Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Satelit: Jak se žije v paneláku naležato

Devadesátá léta přinesla do našich krajů vedle obrovitých nákupních center nový architektonický fenomén - satelitní městečka. Ve středočeské Hostivici se nacházejí hned dvě. Jací jsou jejich obyvatelé, s čím se potýkají a jak vycházejí s místními starousedlíky?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Eraser1

satelit vs. panelák

Některá satelitní městečka nejsou orpavdu nic, ale pořád bych radši bydlel v malém domečku na malém pozemku radši, než v paneláku jako teď, kde se sešla ta nejhorší chátra a 1 soused mně nejdřív vyhrožoval fyzickým násilím a pak mě napadl asi proto, že se mu nelíbí můj obličej.

0/0
6.2.2007 10:09

Anna Rakouská

Re: satelit vs. panelák

Není to vinou panelového domu. Taková sebranka se najde jak v cihle tak jako soused v řadovce nebo i samostatném domku. Vím o čem mluvím. Naštěstí v našem případě se po smrti největšího neurvalce umoudřili, ale pár let řev, opilecké zpěvy....a i na několika desítkách metrů. Původní slušný stavebník to prodal. Soused je vždy sázka do loterie a nezáleží na druhu stavby. Je ovšem jasné, že v činžovním domě ať již jakékoliv kvality je více možností.

0/0
6.2.2007 13:51

belgian chocolate

jeden z našich sousedů

je též naprostý kretén, naštěstí jsme od něj odděleni stodolou a 30 metry zahrady, což je velký rozdíl, než kdybychom ho měli 20 cm přes stěnu.

0/0
6.2.2007 16:32

Anna Rakouská

Re: jeden z našich sousedů

To je pravda, ale stejně jsme raději zavírali okna a měli sto chutí domek prodat.

0/0
6.2.2007 18:39

atvar

Re: ten soused se jmenuje

Klabouch, ne?

0/0
6.2.2007 16:06

Eraser1

Re: satelit vs. panelák

To máte pravdu. Ale 1 podstatný rozdíl tu je: když máte rodinný domek, tak se osusedem nemáte společné prostory domu. Ono takové napadení ve sklepě v paneláku když si vyndáváte ze sklepa kolo není nic moc, utýct není kam.

0/0
6.2.2007 18:06

Anna Rakouská

Re: Re: satelit vs. panelák

No to už je opravdu příliš a chce se to odstěhovat.

0/0
6.2.2007 18:37

občan z kraje města

klasika

Největší kritici, jsou ti, kteří to vůbec neznají. Nikdo je však nenutí stěhovat se do satelitů, lidi se do nich stěhují DOBROVOLNĚ A ZA SVÉ a to je to podstatné. Argumenty o nutnosti nákupovat autem jsou směšné, do satelitu se nestěhují lidi, kteří tahají tašky pěšky nebo v MHD. podstatné je, že máte dost prostoru na "krámy", na kole můžete vyjet z garáže po pár stech metrech rovnou do lesa nebo si do něj chodit denně zaběhat. Muziku můžete poslouchat "naplno", neruší Vás sousedi (pokud nesekaj trávu) a u sexu můžete neomezeně řvát. Jistě je to kompromis, kdybych měl 10mega bydlím jinde, ale za 3mega je to pro mne lepší než byt v Praze.

0/0
6.2.2007 9:41

vanilka35

Re: klasika

Naprostý souhlas. Ne každý satelit je desítky kilometrů od centra, taky to tady máme v pohodě autem, na kole i pěšky...ale hlavně, po možnosti žít jak v činžáku v centru, tak v satelitu, volím jednoznačně satelit a už se nemůžu dočkat toho kafíčka na terase.:-)

0/0
6.2.2007 16:17

Hanyz01

mě překvapuje

jak si paní starostka stýská - pokud vím, až bude R6, klidně si může dát před obec značku zákaz vjezdu vozidel nad 12tun a má pokoj.

To samé ty obecné stesky nad chybějící infrastrukturou v satelitech - buď ty pozemky byly obce a pak si obec mohla diktovat, že třeba X % z plochy musí být zeleň, nebo to bylo sice soukromníka, ale i tak má obec možnost ovlivnit, byť nepřímo, co tam bude stát.

0/0
6.2.2007 8:17

Jumper123

To je věc

Divím se vám že se vám chce dávat takové prachy za chatrče v Praze a u Prahy.Nechápu,proč se tam lidi tak hrnete.Praha je kanál Čech.Prachy se dají vydělat i jinde;-)

0/0
6.2.2007 6:00

opas

Tak to je brutální :-D

Před dvěma lety jsem kupoval starší dům u dobříše, půl hektaru pozemek, ze dvou stran les, ze třetí louka a ze čtvrté zahrada souseda. I s rekonstruktí to spolklo necelý 4 miliony, takže totéž, jako podle článku stojí "kapesníček s domečkem" v satelitu. Dejte pokoj...

V zimě mi chodí za dům srnky, trávu na zahradě si poseká a odveze místní zemědělec, večer je naprostý ticho. Jen do Prahy to mám o kousek dál, ale žádná tragédie.

0/0
5.2.2007 18:02

Andee

Re: Tak to je brutální :-D

Hm a nepochopils, že někdo prostě nemá zájem bydlet 5 km od díry s 5 tisíci obyvateli a to možná ještě v případě Dobříše přeháním... nemluvě o uranovém podloží... :-©

0/0
5.2.2007 23:36

Andee

Re: Re: Tak to je brutální :-D

Tak 7500 obyvatel... jsem tu vísku trochu podcenil ;-D Ale stejně díra... Motel Halda a dvě benzínky na hlavním tahu na jih...;-D

0/0
5.2.2007 23:42

atvar

doplnění

"Podle realitních odborníků je zájem zejména o lokality do 20 kilometrů od Prahy. Převažuje poptávka po Praze východ a po okolí Rudné u Prahy. "

Rudná celkem jo. Ale Černošice, Dobřichovice a Řevnice neméně - a to neni moc východ.

0/0
5.2.2007 16:57

Andee

Re: doplnění

Na východě je toho rozhodně víc. Přišimasy, Rostoklaty, Mratín, okolí Mukařova atd... na západě půlku obvodu zabíjí letiště...

0/0
5.2.2007 23:44

Hanyz01

Re: Re: doplnění

A co okolí Průhonic, Jesenice, Vestec, Šeberov, Hrnčíře.;-)

0/0
6.2.2007 8:31

atvar

Re: Re: doplnění

Neni, to tak strašný. Už Svárov je OK, pak Ptice, Úhonice, v Rudný už o letadlech neví.

0/0
6.2.2007 16:09

metafrik

..

Bydleni za mestem ma vyhody i nevyhody, stejne jako bydleni ve meste, pokud ale ceska (predmestska) infrastruktura odpovida potrebam roku 1970, tak uz se o vyhodach mluvit neda. Ohledne stavebni kvality, architektury a urbanismu satelitu, vetsina z nich podle me moralne neprezije druhou-:-treti vlnu prodeje. Modni lacina 'architektura' - hloupa jako pred sto lety, urbanismus s meritkem zahradkarske kolonie a absence verejnych prostor, tohle po prevaznem nasyceni poptavky stlaci cenu dolu. Coz plati nejen pro satelity. Driv se tak delo i v zapadni Evrope.. no jen ten pan z realitky se s tim moc chlubit nebude, kdyz ho to na ucnaku nikdo nenaucil :-/

0/0
5.2.2007 16:49

Andee

Neskutečný

Nestíhám žasnout nad výlevy některých závistivců. Koupil jsem si pozemek, během letoška postavím a už se těším, až vypadnu z bytu a v klidu si večer sednu na zahradě s knížkou. Je fakt, že nebudu v takovým "satelitu", co si tu mnozí z vás přestavují, je to menší město a budu to mít do centra cca 4-5km, městskou 300m od baráku atd... takže něco jinýho než Praha. Komu tohle nevyhovuje, ať si klidně koupí byt, ale ať se mě nesnaží přesvědčit, že se v něm bude mít líp... to je snad každýho volba.

0/0
5.2.2007 13:12

nejchytrejsi

Re: Neskutečný

vazeny ctenari, jeste si nepochopil ze satelit nejvic chvalej ty co potrebujou snizit ceny v prazskym/brnenskym byte a naopak, tedy ze nejvetsi vytky k satelitu maj ty co neradi byt a radi by ven...

0/0
5.2.2007 15:07

Andee

Re: Re: Neskutečný

Mno, nevim, jestli diskuze na iDnes ovlivní ceny ;-D

0/0
5.2.2007 23:29

nejchytrejsi

Re: Re: Re: Neskutečný

to mel byt humor, nadsazka...no nic, vem si knizku a bez si cist, bacha na slimaky, letos prej budou obzvlaste kousat

0/0
9.2.2007 11:46

belgian chocolate

pro lidi, kteří pracují doma

a občas si vyjedou do města za kulturou nebo něco zařídit, je to fajn. ale muset denně dojíždět, a to několikrát - děti třeba potřebují odvézt zpátky do města kvůli nějakému kroužku, nebo se večer rozhodnete, že půjdete do divadla - to by se mi nelíbilo.

0/0
5.2.2007 10:36

zhost

Re: pro lidi, kteří pracují doma

jak casto chodite do divadla?

0/0
6.2.2007 9:40

vanilka35

Re: pro lidi, kteří pracují doma

Záleží i na velikosti města, u kterého satelit je. Nejsou jen u Prahy, takže v menším městě je to s dojížděním a docházením za kulturou prašť jak uhoď, navíc s luxusem své zahrádky, kterou v centru mít nebudete.

0/0
6.2.2007 16:21

KOgEN

škoda

u nás kousek za brnem na kopci nad přehradou mi nejvíce vadí, že v "satelitu" je každej domek uplně jinej... na druhou stranu nemusí být stejný, to je taky hnus, ale kdyby třeba a když už to stavěla jedna firma budoucími majiteli vyřešili aspon njaké sladění bylo by to fajn, tahle je to jak pěst na oko... a jen co vím, tak už jim tam některým začíná vadit, že nevidí dál než na svou beronovou zed, kterou postavili, aby si nekoukali se sousedy do talířů... jinak bydlíme tam v klasickém RD15 let, takže nejsem ani starousedlík, ale s každým už se dávno znám a všechny zdravím... lidi ze satelitu ale vubec jen některý jejich děti, který vytáhli paty z domu... pomalu se to zkříží, bude fajn... čau

0/0
5.2.2007 8:16

Lanta2004

Satelit nikdy

Až do roku 2003 jsem bydlel v paneláku na pražským sídlišti,byt jsem odkoupil a něco přidal z úspor + doplnil o hypotéku a pořídil byt v nový zástavbě na Barrandově.Dostupnost do centra jak autem,tak MHD výborná,příroda takřka za barákem,velká terasa nahrazující zahradu,recepce v domě,ale hlavně se nemusím starat o údržbu a jsem v dobré izolaci od sousedů(odnikud není na terasu vidět a byt má dobrou protihlukovou izolaci)....a to vše za cenu téměř stejnou jako v satelitu.Moje volba byla jasná;-)R^

0/0
4.2.2007 17:41

Lanta2004

Re: Satelit nikdy

Zapoměl jsem dodat to nejpodstatnější.Byt na sídlišti jsem odkoupil za zvýhodněnou cenu od města a prodal za tržní cenu přes realitku...;-)

0/0
4.2.2007 18:07

zhost

Re: Satelit nikdy

velká terasa nahrazujici zahradu?!!

0/0
5.2.2007 7:17

zory

Re: Re: Satelit nikdy

No prostě jsou lidi, který si na zahradě rádi poseděj s přáteli pod pergolou, ale sekání trávy a pěstování kedluben je moc nebere, pergola se dá udělat i na terase, přidá se pár rostlin v květináči a rozdíl je jen v tom, že se nemusí sekat tráva.

0/0
5.2.2007 10:29

belgian chocolate

mívala jsem zahradu na střeše

uprostřed velkoměsta, a bylo to perfektní - mohla jsem posedět venku, kdy se mi chtělo, rýpat se v kytičkách, kdy se mi chtělo, ale nebylo to časově náročné a nemusel se o to nikdo starat, když jsem třeba byla na cestách.

0/0
5.2.2007 10:33

_kritik_

Re: mívala jsem zahradu na střeše

i ty jedna světoběžnice ;-)

0/0
5.2.2007 14:30

belgian chocolate

jak se to vezme

v Asii jsem třeba ještě nebyla

0/0
5.2.2007 15:20

Andee

Re: jak se to vezme

Ani Turecko?

0/0
5.2.2007 23:33

belgian chocolate

stačil mi Egypt

od té doby už do islámských zemí nemusím

0/0
6.2.2007 0:16

vanilka35

satelity

Mám pocit, že výraz "panelák naležato" vymysleli ti, co musí z nouze zůstat v paneláku nastojato. Těm, co mají na větší sólo dům, je to jedno a jestli satelity překáží vesničanům, co mají obklopený dům plastovým nábytkem a na každém volném místě mají uskladněno něco, co by se mohlo ještě někdy hodit (plesnivé dříví, kusy plechu či karosérii) a u toho nějakou tu slípku či králíka, tak mně zase rozesměje tohle. Ale protože je moje volba tam postavit domek, holt to zařídím tak, ať na ten bordel nevidím a je to.

A vůbec, ať si každý bydlí v tom, v čem chce (nebo v tom, na co má) a nestará se o to, co má kdo vedle.

0/0
4.2.2007 15:08

vanilka35

Re: satelity

....pardon, MĚ rozesměje...:-)

0/0
4.2.2007 15:09

Anna Rakouská

Re: Re: satelity

V takto postavené větě se užije rozšířený tvar mne.

0/0
4.2.2007 19:01

Brundi

Re: Re: Re: satelity

A to mi reknete proc? Mozne jsou oba tvary, zadny z nich neni "spravnejsi".

0/0
5.2.2007 10:57

yaack

Re: Re: Re: Re: satelity

hlavně je to úplně jedno, gramatika je přežilá uchylka jazykových puritánů

0/0
5.2.2007 14:36

Brundi

Re: Re: Re: Re: Re: satelity

A to zase ne! Anebo jsem opravdu velky uchylak... ;-)

0/0
5.2.2007 14:44

Anna Rakouská

Re: Re: Re: Re: Re: satelity

Leckdy mám podobný pocit.

0/0
5.2.2007 14:57

Anna Rakouská

Re: Re: satelity

Pomáháme si zájmenem druhé osoby. Zde by se řekolo:

tak tebe zase rozesměje tohle. Výraz tě tam nejde.

Když by se změnil slovosled a bylo by:

tak tohle tě zase rozesměje, užilo by se mě, ale cítíme, že věta by měla jiné zabarvení.  

0/0
5.2.2007 11:25

Brundi

Re: Re: Re: satelity

V kterem roce jste se tuhle poucku ucila? Dnes jsou obe varianty stejne spravne.

0/0
5.2.2007 14:43

Anna Rakouská

Re: Re: Re: Re: satelity

Není to poučka, ale užitečná pomůcka. Vím, že v češtině a i v dalších jazycích je snaha o zjednodušení, ale snad v příkladech, které uvádím, ten rozdíl cítíte.

0/0
5.2.2007 14:56

Brundi

Re: Re: Re: Re: Re: satelity

Ten rozdil vidim, ne citim. A soucasna spisovna cestina uz to proste nerozlisuje.

Nechci byt netaktni, ale skutecne by me zajimalo, kdy se toto jeste ucilo...

0/0
5.2.2007 15:03

Anna Rakouská

Re: Re: Re: Re: Re: Re: satelity

Maturantka z roku 1992 to ještě dobře zná (což neznamená, že jsem to já).

0/0
5.2.2007 16:12

Brundi

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: satelity

Aha, to bude asi ta zlomova doba. Tusim nekdy v letech 1992-93 byla vetsi zmena pravidel (nechce se mi to presne hledat).

Kazdopadne bych to nevytykala jako chybu.

Hezky den. :-)

0/0
5.2.2007 16:16

Anna Rakouská

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: satelity

Když už jsme u těch pravidel (máme je doma-psali jsme nějaké učební texty a člověk nechce mít hrubky)  přiznávám se, že vždy se raději držím výrazů, které jsou označeny jako starší a děsím se toho,

až se začne třeba psát Gója (čímž myslím toho malíře).

0/0
5.2.2007 16:29





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.