Diskuze

Stavba domu versus rekonstrukce

Je lepší postavit si nový dům na zelené louce, nebo rekonstruovat starší? Každá varianta má svá PRO A PROTI. Velmi často záleží na tom, kolik máme peněz. Stavební ruch je v České republice čilý. Všude, kam se podíváte, někdo staví či rekonstruuje. Jaké jsou výhody a nevýhody obou metod?
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Astřička

24. 4. 2005 21:04
dotaz
Lidičky, neví někdo z Vás kde objednat ten TOP katalog rodinných domů? Předem díky.
0 0
možnosti

EmaEmailova

25. 4. 2005 7:29
Re: dotaz
Je ke koupi v každé trafice.
0 0
možnosti

nadrchalp

23. 4. 2005 16:03
Program na PC - Tvorba hrubeho nacrtu
Nevíte někdo o nějakém amaterským nebo profesionálním počítačovým programu, na kterým by se dala udělat hruba stavba svého vlastního domu? Děkuju všem za rady
0 0
možnosti

PING

24. 4. 2005 8:47
Re: Program na PC - Tvorba hrubeho nacrtu
ACAD LT 2000
0 0
možnosti

J

22. 4. 2005 12:04
hmm
No, po par zkusenostech bych si radsi slepil to vlastovci hnizdo o vykendech sam, nez vyhodit mega a pak se 10 let soudit s "odbornou" firmou. To ovsem v pripade ze bych si z prumerneho platu ktery jsem nikdy nevidel jako prumerny obcan vubec na prumerny domek vydelal. Pr1: Betonova podlaha, kubik betonu se nahradi listim. Pr2: Izolace se udela jen tam kde je videt, zbytek se slohne. Majitel na to prijde tak za 2-3 roky, kdyz zacne resit tu neustale mokrou stenu ve sklepe. Jo, nechte si delat dum na klic. S radosti ho prevezmete, protoze co neni videt to uz nikdo nekontroluje.
0 0
možnosti

berinda

22. 4. 2005 12:28
Re: hmm
jasan, nechejte si postavit baráky na klíč bez starostí a za 3, 5 let si jich teprve užijete:-)
My si   vše na stavbě domu "hlídáme" (alespoň se snažíme). Když jsme se ptali zedníků, zda na dřevěný obezděný sloupek dali "rabicové pletivo", 3 x nám říkali, že dali, nám bylo divné, že jsme nikde nenašli ani zbytek ustřiženého pletiva (prodává se v metrové šířce). Po 3 dnech se na sloupku udělala prasklina - zedníci nás chlácholili, že  je to běžné, že se to zatře vápnem. My coby stavebníci jsme nelenili, vzali jsme špachtli a začali omítku seškrabávat, až jsme narazili na zatlučené hřebíky asi po 15 cm a cik-cak natahané dráty - tak toto  mělo být to rabicové pletivo! Na podruhé už ho tam dali, ale s přesahem 2 cm - opět jsme nelenili a omítku strhli, napotřetí už tam bylo dané i rabicové pletivo, i patřičný přesah a omítka je to už půl roku nepraskla! toto bylo na počátku prací, pak si už asi na nás dali bacha a udělali vše snad korektně napoprvé.
0 0
možnosti

SOFTFOS

22. 4. 2005 11:42
Obrazek
To co je na ilustracni fotografii - tam opravdu nekdo bydli ? Nebo je obytna cast nekde z druhe strany ?
 
0 0
možnosti

StanleyCZ

22. 4. 2005 10:36
Zásadní nesouhlas
Zásadně nesouhlasím s tím, že rekonstrukce je levnější. Podle vlastních zkušeností mohu konstatovat, že při rekonstrukci člověk tzv. "nikdy neví, na co v té staré stavbě narazí", a vznikají tak pro stavitele neočekávané náklady. Protože tyto neočekávané náklady nelze vyjádřit v rozpočtu jako položkové výdaje ještě před stavbou, investor se pak často diví tomu, že náklady nakonec vzrostou klidně i o 1/3 nad původní rozpočet stavby...
0 0
možnosti

petr

22. 4. 2005 13:44
Re: Zásadní nesouhlas
Tak ona je rekonstrukce a rekonstrukce. Pokud budete rekonstruovat Vam neznamy objekt pred rozpadnutim, tak s Vami plne souhlasim. Nicmene jina situace je, pokud (stavebni) historii objektu znate.
0 0
možnosti

XXX_hacker

22. 4. 2005 9:30
dekuji
sklenik necham peo zeleninu, bydlet chci v domku
0 0
možnosti

emaemailova

22. 4. 2005 8:38
já naopak
bych tam bydlela hned - nádherná zimní zahrada
0 0
možnosti

80E-seven

22. 4. 2005 8:34
neumim si predstavi
ze bych bydlel v takove nebo podobne vykladni skrini jako je na obr. u clanku. Dekuju, nechci. Moderni vylomeniny...
0 0
možnosti