Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Podlahové topení: zdravé a úsporné

V současné době začínají u běžných uživatelů stále více zdomácňovat standardy okolních evropských zemí, a v případě vytápění je tedy dnes takřka běžnou záležitostí vytápění podlahové. K nejvýraznějším nákladovým položkám, které doprovázejí bydlení, patří určitě výdaje za spotřebovanou energii.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Blanka z Bejrůtu

Podlahové vytápění

http://www.youtube.com/watch?v=Q_ZMavSkYRo

0/0
1.8.2008 9:31

Blanka z Bejrůtu

Nejlepší topení

je když hoří nábytek :-)

0/0
1.8.2008 9:08

Blanka z Bejrůtu

Prý to časem uhnije

a máte po topení

0/0
1.8.2008 9:07

podlahove-topeni.eu

Topné fólie

Naše firma nabízí topné fólie, které jsou přímo určené pod plovooucí podlahy. Instalují se až na kročejovou izolaci a tak nedochází k omezení prostupu tepla touto izolací. Jedná se o nejvhodnější řešení v případě elektrického podlahového topení pod plovoucí podlahy.

<a href='http://www.podlahove-topeni.eu/?p=productsList&iCategory=52'>Topné fólie</a>

0/0
29.7.2008 21:15

robo73

Odborná firma REKKOM s.r.o. Ústí nad Labem

Se zájmem jsem si přečetl diskuzi, která se zde vede. Osobně doporučuji společnost REKKOM s.r.o..  S jejich prací jsem byl maximálně spokojený. R^ Nejenže mi zpracovali projektovou dokumentaci pro podlahové vytápění, ale také mi nabídli možnost stěnového vytápění a provedli mi zásah do elektroinstalace. V současné době vytápím pomocí ekvitermní regulace a mám nastavené jednotlivé okruhy tak jak mi vyhovují. Jsem maximálně spokojený. Přijeli, odvedli práci, uklidili po sobě!!!! Na závěr mi předali dokumentaci pro stavební kolaudaci, fotodokumentaci. Byl to pro mě šok, protože, když jsem dostal jejich předávací protokoly zjistil jsem, že mají ISO 9001. To jsem u řemeslníka ještě neviděl. Pokud Vás zajímá odkaz na firmu je to na adrese http://www.rekkom.cz/podlahove-vytapeni.php

0/0
10.12.2006 12:12

Andee

autorka
Elektrické čili podlahové vytápění s topnými kabely funguje na principu zahřívání topných kabelů - autorka je na prní pohled odbornice, co tomu fakt rozumí
0/0
28.9.2006 15:37

modelado

No jasně, dělám v masně.
Podlahové topení a zdravé? Zeptejte se každého lékaře a on vám poví co trpí podlahovkou. Nejvíce nohy resp. chodidla. Nejlepší je když vám topí celá konstrukce a ne jen podlaha, po té ta teplota podlahy je zásadně nižší. Zdrojem může být třeba elektřina ve formě infra, nebo něco na ten způsob.
0/0
28.9.2006 12:51

Andee

Re: No jasně, dělám v masně.
přesně, nejvýhodnější je kombinace...
0/0
28.9.2006 15:39

hraboš polní

velmi spolehlivé
...za dvanáct let praxe ve firmě měli pouze čtyři závady? Jenom jestli za 12 let nedělali jen čtyři podlahy.
0/0
25.9.2006 18:16

chrobaktruhlik

a co
podlahové topení a-la Chanov - je zdravé a úsporné?
0/0
25.9.2006 16:39

utanův stín

.

K víření prachu, když topíte podlahou na cca 28 st., žádné hromadné zvedání prachu se nekoná. Podlahovku máme všude, kromě dětských pokojů a je to velmi příjemné vytápění.

0/0
25.9.2006 11:56

pája_

Dřevěná podlaha
My konzervativci co máme rádi dřevo na podlaze si necháme raději ty radiátory ...
0/0
24.9.2006 21:42

paskudilek

Re: Dřevěná podlaha
Není problém dát dřevěnou plovoucí podlahu na podlahové vytápění.
0/0
25.9.2006 8:43

belgian chocolate

odborník mi pravil
že to časem problém je
0/0
25.9.2006 11:05

utanův stín

Re: odborník mi pravil

To mě zajímá. Co uvedl jako důvod?

0/0
25.9.2006 11:50

paskudilek

Re: Re: odborník mi pravil
Mě taky.
0/0
25.9.2006 12:06

belgian chocolate

to teplo dřevu nedělá dobře
a časem se začne kroutit
0/0
25.9.2006 12:50

pája_

Re: Re: Dřevěná podlaha
Máte pravdu, není problém na podlahovku položit cokoliv .
V kombinaci se dřevem se ale připravte na vyšší tepelnou setrvačnost a sníženou účinnost (nejomílanější argument zastánců podlahovky). Dřevo jako živý materiál s teplem a vlhkem pracuje, takže vás nesmí zaskočit, že se poměrně brzo objeví spáry mezi parketami. Omezit se dají výběrem materiálu, ale to jsou pak speciální několikavrstvé lepené parkety v cenách "již od" 2000,- Kč/m2 a pak si každý sám musí spočítat návratnost investice do "úsporného" vytápění.
0/0
25.9.2006 11:43

paskudilek

Re: Re: Re: Dřevěná podlaha
Za kvalitu se platí.Reagovala jsem na příspěvek,že pan,když má rád dřevěnou podlahu,tak si musí udělat radiátory.
0/0
25.9.2006 11:48

pája_

Re: Re: Re: Re: Dřevěná podlaha
Nemusí ale chce. Dřevo samo o sobě je teplý materiál a já nevidím pádný důvod k tomu pod ním přitápět s ohledem na zde už zmíněná rizika.
0/0
25.9.2006 11:53

paskudilek

Re: Re: Re: Re: Re: Dřevěná podlaha
V tomto článku je už zmíněno,že je to zdravé,nepřekážejí radiátory apod. Pokud pokládáme dřevěnou podlahu na podlahové topení jako plovoucí, je riziko vzniku spár také velké. Řešení, které toto riziko zcela odstraní je jedinečný systém uchycení desek ocelovými sponami Junckers Clip, který umožňuje zpětné dotažení desek při srovnání vlhkosti na původní hodnotu. Dřevo je sice docela teplý materiál,ale my se tady bavíme o podlahovém vytápění a jakou použít podlahovou krytinu.
0/0
25.9.2006 12:11

pája_

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dřevěná podlaha
Šak jo, v pohodě, od toho tady ta diskuze je ...
Já jenom reagoval na tu úspornost, která se v širších souvislostech posouvá někam úplně jinam. Ale to bychom tady mohli diskutovat týden.
P.S.: nejsem odpůrce podlahového topení
0/0
25.9.2006 12:22

paskudilek

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dřevěná podlaha
Mě už to taky konečně došlo,že jste to na začátku psal vy.Samozřejmě pokud použijete kámen,mramor,nebo dlažbu efekt úspory by byl větší.
0/0
25.9.2006 12:27

Bimbac_007

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dřevěná podlaha
Neprekazeji radiatory, za urcitych okolnosti no je nesporne vyhoda, v mych ocich ale jedina. Na druhou stranu pro me k vlidnosti interieru, ve kterem travim svuj cas, patri, ze zdroj tepla vidim a sam si kdykoliv muzu urcit, kolik tepla mi doda.
0/0
25.9.2006 22:28

paskudilek

Re: Re: Re: Re: Re: Dřevěná podlaha
Asi nevíte,že dřevo má jeden s nejlepších koeficientů sálavosti tepla,ale hlavně je to estetické,proto si to lidé pořizují.
0/0
25.9.2006 12:18

pája_

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dřevěná podlaha
 .... a přesně proto si takovou podlahu pořídím i já.
Ale bez podlahovky půjdu klidně do těch nejlevnějších palubovek v akci baumaxu (přeháním !) s podlahovkou už to tak jednoduché není.
0/0
25.9.2006 12:25

paskudilek

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dřevěná podlaha
To máte pravdu. Pro malé děti,které si rády hrají i na zemi je podlahové topení vhodné,proto si to dělám zase já.
0/0
25.9.2006 12:32

80E-seven

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dřevěná podlaha
malej dotaz: budes topit i v lete ve triceti stupnich, az budou deti behat nahy a hrat si na podlaze?
ps: mam podlahovku, mam radiatory a mam krb. topim krbem
0/0
25.9.2006 13:00

paskudilek

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dřevěná podlaha
To ne,ja si chci udělat marmoleum,to je teplejší než dřevo.Jinak taky máme navržen teplovzdušný krb.
0/0
25.9.2006 14:18

Bimbac_007

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dřevěná podlaha
Salavost mozna. S prenosem tepla je to ale naopak. Proc se v Kanade i dnes staveji na venkove domy prevazne ze dreva? Nejen proto, ze ho maj dost (na druhou stranu je to pri jejich vzdalenostech obrovsky riziko pri pozaru, protoze to dost trva, nez se k nim dostanou hasici), u jineho materialu by ale jen za neprijatelnych nakladu dosahli srovnatelne tepelne izolace pro letni teploty +40°C a zimni -40°C.
0/0
25.9.2006 22:18

80E-seven

Re: Re: Re: Re: Dřevěná podlaha
za kvalitu se plati, to je pravda, tady ale nejde o kvalitu - tady jde o nesmyslnost celeho systemu (podlahove topeni plus parkety), a taky o pokus pomoci predrazenych extra materialu zmenit fakt, ze podlahovka a drevo se proste nesnasi
0/0
25.9.2006 13:02

paskudilek

Re: Re: Re: Re: Re: Dřevěná podlaha
Samozřejmě,že to není ideální,ale pokud někdo trvá na podlahovém vytápění a dřevěné plovoucí podlaze,tak se snaží výrobci vyjít vstříc.Pak je na každém,ať si vybere,jestli to chce,nebo ne. Jeden pán tady psal,že mu to vyhovuje,tak asi zájemci jsou?
0/0
25.9.2006 14:40

80E-seven

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dřevěná podlaha
 to je fakt
stary prodejni heslo zni: nic neni tak pitomy, aby kolem neslo neco jeste pitomejsiho a koupilo to...
0/0
27.9.2006 9:22

utanův stín

Re: Dřevěná podlaha

Konzervativně mám rád dřevo, i na podlaze a podlahovku mám pod ním taky. Docela v pohodě, pokud udržuješ předepsanou vlhkost, není se spárama problém. Účinnost je opravdu menší, ale s tím jsme počítali, takže to problémy nedělá.

0/0
25.9.2006 11:46

rejdim

Plovouci podlaha
Rad bych se zeptal, zda je mozne pokladat elektricke topeni take pod plovouci podlahu a jake jsou pozadavky. Mozna hloupost, ale zeptam se, je mozne polozit elektricke topeni primo pod plovouci podlahu nebo je nutne vzdy ulozit do betonu? Dekuji
0/0
24.9.2006 20:20

oneill

Re: Plovouci podlaha
Nejsem odborník, ale myslím že beton rozloží teplo na větší plochu, a tak lze vytáhnou vyšší výkon bez shoření topení. Plovoucí podlaha je slušný tepelný izolant, takže bude opět nižší výkon i bezpečnost.
0/0
24.9.2006 21:13

paskudilek

Re: Plovouci podlaha
Existuje podlahový temperovací systém THERMO BODEN TB AL.Podívejte se např.na stránky www.aeg-hc.cz/?page=aeg_boden Je to topná hliníková rohož,která se pokládá na izolační podložku,něco,jako tenká karimatka tl.asi 3mm.Záleží,jak máte podlahu izolovanou,pak se navrhne rohož podle výkonu.Na to se položí plov.podlaha.
0/0
25.9.2006 8:55

Svent

Podlahovka
Myslím, že spousta lidí tady jen teoretizuje. Máme podlahové topení ze 60% pod dlažbou a zbytek pod laminátem, systém Rehau a kotel Viessmann, který reaguje na venkovní teplotu, tedy dříve, než se projeví uvnitř. Kotel topí podle venkovní teploty a vyhodnocuje vracející se vodu. Mohu říci po dvou letech, že je to absolutní špička. Z podlahy jde přirozené teplo, jehož zdroj vlastně není vidět. Je to rovnoměrné, příjemné, ekonomické. Dvěma kotly na jedna plynové hodiny vytápíme dva domky jeden rodinný 120m2 a druhý komerční 130 m2, oba podlahovka, faktura za plyn loňský rok něco přes 30 tis a to nijak nešetříme, máme rádi teplo, tj. doma kolem 25°C. Bodové vytápění podle mne způsobuje větší víření prachu než podlaha, ale komu se do toho nechce, ten to dělat nebude. Rada na závěr - už nikdy bych nekupoval laminátovou podlahu. Jsou to vyhozený peníze
0/0
24.9.2006 20:13

Bimbac_007

Re: Podlahovka
To jako protoze jses zastance podlahoveho vytapeni a laminatovka se s nim nesnasi nebo z jineho duvodu?
0/0
25.9.2006 22:08

Bimbac_007

Usporne?
Kdo to nekdy mel, vi, jakou to ma prisernou setrvacnost. Trva vecnost, nez se mistnost vyhreje a kdyz je nekdy moc teplo, tak nezbyva, zez otevrit okno, protoze po zredukovani vykonu se clovek jinak snizeni teploty v mistnosti, jejiz idealni hodnota se neda stanovit jednoznacnym cislem, ale zavisi silne na tom, co delame, tak hned nedocka. V zahranici se od tohodle "standardu" mj. z tohodle duvodu (nehlede na obtizne opravy v pripade poruchy topneho telesa) uz davno upousti.
0/0
24.9.2006 15:42

paskudilek

Re: Usporne?
Dobře,vy mluvíte o teplovodním vytápění. Znáte DEVI?
0/0
24.9.2006 16:06

Bimbac_007

Re: Re: Usporne?
DEVI - zasadni "prednost" se zda byt v pouziti elektrickych kabelu misto trubek s proudici teplou vodou, jak jsem si mohl v clanku precist. Nevidim mezi teplovodnim a elektrickym podlahovym topenim z hlediska uzivani podstatny rozdil. Teplo prenasene do mistnosti je stejne, privod tepla lze v obou pripadech snadno regulovat termostatem a porucha muze nastat jak na teplovodnim potrubi, tak i na elektrickem kabelu. Navic, teplovodni vytapeni lze udelat nezavisle na elektricke energii, takze pri vypadku elektriny teplo zustava, zatimco pri jakemkoliv vypadku dodavky tepla lze prejit na nouzove vytapeni elektrickymi telesy (pokud nenastane zvlastni pripad, ze by vypadlo oboje najednou. A pokud se behem doby zmeni podminky na vyhodnost toho ci onoho zdroje tepla na nahrivani vody (plynna, kapalna, pevna paliva, elektrina, solarni zarizeni atd.), staci vymenit "kamna", nemusi se predelavat cela instalace.
"elektrické bude po dobu deseti let (pri relativne stejných cenách elektriny
0/0
25.9.2006 21:52

Bimbac_007

Re: Re: Re: Usporne?
"elektrické bude po dobu deseti let (pri relativne stejných cenách elektriny) ve výsledku levnejší." - Drobny problem: V soucasnosti smeruji ukazatele vyvoje ceny elektricke energie celosvetove vyrazne nahoru. A prime teplo (tepla voda) se z nevycerpatelnych zdroju ziskava mnohem snadneji nez elektricky proud, nehlede na to, ze dalsim z dnesniho pohledu temer nevycerpatelnym potencialnim zdrojem tepelene energie je vic nez 50% podil odpadniho tepla pri termalni vyrobe elektriny, ktere se dnes vetsinou za vzniku prislusnych ekologickych problemu nechava unikat do vzduchu a rek.
0/0
25.9.2006 21:54

paskudilek

Re: Re: Re: Re: Usporne?
Přece,když ohříváte drát proudem je to rychlejší,než když ohřejete vodu a pak ji pustíte do trubek? Už jsem psala,že budeme mít i teplovzdušný krb,kde se dá topit dřevem-nejen proto kdyby nešel proud.Počítáme s tím,že do budoucna bychom si dali sluneční kolektory na střechu. Když si někdo topí plynem,tak myslíte,že zdroje jsou neomezené? Napište jaké topení máte.Co je podle vás výhodné.
0/0
26.9.2006 9:01

Bimbac_007

Re: Re: Re: Re: Re: Usporne?
Je pravda, ze se ten elektricky drat pri stejnem vykonu asi rozehreje o neco rychleji. Jenze spalovaci kamna mivaji podstatne vyssi spickovy vykon a diky tomu spolu s vhodnou konstrukci kotle se potrebne mnozstvi vody ohreje velice rychle. Nehlede na to, ze ta voda se neohriva v nejakem hrnci na plotne, aby se - az bude tepla - do tech trubek nalila, nybrz zacne do nich proudit nejpozdeji soucasne s pocatkem ohrevu. A taky na setrvacnost ma tohle vlastni nahrivani podstatne mensi vliv nez to, v cem je topne teleso ulozene.
V soucasnosti mam v cinzaku obycejne ploche radiatory - zhruba 1,5m2/40m3 prostoru - ustredniho topeni (na lehky topny olej), ktere oteviram vetsinou teprv kdyz se venkovni teplota blizi -5°C, protoze mam pomerne nizky narok na teplo, takze mi vetsinou v podstate vytapeji bezne elektricke spotrebice (hlavne pocitac a lednicka) a sousedi. Podle trubek na zachode se ani v nejvetsich mrazech voda v systemu neohriva na vic nez 45°C (ne jak tu nekdo pise o neja
0/0
27.9.2006 1:39

Bimbac_007

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Usporne?
...(ne jak tu nekdo pise o nejakych az 80°C, to si zrejme plete s topenim ve svem aute, kde je teplota vody v systemu dana provozni teplotou motoru). Mam okna bez meziprostoru s izolacnimi sklenenymi tabulemi (2 vrstvy skla se specialni atmosferou mezi nimi, ne vakuum), na arozdil od nekterych sousedu bez izolacniho utesneni v ramech, cimz mam v zime i bez otvirani oken zajistene optimalni minimum vymeny vzduchu a prijemne klima. V minulem byte jsem mel teplovodni podlahove topeni a prave kvuli velke tepelne setrvacnosti jsem ho mel trvale vypnute a v pripade potreby jsem si pritapel elektrickym infrazaricem (klasicka elektricka kaminka s 2 topnymi spiralotycemi à 500 W). Vzhledm k tomu, ze to byl maly byt, platil jsem za elektrinu stejne jako za topeni jen pevny pausalni poplatek, takze jsem na tom financne netratil.
Kdybych si mel sam tohle zarizovat, zalezelo by na okolnostech a moznostech - nejspis bych se snazil o plynove etazove nebo ustredni topeni (podle toho, j
0/0
27.9.2006 1:51

Bimbac_007

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Usporne?
...(podle toho, jestli byt nebo vicepodlazni domek) s radiatory, kdyz by to bylo mozne, kombinovane se slunecnimi kolektory. Uvazoval bych i o tepelne pumpe. Pri konecnem rozhodovani by ale nezavislost na elektricke rozvodne siti hrala velkou roli.
Samozrejme, kdyz bude vase zarizeni kombinovane s jinym nezavislym systemem jako je teplovzdusny krb - pokud je pro dany interier vhodny - zredukuje se nevyhoda elektrickeho vytapeni dana rizikem vychladnuti pri vypadku elektriny podstatne.
0/0
27.9.2006 1:54

paskudilek

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Usporne?
Děkuji za odpověď.My stavíme RD o 2NP,dobře izovovaný,okna 1,1,venkovní rolety apod. Vybrali jsme si teplovzdušný krb,rozvody po celém domě,ještě pak uvidíme,jakou to bude mít výhřevnost v mrazech a jak často se bude přikládat,mělo by to být 2stupňové spalování Jotul na polena dlouhé až asi 50cm.Dotápět DEVI podlahové,samozřejmě,pokud se mi nebude chtít přikládat:),nebo nebude dřevo,tak jen DEVI.Výhodu vidím v tom,že nebudeme muset kupovat kondenzační kotel(asi 50tis) a dělat přípojku plynu(projekt+revizi). Jinak vím jak funguje topení na plyn,teď bydlíme v RD v pronájmu,kde to máme,prostě se s plynem nějak necítím,že by to třeba vybuchlo:)Taky se bere kyslík.Jak se to pořád sepíná a napouští vodu do radiátorů,mě to trochu ruší.
0/0
27.9.2006 16:03

paskudilek

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Usporne?
Pokr. Mezi hlavní výhodu považuji,že na tarif,který se používají přímotopy,který je asi 20hod.denně si můžete prát,vařit apod.tím také ušetříte. Samozřejmě,pro každého je vhodné něco jiného,manžel měl byt,který byl přebudován z bývalých kasáren a taky tam nemusel topit,stěny byly tlusté 60cm,okna plastové a vnitřní byt,měl tam teplotu v zimě 25st. Pěkný den.
0/0
27.9.2006 16:09

wetrix

plyn
To jako nelze mít podl.vytápění plynem?
0/0
24.9.2006 10:41





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.