako stodola? Vždyť stojí na vesnici!! Asi vám tam chybí zlaté mříže v oknech, což?

0/0
6.1.2009 18:03

palis

slovo dodavatele

Donedávna jsem žil v představě, že tak hloupé diskuse jsou pouze na Seznamu. K věci a pro ty, kteří tomu rozumí: tepelný odpor obv.pláště 6,65 m2K/W, Ny 196, Psi 10,4 h, okna s izolačním trojklem, nosná konstrukce z lepených I nosníků s minimalizací tepelných mostů, tepelná izolace ve stěně Rockwool 260mm + fasádní deska Hofafest 60mm s omítkou.

Z toho plyne, že dům je nízkoenergetický s dostatečnou tepelnou akumulací umocněnou betonovými podlahami v obou podlažích.

K ceně: zastavěná plocha 113m2 ve dvou podlažích, cena za 1m2 zastavěné plochy 16.593,-Kč/m2.

0/0
6.1.2009 17:10

bambus_trambus

Re: slovo dodavatele

To jako mluvíte o tomhle konkrétním domě? Vy jste ho stavěl? Jestli ne, jak víte že je takhle postavený?

0/0
6.1.2009 17:26

palis

Re: slovo dodavatele

protože se můj příspěvek jmenuje slovo dodavatele, předpokládám, že by Vás mohlo napadnout, že jsme ten dům stavěli my.

S pozdravem

Jaromír Eisman

0/0
6.1.2009 17:34

bambus_trambus

Re: slovo dodavatele

To jsem si nevšiml. Moje chyba. Teda, já jsem článek četl už před oběde, možná si ho špatně pamatuju, ale nic z toho, co jste teď napsal v něm není.  A to je právě chyba, kterou zde většina diskutujích kritizuje. Autoři článku raději zmíní slevněná zrcadla, než aby konkrétně popsali ty nejzákladnější prvky domu.

0/0
6.1.2009 17:47

Corsini-1

Re: slovo dodavatele

Ne, že bych se této diskuse chtěl nějak zvláště zastávat, ale řekl bych, že z velké části za její úroveň odpovídá kvalita článku.

Ostatně - uvádíte, že nosná konstrukce je z lepených I a v článku je přitom uvedeno, že stavba je z fošen...

A pokud hodláte povznést úroveň diskuse, tak si odpustěte zjednodušení, kdy tvrdíte, že dům je nízkoenergetický, protože obvodové stěny mají velký tepelný odpor a v oknech jsou trojskla.

0/0
6.1.2009 20:15

MPík

Re: slovo dodavatele

Ten dům se mi moc líbí. Rád bych tak za 5-7 let prodal byt v Praze a splnil si sen s domkem za Prahou (směr Plzeň). Určitě bych chtěl něco nízkoenergetického, moderního, ale rozhodně ne nevkusného (věžičky, antické motivy, výklenky, ...). Tohle se mé představě hodně blíží. Jaká je životnost takového domu?

0/0
6.1.2009 20:21

načbo

dům

Všechny diskuze ve stejném duchu závist a v počtu stejných "čtenářů" ach joRv nuda;vadí vám majitel - hráč NHL? jak jste na to přišli, vždyť pod fotografii s drezy je napsáno, že hokej nikdy nehrál? ;-) teplovzdušný rozvod? vždyť v článku není ani zmínka, hm, asi jsem přehlédl..odborné info? studujte na odborných serverech... No jo, to jsme prostě my, Češi [>-], věčně nespokojení....i když vlastně, teplo v tom našem dvanáctipatrovém paneláčku se přeci nedá ničím nahradit, tam spokojení jsme, a jak!, můj dům, můj hrad V

0/0
6.1.2009 16:59

Pan Navratil

Re: dům

Za slovo "drezy" by vskutku měly být alespoň dva týdny nepodmíněně.:-)

0/0
7.1.2009 15:00

kanarek1

dum

dobre jsou i ty hodiny v koupelne a na stene nad schodistem, jejich ucel nechapu:-) sedacka s pohledem do zdi s miniaturnim stoleckem taky dobry:-) kritizuji se tradicni domy se sedlovou strechou, ze jsou neesteticke, zato tato nemozne rozmistena uzka okna, ktera jsou hnus i zevnitr, viz pohled do kuchyne a obyvaku, a nemozny hranol prochazici domem, jsou vydavana za esteticku. Je to cele smesne, jen blnou lidem, ktere jsou jak stado ovci hlavu. A za 5 let zase budeme cist, nevskusne krabicoidni domy s uzkymi okny a roztristenou nevhodne barevnou fasadou...Ach jo.

0/0
6.1.2009 14:43

načbo

Re: dum

víte, že otázka vkusu souvisí s inteligencí. Taky architektura i design patří na akademickou půdu. Přeberte si to jak chcete.

0/0
6.1.2009 18:44





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.