Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nový dům roku 2008: malá vilka ve velké zahradě

Malá vilka ve velké zahradě v Nespekách od architektů Ladislava Lábuse a Marka Nábělka vyhrála soutěž Nový domov v kategorii rodinných domů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

3ska

jednooky kralem

diskuze se rozdelila na ty, kterym se to libi. ti maji vybrany vkus a rozumi moderni architekture. a tem co se nelibi - udajne burany s panelaku. ja se radim k tem druhym. nevidim nic originalniho, vyjimecneho. domu p. labuse stoji po svete x.

http://blog.2modern.com/2008/02/villa-nm-new-yo.html

http://www.trendir.com/house-design/?start=15

http://www.tna-arch.com/archi/archi_wa01.html

http://belzbergarchitects.com/#skyline-residence-f44a8

0/0
15.12.2008 18:26

fleret1

Re: jj:-)))))))

tak to mate pravdu  - jste jednooky kral --- ad 1. ani jeden z vami uvadenych prikladu nema s Labusovo vilou nic spolecneho --- ad. 2 - prvni vami ( zcela nesmyslne ) uvadeny priklad uz nestoji,protoze temer dokonale vyhorel --- je ale pravda,ze existuji domy s podobnou koncepci jako je Labusuv - nicmene Labus neni trapny kopista,zato vyborny architekt a jeho domy jsou originalni - vcetne interieru.

0/0
16.12.2008 14:29

Joxar

Další krásy na které jsem narazil:

http://www.beststyle.cz/architektura/116-cabin-by-fantastic-norway

R^ tohle je pro nekoho asi dost kontroverzni, ale myslim ze super napad

http://www.beststyle.cz/architektura/111-sun-slice-house

;-D stejne tak o tomto nekdo bude asi tvrdit ze to je konzerva a ne dum, ale prohlidnete si to poradne

0/0
15.12.2008 8:52

iuos

hmm

spíš zajímavý, než praktický a obyvatelný...

0/0
15.12.2008 15:32

barnaked

Docela zábavné

cist diskuzi o tom, co je krasne a co ne. Je to zalezitost vkusu. Muj je na strane arch. Labuse a stavitelu podobnych staveb jako je jeho. Nejvetsi legrace na tom vsem je, ze tihle radoby-znalci a kritikove bydli nebo bydleli v panelacich s umakartovou koupelnou a jinymi prisernostmi. Nebo v rodinnych domech typu krabice (dole garaz a technicke, na patre byt nebo klasicka kostka dole stari nahore mladi. Malokdo z nich bydli nebo bydlel v nejakem kvalitne architektem zpracovanem dome. No a to, co se u nas hromadne stavi, tj. spise panelaky nalezato. Obecne vzdychaji nad architekturou 200 let starou, ale pokud by v tom chteli bydlet, pamatkari by si rvali vlasy. Takze vazeni kritici moderni architektury, nezakryvejte svym zdesenim, co je to za hnus, to ze bydlite jako vetsina a nechcete vybocit z rady.  Dum nedela to jak vypada,ale kdo v nem bydli a zrovna ten vitezny nabizi tolik moznosti jak ho zmenit. Napriklad brectan na fasade, knihy v interieru na stole, zemi, kvetiny, co ja vim.

0/0
14.12.2008 13:10

bambus_trambus

Re: Docela zábavné

"Moderní architektura" je naprosto prázný a bezobsažný pojem....co to vlastně znamená? Když to má plochou střechu a tváři se to jako Tugenhat tak je to moderní? Tenhle rádobyfunkcionalismus je dneska opravdu hrozně moderní. Co se funkce (jako prvku pro bydlení ) obecně týče, nesahá to ani po kotíky obyčejnému katalogovému domku z ytongů za dva miliony. Žádný z těchto domů se ani přibližně nemůže rovnat klasickému meziválečnému funkcionalismu. Všechny do jednoho nejsou ničím jiným, než zlodějinou na investory, kteří v pocitu jakési osobní originality a ve snaze být za každou cenu odlišený stavějí tyhle předražené záležitosti aby pak v orgastické radostí křepčili blahem nad bezvýznamnou cenou v bezvýznamjné soutěži.

0/0
14.12.2008 15:39

barnaked

Radeji radobyfunkcionalismus

nez katalogovy domek a la podnikatelske baroko, ktere vyjadruje docela slusny nevkus toho, kdo je vytvoril, ale i toho, kdo se do nej nastehuje s velkou pohovkou a plazmovou televizi a rikaji si tatko mamko mame to tady krasne to sousedi nemaj, presto hned o dva domy dale stoji stejna hruza. Proto fandim kazdemu, kdo chce neco jineho neokazaleho a chce vybocit z rady. Ono nekdy designovy kousek je levnejsi nez ten z katalogu

0/0
14.12.2008 20:08

bambus_trambus

Re: Radeji radobyfunkcionalismus

Jo jasně, vybočíte z rady. Ale za jakou cenu? Rozhodně raději budu stát v řadě ale budu bydlet v rozumném domě, ne v dyzajnové parádě od nějakého "návrháře".

0/0
14.12.2008 20:30

jan.kratil@seznam.cz

Re: Radeji radobyfunkcionalismus

Budeš stát v řadě. V teplákové soupravě, s mozkem vygumovaným pivem, buřtama, bleskem a  televizí. Budeš na to hrdej a budeš si myslet, že jsi pochopil, jak správně žít.

Dovol abych se ti vysmál.

0/0
14.12.2008 22:26

bambus_trambus

Re: Radeji radobyfunkcionalismus

Dovol abych se vysmál já tobě (když už si teda tykáme). Ty zase vybočíš z řady s ošklivým pokusem o funkcionalismus, který má díky parádě tolik chyb a konstrukčních vad, že bude za deset let k nebydlení. Originální za každou cenu a spíš k smíchu než k obdivu, takové jsou povětšinou domy dnešních "architektů". Tyhle vesměs nevyjímaje. Ale hlavně že chápeš jak správně žít.

0/0
15.12.2008 6:28

3ska

Re: Docela zábavné

znam lidi, co bydli v panelaku a nemaji se vkusem problem. je to otazka financi a preferenci. jsou lidi bez vkusu s prachama a nechaji si postavit "moderni" krabici, hlavne at jsou videt. kritizujes usporadani dole garaz, nahore bydleni? tak to byva i u modernich domu, auta nelitaji. nevim jak kvalitu bydleni zlepsi knihy na stole, zemi, kvetiny.

0/0
15.12.2008 19:44

Frank Drebin

Ta vítězná vilka

se mi náhodou moc líbí. Jenom mně stále zní v uších věta našeho kantora, že s plochou střechou jsou jen pronlémy.

0/0
14.12.2008 13:02

bambus_trambus

Re: Ta vítězná vilka

To nám náš kantor přes víc jak dvaceti lety na průmyslovce říkal taky. Dneska už to není pravda.

0/0
14.12.2008 17:08

Hugo Horton

Tak zcela vážně,

ta vilka od Lábuse na fotce č.1, vypadá přesně jako umývárny v kempu na Orlíku.

0/0
14.12.2008 12:52

sirkeci

Tak opět tu diskutují samí "znalci

;-D

0/0
14.12.2008 12:47

h(r)ochy

Re: Tak opět tu diskutují samí "znalci

Promovaný...čtyřikrát do měsíce si přečtu bydlení pro každého. :-)

Ne vážně, nezlobte se na mě, ale trendy jako ocelově šedá myší šeď omítka...

ne že by ty baráky byly fuj a když si to tak majitelé přáli...ale ale...

0/0
14.12.2008 13:02

sirkeci

Re: Tak opět tu diskutují samí "znalci

Měla by ta stěna snad být barevná? To je laciné. Nejde o barvu, ale o strukturu, osobitost, ta šedivá stěna je fundamentem, ne "sádrokartonovou" kreací ve stylu cukrářských fasád zateplených paneláků... :-)

0/0
14.12.2008 13:17

h(r)ochy

Re: Tak opět tu diskutují samí "znalci

Ano, ano a tady právě dojdeme k tomu, s čím nelze než souhlasit. Struktura a "osobitost" v šedivé barvě by měla být standard na obyčejném paneláku/bunkru, místo toho je vydávána za něco speciálního(trendy:-) ). To co se s paneláky děje(materiály) je smutné..ale zase na druhou stranu, když ony ty laciné barvičky vypadají tak roztomile a hravě...je to takové veselejší...škoda že je spláchne první déšť :-)

0/0
14.12.2008 13:28

h(r)ochy

to je fakt

Přidávám se k ostatním se stoprocentním souhlasem. Až budu chtít bydlet v bunkru, tak si pořídím pohraniční z období předválečného. Holt "business" jak vyšitý. :-)

0/0
14.12.2008 12:44

zcek

bunkry

Tak jsem se dozvěděla, že in je bydlet v šedivém bunkru, na holých podlahách se skleněnýma zdma jako v akváriu. Zlatej můj panelák;-D;-DRv

0/0
14.12.2008 11:46

3ska

Mala Strana

to by me zajimalo, jestli nektery z tech domu prezije tu nadheru z Male Strany.

0/0
14.12.2008 9:57

ppc1500

Dům roku?

Tak proti gustu žádný dišputát, ale nějak mi v tom ujel vlak... Nemůžu si pomoct, mně se nelíbil žádný nový dům. Jedině ten historický dům, ale to je jenom rekonstrukce.

0/0
14.12.2008 9:02

Pavli1

ARCHTEAM

Nádhera R^V

0/0
14.12.2008 1:29

blazir1

Re: ARCHTEAM

co sis to proboha slehnul?8-o;-D

0/0
14.12.2008 2:44

kotatkoxxl

Re: ARCHTEAM

už to nehul ...

Většina těch baráků vypadá jako by se na nich ještě pracovalo a měly lešení :-/ To šedivý mi připomíná spíš nějaký sklad nebo bunkr. Z těch vítězných návrhů vypadá nejlíp Terasový dům v Košířích, ostatní před ním bych nechtěla ani zadarmo.

Líbí se mi jedině historický dům, ale ten byl rekonstruován R^

0/0
14.12.2008 7:37

SIFL

Re: ARCHTEAM

Chtělo by to se dovzdělat, aby pak člověk nepůsobil jako jouda ;-D

0/0
14.12.2008 11:14

zcek

Re: ARCHTEAM

Můžu se vzdělat jak chci, ale ty baráky jsou prostě hranaté příšery, vypadají jako bunkry, sklady, autoopravny nebo socialistické samoobsluhy, všechno je akorát holé, studené, prázdné a drahé. Na tom žádné vzdělání nic nezmění.

0/0
14.12.2008 11:54

marty119

Re: ARCHTEAM

No, právě v tom tkví důležitost onoho dovzdělání - že přestane vidět krásu jen v 200 let starých památkách a najde i i v moderních tvarech a nekonvenčních přístupech. Stejně jako ji hledali v kterékoli době i u staveb, které dnes považujeme za standard, ale tehdy budily stejné rozpaky až odpor, jako tyto stavby. A to se musí říci, že rozhodně ve své většině nepatří k nějakému extra avantgardnímu či progresivnímu směru - tak se prostě v současnosti staví a bylo by jich více (ne stejných, ale se stejným přístupem), bude jen lépe.

0/0
14.12.2008 12:27

blekkal

Re: ARCHTEAM

Hmmm. Vtip je v tom, že domy slouží zejména k bydlení, jakkoli se to pánům "umělcům" architektům nelíbí. A v těchto studeně působících hranatých obludnosetch se dobře bydlet nebude, jakkoli to může být třeba i exploze autorovy invence. Před lety jsem zažil vysoce originální a oceňovanou budovu, před níž intelektuálové učůrávali blahem. Já ovšem sledoval ty lidi co v tom museli pracovat, jak na ně působily šikmé stěny, fakt kůůůl nekonvenční barvy zvratků a hnijícího masa, kterými to bylo vymalováno a neschopnost se v tom prostoru orientovat.

Pane architekte, můžete se vzdělávat jakkoli chcete, ale ono ideální kolo holt prostě je a navždy zůstane kulaté. Můžete ho donekonečna umělecky okrašlovat například v šestiúhelníkovém tvaru, buď to bude drncat, nebo nepojede... ;-)

0/0
14.12.2008 12:35

zcek

Re: ARCHTEAM

Asi tak. Kdo postaví kanceláře plné stěn, které vypadají jako špinavý beton a vymaluje to na brutální zeleň, když otevřete skříň a ona nemá zadní stěnu, protože je zrovna in vidět ten hnusný povrch pod tím a ještě když vám to nasvětlí tak, že na stole nic nevidíte a ta špinavá hrubá zeleň se vám odráží od nepraktického lesklého stolu, nedá se otevřít okno, protože celý skleněná hrůza má okolo baráku ještě dvě vrstvy skla, aby náhodou ani molekula čerstvého vzduchu nepronikla, tak potěš. Viz budova na Andělu, kde sídlí Cetelem. Oceněná, úžasná, spousta cen a ocenění, ale žít se v tom nedá.

0/0
14.12.2008 13:57

Howard

Re: ARCHTEAM

No tak prave v dome od Labuse se bydli naramne - podivej se na vnitrni dispozice a pochopis. Ty jen vidis neco z venku a hned motas, i kdyz o stavbe vis prd.

Osobne bych si takovy dum taky nechal libit...

0/0
14.12.2008 14:17

dwart

Re: ARCHTEAM

"No, právě v tom tkví důležitost onoho dovzdělání - že přestane vidět

krásu jen v 200 let starých památkách a najde i i v moderních tvarech a

nekonvenčních přístupech..."

No já zatím vidím pouze kopírování komoušského a prvorepublikového funkcionalismu a na to "vzdělání" nepotřebuju..

0/0
14.12.2008 12:52

mi..

Re: ARCHTEAM

naprosto souhlasim.

jeste bych dodala, ze pro me je stezejni prostor, svetlo a vzdusnost. miluju budovy, ktery "oslavujou prostor". takova rotunda muze bejt taky pusobiva, ale rozhodne to neni stavba, co oslavuje prostor a svetlo. 

zaroven souhlasim, ze kolo je asi nejlepsi kulaty. jeden muj ucitel vzdycky rikal "don't try to reinvent the wheel".. takze tak.

0/0
14.12.2008 20:45

W.Cody

Re: ARCHTEAM

Takže jak to nemá sedlovou střechu a nejlépe brizolit tak je to hnus, že? ;-D

0/0
14.12.2008 14:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.