Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na Šumavě vyrůstají moderní vily bohatých

Poštovní pohlednice šumavské Modravy a jejího okolí asi bude brzy vypadat úplně jinak, než jak jsme zvyklí. Mezi typickými šumavskými domky řídce rozesetými po krajině, kterým dominují sedlové střechy, se zřejmě zabydlí moderní rodinné domy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Já, Claudius

Vyrůstají vily bohatých

Ještě toho trochu, aby nám vyrůstaly vily chudých!

0/0
8.4.2008 15:08

blastula

Permanentní řvouni

Když někde stojí nesourodá příšernost z doby komunismu, je na to kritik tři ...o primitivismu, megalomanství, necitlivosti..Když chce někdo realizovat hnusárnu nekorespondující s okolím dnes / a nechci Kaplického jmenovat/ a někdo mekne proti, označí ho za zkostnatělého, zaprdlého čecháčka, ubohého, brzdícího rozvoj, rozmach ,rozlet. A pořád je to stejná banda namyšlených , sebestředných  blbců, která si myslí, že má patent na rozum a nepochopí, že k plesovým šatům se prostě bagančata nehodí.:-©

0/0
8.4.2008 14:19

chorimehbooba

Re: Permanentní řvouni

:-©:-©:-©:-©:-©

0/0
31.5.2008 3:42

pantalone

Na Šumavě vyrůstají moderní vily bohatých

Je to hnus. Asi tam budou zase lítat velké prachy.;-€Rv

0/0
8.4.2008 12:17

superkutil

Zachování původního rázu přírody.

Vždyť to je právě nejhezčí, když krajina vypadájako by se v ní čas zastavil. To je jako když na slovensku k roubence připojí panelovou krychli. To co jsme dříve kritizovali, to zase povolujeme? Ach jak jsou ti lidé úplatní!!! Nebo to jsou z NP tak slepý? Co chtějí udělat z čech. Vždyť výstavby těchto novodobých hrůz probíhá v Krkonoších, Jizerkách, na Šumavě, prostě všude, kde jsou ještě nějaké zbytky původní architektury a nádherné přírody. Jsem pro to z národních parků odstranit všechny stavby.

0/0
6.4.2008 12:49

sadlo.sadlo

Re: Zachování původního rázu přírody.

přijeďte do Jeseníků, tady se ještě nic nestaví :-)

0/0
7.4.2008 15:08

chorimehbooba

Re: Re: Zachování původního rázu přírody.

jo , ale to je jen otazka casu....

0/0
31.5.2008 3:42

chorimehbooba

Re: Zachování původního rázu přírody.

Presne tak.Je to katastrofa.To je negativni stranka demokracie. Rozhoduji totiz penize.Na druhou stranu,konkretne v tomhle pripade se dum snazi zapadnout do okolni prirody a navic udajne stoji na miste jineho domu,ktery byl zbouran...

0/0
31.5.2008 3:41

superkutil

Jen tak dál!!!!

Ano, zničte poslední krásná místa v ČR. Ano, povolte postavit domy pro pár vyvolených kterýma se zničí příroda pro ostatní návštěvníky i budoucí pokolení. Jak je možné že to vůbec někdo může schválit? Jak jsou řešeny odpady atd? Zlatý socialismus který alespoň tyto nádherné kouty Čech dokázal uchránit. Kolik a komu asi museli zaplatit a by rozhodující orgány přivřeli oči. Kolik si asi vzal Ulč když dokáže říct takovou pitomost!

0/0
6.4.2008 12:44

palmic

Re: Jen tak dál!!!!

Kdybys dostal 10 mega na ruku, taky bys povoloval. Jo prachy vladnou svetu. A co s tim udelas?

0/0
7.4.2008 18:33

Serf

Re: Jen tak dál!!!!

Vcelku souhlasim, ale s tim socialismem nemate pravdu. Prave do techto mist byste se za komancu nedostal ani nahodou (hranicni pasmo).

0/0
8.4.2008 13:24

superkutil

Re: Re: Jen tak dál!!!!

Ano nedostal, ale zůstalo by uchráněné pro další generace. Vždyť se podívejte do jakéhokoliv místa na jihu, kde bylo vojenské pásmo jak se tam novodobí zbohatlíci roztahují a ničí ráz krajiny nevzhlednými stavbami. Vloni v prosinci jsem byl v místě zvaném Pohoří na Šumavě. Nádherná příroda, několik desítek km lesů a v nejkrásnějším místě, kde byla jen zbořená vesnice jsou postavené nevkusné domy které do krajiny vůbec nezapadají. Takové místo by mělo být pro auta i stavby zakázané a ne aby díky otevření hranic začali tímto místem do Čech jezdit rakušané, větnamci si tam postaví tržnici a bude to. Vždyť se stačí podívat do nového údolí na Šumavě co tam stojí za hrůzu.

0/0
8.4.2008 16:30

Kakarel

Tak co Tondo,

jak se otelil Bakala?

0/0
6.4.2008 1:26

gearcz

--vyjadreni z NP atd.

my stavime toto www.borovalada.com a taky se pri navrhu projektu vyjadrovali z NP a delalo se jim mnoho ustupku...a po nejake dobe stejank zazni ze to tam nechteli a ze se to nehodi.....holt se clovek nikdy nezavdeci vsem...jednem libi druhym ne...taky dobre..jinak by byl na zemi stereotyp

0/0
5.4.2008 15:58

halohalo

Na budce jsou 3 kulometná hnízda

a ve sklepě protiatomový kryt se zásobami potravin na 100let. Přístup k pastoušce zaminovaný ze všech stran. Největší jsou ale zásoby WC papíru. Bude ho hodně potřeba.;-D

0/0
4.4.2008 15:25

VláďaK

To jsou vily zlodějů atunelářů,

kteří si beztrestně nakradli.

0/0
4.4.2008 15:10

Viper1

Re: To jsou vily zlodějů atunelářů,

To jseš ty ten týpek, co nemá ani 10 čistýho a neuživí svojí rodinu? ;-D

0/0
5.4.2008 16:32

Cukino

Ta technika

Se mi na těch fotkách líbí ta těžká technika, se s tím fakr nes*ere, takhle stavíme např. my v železárnách ;-D;-D

0/0
4.4.2008 13:11

chroustík

Honorace

z pastoušky, potřebujou někam daleko, kde mají jakous takous naději, že nedostanou přes ústa. Za ty jejich kšefty a kšeftíky. Ale kdo si je bude chtít najít, najde si je i tady. Mrázka taky našli.

0/0
4.4.2008 9:14

Todd Bertuzzi - vrah cenzorů

Re: Honorace

Tebe si Provident taky najde , sociále. :-P

0/0
4.4.2008 13:06

xs123

Ulč a spol

V opačném případě hrozí, že šumavská krajina ustrne pouze na jednom

typu takzvané původní chalupy, vznikne stereotyp a začne být nudná," je

přesvědčen Ulč. Ulč se plete. Opravdová krása se nestane NIKDY nudnou. To spíše všelijaké ty vyimidžované hokusy pokusy se okoukají.Všechno bombastické, nápadné, překombinované, výstřední časem omrzí a člověk je v lepším případě přestane vnímat - "zvykne si" a v horším začne vnímat jejich šerednost. V architektuře, na rozdíl od spotřebních předmětů, které mají krátkou životnost a nějaká ta výstřednost je na místě, to platí dvojnásob.

0/0
4.4.2008 8:15

Serf

Re: Ulč a spol

Velmi presne receno R^

0/0
4.4.2008 8:42

Karelur

Re: Ulč a spol

Doufám, že pro pana Ulče je šumavská krajina nudná už teď a že ho tam díky tomu NIKDY NEPOTKÁM.! A ani jiného podobného vylepšovatele šumavské krajiny.!

0/0
5.4.2008 21:45

Mik8

Re: Ulč a spol

R^

0/0
7.4.2008 13:37

Uffagent

Dobrý Bakala..

, ale na Orlí hnízdo Adolfa to nemá..:-)

0/0
3.4.2008 12:07

Todd Bertuzzi - vrah cenzorů

Re: Dobrý Bakala..

Ale inspirace tam určitě byla. ;-D

0/0
4.4.2008 13:07

davidoff.s

Říkáte tu kraviny

Tu hrubou stavbu - betonový skelet mu tam stavěla naše firma, pod jednou nejmenovanou velkou českou firmou a ujišťuji Vás, že žádný betonový torzo tam nebylo, nebo se celé zbouralo. Začínali jsme pěkně od základů. Rozpočet na klíč tuším někde kolem 250mil. Umyvadla má vyfrézované do drahokamů, vnitřní bazén hluboký 5m, před barákem přistávací dráhu pro jeho letadlo.... Musel někomu pěkně nasypat, aby mu to povolili, to je jasný. :-©8-o

0/0
3.4.2008 7:47

Serf

Re: Říkáte tu kraviny

před barákem přistávací dráhu pro jeho letadlo....

;-D;-D;-D

to bych ji chtel videt, v tom svahu Rv:-P

0/0
3.4.2008 11:23

medick

Re: Re: Říkáte tu kraviny

tak se tam bez podivat a pak neco muzes tady slintat.

0/0
3.4.2008 12:37

czechian

Re: Re: Re: Říkáte tu kraviny

Já tam byl, ale přistávací dráhu pro letadlo tam opravdu nemá. Už proto, že ten palouk má 200x200 metrů. Ani ten barák není tak velký a už vůbec není pravda, že by dominoval. Z Modravy není vůbec vidět. R^

0/0
3.4.2008 13:10

Serf

Re: Re: Re: Říkáte tu kraviny

Vtipale. Naposledy jsem tam byl pred mesicem :-P.

0/0
3.4.2008 13:20

medick

Re: Re: Re: Re: Říkáte tu kraviny

no jestli myslite to, co ma pred barakem - tak to to neni R^V

0/0
5.4.2008 12:35

michal II

Pro tupce...

...neco malo informaci.

Jsem prekvapen, ze ani ta stupidni idnes neni schopna umistit tuto fotku k tomuto clanku.

http://www.sumavanet.cz/user/portal/modrava/bakala/infopanel.jpg

0/0
2.4.2008 19:08

Tomáš Nemravný

Re: Pro tupce...

No jestli je ten posudek na vliv stavby stejně kvalitní jako ta tabule... Vyjímečená stavba... Méééééééé...

0/0
3.4.2008 21:06

belgian chocolate

proč by někdo opravdu bohatý bydlel na Šumavě?

výdyť je na světě spousta krásnějších míst

0/0
2.4.2008 17:07

Adam.Cipisek

Bunkr miliardare Bakaly

Az napadne snih, tak to pravdepodobne splyne s terenem a miliardar Zdenek Bakala bude pohrben pod snehem za ziva. Takovy bunkr musi stat ale penez.....;-D

0/0
2.4.2008 14:47

Brainwashington

Jenom bel.bec může bydlet na Modravě!

Víte co tam je v letě muchniček a komárů ?!;-D

0/0
1.4.2008 19:10

roedor

No,

když vidím ty fotky, tak mě napadá: Luxusní zemljanky prominentů defenestraci v zásadě umožňují:-)

0/0
1.4.2008 17:14

Kvasha

Re: No,

ať žije cimrman :-), jinak souhlas. zase na druhou stranu, ten architektův dům vypadá v krajině decentně a asi ani nebude tolik rušit ...

0/0
1.4.2008 22:07

Soami

To co

staví Bakala je tragický výsměch všem "ochranářům", kteří se k jejich smůle nezúčastnili "odborného" posouzení vlivu stavby... A ty řeči o trvalém bydlení si nechte od cesty ;-D

0/0
1.4.2008 14:55

Bodie8

Re: To co

Ten Bakalův barák stojí stranou Modravy a není prakticky odnikud vidět. Tím pádem nemůže svým vzhledem nic narušovat.

0/0
1.4.2008 16:23

Soami

Re: Re: To co

Ale to já vím. Nekomentoval jsem vzhled, ale jak si Bakala zařídil povolení stavět - včetně úplatků do Modravy, změny územního plánu atd. Pan Schubert by mohl vyprávět, až by se mu huba zelenala ;-) 

0/0
1.4.2008 16:58

toffo

Re: To co

Hrubá stavba "bakalova baráku" už  tam stála jako železobetonový pozůstatek z totalitních časů, když si tam nějaké ministerstvo nebo armáda - to už si nepamatuji přesně- začalo klidně stavět. A pak to tam Šumavu hyzdilo několik desítek let.  Taky jsem byla proti té stavbě, než jsem  osobně navštívila informační centrum  v Modravě. V novinách nejsou uvedeny úplné informace.

0/0
1.4.2008 18:58

geretett

Re: Re: To co

Ohledně té stavby- ano na Modravě se původně stavěla nová budova roty Pohraniční stráže, která se měla přesunout z původní roty-dnes rekreač. stř. ČSOB. Rota však zůstala nedostavěna jako betonové torzo.:-(

0/0
2.4.2008 8:39

atvar

Re: Re: To co

Přesně tak, Bakala spíš sanoval hnus, co tam byl.

Ale celkově se mi to nelíbí ta móda stavět si v národním parku. Když maj spoustu prachů, tak by byla větší frajeřina vzít nějakej zámek ve špatném stavu a dát tomu život.

0/0
2.4.2008 17:13

michal II

Re: Re: Re: To co

Prave o to jde. Pokud je tam stavebni uzavera, tak se stavet nesmi. Pokud se samozrejme stavi na miste kde neco stoji, neni to problem. Pokud vim Bakala to koupil se vsim vsudy i tedy s povolenim stavet(stavebko, uzemko) pak samozrejme udelal zmenu a tu mu povolili. Zaplatpambuh. Kdyby chtel postavit co tam melo puvodne stat, asi to mel jednodussi.

Vsichni tu ale budou vykrikovat bez jakekoliv znalosti veci. Na to uz jsem si zvyk. Vzdyt kritizovat je tak snadne.

0/0
2.4.2008 18:48

michal II

Re: Re: Re: To co

Treba dostavet Vitkuv kamen;-D

0/0
2.4.2008 18:49

Yaroukh

Re: Re: Re: Re: To co

No to je dobrá ruina. ;-D

0/0
2.4.2008 22:13

Yaroukh

Re: Re: Re: To co

Tipuju, že to by stálo asi kapku víc. Nemluvě o tom, že by mu do toho kafrali ještě památkáři. Na to bych se mohl (bejt jim) taky tak akorát vys...

0/0
2.4.2008 22:11







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.