Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Moderní dům, kde potkáte léto v obýváku

Příběh o bydlení mladé rodiny s dvěma dětmi začal na konci devadesátých let. Podařilo se jim koupit stometrový byt v novostavbě na okraji Prahy – byl pěkný, pohodlný, neměli si nač stěžovat. Jenže pak se mělo narodit druhé dítě a jeho rodiče zjistili, že jim chybí jeden dětský pokoj. To bylo impulsem k hledání rozměrnějšího bydlení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

belgian chocolate

já právě před létem utíkám

do útulné knihovny s okny na sever, kde je díky tlustým kamenným zdím nádherný chládek

0/0
26.5.2007 15:51

CarolinaC

Re: já právě před létem utíkám

no, přesně to mě to napadlo, když jsem minulý týden stahovala všechny žaluzie, aby ani kousek "léta" nemohl do baráku:-)

0/0
29.6.2007 18:08

tridvaraz

100 m byt nestačí pro 2 děti...

To mě teda dostalo. Nic proti tomu, že si chtěli postavit RD, ale tenhle argument je fakt mimo mísu.

My bydlíme v bytě 100 m2 celkové plochy (vč. WC atd.) řešeném jako 4+1, tři děti v něm v pohodě vyrosly, dnes už je nejstarší pryč a místo něj má vlastní pokojík babička, další dvě děti v jednom pokoji se hádají s pubertou. Ano, jedna cimérka navíc by byla fajn, ale ne nezbytná.

0/0
22.5.2007 14:31

Anna Rakouská

Re: 100 m byt nestačí pro 2 děti...

Ono moc záleží

 na tom, jak těch 100 metrů je řešeno. Nyní jsou schopní na 100 metrech udělat jednu kuchyňoratejnu a k tomu jednu menší ložničku, samozřejmě bez komory. Pak ta čtyřčlenná rodina se opravdu skládá špatně. Když vezmene v úvahu "klasiku", tj. tak ta 20-30 léta minulého století, odpovídá 100 metrů tak průměrnému 3+1 se spíží u kuchyně a s menším kumbálem (pro služku).  

0/0
23.5.2007 13:25

Marv3k

mno mazec

jen by me zajimalo, kolik to stalo a co majitele domu delaji. urcite pani nedela prodavacku v tescu a pan havire na sachte. ale jinak je to v pohode

0/0
21.5.2007 22:22

Eve3

Re: mno mazec

Spletl/la sis diskuzi... tady se neresi povolani ale bydleni... nezlob se, ale cim se zivi pani ci pan domu ti muze byt ukradene... prej, bude ti prano... :-/

0/0
22.5.2007 11:36

belgian chocolate

dej, bude ti dáno

kuř...

0/0
24.5.2007 11:54

yxarinka

moderní

mně se moderní bydlení líbí, ale ten děsivej koberec se tam opravdu, ale opravdu nehodí.

Nedávno jsme koupili další baráček podobné velikosti a taky zařizujeme moderně, ale předchozí majitelé si bohužel dali do oken a  balkonových dveří ZLATÉ MŘÍŽKY, tak teď koukám, jestli fakt vyhodit prachy za nový okna nebo se s tím nějak smířit... achjo! Zlatý mřížky by měli ZAKÁZAT!!!!

0/0
21.5.2007 19:53

yxarinka

Re: moderní

ne mřížky, ale příčky mám na mysli, no děs šílenej :-)

0/0
21.5.2007 19:54

paskudilek

Re: Re: moderní

to se mi taky nelíbí

0/0
21.5.2007 20:31

Eve3

Re: moderní

Ja osobne bych takova okna vymenila... pokud je jich ale hodne nebo jsou atypicka, tak se to bohuzel dost prodrazi... my zrovna koncime s jednou rekonstrukci - nastesti exterier vcetne oken je OK, ale interier jsme cely predelavali... prubeh byl dost drasticky, ale vysledek se opravdu povedl... takze hodne stesti i vam v novem baracku...

0/0
21.5.2007 20:47

yxarinka

Re: Re: moderní

díky :-) je jich právě hrozně moc + 2 velký prosklený dveře na terasy... no, nic jinýho asi nezbyde.

0/0
21.5.2007 22:27

utanův stín

Re: moderní

;-D

Stačí přesklít. Nebo, jestli jsou ještě v záruce, změřit, zda opravdu mají 1,1 k. :-)

0/0
21.5.2007 21:00

Eve3

Re: Re: moderní

tipla bych, ze v zaruce uz nebudou... ;-( 

Diky - naucil jsi mne nove slovo "presklit"... diky starsimu brachovi spis vim, co znamena neco "vysklit"... ;-)

0/0
21.5.2007 21:23

Eve3

Jako obvykle - pudorys schazi...

skoda... vadi mi tam ta sterilni bila na stenach... barevne zdi by interier krasne "rozsvitily"... vadi mi hlinikove ramy na oknech - je to prilis "prumyslove"... ale celkove to nehodnotim jako spatne -stale lepsi nez tzv. podnikatelske baroko (okna, ploty do oblouku, rimske sloupy, na balkone kuzelky misto zabradli, v oknech "zlate" pricky - clovek hned poznal, kde majitele byli na dovolene...

0/0
21.5.2007 19:04

paskudilek

fotky jsou otřesné,

ten dům na nich vypadá jako šumperák. Škoda, že chybí půdorysy atd. Z těch informací, co mám, se mi celkem domek líbí, hlavně, že není rekuperace. Pozemek se mi zdá malý... Obytná plocha slušná, prostě každý nemá taky 6mil.v kapse;-)

0/0
21.5.2007 13:43

ddt666

Re: fotky jsou otřesné,

300 m2 a rekuperace. hmm, pan se zda byt odbornik...

0/0
21.5.2007 15:02

paskudilek

Re: Re: fotky jsou otřesné,

nejsem odborník...;-)

0/0
21.5.2007 15:40

kokrspanel

Re: Re: Re: fotky jsou otřesné,

a už vůbec ne pán ;-)

0/0
21.5.2007 16:37

paskudilek

Re: Re: Re: Re: fotky jsou otřesné,

R^

0/0
21.5.2007 16:49

80E-seven

Re: fotky jsou otřesné,

ten barak vypada zvenku jako ruska nemocnice (neptejte se me odkud to vim) a zevnitr jako kompletne nezajimavy bydleni. nejhorsi je ta sterilni bila barva vsude, kam se clovek podiva. na zdech dela mistnost neprijemnou, v podobe gauce je to kompletni nesmysl, hlavne, kdyz pry maji dve deti. jako investory bych je patrne defenestroval - stornovavat objednavky na miru jenom proto, ze panicka videla nejakou hruzicku v nejakym damskym casopise.. to vam teda povim, to bych se chytal stropu... Rv

0/0
21.5.2007 17:48

utanův stín

Re: Re: fotky jsou otřesné,

Mě dostal ten koberec. Super, doufám, že je hedvábný a z Nepálu.

0/0
21.5.2007 17:53

Anna Rakouská

Re: Re: Re: fotky jsou otřesné,

To není Nepál, ten by tam byl mimochodem lepší.

0/0
21.5.2007 19:55

paskudilek

Re: Re: Re: Re: fotky jsou otřesné,

a co to je? Indie

0/0
21.5.2007 20:34

Anna Rakouská

Re: Re: Re: Re: Re: fotky jsou otřesné,

Já typuji na Kavkaz (širván), bývá to vyrobeno v Pakistánu, z vlny, ale nejsem odborník, jen příležitostný zájemce. On sám o sobě zlý není (i když já mám ráda jiné), ale do předkládaného interiéru se mi nezdá.

0/0
22.5.2007 11:31

paskudilek

Re: Re: Re: Re: Re: Re: fotky jsou otřesné,

v kobercích se nevyznám, ale lepší než květovaný;-D

0/0
22.5.2007 21:02

paskudilek

Re: Re: fotky jsou otřesné,

máš pravdu, působí to načančaným dojmem, ale neprakticky. Gauč i konf.stolek se mi zdá nepohodlný. Vlastně jediná věc, co se mi líbí je podlaha. Květináče, svíčky, skleněný stůl atd, pouštějí  do OP ty děti?

0/0
21.5.2007 20:27

Anna Rakouská

Re: Re: Re: fotky jsou otřesné,

Pokud ta děcka nedrží v jejich hořejších ložničkách

, tak nic jiného jim nezbývá, ždyť je to prodlouřená kuchyně.

0/0
23.5.2007 13:32

paskudilek

Re: Re: Re: Re: fotky jsou otřesné,

R^viděla jsem půdorys v časopise, dole je jen OP, kuchyně+jídelna, dvojgaráž, WC bez koupelny a pidipracovna, nahoře ložnice s koupelnou a šatnou, koupelna zvlášť a dva pidi pokojíčky propojené posuvnými dveřmi, dlouhá chodba. Ty pokojíčky mají dohromady plochu asi jako garáž. Nad garáží je terasa přístupná z ložnice.

0/0
26.5.2007 14:37

Anna Rakouská

Re: Re: Re: Re: Re: fotky jsou otřesné,

Prima informace. To bych tedy nechtěla. Požád jen nechápu u novostaveb, jak rodinných tak bytových domů, že pořád se drží kompozice tak mnoho kritizovaných bytech v panelu (a to ještě těch staršího typu) a dělají pokojíky i pod 10 metrů. 

0/0
27.5.2007 0:09

Honza423

pro Bambus trambus.

Hmm aby to stálo za to. Promiň ale předpolkádám že aby to stálo za to je u tebe to co u 99% dalších s touto hláškou tj. Sklep na dřevo, uhli, kotel atd, přízemí pro tebe, první patro pro první díte, druhé patro pro druhé dítě a podkroví na krabice a další bordel. Nic proti tomu ale dnešní doba funguje trochu jinak a pokud nemáš děti s lachtaní nemocí tak nejspíš vylítnou z hnízda a ty zůstaneš ve svém hradě sám. Dokud jsem nejezdil po zákaznících a neviděl na vlastní oči jak to funguje přemýšlel jsem úplně stejně. Když už se to staví tak do foroty - raz se to děckam bude hodit. HOUNO. Z cca 120 lidí u kterých jsem byl a přišla na to řeč to takhle bylo a jakž takž fungovalo asi 5 z nich. Zbytek zůstal v baráku sám. Když jsem viděl třeba nádherně zrenovované podkroví včetně klima a udělané terasy opuštěné, nebo barák zvednutý o 2 patra a nedodělaný tak jsem si řek: Takhle ne. Pěkně přízemní domek s prázným podkrovím a kdyby někdy bylo zle tak OK děcka zrobte si podkroví na bydlení a ende

0/0
21.5.2007 13:35

bambus_trambus

Re: pro Bambus trambus.

Hm, podle vkusu každého soudruha.....že ano?

0/0
21.5.2007 13:59

cufir-mufir

Re: pro Bambus trambus.

Souhlasim, prizemni domek s moznosti zbudovani podkrovi.. i kdyz po jednech zkusennostech od kamose bych v podkrovi zit nechtel, v zime zima v lete vedro... a tahat domu klimu muze jen blazen !

ale zase prizemni barak dimenzovany pro pohodlnne bydleni... pro deti pokojiky (kazdy svuj), protoze az deti vyleti z hnizda, nastane situace, kdy se budu muset postarat ja o sve rodice, tak se detske pokojiky budou hodit na bydleni pro rodice...

0/0
21.5.2007 14:21

paskudilek

Re: Re: pro Bambus trambus.

pěkně to máš naplánované;-)

0/0
21.5.2007 15:41

80E-seven

Re: pro Bambus trambus.

aby to stalo za to:

sklep na brikety, bordel, harampadi jako vrtacka, sekacka, bruska, kupa stetcu, atd..., pokoj pro modelarskou zeleznici, pokoj na pingpongovy stul, na kulecnik. prizemi na bydleni (a to pouze a jedine prizemi), puda pokud mozno bez vyuziti...

zadny, ze deti budou bydlet u nas Rv budem radi, ze uz se s nima nemusime hadat :-)

0/0
21.5.2007 17:45

Klarita_Hop

Krasa

Je to krasne, presne dle meho gusta. Ale rekla bych ze to neni prumerna rodina. Nevim kdo si muze se dvemi detmi dovolit postavit a zaridit takovyto dum. Ja urcite ne, a to nejsem socka.

0/0
21.5.2007 12:31

socrate79

..

Tak ja neviem, ale 100 m2 byt sa mi zda nadpriemerne velky pre 4-clennu rodinu. Domcek je inak v pohode, ale nezda sa mi nicim vynimocny a chybaju fotky z poschodia a tradicne podorys.

0/0
21.5.2007 10:40

cufir-mufir

tak,

neni to uplne spatny, takovy moderni styl se snahou o prijemne bydleni...

Drahy, ale i pekny...Hlinikova okna si dokazu predstavit tak v kancelari, doma mi to prijde neosobni...Lepena podlaha nad podlahovym topenim mi prijde hazard, kdyz uz pominu, jak drevo pracuje, tak ze zdravotniho hlediska to neni ideal.... nechat si vzlinat chemicke casti lepidla, ktere se jiste budou pri topeni postune uvolnovat ... no nevim, dlazba je dlazba. Ale je to drahe, tak to musi byt dobre ;-) 300m2 uzitna plocha je v pohode, tak akorat... kdyz chci byt namackanej na 70m tak si koupim byt v kralikarne a chalupu misto zahrady... kdyz chci RD, tak chci prostor...Ja jsem trochu konzervativni, takze onka masiv, dvere masiv, podlaha dlazba+podl.topeni, garaz nepropojovat s obytnou casti (ono me tech par kroku venkem nezabije)

.......

0/0
21.5.2007 9:51

cufir-mufir

Re: tak,

...... Velka okna/vylohy v obyvaku jsou super, to svetlo se neda zaplatit, jen

je dobre volit pak stranu na kterou bude obyvak orientovan...Mno ale nakonec, proti gustu zadny disputat a pokud se jim tam dobre bydli, tak to je to nejdulezitejsi !!Takze preji prijemne bydelni

0/0
21.5.2007 9:51

Zateplen has renamed to Zaplaten

Re: Re: tak,

je dobre volit pak stranu na kterou bude obyvak orientovan...

A ktera strana je teda dobra? Pokud to bude jih, bude to lepsi pro vytapeni, ale v lete to bude bez klimatizace sklenik.

0/0
21.5.2007 12:58

cufir-mufir

Re: Re: Re: tak,

na jih bych obyvak nikdy neorientoval...

pokud bude v obyvaku krb, neni to na zimu treba a v lete je to neobyvatelne. Nejaky ten jiho nebo severo zapad, to by melo stacit...

Protoze kdyz se da byvak na jih, za chvilku bude majitel resit telpo nejkou roletou nebo zaluzii a pak bude zit jak v kobce.

Ono take zalezi na orientaci parcely... je to slozite a nejsem architekt, jen rikam svuj nazor a to co prave s architektem ted resime...

0/0
21.5.2007 14:07

pája_

Re: Re: Re: Re: tak,

Opravdu to není jednoduché, záleží na dalších okolnostech. Jižní strana je v létě osluněná poměrně krátkou dobu. Slunce vysoko nad obzorem a k odstínění postačí nevelký přesah střechy. Větší nápor paprsků jde ze západu a jihozápadu. Rolety nejsou vůbec špatná věc nejen proti slunci .... v kobce? .... nevím, jde o individuální pocit .... a taky se rolety můžou občas vytáhnout ...

0/0
21.5.2007 14:26

cufir-mufir

Re: Re: Re: Re: Re: tak,

Kobka byla myslena, pri orientaci na jihozapad, kdy mi slunicko pujde ostre do obyvaku cele odpoledne. A vzhledem ktomu, ze  vetsina lidi travi doma odpoledne, tak pokud se budu chranit proti slunicku roletou nebo okenici, budu mit az do pozdnich odpolednich hodin zatazeno...  ale da se to vyresit pridanim oken na sever kvuli svetlu. ono vubec okna na sever maji svuj puvab :-)

Ale jak uz jsem rekl, je to na zralou uvahu a diskuzi s nekym kdo tomu rozumi... Jeden arch. mi doporucil loznici na jih, tim jsme se rozloucili... chce to na te parcele stravit nejaky cas a ty podminky si sam uvedomit... ono nejde jen o slunicko a teploty, ale treba ja jizni strane muze rust zrudny satelit a na severu mohou byt okrasne zahrady bez baraku a sousedu, atd...

0/0
21.5.2007 14:35

ddt666

Re: Re: Re: Re: Re: Re: tak,

tech veci se da delat vic - treba pergola s porostem - v lete stini a v zime to opada, a tudiz tam jde svetlo... tak to budu resit ja...

0/0
21.5.2007 15:06

cufir-mufir

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: tak,

To se take da, ale je tady nejaka norma na osvetleni mistnosti... a kdyz to zakryjete, budete v lete svitit...

0/0
21.5.2007 15:12

80E-seven

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: tak,

jo, to je fakt. muzu potvrdit - znamej to ma... maji presah strechy nad kompletne prosklenou jizni stranou obyvaku a chteli navic jeste pergolu s vinem. maji pergolu s vinem a v obyvaku tmu jak ve sklepe. samozrejme se jim to "libi" a nikdy by si to nepripustili, ale je to humus, kdyz se ve dne musi svitit. navic tema uspornejma zarivkama se studenym svetlem a vykonem 11 WRv

0/0
22.5.2007 12:02

velky_lev_s_dlouhou_hrivou

nevím jak komu,

ale mně tohleto moderní bydlení neoslovuje. Je to tak divně neútulné. A s těmi dětmi - no my si hrávali hrozně rádi třeba pod stolem, po koutech a podobně, tady to ani nejde.Pod takový stolek by se nesměstnala ani hadí žena. A obývák ve výkladní skříni? Bez komentáře (radši).

0/0
21.5.2007 9:06

chrobaktruhlik

no

1/  mít 300 m2 a k tomu chalupu to by mně mohlo ...   2/ ten časopis si nekoupím, půdorys si domyslím ;-)

0/0
21.5.2007 9:00

velky_lev_s_dlouhou_hrivou

nezklamali,

zase tam narvali bílou pohovku. S dvěma dětma to slibuje barevné zážitky...

0/0
21.5.2007 8:24

vanilka35

Re: nezklamali,

K vám ještě asi nedorazil jiný materiál než mikroplyš,co?;-)

0/0
21.5.2007 18:47







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.