Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Koupelny se mění rychleji než zvyky lidí

Člověk tráví v koupelně průměrně čtyřicet minut denně. Přesto se tato místnost stává - hned vedle kuchyně - tou nejsledovanější částí bytu. Z ryze užitkové záležitosti se totiž koupelna konečně proměňuje na prostor určený k hygieně a relaxaci. Tento vývoj má své etapy, ale bohužel také mnohá zaškobrtnutí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Libor

Jak jsme to udělali my
Bydlím taky v paneláku. Nejdřív jsme začali kuchyní, kterou jsme zgruntu předělali. Je tam pračka, myčka a fůra dalších spotřebičů v lince tvaru "U". Dokonce jsme z jedné atypické skříňky udělali dva prádelní koše - světlý a tmavý prádlo. Máme to takhle už tři roky a osvědčilo se. Na férovku řeknu, že tam z prádla žádnej smrad nejni. Snad jen při plnění pračky, ale to se přece nedělá při jídle, že jo? Z pračky je v místnosti trošku větší vlhkost, takže při plastových oknech je nutno preventivně větrat.
Loni jsme se pustili do jádra. Klasika - koupelna 1,8 x 1,7 metru, vedle WC 0,8 x 1,2 metru. Umakrat a plesnivej rám šly pryč, postavily se nový stěny ze sádrokartonu. Na WC je 25 cm hluboký umývátko i s bitetkou. Dal jsem tam i zrcadlo zapuštěný do niky s osvětlením. Manželka nejdřív nechápala, proč zrovna na záchod zrcadlo, ale jakpak se jí to dneska ráno hodí, že si tam může v klidu vyfenovat vlasy. Návštěvy taky nemusí řešit, kde si mají po čůrání opláchnout tlapičky.
V koupelně jsme původně chtěli dvě umyvadla a nejradši i sprchovej kout a vanu. To je samozřejmě blbost. Nakonec to máme myslím geniálně vyřešeno.
Asymetrická rohová vana a proti ní velký rohový umyvadlo. K vaně jsme koupili sice dražší, ale fakt dobrou skleněnou zástěnu. Vznikl nám tak sprchovej kout o stranách cca 160/100/170/50 cm, kde se v pohodě vejdeme oba i se sedmiměsíčním synem.  Termostatická baterie je samozřejmostí.
No a u toho rohovýho umyvadla je trojdílný zrcadlo, takže se tam fakticky k tomu vejdou v pohodě dvě dospělý osoby.
V obou místnůstkách je topná rohož v podlaze.
Sice takhle jádro stálo skoro svěstě tisíc, ale doufám, že je "naforevr" a tuto variantu mohu vřele doporučit.
P.S.: Kýble strkáme do úklidové skříně v předsíni.
0/0
22.1.2004 23:30

www.Paja

Masážní vany
Masážní vany jako stavař plně nedoporučuji. Tyto vany jsou velice poruchové a hlavně nehygijenický. Člověk když do nich jde, tak musí být po sprše a správně má tuto vanu po koupely znovu napustit a nechat vyčistit. Při ceně vody a energijí to je docela drahé.
0/0
22.1.2004 19:25

Joli

Re: Proboha, Pájo,
Pájo, prosím tě, když už ne do vany, investuj do pravidel českého pravopisu a přečti si je. Mimochodem, máš zastaralé informace o vanách - to co o nich píšeš, již dááááááávno není pravda :-)
0/0
22.1.2004 22:16

jan

nadhera
0/0
22.1.2004 19:19

Niedal

Koupelna
S podprůměrným platem mladého učitele na ZŠ se sám sobě divím, proč vůbec takové články čtu. Za prvé nemám vlastní byt. I kdybych ho měl, tak ho budu splácet dvacet let a ani mě nenapdane při splácení úvěru ještě předělávat koupelnu, natož za takové peníze jak se uvádí v tomto článku. Tahle povídání jsou asi psána pro horních deset tisíc. Co takhle šoupnout pračku k sousedům? Budou rádi za novou pračku a ještě budou mít časté návštěvy. Proč já se vždycky u těchto článků tak rozčílím :-( No asi se hecnu a zkusím se přihlásit do nějakého výběrového řízení na nějaké dobře placené místo (třeba takové místo v představenstvu Sazky by nemuselo být špatné), abych si mohl do koupelny šoupnout umyvadlo za šedesát táců. Nechápu, nerozumím ... odcházím a už nikdy nebudu číst článek na tomto serveru.
0/0
22.1.2004 17:50

Petr

Re:
To máš blbý, měl ses lépe učit a mohl sis koupit pěkný byt či domek. Já si koupil nový byt a jsem moc spokojený.
0/0
22.1.2004 19:45

vita

wc
možná není od věci dát si wc do kuchyně, ale půjde to blbě do linky, poněvadž má vrchní plnění
0/0
22.1.2004 17:41

Dan

Re:
A co takhle koupit nějaké malé štokrle. Když se něj postavíte, tak klidně můžete močit i do dřezu v kuchyni. Ušetříte tím peníze i místo!
0/0
22.1.2004 18:00

cairn

koupelny
hmm, já si právě říkám, když v koupelně strávím těch 40 min, tak rvát do ní statisíce je podle mě pitomost. To bych to radši dal do kuchyně (nemyslím pračku-to je větší blbost než ji mít v koupelně). Na britských ostrovech teda maj pračku v kuchyni, ale zrovna od nich bych se neinspiroval. To už by rovnou mohli "okoukat" oddělené vodovodní kohoutky na teplou a studenou vodu. To je fakt žůžo
0/0
22.1.2004 15:22

Walter

Ach, ty ceny! nejsme všichni z Prahy!
Když čtu: umyvadlo 7000, vana 15000, zatím co normální ceny jsou 1000 a 4000, musím autora článku považovat za zbohatlíka neznajícího cenu peněz nebo reklamního agenta výrobců sanitární techniky.
Každopádně jde o nehorázné ceny odpovídající nehorázným cenám českých rádoby-řemeslníků, kteří si účtují ceny na úrovni platu generálního ředitele Telecomu.
Myslel jsem, že je doba rychlého bohatnutí pryč, ale těch, kteří chtějí za málo muziky moc peněz je pořád víc než dost. Asi mají příklad v našich "politicích" a špidlovládě.
0/0
22.1.2004 14:37

cejkis

Re:
to nejsou řemeslníci, ale překupníci
0/0
22.1.2004 14:54

Lada

Re: za kvalitu se plati
Umyvadlo za 1000 s baterii za 450 vyjde z mody jeste nez ho osadis. Plastova vana za 4000 bude odrena za dva roky a cela rekonstrukce nebude za pet let poznat. Na koupelne, ktera se bude libit i tvym potomkum a nebo i tobe az budes v duchodu a budes mit prece jen hloubeji do kapsy, se setrit nema. Design neni zbytecny, luxusni upravy smaltu s 30-letou zarukou se take vyplati, pokud koupis parni box s kloboukem, vyrazne si zvysis zivotni uroven a pohodu a jeste usetris za vodu (taky se v boxech lepe bojuje s plisni a vlhkosti). Jedine, co nedopurucuju jsou zabudovane trysky ve vane - udrzba je pracnejsi a tim se uzitek vytraci. PS: nase koupelna byla rekonstruovana asi za 390 (12m2), ale urcite nelituju.
 
0/0
30.1.2004 17:41

Marek

:)
občas mám pocit, že tyhle články s "dobrými  radami" může využít dost málo lidí, a tak o to radši čekám na komentáře, jak to řeší jiní, protože na rozdíl od článku řeší spíš praktickou stránku věci. howgh!
0/0
22.1.2004 12:01

jirka

jde to i jinak
ja jsem si udelal v panelaku koupelnu s vanou, sprchovym koutem, umyvadlem i prackou a s vyhrivanou podlahou, zachod mam oddeleny i s umyvadelkem a bidetem a stalo to sedesatpet  tisic. A taky to jde. Jen se nebat zamazat si ruce. Ale chrante se navrharu a remeslniku. Toz tak.
0/0
22.1.2004 11:42

natalie

Re: kecy
v jakem panelaku na zachod vejde  wc misa, bidet a jeste i umyvadelko? 
0/0
22.1.2004 17:54

jirka

Re: kecy
Mila Natalko, to se musi vybourat cele jadro a znova to postavit z Ytongu podle vlastni disposice. Ale jde to, nekecam. Jestli chces, poslu Ti fotky.
0/0
24.1.2004 10:33

Romanka82

Můžu poprosit o ty fotky?
:o) Právě se rozhoduji, zda si nechat předělat koupelnu, nebo poprosit tatínka, strýčka atakdále :o)
Mohla bych Vás poprosit o ty fotky co tu nabízíte. Chápu, že je to zvláštní, ale chtěla bych nějakou inspiraci..
Děkuji Vám Romana B.
Moje emailová adresa je: rbostikova@seznam.cz
0/0
12.2.2004 13:12

Naďa

Re: Poraď
Tak já bych Tě teda o fotku poprosila, jestli je můžeš poslat přes net, protože za nedlouho budeme předělávat taky koupelnu svépomocí, tak by mě zajímaly tipy. Díky moc nadinka1@seznam.cz
0/0
12.2.2004 12:24

Naďa

Re: oprava chyby
samozřejma "zanedlouho" dohromady.
0/0
12.2.2004 12:27

gogin

všichni mají vlastně pravdu
Na každém názoru je vidět, že se odvíjí z Vašich zvyklostí. My máme baťův půldomek s malou přízemní přístavbou a mysleli jsme i na "utility room". Máme 1 WC v přízemí a druhé WC spolu s koupelnou v patře. V noci se vám na WC chodit po schodech asi taky chtít nebude. Nám to tak plně vyhovuje. Takže to není o bydlení za 4 a víc milionů. Je třeba vytěžit z prostoru co jde. Viděl jsem hodně panelových koupelen i WC a všechny tady probírané varianty se dají udělat i pěkně. Jen tomu věnovat čas a vědět co chci.
0/0
22.1.2004 11:30

Dan

Re:
... gratuluju a závidím
0/0
22.1.2004 11:34

cejkis

hygienické požadavky
ehm :) a co hygienické požadavk? kolem každého zařizovacího předmětu je požadavek na prostor..to asi autor návrhu opomněl. Ikdyž, když je to do bytu, tak proč ne. Ale ako projekční firma bych se tím moc nechlubil
0/0
22.1.2004 11:23

Kabi

Koupelna a WC
Já mám doma v koupelně vanu, sprchový kout i pračku. Nikdy bych si nedal do koupelny WC. Přijde mi to minimálně nepraktické. Na WC mám malinké umyvadlo, kde si můžu umýt ruce a maximálně mi to vyhovuje. Co se týká pračky, tak souhlasím s názorem, že nejlepší místo na pračku je koupelna ( pokud zde není omezení místem ). Nevadí, když se zde rozleje voda, je tady možnost umýt si ruce po manipulaci se špinavým prádlem... Nevím a nechápu, proč by v koupelně mělo být WC.
0/0
22.1.2004 10:51

Sven

Re:
Nejlepsi misto na pracku je pradelna. V koupelne se chci koupat a ne prat. A navic to neni zadna krasa mit v koupelne pracku a susicku.
0/0
22.1.2004 11:09

Kabi

Re:
Souhlasím. Jenže pokud člověk vychází z nějakých stanadadů v ČR, tak volí mezi kuchyní a pračkou. Jinak prádelna je prádelna.
0/0
22.1.2004 12:49

Dan

Re:
Určitě je lepší mít pračku v koupelně něž v kuchyni (manipulace se špinavym prádlem mezi jídlem se drobátko ekluje - ps: právě mám doma roční ratolest a je asi každému jasné s čím vším bych pak musel běhat po kuchyni). Nicméně je asi fakt jen otázkou drobné české malosti, že to co známe z paneláků bereme jako vzor. Sven tomu říká prádelna, já místnost na domácí práce, je to celkem jedno, ale je to asi něco tak komfortního, že si to běžný čech nedokáže připustit  .... nepovažuji se za "nadčecha" jen prostě pracuji v tomhle oboru a vidím, že většina lidí prostě stín paneláku nedokáže překročit
0/0
22.1.2004 11:31

Sven

Re:
Ja vim, je to tezky predelat stavajici pudorys, obzvlast v byte, ale pri stavbe novych vilek by se na to melo myslet a oddelit koupelnu od (jak ja rikam) pradelny.
0/0
22.1.2004 11:42

Marek

Re:
jasně, souhlasím, ale při rekonstrukci jádra v paneláku se podle mě musí člověk dost držet předchozích dispozic (rozvod vody, odpady) - takže asi těžko někde vymyslím místnost jaksi navíc, ze které udělám prádelnu a kbelíkárnu :)  No u nových bytů by to bylo fajn...
0/0
22.1.2004 11:49

tulak

Re:
Dokud bude byt v paneláku to nejlepší, co si ještě dlouho se svým v Čechách nadprůměrným platem budu moci pořídit zůstanu u té české malosti a pračku narvu kam se zkrátka vejde.
0/0
22.1.2004 15:11

Dan

Re:
Promiňte, ale absolutně jste mě nepochopil. Sám bydlím v paneláku a mám pračku v koupelně. Až bude na lepší určitě to bude ale jedna z věcí na které rád zapomenu. Nárážel jsem spíš na to, co se aktuálně staví za nové byty. Prakticky jen drobné estetické změny a vznikají nové byty ala panalák. Přitom s opuštěnim panelové technologie se před architekty otevřely ohromné možnosti - na to vetšina z nich reaguje tak, že v rámci téměř nekonečných dispozičních variant nacházejí stále ten panelákový byt. Luxus vyjadřují leda tak spoustou balkónů, mnohdy až nesmyslným množtvím drahých materíálů a doplňků a popřípadě metráží. To že luxus a dnes stále více i standart znamená praktické úpravy dispozice umožňující příjemnější bydlení (jako je třeba utility room) asi jentak pochopeno nebude  a tomu já říkám malé čecháčství.
0/0
22.1.2004 21:10

Michal

jiný kraj ..
Je fakt, že všude v Německu (a soudě i podle filmů i v anglosaských zemích) mají záchod=koupelna. Zdá se mi, že teprve v 19. stol. se hledalo, co s hygienou - klasický model do té doby byl záchod na dvorku nebo na pavlači a koupání v neckách v kuchyni. V našich zemích se ustálilo oddělení WC a koupelny, jinde to dávali dohromady.
Nám připadá spojení obou do jedné místnosti nešikovné - mě také. Třeba ranní odchod rodiny z bytu je hrozný, ta jedna místnost pořád obsazená. Viděl jsem, že v mnoha německých rodinách to řeší jednoduše: při použití záchoda se nezamykají. Brrr! Nejhorší je, že leckde ani neměli na dveřích zámek. Jistě si dovedete představit, s jakou radostí jsem u nich šel na WC. Potichu jsme se - my návštěvníci - domlouvali, kdo bude uvnitř a kdo "hlídat" venku.
Mám příbuzné v Německu a zajímavé je, že oběma stranám situace "za čárou" vadí. Němci se u nás také cítí nepříjemně: že prý po použití záchoda v běžném českém bytě musí neumytými rukami vrátit na místo své oblečení a poté ošahat 2 kliky, než se mohou umýt.
V našem posledním bytě jsem udělal syntézu toho nejlepšího z obou stran: WC a koupelna jsou oddělené, ale na WC máme i umyvadlo (stačí to malé o hloubce do 30 cm).  Bylo nutno posunout mísu trochu na bok, ale dnes se dělají tlusté "husí krky" k WC mísám, takže není nutno nějak složitě předělávat odpad.
Myslím, že to je cesta: ne slepě kopírovat nešikovnosti odjinad (to bych taky mohl zrušit vod. baterie a dát na umyvadlo 2 kohoutky jako angličani), ale sloučit výhody.
Co se pračky týká: proti pračce v koupelně je jen estetické cítění bytového architekta, jinak je to nejpraktičtější. Když se jdu umýt, špinavé prádlo dám do košů v koupelně a z nich se pak přendá do pračky hned vedle. Představa, jak se použité spodní prádlo tahá do kuchyně a cpe do pračky...no, někoho to třeba rajcuje. Samostatné "úklidové" komory můžou u nás mít leda tak ve starých bytech, kde bývala komůrka pro
0/0
22.1.2004 10:43

Michal

...pokračování
.......... komůrka pro služku. Nebo kdybych měl dům s 3 koupelnami, asi by jedna byla "technická" a 2 "pro krásu". V běžném českém bytě i domku nemyslitelné.
 
0/0
22.1.2004 10:46

carina

Re:
V Nemecku je vlastne uz dlouho standart,ze v koupelne je WC a pak jeste WC zvlast.Kolik tech nemeckych bytu jsi vubec videl?
0/0
22.1.2004 13:23

lucie

Re:
Presne tak, v rodinnych domech je jedna koupelna velka  se zachodem a pak minimalne jedno samostatne WC s umyvadlem na jednom podlazi. I u starych bytu od velikosti 4 plus 1, u novych nejpozdeji od 3 plus 1 totez: jedna koupelna se zachodem a jeden zachod s umyvadlem  (zvany tez zachod pro hosty). Podotykam, ze 3 plus jedna se predpoklada u aspon trochu normalne financne situovanych Nemcu jako byt pro 2 lidi, max. s jednim ditetem. Pokud Te nervuje nezamykani v ramci rodiny, doporucuju exkurzi do Norska: tam jsou k videni achody se dvema zachody, kde sedi manzele pekne vedle sebe a rozebiraji udalosti dne :-))
0/0
22.1.2004 17:44

radka

Re: koupelna se zachodem je vyborna vec
koupelna se zachodem je vyborna vec. ale nesmi byt jedina v byte. Pak chapu ze je to na mrtvici. Je dobre se po pouziti zachodu umit v bidetu nebo hned sprchnout. myslim ze to patri dohromady ovsem pri vicero WC!
0/0
22.1.2004 16:22

Karol

Zachod v kupelni
Ak clovek nema doma aspon 2-3 kupelne, tak najvacsia blbost je pchat zachod do kupelne. Ani sebalepsi ventilator nepomoze tomu smradu, nehovoriac o nemoznosti samostatneho pouzitia zachodu a kupelne. Toto plati mnohokrat aj na zapade, tam tiez nema kazdy doma 3 kupelne, hlavne ak byva v meste v dome. Tiez si myslim, ze ide o momentalne poblaznenie, ale o par rokov si budeme klepkat na celo. Tento clanok je vhodny pre domy o rozlohe 350 a viac metrov stvorcovych, co ovsem neplati pre vacsinu populacie u nas ani u vas.
0/0
22.1.2004 9:59

Marek

Re:
přesně, takže asi tak....
0/0
22.1.2004 11:56

ja

aaaach jo
 No jo - to psal nekdo totalne mimo misu ! Zachod v koupelne a vyhodit pracku - tak az budu mit vilu tak si  muzu hrat s nesmyslama jako je tohle - mit jednu mistnost jen jako pradelnu a dat si zachod do koupelny, protoze mam po dome dalsi tri...
0/0
22.1.2004 9:40

Sven

Re:
Mit jednu mistnost jako pradelnu s prackou a susickama je tady ve Svedsku standart. A zachod v koupelne taky. Vetsina rodinnych domku stavenych od ca 1970 az dotedka ma jednu velkou koupelnu se zachodem, umyvadlem, sprchovym koutem a vanou a jednu mensi koupelnu se zachodem, umyvadlem a sprchovym koutem.
Dost casto jev v navaznosti na tu vetsi koupelnu sauna.
0/0
22.1.2004 10:25

Kaca

Re:
A co ma jako bejt, ze to je ve Svedsku standard?
0/0
22.1.2004 11:30

Sven

Re:
Jako ze by nikoho nenapadlo si davat do koupelny pracku. V rodinnem domku je  pradelna s prackou susickou (nebo dvema), misto na uklizeci potreby, nerezovy pult s vylevkou atd. Dost casto ma tato mistnost vychod ven z domu takze se da pouzivat jako "necisty" vchod do domu. Je to bezva kdyz deti domu prijdou zablaceny nebo mokry od snehu. Proste se to vsechno rovnou vrzne do pracky nebo susicek.
Ja nikomu nevnucuju zdejsi zvyklosti, jenom se snazim popisovat jak to funguje tady.
Co se tyce bytu, tak tam nikdo nema pracku v byte, protoze v kazdym dome v prizemi nebo ve sklepe je pradelna super vybavena prackama a susickama.
0/0
22.1.2004 11:39

Haaja

Poslouchej ty
450Kg akrylátová komoro! Rohové vany (dvojnásobná spotřeba vody a ještě se dlouho napouští), záchody v koupelně a podobné vyfikundace jsou nesmysly které přetrvávají ale jsou podobnými články pořád přiživovány. Nikde se koupelny nepředělávají často, to jsou žvásty výrobců splachovačů s ventilátorem (což takhle si koupit obojí zvlášť?). Máme velkou kopelnu sloužící i jako šatna spodního prádla a taky koš na prádlo a nenapadlo nás lepší řešení než pračka v koupelně. Komoru máme taky. Odpadá přenášení prádla. Vy lidi blbnete a oni si pak dávají pračku do obýváku (protože ten je spojen s kuchyní) 
0/0
22.1.2004 9:08

baxtter

Re:
0/0
22.1.2004 14:37

lucie

Re:
Jo, vrele souhlasim. Tyhle megarady, to je vzdy jenom lobby jako prase, tentokrat boduje Kaldewei. A propos: mame momentalne pracku v pradelne a nadavam na to silene. Neni nad pracku v koupelne.
0/0
22.1.2004 17:49

lucie

Re:
Jo a mimochodem asi mluvi autor o jinem Zapade, nez ho znam ja: prosla jsem v Nemecku dost koupelen u lidi ze  strednich vrstev, videla jsem jich par i u tech dost prachatejch, a zaboha si nemuzu vzpomenout na nikoho, kdy by mel v koupelne bidet .
0/0
22.1.2004 17:55

pepazdepa

Re:
Kdyby jste měla chlupatej zadek jako já, tak byste bidet měla taky :-)
0/0
26.1.2004 14:29

zuza

pračka
Tak nevím. Tchýně má pračku v kuchyni, protože má plnění zepředu. Celkem to jde, do té doby, než jí pustíte. Protože chtěla ušetřit, tak si koupila pračku levnější, tím pádem dělá rámus při ždímání. Já bydlím v cihláku a musím mít pračku v koupelně. Je plněna zhora a do kuchyňské linky jí nedostanu. Takže mi nic jiného nezbývá.
0/0
22.1.2004 9:01

Kukuc

Re:
Kdo ma plneni zepredu? Tchyne nebo pracka?
0/0
22.1.2004 12:13

Radek B.

Re:
0/0
22.1.2004 13:30

Ota

Pračka mimo je super!!
Tak máme pračku mimo koupelnu (v kuchyňské lince) a je to super. Místo toho jsme si tam dali sprchový kout
0/0
22.1.2004 8:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.