Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Malá kuchyně v novostavbě vyžaduje chytré řešení

Čtenářka zakoupila byt v novostavbě a neví si rady se zařízením kuchyňského koutu a obývacího prostoru. Rodina čtenářky si přeje vytvořit jednoduché a vzdušné prostředí, použít pastelové teplé barvy, některé mohou být i výraznější.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

skeblicka

tedy pokud je to obyvak k bytu pro ctyrclennou rodinu

tak je to potom na pest, protoze tam je sedacka maximalne pro dva. Pani architektko, deti se vam po zemi budou plazit tak maximalne do dvou tri let...:-/

0/0
29.3.2008 18:31

skeblicka

Re: tedy pokud je to obyvak k bytu pro ctyrclennou rodinu

a skladba zarizovacich predmetu v kuchynske lince jakbysmet, sporak vedle lednicky je naprosta zhovadilost a drez v koute maximalne tak do bytu, ke se nevari, ale to asi taky nebude zrovna pripad ctyrclenne rodiny...nehlede na prehozeni sledu, od lednice ma byt bliz drez, potom teprve sporak.

0/0
29.3.2008 18:34

R.Brož

Re: tedy pokud je to obyvak k bytu pro ctyrclennou rodinu

Škeble, v reálu to dopadá tak, že děti jsou zalezlé ve svých (mini)pokojíčkách, mají tam PC i TV. Ta velká ratejna má přes 30m2 a přitom je k ničemu, protože děti obvykle nemají zájem trávit čas družnou debatou s moudrými rodiči - odpor vůči takové "zábavě" graduje během puberty. V ratejně jsou tedy přes den rodičové, kteří se navzájem obtěžují, jak již bylo více účastníky debaty napsáno. Když už ty pokojokuchyně existují, měly by mít plochu tak 20 m2. Kompletní kuchyně, luxusní jídelní stůl a křesílka na kafčo včetně běžného elcédéčka se tam v pohodě vejdou - na nějakou rodinnou zábavu okolo centrální trojsedačky (!) u jediné TV (!!!) nejsem vůbec zvědavý.

Ložnice jednotlivých obyvatel by mohly mít plochu nad 20m2. Každý si tam zaleze, dělá co chce nebo se dívá na TV program dle vlastního výběru. Takto si představuju účelný byt. Fakt, že proporce místností v bytech jsou úplně jiné, dokládá naprosté nepochopení dnešního rodinného života. Mají bytoví projektanti vůbec dospívající děti?

0/0
29.3.2008 23:02

TKC

Re: Re: tedy pokud je to obyvak k bytu pro ctyrclennou rodinu

Drahý diskutující, jsem fakt šťastná, že máme na dnešní dobu patrně zcela "nenormální" děti, které s námi ve společných prostorách tráví čas rády a dokonce si s námi i povídají... a povídají si i našimi přáteli a my si zase vyprávíme s jejich kamarády.

Možná právě proto, že jsme jim nikdy nedali TV do dětských pokojů....

Teď už jsou velké, ale i teď se rádi společně díváme na filmy, přestože by každý měl možnost se na svém PC koukat na cokoli samostatně. Čili - jsou i rodiny, které obývák opravdu používají pro společnou relaxaci a odpočinek. (Ačkoli - jsem-li v kuchyni, jsou stejně všichni se mnou tam.)

0/0
30.3.2008 1:23

Anna Rakouská

Re: Re: tedy pokud je to obyvak k bytu pro ctyrclennou rodinu

Vaše řešení je velkorysé, ale pokud nemáte velikou vilu a budeme se bavit o bytech, tak to najdete tak ve velmi dobrých měšťanských domech z c a k. Ačkoliv, viděla jsem to dokonce na plánku jedné z novostaveb tak před 3 lety, v domech ty největší byty (tuším 9 milionů) měly samostatnou velikou (něco pod 20 metrů) kuchyň měli, k tomu cca 28 obývák + 4 pokoje , už si to přesně nepamatuji, ale tak těch 18 měly též a světe div se u kuchyně špajska a v ložnicové části 2 šatny. To by se mi docela líbilo, ale pro dva v menší verzi, ale to už v témže projektu byly jen kk. Jinak s těmi dětmi máte pravdu-s dospělými chvilkami proč ne, ale jinak nevím , proč bych si zrovna měla číst na sedačce, kde si mamka s taťkou povídají. A to upozorňuji, že mám padesátku za sebou, žádná dnešní mládež. 

0/0
30.3.2008 14:41

R.Brož

Re: Re: Re: tedy pokud je to obyvak k bytu pro ctyrclennou rodinu

Abych nebyl špatně pochopen, nejsem maximalista, na vámi popsaný byt si tuzemci počkají ještě desítky let, s ohledem na životní úroveň. Cena bytu roste s plochou, takže celkovou plochu bych nezvyšoval. Jde o proporce, které považuju za zhovadilé (k čemu jsou nutné obrovské koupelny, proboha?).

Ohavnou nefunkční ratejnu zmenšit, ložnice (pro rodiče + pro každé dítě jednu) dát na 20 m2, minimalizovat chodbu a koupelnu a byla by radost v takovém bytě bydlet. O uvedené proporce cca 20-20-20-20 m2 (tj. tři ložnice, pro rodinu se dvěma dětmi) evidentně není zájem, budoucí problémy si čecháčkové při pořizování nového bytu neuvědomují. Berou přesně to, co architekti bytových domů nabízej. Dobře jim tak.

0/0
30.3.2008 23:29

Anna Rakouská

Re: Re: Re: Re: tedy pokud je to obyvak k bytu pro ctyrclennou rodinu

Tak to máte pravdu.

0/0
31.3.2008 11:46

skeblicka

Re: Re: tedy pokud je to obyvak k bytu pro ctyrclennou rodinu

ale to, o cem mluvis, neni rodinny zivot:-/

0/0
30.3.2008 21:04

R.Brož

Mlejnkovou bych do bytu nepustil

Každý normálně myslící člověk si pořídí byt, kde kuchyně a obývák jsou jinde, případně jsou vedle sebe, ale důsledně odděleny příčkou (rozhodně nestačí legrační rozčlenění prostoru pomocí jeden a půl metr vysoké police!). V příčce mohou být dveře, kuchyně i obývák mají ještě přímé vstupy z chodby - toto elementární řešení bylo známo již projektantům panelových bytů 3+1 před dávnými lety, dnešním pseudoarchitektům ovšem asi ne.

Hlupákům, co se nechali navézt do nesmyslně spojených pokojokuchyní, utrpení ze vzájemného obtěžování členů rodiny docela přeju. Nadšení z nového bytu brzo pomine, obyvatelé si poté vyzkouší každodenní lezení si na nervy při poslechu hluku z "kuchyně".

0/0
28.3.2008 22:38

Anna Rakouská

Re: Mlejnkovou bych do bytu nepustil

Já s Vámi absolutně souhlasím-viz můj příspěvek níže. problém je ale v tom, že chcete-li si pořídit byt v novostavbě, tak je tam samostatná kuchyň velmi vyjímečně. V poslední době jsem jich několik málo zahlédla u bytů někde ke 20 milionům. Asi je to vrchol přepychu. V novějších panelech to skutečně bylo, byty mají klasickou konfiguraci (samozřejmě zmenšenou) podobně jako 3+1 před válkou ba i za císaře pána.Jenom jejich obyvatelé s oblibou příčku mezi kuchyní a pokojem, oblbnuti novostavbami, bourají.

0/0
28.3.2008 23:28

zumostl

Re: Mlejnkovou bych do bytu nepustil

Tak jestli jsou nyní lidé zblubnutí novostavbami nevím, ale žiji již ve druhém bytě , kde je spojený obývák s kuchyní a jsme všichni spokojení.

Ono záleží jak rodina žije, at si to každý přetvoří k obrazu svému. Ale když zrovna vařím, nebo máme návštěvu a připravuji občerstvení, jsem ráda, že nejsem sama a můžu si také povídat. A co se týče "obtěžujícího" pachu z vaření, ještě nikdy nikomu nevadil, a protože je tím pádem místnost větší, vůně se rychle ztratí.

V takových novostavbách  majíobýváky s kuchyní  velká okna s balkonem, takže se dá rychle vyvětrat bez potíží. 

 

0/0
28.3.2008 23:41

TKC

Re: Re: Mlejnkovou bych do bytu nepustil

Já jsem taky ráda, když si mohu s návštěvou při přípravě jídla povídat - to je právě ta varianta, kdy obývák s kuchyní propojíme. Ale můžeme je i oddělit, když chceme - a to tak, že zcela.

Může tedy nastat i situace, že 2 osoby vaří a vesele se u toho baví a neruší třetího, který si chce v obýváku v klidu třeba číst. Nebo povídat se svou vlastní návštěvou.

V bytech s obývákokuchyní (nebo kuchyňoobývákem?) se předpokládá, že jsou všichni buď družně spolu, nebo když chtějí soukromí, zalezou si do svých pokojíků. I když, jak píšete - dá se rychle vyvětrat, dá se naučit si nelézt na nervy,... Ale pořád mi připadá praktičtější mít 2 společné prostory k nejrůznějším činnostem, než jen jeden jediný.

Když například uložíte v obýváku na rozloženou sedačku návštěvu, která u vás přenocuje (například rodiče), může si ráno kdokoli z rodiny v kuchyni v klidu uvařit snídani a návštěva má i tak stále své soukromí.

0/0
29.3.2008 0:26

Anna Rakouská

Re: Re: Re: Mlejnkovou bych do bytu nepustil

Ano, s tím bych souhlasila. Mít vlastně obývák a obývací kuchyni(takové kanape v kuchyni je věc úžasná, ale v kuchyni, kde se i šije, žehlí....) nebo možnost úplného oddělení, když chci. Já tedy když mám návštěvu, tak mám vše připraveno předem, takže v kuchyni netrávím věčnost (a to obvykle připravuji plné menu). no a když se jde připravit na konec ta káva a sklenky na digestiv, tak si mohu nechat otevřené dveře a o nic nepřijdu.

0/0
29.3.2008 21:53

zumostl

Re: Re: Re: Re: Mlejnkovou bych do bytu nepustil

No jasně, to je pravda...Jak sem řikala, každej si žije jinak, já sem zvyklá zatím jen na byt pro 2-3 osoby, proto mi tenhle styl vyhovuje, ovšem jestli je tento byt pro mnohočlennou rodinu, obýváko-kuchyně je blbost. To se přidávám.

0/0
30.3.2008 15:42

lks0079

Re: Mlejnkovou bych do bytu nepustil

Nejvetsi pruda u spojenejch kuchyni s obyvakem je že když se chci v klidu dívat na televizi, tak musim poslouchat drnceni lednicky, huceni mixeru, sumeni mycky nadobi, prskani od panvicky na ktery se smazi a tak. Takze obyvak s kuchyni ano, ale televize musi byt jinde!

0/0
29.3.2008 11:22

TKC

Re: Re: Mlejnkovou bych do bytu nepustil

Kde jinde? V ložnici?

0/0
29.3.2008 15:06

R.Brož

Re: Re: Re: Mlejnkovou bych do bytu nepustil

Drahá diskutující, jak snadné. Počet TV rovná se počtu obytných místností v bytě, viz výše u škeble.

0/0
29.3.2008 23:08

chorchloj

Re: Re: Mlejnkovou bych do bytu nepustil

V byte jsme propojili obyvak s kuchybi, osvedcilo se a ted v dome jsme to propojili znovu. Kvalitni vestavna lednice, mycka neni slysitelna. Co je slyset tak rychlovarna konvice a digestor. A jak casto jsou pustene ? ;-)

0/0
31.3.2008 14:46

Anna Rakouská

Re: Re: Re: Mlejnkovou bych do bytu nepustil

A  co vjemy čichové a vizuální a domácí práce (vlastně v domě na to můžete mít místnost zvlášť). Domnívám se, že obytný prostor lze plně bohatě využít, aniž se tam vaří. Při troše šikovnosti stát u plotny nemusím věčnost, svíčková klasicky připravená se také často nechystá. Dále mě nikdo nepřesvědčí, že knihám a piánu toto prostředí svědčí.

0/0
31.3.2008 22:24

TKC

Re: Re: Re: Re: Mlejnkovou bych do bytu nepustil

Ono nesvědčí ani kvalitní audiovizuální technice....

0/0
2.4.2008 11:32

Collin7

Re: Mlejnkovou bych do bytu nepustil

No jo, Kuchyňo-obýváko-jídelnu ano, pro jednoho nebo max dva v jednopokojovém bytě.

Ale do 3 pokojového bytu je to nesmysl. Spojení jídelny a kuchyně je logický, spojení obýváku a kuchyně/jídelny může být také, pokud je zároveň účinně zajištěna možnost oddělení obýváku např. posuvnou stěnou.

Pokud nějaký prostor nemůže plnit funkci pro kterou jenavržen (obývák nabídnout relaxaci a útočiště klidu), pak to je rozhodně špatný návrh.

0/0
30.3.2008 16:39

IfčaX

Re: Re: Mlejnkovou bych do bytu nepustil

Pokud ovšem majitel nechce obývák jako centrum kontaktů, ruchu a dění... a pro útočiště klidu a relaxaci nepoužívá ložnici (nebo vanu)...

0/0
30.3.2008 19:00

TKC

Ten byt není vůbec špatný...

Když si vzpomenu na ty nešťasné 3+1 s průchozími koupelnami - je tento byt velice pohodlný. Pouze bohužel podléhá současnému trendu - kuchyň v obýváku.

Vím, že být zavřená v kuchyňském kamrlíku bez návaznosti na obývák je za trest, ale tohle je druhý extrém, který předpokládám taky lidi brzy omrzí.

Domnívám se, že oddělená kuchyň s jídelním stolkem s možností propojení s obývákem (dveřmi, podávacím oknem,...) je praktická. Je fajn, když mohu vařit, povídat si při tom s dcerou a vedle v obýváku se manžel a druhá dcera s přítelem v klidu dívají na TV. Když chceme být spolu, otevřeme si spojovací dveře, ale když potřebujeme místnosti oddělit, jde to. Kromě toho jsem v případě větší návštěvy, pro kterou vaříme, dost ráda, když po obědě hosté nemusí u kávy hledět na špinavé nádobí. Žádná myčka nezvládne naráz servírovací nádobí i hrnce od oběda pro 8 lidí. A žádná digestoř na 100% nevyřeší odér smažené cibulky.

Tento byt by při troše dobré vůle taky umožňoval  alespoň částečné oddělení...

0/0
28.3.2008 20:26

hanzz1727

pro redakci

Čte si autorka diskuse pod článkem? Asi ne, protože by se jinak už dávno měla jít svěsit :)

Ale vážně. Číst by je měla, docela by jí v její možné kariéře pomohly, protože to, co opakovaně předvádí je naprostý architektonický a designový diletantismus.

I když je možné, že je čte :) ještě nedávno předělávala interiéry bez ohledu na rozvody...

Chytré řešení vyžaduje zejména chtré autory ;)

0/0
28.3.2008 20:19

Anna Rakouská

když už tak už

a dala bych kuchyň z té ratejny do 11 metrové ložnice vedle (media tam jsou na druhé straně) , třebas podávací okénko. Menší jídlo se do těch 11 metrů vejde+nějaká ta praktická činnost-žehlení a pod. Do vzniklého obýváku ke stěně a oknu-nynější kk, pořádný jídelní stůl a zbytek sladěný obývák.

0/0
28.3.2008 19:30

TKC

Re: když už tak už

No jo, ale kdybyste pak měla 2 děti, tak je musíte obě nacpat do jediného z těch 12-ti metrových pokojíčků...., což zase jde jedině s palandou a stejně tam není k hnutí (2 skříně, 2 stoly...). A to bych těm dětem nepřála.

Ten byt se mi jeví příjemně řešený právě proto, že má 3 ložnice (a dvoje příslušenství). Mohu potvrdit, že na standard tohoto druhu se zvyká velmi rychle a snadno!

0/0
29.3.2008 0:33

Anna Rakouská

Re: Re: když už tak už

Pokud by šlo o dva mrňousky v postýlkách, tak klidně. Řešit jde- obývák nemusí mít přes 30 metrů, takže z tohoto fakticky 3+1 jde odpojením části obýváku (má dvě okna) udělat 4+1.I když také nic moc. Já jsem toho propojení velký odpůrce, protože jsem to byla nucena prožít, když jsem se vdala a nezbylo než nějak přizpůsobit byt rodičů 3+1 z 30. let. Z obytné kuchyně se udělal obývák  a na přiléhající části předsíně kk.Takže stejně jako zde, do pokoje se vcházelo přes kk. Nikdy více, a to ještě se daly zavřít dveře.

0/0
29.3.2008 22:13

mcfisto

Drez?

Tak ten drez me stacil, dal se na to divat odmitam. Clovek se tam nevejde, a pokud dobre vidim tak ten odkapavac je jako v rohu? To je fakt vrchol demence! Ta slecna architektka jako necte ty diskuze pod jejima vyplodama? Anebo se jedna o vtip?

0/0
28.3.2008 15:55

zumostl

Hrůza

Teda já nevim, co je to teď za módu, jestli za to mohou mladí designéři, nebo vůbec nikdo nepřemýšlí, ale ten dřez v rohu, to je přece utrpení!

Přece kdokoli z nás, když na něčem pracuje, tak se musí zamyslet a trochu vžít do klienta, jak se mu věc bude používat ne??

Jak tak koukám, raději se ve všem opět spolehnout na sebe a rozhodně věci nesvěřovat designerům.

Btw. zelená je v bytě příjemná, ovšem rozhodně ne tento tmavý dpresivní odstín.

No a ať jen nekritizuji, ..pěkná grafika;-)

0/0
28.3.2008 15:52

Kleki Petra

Bomba.

Ten dřez je vyřešen opravdu brutálně. Lednice přímo vedle sporáku a trouby - to je sen každého bytového architekta a uživatele.8-o8-o?

0/0
28.3.2008 14:23

venomacek

katastrofa,

takhle navrhnout kuchyň, to chce velkou dávku odvahy, přijít s výsledkem ke klientovi...

Chyba lidí: mají připravené rozvody, ale neví, jaká bude dispozice kuchyně.

Chyby pí. Mlejnkové: největší: v téhle "kuchyni" neexistuje souvislá pracovní plocha. Tři malé plochy, navzájem od sebe oddělené, jsou úplně k ničemu. Umístění dřezu do rohu je ještě nešťastnější, než sporáku a trouby vedle lednice. Kam se umístí myčka, aby se do ní dobře mohlo? Pracovní trojúhelník má nesmyslně dlouhou jednu stranu. Atd, atd... Pokud tam bude bydlet banda študáků, co si vaří akorát párky, jakž takž, ale jinak - naprosto nepoužitelný návrh, jestli se to bude realizovat, chci vidět schůzku klienta s návrhářkou po týdnu vaření ;-D

0/0
28.3.2008 13:21

phi

uzasne

co vsechno se da prodat

0/0
28.3.2008 10:07

hanzz1727

hloupý byt...

Projektanta pro výstrahu zastřelit! ... a nebo ho tam nechat za trest bydlet. Kačenku konečně vyměnit... :)

Kuchyň bych řešil jako Anavi buď jako dvě rovnoběžné řady, nebo spíš jako uzavřené U (o něco širší, než je nynější návrh - 120cm). Rychle od boku: Od chodby by se tam vešla lednice, špajska 45cm, v extrémním případě i ta vyvýšená trouba a k tomu ještě odkládací plocha cca 90 cm. Pod oknem by byl dřez a varnou desku bych dal na stanu otevřenou do pokoje. Samozřejmě ze předu krytou - předpokládám, že v bytě budou běhat malý svišti :) Varianta je to dražší (už kvůli komínovému odsavači a předěláním odpadu), ale funkčnější a hlavně "komunikativnější"

Jídelní stůl bych přitazil z boku k tomuhle kuchyňskýmu U. Nebyl by tak nezakotvený v prostoru a navíc by zbylo větší místo pro obývák.

0/0
28.3.2008 9:04

hanzz1727

Re: hloupý byt...

Ještě doplním, že ji jsem vědomý toho, že bych tímto návrhem zastavěl linkou radiátor. To už je osud ... prostě řešení takhle idiotsky navržených bytů přináší kompromisy ;)

0/0
28.3.2008 9:11

Rode_orm

Re: Re: hloupý byt...

topeni se da snadno predelat, nemusi prece byt primo pod oknem. Jinak s vami souhlasim. Linka do U a stul prirazeny k ni. Popripade oddelit nizkou zidkou, nebo neco na ten zpusob.

0/0
28.3.2008 9:21

Pjotr_Pjotrovic

Re: Re: hloupý byt...

I to "zazdění" radiátoru by se dalo trochu pořešit. :-) Navíc by to nevadilo, protože v kuchyni se stejně moc netopí a v obýváku ještě jeden radiátor je.

0/0
28.3.2008 9:22

TKC

Re: hloupý byt...

Dřez pod oknem?

Předpokládám, že byste si k tomu dřezu přál i vodovodní baterii .... ale dovoluji si Vás upozornit, že výška okna to neumožňuje, protože by okno potom nešlo otevírat. Leda ho používat jen jako ventilačku.

Bylo to opravdu od boku.... Varná deska - zepředu krytá? Myslíte nějakou zídkou, nebo plexisklem? A co roura od digestoře, kudy by vedla? Pod stropem? Byt má už takhle světlou výšku max. 2,60 m....

Takže suma sumárum, myslím, že podobně navrhuje paní Mlejnková.... V zájmu toho, aby návrh byl hlavně "jiný než ten původní", navrhneme: 1. zastavět topení, 2. zlikvidovat možnost normálně otevírat okno, 3. odtah od digestoře komplikovaně táhnout pod stropem, 4. dětem nebezpečný a prskající sporák umístit hned vedle jídelního stolu...

To je tedy fakt řešení....

0/0
29.3.2008 15:01

Anavi

Re: Re: hloupý byt...

Aby nebylo zastavěné topení, proto jsem navrhovala dvě linky rovnoběžné.

Varná deska v prostoru je moc fajn, ale musí být v lince hluboké minimálně 80 cm. Takhle to máme doma a když mi děti pomáhají vařit, je to úplně skvělé - nemačkáme se vedle sebe, ale stojíme okolo linky a vidíme, co kdo dělá (a v případě průšvihu se nechá rychle zasáhnout). Nikdy se mi nestalo, že by mi olej prskal po okolí, kdo neumí smažit, tak může smažit v kastrolu.

Co se týká digestoře, tak existují recirkulační, kde není potřeba odtah. Nebo je možné odtah skrýt do světelné rampy. Také jsou rodiny, které digestoř nepoužívají - vyvětrají rychle oknem, naopak rodina miluje vůně vycházející z kuchyně.

0/0
30.3.2008 10:41

Collin7

Re: Re: hloupý byt...

Já bych se toho návrhu zastal. Dřez mám pod oknem a problém nemám - všechna okna se u nás otevírají ven! A i kdyby se otevíraly dovnitř, přeci jenom by to vyšlo.

Topení LZE přesunout, není to velký problém. Pravděpodobně vznikne problém s kondenzací (ale ten vzniká v přechodném období tak jako tak), ale to lze také řešit - aktivním větráním, přirozeným větráním (=otevřete vždy okno; to nemusí být vždy pohodlný), nebo ponechat radiátor a odsadit dřez a vhodně řešit skříňku tak, aby nezamezovala cirkulaci vzduchu (každopádně zabrání sálání, což by se dalo v kuchyni obětovat).

Odsávání kanálem pod stropem je běžné není to problém.

Sporák - ano, ta zídka je nutná a je běžná. Lze také úplně oddělit U-kuchyni a obývák plnohodnotnou stěnou - záleží na vkusu a přednostech uživatele. Já bych volil úplné oddělení.

0/0
30.3.2008 17:04

TKC

Re: Re: Re: hloupý byt...

Já bych právě také volila pokud možno to oddělení...

0/0
1.4.2008 0:13

Pjotr_Pjotrovic

Kritika - snad konstruktivní. :-)

My máme taky poměrně malou kuchyň (3,35 x 2 m), ale lednici bych vedle sporáku opravdu nedal. Navíc, v požadavcích bylo požadováno umístění trouby výše. Zde je trouba ve standardní výšce...

Proč je počítáno s barovým pultem, když ten zabere poměrně velký prostor a bude využíván minimálně, protože je v obýváku ještě klasický jídelní stůl? Navíc, je, podle mě, velice málo místa volné pracovní plochy u sporáku.

Počet míst k sezení v obýváku je malý. My máme trojsedačku a křeslo. Jsme zatím "jen" dva, ale když příjde návštěva, tak na trojsedačce se nikdy nechce mačkat tolik lidí a sedí tam obvykle jen dva. Ostatní musí sedět na jídelních židlích a v křesle.

Příjde mi, že to paní Mlejnková šije horkou jehlou ve čtvrtek večer, aby to v pátek mohla dát na web idnes.

0/0
28.3.2008 9:04

Soami

Kritika

Pominu nevhodnost malého koutu pro kuchyň. Ostrůvek absolutně k ničemu-je diagonálně vystrčený mimo. Trouba a deska se neumísťují vedle ledničky. Rohový dřez je utrpení-zřejmě v něm paní designérka nikdy nic neumývala. Maximálně se akceptuje s rohovým lomením desky. Pro další pokusy navrhuji paní designérce naučit se vařit. Pak zjistí jednoduché pravidlo pro návrhy - postup jídla. Čili lednička-dřez-varná deska-myčka. Plus odkládací plochy.

0/0
28.3.2008 9:00

Soami

Re: Kritika

Jo a ta studená zelená je děs. Na rozdíl od paní designérky si nemyslím, že by se hodila k teplým, pastelovým barvám dřeva.

0/0
28.3.2008 9:02

elrik

hm?

opet klasika - sporak vedle lednicky?? 8-o

a kdyz je tam tak malo mista, proc zabirat dalsi tim nesmyslnym pultem, misto aby udelala delsi L v rohu treba az k oknu.. tim ziska prostor u zdi pro stul a vice mista pro obyvaci cast, kam pak muze osadit i "nadstandartne" kresla

0/0
28.3.2008 8:53

Anavi

To jsem nevěděla, že je šedá pastelová barva

Fuj, řekla bych, že milovníci pastelových barev nebudou preferovat tmavě šedou. Navíc pokud chtějí oranžovou, tak proč pohovce nedopřát oranžový potah. Pokud si vyberou pohovku s převlékacím potahem, tak ho mohou klidně rychle vyměnit pokud se jim okouká nebo potahy střídat.

Kuchyňskou linku bych volila jako dvě rovnoběžné řady, není zas takový problém předělat el. vedení. Stejně to budou muset udělat, el . zásuvky umístěné za linkou nedokáže používat nikdo, snad ani paní Mlejnková.

0/0
28.3.2008 8:40

Anavi

Re: To jsem nevěděla, že je šedá pastelová barva

Na to, jak jsou úžasně umístěné zásuvky a vypínače se podívejte na poslední fotografii, to opravdu vymýšlel nějaký umělec.

0/0
28.3.2008 8:41

chrobaktruhlik

teda

ten pultík s "bárovou" židličkou to je vysoce praktické !Rv

0/0
28.3.2008 8:25

Dallas_28

no toto

tak projektant tohoto bytu je absolutní diletant..jako 4+KK s nakreslenou kuchynskou linkou bez pracovního prostoru?to bych mu hned sebral kulatý razítko.

jinak kdyby se přehodila obýváková stěna s gaučem a ta stěna se změnila jen na stolek s TV, tak by ten gauč mohl být i větší. Jinak si myslím že Mlejnková tam dostala maximum.

0/0
28.3.2008 8:02

starej pardal

chapu to spravne,ze

kacka dala do bytu se trema loznicema a dvema zachodama (kde bydli patrne vetsi mnozstvi osob nez jedna) do "obyvaku" jedno dvoukresilko a smytec? 8-o

kde vlastne maji obyvak? kde budou sedet? kde budou sedet navstevy? na zemi?

0/0
28.3.2008 6:51

Cenzura jak v Číne

radši nic

;-(;-O;-€(Y)RvRv

0/0
28.3.2008 1:46







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.