Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jak bydlí italská architektka. Pražskou půdu proměnila v útulnou modernu

Italská architektka Roberta Colombelli přijela před jedenácti lety do Prahy za kamarádkou na návštěvu a už tady zůstala. O tom, že své působení u nás myslí opravdu vážně, svědčí její byt, který vybudovala na 48 čtverečních metrech půdy jednoho pražského činžáku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

demon5

Add

K tem ostatnim diskutujicim: nedavno tu nekdo psal, ze nektere nove byty vypadaji divne, neni tam nic starsiho. Jakoby vsichni pri porizeni noveho bytu veskery stary nabytek vyhodili. A kdyz si nekdo necha alespon par cennejsich kusu (^jako v tomto pripade), tak tu zase jeden diskuter napise, ze vysledek je bizarni smeska. Radeji se nepoustejte do uvah a napiste jenom libi, nelibi. Jinak vypoustitte nesmysly.

0/0
22.8.2008 12:44

starej pardal

Re: Add

demone, stara (nebo radobystara) skrin nebo stolek se soustruzenyma nozkama - plus dratenej regalek proste JE BIZARNI... na tom nezmeni ani tvoje placani... tady nejde o starej nabytek... tady to vypada ze si stejnou merou poridila jakostarozitnosti a regal na sbirku vetese do garaze...

:-)

0/0
22.8.2008 13:08

starej pardal

no tak me spis

pripada, ze slecna jednoumoznaarchitektka se nejak nemuze rozhodnout jesli ji vic inspiruje laura ashley nebo ikea... vysledkem je ponekud bizarni smeska draheho a levneho nabytku, kvalitnich kusu (od pohledu) a nekvalitniho suntu... ;-D

0/0
21.8.2008 9:06

Carrallina

Pár detailů bych upravila,

třeba ty zelený záclony, co mají údajně doplňovat interiér mě připadají jako když je tam někdo pověsil jen tak napůl a pak šel dělat něco jinýho. Ta moderní knihova co vypadá jako regál z dílny by letěla hned po tom, ale celkově je ten byt velmi příjemnej a útulnej. A ta koupelna se mi vyloženě líbí.

0/0
21.8.2008 8:49

svarak z krabicoveho vina

WTF2

Moderna? 8-o8-o8-o8-o

0/0
20.8.2008 23:34

svarak z krabicoveho vina

WTF

0/0
20.8.2008 23:34

Labeth

Je to opravdu hruza

Podle obrazku je ten byt opravdova katastrofa. Pani "architektka" projevila pozoruhodny nedostatek vkusu. Takhle  nesourodou  splacaninu nabytku a doplnku ruznych stylu jsem tedy jeste nevidel. Nejvic me ovsem dostaly "praseci" nozky u konferencniho stolku, to jsem fakt myslel, ze prasknu smichy R^;-D

0/0
20.8.2008 16:50

Eve3

Libi a moc...

tady je videt, ze to jde - za malo penez hodne muziky... libi se mi barevne ladeni celeho bytu, jsem rada, ze v obyvaci casti neni rohova sedacka (ceska specialita), libi se mi "konferencni stolek" (skvely napad, mame-li sikovneho partnera, koupit pouze desku a pridelat nejake zajimave stylove nohy), kvituji s povdekem, ze majitelka krasne skloubila moderni kousky nabytku se starozitnym nabytkem - to vidam v zahranicnich interierech casto a moc se mi to libi... nerezove umyvado usazene ve skle mi nevadi, je to stylove, neco podobneho jsem mela kdysi v koupelne pro hosty a s udrzbou nebyly zadne problemy. Davam plus za to, ze koupelna neni vykachlikovana az ke stropu, pak to pusobi jako marnice. V loznici se mi moc libi malba na zdi, zvolene odstiny i ozdobna bordura, kterou sikovna majitelka dala i na skrine...

0/0
20.8.2008 15:31

Eve3

Re: Libi a moc...

Dodatek - jedine, co se mi nelibi, ale s cim se da zit, je laminatova podlaha, pokud tedy nebyly penize na podlahu drevenou, dala bych prednost spis nejakemu kvalitnimu linoleu s dezenem dreva... mozna... ale celkove se mi to moc libi a musi se tam prijemne bydlet... :-) R^ 

0/0
20.8.2008 15:32

no.respect

Re: Re: Libi a moc...

Evo, rozlobila jste maminky níže ;-D

0/0
20.8.2008 15:34

Eve3

Re: Re: Re: Libi a moc...

Ja myslim, ze ani ne... je to "jenom" diskuze... :-)

0/0
20.8.2008 15:55

zantar

Re: Libi a moc...

Eve3, od prvni do posledni vety s tebou souhlasim, asi mame podobny vkus ;-) Take pro mnoho diskutujicich nepochopitelna vec - citlive skloubeni moderniho a klasickeho stylu, ktery se opravdu objevuje v mnoha zahranicnich casopisech a TV designerskych poradech. Ona to nakonec prece jen nebude "radobyarchitektka" ci "skoropaniarchitektka" ci jak je tu majitelka bytu nazyvana "radobykritiky"

0/0
28.8.2008 23:22

eizoeizo

Docela pěkné.

Hezké jemné barvy, pěkně sladěné, laminát nevadí (dřevo by bylo lepší, ale kdo to má platit, že...:-)), střešní okno vadí.

0/0
20.8.2008 15:20

jirijuram

Upucovaný komentář...

...co víc dodat,tebe to nějak vzalo ;-D

0/0
20.8.2008 14:26

jirijuram

Re: Upucovaný komentář...

patřílo samozřejmě o jedno níž "no.respect"

0/0
20.8.2008 14:27

no.respect

Re: Upucovaný komentář...

...já mám jen sradu ;-D z těch ustaraných českých mamin - přítel má známou architektonickou kancelář v Praze a tam je vážně hlavní starostí mamin, byť bohatých podnikatelů, že budou muset pucovat skla, tak se musí změnit návrhy....česká specialita

0/0
20.8.2008 14:40

eizoeizo

Re: Re: Upucovaný komentář...

Kdyby si kamarád architekt se zákazníkem napřed promluvil a zjistil, co se mu líbí, nemusel by pak měnit své návrhy a vylévat si na zákaznících zlost. Shazuje se tím vlastně sám.

0/0
20.8.2008 14:47

no.respect

Re: Re: Re: Upucovaný komentář...

zlost......nerozumím, jakou zlost?

V praxi je to tak, že návrhy jsou hotové a mamina tomu většinou nerozumí, někdy ovšem taík taky ne...tak se musí udělt model, vizualizce a pak až mamina přiběhne a začne naříkat....nejčastěsší argument: ty příčky (dělení oken jsou hezký, ale mohli by jste to dát mezi skla - ty pravý příčky jsou moc pracný na pucovaní....takže většinou ze spolupráce nic nebude...

0/0
20.8.2008 15:01

belgian chocolate

Re: Re: Re: Re: Upucovaný komentář...

architekt o svých klientech mluví s despektem, protože nen í schopen navrhnout bydlení, které by bylo v souladu s životním stylem klienta - jak ubohé

0/0
20.8.2008 15:07

IfčaX

Re: Re: Re: Re: Re: Upucovaný komentář...

Přesně - s Vámi se shodnu velmi málokdy, teď ale ano a dokonce současně. :)

0/0
20.8.2008 15:10

no.respect

Re: Re: Re: Re: Re: Upucovaný komentář...

1. ..já mluvím o maminách s despektem, ne architekt (ale mezi námi, i on je jen člověk ;-D)

2....maminy si vybrali achitekta podle jeho referencí, vyhraných soutěží a staveb a byli nadšeni jeho tvorbou

3....Architekt jim jasně řekl, zda jsou s jeho stylem srozuměni, jinak ať si zajdou za pepou stavitelem

4...mamina, když je návrh hotový začne přesto s pucovací hadrou v mozku předělávat architekta  na pepu stavitele

(5...a většina také ze strachu o zakázku udělá z donucení příčky mezi dvěma skly v izolačním prostoru  6....a také se tyto okna zastíní pak krajkovou záclonkou z pvc- vlákna)

0/0
20.8.2008 15:19

eizoeizo

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Upucovaný komentář...

S nějakými úpravami po konzultaci s klientemi přeci počítat musel, ne? A ty maminy asi takové blbky nebudou, když se zajímají o reference, soutěže a díla toho pána. Mně se zdá, že blbky z nich děláš spíš ty, snažíš se tu ohromit známostí se "známým architektem".

0/0
20.8.2008 15:25

no.respect

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Upucovaný komentář...

R^;-D

0/0
20.8.2008 15:35

IfčaX

Re: Re: Re: Re: Upucovaný komentář...

No, mamina tomu možná nerozumí - ale na rozdíl od pana architekta v tom bude bydlet a taky to bude pucovat. To tak bývá, že architekt preferuje to, co je "hezký" a obyvatelé pak to, co je praktické.

Někdy mám dojem, že tomu (totiž že barák budou mít lidi na bydlení a ne na ukazování) často nechce rozumět ten architekt. Pokud si to pak kompenzuje povýšeností nad "ustaranými českými maminami", tak si dělá hodně špatnou vizitku.

0/0
20.8.2008 15:10

eizoeizo

Re: Re: Re: Re: Re: Upucovaný komentář...

Musí to být peklo, být slouhou těch, kterými vlastně pohrdá. :-)

0/0
20.8.2008 15:17

no.respect

Re: Re: Re: Re: Re: Upucovaný komentář...

v tom případě si mamina vybrala špatného architektaX a najde se naštěstí hodně mazalů, jako v každém povolání, kteří mamině postaví i zámek v průhonicích - musí, jinak by neměli do čeho píchnout

0/0
20.8.2008 15:24

IfčaX

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Upucovaný komentář...

To ano... jenom nevím, proč architekt, který ví, že barák se taky uklízí, musí být nutně  mazal...

0/0
20.8.2008 15:25

no.respect

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Upucovaný komentář...

...ivčo, a jedem až do půlnoci, že jo.....argument jak hrom, výstižný, konstruktivní, promyšlený....jen tak dál, pěkně od začátku... a furt to stejný...

PS. mlejnková by měla radost

0/0
20.8.2008 15:30

eizoeizo

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Upucovaný komentář...

Nebo si architekt vybral špatného zákazníka. Rozhodují se vždy obě strany, každopádně ten architekt by měl mít při tom víc zkušeností.

0/0
20.8.2008 15:27

no.respect

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Upucovaný komentář...

..a furt dokola...argumenty, že si klient s manželkou vybrali architekta a byli z jeho staveb nadšeni, jaksi není důležitý...

dnes končím, přenechávám Vám diskusi, tak až příště, Ahoj R^

0/0
20.8.2008 15:33

IfčaX

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Upucovaný komentář...

No, ten argument fakt není důležitý. Důležitý je, jak jsou pak nadšeni s tou stavbou, co navrhl jim, s jeho ochotou ke spolupráci apod.

Pokud ke své práci přistupuje stylem, že nespokojený zákazník je holt ničemu nerozumící upucovaná mamina a konkurenční, více na zákazníka orientovaný architekt, je mazal... tak je fakt ubožák. Bez ohledu na to, kolik vyhrál soutěží.

0/0
20.8.2008 15:41

Carrallina

Re: Re: Re: Re: Upucovaný komentář...

Vážně ? Oni si dovolili mít námitky k návrhu architekta ? Tomu svatému grálu, kterému měli vzdávat úctu ? Hrůza!  Fakt si troufli si to za své peníze udělat jak chtějí oni ? Patří zastřelit za úsvitu.

A teď vážně - architekt, který si představuje spolupráci tak, že předloží hotový návrh a ten bude bez námit schválen by se měl na sebou zamyslet. Klient je ten, kdo ho platí a komu on má vyhovět.

0/0
21.8.2008 8:53

zantar

Re: Re: Re: Re: Re: Upucovaný komentář...

souhlas, architekt by mel PRED nejakymi hotovymi navrhy nejdriv vyslyset klienta, jak zije, co preferuje a co ne a POTOM delat nejaky narvh, ktery se pravdepobne bude stejne jeste upravovat. To je kvalita architekta, nejenom mluvit, ale i naslouchat. Ja myslela, ze to byl snad jen zert, ber nebo jdi k Pepinovi staviteli ty ceska mamino.... 8-o8-o

0/0
28.8.2008 23:31

no.respect

"skvělé" jsou opakující se kritiky ustaraných českých mamin

,...sotva se tu objeví okna s pravými příčkami, nebo podobné skleněné  umyvadla, či sklo vůbec, 10 milionů praktických ustarných uklizeček- mamin  začnou naříkat...ach, jak bych to musela furt pucovat, ach jak nepraktické, ach jak na  nerezu vidět skvrny...

Přitom mají ustarané maminy zcela jistě sprchy se sklem, nebo dřezy atd...ale i když ne, tak prostě vzychají furt....

Mohu vzdychající ustarané praktické maminy ujistit, že mám přesně podobné umyvadlo, ba dvě ve skle již několik let a naprosto žádné starosti - stačí utřít jak cokoliv jiné (4 sek.)

zajímevé ovšem je, že větší a produktivněší národy při podobných diskusích v zahraničí zřejmě ustarané maminy otrávili jedem (anebo se jich chlapi zbavili uškrcením utírající a pucující vlastní utěrkou, protože by jim maminy vzdychali při pucování až do hrobu - zato z celý tý pucující únavy už v posteli při sexu nemají sílu+chuť vzdychat :-) )

0/0
20.8.2008 13:28

salinka

Re: "skvělé" jsou opakující se kritiky ustaraných českých mamin

teď jste na to kápl. V zahraničín totiž na to pucování mají jiné:-)

0/0
20.8.2008 14:24

no.respect

Re: Re: "skvělé" jsou opakující se kritiky ustaraných českýc

.. jo, tak jako tato Italka v Práglu ...ta má jistě uklizečku pro to umyvadlo..;-D

0/0
20.8.2008 14:34

salinka

Re: Re: Re: "skvělé" jsou opakující se kritiky ustaraných českýc

ale ty moulo, já jsem reagovala na to, kde jsou asi na zahraničních diskuzích maminy, co by stále něco pulírovaly. Jednoduše to dělat asi nemusejí. To jak si to paní architektka uklízí,  s kým a s čím je její věc a mě to nazajímá.;-D

0/0
20.8.2008 14:56

zantar

Re: "skvělé" jsou opakující se kritiky ustaraných českých mamin

Kvalitni design ci architektonicky navrh nemusi byt nutne jenom neprakticky. Existuje plno praktickych kvalitnich variant, nevim, proc by podle vas mela ceska ustarana mamina pristoupit na to, co ji pridava zbytecnou praci. Neni to jen o tom, jak to vypada, ona s tim bude zit, ne architekt. Od toho je architekt, aby navrhl neco jineho, moznosti je snad dost.

0/0
28.8.2008 23:40

_lu

...

mě se to líbí, taková klasika - žádný velký architektování na tom sice nevidím - nechci kritizovat za každou cenu:-) ale...:-)

laminátová podlaha je pro architektku průšvih - ať má prachy nebo ne:-) a střešní okno nad postelí jsem zažil (bylo úplně nový!) a jak od něj táhne přímo do obličeje, to si nikdo nedokáže představit...

0/0
20.8.2008 12:51

Hans Wurst

Hezky byt...

ale: pudu s elektrinou, vodou, odpady a stoupackami jsem jeste nikdy nevidel... 8-o

0/0
20.8.2008 12:40

oId fashioned Vince III..

chybí mi půdorys

a fotky z jinejch místností...

0/0
20.8.2008 11:49

iuos

hmm

docela hezký, ale přijde mi to takový sice "vkusný" (může mi někdo vysvětlit, co to znamená, když to tu pořád používáte?), ale třeba ta televize je asi zapnutá poprvý... spíš mi to připadá jako luxusní hotelovej pokoj...

0/0
20.8.2008 11:09

Ještě drzejší polární liška

Přesně jak jsem očekával, jelikož jde o byt architektky,

je to překrásné, střízlivé, útulné, vkusné.

Kdyby tam bydlela česká miss nebo Krampol, tak je to kýčovité a přeplácané a co teprve to nepraktické upatlané sklo u umývadla...

0/0
20.8.2008 10:53

salinka

Re: Přesně jak jsem očekával, jelikož jde o byt architektky,

to si děláte srandu, ne? Vám se to fakt líbí?

0/0
20.8.2008 14:26

salinka

Re: Re: Přesně jak jsem očekával, jelikož jde o byt architektky,

tedy musím trochu zmírnit moji reakci, neříkám, že to je ošklivé a nepoužitelné. Jen to není moje krevní skupina a připadá mi to takové rozhárané.

0/0
20.8.2008 14:57

volic_plukovnik

Re: Re: Re: Přesně jak jsem očekával, jelikož jde o byt architektky,

Evidentně jsi nepochopila smysl příspěvku...

0/0
20.8.2008 16:09

belgian chocolate

vida, že to jde

0/0
20.8.2008 8:40

Ještě drzejší polární liška

Re: vida, že to jde

Nevím, nevím, na statek se to nehodí...

0/0
20.8.2008 10:54

phi

Re: vida, že to jde

a že ti nevadí ten záchod v koupelně :)

0/0
20.8.2008 11:37

belgian chocolate

Re: Re: vida, že to jde

koupelny jsou dvě, tudíž nevadí

0/0
20.8.2008 12:22





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.