Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Razantní proměna panelákového bytu

Čtenářka se chystá nastěhovat do zakoupeného bytu, kde chce zrušit staré umakartové jádro a vytvořit nový kuchyňský kout, koupelnu a samostatné WC. Po kompletním vybourání jádra se otevře celý prostor kuchyně, koupelny a WC, zůstane pouze světlík pro odpad a dveře do obývacího pokoje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

iuos

hmm
proč tu nejsou FOTKY skutečných rekonstrukcí? Je sice hezký to "vidět", ale krád bych k tomu měl i komentáře lidí, co v tom po rekonstrukci bydlí...
0/0
6.9.2006 11:37

Zuuuza

Re: hmm
Protoze ta rekonstrukce jeste neni hotova..
0/0
15.9.2006 15:44

80E-seven

teda nechci do toho nejak rejpat...
ale neni pojem "designer" nejak zakonem chraneny a napojeny na nejaky typ vzdelani? ja jenom ze slecna mlejnkova nejak mutuje a ted si uz i rika dyzajnérka....
 
jinak ten planek, to je zase dilo... pocinaje vodovodni baterii div ne ze ve skrini, konce hroznou pohrebni barvou vseho a kvetovanym tépichem.... svoje osobni veci si majitel odlozi v tom regalku u skleneneho jidelniho stolecku, nebo v regalku nad lednickou???
 
jinak souhlas s tou kritikou kuchyne v obyvaku... mycka, pracka (?) lednicka, smrady z vareni....gratuluju a vitejte v bohnicich
0/0
26.8.2006 20:35

rastafarianec

panelak
v paneláku se dá docela čarovat, chce to jen nápad a penízky http://www.bydleniprokazdeho.cz/clanek.php?id_clanky=458
0/0
25.8.2006 17:43

belgian chocolate

mám nápad
kdo má penízky, nemusí do paneláku
0/0
25.8.2006 17:55

vanilka35

program
Ďjů, Mlejnková, ty máš nový obrázky!
P.S. Ten dřez vedle police je super..teda jen pokud do tý baterie nevede trubka a nikdy z ní nebude téct (potažmo stříkat) voda.
0/0
25.8.2006 17:12

KFL

My to takhle mame
Dvojkridly dvere z kuchyne sly pryc i s kusem zdi, nova kuchyn, vetsi jidelni stul, otevreny a vzdusny prostor, zadne bariery. Koupelnu jsme zvolili jinak, spojila se s WC a je ted daleko vetsi - vesla se pracka, sprchovy kout, toaleta, umyvadlo, skrinka a police .. spokojenost :).
0/0
25.8.2006 15:54

Homer Simpson

Re: My to takhle mame
Nevím, ale asi jsem staromódní. Prostě spojené WC s koupelnou v paneláku mi přijde hrozné. My to máme oddělené, a máme v koupelně vanu 160x105 skříňky a vešla by se tam v pohodě i pračka, ale mám ji v komoře kde je plynový kotel (samozřejmě je v koupelně i umyvadlo - pro rýpali).
0/0
26.8.2006 14:40

belgian chocolate

co se toalet týče
nejlepší je jedna oddělená s umývátkem pro běžné užívání a pro hosty, a druhá v koupelně pro nutné případy, kdy je ta hlavní obsazená. toaleta v koupelně je též vhodná v případě, že koupelna je u ložnice, s tím, že ji používá pouze ten, kdo v ložnici spí (tj. maximálně 2 lidé). rozhodně bych v domě nebo v bytě, který obývá více než 1 osoba, doporučovala mít toalety nejméně dvě. kdysi jsem bydlela sama v mezonetovém bytě, v obývacím patře byla toaleta s umyvadlem a nahoře u ložnice koupelna s toaletou v jednom, a naprosto mi to vyhovovalo. teď bydlíme v podobné situaci dva. u ložnice máme koupelnu, kterou se prochází na oddělenou toaletu. je to velmi civilizované.
0/0
26.8.2006 16:53

r2-d2

poradte architekta
poradite mi prosim nekdo sikovneho bytoveho architekta pro Prahu? resim prestavbu panelakoveho 4+1 - spojit koupelnu se zachodem, zvetsit ji na ukor predsine. spojit kuchyn s obyvakem. technicky to mame vyresene, ale interierove bych si rad nechal poradit. bohuzel nikdo z meho okoli nema zkusenosti a tak ani nevim, kolik takova sluzba muze stat. jde mi o navrh, nakupy a realizace budou v mych rukou. dekuji.
0/0
25.8.2006 15:10

barara

Re: poradte architekta
Myslím, že to spojení WC a koupelny v 4+1 neprojde (pokud neplánujete vybudovat extra samostatnou toaletu) - podle předpisů musí být u vícepokojových bytů WC samostatné....
0/0
25.8.2006 20:48

belgian chocolate

zadej to sem
a čti jenom diskusi
0/0
25.8.2006 13:38

Zuuuza

Re: zadej to sem
A  neudelas nic, protoze vsichni jsou chytri jak radio a poradne neporadi nikdo...
0/0
15.9.2006 15:45

Kousa

Mně se to líbí
Přijde mi to hezké, moderní a vzdušné. Zajímalo by mě, jak tady bydlí většina čtenářů, kteří pořád něco kritizují
0/0
25.8.2006 11:40

belgian chocolate

já zase radši vůbec nechci vědět
jak bydlí fanklub Mlejnkové
0/0
25.8.2006 12:27

belgian chocolate

koupelna
na toaletu bych rozhodne dala umyvatko a k vane zastenu, aby se clovek nemusel sprchovat v poloze skrcence. nerozumim tem podivnym vyklenkum za prackou.
0/0
25.8.2006 10:14

Pecaf

Re: koupelna
V těch "podivných výklencích" budou asi stoupačky (ale taky mě to na chvíli zarazilo).
0/0
25.8.2006 11:53

salinka

můj návrh
Vážení, také bych potřebovala poradit s návrhem bytu. Za dobře odvedenou práci odměna. Preferuji spíše odborníky, studenty VŠ z oboru bytový architekt, designér. Pište na mail.
0/0
25.8.2006 9:54

bambus_trambus

Re: můj návrh
Jako vtip docela dobré.
0/0
25.8.2006 10:09

MonikaX

paneláková šeď
Jenom takové rýpnutí k nadpisu - já vím, že  "paneláková šeď" je ustálené spojení  a neznamená jen "šedivou barvu", ale nedá mi to: na tom návrhu se skoro jiná barva než tmavě hnědá a šedá nevyskytuje!  
A "šeď" to podle mě je i v přeneseném slova smyslu - prospekty různých výrobců a dodavatelů nábytku jsou takovýhle podobných "designů" plné.
Do té předchozí diskuse "ve stavu před akcí" psala i údajná majitelka bytu - zajímalo by mě, jak se jí to líbí (pokud vím, měli už svou dost přesnou představu, ale čekali, jestli jim p. designérka neobjeví něco "netušeného")
0/0
25.8.2006 9:53

atvar

Kuchyňoobejvák
Se zájmem čtu, že někteří píšou, že s tim jsou špatný zkušenosti. My nejsme sice v paneláku,ale v malým domě,kde to nemáme moc větší. Zatim sice jen tři roky v tom bydlíme, ale spokojenost čím dál větší s tímhle řešením. Dlouho jsme před tim bydleli v garsonce,takže jsme zvyklí bejt v jedný místnosti.V obejváku máme teda i počítač.Takže večer typicky manželka surfuje,já polehávam nebo taky surfuju na notebooku a malej spí. V kuchyni, v obejvaku,v jidelne i u pocitace jsem porad v jedny mistnosti a slysim porad hudbu z jednoho radia,ktery mam s peknyma bednama.
0/0
25.8.2006 9:28

atvar

Re: Kuchyňoobejvák
dodatek: A obzláště se to osvědčuje právě při návštěvách. Jdu uvařit čaj, přikrájet sejra, nalejt džus a pořád je slyšim a můžu na ně mluvit.
To mě naopak velice otravuje, když někde jsme a hostitel pořád odbíhá: když chci čaj, tak 3x odběhne: dát vodu, zalejt čaj a slejt. Někdy to pak končí tak, že půlka návštěvy je namačkaná ve stoje v kuchyni.
Všechno má svý. Pokud jde o pachy z kuchyně, záleží, jakej styl vaření člověk dělá. My moc nějaký masa nebo tak nepečem, zatim s tim nebyl problém.
0/0
25.8.2006 9:32

belgian chocolate

kuchyňka na krájení sýra a vaření čaje
samozřejmě problém není ani spojená třeba s ložnicí. a pokud máte chuť oba poslouchat stejnou hudbu ve stejný čas, také to není problém. pokud ovšem někdo rád vaří orientální speciality jako já nebo francouzské jako ten můj, jsou dveře do kuchyně zárukou pohody v domácnosti.
0/0
25.8.2006 12:31

vovák

My moc nějaký masa nebo tak nepečem
a co takhle třeba vařenej květáček, nebo kapustička? To smrdí jak rasův pytel - zlatej pečenej rostbíf....
0/0
25.8.2006 13:03

arpa

Re: Re: Kuchyňoobejvák
Promiňte, ale neodpustím si malou poznámku. Chápu, že v těchto diskuzích jde hlavně o obsah psaného, ne o gramatiku, ale pokud bych četl Váš příspěvek v obýváku spojeném s WC, tak se jdu asi poblEJt.
0/0
25.8.2006 16:13

belgian chocolate

pozor, Mlejnková poslouchá
a příště se na takové spojení můžeme těšit... velmi praktické, návštěva ani hostitel nemusí odbíhat a konverzace plyne zcela nerušeně
0/0
25.8.2006 17:07

iuos

hmm
ano, velmi útulné
0/0
25.8.2006 9:27

muchomurkazelena

:-(
Tak by mne zajímalo kde a jak bydli pani bytová designérka.
Pokud jsem si všimla tak všechny návrhy na rekonstrukci bytu skounčí pouze u zboruání příčky mezi kuchyní a obývákem, zakoupení drahé kuchyně a umístění rohové vany
Pani designérko, žijete v obývacím pokoji se zvukem lednice a výpary z vaření? Když Vám přijde návštěva kouká  do kuchyně, ve které se horečně připravovalo občerstvení? Viděla jste někdy co udělá tmavý nábytek v malém bytě s nízkým stropem? Viděla jste vůbec někdy skutečný byt v paneláku a nebo ho znáte jen z monitoru PC?
Lidi, používejte svoje mozky a nenechete si do svého bytu kecat od "designérů".
0/0
25.8.2006 9:00

belgian chocolate

jojo
a dřez i varná deska jsou zády k oknu, aby člověk čuměl do zdi a ještě si stínil...
0/0
25.8.2006 9:11

pedr64

Re: jojo
no těžko budou v paneláku dělat extra stupačky a tahat odpad  dva metry za roh je blbost.
0/0
25.8.2006 13:49

Homer Simpson

Re: Re: jojo
0/0
25.8.2006 14:28

belgian chocolate

dá se
použít i stěna kolmá na okno, a sporák odpad nepotřebuje
0/0
25.8.2006 15:07

belgian chocolate

opět bar a skleněný pidistolek
ano, kuchyň alespoň opticky oddělit, ale k oddělovací polozdi  bych postavila stůl pro 4, který se dá rozložit pro 8, z teplého materiálu, který se nemusí furt leštit a dá se do něj bouchnout krýglem nebo dětským vláčkem (nápověda: dřevo).
jinak kuchyň je naplánovaná úplně zoufale, o posloupnosti činností (vyjmout-umýt-uvařit)se dočtete v každé Vlastě.
0/0
25.8.2006 8:50

pedr64

nechci moc rejpat
ale není náhodou ten panel, co ho chcete půlku zboutar, nosnej? A ještě by mě zajímala orientace kuchyně, nebude trochu moc tmavá?
0/0
25.8.2006 7:53

bambus_trambus

Re: nechci moc rejpat
Jistěže je ten panel nosný, takovou ďouru jim nikdo nepovolí, leda že by si to celé udělali na černo, ostatně spousta lidí to tak dělá. Jo a v kuchyni je okno.
0/0
25.8.2006 8:42

pedr64

Re: Re: nechci moc rejpat
no minule tu majitelka tvrdila, že jí to budou dělat šikovní důchodci (proto ten nízký rozpočet). Okno tam vidím, ale mám kuchyň stejných rozměrů a tmavou linku bych tam asi nedal, pokud nemají orientaci na jihozápad.
0/0
25.8.2006 9:10

Zuuuza

Re: Re: nechci moc rejpat
Ten panel nosny neni...a ty jsi pekny bambus, ze muzes neco tvrdit, kdyz vis kulovy..
0/0
15.9.2006 15:48

Petr

Re: nechci moc rejpat
Mám skoro stejnou králíkárnu jako je tato a proto vím, že se s tím moc udělat nedá. Samozřejmě, že ten panel mezi kuchyní a obývákem je nosný, tudíž nejde tam bourat jen řezat, no potěš pánbůh, ale to není ten hlavní problém, soused pode mnou to tak udělal a teď po dvou letech provozu s malými dětmi to bude zase zazdívat, protože vzhledem k velikosti té kuchyňky má navzdory vychvalované  výkonné digestoři, při každém vaření smrad v celém bytě.
0/0
25.8.2006 8:53

petrmalyx

Re: nechci moc rejpat
Nebud rasista :-) To, co je nosny pani designerka nevi (neni stavarka), ale to se da resit ruzne (draze)... Horsi je naprosta nemozna kuchynska linka. Na tak malem prostoru se neda ani nalit sirup, natoz pripravovat jidlo.  A to nemluvim o to, kam si treba obyvatele teto domacnosti umisti drobnosti typu kavovar, varna konvice, topinkovac, popr. pristroj na vodu (ta kancelarska nadrz - me je to jedno, ja piju vodu z vodovodu).
0/0
26.8.2006 15:01

tamarin

zajímavé...
podle původního plánku byla vzdálenost okna v kuchyni od zdi, která je k ní kolmo 40 cm a nyní mlejnková do tohoto prostoru narvala lednici a troubu, které mají standartní hloubku 60 cm a nikde nic nepřečuhuje.....zřejmě při rekonstrukci posunula i okno
0/0
25.8.2006 7:20

bambus_trambus

Re: zajímavé...
Co na to říct, když někdo dokáže použít výraz "světlík pro odpad" a podobné nesmysly. Pak se nelze divit ničemu.
0/0
25.8.2006 7:28

tamarin

Re: Re: zajímavé...
no on ten orientační rozpočet je taky hodně orientační, nechápu proč tam zařadila pračku a celkem postrádám cenu obkladaček, baterií, stavebních prací atd...
0/0
25.8.2006 8:06

bambus_trambus

Re: Re: Re: zajímavé...
Třebu cenu stavebních prací sanujou z té předražené minikuchyňky. Protože dát 75litrů za kuchyňku bez spotřebičů v paneláku je zhovadilost.
0/0
25.8.2006 8:32

tomy9

Re: Re: Re: Re: zajímavé...
Vzhledem k velikosti té linky mi připadne 75 tisíc standardní cena. Nevím, co se ti na tom nezdá.
0/0
25.8.2006 8:42

bambus_trambus

Re: Re: Re: Re: Re: zajímavé...
Má kolem tří metrů. Pořídil bych ji za polovinu.
0/0
25.8.2006 8:45

Homer Simpson

Re: Re: Re: Re: Re: Re: zajímavé...
mám v paneláku 2,6 x 2m za 34.000,-
0/0
25.8.2006 14:30

Vítěžslav Jandák Mgr.

Re: Re: Re: Re: Re: zajímavé...
Hmmm tak to jste teda dobrý mimoň! My jsme ted pořizovali kuchyňskou linku - do L s protilehlou odkládací plochou - celková délka cca 9m, prostor pod linkou 100% využitý, 3x horní skřínky (90cm) a dvojitá police mezi horníma skřínkama a to celé bratru za necelých 50k!!!75K za kuchynskou linku, notabene do paneláku -> vyhozené prachy!!!!!! (smajlík ťukající si na čelo)
0/0
26.8.2006 8:37

slon slon

Re: zajímavé...
Skvělý postřeh! I barevně je to děs, jak tu již někdo zmiňoval. Nejhorší mi přijde ta tmavěhnědá linka, podlaha, i dveře - opticky to mini místnůstky ještě zmenšuje. Oblíbený květovaný kobereček - pro ty má Mlejnková asi slabost-objevují se v jejich návrzích pravidelně. Nějak jsem nepostřehla v obýváku TV. Podle návrhu jim nezbyde koupit plazmu a zavěsit na zeď vedle dveří... Krapet nedomyšlené paní dizajnérko!
0/0
25.8.2006 14:03

Zuuuza

Re: zajímavé...
TOHLE je jediny prispevek k veci a je uzasne, jak je jeho autorka vsimava...opravdu tam ta lednicka je nesmysl, je tam jen 40 cm..
0/0
15.9.2006 15:50

Little Boy

realita
Dobrej matrix, vnucuje se otazka proc jsou vsechny obrazky vypocitacovany? Clanek spis pripomina semestralni praci nejakeho studentika.
0/0
25.8.2006 6:59





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.