Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Rodina se vrhla na proměnu bytu 2+1 v panelovém domě

Čtyřčlenná rodina koupila zanedbaný byt 2+1 v panelovém domě v Českém Krumlově. S jeho rekonstrukcí si ale neví rady. Potřebují se zbavit umakartového jádra, vyřešit dispozici a byt kompletně zařídit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ISA

stop Kačence

Prosíme zadat jinému designérovi (nejen ty barvy jsou děsné) nebo vypsat soutěž pro čtenáře - spousta chytrých diskutérů by se mohla realizovat a nejen kritizovat...

0/0
6.1.2009 13:47

sektik

Zase se strhl slovní průjem!

Nevím, proč si lidé najímají architekty, když je národ plný takových odborníků! (alespoň nejčtenější server se jimi jen hemží).8-o

Mně se ten první byt líbí, akorát ta rekonstrukce vyjde min. na 2x tolik a u této rodiny bych spíše počítala s nižšími výdaji.

Druhou variantu jsem vůbec nepochopila -asi aby neměli na výběr a museli platit:-/

0/0
5.1.2009 20:26

leather-man

Re: Zase se strhl slovní průjem!

Ale no tak, Kačenko.

0/0
7.1.2009 11:22

kopretinka987

kuchyň se spotřebiči za 23 tisíc

Když je člověk chytrej, může mít všechno levně -

my jsme koupili super kuchyň i se spotřebičema - sklokeramická deska, trouba, myčka, digestoř a vestavná lednice za 23 tisíc!!!! Je dřevěná a nádherná, parádní, za ty peníze bysme se na lepší nikdy nezmohli, tahle je použitá ale super. Prodávaj to na http://www.kuchyn.webnode.cz/ a maj rustikální i moderní a fak slušný ceny a navíc nám pán i poradil, jak to seskládat doma, aby to bylo skvělý, vůbec nás to řešení nenapdalo, no prostě nadšení!!!!

0/0
5.1.2009 18:12

Collin7

Paneláky

Zase se tu probudila diskuze a obhajoba paneláků. Prosím vás, udělejte si pár výletů a rozšiřte obzory.

Za prvé, investice to je minimálně riziková. Na západě většina paneláků skončila jako gheta pro nepřizpůsobivé, mezi nimiž uvázli Ti kdo se nemohli přestěhovat do lepšího. Ceny bytů v takových ghetech pak samozřejmě strmě spadly. V ČR vzhledem k množství paneláků bude situace jiná, prominentní sídliště budou určitě dobrá i v budoucnu, ale ostatní budou víc a víc zandedbávaná a některá určitě čeká černý osud.

Moderní byty, to není jenom dispozice, dobrá okna a dobrá zvuková izolace; ostatně toto se dá zkazit i na novostavbě (ale většinou ne, konkurence je tvrdá, chyby se dnes TRESTAJÍ /trhem/ a to je dobře). Jde taky o celkovou dispozici. Např. jsem bydlel v moderním bytě, který byl v obdélníkovém bloku s vlastním atriem, uzavřeným vstupem, omezeným počtem bytů v každem "vchodě", vstupy na čipovou kartu, zahradnickou službou, kamerovým systémem, bezp. službou, podzemní garáží, atd.

0/0
4.1.2009 18:54

Collin7

Re: Paneláky

Porovnejte to se sídlišti. Parkování je zde každodenním stresem, který zabere v pohodě 20min. (opravdu nevím jak to Ti lidi snesou), služby jsou často neexistující nebo v nevyhovujících prostorách komunistických priorů a středisek a bez ladu a skladu. Chybí mezivrstva mezi vnějším prostředím a byty, určité uzavřené prostředí pro místní komunitu (atrium, ohrazení,...) - byty jsou tak vystaveny zlodějům, společné prostory vandalům a feťákům. Údržba okolí je minimální či žádná protože je všech (=nikoho).

Nunto poznamenat, že takový služby nejsou drahý, pro XX bytů vyjdou jednotlivce na 0,nic.

Ne že bych chtěl paneláky odsoudit úplně, každopádně to je realita pro spoustu lidí a často jediná možnost bydlet blízko centra velkýho města. Ale netvrďte nesmysly o jejich funkčnosti a dokonalosti, když jste nepoznali celé spektrum možností bydlení. Investovování do nového bytu v moderním komplexu stojí přinejmenším za úvahu a zhodnocení.

0/0
4.1.2009 19:03

Collin7

Re: Paneláky

Ten "černý osud" nebyla rasově motivovaná poznámka ani narážka, řekněme že jsem chtěl říct "špatná budoucnost".

Nicméně jsem si uvědomil, že stojí za zmíňku osud paneláku na jednom sídlišti v Ostravě, kam se nastěhovalo pár Vietnamců, pak víc a nakonec skoupili většinu bytů v celém asi 12ti patrovém paneláku, protože většina lidí se v tom prostředí necítila dobře. Zbytek byty nemůže prodat, jsou neprodejné ani za zlomek trční ceny bytu např. v protějším paneláku. To je další riziko bytů a týká se mnohem víc starších a špatně situovaných bytů než těch nových a moderních.

0/0
4.1.2009 19:08

Aorticka

Re: Paneláky

Nemůžu nereagovat..

Bydleli jsme v novostavbě, jednak za Prahou (asi 5 km za Suchdolem),cestování příšerný, hodiny v autě,v noci se MHD tam těžko dostanete, no neskutečný "opruz" pro mladé lidi co se chtějí večer jít někam bavit a to nemluvím o chudákovi dítěti, který každý večer a každý ráno musí dojížtět do školy :(. Za druhé o kvalitě odhlučnění bych teda doooost pochybovala. Dost se na všech novostavbách šetřilo,takže paní vedle v bytě si kýchla a my to slyšeli i při zaplé TV, to nemluvím o těch nad námi...Za další bych chtěla říct, že při prohlídce některých jiných novostaveb,i těch co byly tady v proměnách představeny, se mi otvírala kudla v kapse. Naprosto nesmyslná řešení, úzké chodbicky, kuchyň pláclá přímo do obyváku, takže to není obyvák, ale kuchyn se sedačkou apodobně...Takže novostavba x panelákový byt má dle mého jen jednu výhodu a to, že jsou nové...a to je asi tak vše :-P

0/0
6.1.2009 10:29

Collin7

Re: Paneláky

No vidíte to díky své špatné zkušenosti hodně jednostranně. Nevím jaký bydlení je k dispozici v Praze, ale bydlel jsem v pár novostavbách ve světě a víceméně jsem v těch bytech byl spokojen. Hluk byl vždy v bytovce problém, ale prakticky jenom kvůli tomu že se šířil v létě skrze otevřená okna. Jinak pokud byli normální sousedi, no problém, ani hlasitá hudba nebo fotbalový šílenství nebyla za normálních okolností prakticky přes zdi slyšet.

Vzhledem k tomu že jsou v ČR závazný normy na průzvučnost stěn, měla jste svůj byt v novostavbě reklamovat a požadovat nápravu (je-li pravdou, co jste napsala).

Dispozice: Dnešní tržní prostředí dovoluje spoustu řešení, není to už komančovská uniforma. Drtivá většina návrhu jsou dobrá, protože před schválením projdou haldou ruk architektů, inženýrů, investorů,... Najdou se nezdařená cvičení nezkušených architektů, to je pravda. Ale většinou je nevyhovující dispozice vinou investora, protože stavbu/prostor využívá jinak, než jaký byl záměr.

0/0
6.1.2009 22:04

Collin7

Barvoslepá

No někdo tu poznamenal "ta ženská je snad barvoslepá". Já myslím, že to může být pravda.

Určitou poruchou vnímání barev trpí snad až čtvrtina lidí, přesně si to nepamatuju. Na internetu lze najít testy pro jednotlivé poruchy, s latinskými názvy.

Jak tak dlouhodobě sleduju ty hrůzný barevný kombinace a kreace, pravděpodobnost že iKačka trpí nějakou takvovou poruchou je vysoká...

0/0
4.1.2009 18:47

svarak z krabicoveho vina

Re: Barvoslepá

iKačka... ;-D;-DR^  S tvým dovolením (i bez něj ;-) ) začnu tohle oslovení používat...

0/0
5.1.2009 15:56

Ramios

Histerie

Mám pocit že někteří diskutující jsou asi stupidi, záchod je oddělený ne že není, vratký žebřík? Paní ho už vyzkoušela že ho hodnotí?Mám pocit že slovo panelák automaticky spustí histerii asi jako recenze nové škodovky.

0/0
4.1.2009 15:06

HOZ

Investice do paneláku

Investovat do bytů v paneláku je vyhazování peněz oknem. Ta rodina se tam za pár let stejně nevyjde, budou chtít něco lepšího, zaplatí za to spoustu peněz a tu stávající investici jim nikdo nezaplatí. Lepší pronájem a dát peníze na něco definitivního.

0/0
2.1.2009 17:09

eizoeizo

Re: Investice do paneláku

Definitivní je jenom rakev/urna. Lepší, když teď investují do menšího bytu, i když v paneláku, než dávat každý měsíc dost velké peníze za nájem. Cena toho bytu se bude pravděpodobně zvyšovat více než případné úspory atd, takže to je dobrá investice, i když se v budoucnu přestěhují do většího. Mimochodem, lepší je tolik podceňovaný byt v zachovalém paneláku na dobrém místě, než nějaká ruina se zpuchřelými rozvody atd., která se může honosit akorát těma cihlama a navíc je dražší.

0/0
2.1.2009 18:05

orken

Re: Investice do paneláku

jo jasne, cena bytu bude kazdy rok o 20% vyssi, co? ;-D  to jiste, dneska jsou ceny na vrcholu a kupovat byt na hypoteku(pokud ji vubec dostane) muze jen blbej

0/0
3.1.2009 16:50

bambus_trambus

Re: Investice do paneláku

Ale houbelajz. Investovat do paneláku se naopak vyplatí a to hned z několika důvodů. Jedním z nejhlavnějších je lokalita, poniváč stávající panelová sidliště, při své výstavbě byla situvána v podstatě do polí, a dnes, při obecném urbanistickém rozrůstání bytové a jiné výstavby, jsou povětšinou naprosto perfektně umístěna (co se dopravní obslužnosti týče) a naopak bytové novostavby jsou dnes stavěny do polí mimo jakoukoliv obslužnost. A  dalším naprosto zásadním důvodem, který hovoří ve prospěch staré panelové výstavby je provozně-dispoziční řešení bytů. Dnešní stavby jsou většinou hloupě a zbytečně poplatně nějaké pseudoarchitektuře a rádobyvypadání. naopak tehdejší panelová výstavba byla čistě účelná, (pro někoho nevzhledná) ale rozhodně funkční a obyvatelná. To co se dnes někdy prodává jako byt je v podstatě neustavitelná špeluňka která nesplňuje ani ty nejzákladnější  poučky o provozně-dispozičním řešení.

0/0
2.1.2009 18:56

Kachnicka21

Re: Investice do paneláku

No nevím, některý panelákový byty mají dispozici dost hroznou. Ale záleží na architektuře.

0/0
2.1.2009 19:16

bambus_trambus

Re: Investice do paneláku

Dovolím si tvrdit, že tak 95% panelové výstavby má naprostosto dokonalé provozně-dispoziční řešení vzhledem ke svému původnímu účelu. To že dnes je bytová situace trochu jiná a že se lidé pokouší dvacet let bydlet ve čtyřech lidech v bytě 2+1 je věc druhá.

0/0
2.1.2009 19:23

Kachnicka21

Re: Investice do paneláku

Mně třeba na panelácích vadí ty oddělené nudlovité kuchyně, často ještě na opačné straně od obýváku. Na druhou stranu některé byty, co se staví teď, mají dispozici fakt špatnou - je třeba dost problém najít byt, v němž ložnice není přímo vedle dětského pokoje, pochopitelně oddělené jenom sádrokartonem, nejlíp ještě se společným balkónem.:-)

0/0
2.1.2009 20:12

m.m.m.m.

Re: Investice do paneláku

100 % soulas. Opovrhované paneláky typu T06B s příčným modulovým systémem po 6 m představovaly sice minimalismus, ale byly FUNKČNÍ. Dnes jsou ideální pro přestavbu a když se panelák zateplí a vymění okna, není co řešit. Dnes se architekti často stydí i za pravý úhel a z bytů jsou pak paskvily a dispozice podle toho vypadají.

Můj byt jsem si přeprojektoval a přestavěl před třema roky - je na decinska.atlasweb.cz - předělat jde všechno, jen se u toho vyplatí přemýšlet a v každém případě povýšit funkčnost nad vizuálním dojmem.

Paní Mlejnková, podívejte se na to, klidně z toho udělejte vizualizaci a napište: "Čternář potřebuje poradit s přestavbou bytu 3+1. Požaduje samostatný záchod, koupelnu s rohovou vanou a pračkou, oddělené zádveří, šatnu... Vytvořila jsem hned deset variant! A v jedné (té ode mne) se mi podařilo všechny požadavky splnit!

0/0
3.1.2009 9:22

volic_plukovnik

Re: Investice do paneláku

Zato paneláky jsou ukázkou pravých úhlů, že? Křivé zdi, spáry mezi panely, stoupačky v tragickém stavu, topení nese zvuk po celém domě, ošklivé společné prostory, starý výtah, malé a zastaralé koupelnové jádro... myslím, že to bude chtít mnohem víc, než jen zateplit a vyměnit okna.

0/0
4.1.2009 11:12

leather-man

Ty woe Kachno,

už se na to fakt vyper.

0/0
2.1.2009 17:07

svarak z krabicoveho vina

Re: Ty woe Kachno,

Kéž by, kéž by...

0/0
5.1.2009 15:53

Zly_Soused

Cena bytu 2+1 a 3+1

Tak jsem se pro zajímavost podíval na ceny panelákových bytů v ČK a rozdíl mezi 2+1 a 3+1 je asi 250t. Tolik bude stát minimálně tahle rekonstrukce. Fakt nechápu co vede lidi k tomu, že se nastěhují ve 4 do tohodle kamrlíku, když mají možnost koupi něco většího.

0/0
2.1.2009 15:36

Jižák 4ever

Re: Cena bytu 2+1 a 3+1

Jestli ono by to 3+1 pak třeba taky nepotřebovalo tu investici 250t do rekonstrukce. :-/

0/0
2.1.2009 16:24

Monstrum Anonymič Anonymov

Na přání čtenářky jsem oddělila koupelnu od WC.

Hmm a kolik hodin musela čtenářka Kačku přemlouvat ? 8-o

0/0
2.1.2009 13:36

Trisws

zajímavá varianta dětského pokoje

Varianta dětského pokoje s postelí zasunovatelnou pod pódium se mi celkem líbí. Pro jednou částečně zvládnutá úprava, až na ty strašlivé barvy.

Původní stav koupelny je děsivý.

0/0
2.1.2009 11:33

oId fashioned Vince III..

inu, nic jiného

než vrhnutí rodině nezbývá:-)

0/0
2.1.2009 10:14

5@5

pozadavky zakaznika ,...

.. je sice dobre vec od ktery se odpichnout a ktery je treba zkusit dodrzet ale ze zkusenosti muzu rict ze kolikrat jsou zcestny a nekdy i neralny. A kdyz architekt(ted nemyslim Kacenku) vymysli uplne neco jineho tak se to ve finale muze i tomu zakaznikovi libit a zjisti ze ty jeho pozadavky nejsou tak dulezite a to co vymyslel architekt je vlastne lepsi. Takze nikdy nelze brat pozadavky zakaznika jako dogma.

PS: timto nazorem nehodnim tuto promenu..:-)

0/0
2.1.2009 10:04

mustgo

Re: pozadavky zakaznika ,...

souhlas...dělám ve službách, tak vím, o čem to je a ty to víš takyR^ (ale aspoň snaha je dodržet by být měla a když to nejde, tak to zdůvodním:-))

0/0
2.1.2009 10:25

eizoeizo

Re: pozadavky zakaznika ,...

To máš sice pravdu, ale je třeba to napřed zákazníkovi vysvětlit. A když s tím vysvětlením nesouhlasí, tak to buď uděláš podle něj nebo se rozejdete, když se mu nechceš přizpůsobit - on je ten, kdo to platí a tedy i rozhoduje.

0/0
2.1.2009 10:54

mustgo

požadavky zákazníka

vždycky sem měl za to, že požadavky zákazníka jsou k tomu, aby se plnily...tady to nějak nevidím...

var1: kde je volně stojící lednice? kde bude spát druhé dítě?

var2:ta pracovní deska pro děti má být co?

obě var: který jídelní stůl je původní?v čem je chlapcova záliba ve středověku? kde je stávající postel? a navíc, pokud ke všem topením dám nábyte, tak tam zmrznu..a o klasické lince mám celkem jinou představu....

0/0
2.1.2009 9:14

Kachnicka21

Re: požadavky zákazníka

Přesně. Ten zastavěný radiátor v obýváku těžko dá dost tepla, navíc se pravděpodobně jeden rodič v noci usmaží. Dětský pokoj - no hrůza. Nechat jedenáctiletého syna lézt po vratkém žebříku, na který bych nevlezla ani já;-), postel holčičky je zřejmě ta zasunovací - panečku, já být pětiletou holčičkou, tak jsem z takové postele nadšená.:-/ Na co je tam to pódium, o které se budou děti přerážet, fakt netuším, barva pokoje v příjemné kancelářské šedi - no hrůza. Obývák mi nepřijde tak zlý, až tedy na to topení, kuchyň mi přijde dost moderní.

0/0
2.1.2009 12:14

Radek0075

Re: požadavky zákazníka

Třeba jsou ty děti nechtěné. Co můžeme vědět:-)

0/0
2.1.2009 15:06

Jannynov

Re: požadavky zákazníka

I nechtěné dítě by si mohlo spokojeně žít bez pódia. A bez depresivní kanclovýmalby v pokojíku.

:-P

0/0
2.1.2009 15:57

Kachnicka21

Re: požadavky zákazníka

Jo jako že tajný požadavek čtenářky byl, aby si děti zlomily při běhání po pokoji vaz?;-D:-P

0/0
2.1.2009 19:14

Jannynov

rodina vrhla

;-D

Ty bombastické titulky nemají chybu.

Barevné spektrum také ne.

0/0
2.1.2009 8:53

bradavice

traga

Tak tohle je totální průjem, kompletně pos-ranej byt ;-DR^

0/0
2.1.2009 8:49

raajev2

panel vs. cihla

Ahoj, rád bych se zeptal na rozdíl mezi panelovým a bytem z cihel. V čem jsou paneláky horší? Předpokládám, že cihla má lepší "tepelné" vlastnosti. Ale jinak mě nic nenapadá, děkuju moc.

0/0
2.1.2009 8:17

stabil

Re: panel vs. cihla

dobry den, neni to o jen teple. Kdyz se panel zatepli a vymeni okna, tak ma vlastnosti vnejsiho plaste obdobne. Problem bude stale v tepelne izolaci stropu mezi byty. V panelacich jsou vetsinou tzv. nulove podlahy, tzn. betonova sterka na panelu a pak jen pvc. Kdyz se nad Vami v byte nebude topit, tak je to citelne znat. Na to navazuje snad nejvetsi problem a tim je zvukova nepruzvucnost. V tomjsou panelaky vetsinou o poznani hure. Tenke pricky mezi pokoji, nevyhovujici mezibytove steny a hluk sirici se pres stropy je znamy problem. A to jak vzduchova (prenos hluku) tak i krocejova (chuze po podlaze)... A pak staci, aby si nad Vami v byte v chodbe nekdo nalepil dlazbu na stavajici strop a klapani kramfleku slysite u Vas doma... mozna i hure... Na druhou stranu bydlim nyni v 80 let starem cihelnem cinzaku s betnovymi (chodba a koupelna) i drevenymi stropy (pokoje) ... steny i stropy jsou uplne stejne nevyhovujici jak tepelne tak zvukove... tepelne mosty... a dnesni cinzaky taky nic moc

0/0
2.1.2009 10:57

mustgo

Re: panel vs. cihla

přesně tak...není nad slušně vychované sousedy, kteří neustále řvou po dětech a v tom lepším případě se ve 3 ráno s křikem a nádobím honí po bytě:-© a nebo pejska, který začne v 6 ráno výtRv

0/0
2.1.2009 16:29

bambus_trambus

Re: panel vs. cihla

Ano, to všechno je pravda, ale vezměte v potaz i jié faktory.  ať si říká kdo chce co chce, tehdejší centrální plánování mělo rozhodně svůj smysl. Dnes rostou bytové novostavby jako houby po dešti bez jakékoliv další návaznosti. Dále, tehdejší panelové byty byly nesrovnatelně lépe dispozičně řešeny. Celkově byla panelová výstavba téměř dokonale typizovaná. Jednotlivé byty spadaly do kategorií a byly jak užitnou plochou, tak počtem místností  dokonale určeny k bydlení jednotlivým typům lidí a rodin. Dnes se nic takového neděje, v podstatě se jen naflákají hnusné 2+kk a nic dalšího se neřeší. Rozhodně bych staré paneláky nezatracoval, osobně si myslím, že v mnoha faktorech jsou výrazně lepší, než dnešní novostavby.

0/0
2.1.2009 19:13

Kovis

Re: panel vs. cihla

Lépe dispozičně řešeny? Tak mám dojem, že jsem kus svého mládí strávil v jiném paneláku než v tom, o kterém mluvíte. Ovšem že mnohé dnešní byty stojí taky za starou bačkoru, to s vámi souhlasím.

0/0
3.1.2009 0:02

Jana11

Re: panel vs. cihla

Aha, já si říkala, že ta "chvála cihly, nechvála panelů" je nějaká fáma. Bydlela jsem v cihle i panelu. Teď bydlím v cihle a stýskám si po posledním panelu (bohužel maličkém). Slyším každý krok nad sebou, drnčí mi z toho stropy, vrznou dveře od skříně, cokoli. V kuchyni slyším (občas doslovně) puštěnou televizi. V panelu jsme ani nevěděli, že máme nějaké sousedy.

0/0
3.1.2009 15:22

eizoeizo

... aneb Šťastný nový rok

vám přeje Vaše Kachna.

(a vy jsem doufali, že se mě letos zbavíte, parchanti. ;-D)

0/0
2.1.2009 8:01

Jannynov

Re: ... aneb Šťastný nový rok

naštěstí jde jen o novinářskou kachnu, s tím přáním

;-)

0/0
2.1.2009 17:25

AmalkaVila

Záchodokoupelna

Áááá koukám že naše "dizajnérka" si neodpustí záchodokoupelnu ani při výslovném přání ODDĚLENÉHO WC! ;-O(Y)RvNavíc se mi v těch dvou variantách moc nepřekrývají místa wc a vany tak chci vidět kudy budou tahat rozvody. ;-D

Kachno až poprvý nedáš šéfredaktorovi tak končíš, tohle nikdo normální nemůže dovolit! ;-D

0/0
2.1.2009 8:00

barnaked

Barvy

Ve vsi ucte pouzivate silene barvy, a to vim, ze barvy jsou zkreslene, presto jsou vzdy desne a hlavne tvorite tmave byty, Maly  byt potrebuje svetle barvy nejen nabytku, ale i sten.

Jinak reseni 1) je mnohem lepsi nez reseni 2) uz jenom proto ze WC je oddeleno od koupelny, jinak kuchyn je docela velka, proc zde nepripravit okolo stolu posezeni pro hosty (tj. pouzit stohovaci kresilka). V pripade, ze rodina musi bydlet v 2+1, je do obyvaciho prostoru lepsi nepoustet navstevy. Navic pani domu nebude muset behat sem a tam. Jo a tu televizi v kuchyni bych si odpustil. A v obyvaku by mohla byt klasicka vyklopna(?, takova co visi na stene, terminus technikus neznam) postel, na gauci neni zrovna pohodlne spani.

0/0
2.1.2009 7:50

wandering star

Tohle je pro amatéry.

Příště bych prosila pro čtyřčlennou rodinu v nejlepším případě garsonku. Do dvaplus kakáče se musí vejít lidí nejmíň 6, jinak ta hra nemá spád.

0/0
2.1.2009 7:18

mi..

hruza, des a bes!

jako obvykle. co me na tom ovsem nejvic sokuje, je to sileny barevny spektrum. ta zenska je snad barvoslepa, nebo zije u nejaky cisticky, jinak si ty prujmovy - jak to tady kdysi kdosi nazval - barvy nedokazu vysvetlit.

0/0
2.1.2009 1:49





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.