Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na úzkém pozemku vyrostl moderní dům

Ne vždy se podaří sehnat parcelu, která splňuje všechny vaše požadavky. V tomto případě chtěli majitelé vytvořit na poměrně malém a úzkém pozemku příjemné bydlení se zázemím pro rodinu se dvěma dětmi, kde by byl dostatek soukromí a pohodlí před hlukem z blízké ulice. Za pomoci architekta se jim to podařilo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Sew11

Pro mě dobrý
jen se mi zdá ta chodba nějak úzká a ten pozemek zas úplně normálně velkej.
0/0
5.5.2006 8:08

mypc

Vždyť to vypadá jako garáž
a v garáži bych bydlet nechtěl. První fotka pak silně připomíná chodbu mezi kancelářemi v práci. Nalevo, napravo samé dveře ...
0/0
4.5.2006 17:39

me2di

Re: Vždyť to vypadá jako garáž
Rekl majitel 3+1 na jiznim meste
0/0
4.5.2006 20:46

belgian chocolate

Re: Re: Vždyť to vypadá jako garáž
ani tato majitelka velkostatku by v tom bydlet nechtela
0/0
4.5.2006 23:20

belgian chocolate

pro zdravy sexualni zivot rodicu
by bylo mozna lepsi loznici oddelit od detskych pokoju satnou, koupelnou nebo pracovnou. ale lide, kteri si postavi kuchyn do chodby a kuchari za zady dva schody, aby mel z ceho padat, budou mit asi jine starosti. a kdyz nespadne pri vareni, urcite skobrtne pri servirovani.
0/0
4.5.2006 14:48

mi-nus

Konečně dům a zahrada podle mého vkusu.
Velmi zajímavé, rád bych ho měl. (A smál bych se reakci těch, co by mi plivali přes plot, a  mají doma záclonky a předzáclonky v oknech, většinou pseudoháčkované, koupeno na metr běžný, a těch je 98%)
0/0
4.5.2006 13:35

80E-seven

Re: Konečně dům a zahrada podle mého vkusu.
ti budou mit jine starosti nez kupovat zaclonky: shnile tramky (lepene drevo), rezave podpery, bambus v travniku, cena energii... decko na trikolce padajici ze schodu v obyvaku... veselo
0/0
5.5.2006 6:00

HankaS

Druhé dveře
Podle předposledního obrázku to vypadá, že druhé dveře vedou přímo do zdi od zahrady. K čemu tam potom proboha jsou?
0/0
4.5.2006 13:24

pedr64

Re: Druhé dveře
při rozměrech a dispozici domu jsou dva vchody nepochybně výhodou
0/0
4.5.2006 14:02

bambus_trambus

Re: Druhé dveře
jaké rozměry myslíte? těch pět metrů šířky a dvanáct délky? Nikde v článku jsem si nevšiml rozměrů ale z fotek a z nicneříkající dispozice je mi celkem jasné že to není nic jiného neř 3+1 se zahradou.
0/0
4.5.2006 14:12

pedr64

Re: Re: Druhé dveře
no, spíš 18, možná 20 na délku. A vyhoda v tom, že třeba děti věčně běhající ze zahrady do domu a naopak nebudou lítat přes celej barák
0/0
4.5.2006 14:36

HankaS

Re: Re: Re: Druhé dveře
Jasně, druhé dveře se hodí, jenže tady dítě vyletí dveřma ven a rozplácne se o zeď. Podívejte se dobře na obr. 7.
0/0
4.5.2006 15:17

frantisek.petr64

Re: Re: Re: Re: Druhé dveře
No to bude zrejme podobne jako s tou chodbou, navic z tech fotek si clovek neudala presnou predstavu co chtel autor rici. Mozna by u techto ukazek nebyla na skodu nejaka panoramaticka prohlidka, jen kdyz se kouknu na seznam.cz tak je to dnes jiz bezne proveditelny zpusob vizualizace viz treba docela pekna stranka v seznamu  na tento vyraz hned prvni 3Dpano.cz , tohle by uplne stacilo.
0/0
4.5.2006 16:29

Grupe

Re: Re: Re: Re: Re: Druhé dveře
No koukal jsem na ty ukazky http://3dpano.cz/ukazky ale to asi nebude zadarmo (cenik jsem nenasel), takze bych s tim moc nepocital. Preci jen vystrelit par fotek a par screenu z CADu je o neco snadnejsi.
 Ale co se tyce vnejsku domu musim rici, ze presne tenhle styl se mi libi. Ale ostatne na http://www.atelierkunc.com  - (autor) mi prijde vse v podobnem stylu,ale  jestli bych v tom chtel bydlet tot otazka.
Co se tyka chodby tu navic opticky protahuje k lince ta byla sedacka (obr. 3). Navic presne tohle miluji me deti hodne dlouhe a rovne (a z kopce) a sup na kacenu a .... .
0/0
4.5.2006 16:59

Bochi1

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Druhé dveře
No, zadarmo to není, ale výsledek je natolik přesvědčivý, že realitkám nebo cestovním kancelářím se taková investice bohatě vyplatí. A to nejen jim. Virtuální prohlídky jsou super, uděláte si pomocí nich perfektní představu o tom, jak to v reálu vypadá a nemusíte lítat po celém městě kvůli prohlídkám bytů s realitními makléři. A stejné množství času to ušetří těm realitkám, tak si snadno odhadnete, jak rychle se takové virtuální panorama vyplatí.
0/0
4.5.2006 20:27

belgian chocolate

Re: Re: Re: Druhé dveře
vsak muzou litat temi dvermi rovnou z detskeho pokoje.
0/0
4.5.2006 17:01

Performer

neúčelný hnusáček a hodně chytrých keců
nejlepší je ta chodba vedoucí kolem kuchyňské linky - to je opravdu majstrštyk!!! . Úplně vidím tu situaci jak chlapeček na malé motorce podrazí nohy mamcice kuchtící horkou polévku.........
Tolik neúčelných nesmyslů se opravdu jen tak nevidí.... Uspořádáním domu počínaje a nepraktickými materiály konče........
0/0
4.5.2006 11:52

marzena

moc hezky
0/0
4.5.2006 11:38

metafrik

mysleni a la CSN
Tak nevim,..nevypada moderni architektura trochu jinak?? Ani ty hezke a drahe materialy to nezachranily
0/0
4.5.2006 11:35

DrBlilbych

To bude zase mela...
No nepsal jsem....?
0/0
4.5.2006 10:57

80E-seven

Re: To bude zase mela...
porad jeste priznivec nevysvetlil ucel rezave pergoly a zpusob, jakym se ma dum schovat v zeleni prirodniho travniku ... o vyhodach kuzelny vedouci kolem kuchynske linky nemluve...
0/0
5.5.2006 5:57

belgian chocolate

další výhoda - dům je průstřelná kuželna
u zadních dveří se postaví kuželky a koulet se bude od předních. také se od vchodových dveří snadno zastřelí zloděj prchající dveřmi zadními. to už se opravdu nestaví nic jiného než psí boudy? v tom případě jsem moc ráda, že jsme koupili statek prověřený bydlením generací.
0/0
4.5.2006 10:38

Jitka_7

pergola
Mohl by mi někdo znalý vysvětlit, k čemu je tam ta konstrukce ze zrezavělé oceli? Nechci řešit estetičnost, ale funkčnost. To se přez ní budou v létě natahovat nějaké hadry, nebo desky, aby plnila funkci pergoly a stínila? Poznámka o rzi, která nejde časem vyčistit z dlažby, či omítky mi taky přijde zajímavá.
0/0
4.5.2006 10:19

aloisq

Re: pergola
mam uplne stejny dodat a pocity. Nechapu co to ma byt. Nejhorsi je,ze to clovek vidi u tech skvelych architektovskych vytvoru cim dal casteji, dost casto to vidim ze dreva, ale i tak nechapu ten UCEL!
0/0
4.5.2006 12:29

ChorcheCh

divná bouda
architekt se asi vzhlédl v komunistických stavbách...jen tomu chybí to megalomanství.
0/0
4.5.2006 9:44

Stavebnicek

To je kopie??
to okopírovali tady ne??
 
0/0
4.5.2006 9:27

aloisq

Re: To je kopie??
nemohu se ubranit dojmu, ze takovych lze nasekat nekonecne mnozstvi a zrejme i ve velmi kratkem case.
0/0
4.5.2006 9:48

tl2

Re: To je kopie??
To je opravdu nesrovnatelny projekt, i resenim stavebnicku. Bez s tou reklamou na domy ktery nikdo nechce jinam.
0/0
4.5.2006 10:39

Bochi1

Re: To je kopie??
Musíte se asi cíti hrozně frustrovaně, když nám tu ty své domečky neustále drze cpete a on je nikdo nechce. Kdo spamuje diskuze není zrovna důvěryhodná osoba, od které by si někdo nechal postavit nebo naprojektovat barák. Spíš si tím škodíte, zoufalý amatére.
0/0
4.5.2006 11:34

slon slon

Re: To je kopie??
vaše baráky jsou strašné. Evidentně se řídíte heslem: Čím víc balkónků, tím líp.
0/0
4.5.2006 13:55

80E-seven

cituji
"Dům měl být spíše přízemní, skrytý v budoucí zeleni."
...
 "Zahradu z větší části tvoří přírodní trávník."
-
Dotaz: co je to prirodni travnik? to se jako neseka? nebo je to plus, ze pan architekt nezakomponoval do zahrady travnik z umele hmoty? nebo jenom takovej kec, kterym to chce nejak prodat?
Druhy dotaz: jak se prosim hodla dum schovat v travniku? nejaka nova technologie?
-
"...podélné větrací okno sloužící k průhledu do menší části zahrady u severní strany domu, kam si majitelé zasadili svěže zelené bambusy. "
...
uz to vypovida dost o majiteli: zasadit BAMBUS (ano, sveze zeleny :-) ) k plotu souseda... ten bude mit radost... sousedovi doporucuju zasadit z druhy strany plotu kren! at ma snob co delat...
0/0
4.5.2006 9:22

HankaS

Re: cituji
"Dotaz: co je to prirodni travnik? to se jako neseka? nebo je to plus, ze pan architekt nezakomponoval do zahrady travnik z umele hmoty? nebo jenom takovej kec, kterym to chce nejak prodat? Druhy dotaz: jak se prosim hodla dum schovat v travniku? nejaka nova technologie?" No když ten trávník nebudou sekat, tak se v něm třeba dům schová. :-) "uz to vypovida dost o majiteli: zasadit BAMBUS (ano, sveze zeleny :-) ) k plotu souseda... ten bude mit radost... sousedovi doporucuju zasadit z druhy strany plotu kren! at ma snob co delat..." Křen je strašnej plevel, ale moc se nerozlejzá. Účinnější by byly ostružiny. ;-)
0/0
4.5.2006 12:41

bambus_trambus

hm...
Svým způsobem hezká stavba, ale jestli to stálo víc jak milion a půl bez interieru, tak byli investoři hodně blbí.
0/0
4.5.2006 8:59

80E-seven

Re: hm...
svym zpusobem to dela uvnitr dojem jako takova ta levna bunka pro kancelare nekde v podradne firmicce. zvenci to dela dojem nejake verejne budovy. ale kdyz se v tom nekdo shlidnul, muze klidne bydlet v maringotce, jsou to jeho penize co vyhodil do "inovativni" konstrukce (narazim na ten pilir z lepeneho dreva, co nese kus strechy. prave se chystam menit podobny pilir u znameho... je uhnily)
0/0
4.5.2006 9:25

dodo-dodo

hezke
jen by me zajimalo,jestli ta pergola s ramem z přirozeně zrezivělé oceli je nejak osetrena lakem nebo necim  podobnym, jinak jim pri kazdem desti budou stekat obarvene kapicky na dlazbu a za cas to nikdo nevycisti
jinak hezke
0/0
4.5.2006 8:49

keri1

super
tak takhle bych chtěl jednou bydlet
0/0
4.5.2006 8:34

kinedrilll

ale jo...
Ale jo, ja myslím, že bych si zvyknul v tom bydlet. Zajímalo by mě, jestli cena stavby překročila 2,5 mega, protože vnitřní vybavení bylo minimálně za další mega.
0/0
4.5.2006 8:07

pavelthelong

jooooo
tedy 1. vseobecny dojem=velmi hezka moderni architektura. 2. poznamky a-pokud dobre vidim, z kuchyne vedou do obyvaku 2 schody. Pokud se nebude jist primo na kuchynske lince, povazuji za akrobaticky vykon nosit treba jidlo na podnose po schodech! b-se stropniky pruhledy vypada stavba krasne-ale jak teplo tam bude za letnich dni???
0/0
4.5.2006 8:04

marzena

Re: jooooo
vy jste nikdy nejedl na zahrade? Ve vetsine domu se na zahradu chodi po schodech a myslim, ze si malokdo stezuje.. pokud neni majitel invalida, tak 2 schody opravdu nepredstavuji problem.. naopak se mi to libi
0/0
4.5.2006 11:40

belgian chocolate

na zahrade se neji 3 x denne, 365 dnu v roce
a v zemich, kde tomu tak je, maji domy zarizene tak, aby kuchyn byla ve stejne rovine se zahradou. my jime venku, kdykoliv to jen pocasi dovoli, a za tim ucelem mame terasku pred kuchyni nejen bez jedineho schudku, ale i bez prahu, aby servirovacimu stolku nestalo nic v ceste. on kazdy takovy schod je znat, a nakonec clovek na tu zahradu ani moc nechodi, aby se nemusel po schodech trmacet. tady ovsem pan architekt nedal na vybranou.
0/0
4.5.2006 16:33

DrBlilbych

To bude zase mela ...
Už se těším na diskusi... studené, strohé, jak tam mohou bydlet...šedá krabice....ošklivý barevný bunkr...kdo má pucovat ty okna...to není architektura, chci něco lidskýho....fuj, venku šedý dřevo...chodba jako v kanceláři....můj názor: skvělý vydařený příklad individuality, purismu, jednoduchosti, elegance, vyváženosti,střídmých vyvážených barev exteriéru, skvělého minimalizmu zahradního designu, atd ...(V iteriéru bych tu stěnu kuchyně pro mně nechal bílou nebo oranžovou jak to to chtěl i architekt a asi volil opticky klidné podlahy místo žíhaného neklidného dřeva.) Konečně správná orientace k slunci, atd, atd,...prostě malý český podařený skvost. Architektovi, majitelům, a světe div se vůbec po prvé realitám i autorce Čapkové gratuluji za konečně jeden z mála inovativních reportů o dobré architektuře v Česku. Jen více a častěji, těchto skrytých skvostů a nadaných architektů je více!!!!
0/0
4.5.2006 1:09

pedr64

Re: To bude zase mela ...
ty reakce ste popsal dobře, asi už na této stránce máte něco načteno. Mě se to líbí z venku, v interiéru by mi možná vadil ten pruhled budovou kolem kuchyňské linky, i když jsou tam na oddělení šoupačky. Jen jeden dotaz k přítomným diskutujícím z oboru: nebylo snad dáno normou, že dveře u soc.zařízení se musí otvirat ven? Nebo to platí jen u veřejných budov? díky za odpověď.
0/0
4.5.2006 7:50

aloisq

Re: To bude zase mela ...
pane, me se to take libi, ale nikdy bych to nechtel. PROC? Drevene oblozeni domu: dnes velmi moderni, ano vypada skvele, ale uz jsem prohlidnul nekolik 2 roky starych staveb a bylo jednoznacne ppoznat, ze pokud to nebudou pravidelne cca 3-4 roky natirat, tak to bude vypadat hnusne. Krabice mi nevadi, otazka jake domy jsou take okolo. Okna mi nevadi, pokud mam, take kam povesit obraz ci dat nabytek. Moderni architektura mi nevadi, ale nektere veci od architektu jsou neucelne, prodrazuji stavbu, extremne zvysuji nutnost udrzby. NOve vypada vse skvele, rad bych chtel videt jak to bude vypadat za 10-15 let.
0/0
4.5.2006 8:24

chrobaktruhlik

Re: Re: To bude zase mela ...
ano, ale myslím si že kto má na takový dům má i na firmu která mu udělá údržbu
0/0
4.5.2006 8:34

aloisq

Re: Re: Re: To bude zase mela ...
ha ha, kdo ma penize ma i na poradny pozemek a nemusi resit uzkou parcelu.
0/0
4.5.2006 8:58

tnx

Re: Re: Re: Re: To bude zase mela ...
Rekl bych, ze neni problem sehnat velkou parcelu, ale je problem sehnat parcelu na dobrem miste.
0/0
4.5.2006 9:15

ChorcheCh

Re: Re: Re: Re: Re: To bude zase mela ...
Jak pro koho
0/0
4.5.2006 9:54

80E-seven

Re: Re: Re: Re: To bude zase mela ...
 trefa!
0/0
4.5.2006 9:26

e.asy

Re: To bude zase mela ...
.... jsem zvědavý co udělá s domem (střešní konstrukce, předokenní žaluzie atd.) pár let provozu a hlavně zim podobných té, která před pár dny skončila.
0/0
4.5.2006 8:31

80E-seven

Re: Re: To bude zase mela ...
noco? v zime budou mit trochu pohybu, az budou lopatama hazet snih ze strechy. v lete se v tom upecou, nebo budou za dalsiho pul mega skemrat u architekta at jim vymysli nejake zaluzie. nebo to prodaj a odfajfkujou jako zivotni zkusenost.
0/0
4.5.2006 9:28





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.