Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na návštěvě v unikátním domě, který propojuje ocelová lávka

Na první pohled takřka klasické venkovské stavení na Třeboňsku nabízí velkorysý a důmyslně řešený obytný prostor. Ocenila to i porota v soutěži Porotherm dům 2008.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

panchami

Pekne..

Pekne,libi se mi to,otevrene prostory,vzdusne.

Jedina vada,je to hrozne veliky a zbytecne,vzdyt se obyvatele musi sami sobe zakonite vyhybat.Anebo to bylo ucelem?;-)

0/0
23.11.2008 20:27

cyankáli v šampaňském

brr!

Nelíbí se mi to. A není to jak někdo níže spekuloval ze závisti, ale prostě proto, že to fakt není můj styl. Ten vikýř je strašnej, jediný co je zajímavý je ta lávka, ale zase, mít ji v obýváku? Jako hala je ta místnost zajímavá, ale obývák fakt nepřipomíná. A ten výhled v kuchyni do hromady dřeva mě taky nebere. Ale oceňuju prostor, to by se mi taky líbilo, i když mě by se líbil spíš nějaký barokní zámeček ;-)

0/0
22.11.2008 20:47

Martina 77

hezké!!

Takový strohý styl není pro každého, ale mně se líbí. R^Na fotografiích to skutečně vypadá sterilně, nezabydleně, ale to přeci není na závadu. (já bych to s rodinou hned zabydlela :-))

0/0
21.11.2008 8:57

vasek001

Prazdno

Take se mi to moc nelibi...pripada mi to jako spousta prazdnoty. Nevim kam autori takovy projektu chodi na inspirace. Zajimalo by me jak by se tady v cechah libylo neco ve stylu jake jsou prezentrovany na www.bgh.com. Pripadne mi, ze 90% toho tam ma napad a styl (krome toho ze je to profesionalne nafoceno)  napriklad koupelny:  http://www.bhg.com/decorating/room/bathroom/contemporary-bathrooms/

0/0
20.11.2008 22:28

vasek001

Re: Prazdno

loznice : http://www.bhg.com/decorating/room/bedroom/contemporary-bedrooms/?page=1

0/0
20.11.2008 22:34

TKC

Re: Prazdno

Jste-li obdivovatelem toho, co nabízejí zmiňované stránky, pak chápu, že se vám funkcionalismus nelíbí. Nemá opravdu nic společného s tou směsicí anglosaského folklóru a stylu a lá Ikea.

Nic proti tomu, ale Vy zase pochopte, že všem se nelíbí tohle.

0/0
21.11.2008 0:23

vasek001

Re: Prazdno

No ty stranky jsou podle vseho americke. Aniz bych byl priznivcem vseho americkeho tohle se mi libi. Styl a la Ikea? To by jste museli poradne pritlacit na prkenici aby jste si neco takoveho mohli dovolit tak nevim proc do toho tahate Ikeu ;-) Ono ty dva odkazy co jsem uvedl se tykaji jen jednoho stylu. Pokud se podivate na stranky pozorne uvidity spousty ruznych stylu ne jen to co jsem uvedl. Jinak "Funkcionalisnus" neni od slova funkcni? Pokud se podivate na ten barak kolit toho tam je skutecne funkcniho a kolik jen obeti zbesileho designu? Treba to hrbate zabradli? ;-)

0/0
21.11.2008 14:17

Hugo58

Re: Prazdno

Bhg mi nesedí - teda drtivá většina věcí, co jsem tam viděl. Nemám rád samoúčelnou zdobnost...

0/0
21.11.2008 9:12

vasek001

Re: Prazdno

Je tam hodne stylu ne jen to na co jsem dal odkaz. Podle me to tam se zdobnosti vetsinou neni nijak prehnane ,ale je to focene jako zabydlene na rozdil od tohoto nezabydleneho baraku. To take neco dela.

Kulata okna nejsou znakem zdobnosti? Ta jsou ciste funkcni ? ;-)

0/0
21.11.2008 14:20

svarak z krabicoveho vina

Re: Prazdno

Co se týče těch oken, tak s tebou 100% souhlasím, smysl jejich použití mi naprosto uniká. Třeba tady: http://bydleni.idnes.cz/foto.asp?r=dum_osobnosti&c=A081118_114001_dum_osobnosti_web

 - všude jsou rovné linie a ostré úhly a do toho najednou kulaté okýnko... Ten barák je místama fakt jak od pejska a kočičky.

Zábradlí je vysloveně designová záležitost. Vypadá to zajímavě, ale jak moc bude příjemné ho při chůzi po schodech používat?

0/0
21.11.2008 15:54

vasek001

Re: Prazdno

Jo jo, toho zabradli bych se bal. Mam dojem ze se to ani jako zabradli moc pouzivat neda asi bych se praskal do ruku o ty rohy......a uz vubec bych se nepokousel na tom zabradli vozit ;-D

0/0
22.11.2008 11:48

Hrochomut

NE NE NE!

pro mě absolutně "nezabydlitelné" stavení, prázdné, strohé, neosobní.. ale proti gustu.. vevnitř ať si to má každý, jak chce.. zvenku to je relativně standartně vyhlížející dům (i když se mi moc nelíbí, tak moc "neuráží"), úlety typu "okna z ponorky" se dají přehlédnout..

0/0
20.11.2008 22:14

maiba

Krásné

Je to opravdu nádherný dům, ale strašně neosobní. Trochu mi připomíná prázdnou výstavní síň. Bydlet bych tam nechtěla.:-/

0/0
20.11.2008 20:07

pavelthelong

vypada to dobre,

 i to zacleneni do CHKO. Jenom bych tak slepe neveril tepelnym cerpadlum, znam cloveka, ktery si ho poridil a diky spatnym propoctum firmy dosahne v zime maximalni teploty v obyvaku okolo 16 st C. Zalovat firmu slo, ale vysoudit nic neslo......navratnost investice na topeni minimalne 40 let je silne dobrodruzna....do te doby asi cerpadla nepreziji a budou potreba zase dalsi......

0/0
20.11.2008 20:04

svarak z krabicoveho vina

Zajímavé, ale asi poněkud nákladné.

" Stavba je vymyšlena tak, aby se v ní jednotliví členové rodiny vzájemně nerušili, a aby měl každý své soukromí"

Jak tomu mám rozumět? Že si raději nechodí na oči?

0/0
20.11.2008 15:42

chubascos

Re: Zajímavé, ale asi poněkud nákladné.

ne, že nejsou zvyklí bydlet ve dvou místnostech s kakáčkem a dokážou ocenit soukromí

0/0
20.11.2008 17:36

svarak z krabicoveho vina

Re: Zajímavé, ale asi poněkud nákladné.

No já mám spíš pocit, že se ten  barák snažili postavit tak, aby se museli potkávat co nejmíň.

0/0
21.11.2008 15:58

Hugo58

Lávka

Jo, a po lávce se chodí jen do pracovny, takže to s tím provozem ohrožujícím sluchovody majitelů asi nebude tak hrozný, že? A děti? Ke každým schodům se dá přece dát zábrana - ohrádka. To se dělá i v teplých typových domcích, ne??? Sakra, to mě to tu zase nakrklo...

0/0
20.11.2008 14:48

TKC

Re: Lávka

Ale no tak... že vás ty reakce tak překvapují? Většina místních kritiků si dovede představit jen jejich vlastní způsob života a žádný jiný. A oni v takovémhle domě nežijou, tudíž je každý, komu se dům líbí a bydlet by v něm chtěl, zpozdilý podivín. Že oni ve svém zaměstnání lítají po schodech třeba 3 patra nahoru a dolů několikrát denně? Že jim jejich děti na jejich chatě taky nepadaly z podkroví dolů? Nevadí, tady mohou kritizovat, tak kritizujou, co jim síly stačí.

0/0
20.11.2008 15:50

Hugo58

Re: Lávka

Ty reakce mě ani tak nepřekvapují, ale spíš udivují. S Vámi souhlasím naprosto do posledního puntíku! Já si takový dům také nemohu dovolit, ale to neznamená, že ho budu a priori považovat za špatný. Protože on špatný není, je velmi dobrý. Když si z něj zkusíte v dispozičním náčrtku vyjmout třeba jen část s kuchyní, jídelnou, obývacím prostorem a ložnicemi, zjistíte, že by mohla snadno fungovat jako menší samostatný dům, který by si mohlo dovolit už daleko více lidí a navíc by se jim hodil třeba na velmi úzký pozemek. A to je přece úžasné! Tomu říkám precizní rozzónování!!!

0/0
20.11.2008 15:59

Jannynov

Re: Lávka

Tento dům si dovolit pravděpodobně mohu, avšak to neznamená že nesmím na diskusi napsat svůj názor.

Pochvalný nebo negativní.

Nejhorší ze všeho je totiž kastování lidí - na ty co směj svobodně mluvit a na ty co nemaj nárok. Třebas dle výše konta.

:-©

0/0
20.11.2008 22:54

TKC

Re: Lávka

A to tady tvrdil kdo? Mně se zdá, že jste první...

0/0
21.11.2008 0:26

Hugo58

Re: Lávka

Nikdo tady netvrdí, že někdo může mluvit a někdo ne. Problém je snad v tom, že část příspěvků se evidentně vznáší na polštáři závisti. Že se lecko nedokáže odpoutat od toho, jak sám žije a pokusit se o alespoň trochu objektivní hodnocení...

0/0
21.11.2008 9:06

svarak z krabicoveho vina

Re: Lávka

Jám mám zase pocit, že tady někteří lidé nejsou schopni zkousnout negativní názory na evidentně finančně náročnou stavbu.

Přece ne každý, kdo má výhrady, musí být nutně socka s fotkou Paroubka nad postelí bydlící v 1+1 v regulovaném nájmu...

0/0
21.11.2008 16:01

vasek001

Re: Lávka

Myslim ,ze se mylis jestli si myslis ,ze bydleni lidi kteri si mohou dovolit barak za desitky milionu predstavuji vrchol archittektonickeho umu a interieroveho designu u nas a ze by se tim meli vsich jen inspirovar a zasnout nad tim. To ze je v tom utopeno spousta penez neznmena za to je umeni. A myslim si ze tenhle barak si na to zcasti jen hraje :-) Traci se mrknout trochu za hranice a uvidis vsechno trochu jinak.

0/0
20.11.2008 23:03

Hugo58

Re: Lávka

Mně spíš vadí to, že se kritizuje a priori - že většina názorů tady se nese v duchu: Je to velký, je to špatný. Existuje i spousta nádherných malých domů s omezeným rozpočtem a jsou stejně (a možná ještě více)inspirativní jako tenhle velký. Věřte mi, že se rozhlížím, jak jen mohu. Jen si prosím všimněte, že na různých fórech o bydlení diskutuje spousta lidí, kteří každého, kdo si vůbec dovolí stavět s architektem, považují automaticky za zbohatlíka...

0/0
21.11.2008 9:03

vasek001

Re: Lávka

Ja vubec neznevazuji funkci architekta. Naopak. Pokud na to lidi maji , urcite je skvele kdyz nepostavi betonovou krychli, ale neco opravdu pekneho.  Ja jen v tomto baraku nic moc inspirativniho nevidim, i kdyz to schodiste muze byt zajimave. Stale mi to pripadne takove prazdne :)

0/0
21.11.2008 14:27

prde

Re: Lávka

jsem za hranicema....a? nejak to tady to tvoje proklamovani nevidim.

0/0
21.11.2008 9:52

vasek001

Re: Lávka

Zalezi za kterejma hranicema..... ;-D;-)

0/0
21.11.2008 14:22

Hugo58

Koukejte se pořádně...

Takže: schodů v hlavním obývacím prostoru je celkem zhruba 25 na straně u ložnic. Maximální schody na jeden zátah 12 kousků mezi přízemím a pokrovím. K tomu už pouze schody do sklepa. To snad zvládne i průměrně trénovaný jedinec. Obývací prostor a ložnice jsou soustředěny do jedné zóny, takže žádné shánění rodiny na kilometry daleko. Focení proběhlo evidentně před zabydlením, takže se dům ještě zútulní. Investor si mohl dovolit velkorysost, budiž mu to přáno. Zkuste na to koukat trošku objektivně - ve své kategorii je to prostě moc povedený dům!

0/0
20.11.2008 14:37

vasek001

Re: Koukejte se pořádně...

keci v kleci. Co se na nem tak povedlo? Nektere casti mi pripadnou jako ukazka nepraktycnosti ,kde snaha o originalitu a radoby umelecky design zvitezila nad zdravim rozumem. Viz treba podivne dlouha koupelna s komplt prosklenym vyhledem na betonovou stenu , nebo "balkonek" obklopeny oblazky....

0/0
20.11.2008 23:10

TKC

Re: Koukejte se pořádně...

kecy, nepraktičnosti, zdravým rozumem = píšete stejně nepozorně, jako koukáte. Není to koupelna, ale sauna s budoucím fitkem v suterénu.

0/0
21.11.2008 0:31

vasek001

Re: Koukejte se pořádně...

Uz jsem si to precetl. Ale v tom pripade nevim pro to fotili totalne nezabydlene, jen se sprchou. To nedava moc predstavu o to jak to bude skutecne vypadat. Stejne si myslim, ze ten prostor za sklem nemusel koncit tak brzy a holou betonovou stenou. Mohla tam byt nejaka zimbni zahrada, akvarium, nejaka skalka s vodopadem a jezirkem....neco napaditejsiho ;)

0/0
21.11.2008 14:31

IfčaX

Re: Koukejte se pořádně...

Když to budou fotit zabydlené a zařízené, tak to zase nebude dávat až takovou představu, jak vlastně vypadá ten vlastní barák... Pokud si chci představit (teoreticky, samozřejmě), jestli bych si něco podobného pořídila, tak se mi víc líbí ta "holá"podoba, kam si v duchu situuji vybavení podle svého vkusu a způsobu života. Šlo by... nešlo by...  Tady je, myslím, nosným tématem článku ten dům. Kdyby bylo téma "jak vytvořit útulný domov", tak by asi bylo těžiště více ve vybavení...

0/0
21.11.2008 16:20

prde

Re: Koukejte se pořádně...

a mne ten balkonek naopak tak zaujal, ze jsem si ten detail ihned nakreslil...mame hvezdarsky dalekohled a zalibu v nocni obloze, rozhodne si tak nejak predstavuju vychod na strechu.

0/0
21.11.2008 9:45

vasek001

Re: Koukejte se pořádně...

Jo jo, me by se tam balkonek take libil. Jen nechapu proc kdyz ma strecha mozna 9m ctverecnich proc je tam uzky a kratky balkonek obehnany zabradlim jen na to aby tam clovek udelal tri kroky tam otocku a tri kroky zpet. Asi to je pro kuraka ktery tam chodi kourit protoze manzelka to doma nesnasi ;) Proste myslim si ze ta vyuzita plocha by mela byt podstane vetsi na ukor oblazku a tim padem by to bylo funkcni ;-)

0/0
21.11.2008 14:35

marzena

tak jsem to tu pročetl

a musím se smát. Většina kritiků tomu vyčítá neosobnost a chlad - no rád bych viděl ty osobní a teplé příbytečky - to musí být často veliká pastva pro oči 8-o. Já na fotkách vidím hezky vkusně zařízený interiér, ale každý má jiný vkus, že.. A jestli bude problém to prodat IMHO není důležité, takové domy se nestaví proto, aby se po pár letech prodávaly - to se spíš týká teplých domečků na klíček;-D

0/0
20.11.2008 14:32

chubascos

jj, místní diskutéři by to zabydleli dečkama, záclonkama,

suvenýrkama a celej dům by zútulnili růžovou fasádou. Na střechu samozřejmě pár vykýřků s trojúhelníkovými okny a hned by se líp bydlelo;-)

0/0
20.11.2008 17:39

dave79

Re: tak jsem to tu pročetl

to víš, teplé domečky na klíček není většinou vůbec žádný problém kdykoli prodat, ale tenhle paskvil opravdu jen tak někdo nekoupí, já chci dům a ne schody, průchody, chodby, schovávačky a bludiště ;-D

0/0
20.11.2008 21:57

dave79

Re: tak jsem to tu pročetl

a ještě na ty nadchody a podchody koukat z obýváku a celý to až do stropu vytápět ;-D

0/0
20.11.2008 22:00

Jannynov

Re: tak jsem to tu pročetl

no tak si tam zase děti dobře zahraj schovku. ;-)

Jinak souhlas, v obýváku mít nad hlavou trvale lávku, tohoto stylu.

Nevím, divný, pro klaustrofoby ještě divnější.

0/0
20.11.2008 22:56

TKC

To je ale pěkný dům....!

Rovněž se, stejně jako úředníci z CHKO domnívám, že stavby by měly se svým okolím harmonicky splývat a netrčet tam, jako pěst na oko. Stejné zásady ostatně dodržují i stavebníci ve většině zemí západní Evropy.

Tady se povedlo skloubit představu o moderním domě s rázem jihočeské vesnice velmi dobře. Ten nápad s prosvětlením suterénu pomocí širokého světlíku - terasy je taky výborný. R^

0/0
20.11.2008 14:29

voshi

Ochranáři

Tenhle dům podle ného názoru ukazuje na absolutní nekompetentnost a zbytečnost úřadu CHKO. Investor chtěl evidentně moderní dům, což ale uředníčci z CHKO samozřejmě nepovolí, a proto vznikl tento paskvil - jihočeské L stavení se štítem doplněné o moderní prvky, které k němu ale absolutně nesedí - viz. okna...

Prostě další důvod ke zrušení zbytečného socialistického úřadu...

0/0
20.11.2008 14:11

Vit I.

FUUUUUJ!!!!

:-©

0/0
20.11.2008 14:06

Drobnohledx

CML

hypermoderni prostredi domu je vhodne pro umisteni sklenene krychle s centralnim mozkem lidstva.

0/0
20.11.2008 13:59

ntk_

na domě jsou věci co si mi líbí a zase ne

ale rozhodně některé názory "většiny" diskutjících že se jedná o neosobní a nevkusný dům, nechápu... mj. taky bych chtěl vidět ty útulné domečky o kterých zde hovoříte, tedy o těch kde bydlíte... čus.

0/0
20.11.2008 13:46

vasek001

Re: na domě jsou věci co si mi líbí a zase ne

Mrkni na www.bgh.com - home improvement,  a jakykoliv treba kitchen ,bathroom .... Myslim si ze snad kterykoliv design tam vypada utulneji prijemneji nez 90% toho co se tu prezentuje jako moderna a "in". To je alespon muj nazor.:-)

0/0
20.11.2008 22:22

roedor

krásný dům,

R^ ale bydlet bych tam nechtěla...

0/0
20.11.2008 13:45

Bisson

Kravín

Připadá mi to jak v modernějším kravínu, možná to bylo za tímto účelem projektováno? :-©

0/0
20.11.2008 13:42

Blamik

Já tomu opravdu nerozumím, ale.....

co je tohle za dům? Já myslel že komunistický samodomo funkcionalismus vesnických staveb je pryč. A ouha, on vyhraje cenu, a ještě hlavní. Já tomu opravdu nehovím, ale v takovém domě bych měl pocit kontinuální závratě a mořské nemoci.... Co něco klidnějšího (a teď opravdu nemyslím konzervativního) pro oči a odpočinek?

0/0
20.11.2008 13:21





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.