Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pět variant zajímavých rekonstrukcí panelákového bytu 2+kk

Malý byt je vždy o kompromisech. Nebývá to jednoduchá volba, a to nejen v panelových bytech. Zvolit raději prostornou vanu na úkor kuchyně? Nebo se uskrovnit v koupelně a kuchyň vybavit plnohodnotně? Na příkladu panelového bytu 2+kk můžete sledovat, co jaká řešení přináší.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Josef Zdepa

nevim

Moc dobre nechapu "modu" v takto malem byte nafukovat koupelnu (na luxusni koupelnu) a uz tak k velke chodbe jeste pridavat satnu, to cele na ukor obyvaku, ktery je pak neskutecne maly a do te loznice se sotva vejde postel s nocnim stolkem. Dnes lide asi travi vetsinu casu v koupelne. Mozna by se v ni mohla udelat i pracovna :-)

0/0
9.10.2007 23:55

planetweb@planetweb.cz

Magorina

Cpani kuchyne do obyvaku bych az tak moc neodsuzovala, spise me zarazil prasteny napad se satnou, kdyz je ta nemala chodba, ja mam take "zachodokoupelnu" na hlidani batolete a vylivani nocniku to bylo rozhodne dobre... Pri tom pudorysu, bych se spise zamerila na ziskani jeste dalsi mostnosti. I kdyz jak bylo receno, dulezita velicina je pocet lidi...

0/0
9.10.2007 16:59

Monstrum Anonymič Anonymov

Proč furt cpou kuchyň do obýváků

Vždyť je to hnusné...

0/0
9.10.2007 15:34

petrmalyx

Dabluv advokat

Lidi, co vam vadi na zachodokoupelne? Pokud jsem si vsiml, neni tu receno, pro kolik lidi ten byt je (velka postel o nicem nevypovida). V pripade bydleni pro jednu osobu je to perfektni reseni, leda ze by onen clovek byl vegetarianem (kvetak, brokolice, fazole...) a ventilace by to nezvladala.

Co me udivilo vic, bylo posunuti stupacek - ja bydlim v poslednim patre a stupacky posunout stejne neslo.

0/0
8.10.2007 18:59

Dallas_28

Re: Dabluv advokat

no mě to taky ani tak moc nevadí..bydlel jsem 4roky v podnájmu v bytě s wc v koupelně (se svojí přítelkyní) a neměli jsme s tím nejmenší problém, ale někomu to asi vadit může. Třeba taková "AmalkaVila" ,která to píše ke každému článku, kde se ta možnost objeví ;-D

0/0
9.10.2007 5:56

R66

Odpad ?

Při těch variantách by mě zajímaly ty převody odpadů, to by byl panelák překopaný ???

0/0
8.10.2007 15:02

Pro Forma

Grrrrr...!!!

Varianta 1: Nejak nechapu smysl rekonstrukce koupelny, ktera spociva ve vybourani pricky na WC a jinem umisteni umyvadla. Sprchac misto vany jde snad dat i bez zniceni toho prostoru,ne? Asi mi to dnes nemysli...

Varianta 2: Celkem dobra, kdyby tam zustala ta pricka u WC. Koupelna by byla sice nudle, ale svuj ucel by plnila dostatecne.

Varianta 3: Docela zajimava, ale chodba je predimenzovana. Kdyby se jeste posunuly dvere v loznici smerem k pricce, do chodby by se tak vesla jeste dalsi vestavena skrin - lepsi vyuziti prostoru. Ovsem vchod do obyvaku, kde hned narazite na linku, cucici do pulky obyvaku, to je fakt perla... 8-o

Varianta 4: Docela zajimave reseni, pokud nekdo mermomoci trva na velke koupelne a velke chodbe... Ale kruci - proc zase to WC v koupelne?! ;-€

0/0
8.10.2007 9:51

Pro Forma

Re: Grrrrr...!!! - Porakcovani

Taky by se uz mila Mlejnkova mohla naucit, ze pro vic nez 1 osobu v

byte je podle platnych predpisu potreba mit bud WC a koupelnu oddelene, nebo

mit koupelnu, prip. WC, dvojmo. (Tedy napr. koupelnu + WC, ale pak i 1x WC samostatne.) To, co tady porad propaguje jsou NESKUTECNY ZHUVERILOSTI! :-©

Varianta 5: Docela zajimavy reseni, byt trochu preplacany, ale nekomu by se treba libit mohlo. Kdyz uz to malovala, taky mohla WC prepazit a udelat samostatnej vchod, mista je tam dost, ruce by ji neupadly. Co nechapu, je ta mrnava kuchyn - dost dobre si nedovedu predstavit, jak se v ni bude varit cokoli jineho, nez hot-dog z mikrovlnky...

Zhodnoceni: jako nacrt tematicke seminarni prace studenta 2. rocniku architektury celkem uchazejici. Ale bude to chtit jeste hodne prepracovat...

0/0
8.10.2007 9:57

xempth

Re: Re: Grrrrr...!!! - Porakcovani

Teď jste urazil všechny studenty 2. rč. Myslím, že by neházeli zbůhdarma objekty do návrhu tak je to evidentně činěno zde, bez jistého a pevně daného záměru. ;-D Ohledne te varianty 5 - neobyvatelne. Vámi zmíněnou kuchyň snad ani nebudu komentovat ... tu ten návrh viděl z rychlíku. Naprostý nedostatek úložných prostor. Zbytečně velký jídelní stůl. Ignorace úmístění oken ... radši ani nebudu pokračovat ...

0/0
9.10.2007 12:21

Collin7

Re: Re: Re: Grrrrr...!!! - Porakcovani

Souhlasím, jde o rozumné argumenty, většina mě napadla taky.

Miniaturní kychyň v.5: Mě by stačila :-)). Nicméně do RD jsem si nechal přecijenom navrhnout normální (třeba až budu mít rodinu, že). Ono to taky ani nejde, je tam předepsáno něco jako že musí(má?) mít minimálně 9 nebo 10m^2, takže pod to architekti stejně (v jedné z variant) nechtěli jít.

0/0
9.10.2007 16:04

nataska

koupelna

zrovna včera jsme rodičům slavnostně předali novou koupelnu a záchod v témže bytě na ČM, v koupelně jsme vybourali vanu, zabudovali sprchový kout, posunuli umyvadlo, vydlaždičkovali, vyměnili baterie,na záchodě taktéž vydlaždičkovali a obě místnosti vymalovali a vše nás stálo necelých osm tisíc korun.:-)

0/0
8.10.2007 8:50

burmajones

hahaha

pěkná pohádka

nebo pěkně nekvalitní sprchový kout

0/0
8.10.2007 17:57

oId fashioned Vince III..

pro autora/autorku doporučuji zakoupení

útlé knížečky "500 Ideas 4 Small Spaces" (nakl. evergreen) před výplodem obligátních blábolů...

0/0
8.10.2007 8:32

Astricka

nereálné

Některé ty přestavby mi připadají nereálné. Třeba ta poslední... Už vidím, jak potrubí k odsavači par vede to prostřed bytu, nebo odpady, plyn... WC taky musí být co nejblíže stoupačkám, takže nejde ho namalovat jen tak někam kde vyšlo místo. Snad jen ty první dva obrázky ještě.:-/ 

0/0
8.10.2007 8:30

chrobaktruhlik

nelíbí

se mi ani jedna varianta, hlavně ne koupelnohajzlík - fuj. K původnímu plánku - opravdu lze vybourat všechny příčky - označeny žlutě ?? Osobně bych poze vyměnil jádro, nechal oddělené WC

0/0
8.10.2007 7:50

AmalkaVila

klasika - záchodokoupelna

A opět to samé, záchodokoupelna pořád dokola a dokola. 8-o Jen chci upozornit, že v naprosto totožném bytě JDE udělat koupelna a wc zvlášť. Původní WC je totiž zbytečně široké - kdo potřebuje mít kupu místa do stran když sedí na míse? Naopak do koupelny jde dát asymetrická rohová vana. Potom vznikne relativně prostorná koupelna s vanou a hlavně bez toho hnusu - WC v koupelně. ;-ORv:-©

0/0
8.10.2007 6:50

tos42

Re: klasika - záchodokoupelna

taktak... wc do koupelny je dobry pro jednoho anebo max na hotel.pokoji

0/0
8.10.2007 7:14

Dallas_28

Re: klasika - záchodokoupelna

souhlasím že koupelnozáchod není pro někoho to pravé ořechové. Nicméně je zarážející že ve stavebním zákoně je požadavek na oddělené WC od koupelny až u bytů s VÍCE jak dvěma obytnými místnostmi (3+kk a výše). ze zkušenosti vím že developeři se rádi tohoto drží i v novostavbách.

0/0
8.10.2007 17:39

Collin7

Re: klasika - záchodokoupelna

R^.

Asi je to tím, že myslíte hlavou, zatímco paní architektka to patlá v programu, kterej je třeba vytvořenej podle ANSI a oddělený záchody ani neumí, páč to v USA není zvykem...

0/0
9.10.2007 16:08

argonix

Re: klasika - záchodokoupelna

pokud člověk není prase a má všechno čisťounký, tak to zase takovej problém není

0/0
17.12.2008 18:44





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.