Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dřevostavba vyžadující minimum energie na provoz: skvělá investice pro rodinu

Pohodlí, minimální spotřeba energie, prostor pro koníčky. To byly základní požadavky na nové bydlení rodiny ze severní Moravy. Prostě kvalitní rodinný dům.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ppetr1

energie

tepelné ztráty, způsoby záloh   - to by me taky zajimalo,jenze to se na iDnes bohuzel nikdy nedovime.kdyz uz tak radi v soucasnosti uvadeji tyto stavby,tak bych taky prosil i s temito parametry,ale skutecnymi.ne vypoctovymi.

bohuzel je nekdy realita od skutecnosti hooodne vzdalena.

ze s temito domy na iDnes uz neprisli pred 5 lety a vice!

0/0
31.12.2008 11:34

ZA/PI

Děkuji předem redakci,

že příště uveřejní půdorysné řešení, TZB domu, tepelné ztráty, způsoby záloh a osazení do terénu. A když pasivní, tak doplnit o řešení likvidace černé a šedé odpadní vody,dešťovky. Má dům nějakou pomocnou stavbu na nutné stroje a nářadí a průběžně odložené věci?

Největší problém? Do podobného obvodového pláště se mi dostala kuna. Bylo divné, že v okolí zmizely veverky (rychlejší je kuna). Naštěstí to vyřešil vlčák (rychlejší kuny). Jinak parádní bydlení.

0/0
30.12.2008 19:57

vymrzovac

Re: Děkuji předem redakci,

R^to buď rád,že se ti tam svislejma spárama ve vnějším obložení nedostala voda.to potom jede plíseň ve dřevě!.....P.S. informace o nenasákavosti minerální vaty si ověřte pomocí vody,ať zbytečně nediskutujeme

0/0
31.12.2008 8:01

Montgomery

A co sníh pane architekte?

Jsem zvědavý, jak bude pan majitel  toho architekta vychvalovat až jednoho dne otevře ráno dveře a dovnitř se mu nahrne sníh, který tam přes noc navál vítr. Architektura je krásná věc, ale bydlení a provoz je o něčem jiném. Výhled na Lysou horu...tam to bude asi foukat :-)  Architekti obvykle s takovými drobnostmi jako jsou sníh, závěje, déšť, vítr, bouřky nepracují. Oni tam přece bydlet nebudou.

0/0
29.12.2008 23:52

phi

Re: A co sníh pane architekte?

eh, to je vtip ? kolik těch závějí asi na Frýdek-Místecku bude ?  a které dveře vlastně komentujete, ty jižní na terasu nebo ten hlavní vchod v severozápadním rohu ?

0/0
30.12.2008 1:46

romsky aktivista

Re: A co sníh pane architekte?

kdyz se zadari, tak zaveje tam jsou jak svine

0/0
30.12.2008 8:24

Montgomery

Re: A co sníh pane architekte?

Pokud nebudou závěje a sníh, tak proč potom vlastně zateplovat?

Není třeba komentovat konkrétní dveře. Vítr totiž může foukát různými směry. Kdysi si stavitel před koupi pozemku tento prohlédl i v zimě a podle obvyklých směru větru volil umístění dveří. Nehledě na umístění stavby takřka na úrovni terénu - to opravdu nedokážu pochopit.

0/0
30.12.2008 10:20

WILL62

ŠTĚK

Zdravím - pracuji v oblaszi centrální integrace staveb - tj - vlastně technický, finanční engineering a realizační část - předesílám že nemám ani stavebniny ani stavební firmu a je mi lhostejný kdo bude z čeho stavět - jen když tu čtu ty bláboly všználků a všeumětelů....běžte raděj na pivo....hezkej den

0/0
29.12.2008 16:47

romsky aktivista

Re: ŠTĚK

tvuj prispevek nema hodnotu ani piva "lahvac" "hezkej", co to je za slovo :-©;-D

0/0
30.12.2008 8:25

Krak

Re: ŠTĚK

To je běžné slovo obecné češtiny, ty chytrej...

0/0
30.12.2008 20:17

Septisin

Re: ŠTĚK

Kritici pravopisu opovrhující diakritikou mě vždy spolehlivě pobaví...

0/0
31.12.2008 6:59

bambus_trambus

nádherná reklama

Bože, to je zase snůška blábolů.Ty dementní reklamní kecy už jste si na ihojte po té kritice opravdu mohli odpustit ale evidentně vám to nesačí. Nikdo normální se zbytkem mozku v hlavě si něco takového nemůže za vlastní peníze postavit, to je snad jasné i těm nejzapřízáhlejším příznívcům pasivní výstavby. Tohle je ukázkový příklad odporně nekonomického stavění rodinných domků obecně. To že je postavený  jako pasivní je spíš mínnus. a vubec co se rozčiluju, stejně je to jen debilní reklama.  

0/0
29.12.2008 16:32

Neumětel

Domy z cihel stojící stovky let jsem viděl

Kde můžu vidět takovýto dům postavený z překližky, který stojí alespoň 50 let? Těch 50 let je zhruba doba, na kterou si člověk staví barák. Ve třiceti postaví, v osmdesáti zatřepe bačkorama. Potomci ať si s tím dělají, co chtějí. Jen abych viděl, jak to po těch letech vypadá, jak to izoluje, jak degraduje ten materiál. Prostě to ve mně nebudí důvěru - nemá to historii a dlouholeté zkušenosti.

0/0
29.12.2008 15:14

Praotec

Zase

krabice v pastelovych barvach z drahou udrzby a bez oken.Koupelna vypadajici jako morna .Nic k jasotu:-/

0/0
29.12.2008 14:23

alberus

Téměř k ničemu

Je to naprosto neekonomické. Způsob provedení stavby a její zateplení ji prodraží o zhruba dva miliony korun. Tuto částku protopíte v klasickém domě za zhruba pětašedesát let. Nehovoře např. o detailech, kdy plazmová televize s příkonem 300W vám bude značně přetápět obývák, nebo že zemní kolektor, kterým nasáváte vzduch do domu začne uvnitř plesnivet. A tomu nelze zabránit žádným antibakteriální povrchem, nprotože vždy bude v některé jeho částí rosný bod.

0/0
29.12.2008 13:37

sirkeci

Re: Téměř k ničemu

To přeháníte, pasivní dům se dá postavit o pár stovek tisíc dráž, ne však víc, než půl milionu. Energeticky se vyplatí, spíš jde o to, že RD je z hlediska zdravého rozumu nechutnost.

0/0
29.12.2008 14:04

ppetr1

Re: Téměř k ničemu

vy uz jste takovy ZR videl?videl jste nekdy treba vzduchotechniku po 25 letech provozu??pokud ne,tak tu nesirte vase pripitomele domenky,kdyyz to neni pravda.

takovy s temi jejich uvahami mam nejradsi ale logiku nepobrali vubec zadnou a kdyz nemaji praxi,tak teorii absolutne mizernou.

bohuzel takovych Janosiku se vetsina lidi chyta - problem tech lidi,kteri si nechaji pak postavit radeji klasicky dum.ten Janosik jim totiz ty energie platit nebude !;-O

0/0
31.12.2008 11:44

sirkeci

"Stará" pravda

Stará známá pravda architektů, urbanistů a ekologů říká, že pro životní prostředí je šetrnější bydlet ve starém nezatepleném bytě ve městě než v energeticky pasivním RD na předměstí :-/

0/0
29.12.2008 13:25

aloisq

Re: "Stará" pravda

ano, to rikaji predevsim ti, co na tech periferiich si uz domy postavili a ted samozrejme nechteji, aby se tam stehovali dalsi. To znam.

0/0
29.12.2008 14:20

sirkeci

Re: "Stará" pravda

prosím vás a kdo další by tam chtěl? ;-D

0/0
29.12.2008 14:47

JSA

Re: "Stará" pravda

Třeba jááá R^

0/0
29.12.2008 21:18

georgesco

a cena??

Nikde tam není, na kolik taková legrace přijde...

Taky se pořád mluví o dřevostavbě, přitom je to samá izolace, to, že je to obložený palubkama z toho nedělá dřevostavbu.

0/0
29.12.2008 11:33

phi

Re: a cena??

nejspíš z toho dělá dřevostavdu konstrukční systém, chytráku

0/0
29.12.2008 11:35

georgesco

Re: a cena??

aha, no jo, koukám, edřevostavba evropského standardu...  ;-D

ty mám na dvoře tři

zavádějící, leč terminus technicus...

OK, beru.

0/0
29.12.2008 11:47

tatami

Kecy

Za prve -tak hnusnou stavbu aby pohledal, to se opravdu povedlo.

za2-Nainstalovat ve Frydku solarni vytapeni je odvazny cin a hodne by mne zajimal vysledek. FM je obecne velmi studene dira a podle mych vypoctu cca 30  let zpatky nestaci solarni panely ve FM pokryt spotrebu .

solarni clanky- To je dost usmevna historie. Zatim nejsou  vyvinute solarni clanky ktere by se zaplatily. Neco noveho v tomto smeru s podstane vyssi ucinnosti maji kanadani ale zatim je to v laboratornim stadiu.

0/0
29.12.2008 10:47

phi

Re: Kecy

a můžeš poprosit doktora, ať vyfotí stěny tvé cely a zprostředkuje nám tak tvé výpočty ?

0/0
29.12.2008 11:37

Rubik1

Re: Kecy

Jenze majitel s tim pocita, ze se mu solarni clanky nezaplati. On to chce jen ze zajmu o techniku. Je to takovy jeho konicek a investice do konicka se nevraci.

0/0
30.12.2008 2:38

Korsičan

Ohřev vody v bazénu

a jen 1m3 akumulační nádrž 8-o?

0/0
29.12.2008 8:53

viki09

Re: Ohřev vody v bazénu

Bazen prece pres akumulacku nejde, do toho se prave vybiji ten solar, aby nepretapel akumulacku...

0/0
29.12.2008 19:35

NoLimits

Hnusná krychle...

Stavbu se "citlivě" podařilo "zasadit" do okolí, jako pěst na oko...

0/0
29.12.2008 8:31

Rubik1

Re: Hnusná krychle...

R^:-)

0/0
30.12.2008 2:39

vymrzovac

čas ukáže......

...co to bude dělat v létě,až se ten barák ohřeje sluncem.Ta atrea s rekuperací tomu bez chlazení asi moc nepomůže.Barák možná je energeticky úsporný v zimě,ale co v létě? Tlachání o fotovoltaických článcích na výrobu vlastní energie? Asi nevíte,o čem píšete.Na každou kW elektrického příkonu investice minimálně 100tis.,a tedy návratnost někde v nedohlednu,a i to za předpokladu dne,jasné oblohy a co největší zimy,protože s rostoucí teplotou se jejich účinnost snižuje. S ohledem na čistotu ovzduší v oblasti bude nutno do nákladů započítat i údržbu toho větracího systému.majitelé "radonových domků",pro které byl tento systém původně vyvinut,budou vědět,o čem mluvím

0/0
29.12.2008 8:02

chytryhorak

Re: čas ukáže......

Je vidět, že o tom nic nevíte.  Rekuperace funguje v létě jako klimatizace.

0/0
29.12.2008 10:06

georgesco

Re: čas ukáže......

ale přívodní vzduch se musí chladit. Funguje to samozřejmě lépe než klasická klima, ale energii si to veme.

0/0
29.12.2008 11:37

Leto_II

Re: čas ukáže......

vzduch do rekuperace se dnes chladí/ohřívá sám, a to alespoň padesát metrů dlouhým potrubím uloženým pod zemím, kde se teplota vzduchu upraví na cca 8°C. Pokud tedy chcete rekuperaci užít jako klimatizaci tak tento vzduch už dále neohříváte a náklady nijak nestoupnou. Pak to chce ještě využít odpadní teplo z odchozího vzduchu ale to je již další věc...

0/0
29.12.2008 18:39

viki09

Re: čas ukáže......

Klimatizace=uprava teploty a VLHKOSTI privadeneho vzduchu, uz se to naucte :-)

0/0
29.12.2008 19:37

Rubik1

Re: čas ukáže......

Ano, taky by me hrozne zajimalo, kam se odvede vlhkost ze vzduchu v lete. Pokud to neresi, tak se vysrazi v podzemnim privodnim potrubi a v te vlhkosti tam neco poroste, namnozi se a vysledek neznam.

0/0
30.12.2008 2:43

viki09

Re: čas ukáže......

Samozrejme ze ke kondenzaci vlhkosti v zemnim registru dojde, ale standardne se resi jeho odvod a navic pri velkem extremu zkondenzuje pouze par litru. Je treba si take uvedomit, ze zemni registr neni v provozu porad a za dobu neprovozu (muze byt klidne vic jak polovina dne) se vlhkost zase odpari...Pod timto clankem je zajimava diskuse k tomuto tematu: http://www.tzb-info.cz/t.py?t=2&i=2840

0/0
30.12.2008 21:10

Jáchym007

Re: čas ukáže......

Pri vsi ucte si dovedu predstavit nejakeho chytraka, ktery preleze plot a do usti zemniho kolektoru vykona "velkou potrebu" ;-D  To pak musi byt probuzeni :)

0/0
30.12.2008 22:29

vymrzovac

Re: čas ukáže......

a kam se odpaří? kolektor je v zemi,kanál je sací,vzd jednotka bude nad tím,takže mírnej vztlak a jde ti to do baráku.ty jednotky mají časový program,zapínají a vypínají pravidelně po několika minutách.V létě nelze počítat,zejména při trvalém chodu,s nějakým rapidním ochlazením vzduchu,protože to teplosměnná plocha, vzhledem k rychlosti a množství vzduchu,těžko odvede.kondenzovat to bude vždy,když bude teplota stěn pod rosným bodem

0/0
31.12.2008 7:57

viki09

Re: čas ukáže......

Ale vzdyt to nevadi, ze to jde do baraku...moje reakce byla na to, ze vlivem vlhkosti muzou zacit bujet ve vymeniku bakterie atd. Slo mi o to, ze kdyz tam nakondenzuje voda (mimochodem za tu chvilku jednoho intervalu ji nebude moc), tak se muze v te pauze zase odparit do klidneho vzduchu v lete, a to ze jde do domu je jedno...v predchozi diskusi slo o to, aby nestala ve vymeniku. Nevim s jakymi projekty jste se setkal, ale jednotky jsou vetsinou napojeny tak, aby privodni a odtahovy ventilator sepnuly zaroven s rozsvicenim v koupelne ci na zachode, popripade respektuji cidlo CO2 a az pri nezapnuti z vyse uvedenych duvodu na nejaky kraty interval sepnou, aby dum provetraly. Jinak bezi jen cirkulace.

0/0
4.1.2009 0:49

vymrzovac

Re: čas ukáže......

;-Dtak nám to teda vysvětli. jak budeš v létě klimatizovat,když ti v baráku vystoupí teplota na 30°C,zvenku budeš nasávat vzduch o teplotě 32°C? Na zemní kolektor nespoléhej.Pokud není průlezný(pochybuji o tom) aby se dal čistit,tak v něm za pár let bude tolik plísní(kondenzace) a různých exkrementů od hlodavců,že bude nehygienický a tedy nepoužitelný. Rovněž úvahy o zpětném získávání tepla z odpadních vod jsou tak trochu na vodě.Vem si kalkulačku a můžeš si vypočítat,že ušetříš kolem 30% nákladů na ohřev TUV,ovšem pouze v zimě,že,takže návratnost investice na tohle TČ v nedohlednu......Ovšem fandím těm,kteří ověří výpočty v praxi za vlastní peníze....P.S.  s Morávkovejma jednotkama jsem dělal,když jsi ještě tahal kačera;-D

0/0
30.12.2008 8:26

ppetr1

Re: čas ukáže......

koukam dalsi teoretik s radoby praxi ktery bydli v panelaku ;-D;-D;-D:-/

0/0
31.12.2008 11:49

vymrzovac

Re: čas ukáže......

něco konkrétnějšího nevymyslíš? něco jako odborná diskuse?.....zkus argumentovat trochu věcně a odborně. s takovejhlema znalostma bys zkoušku nesložil...............;-)....ani na střední:-/

0/0
2.1.2009 7:39

jendabenda

Hezký, asi i úsporný provoz

ale nikde nejsou uvedené náklady na výsavbu a údržbu v dalších letech. Proto o úsporách docela pochybuju.

0/0
29.12.2008 7:44

Widnes

Dřevo

Dřevostavba je stavebně fajn, jde to rychle a suše,  líbí se mě dovětek pana majitele, že musel stavební firmu hlídat - je to smutný, ale je to fakt. Jenom mě na domech pokrytých opravdovým dřevem fascinuje to, že si majitelé neuvědomují, že o dřevo je třeba se starat, ŽÁDNÝ nátěr, mimo vyjetého oleje nevydrží a  musí se pracně obnovovat, zvlášť na slunečné straně, to prostě nevyvrátí nikdo, JE TO TAK. A ještě by mě zajímala hodnota vypočtené a skutečné tepelné ztrátovosti tohoto domu. Obě hodnoty se totiž v praxi vždy liší, jen mě zajímá o kolik tady. A nakonec samotné náklady na vytápění, čili sečíst poctivě, co se do domu vložilo a a spotřebovalo (včetně životnosti panelů na ohřev vody,atd... )  Díky!

0/0
29.12.2008 7:42

Roumen

Re: Dřevo

S tim naterem mate uplnou pravdu, chtel jsem napsat totez. Mozna prvni nater pujde snadno, ale dalsi uz bude muset byt po prebrouseni a to je u tak velkych ploch fakt pakarna. Vzdy, kdyz vidim, jak si to nekdo dava dobrovolne na svuj dum kvuli "krase", tak trpim i za nej.

0/0
29.12.2008 11:14

Sběratel banánů

Re: Dřevo

Ten vyletej olej je fajn.Do tý doby,než to začne hořet,pak to jde velice rychle.;-)

0/0
29.12.2008 12:08

ppetr1

Re: Dřevo

bezte radeji sbirat ty banany ;-D;-D;-D

0/0
31.12.2008 11:51

Rubik1

Re: Dřevo

To víte, šetření není zadarmo. Buď se s nátěry nadřou nebo to draze zaplatí. Není nad tvrdou fasádu nebo lícové cihly.

0/0
30.12.2008 2:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.