Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vytápění: nemějte doma saunu, ušetříte

Venku mrzne, ale u vás doma je jak na Havaji. Je to nutné? Stačilo by stáhnout topení o pár stupňů a hned uspoříte.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

forhend

Bohužel,

tady, když se začne šetřit, jaká je reakce firem? Všechno zdraží, takže když začnu šetřit, tak mi to tak zdraží, že se pomalu nevyplatí šetřit...bohužel. Když lidé začnou šetřit, tak vlastně nahrávají firmám, že můžou nehorázně zdražovat, protože ty se potom vymlouvají na to, že nemají na obnovu, údržbu atd. Zní to paradoxně...Takže když mi tady začne někdo vykládat o obnovitelných zdrojích...Rv:-/

0/0
27.12.2007 20:14

a.riadne

...

na...  miluju teplo  a  nosit doma svetr nebo neco podobneho povazuji  za  silene  nepohodlnou  vec... mrznu jindy tak doma chci mit teplo

0/0
25.12.2007 19:19

starej pardal

tak ja teda doma saunu mam

a moc si to pochvaluju ;-) mam vyhodit penize za cigarety a zdechnout, nebo za saunovani ? ;-D dyt je to jedno

0/0
24.12.2007 8:09

bubak.velkej

3+kk, prostřední

Když topim krbovymi kamny, tak obyvak a kk tak 26-27... Pokoj a loznice tak 23-24. Koupelna tak 24-25, ale tam si jeste poustim podlahovku... Mame s přítelkyní teplíčko rádi a hlavne drevo z vlastniho :-)) Obcas zapnu i elektrokotel, aby voda v trubkach nestala, ale to se pak nestacim divit jak se elektromer rychle otaci ;-D

0/0
23.12.2007 20:47

Fanthom007

prosim odborniky z idnesu o radu !!

mam byt v 30 starem, polystyrenem cerstve obalenm panelaku. Byt je nad nezateplenym sklepem,70% obvodovych zdi je venkovnch. Pri 100% vytapeni je u podlahy teplota 11°C, v metru je teplota okolo 15°C a pod stropem je teplota cca 19°C. Meraky mame odparovaci. Co mam delat abych usetril a neumrzl ? Diky za fundovanou radu !!

0/0
23.12.2007 19:32

tatami

Re: prosim odborniky z idnesu o radu !!

Neznam vas dum jak je konstruhovany ale u mnohych lze kompletne vyhodit podlahu ktera je tvorena nejakym nasypem a nacpat tam izolaci a na ni polozit novou podlahu. Ev. lze u nekterych podlahu o 2-3 cm zvednout- neni to moc ale vsechno je dobre.

0/0
23.12.2007 22:57

Rubik1

Re: prosim odborniky z idnesu o radu !!

Přestěhovat se!

0/0
24.12.2007 16:41

mirekrat77

Re: prosim odborniky z idnesu o radu !!

a nebo pustit topení naplno;-D

0/0
25.12.2007 17:20

jarda.h

ještě by mne zajímalo

Na kolik si mám topit na hajzlíku?;-D

0/0
23.12.2007 15:44

Krak

Re: ještě by mne zajímalo

Ptát se někoho, na kolik mám topit, vypovídá cosi o svéprávnosti...

0/0
23.12.2007 16:14

Tajka

Re: Re: ještě by mne zajímalo

R^

0/0
23.12.2007 17:34

jarda.h

Re: Re: ještě by mne zajímalo

Promiňte, pane. Snad jsem Vás neurazil. Příště se to nestane.:-)

0/0
23.12.2007 19:02

Hadis

Re: Re: ještě by mne zajímalo

je vidět, že jsi to nepochopil, takže o svéprávnosti uvažuj u sebe;-D

0/0
31.12.2007 19:30

Krak

Re: Re: Re: ještě by mne zajímalo

Další chytrej a svéprávnej?

0/0
1.1.2008 5:17

petrmalyx

Re: ještě by mne zajímalo

Tam se netopi, protoze jsme uvedomeli ochranci prirody a radi tu zimu vydrzime. Jen nesmime zapomenost raspli, kdyby nam primrzlo prkynko na pr...

0/0
23.12.2007 17:27

mirekrat77

Re: ještě by mne zajímalo

záleží jak dlouho se na wc zdžuješ,jestli tam sedíš jak slípka na vejcích,tak na hodně, jinak ti zmrzne (Y)

0/0
25.12.2007 17:25

Hadis

Re: ještě by mne zajímalo

na hajzlíku si top tak, aby Ti nepřimrzla pr*el na prkně. ;-D:-P

0/0
31.12.2007 19:31

mfbarbula

Divný předpis

Bohužel nic moc neušetřím vinou dost nesmyslného předpisu, podle kterého se kalkulují spotřeby jednotlivých domácností. I když mám poměrové měřiče tepla, musím 50% částky zaplatit dle podlahové výměry podle průměrné spotřeby celého domu. I když tedy celý rok např. v jedné místnosti nezapnu radiátor, stejně musím platit podle metrů čtverečních. Tento předpis by se měl změnit, doplácíme tak na domácnosti, které stále regulují teplotu v místnosti pomocí otevírání oken!

0/0
23.12.2007 15:04

lada123

Re: Divný předpis

Ono to placeni podle podlahove plochy ma neco do sebe. Tobe staci doma napriklad 18 stupnu a vsem sousedum okolo 23 stupnu. A v praxi to vypada tak, ze mas nulovou spotrebu na mericich a sousedi topi za tebe. Mas v takovem pripade pocit, ze bys opravdu za topeni nemel platit ani korunu?

0/0
23.12.2007 15:46

tmf

Re: Re: Divný předpis

tak a jestli se mu to nelíbí může si pořídit dům a bude platit jen to co protopí a nikod mu nic nerozpočítá

0/0
23.12.2007 20:06

tmf

Re: Re: Divný předpis

tak a jestli se mu to nelíbí může si pořídit dům a bude platit jen to co protopí a nikdo mu nic nerozpočítá

0/0
23.12.2007 20:07

strelak

Re: Divný předpis

to , že nemáte  zapnutý radiátor ještě neznamená , že  nespotřebováte  teplo-tou místností kde ten radiátor je určitě  vede přípojné potrubí které tu místnost částečně vyhřívá a proto se platí část spotřeby  podle m2. Otázkou je zda  to rozdělení musí být 50% za plochu a 50% za měřiče? Tento poměr  může být i  30% za plochu a zbytek dle náměru měřidel- to záleží na tom v jakém bytě bydlíte a  jak jste schopni - případně -se domluvit /SVJ a družstva by neměl být problém/.

0/0
23.12.2007 20:52

65c02

A když nebudeme topit vůbec,

tak ušetříme ještě víc!R^:-)

0/0
23.12.2007 14:02

Imperator_rex

jj

My mame vyhodu, ze jsme chladnomilna rodina - takze v zasade ani netopime - jenom kdyz je fakt "echt" zima, jinak staci zapnutej pocitac, vareni atd. a mame tu porad 18-20 stupnu, coz mne naprosto vyhovuje a staci mi sortky a tricko ;-) Chce se to otuzovat - jednak to je zdravi prospesny a jednak i ekonomicky vyhodny. Ale na druhou stranu pak neni clovek zvyklej na horko, a kdyz prijde nekam na navstevu, kde maj pretopino, tak tam muze zdechnout - a naopak navstevy u nas mrznou ;-D

0/0
23.12.2007 12:44

Chytracisko

Re: jj

Tak  18-20 je normální, jen někteří pro dosažení takové teploty topit musí :-)

0/0
23.12.2007 17:37

tmf

Re: jj

my topíme tak na 19-21, přijdeme k sousedům na návštěvu kteří topí na 26 a během 15 minut usínám i při kávě. To se nedá. A strašné jsou i úřady, tam je taky za moje peníze přetopeno.

0/0
23.12.2007 20:10

mirekrat77

Re: Re: jj

to u těch sousedů usínáš protože doma nemáš teplotní pohodu 8-o

0/0
25.12.2007 17:16

halalik

plytvani

Onehda jsem byl s bratrem na navsteve u bratrance v panelaku (no ani ne panelak, spis bytovy dum), a malem jsme tam zdechli, jak bylo pretopeno. Z brachy lil pot jak z vola, v obyvaku meli aspon 25st., hlavne ze ta litali "v trenclach a v kosilkach".

0/0
23.12.2007 11:56

mpixel

Re: plytvani

nevím co je plýtvání. Bydlet v baráku 18C zaplatit 2x tolik a nebo bydlet v paneláku 25C a protopit méně.

0/0
27.12.2007 22:35

vladino

My nemáme měřáky...

...takže neušetříme... a ani měřáky prý nestojí za moc...

0/0
23.12.2007 11:50

Jimi Hemendex

hehe

U nás si musíme dať kúrenie na maximum, pretože ináč by sme všetci pomrzli. Tak slabo nám kúria...;-O

0/0
23.12.2007 9:19

HarryIKeogh

Re: hehe

...tak nekuřte a zatopte si!...

0/0
23.12.2007 12:00

jarda.h

Re: Re: hehe

:D

0/0
23.12.2007 15:20

tatami

Tabulka v zaveru

Je naprosty nesmysl. Nikde tam neni definovano jakyma stenama, jakym stropem, dvermi a pod. Jinak stropen ktery se delal tak asi do 70 let,( drevene tramy se zaklopem , izolace skvara) lehce unikne az 50 %. Izolaterske firmy to podporuji , maji praci. Ale uz vam nereknou ze po zaizolovani vnejsich zdi polystyrenem musite take vyresit vetrani, jinak se vam bude srazet vlhkost uvnitr a bude vam vse plesnivet, Topeni drevem je nejlevnejsi- pokud mate vlastni les. Jinak do 5 let to bude na stejne hladine jako nafta a plyn. Kuchyne 17-20° Plati pro kuchyn ktera neni obytna a kuchar(ka) tam vari cely den jak vztekla. Vzhledem ke statistice- (Pravidelne vari mene nez 40 % domacnosti- vareni neni hodit platek masa na panvicku) a dnesnimu trendu obytnych kuchyni smele pouzivejte teplotu 22°. atd - mohl bych pokracovat jeste dlouho. Ale holt to je idnes

0/0
23.12.2007 8:42

lolek77

Re: Tabulka v zaveru

Tak budu pokračovat. Hraběcí rady typu netopte na 28 st. a používejte výbojkové žárovky mě už fakt ser.u.To ví už snad každý blb. Mikroventilace a rada větrejte intezivně a krátce a jdou proti sobě. Dnes je mikroventilace pasé. Nastupuje rekuperace větracího tepla.

0/0
23.12.2007 15:12

jarda.h

Re: Re: Tabulka v zaveru

mikroventilace neni kvuli cerstvemu vzduchu, ale kvuli plisnim

0/0
23.12.2007 15:17

jarda.h

Re: Tabulka v zaveru

vcelku souhlas, az na to drevo. to neni jisty, je tu jista pravdepodobnost, ze zustane nejlevnejsi. se zbytkem souhlasim

0/0
23.12.2007 15:14

Mangart

Poraďte mi prosím!

Jak mám přesvědčit výbor sdružení nájemníků v paneláku mého syna, aby měli na radiátorech alespoň poměrová měřidla? Totiž jejich schůze to vždy přehlasuje proti!

Hezké svátky a PF 2008

0/0
23.12.2007 6:58

leather-man

Re: Poraďte mi prosím!

Přesvědčit je můžete jenom ekonomickým porovnáním obou situací - tedym jaké jsou náklady na byt, respektive metry čtvereční, pro vytápění s a bez měřidel. Jsem majitelen bytu a v našem domě,  taky nejsou měřidla, čekáme v novoistavbě na první vyúčtování nákladů. Taky hezké Vánoce!

0/0
23.12.2007 8:03

leather-man

Re: Re: Poraďte mi prosím!

Sorry za překlepy, na starém notebooku mám skoro smazaná písmenka, snad Ježíšek donese nový notebook :-)

0/0
23.12.2007 8:04

feese

Re: Poraďte mi prosím!

Povinnost vlastníka budovy nebo společenství vlastníků jednotek vybavit vnitřní tepelná zařízení budov přístroji regulujícími dodávku tepelné energie je stanovena zákonem č. 406 /2000 Sb. , o hospodaření energií. Pokud tedy v domě nejsou, mohl by se člen SVJ domáhat jejich instalace soudní cestou.

0/0
23.12.2007 10:14

MiW

Re: Re: Poraďte mi prosím!

To jsou ale termoregulacni ventily (a ty maji snad vsichni) a ne pomerova meridla..

0/0
23.12.2007 10:35

lolek77

Re: Re: Re: Poraďte mi prosím!

Navíc bych chtěl vidět toho blba, který jako člen společenství žaluje své společenství a tak si soudní výlohy hradí i ze své peněženky.

0/0
23.12.2007 15:14

strelak

Re: Poraďte mi prosím!

Snad by bylo vhodná působit na nájemníky tím, co na lidi dnes nejvíce platí  tj, penězi, Po osazení měřidel a já Vám doporučuji termostatické ventily a digitálni měřidla spotřeby se bude spotřebované teplo v domě rozpočítavat jednak podle výměry bytu - m2- tj.30- 40 % dle  dohody a zbytek tj. 60-70%  je rozúčtováno podle naměřených množství na jednotlivých radiátorech v bytě. Určitě se vyplatí  do tohoto způsobu investovat, protože se prokazatelně  sníží náklady na to -pení , každý platí vlastně  to co sám ve  svém bytě spotřebuje -stejně jako např. plyn. Mezi jenotlivými nájemníky  se  tak ukáže kdo  jak topí. Navíc  vyhodnocovací progran pro výpočet zohledňuje  umístění  bytu v domě - byt je např. na sever  tak je při výpočtu použit jiný koeficient než u bytu  orientovaného na jih. Takovýchto koeficientů  existuje více , jejich správným nasazením lze   objektivně zohlednit skutečné podmínky.Někdo pak ta teplo zaplatí např. 10000,- a jiný 16000,-

0/0
23.12.2007 13:36

volic_plukovnik

Re: Re: Poraďte mi prosím!

Někomu to náklady na topení sníží, ale někomu naopak zase zvýší, páč celkové množství tepla dodané do domu se nezmění (pokud tedy všichni nezačnou méně topit). Tudíž někteří budou stejně hlasovat proti a výsledek je nejistý...

0/0
24.12.2007 16:26

Plch2

Díky za skvělou radu

Fakt díky! Hlavní myšlenka článku je "netopte".  Jestli články tohoto typu budou vycházet i v dalších letech, tak očekávám, že se brzy dopracujeme i rad, že sedět v obýváku v kožichu (samozřejmě umělém), je trendy  a navíc přecházet z prostor s velkým rozdílem teplot (-10 vs. +20) ani není vhodné, takže při mrazech je lepší topit na 10 stupňů.

0/0
23.12.2007 1:26

Tondach

Re: Díky za skvělou radu

Tak ! Přesně tak ! Kolik lidí, kteří si domky a byty vytápějí sami, má v ložnici 28°C ? Kolik z nich si asi ještě neutěsnilo okna ? Kolik asi lidí, kteří vlastní čtyřicetiletý domek, má na půlmilionovou investici do zateplení ? Pro mnohé z nás bude zanedlouho teplo ( a světlo ) sváteční luxus !

0/0
23.12.2007 5:59

vladino

Re: Re: Díky za skvělou radu

Jj, znám z Anglie. Tam v zimě všichni mrznou...

0/0
23.12.2007 11:51

Chytracisko

Re: Re: Díky za skvělou radu

Nesmysl, čtyřicetiletý domek může být klidně průchoďák pro myši, ale v zimě stačí pořádně roztipit kotel a je tam jak v sauně :-) Jakýpak zateplování, jen pořádně přiložit. Horší to bude až přijdou s tím, že se nesmí topit uhlím a dřevem, ale povinně elektrika nebo plyn. To pak budou tuhý časy. Hlavně tuhé zimy. Uvnitř.

0/0
23.12.2007 17:42





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.