Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nejzajímavější rodinné domy roku 2007

Dům ve Svitavách vyhrál soutěž Nový domov. Není však jedinou architektonicky zajímavou stavbou tohoto typu, která vyrostla v minulém roce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

looney

btw

podle me i v ceske vesnici se najde spousta vhodnych mist tam moderni stavbu postavit, aniz by mela nekomu vadit. i z teho diskuze se mi zda, ze se idealizuje ceska vesnice se sedlovymi strechami ... ja jsem z brna a kdyz jedu na jih, tak pohled na velkou vetsinu vesnic je hodne smutny a svete div se velka vetsina baraku tam ma sedlovou strechu. jeste bych dodal, ze clanek je oznacen jako nejzajimavejsi r.d. --- takze je jedna castecne o extravaganci, ja bych si nejdrive rad zkusim v takovem dome bydlet, nez budu soudit jeho studenost apod. /napr. na uklizeni, svetelnost mistnosti a pod. je to velmi dobre/ ... ma to sve klady i zapory ..... extremni odsudky typu hnus, fuj moc nechapu. 

0/0
7.1.2008 9:54

belgian chocolate

oblast na jih od Brna

hodně utrpěla tím, že tam v 70. a 80. letech lidé měli relativně dost peněz a stavěli a přestavovali, převážně svépomocí. doporučuji yajet do chudších obslatí, třeba na Vysočině se pořád najdou vesničky, které (zatím) zachránila chudoba a zanedbání.

0/0
7.1.2008 11:32

iuos

hmm

co je to "zachránila"? že vypadají "staře"?

0/0
8.1.2008 14:25

belgian chocolate

že to není všechno samej okál a břízolit

nýbrž se tam zachovala klasická venkovská architektura, která se vyvinula na základě staletých zkušeností s tím, co kde funguje, a krásně mezi ty kopce a rybníky zapadá

0/0
11.1.2008 21:27

iuos

hmm

apíš bych řekl, že "krásně mezi ty kopce a rybníky zapadá" je jiný výraz pro "na takové stavby jsme si zvykli a cokoli jiného nám vadí ;-)

0/0
14.1.2008 6:23

chorosh

Vila na sile

Představuji si investora "Vily na sile" jako náhle zbohatlého restituenta, který přes dostatek peněz nebyl mentálně schopen opustit svůj panelákový 3+1 v sedmém patře. Tento "dům" je tedy pro něj určitá forma psychoterapie.

:-)

0/0
4.1.2008 20:23

Choakinek

Re: Vila na sile

;-D

0/0
5.1.2008 0:18

Enti

Re: Vila na sile

No vidite, a to jsou zaludnosti internetovych diskusi, kde lide placaji co je napadne a o cem nic nevi. Vilu na sile si nechal postavit majitel olomoucke reklamni agentury, kterou budoval vice jak deset let "od nuly".

0/0
6.1.2008 11:33

Merk

Re: Re: Vila na sile

Což ale zdaleka neznamená, že chorosh nemá ve zbytku pravdu....

0/0
6.1.2008 16:15

phi

Re: Re: Re: Vila na sile

co je špatného na výhledu ?

0/0
8.1.2008 8:35

Astor2

Názor

Tyto "domy" beru jako nějakou studii a vůbec nechápu, kdo řekl, že jsou to nejzajímavější domy roku 2007. Na mě ty stavby působí studeným umělým dojmem, hrůza. Snad se taková stavba nedostane někam na vesnici.Jinak se stotžňuji s názorem,že architekti asi nic neví o praxi a to je špatné.Také mám vysokou (v jiném oboru) a dnes po pěti letech praxe vím, že papír (nebo PC) a konečná trealizace je obrovský rozdíl.

0/0
4.1.2008 11:36

hnusil

Realita je jeste horsi

Bohuzel po svych zkusenostech musim konstatovat, ze realita mezi projektem a stavbou je mnohem horsi a nejhorsi na teto skutecnosti je fakt, ze projektant v podstate nema zadnou zodpovednost

0/0
4.1.2008 13:13

hermína

Projekční kanceláře

jsou to slovo, které v diskuzi chybí. To jsou firmy, kde pár architektů dělá návrhy a stádečko stavařů je rozkresluje do plánů, dělá rozpisy materiálů, rozpočty, řeší přípojky a vrací nerealizovatelné návrhy. 

Berte to jako můj postřeh k diskuzím typu: archiekt je blbej, stavař míň, já jsem nejchytřejší.

0/0
4.1.2008 10:52

Merk

Re: Projekční kanceláře

Přesně tak. Architekt by měl být vizionář, který vedle sebe potřebuje stavaře, který ho bude držet v realitě. Je to klasický dualismus dvou protichůdných principů každé tvůrčí činnosti. Ano, ideální je, když se to spojí v jednom člověku. To je ale naprostá výjimka. Proto se to musí řešit spoluprací více lidí. Bohužel si spousta architektů a spousta stavřů myslí, že zrovna oni jsou ta výjimka, v níž se oba principy spojily. Blbost.

0/0
4.1.2008 11:13

Nargilé

Re: Re: Projekční kanceláře

dokonce existuje VŠ obor, kde se studuje zaroveň architektura i stavitelství. studium ale trvá dýl než obyčejná architektura nebo stavařina

0/0
4.1.2008 18:01

bubak.velkej

Domky a domy...

Me se minimálně polovina celkem líbí, ale žít bych v to snad ani nechtěl... Jak už někdo psal na bydlení radši praktický a útulný, leč neokázalý a svým způsobem "nemoderní" dům... Ta "zajímavost" se stejne časem okouká a zůstanou jen problémy... Jinak samozřejmě proti gustu žádnej dišputát a majitelů jejich domečky přeju :-)[>-]R^

0/0
4.1.2008 8:29

Norway

Architekti...

Architekt = nerozumi problematice u staveb. Stavitel = zkuseny clovek ktery navrhne dum tak aby byl max.utulny a temer bez problemu.Bohuze u nas je vetsina lidi kteri si hraji na PANY architekty a pritom to jsou pekny jelita. Pardon ale kdyz mi vystudovany architek zacne tvrdit ze neni potreba dat do zakl.desky armovani,tak jsem si v tu dobu poklepal na celo jestli si ze me dela srandu nebo ne.Na domech je spousta detailu ktery architekti neresi.Proc porad navrhujou kostkove domy s rovnou strechou? Vzdyt to je nejproblematictejsi vec do budoucna,zadny material proste neni ktery vydrzi vic nez mit sedlovou strechu.Take proc nedelaji dostatecne velke presahy u strech?...nevedi co dokaze dest. Je toho mnohem vic,bohuzel mi to vse pripada jako krok zpet do minulosti 2 era komunismu zacina. Heslo muj dum muj hrad u nich neni pojem.Postavte si takovy dum na vesnici a uslysite nazor spoluobcanu..co si to postavil za kravin, jj oni maji pravdu pac ono to fakt vypada jako kravin nebo slepicarna

0/0
4.1.2008 7:51

starej pardal

Re: Architekti...

R^ totalni souhlas

mluvis mi z duse R^

0/0
4.1.2008 8:09

bubak.velkej

Re: Architekti...

Souhlas... jsem stavař-technik a spousta lidí ani netuší do čeho se žene, když dá jen na architekta :-/ Ale co, ja jsem zase blbej v jiných oborech... ;-D

0/0
4.1.2008 8:32

krkna

Re: Architekti...

Jelito jste vy. Napraskej na panelaky sedlove strechy a budeme se mit vsichni krasne ;-)

0/0
4.1.2008 8:36

Nargilé

Re: Re: Architekti...

máš bod. :-)

0/0
4.1.2008 17:48

krkna

Re: Architekti...

A jen tak mimochodem, pokud se nemylim, tak diky architektum mame historicke i novodobe pamatky, za coz se vyplody nekterych soudruhu ing. povazovat nedaji. Z tech jejich katalogacu a kostek je mi na :-©, ale za to taky mohla doba. A tvrdit, ze Stavitel = zkuseny clovek - cha, cha!!

0/0
4.1.2008 8:42

starej pardal

Re: Re: Architekti...

paneboooze, ty musis mit mindrak... :-)

0/0
4.1.2008 9:05

Merk

Re: Re: Architekti...

Já bych to řekl tak, že kvalitní stavba potřebuje zcela stejně kvalitního architekta i kvalitního stavaře. Pokud chybí jedno, stojí výsledek za nic.

0/0
4.1.2008 10:19

Norway

Re: Re: Re: Architekti...

Kazdy z nas ma rozdilnou predstavu o svem idealnim domovu. Nechat architekta aby mi navrhnul muj dum NE dekuji. Jak ten architekt muze vedet co presne chci? Pokud mam svoje predstavy tak si je nakreslim sam a k tomu nepotrebuji preci architekta. Ruzna reseni se resi se stavarem kterej vy co si muzu dovolit a co ne, tak aby se mi nekde neco nekomplikovalo.

0/0
4.1.2008 10:36

volic_plukovnik

Re: Re: Re: Re: Architekti...

Samozřejmě, že architekt s klientem spolupracuje, ptá se ho na jeho představy apod. Spousta lidí nemá přehled, co je dnes možné a co ne, jaký je výběr materiálů apod. a od toho je tu architekt.

0/0
4.1.2008 11:06

Merk

Re: Re: Re: Re: Architekti...

Sorry, ale v tom případě vůbec netušíš, co je obsahem práce architekta. Ostatní věci si taky děláš sám? Když jsi nemocný tak si taky sám uděláš diagnózu (protože sám víš nejlíp co ti je, ne nějaký doktůrek) a pak jen s lékárníkem vybereš konkrétní lék? Podobných příkladů se najde tisíc.

Architekt není od toho, aby navrhoval tvůj dům bez tebe. Architekt je od toho, aby nasál tvé potřeby a navrhnul ti jejich realizaci. Architekt totiž je (měl by být) profík v oboru a napadnou ho řešení, které by laika nikdy nenapadly a přitom odpovídají jeho potřebám. Dům si většina lidí staví jednou za život - v době, kdy ho plánují, mají mizivou zkušenost a podle toho to pak dopadne.

Tvorba domu prostě musí být dialog architekta s tím, kdo bude v domě bydlet.

0/0
4.1.2008 11:06

starej pardal

Re: Re: Re: Re: Re: Architekti...

sorry, ale pokud mi neco bude, tak pujdu k praktickymu lekari, nez k nejakymu teoretikovi, co pacienta nikdy nevidel a zabyva se vyvojem (cehokoliv)

0/0
4.1.2008 11:13

Merk

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Architekti...

A tady někoho napadlo jít s návrhem domu k profesorovi na VŠ architektonického směru? Pokud se snažíš tvrdit, že každý architekt je teoretik, je to pěkný plk. Analogií k praktickému lékaři není stavař, ale zase jen architekt. Ke stavaři je analogií právě ten lékárník.

0/0
4.1.2008 11:15

starej pardal

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Architekti...

analogii k lekarnikovi vidim v zednikovi :-)

0/0
5.1.2008 6:59

Norway

Re: Re: Architekti...

0/0
4.1.2008 10:23

Norway

Re: Re: Architekti...

Krkna: rozdeluji Architekty a Stavare. Kdyz nekdo rekne o nekom ze je kvalitni stavar, tak vym ze muj dum bude kvalitne postaveny. Oni totiz architekti sedi u pocitacu, propocitavaji odpory a ruzny vychytavky, ale ze budu muset na stavbe diky panu architektovy zbytecne sekat/rezat a komplikovat si staveni tak to ani netusi. Problem je ze nikdy nestavely dum a v zadnym z tech domu nezili. Teorie je pekna jenze praxe je uplne jinde. Architekti si totiz mysli ze jsou vseznalci a pak to dopada jak to dopada. Vzdyt to clovek slysi na kazdym kroku ,,kdo ti to projektoval takovej blud,, pocinaje topenarem a konce tesarem. Slovo architekta - dame tam stresni okno...jasne dame ho tam proc ne a za x let je zadelano na pruser. Stavitel mi da radsi na vyber ,,nechces mit do budoucna problem? dej tam kukan,, jde o to ze ten stavitel vy ze to neprinese tolik problemu jako stresni okno, je toho spousta co ti architekti nevedi a pokud tohle vsechno vedi, tak se z nich stanou stavari.

0/0
4.1.2008 10:26

Merk

Re: Re: Re: Architekti...

Až na to, že stavitel staví tak, aby to bylo pro něho co nejjednodušší resp. nejrychlejší (a přitom dostatečně výdělečné). A zbytek je mu u pr*ele. Ano, ne každý. Stejně tak ne každý architekt je to, co popisuješ ty. Domy navrhované fachidiotiskými stavaři jsou stejně k ničemu jako domy navrhované fachidiotskými architekty. V tom si nemají co vyčítat. Na druhou strany jsou obě varianty většinou pořád ještě lepší, než když si dům navrhuje sám budoucí vlastník, který tomu nerozumí vůbec.

0/0
4.1.2008 11:10

tl2

Re: Architekti...

Rovna strecha neni vubec problematicka. Staci troska peclivosti a ochoty dodrzovat stavebni postupy. Mi rodice si svepomocne postavili rovnou strechu v roce 77. Byli to jen pouceni laici a delali to peclive. Dodnes tam nikdy nezateklo.

Stavar ktery umi, nema s rovnou strechou problem. Stavar ktery tvrdi ze rovnou strechou potece je lenoch odvadejici nekvalitni praci.

Sikma strecha neni zadna zachrana proti zatekani. S vyjimkou pultove nebo sedlove strechu bez prostupu a jakychliv prvku clenitosti ma kazda strecha ruzna slaba mista. I skladane sikme strechy maji - k prekvapeni mnoha laiku - mista, kde nestaci spolehat za taska je vecna, protoze oplechovani, hydroizolace anekdy i jen silikon vecne nejsou.

0/0
11.1.2008 15:24

Choakinek

Moje hodnocení estetického dojmu z domů

Takže bráno od shora dolů ty v tom oranžovožlutym rámečku:

1. Humus :-©, 2. Dům nevidim, 3. Průměr, 4. Humus :-©, 5. Průměr, 6. Humus :-©, 7. Průměr, 8. Humus :-©, 9. Průměr, 10. Humus :-©, 11. Humus :-©.

Můj názor líbí / nelíbí, nic víc.

0/0
3.1.2008 23:28

Nargilé

Re: Moje hodnocení estetického dojmu z domů

to že nemáte vkus neznamená, že musíte pozvracet celou diskuzi :-P

0/0
4.1.2008 17:53

Choakinek

Re: Re: Moje hodnocení estetického dojmu z domů

1. No ty blijící smajlíci to bylo jen takové grafické vyjádření slova "humus".

2. No jinak, možná že někde budeš mít jiný názor než já, ale to chceš říct, že se ti líbí i ty domy co připomínají transformátory?

0/0
5.1.2008 0:14

yan007

nádherné

mám z nich všetkých dobrý pocit (teda okrem vily na sile, ktorá nevypadá špatne, ale to okolie...) a v každom si dokážem predstaviť žiť.... Prekvapilo ma, že veľa z týchto stavieb ani nie je drahá a často sú ekologické čo pre mňa znamená, aj ekonomické....:-)R^ Viacej takýchto stavieb.

0/0
3.1.2008 17:24

Bůh Nejvyšší (9)

Tady se zase sešla banda kritiků.

Sami bydlíte v popelnici ale keců plnou hubu. :-©

0/0
3.1.2008 16:19

AlexeiS

Re: Tady se zase sešla banda kritiků.

To v čem bydlíme není přemětem této diskuze chytráku! Kdyby ses radši vyjádřik k tématu - "Nejzajímavější rodinné domy roku 2007!" A napsal co se ti zdá jako laikovi zajímavé... Spamu je fakt v každé diskusi až až...

8-o

0/0
3.1.2008 16:44

Praotec

Re: Re: Tady se zase sešla banda kritiků.

Nejipozantnejsi jsou ty zavesy a zaclony v tech domech a jeste ta posledni fotka te pozarni cvicne veze je unikat-skvost.Jiste nejekologitstejsi musi byt vsechny v porovnani s.......;-D

0/0
3.1.2008 17:10

Bůh Nejvyšší (9)

O architektuře mám trochu přehled,

jen se podivuji nad primitivismem nadpoloviční většiny diskutujících.

0/0
3.1.2008 22:19

hermína

Re: O architektuře mám trochu přehled,

souhlas.

Nad panelákosatelitní kulturou tu všichni ohrnují nos diskuzi za diskuzí a když už se objeví zajímavá architektura, ukáže se, jaké ty jejich obzory vlatně jsou.

Neříkám, že se mi všechno líbí, ale oceňuji, že vznikají nové, zajímavé a osobité věci.

0/0
4.1.2008 8:34

starej pardal

Re: Re: O architektuře mám trochu přehled,

podle me to podnikatelsky baroko, at to ma vezicky, nebo to na vezi stoji... jinak ten zbytek je takovej nijakej vodflaklej humus, co da akorat tak na efekt

0/0
4.1.2008 9:08

Nargilé

Re: Re: O architektuře mám trochu přehled,

dovolím si připomenout, že i některé paneláky, mohou zavánět architekturou, třeba Lesná v Brně mi nepřijde nejhorší...

0/0
4.1.2008 17:57

aquaterra

Musím se přiznat,

že se mi to vesměs líbí. Tedy kromě rodinného domu na louce, Jinonic, Kunic a Sila, které považuju za depresivní úlet. Zdá se mi ale, že Eggo, které jinak není špatný nápad, hlavně pokud okna vedou jen do vnitřní zahrady. Pokud vedou vně domu, pak se takový koncept plotu jeví jako nesmyslný. Moji favorité jsou Lesná, Šnek a Zdiby.  ;-)

0/0
3.1.2008 14:59

aquaterra

Re: Musím se přiznat,

omluva: vypadlo mi, že ... Eggo asi bude dost tmavé a bez světla...

0/0
3.1.2008 15:01

aquaterra

Re: Re: Musím se přiznat,

Teď jsem si teprve všimla dalších fotek a Šnek je opravdu moc hezký, hodně mu ovšem pomáhá krásná poloha domu.

0/0
3.1.2008 15:18

krkna

Co na to český genius J. Cimrman?

Jste tupá, deprimovaná ho..da a já se na to nemůžu dívat, nai mě ...!! Než budete něco hodnotit, tak si o tom zkuste něco přečíst. Na www.archiweb.cz domy najdete a dozvíte se, proč jsou takové jaké jsou. Hodnotit podle jedné fotky je nesmysl!! Autoři článku by mohli být trochu detailnější v odkazech na jednotlivé domy. Za domy R^, za článek a diskusi Rv

0/0
3.1.2008 14:40

Merk

Re: Co na to český genius J. Cimrman?

Proč bych si o tom měl něco číst? Ten olomoucký silodům znám na vlastní oči a k tomu, abych jeho autora (resp. investora) považoval za duševně nemocného si opravdu nepotřebuji cokoliv číst.

0/0
3.1.2008 15:11





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.