Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Jak stavět a rekonstruovat s novým stavebním zákonem

Nový stavební zákon změnil po třiceti letech pravidla, podle kterých bylo možné stavět. Přinášíme přehled nejčastějších případů, kterých se změny mohou dotýkat.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

JaruskaX

20. 2. 2007 8:48
jednoduchy zakon

Zákon je zjednodušující asi jenom v tom, že se o tom všude jednoduše píše.

My chceme stavět a musíme k tomu mít uzemni rozhodnuti. Uzasne na tom je, že uřednici se byli včera školit na ministerstvu, takže MOŽNA dneska budou vědět, jak se to ma dělat. Ale obecně úředníci NIC NEVÍ!! Ovšem kdybych já, jako stavebník něco nevěděla, tak jooo paninko, zákon je schválený od května 06, to jste si měla nastudovat!!

V textu se chytře uvádí příklad domku, který se staví v proluce v ulici. Takových šťastných (?) je málo... To by pan autor musel vypsat hodne složitějších věcí, aby vystihnul, co se všecko děje, když chce člověk stavět jinde.

0 0
možnosti

joscer

16. 1. 2007 12:28
Úleva? Zjednodušení?

Jak pro koho. Dříve byla při stavbě např. altánu či přístřešku na dřevo, resp. stavby do 16m2 pouze ohlašovací povinnost na místně příslušném obecním úřadě i když tento neměl stavební úřad. Ten sdělil, že nemá námitek. Dnes musím do 10 km vzdálené obce s rozšířenou působností, kam příslušíme ke stavebnímu úřadu a požádat o územní souhlas. Ten sice zřejmě nebude problém obdržet, ale jako zjednodušení mi to nepřipadá. Nebo snad někomu ano?

0 0
možnosti

olieznusinudle

16. 1. 2007 12:48
Re: Úleva? Zjednodušení?

Když se mluvilo o novém stavebním zákoně tak to vypadalo, že bude jednodušší. Několik mých známých mělo představu, že přijde na stavební úřad a řekne pane úředník já budu stavět rodinej domek, tak vám to tímto hlásím, tak si to někam zapište a naschle. (Rodinný dům se bude stavět na ohlášení, ne?!)

0 0
možnosti

joscer

16. 1. 2007 11:02
Studna

Myslím si, že s tou studnou nemá článek pravdu. Nevím sice jak je to teď, ale dříve stavební úřad vydával pouze územní rozhodnutí k umístění studny a vlastní vodoprávní povolení (ne stavební), které opravňovalo fyzicky studnu vykopat, vydával odbor životního prostředí příslušného úřadu. Dnes se to asi moc lišit nebude. Zřízení studny má svoje specifika, jako např. povinnost změřit u sousedů hladinu a přítok a tak podobně.

0 0
možnosti

olieznusinudle

16. 1. 2007 11:14
Re: Studna

vodoprávní řízení je obdoba stavebního, jen rozhodujou jiní úředníci

0 0
možnosti

Vejmitsch

16. 1. 2007 10:16
rozhozenej

sem nějakej rozhozenej z těch příspěvků zde, chci rekonstrukci jádra v paneláku, tzn, nová kuchyn, koupelna a WC + dlažbu na zem. Musím či nemusím to hlásit. Jsem majitelem bytu a dům spravuje družstvo majitelů. Jak je to tedy?

0 0
možnosti

bambus_trambus

16. 1. 2007 10:59
Re: rozhozenej

Hlásit to pochopitelně musíte. Ale rekonstrukce jádra vyžadovala stavební povolení nebo alespoň ohlášku (v podobě jak ji známe z loňska) i před platností nového stavebního zákona. Takže opět žádná úleva.

0 0
možnosti

Jihos

16. 1. 2007 8:02
Stavebni dozor

Muzete mi nekdo rici, jestli si musim pri stavbe rodinneho domku zajistit autorizovany stavebni dozor??

0 0
možnosti

olieznusinudle

16. 1. 2007 8:21
Re: Stavebni dozor

ano

0 0
možnosti

bambus_trambus

16. 1. 2007 7:26
asi tak

Asi tak nějak zhruba plus mínus. Navíc vyhláška číslo 499 o dokumentaci staveb staví dokumentaci pro ohlášení, dokumentaci pro stavební povolení a dokumentaci pro oznámení stavby na stejnou úroveň - to znamená že je formálně z hlediska projektování úplně jedno o co se žádá.

0 0
možnosti

bambus_trambus

16. 1. 2007 7:27
Re: asi tak

Tento příspěvek měl být pod předchozím, chtěl jsem jeno vyjádřit, že žádné zjednodušení stavebníka nečeká, spíše naopak.

0 0
možnosti

olieznusinudle

16. 1. 2007 6:58
Už není potřeba stavební povolení - pouze ohlášení

To zní jako by to bylo o mnoho jednodušší, omyl vážení. Pouze změna pojmů.

Dříve: ohlášení (platilo pro drobné stavby) = nahlásím co chci stavět (pokud šlo o skutečně drobnou stavbu - stavební úřad se vyjádřil, že nemá námitky)

Dnes: tomu říkají "pouze" územní souhlas a je to prakticky to co bylo dřív ohlášení (jen se nyní do této kategorie drobných staveb vejde o něco málo víc - kůlny, skleníky atd.)

Dříve:stavební povolení (projekt, mnoho papírů, souhlasů, vyjádření), nyní se tomu říká ohlášení a obsah je skoro totožný (ale například požadují rozsáhlejší projektovou dokumentaci-tím i dražší)

Závěr: dříve jste chtěli stavět rodinný domek, museli jste mít projekt, pak oblítat mnoho vyjádření a dostali jste stavební povolení, dnes musíte mít projekt, mít opět všechna ta vyjádřenía opět s tím musíte na stavební úřad, aby se kladně vyjádřil. Tak už je vám to jasnější?

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Parkoviště na sídlišti obsadily karavany, dodávky a teď tu zakotvila loď

19. dubna 2024

Premium Po zavedení placených zón u nás ve městě se majitelé aut rozhodli, že budou využívat naše sídlištní...

Dům si rodina postavila na místě dvou úzkých zahrádek. Byl to skvělý nápad

25. dubna 2024

Na konci městečka pár kilometrů jižně od Brna vyrostl na místě dvou úzkých zahrádek nenápadný dům....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Zpěvák Osička proměnil dům na Slovácku ve vyhledávanou hospodu s ubytováním

24. dubna 2024

V samém srdci jihomoravského Lanžhotu patří jedno ze stavení do rodiny zpěváka Břetislava Osičky....

V zážitkovém domě se můžete kochat uměním, a dokonce si do něj sednout

22. dubna 2024

Netradiční rodinný dům na vás dýchne svou osobitostí. Vládne zde bračský vápenec, kámen, který...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Montovaná chata se převlékla zvenčí i uvnitř do skandinávského stylu

21. dubna 2024

Malou montovanou chatu sice majitelé před pár lety vylepšili o malou verandu, vše ostatní je však v...

Dům s interiéry, kde jsou bylinky na prvním místě, zve k odpočinku

26. dubna 2024

V krušnohorských Abertamech vznikl apartmánový dům, který nese poetický název Dům sedmnácti bylin....

V pražské Bubenči se žije čím dál lépe, říká zakladatelka festivalu Open House

26. dubna 2024

Proměnu pražské čtvrti diplomatů a starousedlíků z počátku 20. století sleduje Andrea Šenkyříková...

Koupelny v Miláně překvapily. Třeba baterií fungující i jako kávovar

25. dubna 2024

Od 16. do 21. dubna design zaplavil italské Miláno na výstavišti, v centru města i na jeho...

Dům si rodina postavila na místě dvou úzkých zahrádek. Byl to skvělý nápad

25. dubna 2024

Na konci městečka pár kilometrů jižně od Brna vyrostl na místě dvou úzkých zahrádek nenápadný dům....

Pronájem zděného rek. bytu 2+KK (Hranice, 58 m2)
Pronájem zděného rek. bytu 2+KK (Hranice, 58 m2)

Jiřího z Poděbrad, Hranice - Hranice I-Město, okres Přerov
10 000 Kč/měsíc