Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dům od architekta Lábuse: šokující jednoduchost a pohodlí

Pro milovníky podnikatelského baroka ten dům opravdu není. Naštěstí. Hned vedle totiž stojí čtyři prvorepublikové vily architekta Jaroslava Fragnera. Teď se k nim přidal i dům od jednoho z nejuznávanějších současných českých architektů Ladislava Lábuse.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

panchami

Libi,ale

Pusobi to na mne velice studene a neosobne.Vubec se mi nelibi stavba z venku.Moc betonu.Jinak,mam rada moderni stavby ale tohle uz je ne mne prilis.:-)

0/0
1.11.2008 12:23

henrietta23

Líbí, ale..

Dům se mi líbí, hlavně zvenku, ale uvnitř, alespoň dle shlédnutých fotek, bych asi během pár týdnů spáchala sebevraždu. Depresivní, smutné a chladné. Nevím, proč se tady v diskuzi vždy ti, co se jim takové chladné interiéry líbí, tváří jako jediní se vkusem a pochopením pro moderní architekturu. Jsem pro zajímavé moderní domy, ale než bydlet v domě s betonovo ocelovým interiérem, tak se radši nastěhuji do domku na klíč z katalogu.

0/0
31.10.2008 21:13

Minnetonka

Je to vubec obydlene?

Pusobi to na me dojmem domu, ktery majitele opustili a nechali tam jen co uz nepotrebovali...libi se mi moderni bydleni a prostor, ale tohle uz je na me hodne prazdne...:-/

0/0
31.10.2008 13:04

Anavi

Líbí, ale

musela jsem si prohlédnout fotky z níže uvedeného odkazu. Výběr fotek na iDnesu se moc nepovedl.

Jednoduché, žádné lapače prachu. Jen co to dozařídí - lustr, obrazy, tak to bude úžasné.

Btw. nevíte, co tam mají za psa? Je to retriever nebo hovawart?

0/0
30.10.2008 19:47

leather-man

Re: Líbí, ale

hafavawa?

0/0
30.10.2008 22:03

jarcaa

Vila Tugendhat

Můj první dojem když jsem uviděla fotky je, že se to nesmírně podobá Vile Tugendhat v Brně www.tugendhat-villa.cz/ i když v pidi provedení- ten průhled oknem ven, tmavá stěna v obytném prostoru, obložení stěn a soulad s okolní přírodou. Působí to ale i stejně opuštěně. Kde se asi autor inspiroval?

Z venku pěkné. Uvnitř působí studeně a neobydleně.

0/0
30.10.2008 19:41

bambus_trambus

Re: Vila Tugendhat

Ano, inspirace známou vilou je nepochybná. Ale situace, kdy se architekt snaží napodobit něco podobného a přitom ví, že má na realizaci sotva desetinu prostředků, může vyznít spíše komicky. Já osobně bych to tak tragicky neviděl, ale pokud někdo tvrdí, že mu tato vila připomíná záchodky u dálnice, nemohu se mu divit.

0/0
30.10.2008 20:33

Anna Rakouská

Re: Vila Tugendhat

No, já jsem se nechtěla přidávat, ale ve Francii jsme dva u silnice velmi podobné, i když zmenšené viděli. Ještě venku byla fontánka s pitnou vodou.

0/0
31.10.2008 22:21

belgian chocolate

Re: Vila Tugendhat

vile Tugendhat se to podobá asi jako papundeklová kopie gotické katedrále

0/0
31.10.2008 16:35

chicocheco

Krása

Miluju funkcionalismus. Kuchyně mi připomíná západní Evropu 60. let., představuji si v ní dámu s nahoru vyčesanými vlasy a velkými řasami :) Obývák je jednoduchý a účelný, možná by to ale chtělo trochu víc barev. Takhle to vypadá trochu jako dům z filmu Betonová zahrada. Ale klidně bych v něm bydlel :-)

0/0
30.10.2008 19:12

belgian chocolate

Re: Krása

vy jste štastný člověk. u nás na vsi je autobusová zastávka, která by vás jistě uchvátila.

0/0
30.10.2008 19:35

Septisin

Re: Krása

Člověk, který s nadšením po diskuzích rozsévá takovéto odkazy: jo, tohle je panečku dům roku! (belgian chocolate, <!--

pasteEmail('jnqdmnuhb`', 'x`gnn-bnl', 1);

-->mail, 09.02.2008 09:41 ) nevhodný příspěvek? | vlákno | reagovat http://www.countryliving.com/homes/renovation-and-remodeling/hoy2008-design-details -by se debat o architektuře opravdu neměl zúčastňovat...

0/0
30.10.2008 19:49

belgian chocolate

Re: Krása

a proč si myslíte, že ta Sharon jsem já?

0/0
30.10.2008 20:21

Septisin

Re: Krása

Že by o váš nick byl takový zájem?

0/0
31.10.2008 7:33

paskudilek

Re: Krása

R^

0/0
31.10.2008 10:27

Hrochomut

Komentáře

některé zdejší komentáře mi silně připomínají plky buržoustů na různých vernisážích atp. Prostě tohle se sluší pochválit a je jedno, že to vypadá jak trafostanice.. No, abych nekřivdil některým, věřím, že někomu se to může líbit.. já ale k této skupině nepatřím, nic proti jednoduchosti, ale nesmí být hnusná..

0/0
30.10.2008 18:58

belgian chocolate

Re: Komentáře

ano, vzrušující prostota vězeňské cely...

0/0
30.10.2008 19:34

Gropius

Re: Komentáře

To, že se vám stavba nelíbi, mi nijak nevadí. Nechápu však začátek vašeho příspěvku a postoj autorů řady dalších komentářů: svůj názor berou jako absolutní pravdu a nepřipouštějí, že někdo další na to může mít odlišný názor a dotyčného hned považují za pitomce, či chce-te li za venisážového buržousta. Zadavatelé nejspíš v něčem takovém bydlet chtěli a pokud jim v tom architekt vyhověl, je to naprosto OK. Vy si bydlete taky, v čem chcete.

0/0
30.10.2008 20:30

Gropius

Re: Komentáře

Pardon, musím se přece jen ve vašem případě poopravit. Při letmé četbě řady příspěvků jsem reagoval trochu zprudka na úvod příspěvku aniž bych vzal na vědomi jeho závěr.

0/0
30.10.2008 20:37

autorigie

Re: Komentáře

Když to máte těžký, spousta lidí, jako třeba já, vyrostla v paneláku a tak na ně beton a pravý úhly moc velkej dojem neudělají. Při pohledu na takové domy  propadám panice a mám chuť okamžitě utéct někam do roubenky s muškáty za oknem. ;-)

0/0
30.10.2008 21:56

ja_je_nekdo_jiny

Moc pěkný dům...

0/0
30.10.2008 18:46

mazlikuzlik

Méně betonu a šedi

Líbí se mi to svým uspořádáním, zasazením do okolní krajiny a netradičními materiály v interiéru. Ale...třeba ta venkovní pergola. Vždyť za dva tři roky bude vypadat dost děsivě. Už dnes je to obnažený beton, jasně viditelné spáry. Je to výborný nápad nebo spíš dostatek prostředků stavitele, ale chtělo by to zauvažovat na pár let dopředu až se začnou sloupy jemně drolit a tu a tam se objeví  povrchová trhlinka.

0/0
30.10.2008 15:18

Jannynov

Re: Méně betonu a šedi

Souhlasím.

Jinak osobní dojem.

Zvenku estetické, jednoduché, přitažlivé, klidné. Pěkné.

Zevnitř jak co, na fotkách estetické, ale některé detaily na bydlení dosti studené -- pro depkaře asi nic moc, jinak třeba ano.

0/0
30.10.2008 17:51

send

Nic

Zajímavé, ale o kvalitě bydlení by nejvíce vypověděl plánek dispozic. To je to, co dělá rozdíl mezi každodenním stresem a pohodou;-)

0/0
30.10.2008 15:04

vasek001

No nevim...

Nemam nic proti hranatym tvarum, ale tohle mi take z prezentovanych fotek spis pripomina ta zmynovana WC u dalnice nebo nejakou samosku. Moje oblibene hranate tvary jsou treba tady. Je to sice hotel ale dle me, se hodne povedl, i kdyz je hodne hranaty. Komu se jeste libi? http://www.amirandes.com/resort-photo-gallery.html

0/0
30.10.2008 14:12

vasek001

Re: No nevim...

zminovana ;-D zase divny preklep

0/0
30.10.2008 14:12

matysek-k

Re: No nevim...

;-DR^

0/0
30.10.2008 14:38

vasek001

Re: No nevim...

lepsi, tady. Ten Flash na puvodni strance je desne pomalej :-P   http://www.heraklio.net/hotels/hphotos.php?pid=467

0/0
30.10.2008 14:49

katone

Krása

Ten dům je krásný, doporučuji prohlédnout i zbylé fotografie z linku v diskusi.

Drobnost pro pisatele článku:

odkazovaný architekt se nejmenoval Jaroslav Frágner, ale Jaroslav Fragner - bez dlouhého á ;-)

0/0
30.10.2008 13:54

Howard

Vice fotek

Chtelo by to vice fotek ze vsech mistnosti, prosim.

0/0
30.10.2008 13:00

svarak z krabicoveho vina

Re: Vice fotek

JJ, další fotky koupelny a taky ložnice by nebyly na škodu.

0/0
30.10.2008 13:01

fidora

Re: Vice fotek

http://www.fotografovani.net/domov/vilanespeky/     

0/0
30.10.2008 13:44

vasek001

Re: Vice fotek

Me se tam asi nejvic libi ta baba ;) Hezky se usmiva kdyz uz ma tu vilu ;-D

0/0
30.10.2008 13:58

Howard

Re: Vice fotek

Bezva - diky ;o)

0/0
30.10.2008 14:17

Howard

Parada

Krasny domek - to spojeni se zahradou z vetsiny mistnosti je uplne skvele. A velke prosklenne plochy jsou taky mnam mnam. Velice cisty design, ucelnost a splneni prani investoru, zkratka parada.

Jenom energeticka setrnost tady asi nebude tematem dne - jednopodlazni rozlehly domek s velkymi okny. Ale jinak krasny pocin, gratuluju jak architektovi, tak majitelum...

0/0
30.10.2008 13:00

cassul

Re: Parada

Toho bych se nebál, dneska jsou takové materiály, že to půjde udržet v rozumných mezích, pokud je to uděláné pořádně a stavbaři je neokradli.

Hezké to je, ale ta účelnost, v našich podmínkách, to mi moc nepřijde. Musí pořád zavírat ty obří okna, aby jim tam nenalítalo listí a  binec ze zahrady nebo nenapršelo, budou se modlit, aby v té rovině je nevypláchl první pořádný slejvák... Navíc v zimě, když budou zavření vevnitř a nebudou to moci otevřít... Odstraňování sněhu z té ploché střechy, čištění odpadů, zanesených listím, na ploché střeše všechno zůstane... V létě klimatizovat, aby z toho nebyl skleník... No nevím, pořád mi to připadá spíš jako galerie, než jako praktický dům na denní bydlení... 

0/0
30.10.2008 13:30

ladik54

Re: Parada

tech oken bych se nebal, ale ohledne ploche strechy s tebou souhlasim.

Ale jinak opravdu pekne zasazene do prirody... peknej domecek. 

0/0
30.10.2008 14:12

Rode_orm

Re: Parada

tak já bych se jich zase bála, ty západní se v léte budou prehrívat a na východe bude zima. Mám taková krásná okna na východ, kdezto na jih jedno pidiokýnko. Tady jsou pro jistotu na jih snad jen dvere. Tohle mohl být krásný pasivní dum a místo toho? Podle mne to pan architekt dost zvoral, dispozice je úplne nemozná.

0/0
30.10.2008 14:39

Howard

Re: Parada

No tak nevim, ale dispozicne je to dle meho naprosto v poradku. A nerad bych se mylil, ale cely dum je vlastne situovany a otevreny na jih (vsechna velka okna), zatimco na severni strane je technicke zazemi - koupelny, pradelna apod.

Asi se kazdy divame na jiny dum, se mi tak zda...

Ad pasivni dum - jednopodlazni dum nemuze mit nikdy tak dobre tepelne vlastnosti jako dvoupodlazni - proc, je nabiledni. Takze tady jste taky vedle...

0/0
30.10.2008 17:21

Howard

Re: Parada

Toz to ja bych se te ploche strechy nebal. Pokud je dobre udelana, tak v pohode uizoluje teplotu a vydrzi jakykoliv nanos jak snehu, tak listi apod., takze odklizeni odpada.

A listi a spol. - to bych taky nevidel tak tragicky, kdyz clovek nebude mit porad vse otevrene a pruvan (listi pada na podzim a to uz clovek vetra rychle) Ad voda - to snad maji vyresene.

Co me spis napada, jak je zvenku do domu videt, kdyz nejsou nikde zaclony - by clovek nebyl jak ve vykladni skrini...

Ale jinak vazne super!

0/0
30.10.2008 14:47

R66

Jako kabiny u fotbalového hřiště ...

Nebo jako kasárna pro vojáky ... ale určitě je to moderní, hlavně to teplo domova mi tam v těch holých šedivých zdech dělá ten sqjelý kaktus ...

Tam bych nechtěl bydlet ani za regulované nájemné, ale já nejsem nositelem kultury tohoto národa, je to jen můj názor - nelíbí - vůbec.

0/0
30.10.2008 12:29

nejchytrejsi

hermi..

..tak to je fajn ze se ti to libi :)

0/0
30.10.2008 12:27

Topino

Proste: LIBI

Ctu si tady tu diskuzi, a nestacim se divit:(((( Ani ne tak tomu, ze ne kazdemu se takovy dum muze libit... Ale naproste neochote respektovat jiny nazor.... O ruznych osobnich vypadech ani nemluvim....

Ale ke stavbe samotne: Velmi se mi to libi, oslovuje mne kontrast prirody a geometrickych tvaru, prostup zevnitr ven, jednoduchost materialu....

Investorum gratuluji za odvahu k neotrelemu pristupu a architektovi gratuluju k odvaznym investorum:-)

0/0
30.10.2008 12:23

svarak z krabicoveho vina

Re: Proste: LIBI

Ano, propojení interiéru a exteriéru je na vysoké úrovni. R^ Materiály jsou také zajímavé. Nicméně, celek (aspoň na fotkách), působí VELMI studeně, nezabydleně a neútulně. Na stěny takové haly patří zajímavé obrazy, na podlahu inspirující plastiky a artefakty. Místo toho koukaj domácí na holé zdi (to se musí rychle omrzet) a 1 kaktus v odporném květináči. Nepůsobí to na mě prostě dotaženě, ale to se dá dohnat. Architektonické řešení je za 1, holt ještě vychytat vybavení interiéru. btw: Co ta žárovka v kuchyni? To doufám není finální stav.

0/0
30.10.2008 13:01

dave79

veřejné sociálky

ten, kdo občas zavítal do nějakého kempu, tato stavba mu musí připomínat ony veřejné sociální zařízení - umývárky, sprchy, wc, styděl bych se něco takového vyprodukovat a vydávat to za rodinným dům :-)Rv

0/0
30.10.2008 12:22

hermína

útulno

A ještě jedna věc. Tzv. útulnost není můj požadavek na bydlení.

A teď do mě ;-D

0/0
30.10.2008 12:03

hermína

líbí.

Stavba nevyčnívá (nejen výškově) nad okolí, nezahlcuje veřejný prostor, neobtěžuje. Spojení domu se zahradou mám ráda, funguje, alespoň přes sklo, pohledově, celoročně. Velké vzdušné prostory také. Útulně se můžu cítit v posteli, v křesle, v ...., ale hlavně obklopená lidmi, kteří tu atmosféru dotvoří.

Že se mi líbí technicistní povrchy, beton, plech, kov, je věc vkusu. Až si to majitelé zařídí, dostane to také jiný ráz. Jaký, to už je na nich. Mnohé udělají rostliny, obrazy a koberce např.

Kuchyň se mi nelíbí, ale to je také věc vkusu a požadavků. Věřím, že úložné prostory tam jsou, jenom je není tolik vidět (tři zadní obslužné bloky, zakomponovány do dělících pilířů...- zmíněno v článku).

R^ tedy líbí, moc.

0/0
30.10.2008 12:00

Janulice78

Re: líbí.

pridavam se, jen se mi nelibi ta zelena barva v kuchyni, jinak presne moje gusto. ciste, strohe.V

0/0
30.10.2008 12:46

mi..

Re: líbí.

tak zrovna ta zelena v high glossu v ty kuchyni je muj nejoblibenejsi moment.

0/0
31.10.2008 1:50

Performer

působí děsivě

podnikatelské baroko nesnáším, ale toto mě také děsí. Ze všeho nejvíc mi to připomíná miniaturizované socialistické nákupní středisko sídlištního typu v luxusním provedení. Odpudivé pergoly, mrtvá zákoutí .... Já bych tam bydlet neuměl....  

0/0
30.10.2008 11:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.