Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Sen o supermoderním 5+1 v paneláku se stal skutečností

Rodina pražského podnikatele, o níž jsme psali, a která se kvůli spojování dvou panelových bytů stěhovala před rokem do maringotky, už osm měsíců bydlí v novém. Je čas představit vám jejich nový pětipokojový byt.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Václav B.

ceny bytů v Praze

Problém je v tom, že ceny nových bytů v Praze už se dostaly zcela mimo možnosti "normálních lidí", kteří by byli schopni nákup bytu financovat z hypotéky. My jsme se proto rozhodli koupit byt za prahou, kde jsou ceny ještě rozumné, ale litujeme že jsme se "upsali" takovému developerovi, jakým je společnost Bertura. Naše zkušenosti naleznete na stránce http://bertura.googlepages.com

0/0
27.10.2007 0:16

Darda

Možnost použití staršího nádobí ZEPTER na indukci

Může mi někdo poradit jestli lze použít staré sendvičové (nemagnetické) nádobí konkrétně f. ZEPTER na indukční vaření.Slyšel jsem ,že by měla stačit ocelová podložka patřičné tloušťky,která by se musela vždy sundat společně s hrncem.Děkuji. 8-o

0/0
10.9.2007 20:38

belgian chocolate

"Trochu sterilní, to máte pořád tak naklizeno?" Ptali se první návštěvy.

proč se na to ptali té návštěvy? kdo byli domácí a kdo hosté? to mi někdo vysvětlete.

0/0
10.9.2007 19:36

R66

Dubové parkety

Ty parkety vapadají dobře v bytě, ale v koupelně ???

0/0
6.9.2007 10:33

Lanta2004

Byt samotný po rekonstrukci je clkem pěknej

..přesně podle mých představ,nicméně je to stále jen panelák se všemi známými nedostatky a to špatná zvuková izolace,špatný technický stav společných prostor,mnohdy nefunkční odvětrávání koupelen a WC,nevzhledné a neosobní okolí domu,špatná dostupnost parkování atd.atd..Prostě a jenodušee mnohem lepší investice do nového bytu/domu,popřípadě do bytuúdomu vhistorickém jádru města než rekonstruovat neperspektivní panelák.Já osobně jsem ihned po zprivatizování panelákovýho bytu tento prodal,vzal si hypotéku a koupil byt v novostavbě a jsem spokojenej;-)

0/0
5.9.2007 20:58

Anna Rakouská

Re: Byt samotný po rekonstrukci je clkem pěknej

i jiných domech nacházíme špatnou zvukovou izolaci (je-li železobetonový srop), společné prostory hrozné, nemožnost parkování (celý širší střed)atd.

Panel se musí dodělat a můžete z něj mít docela slušné bydlení, když je ve slušné lokalitě. Takto propojený byt byl prodán cca před dvěma lety více než za 7 milionů, ovšem u metra , lesa as výhledem na Prahu včetně Hradčan. Což pro většinu novostavem většinou neplatí, ale zase se nemusí dodělávat.

0/0
5.9.2007 21:56

kwert

Re: Byt samotný po rekonstrukci je clkem pěknej

Mne prijde, ze koupe novostavby je jako koupe noveho auta. Vysoka cena je dana tim, ze je to uplne nove a clovek ovlivnuje od zakladu vzhled bytu. Tahle cena bytu uz bude jenom klesat. Takze kdo kupuje takovy byt jako investici je naprosty pomatenec. Staci se podivat na s reality za jaky ceny se 5 let stary novostavby prodavaji.

0/0
6.9.2007 10:02

Sagita

Re: Re: Byt samotný po rekonstrukci je clkem pěknej

Jestli víš o nějakých nových bytech, které mají po pěti letech menší než pořizovací cenu, napiš, bude to pro mne novinka.

0/0
6.9.2007 10:38

kwert

Re: Re: Re: Byt samotný po rekonstrukci je clkem pěknej

Kolega zrovna chce prodavat byt ve Stodulkach takze zjistoval ceny stejnych bytu ve stejne lokalite. Nabizene ceny v inzeratech jsou nizssi nez byla cena za kterou to koupil. Mrkni na Sreality. Staci?

0/0
6.9.2007 11:01

Vysokoskolak

Re: Re: Re: Re: Byt samotný po rekonstrukci je clkem pěknej

zrejme koupil predrazenou nemovitost, za poslednich 5 let cena nemovitosti rozhodne neklesala

Jen tak mimochodem, cena nemovitosti vzrostla u 2+1, 65m2 o 600 000 Kc

0/0
6.9.2007 21:31

Collin7

Re: Re: Byt samotný po rekonstrukci je clkem pěknej

To je obecně nesmysl. Pokud by nešlo o něco velmi předraženýho nebo nevhodnýho, tak rozhodně nemůže cena takové nemovitosti klesat.

Jde i o to, že nové bytové domy mají (měly by mít) dořešené vše potřebné - třeba podzemní parkoviště je-li třeba, oplocení, hlídací službu, dispozice bytu bývá na přání či výběr variant, zvuková i tepelná izolace bývá také dobrá (minimálně splňuje současné a poměrně přísné normy), omezeně sdílená chodba (často i privátní vchod), skutečně fungující vzduchotechnika, atd. Relativně vyšší pořizovací cena a  znamená, že asi nebudete mít za sousedy partu studentů,squot, či asociální lidi. V panelovým domě je to naopak - spoustu věcí už nikdy nelze změnit ani zlepšit a nedejbože aby se do vchodu přistěhoval "nepřizpůsobivá" (ne, nemám na mysli nikoho konkrétního) rodina či parta lidí. Pak byt prodáte těžko a za málo.

0/0
6.9.2007 11:40

sikec

Re: Re: Re: Byt samotný po rekonstrukci je clkem pěknej

Nevim ale novy drahy byt si zase muze koupit vietnamec, "mafian" a dalsi lide s vselijakou minulosti a vedle takovych zrovna nemusim

0/0
6.9.2007 12:14

Collin7

Re: Re: Re: Re: Byt samotný po rekonstrukci je clkem pěknej

Nevím, jak špatný soused je vietnamec a co je na něm špatnýho a jakou má minulost.

Správně podotýkáte, že je to pořád jenom byt a že určitý omezení soukromí a riziko neshod a problémů tam bude vždy. I sebelepší stěny přecijenom propustí nějaký ten hluk, nejspíš taky budete muset sdílet nějaký prostory, dohodnout se na některých věcech (třeba úprava společných prostranství apod.). RD je samozřejmě nejlepší řešení, ale finančně taky mnohem nákladnější.

Ale novýho bytu bych se tolik nebál, Vámi zmíněný rizika jsou spíš teoretický. Problémy s nepřizpůsobivými sousedy v panelácích jsou naprosto běžnou záležitostí. S tím jak se podíl paneláků na bydlení bude zmenšovat (s růstem nové výstavby), tak se z nich  bude stávat sociální bydlení, ne-li rovnou gheta. A to není fikce, to je realita, která proběhla i v některých západních zemích.

0/0
6.9.2007 12:38

kwert

Re: Re: Re: Re: Re: Byt samotný po rekonstrukci je clkem pěknej

Souhlasim. Z velkych sidlisti se stanou casem asi gheta. No jo, ale to plati i pro novostavby. Na proseku je novostaveb hafo, takze soucasti gheta budou taky.

0/0
6.9.2007 12:45

elis19

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Byt samotný po rekonstrukci je clkem pěknej

O těch ghettech se mluvilo hned po převratu 1989. I expresident Havel si přihřál polívčičku. Avšak jak vidíte ghetta se ze sídlišť nestala. O těch ghettech rádi mluví zejména realitní makléři, developeři ..... Proč asi?? Kšeft je kšeft.

0/0
6.9.2007 20:12

Anna Rakouská

Re: Re: Re: Re: Re: Byt samotný po rekonstrukci je clkem pěknej

Když už chceme srovnávat se západními zeměmi, musíme vzít v úvahu i genezi měst resp.sídlišť. dovolila bzch si srovnat s Paříží, kde jsem už nějaký ten pátek v posledních letech prožila, takže ji celkem znám. Tam končí město cca s perifrikem, ve srovnání s Prahou tak Velká Praha z roku 1921 (ale i ta jeasi o něco větší). Pak jsou předměstí, vilová městečka a teprve potom sídliště, která bzla stavěna rovnou jako domy pro chudší, kteří neměli na to bzdlet ve městě.U nás šel vývoj díky historické realitě jinak a sídliště vznikají uvnitř města (Pankrác) nebo na jeho okrajích (Petřiny, Prosek,Zahradní Město, Spořilov, Roztyly...)Pak Prahu, myslím nesmyslně, zvětšili a vznikajídalší čvtvrti, ale pořád relativně blízko a co hlavně, je tam směs "normálních lidí". Aby to odpovídalo Paříži, byli bychom někde za Průhonicemi, na Kladně apod.No a kde jsou novostavby? Většinou na současných okrajích. 

0/0
6.9.2007 16:56

elis19

Re: Re: Re: Re: Re: Byt samotný po rekonstrukci je clkem pěknej

Nepřizpůsobivé osoby bydlí většinou v obecních bytech, protože na privatizaci neměly, takže se různě stěhovaly jinam do obecních. Pokud zůstaly ve zprivatizovaném domě bydlet jako nájemníci, družstva se jich pak různě "zbavují", neboť nedodržují domovní řád, atd. Takže ty nepřispůsobivé osoby dostanou z baráku do náhradního bytu.

0/0
6.9.2007 20:09

Collin7

Re: Re: Re: Re: Byt samotný po rekonstrukci je clkem pěknej

BTW v Ostravě na jednoom sídlišti naproti příbuzným je 12p panelák, kde si postupem času koupilo byt tolik vietnamců, že zbytek českých původních obyvatel prodal byty, a to výrazně pod cenou, neboť kromě zase vietnamců se do toho domu nechtěl nikdo nastěhovat, protože tam už tvořili dost znatelnou a tuhou komunitu.

0/0
6.9.2007 12:44

kwert

Re: Re: Re: Byt samotný po rekonstrukci je clkem pěknej

Tak proc to ty lidi prodavaji za mene? Bezte jim rict jaky jsou hlupaci :-)

Jinak o kvalite novostaveb nemusime snad diskutovat, o tom uz bylo napsano clanku dost. On je to jen hur postavenej panelak a odflaknutej , ktery nema jen tolik let za sebou.

S temi sousedy mate pravdu. Nicmene si nemyslim, ze by v novostavbe byla jenom nejaka klidna slusna spolecnost.

0/0
6.9.2007 12:43

Akerlof

Re: Re: Re: Byt samotný po rekonstrukci je clkem pěknej

problem je, ze ono se v 99% jedna o velmi predrazene byty;-D 

0/0
6.9.2007 12:52

Collin7

Re: Re: Re: Re: Byt samotný po rekonstrukci je clkem pěknej

Opravdu neznám situaci v Praze, ale 99% bytů nemůže být předražených, protože by investoři zkrachovali. Prostě asi skutečně mají na trhu takovou hodnotu, za jakou se prodávají. Předražený může být jen malý procetnto bytů.

Já se také díval po bytu asi před 2 roky, než jsem se rozhodl pro RD. V Brně mi nabídky nových bytů připadaly velmi slušné, včetně bytů prakticky v centru města. Levné nejsou, ale to nejsou ani starší byty třeba v cihlových 4p domech ve slušných čtvtích.

Dneska si říkám že vědět kolik starostí a peněz bude stát RD, tak jsem šel asi do solidního bytu.

0/0
6.9.2007 13:33

Akerlof

Re: Re: Re: Re: Re: Byt samotný po rekonstrukci je clkem pěknej

no sice tu cenu pro majitle v dobe nakupu mit muzou... ale proste za par let uz tu cenu nemaj, protoze novy majitel to nema na miru, nemuze se citi jako prvni majitel;-D.... a investrori nezkrachujou diky nedostatku bytu na trhu a diky jeste porad dostupnym hypotekam.. pak prodavaj byty za trojnasobek skutecne prostavenych nakladu

0/0
6.9.2007 15:25

kwert

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Byt samotný po rekonstrukci je clkem pěknej

Presne tak.

0/0
6.9.2007 17:06

kwert

Re: Re: Re: Re: Re: Byt samotný po rekonstrukci je clkem pěknej

Souhlasim, opravdu neznate situaci v Praze. Myslim, ze jsem nemusel argumentovat Stodulkama a Prosekem. Pravdepodobne vam to stejne nic nerika :-)

0/0
6.9.2007 17:17

elis19

A no tak, nezáviďte jim!

Byt si nechali rekonstruovat podle svých představ, tak jsou určitě spokojení. Možná byt působí sterilně, jak jste tu mnozí zmiňovali, ale třeba tohle právě byla představa majitelů. Navíc, teď se zabydlují, takže časem třeba dojde k "desterilisaci"...

A s tím sídlištěm a panelákem: je to  každého věc. Někdo chce na Vinohrady a někdo třeba na Petřiny. Pro rodinu s dětmi není sídliště špatné, ale i bez dětí. Relativně čistý vzduch, většinou blízko do přírody, klid, atd.

A třeba šlo majitelům hlavně o lokalitu, třeba blízko bydlí rodiče, o které se starají, atd. atd.

Je to každého věc, co se svými penězi udělá, ať je třeba "nastrká" do paneláku na sídlišti. Taky nechápu, jak pořád řešíte, jestli ten byt prodají nebo neprodají. Já si myslím, že v tom bytě chtějí hlavně bydlet, jinak by se do tak rozsáhlé rekonstrukce nepouštěli.

0/0
5.9.2007 18:58

albert10

Re: A no tak, nezáviďte jim!

Souhlas, ale k tomu zda byt prodají nebo neprodají - to je právě dost zásadní tohle při investicích do bytu brát v úvahu a zohlednit budoucí prodejnost bytu a to jak při koupi tak při rekonstrukci. Protože stát se může v životě spousta věcí těžko si někdo může být 100 procentně jistý, že byt prodávat nebude. A i kdyby neprodával, tak se vývojem ceny bytu zhodnocují nebo znehodnocují životní úspory. Samozřejmě pokud má někdo zbytečných pár miliónů, tak mu to může být šumafuk. Jinak o závist tu asi moc nepůjde, nevím, proč by měl někdo někomu nějak zvlášť závidět panelákový byt na sídlišti.

0/0
5.9.2007 19:58

Collin7

Re: A no tak, nezáviďte jim!

Možná někdo závidí, ale většinou jde o normální diskuzi.

Nejde jen o to zda prodá nebo ne. Ale pokud tam chce žít 15 let, jestli udělal dobře nebo ne.

Já v typickým paneláku postaveným v roce 85 žil a znám to. Taky jsem žil ve šlušném bytě v centru jednoho západoevropskýho hlavního města

 a vím jaký je život v bytovým domě s hlídací službou, fungujícím a udržovaným zařízením, podzemním parkovištěm, atd. a jako bonus s centrem města 5 min pěšky od domu.

Takový standard splňuje většina nových projektů a cena jednoho slušného bytu se asi moc nebude lišit od ceny dvou bytů v paneláku.

0/0
6.9.2007 11:50

Akerlof

Re: Re: A no tak, nezáviďte jim!

tak s tim centrem mesta to je mimo, naprosta vetsina novostaveb je na okrajovych castech, casto dokonce mimo metro..... hlidaci sluzbu, recepce apod. nesnasim, nemusi kazdy vedet kdy, odkud, s kym prijdu...

0/0
6.9.2007 15:22

kwert

Re: Re: A no tak, nezáviďte jim!

Asi tak 10% novostaveb je aspon trochu u centra. Vsechny ostatni jsou na okrajich Prahy.

0/0
6.9.2007 17:04

belgian chocolate

z prasečího ucha hedvábnou kabelku neušiješ

a z paneláku luxus neuděláš

0/0
5.9.2007 17:34

paskudilek

Re: z prasečího ucha hedvábnou kabelku neušiješ

sousedy si nevybereš a chodbu,  schodiště si sám neohlídáš

0/0
5.9.2007 20:15

Anna Rakouská

Re: Re: z prasečího ucha hedvábnou kabelku neušiješ

zcela správně,přičemž vůbec nezávisí na materiálu zdí, panel nepanel.Bohužel to s těmi sousedy platí i v domcích, pokudnejste ovšem v zámku s oborou.

0/0
5.9.2007 21:02

paskudilek

Re: Re: Re: z prasečího ucha hedvábnou kabelku neušiješ

dobří sousedi dělají hodněR^

0/0
5.9.2007 21:54

kwert

Re: z prasečího ucha hedvábnou kabelku neušiješ

Ja vim, ze ty mas domek nekde na vesnici kde se nudis jak 4 apod a uz ted litujes teto koupe. Nicmene nemyslim si, ze si vsugerujes opacny nazor tim, ze do kazde diskuze o panelacich budes psat stale stejny stupidni prispevek. Uz se na to vykasly, posli manzela do pr... (stejne porad neni doma) a odstehuje se nekam zpatky do civilizace :-)

0/0
6.9.2007 10:05

Collin7

Re: Re: z prasečího ucha hedvábnou kabelku neušiješ

Doporučuji navštívit psychologa, ty Vaše problémy Vám diskuze na iDnes nevyřeší.

0/0
6.9.2007 11:53

kwert

Re: Re: Re: z prasečího ucha hedvábnou kabelku neušiješ

Trosku sis spletl vlakno a nebo si na diskuzi o bydleni poprve. Jinak by si pochopil muj prispevek.

0/0
6.9.2007 12:50

Collin7

Re: Re: Re: Re: z prasečího ucha hedvábnou kabelku neušiješ

Reaguji na hloupé urážky jako takové, ne na obsah. Pořád nechápu co jsme to za národ že na Bydlení nebo na Technetu se lidi snaží řešit svý osobní citový problémy, pořád někoho urážet a anonymně ponižovat.

0/0
6.9.2007 13:39

kwert

Re: Re: Re: Re: Re: z prasečího ucha hedvábnou kabelku neušiješ

Dvakrat se nadechni, pocitej do deseti a snad to bude dobry.

Kdyz ctu nejakej stale stejnej (ctrl+c a ctrl+v) naprosto debilni prispevek asi po dvacaty tak to uz me s dotycnou cokoladou dojde trpelivost a musim ragovat. Stejne jako na podobny stokrat opakovany prispevky "modre straky", "rudy socky" u clanku o politice. S ponizovanim to nema nic spolecneho. Doporucuji si najit ve slovniku co to slovo znamena :-)

0/0
6.9.2007 17:12

belgian chocolate

a že si nejdeš na nějakou inteligentnější diskusi?

přece tu pořád nebudeš házet perly sviním

0/0
7.9.2007 8:04

burmajones

Re: a že si nejdeš na nějakou inteligentnější diskusi?

no ona situace je taková,že nikdo nepsal o tom,že je to luxus.

je to prostě pěknej panelákovej byt.třeba ho ti lidi mají rádi,třeba mají v okolí kamarády nebo rodiče nebo co já vím.

třeba se jim nechce dojíždět kamsi,třeba ten chlap má v hospodě stolní společnost....tak si holt udělali pěknej panelák.

mě panelák neuráží.je to jenom způsob výstavby.panelák nebo zděnej činžák,prašť jako uhoď.

ve městě si prostě haciendu s velikým pozemkem nepostavíš.ten joke s prasečím uchem už je opravdu okoukanej.

0/0
8.9.2007 15:43

yxarinka

moderní styl

mně se to líbí - ale ty záclony bych tý slípce naházela do popelnice, to je jak pěs na oko. Nejlepší jsou žaluzky - když se dají "narovno", pustí dost světla, ale dovnitř vidět není (pokud není rozsvíceno).

Jinak ale k čemu ta investice do super bytu, když z okna čučej na samý paneláky kolem :-©

K sousedům - jak typické. Co je jim do toho, že to zvenku vypadá "jak garáž"? Oni v tom nebydlí, ať si trhnou! Jsme divnej národ, pořád někdo cítí potřebu komentovat a sledovat toho druhého (Y)

0/0
5.9.2007 15:58

praguemonk

Re: moderní styl

tohle bych nenazval zrovna investicí ;) pochybuji, že to někdo koupí... luxus je sice fajn, ale bohatí lidé mají o luxusu své představy a najít nějakého pracháče, co za tohle vysolí prachy je fakt těžký, protože si to ti lidi dělali podle svých představ a tyhle představy se nemusí líbit těm, kdo třeba ty prachy mají... hlavně proč by chodil boháč do paneláku? aby se tím jako chlubil? 8-o

0/0
5.9.2007 16:04

praguemonk

chudáci sousedi

když vidím ty kvádry, tak si akorát říkám, že jejich sousedi fakt zažili peklo na zemi...

hlavně majitelům přeji, aby se do ostatních partají časem nenastěhovali nějací opilci nebo jináa socialní skupina ... pak to moc luxus nebude... a ani to neprodají...

0/0
5.9.2007 15:57

HugoWomaacka

tak to je dost ouchylnej sen .)))

a ten čověk asi nebude moc normlální

0/0
5.9.2007 15:49

HugoWomaacka

Re: tak to je dost ouchylnej sen .)))

nedivil bych se kdyby se mu ještě zdálo o supermoderní limuzíně trabi ;-D

0/0
5.9.2007 15:51

loginname_

Co je to platné, když pořád.....

.......platí, že v paneláku si 2 patra nad váma usere soused a vy to slyšíte i cítíte......:-/:-©

0/0
5.9.2007 14:59

kwert

Re: Co je to platné, když pořád.....

Zase nekdo z domku z prdelakovic, vid? :-) Ja jsem bydlel v cinzaku na vinohradech a byl tam rozhodne vetsi hluk nez mam ted v panelaku. Je to proste o sousedech. Tobe kdyz soused seka rano nebo pali listi zahradu tak nezbyde nic jinyho nez si jit lehnout do sklepa ;-D

0/0
5.9.2007 15:48

tom.tore

Re: Re: Co je to platné, když pořád.....

A je odborník z velkoměsta. Jako majitel několika domů z prdelákovic ti řeknu jediné, já mám jen dva sousedy , odděluje mě od nich velká zahrada. Mohl bych pokračovat, ale sardince z pixly plné nezdravého vzduchu některé věci nelze vysvětlit. :-)

0/0
5.9.2007 20:12

Anna Rakouská

Re: Re: Re: Co je to platné, když pořád.....

i velikou zahradu překoná opilecký řev. Ale přišla ta s kosou....... a je zase klid. Sousedy si nevyberete většinou nikde.

0/0
6.9.2007 0:44

kwert

Re: Re: Re: Co je to platné, když pořád.....

Ty prdelakovice jsem nemyslel ve zlym :-) Rodice maji barak s pozemkem 2800m2, coz si nemyslim, ze je uplne malo. Kdyz soused pali listi kour se opravdu nezastavi na kraji jejich zahrady (to same plati v pripade hluku jeho ultra sekacky na travu) :-)

0/0
6.9.2007 9:58





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.