Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dům bez pravých úhlů

Atypický světlík, který vypadá jako malá prosklená věžička - tím zaujme dům manažera Jána Živného na první pohled. Uvnitř domu zase překvapí nepravidelnost tvarů jednotlivých místností. Dva pokoje mají neuvěřitelných deset stěn.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pavel

dotaz
zajímevé a netradiční řešení , je možné dozvědět se více o tomto projektu díky. pavel.cico@seznam.cz
0/0
8.2.2006 11:22

digy

coooo?
bohužel i takovíto lidé mají volební právo.  Je to jak typovej domek od Ťamanů z tržnice, akorát tam ještě spadnul na zem a pomačkal se. Ložnice vypadá jak samotka ve vězení a funkční je ještě míň. Aspoň že zůstal "úžasný" světlík. Zajímalo by mě kolik že peněz do toho pan Ján vrazil.
0/0
6.2.2006 10:29

Sman

Re: coooo?
Volební právo???  Jak o tom něco můžeš vědět, když si právě slezl ze stromu? Pravda, učíš se rychle! ZÁVIDÍŠ
0/0
27.2.2006 15:27

pepa

pepa
Taky se prave zabyvam resenim nepravidelnych tvaru interieru. Vidim tady nekolik dobrych napadu. Proto prosim kontakt na architekta, rad prodiskutuju nektere detaily.
 
0/0
5.2.2006 20:39

kytka

sikmeee
Zvenku vubec nevypada nejak atypicky, spis se tvari nenapadne.  Sikme steny asi majitelum nevadi, me by asi taky nevadily, je to zmena. Kdyz je clovek doma sam, aspon necumi do ctyrech sten, ale aspon do deseti. :-))))
0/0
5.2.2006 14:38

33

proc ne
Odvaznej i  dobrej napad.
0/0
5.2.2006 14:28

window

window
Myslim, ze je tezko posoudit z par fotek celkovy dojem z baráku, vzdyt jsou tam  videt jenom dva pokoje, kopupelna a chodba. Vlastne ani nevime kolik to ma m2, mozna tam je zajimave vyuziti interieru. Svetliky a chodby se stavi zbytecne velke ale nektere taky zajimave - tady tezko posoudit metraz. Jinak v pohode.
0/0
5.2.2006 14:25

Bedík

Bedík
Vážení, musím říct, že s většinou názoru se musím ztotožnit. Obávám se však, že jste nepochopili, že v tomto konkrétním případě nešlo o prezentaci řešení domu, neboť ten je vážně ošklivý a nepraktický, ale v tomto případě šlo o osobní prezentaci pana Živného. Kdo z vás slyšel o panu Živném před tímto článkem? Nikdo. Nyní jej známe všichni, je to majitel pomalu nejhoršího domu jaký jste kdo až dosud viděli v novinách publikovaný. Myslím, že si tato mladá rodina zaslouží podporu, za odhodlání v této hrůze bydlet. Neznáme pohnutky, které je donutily takový dům koupit, nemohou za to, že si nějaký neschopný architekt uspokojil své ego. Já jim přeji, aby se jim v domečku bydlolo co nejlépe dle možností, aby z něj měli stále takovou radost jako když si jej kupovali, aby jim zůstal úsměv na tvářích co možná nejdéle a aby měli odvahu si přiznat, že naletěli mazanému architektovi a hlavně se poučit z těchto chyb až si budou příště kupovat svůj nový domeček.
0/0
3.2.2006 9:55

Sman

Re: Bedík
Jsi zbytečně zaujatý! On došel tak daleko jen proto, že umí. Tebe strkali vidlema a jsi tam, kde jsi v ... Pokud rozumíš marketingu a businessu, pak jistě víš v jaké firmě p. Živný pracuje a jaké výrobky tato fa. prodává
Jde vidět, že kromě odporu k p. Živnému se chceš navážet do jeho rodiny! Že by temperament z Žižkova?
0/0
27.2.2006 15:42

Pavel di5

koupelna
ta koupelna je pekelná, shit roku
0/0
1.2.2006 10:14

old fashioned Vince llI.

už dlouho
jsem něco tak votřesnýho neviděl. Je to profesní ostuda až na půdu
0/0
31.1.2006 22:20

:-)

Nahodou....
.....mit v obyvaku boudu pro psa ve tvaru stanu, to je tedy sila :-))))))
P.S.: Omluva majitelum domecku, ale proste mi nedalo toto nenapsat :-))))
0/0
31.1.2006 21:24

Brundi

Re: Nahodou....
No ty jsi hypervtipny! To ze ty jsi jako dite nemel na hrani takovy stan, jeste neznamena, ze musis trousit vtipne hlasky k tem, kteri nezavreli svoje male decko v detskem pokoji, ale travi s nim cas v obyvaku.
0/0
2.2.2006 10:07

a

Sila vule
Vy to nechapete, ten domek, to je ten architekt - podivejte se na komentar u posledni fotky: "Architekt, který dům původně navrhnul pro jiného majitele, přesvědčil Jána Živného o tom, že je domek" - anebo ho presvedcil ze pan Zivny je domek? ... no z tech fotek bych kazdopadne nepoznal kdo je domek.
0/0
31.1.2006 20:19

cihla

Re: Sila vule
-proč brečíš? -když já tomu nerozumím, je domek pan architekt nebo pan Živný?
0/0
1.2.2006 15:48

Standa Gross

prd
zaujimave, mate nekdo nejakou zkusenost?  http://www.bydleniprokazdeho.cz/clanek.php?id_clanky=332
0/0
31.1.2006 20:00

Michal

Obchodník s deštěm
Tak mi tak připadá, že pan architekt je obchodník z deštěm. Ale je dobré, že se ještě najdou lidi co koupí všechno, jen když slyší tu správnou omáčku. Jinak nic proti baráku, ale kvalitní architektura v současnosti vypadá trošku jinak ( a nemyslím tím pseudofunkcionalismus, který teď v současné době zas frčí ). Michal.
0/0
31.1.2006 18:10

ios

nez zacnete stavet
www.archiweb.cz
0/0
31.1.2006 17:03

ios

www.archiweb.cz
Podivejte se radeji na www.archiweb.cz tohle je hnuj....
0/0
31.1.2006 17:00

Martin

Okna
Šikmé stropy jsou tragické. A kdo bude mejt ty okna ve "věžičce"? Silně mi to připomíná salaš, asi se Ján Živný vzpomenul na domov.
0/0
31.1.2006 16:29

Flat Vamp

...
...hrůza
0/0
31.1.2006 16:24

Homer1

Proč nám ten dům ukazují???
, Já myslel, že za zveřejnění stojí domy které jsou něčím vyjímečné. Alespoň lokalitou/pozemkem atd... Tohle je barák v hnusném prostředí "zasíťovaného" pole který takto "zhodnotila" nějaká firma spekulující s pozemky. Okolo spousta dalších tzv. domů ve stylu podnikatelského baroka anebo v lepším případě architektura bez invence a nápadu (prefabrikované projekty domů masově prodávané a jen mírně pozměněné). To, že v tom domě není jediný vingl, je podřadná vlastnost. Navíc pojatá architektem kterému bych nesvěřil ani projekt psí boudy (koupelna, ložnice - obojí je na trest smrti).
0/0
31.1.2006 15:40

Marcelaq

Hrůza
V tom bytě bych nechtěla poslouchat hudbu. Nevšimla jsem si kam dal bedny, ale tam je to asi skoro jedno. No a z jakého úhlu se dívá na tu televizi, to je taky zajímavé. No rozdhodně ne z gauče. Architekt, který si udělá takovou nechutnou koupelnu a ložnici, kde se nedá slušně postavit, by měl být vyloučen z komory architektů (aby si ho omylem někdo nenajmul).
0/0
31.1.2006 15:17

Romana

majitel je spokojen
Ale zase na druhou stranu , pokud je Ján Živný alias "domek " spokojen, tak není co řešit ! A podle toho jak se na nás culí z obrázků , tak spokojen je .
0/0
31.1.2006 14:30

michal.sruta

Komín
Komín je také úžasný a na pěkném místě. Okna ve světlíku se neotvírají aby tam nešla pára(plynový kotel i na ohřev tuv.)
0/0
31.1.2006 14:07

Luxy

nesmysl
co to je za nesmysl???? mohli byste si to po sobe obcas taky precist    
Architekt, který dům původně navrhnul pro jiného majitele, přesvědčil Jána Živného o tom, že je domek.
0/0
31.1.2006 13:58

ygg

K nadpisu....
domů bez pravých úhlú je:-)))))....a vždy bylo:-)...mně stačilo kdysi zařizovat byt z domu L.P.1931...tj. zlaté časy českého řemesla....pravý nebyl ani jeden úhel:-)....zkrátka, pravý úhel se nějak nedaří:-)
0/0
31.1.2006 13:15

pedr64

Re: K nadpisu....
přesně, máme barák sto let starý a taky tam všechny pokoje připomínají lichoběžník.
0/0
31.1.2006 14:32

StandaS

Proč všichni předpokládáte, že protopí majlant?
Vždyť v článku není uveden ani jeden parametr z oblasti tepelných ztrát domu, izolačních parametrů oken, stěn, atd.
Zkuste jen předpokládat, že onen světlík je nadstandardně zateplený, s okny s celkovým U pod 1, případně pod 0,8... a hned to je velice praktická záležitost, která nejen, že přináší světlo do nitra domu, ale také vlastně "šetří finance"... Zajímavý závěr z jiných předpokladů, ne?
0/0
31.1.2006 13:11

Jimmi

Re: Proč všichni předpokládáte, že protopí majlant?
Pravda je, že světlo přivedené do centra domu je fajn.
Na druhou stranu má teplo jednu nepříjemnou vlastnost: jaxi se drží nahoře. Takže pod aby dole bylo dvacet, musí být pod světlíkem třicet......
0/0
31.1.2006 13:26

Pripominka

Re: Proč všichni předpokládáte, že protopí majlant?
aby to okno nepoustelo teplo tak by koeficient musel byt nekde okolo 0,25 (coz je jeste vysoka hodnota pro hodnotu zateplene strechy). Samozrejme technicky je to mozne ale majitel by se hoooooooodne prohnul a to tak ze to okno by si nemohlo na sebe vydelat.
0/0
31.1.2006 14:41

StandaS

Re: Re: Proč všichni předpokládáte, že protopí majlant?
Té poznámce se střechou nerozumím, protože dle normy má být U střechy <= O,25 (resp. 0,30, resp. 0,38), doporučená hodnota je O,16 (resp. 0,20, resp. 0,25) a to bych si ještě dovolil polemizovat, zda jsou tyto hodnoty dostatečně nízké...
Každopádně okna s U <= 0,8W/(m2K) budou mít celkově velice dobrou bilanci. Nezapomeňte na solární zisky...
Tzn., že prostor ve světlíku se bude přes den zahřívat především díky slunečnímu záření, takže do něj zase tolik tepla zdola neuteče (nebo se teplo prostě hromadí? ) a v noci bude přispívat k efektivnímu snížení teploty v domě. Navíc pokud by byl celý dům slušně izolovaný (podlaha, stěny, okna, střecha), tak rozdílu mezi teplotou nad podlahou a pod střechou větší než pár stupňů dosáhnete jen při nadměrném topení v největších mrazech.
0/0
2.2.2006 10:24

80E-seven

Re: Re: Re: Proč všichni předpokládáte, že protopí majlant?
co je tezkeho na tom, pochopit, ze teply vzduch je lehci nez studeny, a proto se shromazduje ve svetliku? sam od sebe dolu nepujde, takze neni v noci schopen zvysovat teplotu v dome. naopak, v noci ten vzduch prochladne taky, klesne k zemi, takze vysledkem je prokrehly dum v rannich hodinach.
naopak v letnich vedrech neni pred prehratim uniku, protoze slunce sviti cely den skrze okna do interieru. uz vidim, jak lezou na stafle a vesi na ten svetlik mokre rucniky.
ale kdo chce kam...
0/0
2.2.2006 10:32

StandaS

Re: Re: Re: Re: Proč všichni předpokládáte, že protopí majlant?
No a to je právě to, nakolik studená je třeba povrchová teplota 18-19°C skla při -15°C venku? To mi nepřijde jako teplota, která je v noci nepříjemná... Pokud nechcete takhle nízkou, nastavme automatické zatahnutí vnějších rolet na noc - to přispěje k ještě lepším izolačním schopnostem. Ráno se zapne topení a dohřeje dům, když vyjde slunce, tak světlík hned začne prohřívat. To je to moc velké ochlazení vzduchu a "prokřehlý dům"? Přehřátí v létě opět řeší stažení rolety na straně směrem ke slunci... Fakt v tom nevidím problém
To s tím hromaděním tepla jistě není tak, že jakmile dole ohřeji vzduch na 20°C, nahoře bude 30°C od sluníčka, tak to teplo uteče nahoru a dole bude 10°C?
Navíc o co se ten vzduch dole tolik ochladí, když je dům dobře zateplený? Tohle vážně neberu.
0/0
4.2.2006 0:54

Jimmi

Feng-šuei
Kdyby architekti znali alespoň základní zásady tohoto prastarého a překvapivě velice praktického učení, nenavrhovali by např. šikmé stropy v ložnicích nebo nelogické půdorysy. Kdyby navíc něco věděli o energetice domů, nenavrhovali by obrovské prostory chodeb, na kterých se (zcela zbytečně) protopí majlant.....
A ta koupelna je fakt děsná jak rozložením, tak provedením. O barevné kombinaci nemluvě. To je jak koupelna zelináře ze sedmdesátých let (lišty dovezené až z Dojčlandu, né....?).
0/0
31.1.2006 12:48

pedr64

Re: Feng-šuei
naopak, každou ložnici by navrhli jako pyramidu na dobíjení energie.
0/0
31.1.2006 13:11

Jimmi

Re: Re: Feng-šuei
Jo, nejdřív si o tom něco přečti, pak tě přejdou ftipy. Jako pyramida totiž vypadá spíš tenhle dům.
0/0
31.1.2006 13:27

Bohumil Benes

Dům bez pravych uhlů
 Jsem primo nadsen timto projektem, chystam se stavet  a chtel bych prave neco netradicniho a tento dum me uplne prevratil mysleni. Velmi bych privital kontakt na pane Archtekta.
Dekuji Bohumil Benes 603544124, 220871717
Stupkova 6 , praha7, 17000, B+B lahudky
lahudky@login.cz , www: bblahudkyvyrobna.cz
0/0
31.1.2006 11:36

Pripominka

Re: Dům bez pravych uhlů
No nejdriv si zkus predstavit jak tento dum nasledne zarizujes. Ono je kolikrat problem sehnat neco co pasuje do pravyho uhlu protoze proste remeslnici nepremysleli a udelali to podle sebe natoz potom do "nepravych" uhlu. To jenom jako pripominka, stavim take a vim o cem mluvim. Sikminy a "neprave" uhly jsou problem sam o sobe takze proc je vytvaret jeste umele??
0/0
31.1.2006 12:55

Brundi

No...
Mam pocit, ze to co si do toho domu dodelali novi majitele sami docela jde a celkovy dojem to trochu zachranuje. Jinak to co tam ale stalo, je hruza hruzouci. Obavam se, ze vetsina argumentu uz zde padla - velmi spatne vyuzity prostor prave diky "nepravouhlemu reseni" vsude sposuta divnych rohu. Dalsi kapitola - zachod v koupelne. Nevadil by, pokud by tam byly dalsi samostatne (o cemz pochybuju) a byl alespon trosku oddelen a ne takhle u rucniku! Jinak koupelna celkove dost desna. Svetlik - naprosto samoucelna (ale k jakemu ucelu?!?!) zalezitost, snad jen aby dum byl tak "nejak jiny", ale to se da resit mnoha praktictejsimi a hezcimi zpusoby. Otevreny velikansky prostor prave pod timto svetlikem - imho zbytecne protopeny majlant. Knihovna na chodbe vedle schodu? Na co? Budu si cist na schodech? Otresna jidelna. V loznici se zkosenym stropem bych fakt bydlet nechtela. O ne zrovna dobrem psychologickem pusobeni ruznych nepravidelnych prostor ani nemluve. Zvenku hruza.____Ale abych jen ne
0/0
31.1.2006 10:02

Brundi

Re: No...
Ale abych jen nekritizovala - docela hezka se mi zda kuchyn, ale zase: kuchyn ma byt predevsim prakticka a zda-li se mi prakticka zminovana lednicka, neustoupim od ni, protoze se tam nehodi, ale navrhnu to tak, aby se tam hodila!!! Obyvak dobre, az na tu jidelnu.
0/0
31.1.2006 10:03

pedr64

Re: Re: No...
máte pravdu, jen jedna otázka: otřesná jídelna? stul typově odpovídá konferenčnímu, tak proč ne? Možná hamatné židle, ale prostor je dostatečně velký.
0/0
31.1.2006 11:51

Brundi

Re: Re: Re: No...
Ano, nelibi se mi hlavne zidle. Vsimla jsem si, ze styl stolu odpovida konferencnimu stolku, presto by me z leskle sklenene desky u jidelniho stolu trefil slak. A to by ani u toho stolu nemuselo jist dite... :-) Prostor je OK.
0/0
31.1.2006 11:54

snehul

Re: No...
Poslete mi nejaka vase provedena reseni bydleni . dekuji
0/0
31.1.2006 13:46

Brundi

Re: Re: No...
Alo no tak! ;-) Jiste vam neuniklo, ze tady nikdy nebyly a nebudou clanky pro odborniky. Provedena reseni neposlu. Architekturu nemam dostudovanou, neb nastesti oplyvam dostatkem soudnosti a sebekritiky na to, aby mi doslo, ze prumernych architektu tu je dost a nemusim rozsirovat jejich rady. To mi jeste nebrani, mit vlastni nazor na dila jinych. Od "odbornych" rad je tu pak "odborna" redakce iDNES. Te by naopak nekdy trocha sebekritiky nezaskodilo... ;-)
0/0
31.1.2006 13:56

karlak

Re: Re: Re: No...
A je výhodnější být průměrným nevystudovaným než průměrným architektem ? ;o)
0/0
31.1.2006 19:49

Brundi

Re: Re: Re: Re: No...
Je vyhodnejsi se venovat necemu jinemu. :-) Za architekta bych se nedvazila oznacit, byt za nedostudovaneho. ;-)
0/0
31.1.2006 20:24

splestule

Cena?
Cena musela byt naprosto neodolatelna, jinak si neumim predstavit, ze by za takovou hruzu nekdo zaplatil trzni cenu.
0/0
31.1.2006 10:00

F

Koupelna
Koupelna je opravdu ošklivá. Např. tmavé obklady a na rozích svítí ošklivé bílé lišty. To nešlo vybrat jinou barvu? Nebo ještě lépe úplně bez lišt?
0/0
31.1.2006 9:52

killfren

tak nevím,
ten architekt podle mě není dobrý architekt, ale skvělý obchodník, když tohle dokáže někomu vnutit. můj pocit je, že jednotlivé části by byly celkem v pořádku, ale absolutně se nehodí do kombinace. jako barvy a nábytek, barvy kachliček a podlahy. No v koupelně se nehodí nic k ničemu..
0/0
31.1.2006 9:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.