Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Panelákové byty jdou na dračku. Hlavně kvůli ceně

Podle obchodníků s nemovitostmi prožívá právě český realitní trh jedno ze svých šťastných období. Zájem o pozemky, domy a byty, ať už nové, či starší, je mezi lidmi značný. Výrazně k tomu přispívají zejména snadno dostupné hypotéky, díky nimž si stále více lidí může splnit sen o vlastním bydlení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pipinka27

byt

nemam zatim kde bydlet ale do panelaku by jsem se asi nestehovala.Chceme si s pritelem koupit byt v cihlaku.Je lepsi ten cihlovy nez ten panelak?:-D

0/0
14.11.2006 16:28

Dr. Fe1

Paneláky v NDR
Tyhle názory o tom (níže v diskusi), že se u nás budou bourat paneláky jako v NDR mě fakt baví. V NDR to způsobila kombinace dvou zásadnbích věcí, které u nás nejsou:
1) Obyvatelé NDR ze dne na den spojením s SRN zásadně zbohatli.
2) Od roku 1989 obyvatel v NDR ubývá, obyvatelé se přesunují na západ. Ubylo cca 10 procent (2 miliony obyvatel) .... uvolnilo se spousta bytů.
kombinace těhle dvou faktorů způsobila, že se ty nejhorší lokality vylidnili. u nás nic takového nehrozí.
0/0
15.10.2006 15:16

LAPD

muj nazor
v CR delaj lidi chyb zrovna nekolik. Nechaji se zit v tom, ze prave to jedine je mozne reseni. Nabizi se ale dalsi reseni, u ktereho se nemusite zadluzovat na 25-30 let, muj nazor, ze dva mladi lide, vezmou si hypoteku na 20 let a splaceji, si proste nemuzou dovolit dite, matka zustane doma a je vymalovano, nabizi se prave to jine reseni, jak trpelivosti a zdravym rozumem prijit k peknemu bydleni a s relativne normalnim zivotem, zadne omezovani. Prvni investice: kupte si starsi domek nekde na vesnici u vetsiho mesta, nejlepe do 2-3 km od dalnice, ktera ma byt vybudovana do 5ti let. Druha investice: behem nasledujicich 5ti let barak opravujte a upravujte. po 5ti letech cena takto upraveneho domku stoupla. Treti investice: dum prodejte, jiste na nem vydelate slusny balik penez, pocitam plus 40-50% puvodni ceny, nyni si muzete dovolit koupit o neco vetsi dum, a uz ani nemusi byti starsi. Ctvrta investice:
0/0
13.10.2006 22:48

LAPD

Re: muj nazor
Ctvrta investice: bydlete, privedte na svet deti, a dum pomalu opet vylepsujte, behem dalsich 4-5ti let. Pata investice: dum prodate se ziskem dalsich 40-50% k puvodni cene a poohlednete se jeste po vetsim domu. Sesta investice: nyni mate jiz velky dum, dve deti co se pomalu budou chystat zacit chodit do skolky. Dum upravujete a premyslite, zda-li vam jiz tento dum k zivotu staci.
VY: jsme na 10-12ti letech a vy mate dum svych snu a predstav puvodni investice za nemovitost: cca 600-800 tisic nyni vlastnite dum za 2.500.000 a kazdym rokem jeho cena stoupa bydlite za mestem nedaleko dalnice a do mesta to mate 10 minut.
0/0
13.10.2006 22:49

LAPD

Re: Re: muj nazor
a rozdil?
zijete normalne, nemusite se omezovat, mnemusite se bat, ze vam nekdo neco vezme, kdyz se vam treba stane zdravotni ujma, muzete mit deti aniz by vam to nejak zasahovalo do potreb splacet.
ONI: jsme na 10-12ti letech a vy bydlite v panelaku v byte za 1.500.000, solatit ale musite pres 2.000.000, coz je cca nejakych 15.000 Kc mesicne po dobu 20ti let zbyva vam uz "jen" 8 let a vy budete majitelem panelakoveho 3+1 porad se bojite, aby se neco nestalo a vy jste o nemovitost neprisel.
0/0
13.10.2006 22:49

LAPD

Re: Re: Re: muj nazor
ano, je to na budku se treba x krat stehovat, ale verte mi, vysledny efekt je tisickrat lepsi, nez hypoteka a byt v panelaku, ne-li v novostavbe z cihel, ktera je jeste horsi nez panelak.  Neni to zadna prochazka porad neco upravovat a opravovat, ale dokud jste mladi, a silni, nemyslim si, ze by to mel byt problem. Radeji behem tech 10ti let se budu brodit po volnych chvilich samozrejme ne porad rukama v cementu, nez vsak 20-30 let ve strachu a ve s&rackach  Mate to ve vlastnich rukou
0/0
13.10.2006 22:56

LAPD

Re: Re: Re: Re: muj nazor
toto ma slouzit jako rada ci jedna z moznosti jak prijit jednoduseji k bydleni.
Vzkaz pro chytrolinky: az se podivate na zapad, tak me nebudete kritizovat, ale jen se mnou souhlasit.
pro jeste vetsi chytrolinky: mam vas v PlCl
0/0
13.10.2006 23:01

Dr. Fe1

Re: Re: Re: Re: Re: muj nazor
To je každýho volba jestli chce strávit půl života v montérkách kolem domu nebo realtivně bezstarostně bydlet v bytě. A stím stresem z hypotéky bych to neviděl tak dramaticky, ten stres jsem měl když jsem se rozhodoval ovšem teď už o tom ani nevím. Navíc krach hypotéky neznamená absolutní ztrátu, jak si možná představujete. Banka barák (byt) prodá, umoří jistinu (co zbývá doplatit) a co zbyde Vám musí dát.
0/0
15.10.2006 15:25

paskudilek

Re: Re: Re: Re: Re: Re: muj nazor
Souhlasím,někteří lidé jsou spokojení v paneláku.Nemusí se relativně o nic starat, to u domu je něco jiného.Za tu počáteční investici,si může koupit panelákový byt v menším městě.Neničí si zdraví na stavbě.Každý taky není zedník,nebo domácí kutil.Jinak s tím ziskem 50% moc nevěřím,když si platíte daň u koupi materiálu 22% a firma 5%.Při prodeji platíte daň z nemovitosti atd.Vyplatilo by se to možná,kdyby jste měl svoji firmu.Taky si myslím,že ceny nemovitostí už nebudou stoupat takovým tempem,jako za posledních 10let.
0/0
15.10.2006 18:54

Tobinka

panelákový byt x dům na vesnici
Líbí se mi ten dramatický podtón místní diskuze. My máme jeden byt v paneláku na metru, tramvaji i autobusu.  Sice rekonstruovaný, dům zateplený, plastová okna, ale jak píšete, klasická králíkárna. A pak máme rekonstruovaný dům v malé vesnici asi 60Km od Prahy. Hádejte které nemovitosti  cena stoupá a které klesá.... (Ne že by to mělo jakýkoliv vliv. Nic prodávat nechceme. Někde musíme bydet a někde se rekreovat ) Ale je to tak. I malá králíkárnička v Praze má větší cenu než krásný domek na venkově.
0/0
13.10.2006 8:26

paskudilek

Re: panelákový byt x dům na vesnici
Ono nejde ani o to,co má větší cenu,ale jestli tam chcete bydlet,ne? Jak často se tam teda jezdíte rekreovat?
0/0
13.10.2006 10:01

Tobinka

Re: Re: panelákový byt x dům na vesnici
Nechceme, to bychom tam už bydleli.
Přeci jen ta vzdálenost od Prahy není nic moc...  Takže se raději fackujeme na 60 metrech v mini 3+1  A takových lidí je víc, takže proto ty vysoké ceny "králíkáren" a nízké "domků na vesnici". Sousedka se už skoro rok snaží prodat dům a nechce pochopit, e jestli se s cenou nesleze pod milion, nikdo jí to nekoupí....
Máma s tátou tam jezdí skoro každý víkend, v létě i já. Jinak mě tam nic netáhne. Tedy krom toho, že je to jediné místo, kde má naše rodina dost prostoru. Myslím, že rodiče si plánují, že tam budou v důchodu bydlet od jara do podzimu a zimu překlepou v Praze. Na bydlení pro ekonomicky aktivního člověka to moc není, nevím, kde tam ti lidé pracují....A dojíždět denně šedesát kiláků do Prahy by se mi vážně nechtělo.
0/0
13.10.2006 14:33

paskudilek

Re: Re: Re: panelákový byt x dům na vesnici
Ten dům máte i s rodiči,myslela jsem,že je jen váš.Dívala jsem se nedávno na Přes nový práh,překvapilo mě,jak jsou byty v Praze drahé.Pozemky 4tis.za metr. Nebydlím v Praze,ale myslím si,že zase tak vysoké mzdy tam nejsou,aby byly byty tak drahé.
0/0
13.10.2006 15:23

Tobinka

Re: Re: Re: Re: panelákový byt x dům na vesnici
Já mám všechno i s rodiči :) Či spíše lépe řečeno, moji rodiče mají všechno a já nic. Já jsem totiž ještě studentka, takže žádné nemovitosti reálně nevlastním.
Třeba ten náš byt v Praze (panel, 3+1)  má tržní cenu cca  2 350 000 Kč (sousedi prodávali byt) a barák 60 km od Prahy (se zahradou, dvě patra, 6 pokojů, dvě koupelny, dvě terasy) má cenu sotva milion (tím myslím cenu, za kterou by to skutečně někdom koupil). Prostě králíkárny nekrálíkárny, dokud je lidi budou kupovat, tak budou takhle drahé.
 
0/0
13.10.2006 18:20

paskudilek

Re: Re: Re: Re: Re: panelákový byt x dům na vesnici
Máte pravdu, všechno záleží na nabídce a poptávce.Když budou lidi,co to budou kupovat,cena půjde nahoru.
0/0
14.10.2006 10:51

Horle

Někde jsem četl, že v Berlíně bourají paneláky, protože tam nikdo nechce bydlet
A u nás roste jejich cena. Taky bych chtěl 30 let splácet králíkárnu, která se možná rozpadne dříve než to doplatím a navíc  poslouchat přes stěnu, co řeší u sousedů. Ne děkuji.
0/0
12.10.2006 16:46

Tobinka

Re: Někde jsem četl, že v Berlíně bourají paneláky, protože tam nikdo nechce bydlet
 Hm, až na to, že ta kralíkárna má větší cenu než tvůj domek v Horní polní 
0/0
12.10.2006 22:18

syncil

Re: Někde jsem četl, že v Berlíně bourají paneláky, protože tam nikdo nechce bydlet
To jste čet asi v nějakém Aha nebo podobném odborném tisku. Je to blábol. Teoretická životnost panelových domů sice byla navržena na 50 let, ale to neznamená, že se budou po této době hroutit jak se lze v této diskusi také dočíst. V klidu zde budou stát ještě za dalších 50 let, zateplené, s novými střechami, rozvody a okny (dtto dnes nové domy), ale toť v podstatě vše. A co se týká označení králíkárna, při pohledu na dispozice některých nových rádoby cihelných domů by jejich majitelé mnohdy s těmi panelákovými rádi měnili a to i co se týká akustiky a kvality provedení.
0/0
12.10.2006 22:55

paskudilek

Re: Re: Někde jsem četl, že v Berlíně bourají paneláky, protože tam nikdo nechce bydlet
Milý chytrolíne, to je pravda,že se hlavně ve východním Německu bourají paneláky. Zjistili,že opravy by stály hodně a tak se to nevyplatí.Když si vy koupíte starý panelákový byt 30let,do kterého se neinvestovalo,počítejte s tím,že vám pokud jej začnete rekonstruovat nezbyde nic,než jen ty panely,některé mají ještě konstrukční vady.To nemluvím o výměně výtahu atd.Ono totiž už platí jiné předpisy,než před 50 lety.
0/0
13.10.2006 9:43

metafrik

)
Nakupte si, nebudou! Tahle PR chimera "zdrazujeme s dph" bude na dlouhou dobu pro realitni handlire a bytove vycuranky jedinou moznosti bezpracneho vydelku. Uz akce "zdrazujeme se vstupem do EU" ukazala, ze lidi moc chteji necemu verit a zaroven "usetrit", a tak se realitky a developeri zbavili tisicu neprodejnych bytu a zfusovanych novostaveb -a nejvic uzitecne PR prace odvedly prave platky jako mfdnes. Dalsi moznost "usetreni" se da ocekavat az s pristoupenim k euru, takze nevahejte - kupujte :D
0/0
12.10.2006 13:58

Vlk-Honzi

Re: )
Souhlas - ceny bytů/nemovitstí někde rostou, někde klesají a někde jsou stabilní - největší výkyvy mají na svědomí realitky, které si podobnými PR dělají zisky. "Nepříliš aktivně" sháním pozemek a musím říci, že mnoho nabídek se vždy jednou za 4 - 6 měsíců objeví znovu jako "novinka" za stejnou nebo nižší cenu a u stejné realitky. No to je ostatně jejich kšeft. Ale štve mě, jak jsou drzí a zamlčují některé skutečnosti typu věcná břemena, závazky, dohody s obcema atd. Musím říci, že už jsem jednal s několika a spolu s právníky je to snad ta nejhorší verbež (ještě majitelé autobazarů).
0/0
12.10.2006 20:14

balalajka01

by mě zajímalo,
proč jdou byty na dračku a proč se pořád staví nové a nové domy a zabírá pořád další a další kvalitní zemědělská půda na bydlení, když obyvatel v ČR ubývá ?
0/0
12.10.2006 12:15

Chytrosaurus

Re: by mě zajímalo,
Rostou nároky. Moji rodiče bydleli celý život se svými rodiči (tj. s babičkou a dědečkem).
Já se svými rodiči už bydlet nechci..
0/0
12.10.2006 13:18

paskudilek

Re: Re: by mě zajímalo,
Někdo si drží velký byt díky reg.nájemnému,který nepotřebuje.Někdo také vlastní několik bytů a bere to jako investici.Středy měst se vylidňují.Přesto si myslím,že v Praze je bytů dostatek,ale v menších městech se byty moc nestaví,nikdo by je nekoupil,protože tam není kupní síla.Další otázka je,jak jsou nové byty kvalitní.
0/0
12.10.2006 13:37

Sew11

Copak ? prodej vázne ?
Panelák má životnost 35-50let a pak se jeho konstrukce začne bortit. Dokud ti mezery nebudou moc velké, dá se v tom asi žít, ale levně to nikdo neopraví.
0/0
12.10.2006 8:14

Votrapa

Re: Copak ? prodej vázne ?
Je otázkou jakou životnost mají současné novostavby. Obecně kvalita staveb od developerů je prachbídná. Jistě řešením je rekonstrukce vlastního domku - bohužel cenově je to dost mimo (mluvíme samozřejmě o Praze).
0/0
12.10.2006 8:30

Balvann

Re: Re: Copak ? prodej vázne ?
betonový skelet? tak +200let.
0/0
12.10.2006 11:28

Votrapa

Re: Re: Re: Copak ? prodej vázne ?
Uvidíme za padesát let ;-))
0/0
13.10.2006 9:43

paskudilek

Re: Copak ? prodej vázne ?
Pokud se někdo chystá kupovat panelákový byt,kupovat byt,co byl postaven těsně před revolucí.Jsou kvalitnější a v panelech mívají izolaci.Podívat se v jakém stavu je celý dům,nejen byt,protože pak se platí hodně do fondů oprav.
0/0
12.10.2006 9:21

pacient24

Re: Re: Copak ? prodej vázne ?
Asi tak. Ja koupil byt v panelu pred 2 lety. Puvodne jsem do panelu nechtel, ale jsem spokojenej. Dum byl postaven resp. dostaven v roce 1991 a je to znat. S rodici jsem bydlel 24 let v cihlovym dome a zadnej zasadni rozdil v tom nevidim a to i co do hluku od sousedu. Jedinej problem v tomhle smeru jsou dnes plovouci podlahy. To musel vymyslet fakt nejakej pi...
0/0
14.10.2006 13:03

nejchytrejsi

Re: Copak ? prodej vázne ?
hloupost, soucasne unikatni technologie/vyvinute NASA ve spolupraci s inzenyrama z  transgasu/ uz dokazou i bortici panelak zachranit, kotvi se to takovejma hajzlikama z boku panelaku, posilam link na ten vynalez, http://www.koelner.cz/image.htm?img/produkty/hmozdenky_univerzalni_01_v.jpg&Hmo%u017Edinka%20univerz%E1ln%ED
0/0
12.10.2006 10:26

Atomas

Re: Re: Copak ? prodej vázne ?
Obávám se, že vzhledem k velmi vysoké ceně tato technologie nebude ani do budoucna rozšířená
0/0
12.10.2006 12:06

Anna Rakouská

Re: Copak ? prodej vázne ?
Nemylte se, přežijí i Vase pra-pra-vnoučata. Dojem z článku ze země od nás na zapad .
0/0
12.10.2006 12:09

lada123

Re: Copak ? prodej vázne ?
Videl jsem tisice panelaku starsich triceti let, ale jeste jsem neslysel ani o jednom, ktery by se zhroutil. Muzete uvest nejaky priklad?
0/0
12.10.2006 18:02

N*sr*tý

jen Praha
Tento článek je platný asi jen pro Prahu. Žiji v městě s 60tis. obyvatel a tady se byty v panelácích prodávají hůř než v cihle. Především ty v nejvyšších patrech se postupně vyprazdňují. Cena u nich asi rok stagnuje, zatímco ceny bytů v cihle stoupají.
Opravy paneláků které se dnes provádějí nezvyšují příliš jeho životnost. Ta je dána především životností svárů kovových částí mezi panely, které se opravit nedají.
0/0
12.10.2006 6:30

roghir

Re: jen Praha
bohuzel kolego je to tak. taky jsem drive na vsechny prazaky nadaval, ale potom jsem si rekl, ze nechci zustat na podpore jako karvinska socka a po skole zmizel do prahy. pred rokem jsem koupil byt na kladne 3+1 za 1.150.000,-, taky jsem se dival po byte v praze, ale bohuzel ceny byly na mne moc. a proc se tady pise o praze? protoze je tady nejvetsi obrat s byty, nejnizsi nezamestnanost a nejvyssi platy. nikoho nebudou zajimat byty v karvine, kde na ne jedna polovina lidi nema protoze jsou bez prace a ta druha na ne nema, protoze maka za minimalni mzdu.
0/0
12.10.2006 8:22

tmf

Menší rekonstrukce
No po zkušenostech nejen vlastních bych právě z menší rekonstrukce měl celkem obavy. Protože firmy na menší rekonstrukce se hledají hodně špatně, pro řemeslníka je to moc, pro firmičku zase prd kšeft.
0/0
12.10.2006 0:37

mujercita

Re: Menší rekonstrukce
To je pravda. nehledě na to, že když se náhodou najde slušný řemeslník, který neokrádá zákazníky a neodflakuje práci, ani se mu to nevyplatí. Pro zákazníka je to drahé kvůli materiálu, pro něj zase moc levné
0/0
12.10.2006 8:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.