Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Jeden dům, prosím, aneb bydlení bez architektury

Bylo by velmi snadné přijít do obchodu a na žádost: "Jeden dům, prosím", dostat dům přesně podle svých představ. Takové obchody na domy ale neexistují. Existuje sice jistá forma konzumu, s domy na míru a s architekturou nemá nic společného.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Adyn

20. 7. 2004 9:07
.
Foto c.2:"Návrh rodinného domu s obytným podkrovím, 1. cena v soutěži Velux Autor: Kateřina Šprynarová" ...... chtel byt videt toho blbecka co si takovy humus necha postavit....
0 0
možnosti

Krsky

13. 8. 2004 12:20
Re:
Ty nevíš, proč dostal 1. cenu. Podívej se na střechu. Pro firmu Velux musí být radost, když někdo projektuje stavby s co nejvíce střešními okny. To pro ni znamená zisk. Máš pravdu. Je to hrůza. Přijde mi to jako stodola.
0 0
možnosti

mhplus

28. 4. 2004 17:44
.
Obecně lze s paní architektkou souhlasit - dům by se měl projektovat dle potřeb bydlících. Jenomže to je ještě daleko problematičtější, než článek naznačuje... Dům je stavěn na min.50-100let a tím pádem nemůže žádný byť sebelepší architekt postihnout potřeby budoucích bydlících.  Ad absurdum - čím více je vnitřní dispozice šita na míru zadavateli, tím horší to onen zadavatel nebo nový vlastník bude mít za 10 či 20 let, až si bude muset objektu přizpůsobit. Dále si nejsem zcela jist, jestli je vždy architekt tím, kdo se podřizuje potřebám klienta. Některé stavby mi spíše vnucují myšlenku, že si architekt za peníze klienta pokoušel postavit "pomník".
0 0
možnosti

VencaPetr

21. 4. 2004 18:27
PANÍ ARCHTEKTKA:)))
JO,JO, TAKOVÝCH ZNÁM HNED NĚKOLIK. JSEM STAVEBNÍ INŽENÝR,ALE DŮM BEZ LADU A SKLADU JSEM VIDĚL POUZE V PODÁNÍ ARCHITEKTŮ. OSTATNĚ CO MŮŽE ČLOVĚK NAVRHOVAT PO 5-TI LETECH ATELIERŮ BEZ TOHO ŽE BY VIDĚL STAVBU A SKUTEČNOU TECHNOLOGII PROVÁDĚNÍ ALESPOŇ Z RYCHLÍKU:)PŘIŠEL ZA MNOU CHLAPÍK A OSLOVOVAL MĚ PANE ARCHTEKTE, TAK JSEM HO OPRAVIL A ON UŽ SE NEUKÁZAL,JE ŠKODA,ŽE SI LIDI VYBÍRAJÍ PODLE TITULU(MÁM BARÁK OD ARCHITEKTA). A NEJEN LID,ALE I NA ÚŘADECH SE NEHLEDÍ NA PROJEKT SAMOTNÝ,ALE NA TO,KDO HO PODEPSAL. PROJEKT,KTERÝ BYL NEVYHOVUJÍCÍ, SE PO ORAZÍTKOVÁNÍ OD ARCHITEKTA,STÁVÁ VÝBORNÝM APOD.JÁ SE SMĚJI,I KDYŽ JE TA PANÍ SPÍŠE K PLÁČI.
0 0
možnosti

TT*

26. 4. 2004 11:03
Re:
K pláči je především Váš názor a doporučuji Vám si celý článek přečíst znova-ne jen nadpisy. To, co jste napsal působí, jako by jste naprosto nepochopil podstatu....
0 0
možnosti

RRorys

21. 4. 2004 11:00
souhlas 2
 
dokonceni predchoziho prispevku  .....
 A zaroven z uzitneho i architektonickeho hlediska lepsi, nez najit nejaky paskvil z katalogu, ktery se s kompromisem nejvice priblizuje mym predstavam.
0 0
možnosti

RRorys

21. 4. 2004 10:59
Souhlas
Se clankem nelze nic jineho nez souhlasit. Tim mluvim z vlastich zkusenosti.
Kdyz jsem se rozhodl stavet, byl jsem od zacatku presvedcen, ze si chci postavit vlastní dum i kdyz mne kolega ujistoval ze to bude drahe a ze vybrat si z katalogu je vyhodnejsi. Prohledl jsem asi pet katalaogu a nenasel jsem jedinej, ktery by byl alespon z pulky dle mych predstav. U cca 70% projektu jsem na prvni pohled videl spoustu zasadnich chyb, ktere jsem nemohl prehlednout ani  jako laik. Nechapu jak podle toho muze nekdo stavet, kdyz kazdy projekt domu musi zacinat od terenu a polohy stavebni parcely. A teprve potom dle predstav stavebnika. Zbylych cca 30% bylo uz slusnejsich, ale ne podle mych predstav.
Bohuzel je pravda ze projekt na miru je drazsi (ale projektant nad tim stravi dost casu a za svou praci chce byt taky ohodnocen, jako kazdy ), ale kdyz uz clovek investuje dost velke penize do stavby, mel by stavet neco smysluplneho, co mu bude vyhovovat. Jinak si muze klidne koupit panelakovou koji, protoze skoda penez za furu zkazeneho materialu, kteremu pak bude chtit rikat domov.
Nakonec jsem si projekt kreslil sam, ale muzu kazdemu doporucit, aby to do konce sam nedelal. Postavil jsem az triapultou variantu z mych navrhu. Vzdy jsem neco nakreslil dle svych predstav a odnesl to sikovnemu projektantovi. On mi rekl chyby meho navrh a ja to prepracoval. Kdyz uz dum dostal podobu, ve ktere by se dalo bydlet, vzal ode me projekt a prepracoval ho, s odrazem od meho zadani. A verte ze je to opravdu veliky rozdil, kdyz dum nacmara laik a nebo kdyz ho usporada clovek s nadanim a hlavne zkusenostmi. To co mi pripadalo dokonale, vypadalo vedle vysledku jako nesmyslna cmaranice.
Domnivam se, ze tento postup je nejlepsi a cenove nejoptimalnejsi. Levnejsi a vysledkem i presnejsi k nasim predstavam, nez rict projetantovi co potrebuji a vse nechat na nem. A zaroven z uzitneho i architektonickeho hlediska lepsi, nez najit nejaky paskvil z ka
0 0
možnosti

sfox

21. 4. 2004 9:30
výzva
Vyzívám všechny zbohatlíky, aby mi prodali své hrady těsně před tím, než budou mít za dvacet let nulovou hodnotu - nebo rád vyměním za hodnotné 3+kk v panelovém domě.
PS: dovodu si živě představit život i v tom nepovedeném "kostrbatém" domě od pana Muzikáře - akorát by mi stačilo jedno stání v garáži.
0 0
možnosti

Karel Vales

21. 4. 2004 10:48
Re:
Vyzivate? Jak si to proboha predstavujete? To se postavite pred ty zbohatliky a budete zivat na cele kolo?
Trosku cestiny do toho vlozte, prosim.
0 0
možnosti

Gazela_

21. 4. 2004 9:11
Hlavní nevýhoda...
...typových domků je ta, že jsou prakticky všechny hnusný. Člověk otevře katalog a prakticky nenajde jedinej, kterej by neměl trojúhelníkový okna ve štítu, prosklenej osmibokej altánek nebo podobný kraviny. Všechno přeplácaný, kýčovitý, bez ždibce originality nebo nekonformnosti.
0 0
možnosti

KarelW

21. 4. 2004 9:46
Re: Hlavní nevýhoda...
domů od architekta je ta, že co šlo vymyslet už bylo vymyšleno. Pokud netoužíte po naprostém atypu, který se lehce změní v těžký úlet, který Vás za pár let může docela mrzet, i když to nebudete chtít přiznat.
Naprostá většina typových domů jde s přispěním architekta upravit, výsledek může být i originální a nekýčovitý a zaplatíte za to mnohem méně než za zcela zakázkový projekt. Typové projekty jsou do jisté míry uniformní, ale vůbec netuším, proč chce být každý mermomocí "originální" . Aby ukázal těm ostatním, že ON je vyjímečný a že ON na to přece má ?
I mezi typovými projekty najdete solidní standardní domy bez různých skopičin, zástavba pak bude vypadat určitě kompaktněji než blok "architektonicky" moderních neforemných škatulí .
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Dům si rodina postavila na místě dvou úzkých zahrádek. Byl to skvělý nápad

25. dubna 2024

Na konci městečka pár kilometrů jižně od Brna vyrostl na místě dvou úzkých zahrádek nenápadný dům....

Zpěvák Osička proměnil dům na Slovácku ve vyhledávanou hospodu s ubytováním

24. dubna 2024

V samém srdci jihomoravského Lanžhotu patří jedno ze stavení do rodiny zpěváka Břetislava Osičky....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

V zážitkovém domě se můžete kochat uměním, a dokonce si do něj sednout

22. dubna 2024

Netradiční rodinný dům na vás dýchne svou osobitostí. Vládne zde bračský vápenec, kámen, který...

Montovaná chata se převlékla zvenčí i uvnitř do skandinávského stylu

21. dubna 2024

Malou montovanou chatu sice majitelé před pár lety vylepšili o malou verandu, vše ostatní je však v...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Dům bez pergoly vypadal jako kšiltovka bez kšiltu, směje se fotograf Třeštík

23. dubna 2024

Cílem bylo, aby se v rodinném, na pohled neokázalém domě bydlelo stejně komfortně jako v pražském...

Dětský pokoj i hračky mohou podněcovat dětskou fantazii. Inspirujte se

27. dubna 2024

Už 16. edice Dětského festivalu mini v pražské Holešovické tržnici představí rovnou devadesátku...

Samoživitelka se rozhodla pro až šokující proměnu bytu v paneláku

27. dubna 2024

Byty v panelových domech dokážou občas získat díky zajímavým návrhům až nečekanou podobu. Někdy na...

Dům s interiéry, kde jsou bylinky na prvním místě, zve k odpočinku

26. dubna 2024

V krušnohorských Abertamech vznikl apartmánový dům, který nese poetický název Dům sedmnácti bylin....

V pražské Bubenči se žije čím dál lépe, říká zakladatelka festivalu Open House

26. dubna 2024

Proměnu pražské čtvrti diplomatů a starousedlíků z počátku 20. století sleduje Andrea Šenkyříková...