Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Paneláková sídliště: jak se tam dá také žít?

Nedostačující zateplení, špatná zvuková izolace, hnijící okna, bortící se balkony... Lidé, kteří bydlí ve starých panelácích, tyto příznaky znají. Jak se stavělo kdysi a jak nyní? Stará panelová sídliště versus nové bytové domy. Jak se v nich žije? Co mají společného, v čem se naopak liší?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Miška

panelák
Miluji panelák
0/0
13.4.2005 9:56

Hanz

???
Co bych dal za to, abych měl aspoň na ten panelák 2+1. Bydlíme s přítelkyní v cihlové garsoně v jednom okresním městě v centru, no...  Naši bydlí na sídlišti, zeleň, hříště pro děti, škola, školka, kousek je Billa a Delvita, panelák má nový okna a je zateplen. A s mým platem holt na hypotéku nedosáhnu. Takže ?
0/0
11.4.2005 15:59

Honza

Ach jo...
Koukám pěkná diskuze, podle přispěvatelů jsem impotentní, zdegenerovaný, hloupý, sociální případ...
bude mi 25, bydlím v paneláku od pěti let, poslední 2 roky mám svůj byt 2+kk v paneláku z roku 88 na sídlišti Lužiny, 3. patro, celkem klidné prostředí, zaparkuji téměř vždy bez problémů, na metro 5 minut, metrem za 15 minut v centru. Škola, jesle i školka za rohem, všude spousta zeleně, dětská hřiště, park. Postupně ho hodlám zrekonstruovat. Sice bych rád časem vlastní dům ale zatím mi to na bydlení s přítelkyní stačí. Hlavně se nemusím o nic starat a dokážu si představit že v takto malém bytě se při troše skromnosti dají vychovávat i děti dokud jsou malé. A sousedi? Většinou bezproblémoví, prakticky o nich nevím a když je člověk slušný, vyjde s kýmkoliv.
0/0
1.4.2005 15:52

Anuska

Novostavba
Bydlíme v novostavbě necelý rok. Předtím jsme byli v paneláku.  Nejdříve jsme z našeho nového bytu byli nadšení, ale už nás to přechází. Byt se nám hodně líbil díky atypickým tvarům místností - ale zkuste si někam dát rohovou sedačku (dětem palandu, skříň..), když v místnosti není jediný pravý úhel? To je ale to nejmenší. Nejvíc nám vadí, jak je dům špatně odizolovaný - sousedy slyšíme pořád (i když neřvou), víme co mají k jídlu (je to u nás cítit jakoby vařili v naší kuchyni). Všude nám vylezly praskliny a spáry a nejde to zamaskovat. A teď na jaře, když tál sníh na střeše, tekly nám proudy vody po zdech v bytě (bydlíme úplně nahoře..). Je vidět, že se to stavělo horkou nití a zdaleka to nevydrží to co slavné paneláky!
0/0
31.3.2005 7:03

zdenek

Re: Novostavba
Muzete zverejnit, ktery developer neco takoveho postavil?
0/0
31.3.2005 8:55

Simona

Já jsem spokojená
Bydlíme na sídlišti Invalidovna a já jsem spokojená. Je to blízko do centra (kde pracuji), do školy, do školky....To prostě ocení zaměstnaná matka se 3 dětmi, která je nemusí stále někam převážet autem. Vše je při ruce. Navíc naše sídliště je malé, s dětskými hřišti, parkemi možností bezpečných projížděk na kole i na tříkolce.... Taky by se mi líbil domeček se zahradou, ale jelikož jsem v něm vyrůstala tak vím, co je kolem toho práce. A to vyžaduje čas a ten já při třech dětech opravdu nemám.
0/0
30.3.2005 12:16

panelakova socka

jo
100% souhlas s panel opozici, bydlim v panelaku, prelidnenost, strasne lidi, nejradsi bych je strilel, balkon mi upad uz 10x, kazdej den se vracim s hruzou domu jestli jeste stoji a kontroluju svary, diky kterejm panelak drzi pohromade(to je asi nejvetsi kra....na co sem tu cet), v obyvaku mam louzi pac mi prsi krz vokna atdatd...btw aktulane bydlim v novostavbe nad drinopolem(brevnov), metr za 55t, podlahy vyskakaly behem mesice, stuk na prickach poprskal za tri, ale v pohode, vse v zaruce takze opraveno bez dalsich nakladu, jen z toho stehovani pracky sem tam mam znicenej kriz:), za 30t/metr muzu mit v praze novostavbu tak max na novym sidlisti, nizsi patro, sever atd, ale pekny misto, vyssi patro, vokna na jih stoji metr 50-60t, salejkum
0/0
28.3.2005 20:38

cinzakovec

Re: jo
Ti nevim. Muj byt v cihle ve Vrsovicich vysel na nejakej 35k/m. mam 180st. volnej vyhled a je klid...
0/0
7.4.2005 10:54

tom

ani zadarmo
panelak = nejdrazsi bydleni (nutna vymena oken,fasady,stoupacky vody kanalizace,UT,vytah,strechy,izolace balkonu....)   starej, nevyhovujici, sidliste prelidneny, neblaze pusobici na rozum jeho uzivatelu, celkova estetika takovyho panelaku je priserna    PROSTE PANELAKUM TRIKRAT FUJ, FUJ ,FUJ
0/0
26.3.2005 23:29

xxx

pro socky
hmmm a nedavno na idnes bylo jakou ze to panelokovy byty maj uzasnou cenu ...  no podle me sou vybydleny, v katostrofickym stavu , projektovany nekdy v roce 1980 a pocitany na zivotnost 20 let....  za par let budou neprodejny nebo starsne levny.  vona jen fasada to nespravi... 
0/0
26.3.2005 23:07

monika.cicmancova

Panelák
Panelák?To může být velice krásné bydlení.Vše ovšem záleží na každém z nás.Vnitřní uspořádání odpovídá vkusu každého z nás...A co se týče venkovního zezření,pokud je dům zrekonstruovaný,zateplený,má nová okna,proč hatit paneláky,může to být přece pěkné bydlení.
0/0
26.3.2005 20:03

blekotasek

................................................
Nepřišly gumičky!!!
0/0
26.3.2005 2:36

blekotasek

Re: ................................................
Kubrte! Vylít nálev!
0/0
26.3.2005 2:36

Milan Racoch

levicová vláda, bydli občane v paneláku
dokud zde budou vládnout levičáci a všem dávat vše zadarmo, tak bude občan "čučet" v paneláku doživotně.Do 20-ti let ,zvláště ve velkých městech to budou gheta pro důchodce , kteří volili socany a komouše.
0/0
25.3.2005 18:27

Petr

Re: levicová vláda, bydli občane v paneláku
Co má levicová vláda společného s byty v panelových domech . Ta na to snad nemá vliv, né. Je pravda, že je ale stavěli komunisti. Já teda levičák nejsem, ale tady ten argument je teda opravdu dementní.
0/0
25.3.2005 18:40

abcd

Re: levicová vláda, bydli občane v paneláku
Chces rict, ze kazdy, kdo nema 3 miliony na svu domek, patri do gheta a voli komouse? To asi zijes nekde jinda. Vrat se do reality. Tech lidi je tady porad jeste vetsina.
0/0
25.3.2005 20:36

forhend

Re: levicová vláda, bydli občane v paneláku
až budou vládnout pravičáci, tak občan bude čučet zpod mosta nebo papírové krabice a do 20 ti let to budou gheta pro mladé, kteří volili ODS nebo Unii. Co to tady blekotáš za nesmysly...mladíku
0/0
25.3.2005 21:17

garnier

Re: levicová vláda, bydli občane v paneláku
Milane,Milane.......Ty jeden HLUPÁKU.........
0/0
26.3.2005 10:22

Gustav Husák

Kdy spadnou ty paneláky
Kdy spadnou ty paneláky ??? přece nemají 150 letou životnost,,
0/0
25.3.2005 17:12

Petr

Re: Kdy spadnou ty paneláky
Když se asi opraví, tak se jejich životnost prodlouží. Ty jen tak nespadnou. Kam by se potom přestěhovaly ty 3 000 000 lidí
0/0
25.3.2005 18:46

Petr

Re: Kdy spadnou ty paneláky
Když se asi opraví, tak se jejich životnost prodlouží. Ty jen tak nespadnou. Kam by se potom přestěhovaly ty 3 000 000 lidí
0/0
25.3.2005 19:01

xxx

Re: Kdy spadnou ty paneláky
no kdyz si predstavim ze to pohramede drzej ne svary ale pouze body svaru na ty betonarsky oceli tak je mi dost spatne a kdyz si predstavim ze to ve vetsine pripadu nesvarovali ani svareci ..... tak jak dlouho to bude drzet pohromade.... vzdyt uz taky na nakolika panelakych ty panely padaj nebo cely balkony no je to hruza des a panika ...
0/0
26.3.2005 23:13

Karel

I starý panelák může být kvalitní
V současné době bydlím v paneláku na sídlišti Invalidovna. Dům je starý 40 let, zateplený, nová střecha, nová okna,... Jsem maximálně spokojený. Za pár minut v centru Prahy, sídliště je zelené, skvělá občanská vybavenost narozdíl od většiny nových předražených projektů. Například Velká skála v Troji. Nějaký čas jsem tam bydlel. Vše je tam daleko s vyjímkou vedlejších domů-kdykoliv se podíváš z okna tak hned vidíš k sousedovi přes ulici. O kvalitě stavby by též asi lidé co tam bydlí mohli vyprávět... 
0/0
25.3.2005 16:19

Petr

Re: I starý panelák může být kvalitní
Né každý bydlí v centru Prahy,  každé sídliště má rozdílnou infrastrukturu s jinými službamy za jinou cenu. Co se týká toho rekonstruovaného paneláku, totéž můžu také potvrdit. Fasáda vynikne a rozměry bytů jsou kolikrát srovnatelné s byty v nových projektech.
0/0
25.3.2005 18:36

panel

2+1
bydlím v 2+1, 67m2, poměrně nový panelák (1991?), v klidné části města, v přízemí, kolem zeleň.
+super dispozice, prakticky dokonalá
+výborně osluněný - ložnice na V, o.p. a kuch. na Z
-absence zvukové izol. v podlaze - parchant nad námi hrozně dupe (rodičům to i přes výzvy jaksi  nedochází)
-absence tep.izol. v naší podlaze - zima odspodu, v mrazech se nedá docílit tepelná pohoda
obecně asi lepší bydlení než ve starém činžáku.
0/0
25.3.2005 14:43

Josef Podsada

Re: 2+1
Souhlas, nový panel je rozhodně lepší než hodně stará cihla. To je bez debat.
0/0
25.3.2005 14:48

Premek

Re: Re: 2+1
No tak to nesouhlasim. Bydlel sem v panelaku 25 let a ted bydlim ve stare cihle. Pokud se stara cihla dobre opravi a zaizoluje (zevnitr), tak je to mnohem lepsi bydleni bez v panelaku. Problem panelaku je ten ze zevnitr neudelate prakticky nic. Rozmery bytu-zvlaste vyska jsou tak male ze zadne dalsi zvukove izolace nejsou mozne. Stara cihla s vysokymi stropy styka sdaleko lepsi moznosti.
0/0
27.3.2005 12:38

vtech

Re: Re: 2+1
No nevim, bydlim v cihle z roku 1910 (4+1 135sqm) a predstava noveho panelaku mne opravdu nelaka.
0/0
28.3.2005 9:50

Honza

Re: 2+1
K tomu dupání: Myslíte, že to jeho rodičům nedochází? Zkoušel už jste donutit takovýho prcka, aby nedupal? To dítě to nepochopí, ani když se přetrhnete:)
0/0
25.3.2005 15:49

forhend

Re: Re: 2+1
A proč by mě to mělo zajímat. Od toho jsou rodiče aby tomu zabránili. Já platím za to, aby se tam dalo bydlet a nikoli naopak. Slyšeli jste někdo někdy jaký je to rachot. Mám možnost si to změřit. Ta vrchní hranice, kdy asi skáčou z gauče nebo je tam celá banda,  se blíží skoro k 75 dB a to je dost, ne? Chtěl bych vás vidět, kdyby se to dělo nad vašimi hlavami např od 6,00 do jánevímkdy a nejde tomu utéct  To je právě ta ohleduplnost k sousedům která mladým chybí. Já jim přeju, až budou starší, aby se jim to z plna hrdla VRÁTILO!!!
0/0
25.3.2005 21:26

alfons sranda

Re: Re: Re: 2+1
Tak to musí být i docela dobře slyšet, když se tam začnou pářit. To nahrejte a dejte do rádia i s adresou :-)
0/0
29.3.2005 7:13

XXX

Re: Re: 2+1
Těžko říct jestli je horší malý prcek nebo nevychovaný adolescent! Ze dvou stran mám puberťáky, kteří si myslí, že jsou umělci (oba hrají na kytaru, jeden snad dokonce na bicí!!!!!) a když si ve čtyři ráno pustí tvrdej rock, tak se mi chce brečet! A jeho rodiče to mimochodem vědí a nezdá se mi, že by jim to nějak vadilo.....
0/0
4.4.2005 16:54

applet

vejdeme se? paneláky? domky?
ČR má asi 10 milionů obyvatel a nějakých 78 000 Km2. Myslíte si, že kdyby místo jednoho sídliště řekněme s 16 000 obyvateli, zhruba 5000-5500 byty na rozloze 2,5 - 3 km2 se slušnou infrastrukturou, vešlo by se na tuto plochu stejné množství rodinných domků ? nebo jiná stavba, kde by mohlo být tolik bytů a lidí? Kdyby (co by kdyby že?) nebyla změna režimu v roce 1989 (kdy výstavba sídlišť a paneláků vrcholila), ale již někdy na začátku 80 let kdy sídliště rostly jedno vedle druhého, tak myslím, že dnes máme tady edostavěné trosky paneláků jeden vede druhého, a mnohem více lidí by dodneška mělo velké problémy s bydlením, Proto si myslím, buďme celkem rádi, že ty paneláky máme (obecní, družstevní,...) a to jací tam s námi žijí lidé, jak ty domy stárnou a chátrají; prostě to už záleží na mnoha věcech - faktoru lidském a jiném, to už je myslím nad rámec této diskuse.....
0/0
25.3.2005 14:12

PXV

Re: vejdeme se? paneláky? domky?
Ale to dá přeci rozum, že nelze stavět všem domky.Problém je v údržbě a prostředí sídlišť , tedy panel jistě synonymem pro něco nepatřičného. A pokud jde o obyvatele, pro mě nejsou nad rámec, protože jsou převažujícími uživateli. Jde o zkušenosti,které udělali již jinde (Francie, Dánsko) s tzv. revitalizací sídlišť...nakonec sociálním problémům ani tato humanizace původně nehezkých urbanistických celků nepomohla, protože utažení nákadů na údržbu domů nezřídkakdy přesahuje možnosti obyvatel.
0/0
25.3.2005 14:21

Tinky winky

Re: vejdeme se? paneláky? domky?
jelikož se rodí stále méně dětí, tak se toho neobávám. Lidé (většina),kteří bydlí  v panelácí nepovažují své bydlení doživotně vyřešené. Počítají, že se časem přestěhují jinam. O Jižním městě se např. říkalo, že se tam stěhovali hlavně mimopražští lidé, nic proti nim, ale vesnice nyní se stavají kolikrát neobydlené. Nevidím nejmenší důvod, proč stavět paneláky na malých městech a vesnicí a přece je tam najdeme z dob minulých.
0/0
25.3.2005 14:28

Emil

No a co?
Je mi 29 a vlastnim druzstevni byt  v panelaku z roku 1990 (3+1) a jsem rad ze ho mam a jsem tam spokojeny. Samozrejme az mi bude cca 45, budu preferovat klid a vlastni dum. Snad budu mit dost nasetreno a koupim si ho. Je to o tom ze kdyz je clovek mlady, je rad ze ma vubec kde bydlet a panelak mu prijde vhod. Jasne ze ma svoje chyby, ale vsichni v tyhle zemi svuj byt proste mit nemuzou. Kdo ho ma, at je rad a neplive na panelaky.
0/0
25.3.2005 13:18

feferka

Re: No a co?
me je taky 29 a presne takhle bych uvazoval kdybych zil sam.ale s rodinou clovek hleda opravdu neco jineho.
0/0
25.3.2005 13:25

Emil

No a co?
Je mi 29 a vlastnim druzstevni byt  v panelaku z roku 1990 (3+1) a jsem rad ze ho mam a jsem tam spokojeny. Samozrejme az mi bude cca 45, budu preferovat klid a vlastni dum. Snad budu mit dost nasetreno a koupim si ho. Je to o tom ze kdyz je clovek mlady, je rad ze ma vubec kde bydlet a panelak mu prijde vhod. Jasne ze ma svoje chyby, ale vsichni v tyhle zemi svuj byt proste mit nemuzou. Kdo ho ma, at je rad a neplive na panelaky.
0/0
25.3.2005 12:37

PXV

Re: No a co?
hmm, a to je právě to zmatení. Družstevní byt vlastní maximáně družstvo. Vy vlastníte členský podíl s dispozičním právem k bytu :-) A plivání je něco jiného.
0/0
25.3.2005 12:44

tommy007

Re: Re: No a co?
To preci neni az tak podstatny. Vlastnit clensky podil je temer stejny jako vlastnit byt. Uznavam, ze to ma sve vyhody i nevyhody, ale rekl bych ze je to stejny rozdil jako vlastnit dolary ci eura.
0/0
25.3.2005 13:28

PXV

Re: Re: Re: No a co?
Souslovím vlastnit byt, asi myslíte vlastnit byt v osobním vlastnictví. A rozdíl je to obrovský, což se však ukáže směrodatným právě v době sporů a problémů.
 Zatímco byt v osobním vlastnictví je majetkem, podíl v družstvu je pouze prostředkem k ovlivnění správy majetku. Zatímco majitel bytu v osobním vlastnictví ručí za závazky vyplývající z vlastnění bytu veškerým svým majetkem, člen družstva , nečlen statutárních orgánů,pouze do výše svého podílu na družstevním vlastnictví .
 Ale ten hlavní rozdíl je, že zatímco byt v osobním vlastnictví opravdu vlastníte jako nemovitost, podíl v družstvu je roven x-tině majetku družstva, kde x je počet členských podílů družstva. Takže pokud má bytové družstvo např. 100 členů, patří Vám při vlastnění jednoho dílu setina každého bytu,nebytových prostor a pozemků, které má v katastru zapsáno majitele bytové družstvo.
 Stále myslíte, že vaše srovnání bylo nekulhající ?  
0/0
25.3.2005 14:09

Tinky winky

Re: Re: Re: No a co?
no to není, pokud máš eura, tak jsou tvoje a nikdo ti je nevezme, pokud máš dolary tak také, pokud máš byt v osobku, tak  s ním můžeš ručit a vzít ti ho může jen komunista, ale pokud máš podíl v družstvu, tak družstvo lze vytunelovat, stejně jako jakýkoli jiný právní subjekt, zpravidla jej nesmíš pronajímat, ale pouze podnajímat se souhlasem družstva. (Jsou i vyjímky). To je jako by jsi vlastnil ty dolary spolu s několika desítkami jiných lidí.
0/0
25.3.2005 14:11

HankaS

Re: Re: Re: Re: No a co?
Ten byt v OV ti taky může vzít exekutor. Byt v DV se obvykle dá převést do OV a to, že se tyhle formy vlastnictví považují za téměř rovnocenné je nejlépe vidět na cenách bytů. Ať jde o družstevní nebo soukromý byt, jsou ceny téměř stejné.
0/0
25.3.2005 15:17

PXV

Re: Re: Re: Re: Re: No a co?
Cena jako měřítko na regulovaném trhu, mírně nesouhlasím. A pokud jde o porovnání platební neschopnosti. Třeba řekněme investice do velké opravy.
 Družstvo  - možnost usnést se přítomnou většinou, jednodušší získat úvěr, v případě neschopnosti splácet závazky člen přijde o výči členského podílu ale zůstává mu nájemní právo k obývanému bytu, zbytek dluhu dostane na triko zpravidla statutární orgán.
 Společenství vlastníků  -souhlas 100% dotčených se společným úvěrem, v případě neschopnosti vůdči závazkům nejen exekuce bytu,ale všeho majetku majitele ! navíc neexistence nájemního práva, tedy dlažba či sociální byt od obce..pokud ne v lochu.
 Omlouvám se,ale na extrémních situacích je vše vidět nejlépe .
 
 
 
0/0
25.3.2005 15:55

Martin

Blbost
Družstevním bytem nejde ručit na hypotéku, tudíž na něho dost podstatná skupina lidí nedosáhne, tím je menší poptávka a tyto byty jsou tak o něco levnější než byty v OV.
0/0
25.3.2005 18:02

FrantiskaZ

Re: Re: Re: Re: Re: No a co?
to se moc pleteš, je to úplně jinak. Byty v osobním vlastnictví jsou dražší, než srovnatelné byty (respektive hodnota podílu v družstvu) družstevní. ten rozdíl dělá 10-20%. Družstevní byt máš od družstva jen pronajatý.... platíš nájem a teoreticky - pokud se podílníci družstva dohodnou, že nájem družstvu se bude platit třeba 300 Kč/m2 za měsíc a ty na to nebudeš mít, tak prostě z bytu poletíš a je to!!! Družstvo tě taky může z družstva vyloučit, když je budeš štvát a tak. Já bych do družstveního bytu (a navíc ještě v paneláku) nešla ani náhodou!
 
 
0/0
26.3.2005 12:30

Jakub Vrána

To ještě nic není
http://kecy.roumen.cz/roumingShow.php?file=cinsky_panelaky_1.jpg http://kecy.roumen.cz/roumingShow.php?file=cinsky_panelaky_8.jpg http://kecy.roumen.cz/roumingShow.php?file=cinsky_panelaky_35.jpg http://kecy.roumen.cz/roumingShow.php?file=cinsky_panelaky_34.jpg http://kecy.roumen.cz/roumingShow.php?file=cinsky_panelaky_32.jpg http://kecy.roumen.cz/roumingShow.php?file=cinsky_panelaky_31.jpg http://kecy.roumen.cz/roumingShow.php?file=cinsky_panelaky_24.jpg http://kecy.roumen.cz/roumingShow.php?file=cinsky_panelaky_21.jpg http://kecy.roumen.cz/roumingShow.php?file=cinsky_panelaky_19.jpg
0/0
25.3.2005 12:25

Bazooka

Re: To ještě nic není
TAK TO JE HUUSTYYYY.....  Jinak zajimalo by mne, jestli ma smysl kupovat ted na hypoteku byt v panelaku, ktery byl postaven nekdy kolem roku 1985, protoze nez clovek splati ten uver /15-20 let/, tak ten barak uz bude stat temer 40 let /teda jestli vubec bude??/ takze, ta cena takoveho bytu asi taky nebude natolik nafoukla jako dneska, nebo jo??...
Tot vsjo, jinak je to fakt suxor, kdyz nekteri rodiny tady maji 2-3 byty, jenom proto, ze se sem nastehovali a zdedili je po babickach a pod., zatimco clovek, ktery jsem prijde delat v 21-stoleti, tak aby potil krev, nez si koupi posrany umakartovy 2+kk...
Nejsem priznivec SOCDEM, ale tohle je nejake divne...
Be.
0/0
25.3.2005 15:03

PXV

Re: Re: To ještě nic není
Podle mého názoru záleží na aktuálním stavebním stavu, jetřeba se informovat o nutných opravách. Pokud nejde o byt k pronajímání, těžko bude dobrou investicí. Na druhou stranu, určitě taky lepší,než nechat peníze na dlouhodobých účtech.  
0/0
25.3.2005 15:57

Petros

Re: Re: To ještě nic není
Tak to máš teda pravdu. Nic jsem po nikom taky nezdedil a několik let jsme s rodinou museli bydlet u lidí kteří měli několit obecních bytů v kterých bydlela jakoby babička a v druhým zase jakoby jeho žena atd. a ždímaly z lidí prachy, a stavěli si z toho pěknej rodinej barák. Jo v čechách je po revoluci fajn. Taky nejsem komouš a vůbec je nemám rád, ale dokázali udělat pro lidi alespoň něco, aby měli kde bydlet. A co dělá tadle vláda pro lidi. Nic. Jenom z nás tahaj peníze u furt jim to je málo. A nic z toho. Je lepší bydlet ve starým paneláku od bolševiků v suchu a teple než pod mostem. 
0/0
26.3.2005 10:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.