Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jak zařídit patro v rodinném domě

Mladý pár si staví nový rodinný dům. V patře plánuje tři pokoje. Z největší místnosti chtějí mít ložnici, druhý pokoj by měl být v budoucnu pro dítě a nejmenší místnost bude sloužit jako pracovna.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

salinka

job nejob
Vážení odborníci, nechtěl by někdo z vás předvést svůj um na mém plánu? Potřebovala bych poradit, koukám, chytrých je tu dost. Plán s rozměry mám připravený. Pište pište. To myslím vážně!!
0/0
11.8.2006 15:40

80E-seven

Re: job nejob
ale jiste! hod to na net!!!
0/0
11.8.2006 15:59

lcacr.eu

www.lcacr.eu
www.lcacr.eu
0/0
7.8.2006 14:31

me2di

No
Za tu koupelnu by mi jeste na prumyslovce pani ucitelka z KOCka roztrhala vykres...prinejmensim by mi ho pocmarala propiskou :)
0/0
6.8.2006 22:33

vanilka35

rozdělení pokojů
No sice je to o kousek, ale proč je největším pokojem ložnice? Ještě bych pochopila, že to je proto, že zatím nemají děti, ale mně by se nechtělo měnit po čase pokoje. Druhé, co bych pochopila, že ložnice vede třeba na sever. Ale jinak, neměl by ten největší a nejsvětlejší pokoj patřit právě dětem, které si tam hrají, kdežto já chodím do ložnice jen spát?
0/0
5.8.2006 22:25

belgian chocolate

nojo, ale u ložnice je velepraktický balkónek
třeba si nechtějí přidělávat práci se seškrabáváním dětí s příjezdové komunikace
0/0
7.8.2006 8:52

belgian chocolate

balkóny u rodinných domů
pokud je někdo máte, můžete mi prosím sdělit, jak často a nač je používáte? není mi totiž jasný jejich účel - když mám zahrádku, trávím snad čas venku radši tam. účelnější je teráska před kuchyní nebo obývákem. údržba balkónu může být také problém. vzhledem k tomu, že balkónky bývají u ložnic, hodí se leda snad pro předvádění nočních úborů sousedům.
0/0
5.8.2006 12:28

me2di

Re: balkóny u rodinných domů
Je to na nic...ale pekne se tim prodrazi stavba a v projektu to vetsinou moc prace neda, tak proc to tam nedat :)
0/0
6.8.2006 22:25

80E-seven

uz zase mi to neda a musim se k tomu vyjadrit
nejak se nemuzu zbavit dojmu, ze to sem prskli jenom proto, aby mlejnkova dostala nejake tipy, jak to ma delat. to, ze to ma byt designerka, je opravdu smesne, na to nema vykony a s nejvetsi pravdepodobnosti ani vzdelani ...
Ložnice bude větší pokoj o velikosti 16,5 metrů čtverečních se vstupem na balkon.
no to budou mit vesele,protoze na planku maji vchod na balkon jenom z tech dvou sousednich pokoju. jsem zvedav, jak to mlejnkova vyresi. nedivil bych se, kdyby dostali na strechu dyzajnejskej zebrik - aby byl pristup na balkon s oduvodneni, ze neco podobneho ukazovali v minulem cisle kosmopolitanu...
0/0
4.8.2006 16:22

80E-seven

Re: uz zase mi to neda a musim se k tomu vyjadrit
dřevěná postel s úložným prostorem pod střešním oknem
dobrou noc
-------------------
Poslední místností je koupelna. V rohu u okna bude rohová vana, vedle ní, na stěně sousedící s dětským pokojem, 2 umývadla zapuštěná do "stolku" obloženého dlaždičkami ve stejné barvě jakou bude mít koupelna.
Zhruba uprostřed vzdálenosti mezi vrchní hranou "stolku" a zemí by měla být polička na ručníky. Bude uprostřed rozdělena sloupkem (od země po vrchní hranu "stolku)". Barva koupelny by mohla být béžová, modrá nebo zelená. Světlejší odstín s tmavým odstínem by měla oddělovat lišta s ornamenty
 a co vlastne ma mlejnkova na ty koupelne designovat?
jo, zapomneli na zachod. preju hezky sprinty po schodech dolu do patra v nocnim uboru
0/0
4.8.2006 16:28

belgian chocolate

hajzlík tam jakýsi vidím
ale dala bych tam do rohu umývátko, aby si děti (až se narodí) snadno osvojily správné hygienické návyky, a taky aby, když bude Kleopatra relaxovat v lázni z mléka čtyřiceti oslic, jí tam z toho hajzlíku zbytečně necoural chlupatej chlap v trenclích.
0/0
4.8.2006 16:37

80E-seven

Re: hajzlík tam jakýsi vidím
nojo, mas pravdu, hajzlik tam vidim. omylem jsem mel za to, ze je to sprcha
0/0
4.8.2006 16:52

80E-seven

Re: Re: hajzlík tam jakýsi vidím
jeste k tomu chlupatymu chlapovi v trenkach: nemyslim, ze chlupatej chlap v trenkach citi potrebu se umejt. ostatne pani domu asi taky ne - vidite,mlejnkova, to jim muzete dyzájnove vylepsit!
0/0
4.8.2006 16:54

old fashioned Vince III...

nezlobte se,
ale nazvat Mlejnkovou "designérka" je trochu overrated, nemyslite?
0/0
4.8.2006 11:56

belgian chocolate

požívat slovo "trochu"
je v tomto případě hrubá nadsázka
0/0
4.8.2006 16:03

bambus_trambus

zdá se mi
Z obrázku se to dá těžko posoudit, ale mám pocit že ani jeden z pokojů nesplňuje normu podle které se navrhují místnosti v podkroví. Jsem zvědav jak si s tím designérka poradí.
0/0
4.8.2006 10:17

kanarek1

Re: zdá se mi
nevim, proc by pokoje nesplnovali normu, co je to za nesmysl? videl jsem i mensi podkrovni pokoje, nerikam, ze je to dobre, ale s normou to nema nic spolecneho. vzdyt ani neznate vysku pokoju, tak co to tu pisete
0/0
4.8.2006 11:02

bambus_trambus

Re: Re: zdá se mi
S velikostí pokojů to nemá nic společného. Jde o poměr šikmého stropu a rovného podhledu v jednotlivých pokojích. Podle obrázku je šířka domu ztěží víc jak dvanáct metrů a to při obvyklé výšce nadezdívky a obvyklém sklonu střechy znamená, že v pokojích prostě nemůže být požadovaný poměr rovného a šikmého stropu. Asi tak.
0/0
4.8.2006 11:08

kanarek1

Re: Re: Re: zdá se mi
tak tomu teda vubec nerozumim, jaky je tedy ten pozadovany pomer rovneho a sikmeho stropu, muzete mi to vysvetlit? mne se zda, ze to podkrovi i tvar domu nejsou nic nezvykleho, takto resenych projektu je vetsina, viz gservis, euroline, a pochybuji, ze nesplnuji normu
ten dum ma spise ctvercovy pudorys, muzete mi to teda vysvetlit, fakt me to zajima, nedelam si legraci
zde ja to podle vas v poradku nebo take ne?
 
 
0/0
4.8.2006 11:18

bambus_trambus

Re: Re: Re: Re: zdá se mi
Podle ČSN 734301 je světlá výška v obytných místnostech nejméně 2300mm a musí být nejméně nad polovinou podlahové plochy. Dále platí spousta dalších věcí o minimálních kubaturách a plochách atp. Podle obrázku přiloženého k článku to jde těžko posoudit ale zdá se mi že to prostě nevyjde. stejně tak jako u odkazu který jste vložil. Chtělo by to pořádné výkresy s řezy, pak je možné posuzovat oběktivněji.
0/0
4.8.2006 11:28

kanarek1

Re: Re: Re: Re: Re: zdá se mi
S tou normou mate pravdu, ja myslim, ze to ted opravdu nemuzeme posoudit,
ale asi to vyjde, protoze to by ten slon strechy musel byt velmi maly, mensi nez 35%, aby vyska 2300 zacinala az od poloviny pokoje.
0/0
4.8.2006 11:41

obc

Re: Re: Re: Re: Re: zdá se mi
Pane nevim jestli jste z oboru nebo nejste, ale pokud se vyjadrujete k necemu o cem nemate technicke udaje tak vas nechapu. Asi jste si chtel tady honit sve ego, kdyz to asi v profesnim zivote moc nesvedete ze ??
0/0
4.8.2006 14:59

obc

Re: Re: Re: Re: Re: zdá se mi
apropo pokud umite cist ve stavebnich vykresech tak vam musi byt i ze studie patrne ze tam to podkrovi krasne vyjde...takze prosim nemachrovat a radeji vice premyslet
0/0
4.8.2006 15:03

bambus_trambus

Re: Re: Re: Re: Re: Re: zdá se mi
Nevím proč bych se neměl vyjadřovat, když vy se vyjadřujete a je vám i ze studie jasné že podkroví krásně vyjde. Já bych si o tom dovolil pochybovat. Udělejte to co já a přeneste si přiložený obrázek do měřítka a vyneste si řez. já tvrdím, že to nevyjde. O fous, ale nevyjde. A dál, nechápu jakým právem si dovolujete hodnotit můj profesní život nebo nedej bože moji odbornou způsobilost. Pokud bych to měl brát z vašeho pohledu tak ste stejný internetový tlachal a honič ega jako já. Tohle není diskuze o fotbale, víme.
0/0
4.8.2006 20:14

HankaS

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: zdá se mi
Neumím číst stavební výkresy, ale nejsou tam nakreslené čáry, kde přechází šikmý strop do rovného? V tom případě je tam snad rovného stropu dost. Ale bydlet bych v tom teda nechtěla.
0/0
4.8.2006 22:23

bambus_trambus

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: zdá se mi
Ne, ty čáry tam nikde nakresleny nejsou, obrázek je taková neumělá nedotáhlá studie (chybí jakékoliv kóty, základní údaje či cokoliv konkrétního) přesto, nebo spíš právě proto si myslím že to podkroví tam nevyjde.
0/0
4.8.2006 23:01

HankaS

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: zdá se mi
A co jsou ty dvě svislé čáry, které procházejí všemi obytnými místnostmi? V těch pokojích se střešními okny procházejí horní hranou toho střešního okna.
0/0
5.8.2006 15:57

belgian chocolate

pro pracovnu ideální
když se nedaří, není třeba frustrovaně mlátit hlavou do stolu či do zdi, stačí vztyk
0/0
4.8.2006 15:37

80E-seven

Re: pro pracovnu ideální
 ty ses takova prakticka, ze jo?
0/0
4.8.2006 20:44

metafrik

smouli
ten 'vetsi' pokoj ma 16 metru, misto steny sikmou strechu a balkon s vyhledem do ulicky mezi dalsimi domecky?? nebydli v tom domecku smoulove???
0/0
4.8.2006 9:49

belgian chocolate

to vůbec nemá smysl komentovat
lidem, kteří si postaví dům s neobyvatelným horním patrem, prostě není pomoci... leda jim přispět na helmu.
0/0
4.8.2006 9:51

kanarek1

Re: to vůbec nemá smysl komentovat
asi jste priznivec radoby funkcionalistickych patvaru
ti lide by si mozna i radi postavili domek s plnohodnotnym podkrovim, bohuzel nektere obce davaji stavebnikum podminku postavit prizemni dum s obytnym podkrovi
priste se zamyslete, nez budete zase psat o helmach
 
0/0
4.8.2006 11:05

bambus_trambus

Re: Re: to vůbec nemá smysl komentovat
Kdyby jste častěji chodil na diskuse v této rubrice, nikdy by jste něco takového nemohl napsat.
0/0
4.8.2006 11:15

belgian chocolate

ale kdepak na mě s krabicí
máme také obytné podkroví, a to z půdy (zrenovovali jsme statek v městské památkové rezervaci, tak si asi dovedete představit všechny ty předpisy), ale přesto se nikde do hlavy nemlátíme. jde jen o inteligentní řešení. tohle je zřejmě domek z katalogu. mnoho podobných jsem již navštívila a pokaždé to byl průšvih. dokonce jsem přestala jezdit k jinak velmi sympatickým známým, kteří ovšem mají něco podobného, koupelna pro hosty je v podkroví, vana pod šikminou, a při sprchování opravdu helmu potřebujete. napřed provádíte hadí tanec se sprchou v poloze skrčence, a potom nelze se ve vaně postavit a utřít se, musíte se z ní velmi opatrně vyplížit. to opravdu není pěkné bydlení.
0/0
4.8.2006 11:19

kanarek1

Re: ale kdepak na mě s krabicí
a jak to teda mate vy, ja si teda nedokazu predstavit, kde je sikmina, kdyz ani neznam vysku domu, taky zalezi na oknech, jestli stresni nebo vikyr, ne?
0/0
4.8.2006 11:26

belgian chocolate

ani střešní, ani vikýř
těžko se to představuje, ale kombinace sedlové a pultové střechy, jedno klasické okno se šprušlema vedle druhého, takže zvenku to vypadá jako renesanční pavlač a vůbec to neruší okolí. památkáři se oblizovali. uvnitř je velký světlý prostor, strop se mírně svažuje jenom k oknům (ta jsou v normální výšce). a vymysleli jsme to prosím bez architekta...
0/0
4.8.2006 15:43

zhost

Re: ale kdepak na mě s krabicí
no kdyby moji znami nemeli poradnou luxusni koupelnu pro hosty, tak s nima uz nikdy nepromluvim ani slovo !!!
0/0
4.8.2006 14:47

belgian chocolate

to já s nimi zase mluvím
ale když je chci vidět, pozvu je k nám. u nás má koupelna pro hosty strop 2,5 m všude.
0/0
4.8.2006 15:46

kanarek1

Re: smouli
mily metafriku, dum vubec neznate, ale je vam hned jasne, ze je smouli a vysmivate se velikosti pokoje 16m2. mam pocit, ze kazdy dum, ktery nepripomina krabici, je dnes v urcitych kruzich nazyvan smouli, je to trochu snobske, nemyslite? ani nevite, jak maji velkou zahradu, ale je vam hned vse jasne. jeste vas nenapadlo, ze kazdy stavi podle toho, co mu finance dovoli
 
 
 
 
0/0
4.8.2006 11:09

kanarek1

Re: smouli
mily metafriku, dum vubec neznate, ale je vam hned jasne, ze je smouli a vysmivate se velikosti pokoje 16m2. mam pocit, ze kazdy dum, ktery nepripomina krabici, je dnes v urcitych kruzich nazyvan smouli, je to trochu snobske, nemyslite? ani nevite, jak maji velkou zahradu, ale je vam hned vse jasne. jeste vas nenapadlo, ze kazdy stavi podle toho, co mu finance dovoli
0/0
4.8.2006 11:10

belgian chocolate

to ještě nic není
metafrik je schopen se vysmívat i příkladům s dvojcifernými sčítanci
0/0
4.8.2006 11:21

MonikaX

???
A co jako na tom má architekt (nebo kdo) zařizovat, když přesně vědí, jak by to chtěli a kde přesně bude jaká polička - to si neumějí sami vybrat, jaká postel a skříň nebo barva koberce se jim líbí?
0/0
4.8.2006 9:03

belgian chocolate

mohla by jim M
leda rozmluvit ten koberec s velkým vlasem do dětského pokoje....
0/0
4.8.2006 9:29

MonikaX

Re: mohla by jim M
To mně taky napadlo, ale nebyla jsem si tak úplně jistá, co to ten "velký vlas"  - pokud to je podle mého předpokladu nějaký  "koberec - huňáč" , tak to je do děcáku jako dělané :-)
0/0
4.8.2006 11:49





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.