Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nejlepší je koupit starý dům a opravit jej, radí odborníci

Chcete změnit svoje bydlení, ale nevíte, jestli přestavět starý dům, nebo koupit už zrekonstruovaný? Poradíme vám, jak se co nejlépe rozhodnout. S dotazem jsme se obrátili na odborníky z renomovaných realitních kanceláří.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Muf Puf

Pánové

odborníci z realitek evidentně nemají pojem natož přehled o nákladech na rekonstrukce, protože kdaž to potom sečtete s pořizovací cenou, vjde vám cena vyžší než u novostavby.

0/0
10.1.2009 14:47

ibid

Proč iDNES maže příspěvky?

Včera jsem zde uveřejnil info o autorce článku, jinak zaměstnankyně reklamní firmy. Její jméno bylo nahrazeno nicc neříkající zkratkou. Příspěvek byl slušný bez jakýchkoliv vůlgarit, přesto byl smazán. Ptám se proč??? 

0/0
7.1.2009 8:55

chytrejkluk

hm

živí mě stavební práce ..veškerý rekonstrukce atd... starý dům = " jen zdi " a obrovská  spousta práce .

0/0
6.1.2009 21:46

Pan Navratil

Re: hm

ále prdlajs, to jenom v případě, že chcete uplést z ...... bič.

0/0
7.1.2009 15:05

phi

jediny co jsem z clanku pochopil

je to, ze realitky se snazi prodat ruiny a moc se jim nedari

:-/

0/0
6.1.2009 20:07

algra

???

Nepatří ta diskuze pod jiný článek? V tomhle článku se píše o volbě mezi koupí již zrekonstruovaného staršího domu a možností sami si barabiznu zrekonstruovat - a diskuze je plná řečí o novostavbách... 8-o

0/0
6.1.2009 15:54

bifbif

Konkrétní příklad

Zrovna mám za sebou rekonstrukci bytu (cca 90m2) v rodinném domku. Domek byl co se týče hlavních stavebních konstrukcí v pořádku (poctivá německá vila z 30tých let), což ošem neplatilo o TZB. Čili kompletní rekonstrukce - částečná změna dispozice, voda , odpady, plyn, topení, elekttřina, okna, dveře, podlahy, stropy, kuch. linka a pod. - vše bratru za  0,9M Kč. Je to moc nebo málo ?

Jedná se o jednu z nejhezčích zastavěných lokalit ve městě (menší okresní město).

0/0
6.1.2009 15:22

Jannynov

Re: Konkrétní příklad

to je vcelku dobrá cena

našel jste asi levnou firmu, jinak nevím

R^

0/0
6.1.2009 15:39

vymrzovac

Re: Konkrétní příklad

pokud to děláš pouze v tom jednom bytě 90m2 bez zateplení vnější fasády,tak je cena vysoká.Otázka je těch stropů,tam by to mohlo odpovídat.Máš zpracován projekt vč.výkazů výměr.V tom případě bych doporučoval oslovit další firmy pro konkurenční nabídky a dále jednat o ceně.Na menší okresní město bych to viděl reálně,zejména pokud bys firmě dal práci v baráku v období leden únor,kdy některé firmy berou práci v baráku i za cenu minimálního zisku.

0/0
9.1.2009 9:05

vymrzovac

Re: Konkrétní příklad

sorry,teď jsem si všiml,že to máš za sebou,ne před sebou;-)chybička se vloudí

0/0
9.1.2009 9:06

Vasis

nesouhlasim ...

rekonstrukce je fakt sebevrazda ..

1.kdyz uz neco prestavujete, je potreba to vzit z fleku (okna, topeni, elektrika, podlahy, zdi, vsechno .. kdo to neudela, bude casem rozkopavat novou podlahu aby vymenil odpad atd. V podstate novou mistnost vsunete mezi stare zdi

2.starsi domy jsou vetsnou z kameniny a dalsich materialu, ktere nejsou zrovna koser. V lete v zime je studena zem. Plesnive kouty, proste slaba mista.

3.budete do toho stale cpat prachy a cas. Je to celozivotni prace. ale to je ostatne kazdy barak.

0/0
6.1.2009 15:20

Pan Navratil

Re: nesouhlasim ...

z toho vyplývá, že lepší je nebydlet???:-)

0/0
7.1.2009 15:07

Vasis

nesouhlasim ..

0/0
6.1.2009 15:10

Jannynov

stejně by mě zajímalo

Starých baráků je přehršel a přibývají.

Bytů máme na obyvatele také dost, dle statistik. Jsme někde na úrovni Rakouska, možná lépe na byty/na obyvatele.

Lidí dlouhodobě v čr ubývá, populace stárne. Tak proč ta bublina, bydlení by "mělo být" dostatek až nadbytek.

Není ? Nebo jak to je ?

:-)

0/0
6.1.2009 13:24

klatil

Re: stejně by mě zajímalo

Je to asi tim, ze spousta lidi si svuj ci zdedeny byt ponechava. Bud jej pronajimaji, nebo taky ne, podle nakladu. My jsme si take byt na kraji mesta ponechali, je v osobnim vlastnictvi, platime jen fond oprav, a to neni moc - tak je prazdny, obcas v nem prespim. Je to vsak stale dobra forma ulozeni penez. Takto vidim ja.

0/0
7.1.2009 7:49

Jannynov

no, těžko říct

mluvím ze zkušenosti s opravou vily zy 30 let, nebyla to ruin, nicméně....práce na desetiletí, neřkuli napořád

pokud je dobrá, hodně dobrá lokalita tak se to vyplatí

Jestli ale jde o vesnici, zprava soused topící odpadkama, zleva velkochovatel všeho možného --- vesnice bez infrastruktury, obchod zrušený, školka není, nemusí se podobná oprava

vyplatit nikdy. Prostě dle místa.

0/0
6.1.2009 13:17

svarak z krabicoveho vina

Jen plky a stejně to neprodáte

Naprosto dementní anonce na přílohu Bydlení. Ale jinak spojení "odborníci z renomovaných realitních kanceláří" mě fakt pobavilo! (AAAbyty...) ;-D;-D;-D;-DRvRvRvRv

0/0
6.1.2009 13:15

klatil

Kazdopadne

Uz jenom kvuli poloze. Vilka ze 70-tych let na peknem miste v obci je lepsi nez v satelitu pod lesem U zajice 3. Take jsem to tak udelal, s rekonstrukci taky nejsem jeste hotov, ale to uz jsou jen malickosti. Cas mne netlacil (stale mame byt) a nemusel jsem se zadluzit na leta dopredu. Jestli je to financne vyhodnejsi nevim, ale tak to vidim ja. Jen proboha ne dum na klic na jehoz stavbu nemuzete dohlizet, kvalita takovychto staveb je vseobecne znama.

0/0
6.1.2009 12:45

Honza423

Proboha to NE!!!

Dovolím si upozornit že dnes je 6. ledna, takže tohle je hodně špatný apríl navíc zcela mimo datum. Rekonstruoval jsem domek -v relativně slušném stavu a pomáhal při rekonstrukci dalších tří. Po propočtu veškerých nákladů (nepočítám ty roky dřiny a zdraví v haj....) jsme všichni jednoznačně dospěli k závěru že za ty samé prachy co nás to celkem stálo jsme mohli koupit už hotový dům na klíč včetně malého pozemku. Jediné pozitivum bylo že během těch let jsme v tom už mohli žít. Nic víc - nic míň. Žádná další pozitiva nehledejte. Pokud barák vysloveně nezdědíte tak se to prostě nevyplatí pokud si ho chcete předělat dle svého gusta. Apropo barák je pryč, mám pozemek a chystám se stavět nový :-)

0/0
6.1.2009 12:02

vymrzovac

určitě bych se na to neptal realitních makléřů............

....řešil jsem to před 10ti lety.Tehdy jsem si propočetl,že starší domek cca do 10-15km od města+2auta vyjdou levněji než novostavba ve městě.Koupil jsem 25let starej barák,a začal postupně rekonstruovat.Ovšem pozor,rekonstrukce nebude nikdy hotova! Šlo to postupně:plyn,topení,voda koupelna,dílna,krbovky,druhá garáž,sezení u krbu,posilovna,bazén,sauna..........to si nikdy u novostavby nebudete moci dovolit.Veškeré vložené finanční prostředky do této nemovitosti, včetně dobře zaplacené vlastní práce,mohu kdykoliv dostat prodejem zpátky,ale proč bych to dělal,že?Navíc pozemek cca 900m2 si dnes k novému domku málokdo pořizuje,většina novostaveb se staví od plotu k plotu,protože je to drahé......klidně bych šel znovu touto cestou!

0/0
6.1.2009 9:49

vymrzovac

Re: určitě bych se na to neptal realitních makléřů............

ještě důležitá připomínka: TO VŠE BEZ DLUHŮ;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
6.1.2009 9:52

Garion.

Re: určitě bych se na to neptal realitních makléřů............

No to ale srovnáváš nesrovnatelné - novostavbu ve městě proti rekonstrukci na venkově (uý minimálně kvůli ceně pozemku). Srovnej to samé v stejné lokalitě. Já to fakt řeším teď a pořád mi to vychází lépe pro novostavbu. Mám byt 3+kk v centru Plzně a chci postavit barák 10km za Plzní. Cíl mám stejnej jako ty - bez dluhů :-). Vše ufinancovat z prodeje bytu.

0/0
6.1.2009 10:05

vymrzovac

Re: určitě bych se na to neptal realitních makléřů............

;-D;-Dmladý optimista už jsem v životě byl........

0/0
7.1.2009 7:57

Garion.

Re: určitě bych se na to neptal realitních makléřů............

;-D optimista jsem, to určitě, ale mladej rozhodně ne. Děti mi procházej pubertou a chci mít domek tzv. na starý kolena. Pár mých kamarádů a známých takhle postavila nebo teď staví a jejich rozpočty a skutečně prostavěné finance mám k dispozici. Takže si msylim, že mám důvod tím optimistou být. A když náhodou rozpočet překročím o půl mega, tak taková hypotéka se bude relativně lehce splácet. Horší by byla hypo na 2 mega.

0/0
7.1.2009 11:14

Aorticka

Re: určitě bych se na to neptal realitních makléřů............

Zní to sice hezky, ale tech let strávených prací a ničením se co ještě, ještě bude potřeba udělat.. začneš na jednom konci a na druhém se ti to začně znovu hroutit.... myslím, že slepovat a přilepovat na stary (jasně záleží jak starý) barák je blbost.. raději vše znovu... Ale za prahou? No já nevím....to dojíždění by mě ničilo :-( i kdyz to vyjde finačně stejně, čas strávený v autě ti nikdo nezaplatí... ;-)

0/0
6.1.2009 10:02

Pan Navratil

Re: určitě bych se na to neptal realitních makléřů............

To máte blbou práci teda ale ;-)

0/0
6.1.2009 10:28

vymrzovac

Re: určitě bych se na to neptal realitních makléřů............

třeba dělá kuchajdu ve školní jídelně a tak si nosí  domů knedlíky;-D.....já dělám ve stavebnictví;-)

0/0
7.1.2009 8:00

vymrzovac

Re: určitě bych se na to neptal realitních makléřů............

;-Dv té době jsem to měl 8minut autem do města do práce od branky k brance.Nikde nemluvím o Praze(nejsem blázen).Dnes mi cesta do práce trvá 45minut,protože dojíždím cca 40km. Jinak barák musí být tak trochu koníček,jinak je lepší zůstat v paneláku......ty ale určitě do práce nejezdíš,máš to 10minut pěšky,že?

0/0
6.1.2009 11:51

Pan Navratil

Re: určitě bych se na to neptal realitních makléřů............

Njn, to je přesné - barák musí být tak trochu koníček (a je fuk, jestli je člověk kutil, nebo si na to přitáhne pohůnky). Ale má to ty výhody přizpůsobení, zkuste něco předělávat v paneláku, sousedi vás sežerou na posezení. Pokud to vůbec jde, že.

0/0
7.1.2009 15:10

Garion.

Ptákovina

Větší ptákovinu jsem už dlouho nečetl :-) Zřejmě dobrá práce RK. Sám řeším už delší dobu tohle téma. Moje paní chce bydlet hned v domku, takže preferuje starší dům s lehkou rekonstrukcí, já raději 2 roky počkám a chci si barák postavit sám podle sebe. Zatím mi to finančně vychází, že ho pořád levnějí postavím než koupě starého s rekonstrukcí. Navíc mám svou prioritu mít aspoň nízkoenergeťák, ne-li pasivní dům. Což si moc dobře u rekonstrukce 50 let starého domu neumím představit. Další argument je, že si ten dům postavím podle vlastních představ, kdežto u každé rekonstrukce seš něčím omezen.

0/0
6.1.2009 9:13

Jannynov

Re: Ptákovina

ano ano, přesně tak

v mnoha přpadech je poctivá rekonstrukce dražší než pěkná novostavba

navíc okolí, některé současné vesnice, i ty tzv "blízkopražské" jsou tragické...bez infrastruktury, bez služeb

0/0
6.1.2009 13:19

svarak z krabicoveho vina

Re: Ptákovina

Starý RD na pasiv nikdy nepředěláš, na NED jen těžko a za nesmyslné peníze. Pokud chceš NED či pasiv, tak jedině novostavba. Navíc, paninka je zřejmě naivní, nic takového, jako "lehká" rekonstrukce neexistuje (To si představuje, že vyměníte radiátory, kachličky v koupelně a dáte na zem plovoučku a je hotovo)?

0/0
6.1.2009 13:21

Garion.

Re: Ptákovina

Ano, tak nějak si to představuje. Zase má jiné přednosti :-) Nejhorší je, že mi pořád posílá odkazy na prodeje různých domků v lepších či horších stavech nebo i domy po rekonstrukci. Do toho bych ale už vůlbec nešel. Raději ruinu, kde zůstane jen obvodový zdivo a všechno nový. Do toho bych však šel jen tehdy, kdy by to byla fakt zajímavá lokalita ve městě. Jinak asi ne.

0/0
6.1.2009 15:40

svarak z krabicoveho vina

Re: Ptákovina

Dobře děláš. Nenech se zlomit, jinak to v tobě bude celej život hryzat.

0/0
6.1.2009 15:52

klaraw

Re: Ptákovina

mám stejný názor !!!R^

0/0
6.1.2009 15:56

chorchloj

Re: Ptákovina

Ano to je pravda.

Jenze to ma i druhou stranu. 

U starsiho domu budes mit lokalitu s lepsi dostupnosti vseho. Poznas existujici situaci a sousedy. Driv mely domy vetsi pozemky. Mas skoro jistotu, ze se nezmeni okolni zastavba, nebudes leta koukat na stavbu a spinu stavby nekde za plotem. Investici muzes rozlozit a vyrazne snizit okamzite zadluzeni. Atd atd

0/0
6.1.2009 21:31

Corsini-1

Vypadá to na blížící se slibované krachy realitek...

Další snůška bIbých keců. Nákup starého domu je pro laika obrovské riziko. Neexistují žádné dva stejné domy, i kdyby tak na první pohledy vypadaly, každý dům je svým "originálnám" způsobem navržen a postaven a každý dům je v jiném prostředí a jinak užíván.

Nikdy nemůže normální věci znalý člověk tvrdit, že je rekonstrukce starého domu lepší, než stavba nového, a nebo naopak, dokud není znám ten konkrétní dům na konkrétním místě a představa investora.

Náklady na pořádnou rekonstrukci jsou kapitola sama pro sebe.

0/0
6.1.2009 9:05

eizoeizo

Redakce, nadpis je o něčem jiném než článek,

jindy zase mimózní bombastické nadpisy u Kachnovin. Vyhoďte už toho ožralého nadpisáře. Rv

0/0
6.1.2009 7:25

Martin V

jako vtip dobrý

Pokud se rekonstrukcí myslí zbourat a začít znava tak mají pravdu, ale člověk musí ten pozemek získat ta za polovinu ceny domu.

Nebo je ten dům starý tak maximálně pět let. Stejně, ale nemá dispozice jaké si člověk přeje a jakákoliv rekonstrukce či oprava je dražší než to samé prováděné na zelené louce a výsledek nikdy nebude tak dobrý, jako když se dům staví celý znova.

Nevím jestli je to technicky možné,ale u takových článků dávejte pryč ty informace o důvěryhodnosti iDnesu

0/0
6.1.2009 7:02

Shumway

Re: jako vtip dobrý

před třemi lety jsem předělával dispozici v rodiném domku, v podstatě stěhoval kuchyň na opačný konec baráku , přestože  se jednalo jenom o jednu místnost a maximum práce svépomocí zahučelo do toho 250 tisíc a výsledek se při nejlepší vůli nedá nazvat ničím jiným, než kompromisem

0/0
6.1.2009 8:40

Martin V

Re: jako vtip dobrý

Ano přesně tak, prostě je to kompromis a za dost velké peníze. Postavit si to celé znova, udělá se to jednodušeji a nejspíš i lépe

0/0
6.1.2009 11:44

Jan Gutbayer

MUHEHE

Dlouho jsem se takhle nezasmál... není to tak dávno, co byly všude články "jen ne rekonstrukce, spousta rizik, raději stavět na zelené louce" a teď  je to "rekonstrukce rulez"? Jak vidno, realitky mají tento seriosní deník v hrsti...

0/0
6.1.2009 2:18

Shumway

Re: MUHEHE

však ony ty zelené louky, zejména kolem Práglu vypadají....:-)

0/0
6.1.2009 5:51

venomacek

naprosto dementní článek.

Pokud se nejedná o úplnou ruinu, zaplatíte ve finále o několik mega navíc oproti novostavbě. Demoliční práce + odvoz suti, sanace základů, často problematická dispozice.. Ale těžko kritizovat něco, co je jenom výkřikem do tmy, neuvádí se "startovací" stav kupce, lokalita...  takže zpět k titulku příspěvku.

0/0
6.1.2009 1:33

sdsa

Re: naprosto dementní článek.

taky to prece psali odbornici :) realitkam se nedari prodavat stary barabizny, tak rikaji jak je vyhodne rekonstruovat.

U novostavby si udelam rozpocet a vim kolik me to bude stat. U stare kulny riskuji uz pri koupi. Jakmile se shodi omitka, stropy, atd. a najednou se ukaze, ze je treba vrazit dalsi 2 mega a jsem totalne v .....

0/0
6.1.2009 1:50

Pan Navratil

Re: naprosto dementní článek.

ale prdlajs to snad odborník pozná předem a i když může být kostlivec ve skříni, tak to není větší riziko jak u novostavby, kterou vám firma sprasí (máte záruku 2 roky ;-D) nebo nedodrží rozpočet protože vícepráce.

0/0
7.1.2009 15:13

venomacek

Re: naprosto dementní článek.

jasně, profík stavař mi pomůže hodně. Jenže baráky, ve kterých se dá bydlet, ale nejsou přitom nic moc, jsou hodně předražený.. Pokud mi nepasuje parcela/lokalita, nikdy bych do toho nešel.

0/0
8.1.2009 23:57





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.