Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Tři ideální varianty obývací kuchyně v bytě 2+kk

Blíží se dokončení nového bytu a vy pomalu začínáte řešit jeho vybavení. První bývá na řadě kuchyně. Inspirujte se třemi navrženými variantami kuchyňské linky v konkrétním bytě 2+kk.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

oId fashioned Vince III..

ano ano ano,

konečně koukatelný vizualizaceR^R^Zablýskalo se na lepší časyR^ Co na to pokladní Mlejnková?;-D

0/0
13.12.2007 7:35

belgian chocolate

hujere

takhle nestoudně kačence šmajchlovat

0/0
13.12.2007 18:59

oId fashioned Vince III..

Re: hujere

ehhhh, sorry, nechalsemse unýst :-)

0/0
15.12.2007 11:39

belgian chocolate

ach, únosy jsou tam romantické

doufám, že tě vzala aspoň na Amalfi

0/0
15.12.2007 12:49

oId fashioned Vince III..

Re: hujere

ehhhh, sorry, nechalsemse unýst :-)

0/0
18.12.2007 6:31

doktor_bota

Druhou variantu bych nazval "za trest",

vzhledem k výrazně omezenému přístupu k troubě.

0/0
12.12.2007 9:01

VC_48

VŠIMNĚTE SI UMÍSTĚNÍ STOLEČKU S ŽIDLIČKAMI ...

U Variant 2 a 3 v 3d pohledu - já si to umím vysvětlit jen tak, že byt nemá vnější zdi a je v přízemí, takže se asi sedí na teráscce :-)

0/0
11.12.2007 15:02

VC_48

Re: VŠIMNĚTE SI UMÍSTĚNÍ STOLEČKU S ŽIDLIČKAMI ...

Aha, už to chápu, IDNES mají "useknuté"  v náhledu ty výkresy bytu. Bravo, páni grafici!  Ještě bych chtěl při té příležitosti podotknout, že s novým designem idnesu se staly stránky nečitelné v mém PDA.

0/0
11.12.2007 15:06

Collin7

Re: Re: VŠIMNĚTE SI UMÍSTĚNÍ STOLEČKU S ŽIDLIČKAMI ...

Alespoň fungují, narozdíl od Technetu,  který vypadá že zkolaboval. Hlavně diskuze.

0/0
11.12.2007 15:17

hermína

poradíte?

Právě jsem si pronajala byt a budu ho zařizovat, tak bych ocenila pár dobrý rad, čeho se vyvarovat a co třeba udělat. Je to nájem na několik let, takže chci pěkné věci, ale odstěhovatelné.

Byt: měšťanský dům, 2+1, 60m, cihla, vysoké stropy, někde klenba, 1. patro. Rozměry místností orientační.

Vstupní chodba -cca 2,5x2m, dlažba, koupelna - 3x2m,s wc bohužel, spoře zařízená, dlažba.  Kuchyň s linkou u jedné stěny -2,5x3,5m, dlažba. Ložnice - 3x3,5 m, dubová prkna, oranžová výmalba. Pokoj - 5,5x5,5m, dubová prkna, modrá výmalba. Okna na jih a sever.

Určitě přemaluji tu modrou, asi na bílou - slonovou kost. Vlastním 1kus nábytku - dubový psací stůl 1x2m.

0/0
11.12.2007 11:29

chrobaktruhlik

Re: poradíte?

kupte si pořádnou postel -kvalitní rošty a matrace a na ostatní stačí banánové krabice :-)

0/0
11.12.2007 13:46

Collin7

Re: poradíte?

Nevím jestli Vám moc lidí poradí, ptáte se moc obecně, takže jeden neví co k tomu říct.

Mě zaujala ta oranžová; pokud to je sytá barva a v ložnici hodláte trávit čas (ne jen spát), doporučuji přemalovat. Je to velmi nezdravá barva do obytné místnosti, u drtivé většiny lidí vzbuzuje ostražitost a nervozitu. Pokud je to světlá oranžová, no stejně bych ji asi změnil na nějakou uvolněnější barvu - do ložnice třeba okrovou, světle hnědou, nazelenalou,...

Ta modrá - zase je otázka jaký odstín, jak sytá. Ale asi by jste měla potíže sladit doplňky a nábytek s modrou. Bílá ale může být příliš agresivní pro pokoj, kde budete trávit asi nejvíc času a to většinou po práci večer, kdy budete chtít relaxovat třeba u TV, počítače, či knihy pod lampičkou. Zkuste si projít množství fotografií a renderovaných obrázků tady na bydlení a podobných webech, určitě se Vám tam něco zalíbí.

Toť můj skromný názor.

0/0
11.12.2007 14:36

Stary opryskany livanecnik

Re: Re: poradíte?

S tou oranžovou barvou bych si dovolil nesouhlasit....ještě když jsme bydleli na bytě, tak jsme měli vymalovaný obývák oranžovou barvou (ta nejsytější co ve vzorníku byla) a každému kdo u nás byl se to líbilo....je teda pravda že to byl za a) obývák, za b) ty stěny byly kombinované...2 oranžové a 2 bílé...ale myslím si že je to jen otázka osobních preferencí...;-)

[]

0/0
12.12.2007 3:37

Collin7

Re: Re: Re: poradíte?

To si nemyslím, je o tom řada studií a v populárních médiích i článků. Někde se uvádí, že v přírodě se vyskytuje jen jako barva plamene, proto irituje. Používá se hojně k získání pozornosti - stavby, silniční značení a bezpečnostní opatření, apod. Hodně let zpátky jsem četl (tuším že to bylo na www.bbc.co.uk) článek o nějaké studii z britské univerzity, kde zkoumali souvislost s agresivitou dospívajících dětí a oranžovou barvou v jejich pokoji :-D.

Ale osobní preference určitě na to vliv mají. Třeba já bych si určitě do žádného pokoje kde mám relaxovat a trávit hodně času (především obývák, pracovna a ložnice) nedal *žádnou* sytou barvu. Naopak koupelnu chci provést v kombinaci "lime" (sytá světlá zelená) a bílé. Na toaletu uvažuju o "marsovském" motivu, tj matnější oranžové obložení s velkoplošnou fotografií NASA z Marsu :-D. No zatím to je jenom nápad, času mám dost, ještě není hotová ani hrubá stavba...

0/0
13.12.2007 10:39

belgian chocolate

investujte do kvalitní postele

při koupi dalšího nábytku nespěchejte a mějte na paměti, že starožitnost vždycky prodáte, pravděpodobně na ní i vyděláte. papundekl z ikey vás přijde na stejné peníze, ale jakmile ho odnesete z obchodu, jeho hodnota je nula.

obklopte se věcmi, které mají duši a s kterými se vám bude dobře žít.

0/0
11.12.2007 17:29

eizoeizo

Re: investujte do kvalitní postele

Já bych to nebrala tak vážně a až do smrti. Klidně i Ikeu. Dají se tam najít hezké věci za málo peněz, kvalita taky ujde a když vás to omrzí, klidně si koupíte něco jiného.

0/0
11.12.2007 18:10

belgian chocolate

nejsme tak bohatí, abychom kupovali laciné věci

není lepší koupit si rovnou něco, co vás neomrzí?

0/0
11.12.2007 19:31

eizoeizo

Re: nejsme tak bohatí, abychom kupovali laciné věci

Určitě ano. Ale časy se mění a my (a byty) se měníme v nich.

0/0
11.12.2007 19:56

belgian chocolate

a proto každou sezónu měníte nábytek?

0/0
11.12.2007 20:33

eizoeizo

Re: a proto každou sezónu měníte nábytek?

tohle je takový trošku nelogický myšlenkový přeskok. vyvozujete jakési závěry z vašich předpokladů, o kterých nevíte, jestli jsou správné, jsou pouze subjektivní.

0/0
11.12.2007 20:41

belgian chocolate

můžete mi to přeložit do češtiny?

jak často je tedy podle vás nutno kupovat kompletně nové zařízení bytu? 

0/0
11.12.2007 20:47

petrmalyx

Re: můžete mi to přeložit do češtiny?

Tak casto, jak kdo muze a chce.

0/0
11.12.2007 22:40

t0taldave

Re: můžete mi to přeložit do češtiny?

Prestante klast trapne otazky. Ne kazdy chce mit doma starozitnosti a ne vzdy se Vam povede vybrat nabytek ktery vydrzi navzdy. Nekdy i kdyz se Vam zpocatku zdal hezky a vhodny, tak se muze stat ze chcete zmenu. Jak jiz nekdo nademnou psal... casy i my se menime.

0/0
11.12.2007 22:48

belgian chocolate

některé věci si ovšem hodnotu udržují stále

neříkám, že si bydlení zařídím jednou provždy až do smrti, ale tím spíš budu investovat peníze do věcí, které si udržují hodnotu, protože pokud mě omrzí, mohu je prodat a koupit něco jiného.

0/0
11.12.2007 23:12

hermína

Re: některé věci si ovšem hodnotu udržují stále

Dík za všechny rady. Zvažuji kombinaci zajet do Ikei + probrat půdy příbuzných + postupně navštěvovat bazary a pořídit k Ikea základu (spát potřebuji co nejříve, nikoli až mi padne postel do oka) pár pěkných kousků.

Řeším knihovnu, užiji cca 12 - 15m polic (zatím): truhlář by jí udělal hezky a na míru, ale jestli to není do nájmu škoda.

Ono těch věcí nebude třeba tolik, tak můžu dát víc peněz za kus. A ještě mám menší perský koberec a něco obrazů, ono tam bude brzy plno.

0/0
12.12.2007 7:35

eizoeizo

Re: Re: některé věci si ovšem hodnotu udržují stále

Jo, Ikea je základ. :) Projděte ještě Kika, je to neuvěřitelná směs - od naprostých hnusů po úplně úžasné, ale také někdy bohužel hodně drahé věc. Máme odtam stůl (mexická rustikální výroba, naštěstí nerustikální kousek, jen krásná dřevěná deska na kovových nohou) a pohovku - ty ikeácké jsou bohužel dost nekvalitní.

Bazary jsem procházela, i ty proslulé holešovické. Řekla bych, že za přijatelný peníz koupíte jen naprosté hnusy, takže bazary nebrat. Většinu těch prodávaných kousků bych já osobně vyhodila na smetiště, divím se, že se to nestydějí prodávat.

Postele má podle mě krásné Huelsta (prodáváno v Kika), ale jen rám začíná tak na 40.000. :) No, správně tušíte, že také máme ikeáckou postel. :o)

0/0
12.12.2007 9:41

DeDust

Re: Re: Re: některé věci si ovšem hodnotu udržují stále

Ze jste to vy, prozradim vam tajemstvi ;-) TRUHLAR! To byste nerekli, co? ;-D

0/0
12.12.2007 10:39

eizoeizo

Re: Re: Re: Re: některé věci si ovšem hodnotu udržují stále

Mimochodem, když už jsme u těch českých truhlářů: Na tom bazarnickém ostrově je jedna hala, která stojí za to - jednoduchý, ale velice hezký nový český nábytek z masivu. Krásné stoly například, za dobrou cenu.

0/0
12.12.2007 11:43

belgian chocolate

my jsme investovali do kvalitní matrace

a ten můj pod ni udělal krásně vzdušný podstavec z europalet

0/0
12.12.2007 11:57

belgian chocolate

knihovnu doporučuji zasklenou

případně zkombinovanou s otevřenými policemi vedle psacího stolu na knihy, které používáte neustále

0/0
12.12.2007 11:52

belgian chocolate

perský koberec je skvělý

použila bych barvy koberce a obrazů jako základ pro barevné ladění bytu

0/0
12.12.2007 11:59

hermína

Re: perský koberec je skvělý

to nebude tak snadné. Koberec je hedvábný a mění barvy podle dopadajcího světla od světle růžové do temně hnědé.

0/0
12.12.2007 12:11

belgian chocolate

no vidíte

teď ještě k tomu v malém množství přidat jednu kontrastní barvu (ve spektru modrá-zelená) a je vymalováno. ostatní zařízení držte ve spektru růžová-hnědá. 

0/0
12.12.2007 13:52

Anna Rakouská

Re: Re: perský koberec je skvělý

Já jsem to řešila tak, že jsem si nechala ustřihnout kousky potahové látky v dané barvě (tenkrát šlo o modrou) a vybrala tu, která byla přesně na peršanu. Zdi zásadně smetanové, i když peripetií dvou barev střídavě na stěnách jsem také více než 20 lety prošla. Rozumné obrázky tak lépe vyniknou.

0/0
13.12.2007 14:48

jtach

Ja nevim, co je to za divnou modu

Davat si kuchynskou linku do obyvaku. Proc ne treba do loznice nebo koupelny ?

0/0
11.12.2007 10:36

Alfie

Re: Ja nevim, co je to za divnou modu

Protože to vůbec není nová móda - dříve byly běžné obytné kuchyně a k tomu případně "parádní pokoj" (= pozdější obývák). Ale po většinu času byli stejně všichni nakýblovaní v kuchyni. Dílem proto, že chtěli být spolu, dílem proto, aby se v obýváku nenadělal nepořádek. V současnosti se jenom vracíme k původnímu modelu "obytného prostoru" pro celou rodinu. Kdo chce být sám, uklidí se do své ložnice/dětského pokoje/pracovny.

0/0
11.12.2007 11:32

Collin7

Re: Re: Ja nevim, co je to za divnou modu

Nesouhlasím s těmi motivy - myslím že jde spíš o ekonomickou záležitost. Jinak by každý raději uklidil kuchyň do oddělené místnosti, i kdyby jenom třeba za posuvné dveře. Je to kompromis, kdy se v obýváku nedá relaxovat, pokud je v kuchyni rušno.

0/0
11.12.2007 15:24

eizoeizo

Re: Re: Re: Ja nevim, co je to za divnou modu

My v obýváku nemeditujeme, takže praskání opékaných párků nás ani moc neruší.

0/0
11.12.2007 15:37

Collin7

Re: Re: Re: Re: Ja nevim, co je to za divnou modu

No to Vám přeji. Ale myslím, že drtivá většina lidí chce v pokojích dělat právě to, k čemu jsou určené - tj. v ložnici spát, v kuchyni kuchtit, v obýváku relaxovat. Je výhodné když je kuchyň přímo propojená s obývákem, ale taky chce mít většina lidí někdy klid, třeba na čtení knihy nebo nerušené sledování TV. Obývákokuchyně tohle jednou provždy znemožní, takže by si to každý měl zvážit. Bydlel jsem v obojím (a ten byt s obývákokuchyní byl moderní, pár let starý v samém centru Dublinu v dost nadstandardním obytným komplexu), mám co srovnávat, myslím.

0/0
13.12.2007 11:02

Anna Rakouská

Re: Re: Re: Re: Re: Ja nevim, co je to za divnou modu

Absolutně souhlasím. My to meli v bytě rodičů. Sice KK byl ve větratelně přímo osvětlené předsíni, ale šlo se do obýváku přes něj, takže de facto totéž (daly se však mezi zavřit dveře, takže kuchyňské "vůně" se odvěrtaly mimo). Prostě nouzovka a nikdy více. tak do garsonky či dvougarsonky, a to ještě nějak za rohem, aby byl kk oddělitelný alespoň vizuelně. Není pravdou, že to propojení je návrat ke starému způsobu. Ta obývací kuchyně ( a u nás to bylo, než jsme z toho po mé svatbě udělali obývák) není propojení. Je to prostě větší kuchyně, kde se třeba vejde kanape, dají dělat domácí práce (šití, žehlení), ale rozhodně tam nikdo , alespoň co znám, neměl knihovnu, piána a nějaké třeba klubovkové soupravy. Od toho byly obývací pokoje, salony, pánské pokoje...prostě jak tomu kdo říkal.Znám rozumné jedince, kteří si takto stále konfigurují nové rodinné domy. A že nědko těch obývacích pokojů nevyužíval-to už souvisí s pojetím kultury bydlení   

0/0
13.12.2007 14:40

pinche.gringo

Re: Re: Re: Re: Re: Ja nevim, co je to za divnou modu

Mel bys prece jen hovori spis za sebe.. Ja mohu porovnavat, ted mam 4+1 a oddelena kuchyn mi docela vadi

0/0
13.12.2007 22:01

Anna Rakouská

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ja nevim, co je to za divnou modu

Nevzdávejte to. Člověk se musí přece učit celý život a Vy máte teď jedinečnou možnost se naučit bydlet normálně. Pokud je ovšem kuchyň například do dvora a všechny pokoje na druhou stranu, tak to není nic moc.

0/0
13.12.2007 22:49

DeDust

Re: Ja nevim, co je to za divnou modu

No, ona to neni az tak moda, ale pomerne rozumne reseni pro mensi/male byty. Ja bydlim v 1+1, kde mam resenou kuchyn podobne jako zde uvedena III. varianta a rozhodne mi to prijde jako lepsi reseni, nez to, co ma vetsina sousedu (vetsinou starsich), tedy kuchyn narvanou v predsini a nobl obyvacek, pokud mozno s masivni sedackou a stenou, coz je presne to, co mi v byte pripada jako nejvetsi zbytecnost...

0/0
11.12.2007 12:05

eizoeizo

Re: Re: Ja nevim, co je to za divnou modu

Viděla jsem to i v tom provedení, že linka byla nacpaná v prostoru, který původně bývalou jakousi podlouhlou komorou. Domácí pán nechápal, co je na tom špatného, že při při pohybu v kuchyni neustále drhne svou zadní částí o protilehlou stěnu a že místnost nemá přímé osvětlení.

Naopak si liboval, jak to udělal chytře, že nezabral ani jeden ze dvou prostorných a skoro prázdných pokojů, ba ani rozlehlou předsíň. :)

0/0
11.12.2007 13:09

hermína

Re: Re: Re: Ja nevim, co je to za divnou modu

aha, proto mají všichni Ikeu :-)

0/0
12.12.2007 10:05

belgian chocolate

ideální? hah!

varianta 1 je nejlépe provozně naplánovaná, ale otevřené poličky nad sporákem rozhodně ne. též bych jako prevenci bolestivých zad zvýšila pracovní plochu a dřez. knihovničku vedle sporáku může umístit snad jenom člověk, který knihu nikdy nedržel v ruce.

varianta barová je vůbec hrozná. varianta 3 je velice špatně naplánovaná (dřez v rohu). snížená skříňka je totální nesmysl - snad jenom aby bylo o co zakopávat. nákup je mnohem lepší odložit na normálně vysokou linku, protože se pak není třeba pro každou věc shýbat.

0/0
11.12.2007 10:16

salinka

Re: ideální? hah!

Proč myslíte, že dřez v rohu je špatně? Já naopak tuto možnost využiji, protože mi to přijde jako nejideálněji využitý roh, který je jinak na nic.

0/0
11.12.2007 14:23

belgian chocolate

nejideálněji?

lidem, kteří se takto vyjadřují, je asi opravdu nejlépe někde v rohu. hlavně prosím nevylézejte.

0/0
11.12.2007 16:02

sloth

Re: nejideálněji?

já pořád nechápu, co je špatného na dřezu v rohu. zkušenosti s tím nemám, ale nepřipadá mně to jako úplná pitomost. prosím o vysvětlení.

0/0
11.12.2007 19:32

belgian chocolate

špatná přístupnost

0/0
11.12.2007 23:14





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.