Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Je mi třicet a pořád bydlím s mámou

Navařeno, vypráno, vyžehleno, uklizeno. Služby takzvaného „máma hotelu“ využívá stále mnoho mladých lidí přes třicet let věku. Jenže to jim vůbec nechybí soukromí? Třicítka už je za nimi a „doma“ pro ně stále znamená u maminky. Ta se o ně za drobnou praktickou pomoc stará tak, jako kdyby byli ještě malými dětmi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Barbar_CS

:-)))
:-)))) :-D
0/0
24.9.2006 9:47

vyrazec

nazor
myslím si že v rodinným domku je to výhodný, sám to tak praktikuji, ušetřím tím spoustu peněz a času. Časem se odtrhnout chci, ale zatím je to zbytečný. V bytě bych ale tohle asi nestrpěl :)
0/0
22.9.2006 0:13

Prickrose

Ja nevim,
ale normalni prubeh zivota ma byt, dospet a vypadnout z hnizda.  To, ze nekteri lidi se nemuzou odhodlat jit na svoje, at uz to je z jakychkoliv duvodu, mi pripada trochu uchylne.
0/0
21.9.2006 23:16

pacient24

Re: Ja nevim,
Ne kazdej chce vypadnout z domu (od rodicu) za kazdou cenu. Ja se odstehoval pred 2 lety, kdyz mi bylo 25. To jsem si za tech 5 let prace usetril na bejvak a na zarizeni si pujcil.  V tu chvili ma cenu se osamostatnit. Ne ale ve chvili, kdy bych musel do predrazeneho podnajmu. To bych v klidu bydlel u rodicu i do 30.
0/0
23.9.2006 19:09

belgian chocolate

chudák máma
moje kamarádka má dva syny, 19 a 24 let. letos konečně i ten mladší odešel na studia a ona si náramně lebedí, jak má barák pro sebe a nemusí se věčně zabývat vnitřnostmi a oděvy někoho jiného. jenom se děsí, že by si hoši po studiích mohli najít práci v rodném městě, protože v tom případě by hrozilo vážné nebezpečí, že by se jí vrátili domů (teď se ty víkendy a prázdniny nějak snesou).
je pravda, že jsou i matky, které nemají jinou životní náplň než o někoho pečovat a bez toho by si připadaly zbytečné. 
0/0
21.9.2006 23:11

pepin

Re: chudák máma
Tvoje kamaradka udelala osudovou chybu, ze si deti vubec porizovala. Predstav si, jak si mohla celej zivot lebedit. Kdyby ji ti kluci porad neobtezovali, ze?
0/0
25.9.2006 10:45

belgian chocolate

je trochu rozdíl
mít doma děti nebo dva dospělé chlapy. krom toho v určitém věku už má člověk pocit, že má právo si trochu odpočinout a starat se pro změnu o sebe.
0/0
25.9.2006 11:07

xx123x

doma je doma
ja to mam obracene a pritom stejne, rodice bydli se mnou, a jelikoz mam dvougeneracni house, kolize 0 a pritom si uzivam taktez "mama hotelu"
0/0
21.9.2006 17:11

DeDust

Re: doma je doma
No vidis to huso, postavit si DUM, mohls mit klid ;-) v houseti bych nebydlel ani sam, ani s rodicema...
0/0
21.9.2006 17:35

zazazazaza

Re: doma je doma
A když se s nimi v bytě potkáš, tak máte "míting" a je to všechno hustý, že?
0/0
21.9.2006 17:38

El_Dudelino

svoboda
Jak tu čtu tuhle diskosi tak hodně lídí bydlí ještě doma,já už dva roky pracuju v anglii,abych si vydělal na byt,je mi skoro 29,ale asi to jěště zvážim,je fakt že teplá večeře,vypráno a vyžehleno je fakt pohoda,ale na druhou stranu já potřebuju soukromí a svobodu čož s rodičema na zadkem nikdy mít nebudu a to řikám i napříč tomu,že moji rodiče jsou opravdu super!!!
0/0
21.9.2006 16:39

Mat_Hawk

Re: svoboda
ovšem buďte připraven, pokud se oženíte, event. rozmnožíte, že soukromí si užijete tak max. po půlnoci na záchodě s novinama.
0/0
21.9.2006 17:06

Shara

Také jsem něla partnera
co žil u rodičů, ještě tam žije... a já naštěstí už utekla. Jeho matka mně nenáviděla. Představovala jsem pro ní tvrdou konkurenci , chtěla mít synáčka jen pro sebe, zvláště když jí manželství nefungovalo. Prostě svému synovi zničila život. Těžko si bude hledat jinou slečnu - leda, že mu jí matka najde sama . Ta holka tedy bude vypadat, asi si chudák chlapec bude muset najít ještě jednu bokem na .  Tak nevím kdo je hloupější a větší sobec: matka nebo syn či dcera?
0/0
21.9.2006 15:51

Dandy02

Re: Také jsem něla partnera
Je velký rozdíl bydlet s rodiči v jednom domě nebo být pod jejich vlivem. Prosím neplést a neslučovat.
0/0
21.9.2006 15:57

Shara

Re: Re: Také jsem něla partnera
No jo pravda pradvdoucí, ten můj bývalej by byl pod vlivem manimky  i kdyby byl 100 km daleko. Ještě,  že už je to pryč.
0/0
22.9.2006 13:30

belgian chocolate

už je tomu drahně let
a stále mě jímá hrůza, když o podobném případě slyším - můj hodně dávno bývalý byl maminčin chlapeček a nepomohla ani vzdálenost 5000 km přes oceán...
0/0
22.9.2006 14:41

atvar

sem pohodlnejsi
tak jsem se odstehoval od rodicu taky skoro az ve 30.
Rodice by ted nebyli spatny na hlidani vnoucat, kdyby bydleli nejak v dosahu. Ale jinak je ta 100km vzdalenost od tchanstva docela prospesna...
0/0
21.9.2006 14:32

TigerM

Nechapu
To je pekne drsny... Jak to nekomu muze vyhovovat... A jeste k tomu doma vubec nic nedelat...
Kdyz jsem u rodicu, platim cast nakladu na bydleni, uklizim, atd.
Jinak mi to prijde dost jako hyenysmus...
0/0
21.9.2006 14:10

ste44

pohoda
Je mi 31 a s rodiči-důchodci sdílím naštěstí rodinný dům. Občas by se chtělo vylétnout, ale prostě to zatím není na pořadu dne. Máma hotel funguje. Místa je taky dost. Není to navěky, jasně. Jen je dobrý oznámit, kdy se zhruba ukážu, pomoct s barákem a vylepšit mizerný důchod.
0/0
21.9.2006 13:14

Dandy02

Zcela individuální.
Někomu to nevadí, někomu jo.
Já od rodičů natrvalo odešel až v 25 letech po ukončení VŠ. V bytě jsem vydržel jen 2 roky a jakmile finance dovolily postavil jsem dům, do kterého jsem nastěhoval i rodiče. Moje rodina se ovšem začala rozrůstat a rodiče jsem odstěhoval do baráku přes ulici. Je to ideální řešení. Vidíme se kdykoliv chcem, když někdo odjede není problém se psem se zaléváním a navíc rádi hlídají vnoučata.
0/0
21.9.2006 12:59

Jenik31

Re: Zcela individuální.
Vyborne reseni, taky bych to tak nejradeji udelal.
0/0
21.9.2006 13:11

spoock

my story
mně si není kolem 30, ale užívám si doma docela v pohodě. konflikty u nás nejsou. jelikož se sestra odstěhovala, tak tu je dost místa a já mám velký pokoj i s TV, PC a vlastní WC. pomáhám našim akorát s chodem domácnosti + prácee kolem baráku. takže bydlení u rodičů není nic špatného. znám jednoho známého, který má už přes 40 a je svobodný, bere nadstandartní plat a bydlí stále u rodičů ;)
0/0
21.9.2006 12:44

utanův stín

.
Tak to já bych si máma hotel nechal líbit hned. Plno slečen má dneska svoje byty, tak naco si je vodit domů a snídaně a teplá večeře v troubě, když se člověk náhodou vrátí je k nazaplacení. O vyžehlení a vypraní ani nemluvím.
0/0
21.9.2006 12:16

chrobaktruhlik

Re: .
 to jsou ty výhody které jsme za komárů neměli!
0/0
21.9.2006 12:27

Brundi

Re: .
:-D
0/0
21.9.2006 12:32

zazazazaza

Re: .
Výborná kombinace, doma postaráno od rodičů a za nezávaznou zábavou u děvčat s vlastním bytem. V momentě, kdy některé z těch děvčat vyměníte za rodiče ve svém bydlišti už tato idylka často končí.
0/0
21.9.2006 17:43

korzar

Bidlym
s Eržikou a jejima rodičema a babkou v obesni garsonce a vubec nevadi ani malo mista. Naše štyry děti maji veškere pohodlý stejně jako děti mýho bráchy, ktery tu se svou rodinou žije ve druhe pulce za plentou. Nevydim duvod se stěhovat jinam, leda že by nam gadzove dali vetsi byt, aby mohl prijet i striko ze slovenska. Je vydet, ze nemate co na pracy a řesyte hovadiny.
0/0
21.9.2006 11:34

oneill

Re: Bidlym
Tohle je asi vtipná narážka na národní menšinu.   Jen nevím na kterou. Podle toho jména asi Ukrajina ne ?
0/0
21.9.2006 11:40

ADukla

Re: Re: Bidlym
Kde mate Samanthu generale?
0/0
21.9.2006 11:51

chrobaktruhlik

Re: Bidlym
větší byt získáte za pomocí sirek/zapalovače a starého papíru, když se nechcete stěhovat z bráchou nic mu dopředu neříkejte
0/0
21.9.2006 12:26

celoush

trubky
Tenhle problém je hrozně individuální a nedá se říct, co je dobré a co ne. Záleží hrozně moc na finančních schopnostech. Říct, že kdo bydlí po 30 doma s rodiči je nesamostatnej může říct jen trouba (netvrdím, že to někdo tady řekl, ale takové názory jsem už zaslechl).
0/0
21.9.2006 10:54

Jenik31

Re: trubky
S tim maximalne souhlasim. Zalezi jake jsou vztahy v rodine a jake jsou majetkove pomery. Kdyz mate domecek s velkou udrzbou, budete tam stejne denne.
0/0
21.9.2006 11:30

FrantaV

Re: trubky
Tak to bych docela nesouhlasil. Kolegovi v praci je 32, dela 10-12 hodin / den a na finance si fakt nemuze stezovat, z fleku by si mohl koupit byt pobliz Centra. Ale presto stale bydli s rodici v rodinnem dome a naprosta spokojenost (aspon co vim ja). Slecny si teda domu nevodi, ale nema o ne i tak nouzi.
0/0
21.9.2006 22:05

Mat_Hawk

bude mi 30
a bydlím s rodičema-důchodcema. Vlastně - oni bydlí se mnou v mém družstevním 3 +1, který jsem koupila od města asi za 700 000. Fond oprav i inkaso platím sama, obstarávám "velké" nákupy, o vaření a domácí práce se staráme všichni. Občas to dře, ale nestěžuju si. S manželem a dětmi by taky byly problémy. Mám svoji místnost, kde mám relativně soukromí. Na další byt ani na podnájem za 8000 už nemám a nebudu si kupovat mizernou garsonku pro jednoho za milion, abych ji splatila v šedesáti. Nechci tlačit na pilu a za každou cenu zařizovat natruc ještě jednu domácnost, žít z ruky do huby a třást se, jestli přijdu o práci a jak bych sama splácela hypotéku... Podle autorů článku jsem nejspíš ohavný parazit, který ždíme chudáčky rodiče a užívá si bezstarostného života na úkor jiných...
0/0
21.9.2006 10:40

mujercita

Re: bude mi 30
No to ale přece není totéž. Rodiče se o vás starali v dětství, te´d se staráte vy o ně, byt je váš, tak kam byste se stěhovala. Tohle je přece naprosto v pořádku. Nejde o to, kdo s kým bydlí. Jde o "děti", co se doma pořád chovají jako děti, péči rodičů přijímají jako samozřejmost a vlastní výdělek utratí jen pro sebe. Pár takových vykuků znám a to podle mě v pořádku není
0/0
21.9.2006 10:53

iuos

hmm
moc nerozumím kobinaci - "družstevní", "koupila od města" a "fond oprav"..
0/0
21.9.2006 10:55

Mat_Hawk

Re: hmm
město odprodalo celý dům družstvu. V rámci družstva neplatím nájem, ale přispívám do fondu oprav.
0/0
21.9.2006 11:00

paskudilek

Re: bude mi 30
Tento článek není o vás,která se staráte o rodiče,kteří to potřebují.Nemusíte si nic vyčítat,přece vám maminka nepere,nevaří a neuklízí pokojíček. Tento článek je spíš o mladých mužích,kterým to vyhovuje,když se o ně někdo stará,první je to maminka a pak to vyžadují po manželce.Hledají si náhradu za maminku.Samozřejmě,že některým matkám to vyhovuje,takhle syny rozmazlovat,ale většinou to není pro jejich dobro.
0/0
21.9.2006 10:58

9 99

Re: Re: bude mi 30
V tom případě (dle vašeho náhledu) ten článek vůbec není o bydlení, ale o úloze muže ve společnosti a jeho vztahu k ženám. Pak by to ale bylo od autora/ky článku dost podlé, že to takto nechutně maskuje.
0/0
21.9.2006 11:10

paskudilek

Re: Re: Re: bude mi 30
Jenom jsem paní psala,že si nemusí dělat starosti,že bydlí s rodiči.Podle fotky a s rozhovoru s tím klukem je asi zřejmé,že služby od maminky využívají asi spíš mladí muži?Já proti tomu nic nemám,každý,ať si to zařídí,jak chce.V zahraničí jsou třeba prádelny,kde si chodí mladí prát,tady to není,takže si musíte kupovat pračku apod. Taky nájmy jsou drahé,protože ceny jsou pokroucené,když je reg.nájemné.Třeba by paní mohla byt vyměnit za dva menší,ale bez doplatku by se to asi neobešlo.
0/0
21.9.2006 11:33

real unclefucker

Re: Re: bude mi 30
ten článek měl být o dospělých dětech, kteří bydlí s rodiči. podle toho, že celý článek sklouznul k tématu mužů, o které pečuje jejich maminka, odhaduji, že ho psala nějaká mladá žena, která má pifku na svýho chlapa, že po něm musí uklízet. mimochodem, něco podobného cítím i z vaší reakce.
0/0
21.9.2006 11:34

paskudilek

Re: Re: Re: bude mi 30
Já mám perfektního manžela už 10let! Nemá chybu. Ale mám zkušenosti,sestřenice,ta se vdávala až ve 35letech,vzala si podobného,který sedí jen u počítače. Teď už mají 2děti a 40let a nemají stále kde bydlet.Jak byla mladá,tak všechny peníze utratila za cestování,když ji nabídli obecní byt,tak se nebyla na něho ani podívat.Teprve před dvěma lety si založili stavební spoření.Její manžel kouří a všude jezdí autem,vše prošustruje. Jeho matka,když přijede,tak řekne,ať ho nikdo neruší a on si hraje hry na počítači.
0/0
21.9.2006 11:56

oneill

Re: Re: Re: Re: bude mi 30
To je individuální, někoho vyjde levněji dojíždět autem než kyvadlovou dopravou. Mě naštěstí autobus celkem pasuje, nepracuju ani nebydlím někde v zapadákově. Ale stejně jezdím autem. Je to na lpg, a je to pohodlnější.
0/0
21.9.2006 12:46

paskudilek

Re: Re: Re: Re: Re: bude mi 30
Jde jen o to,že když nemají kde bydlet,tak zbytečně neutrácím za auto apod.,které věčně opravují a cpou do něho peníze.Do práce nedojíždí,je to kousek.Když neumí víc vydělat,tak má asi omezit spotřebu?
0/0
21.9.2006 13:46

ahasvera

Re: Re: Re: Re: Re: Re: bude mi 30
A proč teda ta sestřenice se nerozvede a nenajde si někoho jiného?
0/0
21.9.2006 14:08

paskudilek

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: bude mi 30
Úplně rezignovala,ale jde vidět,jak jí to ubíjí.Ona je moc hodná.Asi se s tím smířila kvůli dětem. Problém je,že si ho neměla brát,už byl jednou rozvedený a nezodpovědný,nic pro rodinný život.Už ji bylo 35,tak si myslela,lepší něco,než nic.
0/0
22.9.2006 9:27

Jenik31

Re: bude mi 30
To je jiny pripad, o tom se v clanku nepise. Vsechna cest, ze se na sve rodice nevybodnete...
0/0
21.9.2006 11:32

oneill

Z bláta do louže - panelák
S článkem nesouhlasím. Zmíněné problémy z pozdními příchody a hlasitou hudbou se nevyřeší vystěhováním do paneláku a na kvalitní bydlení každý nemá už ve třiceti.
Navíc dnešní developerské stavby často mají příčky z itongu, který je akusticky horší než kantky v paneláku.
Sádrokarton je sice nepopulární ale ve vhodné skladbě prokáže lepší službu než běžné mezibytové příčky (sendvič s minerální vatou a dilatačním napojením).
Vím o čem mluvím, protože jsem do 27 bydlel u rodičů v lepším paneláku a rušily mě tam tři věci: rodiče, výtah a topení. Teď bydlím v horším paneláku a ruší mě pět věci: sousedi, výtah, topení, déšť bubnující do markýzy pod mým oknem a ochlastové z nedaleké hospody.
Topení je úplně nejhorší, proti tomu jsou ostatní vlivy maliche
0/0
21.9.2006 10:24

petrk195

Rek bych ze mladi...
by meli vypadnout z domu, aspon na nejakou dobu, platit ucty,  starat se sami o sebe atd. Ja sel dost pozde, az po VS ve 24, do podnajmu. Finance nic moc, bylo nas 6 ve 4 pokojovem byte. Po roce a pul jsem se prestehoval do jineho podnajmu, kde jsem do ted, jsme 2 ve 3 pokojovem, coz je rozhodne pokrok:-). Do vlastniho jeste daleko, ale k rodicum uz bych nesel. Jsou ted vic v pohode a ja taky.
0/0
21.9.2006 10:16

paskudilek

Re: Rek bych ze mladi...
Od rodičů jsem odešla hned po škole v 19letech,vdávala jsem se ve 23letech. Musím uznat,že mi to prospělo, konečně jsem se osamostatnila,poznala kolik je taky v bytě práce a naučila se hodně věcí vyřizovat.Abych si našetřila na zařízení a pak garsonku,tak jsem měla 2zaměstnání. Taky jsem se naučila vařit a hospodařit atd,což se mi pak hodilo.
0/0
21.9.2006 10:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.