Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Obývací pokoj s kuchyňským koutem na 17 metrech čtverečních

Čtenáři si přáli zařídit velmi malý pokoj o rozloze 17 m2 jako obývací kuchyni. Dodali i barevný vzorek podlahy, od kterého by se měla odvíjet paleta použitých barev. Rovněž jsou limitováni umístěním kuchyně - v pokoji je šikmá stěna.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

luniz

Návrhy

Zarizuji byt obdobne velikosti (obytna mistnost 3,3m x 5m). Jedna se o 1kk, cili dalsi mistnost jiz k dispozici nemam a musim v tom vse poskladat. Nemel by jeste nekdo nejaky navrh, jak byt o takhle vtipne velikosti vybavit? Predem diky za navrhy!

0/0
20.4.2007 17:02

belgian chocolate

sklápěcí postel

osvědčila se mi také pohodlná proutěná křesílka, která lze použít i jako židle k jídelnímu stolu, případně na balkón. stůl rozkládací, co nejvíce multifunkčního nábytku (NIKDY však na úkor pohodlí), maximálně využít zdi (police a vestavěné skříně až ke stropu). osobně bych se v takovém případě co nejvíce stravovala mimo byt a měla jen čajovou kuchyňku. začít zařizovat jen s minimálním množstvím předmětů (zbytek uložit třeba u příbuzných na venkově) a přidávat jen to, bez čeho se opravdu neobejdete. dlouho a pečlivě hledat těch několik dokonalých kousků zařízení, investovat do kvality a pohodlí.

0/0
20.4.2007 18:35

Anna Rakouská

Re: Návrhy

U stěny kterého rozměru jsou dveře a přípojky?

0/0
20.4.2007 21:28

luniz

Re: Re: Návrhy

Vchod do mistnosti a okno jsou na kratsich stenach. Jedna je rozdelena na 60 cm zed - 110 cm vchodove dvere se zarubni - 160 cm zed (zde jsou pripojky pro kuchyn). Protejsi kratka stena je 95 cm zed - 220 cm okno - 15 cm zed. Snad je to srozumitelne...klidne poslu i planek:-)

0/0
21.4.2007 16:57

Ferdada

Jak jsem stavěl dům - příběh ze života

Jak jsem stavěl dům - příběh ze života

Zvu Vás na nekonečnou taškařici o hypotéce a stavbě domu na:

www.bydlim.blogspot.com

0/0
18.4.2007 13:15

belgian chocolate

jdi už s tím do řiti

0/0
18.4.2007 13:43

80E-seven

Re: jdi už s tím do řiti

tos rekla moc hezky R^V

0/0
18.4.2007 17:44

Anna Rakouská

Milá Zuzanko

Výborně, naše představy se zcela shodují. Velmi jste mě potěšila i tím, že říkáte, že byty s kk si představujete, že kk je přidán k jednomu z pokojů. Přímo se tedy nabízí, aby byl třeba za rohem, prostě alespoň nějak oddělen od obytné části. U diskutovaného bytu je hned u vchodu (ono to vzhledem k velikosti místnosti a poloze medií ani jinak nejde), každý musí kolem atd. Sama místnost je na ten kuchyňoobývák dost malá. To všechno dohromady nás zde mnohé přivádí k myšlence, že je to vlastně typické 2+1 (a vlastně i podle Vašich představ) a pokud jsou jen dva, tak se tam ten pseudoobývák opravdu cpát nemusí. Jistě je Vám jasné, že to bydlení občas vyžaduje občas něco vyžehlit, spravit....a na to je větší kuchyň jako dělaná. Ale proti gustu žádný dišputát, obyvatelé to  chtějí...

Ono to plus +kk je teď móda používat vždy a všude např.i ve starších domech, kde je klasická oddělená kuchyňka třeba jen 10 metrů - kk je malá linka a hotovo.  Tomu se přece musíme srdečně zasmát, no ne?

0/0
17.4.2007 10:12

paskudilek

Re: Milá Zuzanko

Jestli je to kk, nebo ne se řídí určitě nějakou normou ČSN, ale mnoho bytů nemá ani náležité oslunění apod.Rv

0/0
17.4.2007 18:45

Anna Rakouská

Re: Re: Milá Zuzanko

Bývávalo, bývávalo, byty skutečně byly rozděleny do kategorií, od určité velikosti musela být samostatná kuchyně apod. Někde to v nějaké knížce mám, ale jsem liná to hledat. Mějte se.

0/0
17.4.2007 20:43

Klarita_Hop

hm

tedy ja jsem cetla nejdriv diskuzi a pak clanek... me to tak strasny neprijde. Ten prostor je hodne maly, ten stul taky (nevim jak u nej bude jist ta budouci 4clenna rodina) ale jinak se to celkem da. Ja bych si to tak neudelala, ale to je proto ze jsem fanaticka kucharka a rada jim u stolu a zvu lidi na veceri atd. Ale ne kazdy to tak ma...

0/0
16.4.2007 18:45

Zuzana.

:)

Já bych vážně chtěla vidět, jak by tenhle prostor zařídili místní experti na bytový design. Zatím si to můžu jenom představovat, ale někdy bych to opravdu ráda viděla na vlastní oči. Z diskuse je vidět, že bytové architektuře doopravdy rozumí (ostatně jako čemukoli jinému), já jsem laik bez vzdělání a skutečně by mne zajímalo, jak lze daný prostor vyřešit ještě lépe:-) Předem vřelé díky za odkazy na vaše obrázky.

0/0
16.4.2007 18:03

80E-seven

Re: :)

jeden navrh bych mel

http://img168.imageshack.us/img168/1121/pet19d477bytnavrhpm8.jpg

linka muze byt delsi, stul kratsi, sesouvaci, sklapeci ci jinak schovatelny.

jako dodatek musim rict, ze bych to NIKDY nenechal dojit tak daleko, ze bych bydlel v neco-plus-kk - leda by to byla garzonka a uplne nouzova situace.

0/0
16.4.2007 19:24

ja_je_nekdo_jiny

Re: Re: :)

Mezi stolem a skříňkou s troubou a varnou deskou máš zhruba 60 cm. Troubu sotva otevřeš, budeš muset stát po straně. Když si budeš chtít sednout ke stolu a odsuneš židli, narazí židle opěradlem do trouby.  Abys mohl usednout budeš muset židli překročit, protože mezi stolem a odsunutou židlí nebudeš moci pohodlně projít. Stejně komplikovaně budeš od stolu vstávat. Ta vzdálenost by měla být 100 nebo spíš 120 cm.

0/0
16.4.2007 20:18

80E-seven

Re: Re: Re: :)

hmmm ... tak jsem to asi nakreslil nakrivo. ta vzdalenost ma byt podle me tak asi metr. stul by mel byt pro dve osoby, s moznosti rozlozit na velikost pro ctyri.

dulezite by pro me bylo:

nemit pred dverma na balkon postaveny nabytek - v kaccine verzi tam je gauc... mit ulozny prostor pro knihy - kacka je ma na topeni... nekoukat z gauce do trouby nebo na jinou cast linky... oddelena cast co je urcena k obyvani...

to, ze jedna cast linky je kratsi a druha delsi, by mi nevadilo, spis by mi vadilo to, ze je takhle v te casti co je kuchynka tma (zadne okno)

0/0
17.4.2007 5:34

ja_je_nekdo_jiny

Re: Re: :)

Linka s jednou stranou dlouhou a druhou takhle kratičkou je podivně disproporční a určitě by nevypadala dobře. Malý sklápěcí stolík nebo malý Kačenčin kavárenský stoleček, to už vyjde nastejno. Vaše řešení s příčkou rozhodně není vtipnější, než to od slečny/paní Mlejnkové...

0/0
16.4.2007 20:29

80E-seven

Re: Re: Re: :)

:-) nejde o vtipnost, jde spis o obyvatelnost. tedy pokud nemluvis ciste teoreticky.

takhle bych tam naskladal nabytek JA. ovsem nepovazuju to za dyzaaaajn, je to jenom stehovani nabytku. ;-D

0/0
17.4.2007 5:37

Anna Rakouská

definice velikosti(skladby) bytu

Milá Zuzano, mohla byste, prosím nějak definovat Vaše pojetí 2+1?

Kolaudační výměr tohoto bytu a všech ostatních, které se jako s kk inzerují a prodávají, zní s největší pravděpodobností (všimněte si, že nic netvrdím, jen usuzuji ze třech novostaveb, jejichž kolaudační výměry jsem viděla) také jako 2+1 , prostě třímístnostní byt.

0/0
16.4.2007 13:12

Zuzana.

Re: definice velikosti(skladby) bytu

2+1 si představuju jako byt s dvěma pokoji a jednou (samostatnou, stavebně oddělenou) kuchyní. 2+kk si představuju jako byt s dvěma pokoji, k jednomu z nichž je připojen kuchyňský kout neboli kk.

0/0
16.4.2007 17:44

hd2005

nechapu o co vam jde

Mně to přijde docela dobrý. Vůbec nechápu, o co vám tady jde. Nevíte o těch lidech a o tom, co je pro ně důležitý, vůbec nic, ale spousta z vás se pravděpodobně domnívá, že má patent na rozum. Já bydlím třeba v garsonce, která má komplet necelých 24 m2, pokoj i s postelí rozhodně nemá víc než zde diskutovaná obývákokuchyně, bydlím tam s přítelkyní léta a jsem naprosto v pohodě. Je to téměř v centru Prahy a jsem naprosto spokojenej. Nevyměnil bych to za „bejvák“ s pro vás evidentně společensky nutným obývákem o velikosti alespoň 35 metrů2, zato třeba na Černým mostě, abych sice splnil vaše představy správnýho bydlení, ale denně strávil dlouhý desítky minut dojížděním do práce. Každej hledá něco jinýho a každej ať má co chce. Proč někomu vnucovat, že v obývací kuchyni musí nutně být stůl, když ani nevíte, jestli oni o ten stůl stojí... My třeba sedíme při jídle na zemi (na koberečku) kolem „konferenčního“ stolku a přijde nám to super...

0/0
16.4.2007 1:51

80E-seven

Re: nechapu o co vam jde

ano, i takovi jsou... prijd si o tom promluvit tak za dvacet let... do ty doby - vivat koberecek, vivat garsonka ;-D

0/0
16.4.2007 7:17

pedr64

Re: nechapu o co vam jde

pravdu máte a nemáte. Nemáte ji v tom, že tady nejde o zařizování garsonky, ale 3+kk. Asi ste neviděl před 14 dny komplet plán bytu. Největší pokoj je nudle s 1 oknem, prostřední má kk a nejmenší pokojík má 3 okna. Taky jsem bydlel v gars. o 17m a ta se zařídit moc jinak nedá. Ale tady si vlastně zařídili garsonku v 3pokojovém bytu.

0/0
16.4.2007 8:03

hd2005

Re: Re: nechapu o co vam jde

Myslím, že mi nerozumíte, ani tomu, proč vlastně tahle poradna je. Byt už evidentně maj, nepotřebují od nás radu k jeho nákupu nebo požehnání, jestli udělali dobře či ne. Jistě měli své důvody. Jde o to, vymyslet, jak to co už je nejlépe uspořádat. Pochopil bych diskuse-sem se stůl nehodí, dal bych ho jinam/nedával bych ho tam, steny nemalujte na zluto, gauc bych dal na druhou stranu...Ale co je vám do toho, jestli koupili byt se 3 oknama v nejm. pokoji a s pokojem nudli? Treba maj z tech 3 oken vyhled na Hradcany a v pokoji nudli chtej mit, co ja vim-treba piskoviste-je to jejich vec. Nevite o nich proste nic a byt se nekupuje jen podle pudorysu, docela dulezity je treba kde stoji atd. Oni se ptali, jak sikovne spojit maly pokoj do kuchyne a miniobyvaku, tak berte jako fakt, ze to chtej, a radte ohledne toho, kdyz jste tak secteli, nebo napiste nevim, nejde. Nestourejte jim do toho, jakej maj byt. To jsem chtel rict, nic vic. Mimochodem plan jsem videl. Moje garsonka je stejne nej!

0/0
16.4.2007 12:17

burmajones

Re: nechapu o co vam jde

no jo,konferenční stolek.podle mého názoru nejhloupější nábytek.

zato stůl,to je vynález.multifunkční.u stolu se jí,jídlo se připraví,souložit se na něm dá,dítě vykoupat,prádlo vyžehlit,do stolu se dá bouchnout,poslouží i místo štaflí etc,etc. ;-D

0/0
16.4.2007 8:56

Anna Rakouská

Re: nechapu o co vam jde

Mně je to tedy skutečně jedno, jak se Vám líbí, ale konzumaci obložených chlebíčků si takto přestavit dovedu, ale co když se chci pohostit, se vším všudy ...... to už chvilku trvá, není to proboha nepohodlné?

0/0
16.4.2007 13:16

Zuzana.

Re: Re: nechapu o co vam jde

Ne, vy prostě za živého boha nedokážete pochopit, že to někdo může vnímat jinak než vy... :-))

0/0
16.4.2007 17:46

80E-seven

Re: Re: Re: nechapu o co vam jde

jsou i masochisti, co jedi radi vklece na podlaze - z misky ;-D

0/0
16.4.2007 19:21

ja_je_nekdo_jiny

Re: Re: Re: Re: nechapu o co vam jde

Já raději v tureckém sedu...

0/0
16.4.2007 19:39

Anna Rakouská

Re: Re: Re: nechapu o co vam jde

Ba ne má milá, já chápu dobře a rychle. Já jsem se jen tázala, to se tady nesmí?

0/0
17.4.2007 10:35

smekaji

Re: nechapu o co vam jde

Chtela bych podporit návrh paní architektky, jelikoz se mi návrh zdá velice zdarilý. A jak je uvedeno výše spiš bych také čekala reakce na použité barvy, ci presunutí nejakého kusu nábytku k opacné stěně. A jelikoz delám také tak trochu do projekce, tak vetsinou projekt se pohybuje trochu jinde nez je realita, a vse zálezí na dispozici a moznostech, které se naskytují a které je mozné nejakým zpusobem menit....a poslední míre vse zalezí na investorovi a na jeho pozadavcich. Pripadá mi az docela handlivé jak se navázíte do nekoho, kdo treba presne takové zadání dostal a resil situaci obyv. pokoje a kuchyně podle prání majitele bytové jedotky. Ne kazdý potrebujeme stul pro kupu lidí, a ne kazdý je doma z fabriky ve tri odpoledne. A potreby pro pobyt a uzívání bytu, kuchyne ci obyváku jsou v dnesní dobe velice odlisné a ne kazdý doma potrebuje vyvarovnu jak pro materskou školku. :O)

0/0
16.4.2007 22:06

Anna Rakouská

Re: Re: nechapu o co vam jde

Proboha, přečtěte si už někdo pořádně to zadání! Já se tedy velmi dobře bavím, co můj příspěvek, že bych tam dala pořádný stůl vyvolal emocí, ale má tam být, takže poznámky o jídle na zemi jsou úplně ujeté a má to sloužit v budoucnu čtyřčlenné rodině! Nikdo nikoho zas až tak nehaní, když navrhuje, aby stůl (který tam být má!!) byl rozkládací a tím i víceúčelový!! Paní Kateřina si uvědomuje, že je to vlastně malé a přecpané, já bych na akonto této skutečnosti udělala subtilnější linku (kratší do místnosti a ne komínovou digestoř), ale to už jsem psala před třemi týdny. Adieu. 

0/0
17.4.2007 10:51

hd2005

Re: Re: Re: nechapu o co vam jde

Nezlobte se na mě, ale v tom zadání není o stolu ani zmínka... Pak ve zpracování paní architektka píše, že tam chtěla dostat také stůl, ale v zadání z 23.3.2007 doslova je jen to, že si mladí manželé koupili byt, jehož problémem je malý ob. pokoj+kk, do kterého chtějí umístit jen malou kuchyňskou linku a chytře ji propojit s obývacím pokojem... O stolu ani slovo...

0/0
23.4.2007 2:54

Anna Rakouská

Re: Re: Re: Re: nechapu o co vam jde

To máte pravdu v tom uvedení není vlastně vůbec nic, až na plánek. Ale kde tedy paní Kateřina vzala tu čtyřčlenou rodinu a o stolu píše "samozřejmě". Na mne to tudíž působí jako bližší informace o požadavcích (a asi nejen na mne, dle diskuse) podaných per partes. A ten navržený stůl rozkládací je. Dle mého by měl být blíže lince a nedala bych skleněný, ale to je věc  vkusu. Toť vše.

0/0
23.4.2007 10:13

belgian chocolate

to nejni žádná architektka

to je naše kačka

0/0
17.4.2007 11:09

Tobinka

Re: nechapu o co vam jde

No ne, konečně rozumný názor;-)  Tady všichni vyřikují, že by si koupili tohle a zároveň tamto (já bych si koupila vilu na Vinohradech a hloupý, kdo do toho nejde se mnou;-D

Myslím, že většina mimopražských prostě nedovede pochopit, že v Praze jsou holt jiné podmínky. Bydlet kdekoliv jinde, tak si taky koupím 4+1 s balkonem.... Ale nechci. (I když by mě možná bavilo nadávat na ty Pražáky, jak si v té Praze žijou...;-D)

My teď kupujeme 2+kk, a (tuhle obýváko kuchyň) tam budem muset taky vyvšvihnout a kolem nás je spousta radílků (proč si nekoupíte třípokojový byt? víš, teto, ten stojí od dvou a půl milionu výš; I toto...) 

0/0
19.4.2007 8:33

Anna Rakouská

Re: Re: nechapu o co vam jde

hm, 2+kk Vám nakonewc stejně na ty 2-2,5 milionů vyleze.

Já jsem před půl rokem pomáhala 2+kk zařizovat. Tam to docela šlo, protože obývací prostor má 27 metrů a kuchyňka je za rohem, sice jen 4 metry, ale docela šikovné elko se vším všudy (lednička, mikrovlnka , kombinace sporák-deska a myčka) se tam vešlo. Navíc to kk lze oddělit a  případně celý prostor  rozdělit  - obývací prostor má dvě okna- na přední cca 15 metrový "salonek" a za tím jídelna s kk. Celé to vyšlo prakticky na 2,5 mil. (je v tom linka tuším říkali za 80 tisíc). Bytek je 55.5 metrů  + garážové stání + sklep (na patře s oknem)  + lodžie.

0/0
19.4.2007 10:05

old fashioned Vince III...

čerstvou houskou

hřebík nezatlučeš...

0/0
14.4.2007 11:21

belgian chocolate

raději než znásilňovat kuchyň

a dělat z ní mermomocí obývák s koberečkem, kinem a nesmyslnými stolečky, je moudřejší přiznat si, že prostě bydlím v kuchyni, dát si tam pořádný stůl a kanape na natáhnutí.

0/0
14.4.2007 12:08

Zuzana.

Re: raději než znásilňovat kuchyň

Šmankote, co tam pořád cpete ten stůl? Dokázala byste pochopit, že každý člověk má při zařizování bytu jiné priority? A dokážete pochopit, že má někdo třeba JINÉ priority než paní  "belgian chocolate"?;-) Pro tyhle lidi byly nejspíš důležité jiné věci než zrovna stůl, tak se s tím prostě smiřte... Kdyby chtěli větší stůl, tak by si ho tam ASI dali, ne?

0/0
14.4.2007 16:26

old fashioned Vince III...

Re: Re: raději než znásilňovat kuchyň

ne nedali, Zuzanko...ti musej bejt totiž úplně blbí a nesvéprávní, když si nechaj dělat návrhy od totálně profláknutý Kačenky, jejích jedinou pozitivní "dyzajnérskou" vlastností je, že umí votevřít podřadnej soft. HOWGH

0/0
14.4.2007 16:56

Zuzana.

Re: Re: Re: raději než znásilňovat kuchyň

a ty umíš co přesně, pokud jde o bytový design?

0/0
15.4.2007 22:29

80E-seven

Re: Re: raději než znásilňovat kuchyň

no jiste, anorekticka vlastne stul na nic nepotrebuje. ale ta taky nepotrebuje kuchyni. nejak ti to nehraje.

0/0
14.4.2007 18:33

Zuzana.

Re: Re: Re: raději než znásilňovat kuchyň

co mi kde nehraje? jaká anorektička?

0/0
15.4.2007 22:29

80E-seven

Re: Re: Re: Re: raději než znásilňovat kuchyň

s tim si nelam hlavu, zuzanko, jdi radsi delat neco uzitecnyho, treba luxovat nebo tak... :-)

0/0
16.4.2007 7:18

Zuzana.

Re: Re: Re: Re: Re: raději než znásilňovat kuchyň

Děkuji za radu, ale já bych byla radši, kdybys mi své vývody vysvětlila. Jestli to teda jde;-)

0/0
16.4.2007 17:47

80E-seven

Re: Re: Re: Re: Re: Re: raději než znásilňovat kuchyň

s tim si hlavinku nezatezuj, hrat si na blbou ti jde opravdu excelentne ;-D

0/0
16.4.2007 19:27

martiina

Re: Re: raději než znásilňovat kuchyň

Také bych tam šoupla pořádný stůl, páč je to prostě kuchyň :-). Obývák je dle mého názoru ten pokoj vedle a nejedná se o byt 3+kk, nýbrž 2+1 :-). A pro 2 osoby je to celkem fajn byt, jestli si majitelé hodlaj pořídit děti, tak ať si najdou jinej byt...

0/0
15.4.2007 12:07

Zuzana.

Re: Re: Re: raději než znásilňovat kuchyň

Když je tam kuchyňský kout (neboli kk), tak to asi nebude 2+1...

0/0
15.4.2007 22:31

80E-seven

Re: Re: Re: Re: raději než znásilňovat kuchyň

no vidis, a kdyby k tomu kk soupli i wck (wc-kout) tak maj hnedka 4+1 ;-D neboooj, voni na to taky casem prijdou , a nanynky tvyho typu budou stastny, si to koupit ;-D;-D;-DR^

0/0
16.4.2007 7:20

burmajones

Re: Re: Re: Re: Re: raději než znásilňovat kuchyň

aleale proč hned nanynka?

slečna má svůj názor a diskutuje,to není zlé.a že viděla kolikrát v tv a časopisech nesmysl a zdá se jí normální tak to časem přejde

0/0
16.4.2007 8:58





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.